Doteďka jsem se to snažil ignorovat, ale číše přetekla. Včera, když jsem jel po jedný polní cestě mírně do kopečka, tak se mi nejdnou zaseklo šlapání, div jsem nespadl z kola.
A proč ? Protože soudruzi v azubu nějak nepočítali, že se s kolem bude jezdit po blátě.
To že občas řetěz přímo z kola seškrabává bláto jsem doteďka ignoroval, ale poté, co se zacpalo ústí vodící trubičky pro řetěz, sklouzly oba stahovací pásky z trubky a ta zajela do převodníku.
Takže bude nezbytný vyřešit ochranu kladky, anebo milou kladku vyhodit a trubku natáhnout až k zadnímu kolečku. Blbý je, že bez kladky se zadní kyvka při silnějším sešlápnutí dost zhoupne.
Už jste to někdo řešil ?
Sbiram bahno kde se da a tohle jsem nezazil. Nabrat tahle retez neni vubec jednoduche, protoze to znamena delsi dobu balancovani v bahne. Ale i tak kladka bahno odrizne a do trubky se pak vleze.
mOZNA JESTLI TO BYL NEJAKY HODNE LEPIVY JIL.
jA NA veckove CEPY prisrouboval podkovu, ktera taky cast bahna sunda, i kdyz hlavni duvod byla ochrana zamku tlumice.
http://mur.rajce.idnes.cz/2011-06-08_Loudani/...
Dalsi vec je, ze je treba pravidelne (treba vzdy pri mazani vidle) maznout hridel kladky a rukou ji parkrat posunout do krajnich poloh vlevo a vpravo, aby pri razeni jezdila do stran.
Kde jsem hlavne nabiral bahno je SPODNI cast retezu, tam kde jde zpet. Vyslovne jsem si tehdy vyzadal od AZUBu nestandardne dlouhou az pres plast.
Nemas fotku, jak to kolo pak vypadalo? Docela rad bych to videl. 8-)
Tak to máš blbý. Asi moc nepomůžu, ale kdyby náhodou...
Jezdím na kole celý rok, většinou do práce. Maxe beru, když je sucho, na ostatní počasí mám zábradlí (letos zatím Max 2500 km, Favorit 1000 km).
Všimni si plácačky za předním kolem, ušetřila mně už spoustu servisu a problémů.
U leháče je problém s řetězem, kterej jde těsně kolem pneumatiky a je nekrytej. Navíc je kousek od toho místa kladka, přes kterou jede a ta se zadělává taky. Je to konstrukční chyba, se kterou zatím evidentně azub nic nedělá.
Já tu kladku ruším a řetěz půjde v trubce až dozadu.
1) budes mit z kola houpacku
2) rozdily delek nejspis bude mit problem pojmout prehazka, takze se bude retez provesovat
3) nebude Ti tahova strana retezu prochazet riditky?
Zkus podkovu jako ja. Nekde v servisu jsem ji dostal zadarmo z nejakeho vraku. Nebo si nejakou nech vyriznout. Kdyz ji udelas rozumne tesnou, odebere dostatek bahna a na retez se Ti skoro nic nedostane.
Jestli to nebude spíš moc hutným bahnem a moc tlustými plášti. Řekl bych, že z jejich pohledu to není chyba. Vyndáním kladky možná vyřešíš jeden zdánlivý problém, ale přinese ti to jiné. Vzhledem k tomu, jak popisuješ svůj obvyklý terén, čti povrch, dost závažnější problémy.
odendáš kladku a začneš přispívat do založenýho tématu "prodřel jsem zadní vidli"? )-:
když bude potřeba, tak nový téma založím
aspoň se forum trochu zpřehlední a další kdo bude mít podobnej problém to uvítá
nechápu co je skvělý na tom, když se deset témat řeší v jednom vláknu, pak se nedá nic v tom bordelu dohledat
Kladku tam určitě nech, má své opodstatnění. Možná by ti stačilo na občasné projetí nějakého toho zabláceného úseku protáhnout ty PA trubky. Zadní vyměníš jednoduše za delší. Já to dělám tak, že zařadím velký/velký, napne se přehazka a odměřím si délku trubky tak, aby byla tak 3 cm od spodní kladky přehazky a nahoře tak 5 až 10 cm od převodníku. řetěz pak na návratové straně, kde nejede tak napnutý, nemůže narážet do plášťe, odírat ho a špinit se tak. No a na tahovou stranu bych zkusil dát kus trubky za tu vodící kladku. Nebo nějakou ochranu mezi řetěz a plášť, tak aby to třeba odřízlo bahno z pláště, ale hlavně ochránilo řetěz. Představ si něco podobného co má Radek, jen mírně natočeno a posunuto za řetěz http://www.nakole.cz/diskuse/12393-tlumic-rs9...
