Děkuji!
Ono to "O nás" je hlavně o lidech. Mě víc zajímají výtvory.
Tam dole máš historii i pár fotek prvních lehokol.
Hledal jsem Ýzinu (AZUB Easy), ale fotky umrněné, zvětšením se rozpliznou k nekoukání.
jestli ti jde přímo o Esy a fotky, tak tady je článek a fotek povícero, koukni.
http://www.lehokolo.com/view.php?cisloclanku...
zeptej se stryce googla :-)
azub easy je vyraben jako sun bicycle easy racer ez-1
da se stale koupit za cca 800 euro od nemcu
Koupit, koupit! Jste vy ještě Češi? V Česku stačilo, aby kolem kutila projelo (nezastavilo) zvláštní vozidlo (popř. aby získal fotografii) a on vyrobil "klon" s vyšší užitnou hodnotou.
8-)
v nejake fazi jsem zjistil ze muzu snit, snit, snit, hrat si, nadavat si a
nebo jezdit
po dvou letech okukovani xtracycle jsem si jeden koupil a videl ze to za to stalo a stoji dodnes
mam kamarada, ten je astronom, a rika ze jsou dva typy astronomu, pozorovatele a stavitele dalekohledu
stavitel maji uzasna skla, super pohony, skvele automatiky a zadne vysledky protoze jen stavi a nepozoruji
pozorovatele maji mizerna skla a slusne vysledky protoze sva mizerna skla pouzivaji
A potom jsou fotografové co fotografují a fotografové co pořád testují nové objektivy...
A taky lidi, co tady pisou o kolech a ti, co na nich jezdi... 8-)
A ti co jezdí ještě víc sem nepíšou, protože na to nemají čas.
jak tady jednou někdo někdy psal (Žofka?, MGT?) "Kolo se dá buď opravovat nebo na něm jezdit, obě discipliny naráz se provozovat nedají."
Jsou tu jedincii, co to třeba doposud zkoušejí, že kazisvěte? ;-)
Vzpomněl jsem si na scénu, jíž jsem byl svědkem v září. Cyklovýletník - evidentně vyznavač tohoto hesla - bouchnul v lese duši. Chvíli kolem toho lezl, kolo sundal, vytáhl lepení, ale nic jiného neměl. Po chvíli marného snažení a vymýšlení posbíral věci a vydal se s kolem pěšky zpátky ve směru, odkud přijel. Asi k autu nebo na vlak.
Já tam byl pěšky, neměl jsem nic, čím bych mu pomoh, leda bych mu nabíd kus provazu, aby si hodil mašli.
Takže bych to vyjádření upravil: "Kolo se dá buď opravovat, nebo na něm jezdit. Ale když není opravování, není ani ježdění." :-)
to je něco úplně jiného!!
Nářadí pro případnou nenadálou opravu duše apod. mám sebou vždycky.
Je mi to jasné. :-)
Jen mi to tak napadlo, protože vyznavači tohoto hesla jsou například mnozí servisáci, a většinou ne ti nejlepší. Zkus se tam přijít poradit, jak něco udělat, nebo po nich chtěj něco jinak, nebo jim řekni, ať udělaj něco, na co nemáš cajk, a zbytek že si doděláš. Hned na tebe koukaj jak na socku, co jim krade práci. Upřímně nesnášej každýho, kdo si dovolí na vlastním kole vyměnit třeba jen čepičku na ventilku.
A bohužel to od nich chytají i někteří cyklisté a myslí si, že i nahustit kolo by jim raději měli v servisu. A takhle to pak končí. :-)))
to je zas opačný extrem....
Servisáci logicky chtějí blbce, co si nic neopraví, je to pro ně výhodné. Znám to z práce... Sice nemám problém říct komukoli, co daná chyba na výrobku znamená a poslat jakýkoli díl komukoli, i když samozřejmě za uplně jinécenynež mají servisáci, tak většina lidí chce i toho servisáka.
