Chystám se až trochu přituhne na pár dní zimní jízdu a na lekole. Jenže s těma úzkejma 2 palcovejma gramodeskama to asi moc nepůjde.
Takže bude asi potřeba vyhodit zadní vidlici a nainstalovat tam něco jedlejšího. Kdybych dal 4 palcový gumy tak asi bude tlumení zbytečný. Asi by bylo zbytečný i tlumení vepředu, ale tam by možná i stačila nějaká 2,6 palcová guma, takže by se nic nemuselo bastlit. Povezu asi 25 kilo v brašnách, ale to asi nemá na nic vliv.
Rád bych slyšel názory někoho kdo to už řešil, abych nevyráběl něco co pak bude spíš mínus nežli plus.
Nepište sem prosím kraviny, ale pouze k tématu. Díky.
Na maxe jsem dal ohrebovane ice spikery od schwalbe.
Maxe jsem vsak hned jako zimni kolo do snehu zavrhl a to ze tri duvodu:
1) nohy jsou vysoko, neprokrvuji se dostatecne a mrznou mi cca o 10 stupnu vys nez na klasice.
2) rovnovaha na lehaci
3) prace s tezistem - predozadni.
Ja si na zimu poridil Pugsley od Surly. Ale kdybys chtel mermomoci jezdit v zime vleze, doporucil bych spis LWB - neco jako dole na tehle strance: http://www.lightfootcycles.com/ranger.php
Já jsem něco v zimě na kole najezdil, ale normálním. Na lekole jsem se zatím neodvážil. A pořád řeším jestli jo nebo ne.
Mrznutí noh bych tak neřešil, protože stejně každou chvíli tlačíme a nohy se stačí prokrvit a zahřát :-)
Akorát to těžiště mě moc nepřesvědčuje, ale projížďka na 4 palcovejch gumách se mi tak nějak zalíbila. A tak si říkám, že by to možná mohlo fungovat i na lekole. Jenže dva tejdny něco bastlit, zkoušet a pak zjistit, že to je naprd, mě odrazuje.
Abych pravdu řekl, tak to kolo cos dal odkaz se mi docela nelíbí. A určitě to bude stát dalších 60 tisíc.
Ale ten puksly je teda pekelnej. Cena teda nic moc.
Co se Ti nezda na cene Pugsleye?
Zdá se mi drahej, protože jsem právě zainvestoval do lekol a do krámů na cestování.
cca 40 litru. Kam jsi koukal na ceny?
Tak to by mne vazne zajimalo, za co mam ten minus bod. Za to, ze jsem poskytl informace o cene? 8-o
kde to kolo mají za lepší cenu ?
úpravy na leháči by vyšli asi na 20 tisíc, nic moc teda, z bláta do louže
http://www.koloexpert.cz/
Kolem 40 litru - loni.
Od te doby se hnul kurz a mozna i cena.
A mrkni na surly stranky, maji letos jeste sirsi plaste - ale to znamena i jine kolo - Moonlander.
aha, sem asi špatně přepočítal kurz, protože mi vyšlo kolem 70 ti :-)
Mam podobny zkusenosti. Bohuzel z prispevku mi vetsina textu zmizela a znovu to psat nebudu. Ve stejnych botach mi na Ibexu mrznou nohy uz pri nule, na favoritu byl problem tak pri -15C. Zatimco na klasickym kole bez ohledu na vzorek zvladnu jet po silnici se snehem a ledem, na Ibexu se na snehu skoro ani nerozjedu.
Tak to bych musel na lehu jezdit v zmimních tretrách i v létě :-)
To sice ne, ale nekomu se pri vysokem slapani odkrvuji nahy a brni.
Já mám nohy opravdu extra zmrzlé. Třeba včera jsem jel už normálně v zimních tretrách a bylo to tak akorát (bylo asi 9-11st.). V letních + návleky při téhle teplotě po delší době už mrznu.
