Včera jsem provedl první velkou očistu kola, který mám asi 5 měsíců, zadní kolo jsem měl úplně sundané, bez problémů jsem ho nasadil a pak namazal řetěz a na čepy přehazovačky jsem trochu stříkl silikonový olej ve spreji, podle návodu tento olej lze použít na čepy přehazovaček, přesmykače apod. Řetěz nejdřív očistím WD 40 a pak zakápnu hustým olejem Cross Country, přebytek setřu.
Naprosto netuším, co jsem pokazil, ale od té doby mi to blbě řadí, má smysl běžet s tím hned do servisu? Nemůže to být třeba příliš namazaným řetězem nebo to udělal ten silikon na přehazovačce? Dosud nebyly s řazením žádné problémy, řadilo mi to přesně a hladce, teď řetěz při přeřazení na vyšší stupeň třeba ze 2: 5 na 2: 6 začne trhat i 3x po sobě a jakoby chce přeskočit apod. Tak nevím, co byste mi poradili?
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci...
Zacal bych tim, ze bych zkusil povysadit a poradne dotlacit kolo do patek. Nejlepe nastojaka a oprit se o sedlo, aby kolo bylo co nejblize svisle a zatizene pozici. Nejspis si kolo sedlo trosku krive. Nebo pripadne bylo krive puvodne a ted to budes muset opravdu seridit tim popotahovatkem na bowdenu - Jestli mas Shimano, bude nejspis na obou stranach - tedy jak u pacek, tak u prehazovacky.
Pokud nepomůže rada Murpyho tak ještě mě tak napadá jestli prostě nemáš vytahanej řetěz ono to po vyčištění a promazání je o něco míň tuhý.....
To je pravda, za 5 měsíců, podle toho, kdo, kde kolik a jak najel, už může být nějaké opotřebení, a po vyčištění a promazání se to projevilo.
Kromě řetězu mají někdy nová lanka tendenci se "natáhnout". Opět to řeší seřízení přehazovačky.
jj, záleží taky na tom, co je to za kolo. Některé z výroby osazují "perníkovou" kazetou a prachmizerným řetězem.
První řetěz na mém novém kole šel do kytek po 1000 km a vzal sebou kazetu. Následující C9 vydržel na treku přes 15 tisíc.
to je právě ta zkurvená cenová politika, která zasáhne i kategire kde by to člověk nečekal, kdyý se pak musí na něčem ušetřit pár kaček aby cena byla ..999,-
Ještě do portfolia kazeta, řetěz přidám ráfky, středy a špice.
Moje první silnička byla a je super, ale originál kola byla víc než od třídu níž než zbytek osazení... čemuž jsem věnoval pozornost bohužel až po té co se to sypalo jako blázen místo toho abych to řešil při koupi, zmámen karbńem a Xtčkama :)