Jednou jsem strávil dvacet minut telefonního hovoru s chlapem, kterej z návodu nepochopil jak zapojit vodu do tzv. "americké" chladničky.
Po těch dvaceti minutách jsem byl dost frustrovanej a dal mu číslo na servisáka. Přeci jen musí povolit tři šroubky, odentat kryt, povolit převlečnou matičku, navlíknout jí na trubičku, tu nastrčit na trn ventilu, utáhnout převlečnou matičku, dát zpátky kryt a utáhnout tři šroubky. Za tu dobu, co jsme mu to vysvětloval, bych tohle udělal na deseti lednicích. Bez přehánění.
ne, některým lidem nářadí do ruky nepatří!
Jistě. Ale mám jinej příběh:
Kamarád na kole natěžko s rodinou - závada, jedno z kol nepojízdný. Potřeboval klíč, kterej neměl, a trochu vazelíny. Došli k 15 km vzdálenému servisu (ochotného člověka s vybavenou dílnou cestou nenašli). Servisáci odmítli kolo opravit, že toho mají moc. Klíč nepůjčili, ale prodali. Vazelínu (byly jí potřeba asi 3 gramy) nedali, ale prodali kilovou plechovku (kterou tam sotva načatou kamarád po opravě nechal).
Takovýhle přístup jsem měl na mysli.
Z pohledu servisu kol mi přijde lepší, když si zákazník opraví běžné věci sám, když to umí. Na brzdách, pokud nejsou hydraulické, ani na řazení se toho moc zkazit nedá. Kolo pak nepřekáží v servisu, což může být občas docela problém. Není s tím zbytečné papírování a servisák se může věnovat důležitějším a složitějším opravám.
Naopak třeba na štelování zámku skládacích kol by někteří lidi neměli šahat vůbec, už jsem jich pár viděl skoro zničených jenom kvůli zbytečnému utažení.
Co je na hydrách tak složitého ? Moje první, které jsem si domů donesl z obchodu v pytlíku, a nenaplněné, jsem si zprovoznil úplně sám, dokonce na první pokus a dobře ;-) A to nejsem extra moc šikovný...
Já tím myslel, že na lankových brzdách není moc co pokazit, přinejhorším to nebude brzdit. Ty hydry jsou IMHO přeci jen trochu míň blbovzdorné.
Možná jsem měl napsat, že si myslím, že jemné doladění přehazky a doštelování špalíků véčkových brzd by měl zvládnou každý. I když znám lidi, kteří ani tohle nezvládnou.
Aha. Ono je ale taky fakt, že když se povede hydry pokazit někde na cestě, tak se to nemusí povést dát ani do trochu použitelného stavu, na rozdíl od lankových. Taková přetržená hadička je už opravdu konečná... Na druhou stranu se tohle stane opravdu jen výjimečně.
mohu poprosit o rozvedení "štelování zámku" u skládaček. Který máš na mysli? jediné co potřebuje občas dotáhnout je kloub řidítek a tak se to proste dělá podle citu ne?
Mám na mysli Dahony. Zámky oba, jak zámek řidítek, tak ten hlavní na rámu. Dělá se to podle citu, jenže ten někteří lidi postrádají. Rozhodně nefunguje utáhnout, co to jde. Na různých kolech jsou různé zámky, takže univerzální návod asi není.
Jsou lidi, co jim nevadí, že jezdí na povoleném zámku a tím ho dost ničí. Pak jsou lidi, co to dotáhnou na krev, což taky není dobré. A pak ta většina, co s tím nemá problém.
Něco takového napsal v knize "Tři muži na toulkách" už Jerome Klapka Jerome (mimo jiné tam popisuje opravu kola jedním na slovo vzatým odborníkem)
http://www.oook.cz/library/jerome-bummel/k03.html
To mi připomíná anketu, zda je člověk jezdič nebo leštič:
http://priblizovadla.cz/prvni-anketa...