A třeba začátkem letošního roku si vybavuju jednu vyjížďku ve 2st. Měl jsem teplé ponožky, zimní tretry a přes to ještě neoprénové návleky a někde mezi 3-4 hodinou jízdy mi začly nohy už slušně mrznout. Celé jsem to jel těsně přes 4 hodiny, tak se to ještě dalo.
V mrazech jezdím minimálně a když už vyrazím, tak tam nevydržím ani celé 2 hodiny i v té kombinaci zimní tretry a ještě přes to neoprénové návleky.
Co koupit ty od Honzy Kopky?
Kdybych chtěl jezdit více v mrazu, tak to řešit budu. Ale takhle stačí ty zimní tretry co mám. Ve velké zimě mám stejně další neřešitelné problémy (dýchací cesty), takže pod těch 5st. budu jezdit zase jen omezeně.
já tak kolem 5 stupňů začínám vozit kožený pracovní boty s kožichem uvnitř, dřív jsem vozil návleky, super ponožky a moc to nepomáhalo, teď nevím o zimě
I přes chladnou část roku jezdím terény a navíc bývá více mokro, takže pak je to ještě techničtější. Nášlapy bych v žádném případě neoželel.
Aha, tak to je pak obtížnější. Já nášlapy nepotřebuju, takže to mám asi jednoduchý.
v zimě pár delších vyjížděk vleže mám za sebou a ty nohy proste mrznou i s elektro přitápěním. A SWB v každém trochu hlubším sněhu je o rozbití huby. Pokud už chceš něco takového dělat, tak přední kolo dej co nejtlustší, ten zadek je míň důležitej. Ale osobně si myslím, že je to hovadina
je to botama a moc dlouhou jízdou, takže nohy jako problém nevidím
Připadá mi, že přestavba Maxu na široké vidlice je docela drastická záležitost. Sice by to šlo, ale nebylo by to jednoduché, levné a hlavně ne rychlé. Sice by mě zajímalo, jak by to na těch velkých gumách jelo, ale ne dost na to, abych se do něčeho takového pustil.
Murphy má pravdu s rovnováhou. Lehokolo, a hlavně SWB, je na kluzkých površích náročnější. Kolem podélné osy jsou všechny momenty setrvačnosti menší a možnost držet kolo nějak vůči tělu jezdce taky. Takže když to ustřelí do strany, ustřelí to děsně rychle. Kolem příčné osy chybí ta možnost práce těžištěm dopředu a dozadu. Na Apusu jsem projel nějaké množství sněhu, ale nebylo to nic moc. Nad 5cm to začínalo být divočejší a 10cm bylo zvladatelných jen když ležely na slušném rovném podkladu. 10cm sněhu na hrbolech už bylo obvykle moc, šlo víc o neustálé pokusy o rozjezd než o jízdu.
Co se týká mrznutí nohou, tak to mi zcela vyřešilo vytápění do bot. Možná záleží na typu, ale ten, který mám já (http://www.az-zdravi.cz/-vyhrivane-produkty/348... funguje dobře. Zapnutí na trvalo na nižší stupeň jsem využil až při -15°C, jinak jsem to vždycky zapínal jen na chvíli. Sice je to už malinko šílené, když mám včetně svítící helmy na sobě tři lithiové baterky, celkem 7 článků, ale funguje to dobře :-).
Proč by to bylo drastický ?
Dopředu už hotovu vidlici co se dělá na 4 palcový kola a dozadu svařit z aluminia pevnou. Nic víc.
No pokud chceš tu změnu mít vratnou, budeš muset tu pevnou vidli chytit jen k rámu v bodech, ve kterých je teď ta odpružená. Čili vymyslet a vyrobit ji takového tvaru, aby se našroubovala v místech hlavního čepu a úchytu tlumiče, aby v ní bylo místo na tu gumu a aby měl kudy jít řetěz. Pokud jsi vybavený na vaření hliníku, nemusí to být těžké. Pokud to budeš někde někomu zadávat, nachystej si spoustu peněz a hlavně dva měsíce nervů vyřizování neustálých "vždyť to tu máte na tom nákresu takhle, proč jste to dali takhle, to musíte předělat". Takže proveditelný to je, ale na základě občasných zkušeností se stavbou nějakých lehokol mi to nepřipadá až tak jednoduchý.
Taky občas něco vyrábím a tohle je jedna z těch jednodušších variant. Vaření hliníku taky není problém, problém je jen cena za ráfky a pneumatiky.
Ještě teda k plášťům s hřebama. Když dám nějakej schwalbe, co má hřeby nejen na bocích, bude se dát s maxem jezdit po uježděným sněhu, namrzlý silnici bez padání, nebo to je i tak bez šance ? Sice dva tisíce není zas tak horentní suma na pokus, ale jestli to je úplná kravina tak to ani zkoušet nebudu.
Že to je vratký vím, že se blbě rozjíždí na měkým podkladu znám taky moc dobře.
Že to bude stát nějaký peníze chápu a počítám s tím. V tom problém nevidím.
Ja vzal icespikery. Maji 4 rady. Kdyz budes mit behoun bez hrebu a prudceji zabrzdis a predni klouzne, ty bocni hreby uz to pak nezachyti.
Ja na HC se hreby lehnul na silnici jen jednou, kdyz mi predni nadskocilo na hrbolu a po dopadu uz se plast nezakousnul. Na klasice to ustojis, na lehaci se musis pojistit vic. Tedy alespon podle mych zkusenosti. Treba zvladnes vic...
Hele tak já to zkusím nejdřív se hřebama, a když to bude použitelný tak budu dumat dál.
Kolik ty gumy tak můžou vydržet po asfaltu ?
To jsem taky premyslel. Ja je nakonec moc nejezdil, koupil jsem snowbike. Tusim, ze original cena byla kolem 1500 za kus. Mozna bych Ti je mohl prodat. Vypadaji skoro jako nove, jen jsou o dva roky starsi, ale skladovane ve tme a suchu.
jedině prej, pokud jsou originál japonský ;-)
jasně, jestli to jsou originál japonský ručně vyráběný, zakalený v krvi nepřátel tak jo
ale jen za dobrou a výhodnou cenu :-)
Puvodni cena 1500,- Kc za kus, ze jsi to Ty, tak za 3747,50 Kc za obe. 8-)
Musim si o tom jeste chvilku zapremyslet. A taky se na ne mrknout. Jezdil jsem je mimo sul a hodne z toho v lese, takze ani ty hreby by nemely byt opracovane.
Neodolatelná nabídka. Za tu tisícovku koupím oba.
Mrknu na ne, jeste to promyslim, poslu fotku a uvidime. Jestli nebudou ve stavu abys to vzal alespon za 1500 za oba, vyplati se mi si je nechat.
Jestli máš certifikát v japonštině a k tomu je zdarma sušená hlava nějakýho samuraje, tak bych to za 1200 vzal.
Samozřejmě, že máš na mysli 1200/kus.
1200 je jen poštovný + balný
Já jsem používal nějaké Schwalbe s menším počtem hřebů na Apusu. Když jsou nové, drží na ledu asi tolik jako drží nepříliž vzorkovaní guma na blátě. Takže ze stave "bez šance" tě to posune do stavu "s trochou opatrnosti to jde". Problém je právě jízda po asfaltu. Ostré hrany těch kovových cuplíků se začnou zaoblovat a zůstanou z nich takové spíš polokulové výčnělky. Ty už se do ledu nezakusují. Pořád ještě to klouže na ledu a zledovatělém sněhu méně než guma bez želez, ale už to není ono. No a tenhle stav nastane už tak po 500km na asfaltu. To pro mě je jeden měsíc, takže mě to štvalo. Celkově bych řekl, že podmínkou dobré funkčnosti těchto gum je, aby se používaly primárně na sněhu a ledu. Pokud je chceš jako já jen tak pro jistotu kdyby byla někde zamrzlá kaluž, kterou nemůžu objet, tak je odpravíš poměrně rychle. Tolik aspoň moje zkušenosti.