Tak ještě jednou:
Máte někdo fotografie starších lehokol AZUB? Mohli byste mi je, prosím, poslat na mail (když jste se tady rozpovídali jiným směrem)?
Děkuji
/mazat nesouvisející příspěvky? PROČ?/
http://img2.rajce.idnes.cz/d0203/1/1738/1738496...
http://papji.rajce.idnes.cz/Nejen_lehokola/#015...
http://download.vpress.cz/katalog05_data/1550...
http://download.vpress.cz/katalog05_data/1548...
http://www.nakole.cz/images/f/diskuse/50/l...
Perfektní! Tušil jsem, že je někdo někde má. Děkuji.
Poslední odkaz je na ´abihs´-ovo kolo, pokud se nemýlím 8-)
Já vlastnil první a čtvrtý, třetí a pátý nejsou Azub. Pohledám někde doma staré fotky. Ani nevím, jestli je mám.
Já Ti mohu poslat fotek, kolik chceš - mám jich mraky. Ale co takhle napsat do Azubu? Myslím, že by asi měli mít svůj fotoarchiv....:-)
Na ně jsem se obrátil nejdřív:
"Dobrý den,
je někde ´zmapována´ historie AZUBu? Fotografie, popř. výkresy a nákresy lehokol, od prvopočátků až do současné doby? Hledal jsem AZUB Easy, vyhledávač mi sdělil, že stránky neexistují. Obrázek, který jsem našel (resp. vyhledávač 8-) ) je malý - zvětšení ´rozplizne´ jeho obrysy k nepotřebě.
Za radu či nasměrování předem děkuji."
P.Bečka
Prohlédl jsem jejich "O nás" ... 8-(
Odpověď zatím nedošla.
Tak jsem se obrátil sem, na fórum 8-)
On by mi stačil i jen odkaz, ale nečinilo-li by ti to potíže, za fotky bych byl rád.
Děkuji.
Napiš mi, o jaké fotky a konkrétně čeho a kolik od čeho bys měl zájem. Tedy pokud máš nějaký aspoň hrubý odhad či představu.;-)Zrovna a já se tím vším prorochám a hodím to třeba na rajče.Ale házet tam všechno fakt nemá smysl.To by bylo na dlouhé zimní večery.;-)
Jednotlivých tipů a jako v trestním spisu: zepředu, zleva, zprava a zezadu (otisky být nemusí 8-) ).
Předem děkuji!
Tady je pár fotek z mého soukromého archivu ;-) , které by Tě mohly zajímat. Mám toho tak 10 x tolik, ale nemám tolik času.Mám i nějaké dobové katalogy i ceníky v el.formě. Pokud budeš chtít, mohu Ti je zaslat na e-mail.
http://martiste.rajce.idnes.cz/Azub_historie/
Řadit jsem to neřadil, je podle data pořízení. A komentáře jsem k tomu taky nepsal. Leda by mě Azub angažoval na vytovření fotoknihy "Trochu historie firmy Azub - aneb něco ležícího vám předkládáme na zub.";-))))))
Když jsem se tak díval na fotky, tak mě napadlo, že na mojem ECU je zadní nosič snad nejníž z azubích kol. Kdysi jsem se tu někde ptal na obyčejný batoh 15kg nastojáka na nosiču a padaly různé zkazky, ale ve srovnání s 20-26 nebo 26-26 v podstatě zanedbatelný problém.
Hele tolik fotek jednoho výrobce ..není to nějaká úchylka:)))
Já mám spoustu fotek i k jiným výrobcům.;-) Vždy, když mě něco či nějaký model zaujme, tak stahuji fotky, abych si je mohl kdykoli v klidu a v detailech prohlížet.;-)Např. mě dlouhodobě aktuálně zajímají tříkolové modely:
píšeš k jiným výrobcům, ale to poslední je taky Azub, ne?