Takže s nákladem je zruším za 250km. To je nic moc teda.
Dost záleží na stylu jízdy a natlakování. Při jízdě rovně po asfaltu na vysoký tlak není na těch hrotech zas tolik váhy. Pokud je tlak takový, že jedou pořádně přitištěné k zemi, tak to jde do kytek rychleji.
Každopádně i kdyby vydrželi na mojem kole (váha 140 kilo) 500km tak to je mizérie.
A na ledu je lepší je podhustit nebo klasicky "narvat" k horní hranici? Pořídil jsem si totiž Continentalky a na hřebech budu rajtovat poprvé.
Tak, aby co nejvic hrebu bylo na zemi, takze podhustit.
A to i v pripade beznych plastu. Cim vetsi stycna plocha, tim vetsi treni...
To dává logiku, dík, budu zkoušet..
... až napadne to bílé svinstvo...
Tak s těma hřebama to nafoť a pošli, na žádným mým leháči jsem to ještě neviděl...
Martínku, Ty gumy mám na zábradlí, na Tvojem excellentním leháči pro letošek si zimu ještě netroufnu dát..
Lepší dva roky počkat, než kolo poničit a sebe otlouct.
Flakas studium: http://mur.rajce.idnes.cz/2009-12-19_Modranska...
"Cim vetsi stycna plocha, tim vetsi treni..."
ano, to asi platí, celkem mě překvapilo, jak drží na sněhu Schwalbe Hurricane (skoro hladké pláště s drapákama na boku), dokonce líp, než kdejaké terénní pláště s drapákama.
Takže něco k plášťům na zimu.
Píšete tady o 4" plaštích. Je ale otázka, jestli se hodí do sněhu. Když je povrch uježděný sníh nebo led, tak vyhoví v podstatě jakékoliv pláště s hřeby - ať už široké balóny nebo úzké gumy. Když je ale 20 cm sněhu, tak je to problém. Široké pláště se sice tolik neboří, ale sníh (i když stlačený) je jako podklad pro jízdu k ničemu - prostě při záběru "uhne". Úzký plášť má ale šanci "propadnout se" až na tvrdý podklad pod sněhem a tam zabere. Je to obdoba třeba cyklokrosu - cyklokrosaři jezdí i v sebevětším blátě na galuskách, protože galuska se propadne blátem až na tvrdý podklad a tam zabere.
Takže co takhle zkusit do sněhu úzky plášť s hřeby? Výběr asi moc nebude, takže udělat. Plášť + samořezné šroubky do oceli = super plášť na zimu (osobně vyzkoušeno a ověřeno).
PS: v hodně hlubokém sněhu je ale jakékoliv klasické kolo k ničemu. Také osobně vyzkoušeno a ověřeno.
Cyklokrosaři jezdí na galuskách především proto, že mají omezenu šířku pláště na max. 33mm, a podhuštěná galuska je méně náchylná k defektu než podhuštěný plášť (v cyklokrosu se jezdí minimální tlaky na drtivé většině tratí), a defekt galusky nemá nijak fatální následky na rozdíl od pláště.
Spíše mne překvapilo, že nepoužívají kotoučovky, ač už je mají povolené.
http://bikeri.cz/wp-content/uploads/2006/10/H...
Asi váha, kotoučovky budou o dost těžší a cyklokrosaři toho asi moc nenabrzdí
Když už se řeší cyklokros, jel někdo někdy cyklokros na leháči ?
To jako závod? Předpokládám, že jsi už nějaký viděl, tak si snad umíš odpovědět jak by to asi vypadalo.
Já si třeba nedovedl představit downhill na leháči a plno lidí tvrdilo, že to jde :-)))
A když jde downhill tak musí jít i cyklokros ne ?
Ono jde ledacos, jen chcíplá koza ne :-) ale jaký by to mělo smysl a význam se o něco takového pokoušet a to nemluvím o výsledku.
Takovej downhill na lehokole bych rád viděl.:-)
Si přečti téma downhill na lehokole, tam to máš :-)
Tak to už ja sa teším priamo na freeride :-)
Tys to ještě nezkoušel ?
Já jezdím freeride skoro každej den po ránu, než dojedu do práce. Cesta totiž vede přes sklad stavebnin, tak se tam vždycky vyřádím :-)))
Jen jsem ty pravidla prolistoval, protoze bych o necem podobnym vubec neuvazoval, ale myslim, ze je tam dostatek odkazu na UCI, aby te s lehokolem na start nepustili. Je tam fakt dost podminek, ktere lehokolo nesplni... :)
C0501. Kola a sportovní úbor závodníků se řídí podle Všeobecných ustanovení pravidel cyklistiky. Kola používaná při závodech v cyklokrosu musí být v souladu s Pravidly ČSC - Všeobecná ustanovení, § 15 Závodní kola a sportovní úbor, část Závodní kola.
C0503. Používání rovných řídítek je v cyklokrosu zakázáno. Výjimka je povolena pouze pro kategorii starších žáků.
C0507. Při mezinárodních závodech musí být v případě použití nestandardních kol příslušný model kola zapsán na listině povolených výjimek UCI.
V dokumentu, na ktery se prvni citovany bod zrejme odkazuje (i kdyz to asi bude starsi verze), jsou potom takovehle perly...
Každý závodník musí dbát, aby vybavení, které používá při závodech na silnici, na dráze a v cyklokrosu bylo homologované UCI podle platných ustanovení homologačních protokolů, které jsou k dispozici na internetu UCI.
V154. Technické novinky, které se týkají všeho co závodníci a ostatní majitelé licencí používají nebo s sebou při závodě nosí (kola, připojená zařízení, příslušenství, přílby, sportovní úbor, komunikační prostředky, atd.) mohou být používány až po schválení UCI. Žádosti musí být podány na UCI a doloženy veškerou nutnou dokumentací.
V156. Závodní kolo je dopravní prostředek se dvěma koly o stejném průměru. Přední kolo je řídící, zadní kolo je hnací a je uváděno do pohybu systémem šlapání pomocí řetězu.
V158. Závodník musí být na svém kole v pozici v sedě (základní pozice). Tato pozice vyžaduje jedině následující opěrné body: nohy na pedálech, ruce na řídítkách a zadnice na sedle.
a) Půdorys kola nesmí přesáhnout rozměr 185 cm délky a 50 cm šířky.
d) Opěra sedla musí být situována ve vodorovné rovině. Délka sedla je minimálně 24 cm a maximálně 30 cm.
e) Vzdálenost mezi osou šlapání a zemí musí být min. 24 cm a max. 30 cm.
f) Vzdálenost mezi svislicemi procházejícími osou šlapání a osou předního kola musí být min. 54 cm a max. 65 cm
g) Vzdálenost mezi svislicemi procházejícími osou šlapání a osou zadního kola musí být min. 35 cm a max. 50 cm.
V1514. Pro závody na silnici s hromadným startem a pro závody v cyklokrosu mohou být používány pouze modely kol předem schválené UCI. Výplet kola musí obsahovat minimálně 12 paprsků, průřez paprsků může být kruhový, oválný nebo plochý avšak jeho rozměr nesmí v žádné sekci přesáhnout 10 mm. Pro schválení musí kola úspěšně podstoupit předepsaný test pevnosti v některé z akreditovaných laboratoří UCI. Výsledky testu musí prokázat, že znaky zlomů materiálu kola jsou shodné s těmi, které vznikají z nárazů při běžném používání kola.