Tak at´ nežeru :-), tady máš ještě jednoho zajímavého výrobce:
http://www.kmxkarts.co.uk/
http://www.kmxus.com/
Jejich fotky nestahuji - mají jich tam mraky. Mně se líbí nejvice model Cobra. A pro děti Cyclone.;-)
..a přeci nějaké pěkné přidám:
.. a ještě jedná special outdoorová pro Tebe - pro inspiraci do budoucna ;-), Jurimíre:
tak ne, že bych tříkolku nechtěl. Chtěl, ale já bych toho chtěl.... :-(
Ach jo, já taky.....:-)))))))
momentálně je na pořadu dne spíš lowracer. Prostě něco rychlýho na silnici...
lowracer.
Něco rychlýho na silnici.
Mám to zopakovat:-D
:-D
A to jako myslis vazne nebo si z nas jen delas srandu? Asi taky nechapu nebo mam spis problem uverit - Jurimir a neco rychlyho na silnici?
ale já přece vždycky jezdil i po silnici. Dokonce víc než terénem. AKorát jsme nikd ynechtěl lowracera kvůli posezu atd. no. Ale teď prostě chci něco rychlýho, abych od nás k mamce do hradce nejel celej den.
Určitě máš na mysli něco jako je moje lehožiletka, ne ?? ;o)))
To Jurimir: Už mě to nepustilo reagovat na tebe, tak se to snad zařadí pod tvůj příspěvek.
Moje není HiRacer, ale spíš MidRacer. kdysi tady psal myslím Jirka, míry pro různé typy lehokol, které se vlastně liší výškou posedu, ne velikostí kol. Když se podíváš na azubácký Hiracer, je spodní hrana sedačky na urovni 28" kol, takže nějakých 68 cm. Já mám přední náhon čímž se dostaneš k možnosti mít sedačku mnohem níž. Pokud bys k tomu něco psal, tak spíš v tématu kam to patří, tedy nejspíš sem
http://www.nakole.cz/diskuse/13976-homebuilders...
a sem
http://www.nakole.cz/diskuse/13976-homebuilders...
Lehožiletku jsem ještě trochu vylepšil. Dal jsem jinou sedačku, jiná kola a silniční kompakt kliky.
Juri zjistil, že svobodných dívek je v jeho okolí málo, takže někdy musí z návštěvy zmizet dostatečně rychle :-D
A co tohle, tohle by se Ti nelibilo - nový:
http://www.azub.cz/lowracer-novy-specialni...
A starší:
http://www.azub.cz/lowracer-testovaci/
tedy, pokud to není fakt vtip s tím lowracerem....
není. Ten testovací mám teď půjčenej. Akorát jsem na něm ještě nevyjel, protože je u nás každý ráno na silnici klouzačka, tak se bojím.
Jestli se rozhodnu že jo nebo že ne, ještě nevím. TO záleží na tom, jak s emi bude s nohama vejš než sedačka jezdit...
Jel jsem na něm K24 a jelo to samo. Měl jsem před závodem najeto něco přes 500km. Takže nic moc a den po závodě jsem se jel projet a nic mě nebolelo. To kolo je hrozně příjemné. Poleh je nejlepší z kol, na kterých jsem kdy jezdil. Jak ujedeš nějaký km, tak se ti nebude chtět vrátit na původní.
Jojo, tohle jsem jezdil v Brodě na srazu, to je šikovné vozidlo... Rychlý jak ďas....
Lowracery se mi vzdycky libily. Akorat jsem se zatim na zadnem nesvezl, nevim, jak bych si zvykal na horni riditka a myslim, ze doma by mi definitivne dalsi kolo neproslo, uz tak porad posloucham, jak Ibex na chodbe prekazi... :(
To ho nesmíš mít v chodbě. Musíš ho šoupnout někam na správné místo jako je garáž či kolárna nebo třeba sušárna.a A POŘÁDNĚ ZAMKOUT!!!:-)
Nojo, clovek by cekal, ze v rodinnem domku nemuze byt s prostorem problem, ale pokud chci mit kolo po ruce a netravit pul hodiny manevrovanim, tak vetsina mistnosti nepripada v uvahu. Mne celkem staci pravidelny boj s uzkymi hlavnimi dvermi (musim uplne stocit riditka a bovdeny se drou o futra).