V1517. Pro závody na silnici ... a pro závody v cyklokrosu musí být rám klasického typu tj. „trojúhelníkového tvaru". Rám bude tvořen rovnými nebo vytaženými trubkovými prvky (ve tvaru kruhovém, oválném, zploštěném, „dešťové kapky nebo jiném ), přičemž přímka proložená prvkem nesmí v žádném případě vystupovat mimo jeho obrys.....
V1526. Použití ochranných štítů, proudnicových tvarů, aerodynamických krytů nebo jiných zařízení připojených na kolo nebo zapuštěných do hmoty kola, které mají za účel snížit odpor vzduchu nebo uměle zrychlit pohon je zakázáno.
... a spousta dalsich. Pobavilo me treba, ze plastenka musi byt pruhledna, vadi jim triko bez rukavu nebo dlouhe nohavice... s lehokolem bys urcite narazil i s tim, ze by nebylo videt startovni cislo na zadech... ;)
Jasná diskriminace, taky jsem to pročítal, je tu zcela a výhradně popsáno, jak má vypadat zábradlí a přes to vlak nejede, viz celý bod V158...
Ale kuš! Chci-li zaručit srovnatelné podmínky pro všechny, musím vypsat kvantum omezujících podmínek.
Diskriminace 8-)? To už nám vyhovuje bordel úplně všude, ač na něj nadáváme a "chceme" ho tu nemít, že!?
S těmi podobnými podmínkami pro všechny máš pravdu. Druhý a podle mne důležitější pohled na věc je, že těmito omezeními naprosto brání pokroku. Nemyslím tím rovnou lehokolo. Ale co kdyby se ukázalo, že je nějaké zábradlí, drobně nesplňující pravidla, pro daný závod mnohem vhodnější než kola pravidla splňující. Celkem by mně zajímalo, jestli ta omezení rozměrů jsou stará jako zákaz lehokol, nebo jestli je už od té doby nějak upravovali.
Ať si zábradlisti říkají, co chtějí. Většina zábradlí, které v obchodě koupím, bude uděláno tak, aby ta pravidla splňovalo. Výjimkou budou skládačky, městská kola a podobné "nezávodní" stroje.
UCI upravila pravidla hlavně kvůli dráze.
Někteří závodníci začali používat třeba v hodinovce dost nestandartní kola a na nich pak dostali rekord dost vysoko.
Např. Obree prý měl postavené kolo ze součástek z pračky nebo Bordman použil posed "superman".
http://www.bikezone.cz/view.php?cisloclanku...
Jednou je cyklistika naprosto technický sport, tak by se podle mně takovéhle nestandardní kola měla připouštět.
Kdyby kdysi UCI nezakázala lehokola tak IMHO by dneska neexistovala silniční kola, místo nich by byla lehokola. V terénu, tak je to jiné.
Na druhou stranu, pokud chceš srovnávat sportovní výkon a ne objem peněz investovaných do vývoje, měl by sportovní výkon probíhat za srovnatelných podmínek. Takže třeba hodinovka na kole srovnatelném s kolem F. Mosera má svou logiku.
Normální závodní kola jsou v běžném provozu dost dobře použitelná, což se o různých kapotovaných lehomonstrech říct nedá.
Jsou sporty, které mají freestyle otevřený pro vývoj. Třeba běh na lyžích. Samozřejmě je nutné se smířit s tím, že běžní turisté, co je potkáš uprostřed lesa ve vyšlapané stopě nebudou mít vybavení podobné tomu závodnímu skateovému;-)
Tím chceš říct, že teď se do vývoje necpou obrovské prachy. Co všechen ten karbon, elektrikou řízené řazení, testování aerodynamiky posedu v aerodynamických tunelech?
I kdybych byl namakanej jako závodníci na Tour, tak s kolem za 20 tisíc nemám šanci.
Lyžování sem netahej, tak jsou ty rozdíly v ceně i konstrukci mnohem menší.
S kolem za dvacku imho na úrovni českého poháru můžeš úspěšně jezdit;-)
Když si vezmu hodnotu vybavení, co potřebuje běžec ve SP na sezónu, a porovnám to s tím, co stačí turistovi na 10 let, tak ten poměr je podobný jako u jízdních kol.
A když kouknu na rozcestí pod Devíti skalama, s čím turisté jezdí, a porovnám to se skatovýma plaňkama od Fischerů nebo Atomiců, tak to je imho podobný rozdíl jako mezi favoritem a dnešní silničkou.
Jestli to enní spíše naopak.
Spousta věcí je vhodných pro závod, ale pro běžný provoz jsou nepraktické nebo přímo nebezpečné.
A naopak, věci využitelné v běžném provozu (triatlonová řitítka, a ehm... lehokolo) by byly nebezpečné v pelotonu. Dobře rozjetý člověk z hrazdy vstane a začne brzdit asi tak po 50 metrech. A jak by dopadlo najetí velkou pilou napřed do hromadného pádu raději nedomýšlím...
No, hromadný pád v lehokolovém balíku, by bylo asi opravdu velký maso. Radši si to ani nepředstavovat.
No, treba v Nivnici pri sjezdu z Javoriny po silnici stacil jeden pad a mohla z toho byt retezova havarie...
v jednom blátivým úseku od vysílače to tam i někdo položil, ale i při těch 10 metrových odstupech se kupodivu stačil odsunout (-:
tohle ježdění nechápu, jeden na druhým a nikdo neřeší co se může stát při pádu jednoho
stačí blbě spadnout a zápěstí, kotník, koleno je v háji, nedej bože když to do tebe někdo narve
Řekl bych, že 10 m je běžně už dost na reakci a manévr, pokud to někomu nestačí musí zvětšit odstup, je to o rozumu.
kterej většině chybí jak ty různý akce pozoruju :-)
hlavně že mají všichni přilbu a ví že vrtulník pro ně pořiletí do půl hodiny
Například? Vyjmenuj alespoň tři, abych věděl jak vypadá většina.
helmu má skoro každej, to ti mám jemnovat 3/4 fóra ?
Když zapomínáš, tak si piš co jsi napsal, chtěl jsem vyjmenovat alespoň tři akce, ne lidi, kde mají přilbu a chybí jim rozum
:-)))
tak kdo další hazarduje se svým zdravím jako lelek ?
10 m je dost na zabradli a suchu. Ne na lehaci na jilovitem bahne a na marathonech , coz je na valne vetsine lehacu nejterennejsi plast. To je pak 10 m tak akorat na poradne leknuti. 8-)
Při tom sjezdu z Javoriny to potkalo mě, Josku, myslím že za mnou byl ještě Aviatik a nevím kdo všechno ještě, všichni jsme to zvládli v pohodě, jen jsme si holt na mokré trávě a trochu bahýnka lehli. Nevidím v tom žádný problém ;o))
No tak to jste se asi docela plizili. Ja si taky prilehnul - oprel jsem se rukou a nohou. Ale pri te terenni variante. Tam bylo kolo misty naprosto neovladatelne a jelo jak sane rigolem. Zastavit na 10 m by v te situaci byl nepravdepodobny vykon. Zvlast pri rychlosti, jakou ty sanky nabraly.
Pomalu jsme nejeli, ale nijak rychle taky ne a rozestupy byly si myslím menší než 10 m, jenže nejspíš jsme reagovali zhruba všichni nastejno, takže problém nebyl, ale to je o citu a cyklistickém myšlení ;o) To víš, poradit , poučit to můžem, ale ty zlatý ručičky, ty ti dát nemůžem :-p :o))))
Tak nevím kolik metrů jsem měl za Mechem při sjezdu z Trosek....a stejně jsme to s Cyklo mz ustáli....
no jasně, ti co s tím počítají a ti co mají štěstí to ustojí, ale to štěstí není nekonečný
a o tom to je
4" nejsou na tak ujezdeny snih, kde vyhovi 2,25.