V garazi uz parkuje auto a stavebni material, tam bych kolo nenechal ani kdyby se tam veslo.
Doma uz ted moc nechapou, k cemu mi jsou dve kola (Ibex + srotokolo do mesta/k nadrazi), kdyz tatkovi prece staci jedno auto. Navic auto je uzitecne, protoze vozi nakupy, zatimco kolo vozi akorat me... ;)
V autě shniješ spolu s ním. Na kole se vracíš do klukovských let a sportem nabíráš svěžest, mladistvost a sílu. Tudíž bych ženě a dětem řekl: " Chcete-li, abych vám zůstal hodně dlouho zachován, tak mi kolo nejen schválíte a budete přát ale budete mi v tom ještě podporovat a tat´kovi pomůžete na kolo i ušetřit - třeba na pátý." - Člověk bez radosti = chudák nad propastí.:-)A nejlepší je to je přitáhnout k tomu a naučit je to taky a máš po starosti jako já - radují se nejen z Tvé radosti ale radují se rovnou s Tebou.;-)
Nedávno jsem zkoušel počítat z hlavy, kolik kol je v domě (dvojdomě, usedlosti nebo jak to nazvat) kde teď bydlím. U 15 (pojízdných) jsem toho nechal. Bydlíme tam jen dva. Tvoje dvě kola na osobu jsou pěkná žabařina, musíš se snažit víc :-)
Diky, to je dobry argument. :)
Tolik kol, jak se proboha rozhodujes, na kterem zrovna pojedes?
Ja to mam celkem jednoduche, pokud jedu jen nekam kousek, kde budu muset kolo nechat zamcene bez dozoru, beru srotokolo (neco jako trekink koupeny v kovosrotu za 3 stovky). Pokud je to vic nez 10 km nebo verim, ze se kolu nic nestane, tak beru Ibexe. Driv to bylo jeste jednodussi, mel jsem jen favorit a na tom jsem jezdil vsude.
Rozhodovani mezi >15ti stroji si moc neumim predstavit. Predpokladam, ze kazdy bude mit nejake specificke kvality, treba ta tvoje zimni trikolka, ale stejne je to obrovske mnozstvi...
Tož já mám jen Oceláč, SnowZombie, Thys 222 a lowracer. A trochu tandem. Takže rozhodování je jasné, do práce jedu na Oceláči když nejsou silnice příliž slizké, jinak na Zombii. Lowracer a veslák se berou když chci jet na lowraceru nebo na vesláku. Na tandem jen ve dvou. Skládací koloběžku nepočítám mezi kola.
Kdyztak se pak podel o zazitky z testovani lowraceru, docela me to zajima. Jak moc se rizeni lisi od "normalniho" lehokola a o kolik ti to jezdi rychleji?
Zatim nejvic o lowracerech tu psal Jirka a nektere veci me ponekud odradily (chovani na sterku, mensi stabilita, omezeny vyhled...), tak jsem zvedav, zda pro tebe vyssi rychlost prevazi omezeni lowraceru.
Já na něm najel možná kolem 80 km, první jsem trochu nechápal řízení, ale jakmile jsem to prokoukl, tak jsem se do něj zamiloval. To je prostě žiletka, stabilní, rychlá, rám pruží... prostě ho miluju... jezdilo to tak rychle.. .ach...
Co je to za Trike ta poslední fotka ? Pošli mě to na email to mě zajimá dík P.
Myslis tu z Azub webu?
http://www.azub.cz/galerie/max_1323183874.jpg
http://www.azub.cz/azub-tricon-skladaci-trikolka/