Navic 4" se davaji na rafek od 67 mm po 100 mm. A Inova (Surly) letos vybehli s 4,7" plasti. V pripade, kde se pouziji tyto plaste se obcas neprorezes na podklad ani s nejtencimi silnicnimi, protoze se driv udusis. 8-)))
ještě mě napadlo, co by bylo lepší pro stabilitu na kluzkým povrchu
mít vzadu na nosiči dvě brašny + za řidítkama další dvě
anebo ty z horního nosiče dát na přední vidlici, před osu kola
Tahle konfigurace ohromne zlepsila stabilitu kola:
http://mur.rajce.idnes.cz/2011-07-11_J-MORAVA...
A kdyz Ti to bude malo, porad jeste muzes pouzit menso brasny na predni kolo, ale upevnene tak, jak radi vyrobce.
Na lehu jsem to sice nezkousel, ale mam tuhle zkusenost: http://mur.rajce.idnes.cz/2011-02-20_Bedrichov/...
V brasnach je jen lehke obleceni, mala svacinka a tezsi veci bud uplne dolu, nebo jeste radsi do ramove brasny. A i tak to s clovekem trosku cvici. Ale mam tam dostatecne siroka riditka.
U MAXe s dolnim bych se pri velkem nalozeni prednich brasen (zvlast tech pred osou) obaval i o tahlo a jeho uchyceni.
už vyrábím nosič za řidítka, ten přední řešit zatím nebudu, protože když dám brašny za osu kola tak se mi tam nevejdou nohy, to už jsem psal
před chvíli jsme přijeli z lesa a na jedný kaluži už byl pěkně tvrdej led, fuj
venku jsou -3
a co vidlice a tlumič, má to cenu na zimu měnit za pevný, nebo stačí nějakej kryt na vidlici a tlumič ?
Určitě vyměnit! Beztak by ti to akorát zamrzlo.
Jinak se divím, že sis na takový dotaz nezaložil nové téma? Nebude to tu nepřehledné?
A vážně ti nepřijde hloupé se ještě na něco ptát, po tom co ve vedlejších tématech předvádíš?
Já jsem jasně napsal, že mě zajímají jen přízpěvky k danému tématu a kraviny spolu s offtopicem budu mazat
na nalejvání piva do rámu kola a podobný hovadiny si založte nový téma a tam se můžete rozplývat co hrdlo ráčí
Jen tim ovsem vzniknou stejne sterilni diskuse k veci, jako jinde. Nech to plavat. Treba tu ci onu blbost nekdo rozvede v neco uzitecneho. Nevim jak pro ostatni, ale pro mne jsou OT mnohdy zajimavejsi a uzitecnejsi nez puvodni tema.
to chápu, ale když se chceš dozvědět něco k věci, výslovně to napíšeš a i přes to pak přídou provokatéři a chytráci a začnou spamovat jak divý tak co ti zbejvá jinýho ?
musíš jim useknout obě ruce, aby přestali ? :-)
Pokud Ti někdo napíše v odpověď něco, co Ti nijak nepomáhá s původní otázkou a ani jinak Tě nezaujme novou, máš nejjednodušší ten příspěvěk ignorovat. Neodpovídat, nesekat ruce, nemazat, nezamykat, prostě ignorovat. To funguje ke všestranné spokojenosti.
K čemu je dobrý téma o 200 přízpěvcích, když je v tom 95 procent balastu a 5 procent k věci ?
Zpětně se nic nedá dohledat a ani se to nedá celý přečist jak je to dlouhý. Navíc na začátku výslovně píšu že nechci řešit blbosti, ale pouze mluvit k tématu. To je tak nepochopitelný ?