fotka je níž v diskuzi
azub max je terénní kolo, takže je chyba na straně výrobce, tady bych se nikoho nezastával, navíc tvrdili, že do vidle vleze 2.1 bez problémů, což vleze to měli pravdu, o blátě nikdo nemluvil
na fullovi jsem nikdy podobnej problém neměl
vzhledem k tomu že vyhazuju přední trojtalíř a vzadu dám nakonec alfine, tak prověšování řetězu nehrozí
zkusím kladku něčím zastřešit a uvidím jestli to pomůže
Stojí asi za zmínku, že nejsi jediný, kdo někdy vzal Azub kolo do bláta, ale zatím se tu neozval nikdo další, komu by se povedlo pomocí bláta seknout trubku k řetězu tak, že ji utrhne ze závěsu a vsune do převodníku. Sám jsem jednou projel takovým lepidlem, že jsem od tam pak musel kolo tlačit ven s 5kg bláta na každé botě a se zastavenými koly. Ale tohle se stejně nestalo ani tehdy, ani jindy. Tož tolik k zastání se výrobce. Blbě se řeší problém, se kterým zatím nikdo neměl problém...
Pokud chceš problém nějak vyřešit, tak jeden podle mě dobrý návrh měl Murphy s tou podkovou v úchytech V-brzdy. K řetězu už pneumatika dorazí ořezaná o většinu bláta. Nebo třeba tamtéž jen nějakou tyčku na pravé straně, aby to sundalo bláto z pravé strany pláště. Dokonalé, ale o chlup složitější řešení by bylo přidělat na spodní rameno vidlice nějaký kryt, který by procházel nahoru mezi řetězem a pláštěm a nad řetězem se ohýbal směrem nad něj, od pláště pryč. To by zastavilo nejen hutné bláto, ale navíc i hlavní proud dešťové vody, čímž by se zpomalilo vymývání maziva z řetězu za deště. Pokud nejezdíš denně jako já, tak možná takovou věc neřešíš, ale mě ta podzimní spotřeba jedné plechovky spreje na měsíc trochu štve :-).
Chyba. Jestli si spravne predstavuji ten Tvuj napad, tak vytvaris sikmou plochu - takovy trychtyr. Takze blato se neodrizne, ale bude vtlacovano kolem plaste do vidle. Videl bych to pak na stranove namahani vypletu a hlavne jako poradnou brzdu. 8-)
Myslel jsem ostrý ohyb, a ta svislá část klidně může být úplně svislá. Pokud by to ale byl jediný kryt, bez té podkovy, musel by se právě udělat tak silný, aby snesl i hodně tuhé a lepivé bláto a z pláště ho sundal. Nesměl by pružit a uhýbat, aby nevzniklo co píšeš. Možná by pomohlo, kdyby měl v řezu ne tvar L, ale T, takže nad tu vodorovnou část by vyčníval ještě kousek svislé, jako nůže, který bahno rozřízne na část, která má povoleno projít mezi pláštěm a vidlí a část, která musí pryč. Jednodušší mi ale připadá ta podkova plus jednoduchý L-kový kryt, to už by mělo řetěz chránit perfektně a přitom mu nijak nevadit.
O.T.:
AZUB MAX je terénní kolo?
(Domníval jsem se, že do terénu je HARD CORE)
HC byl driv zvlast. Je to ve skutecnosti lepe osazeny MAX. Tusim, ze tam davaji lepsi hlavove a tak. Takze vhodne osazeny MAX = HC
já mám hardcore, ale neříkám tomu tak, protože to je směšnej název
ale skládal jsem si to sám, takže to hardcore nejni, ani to vlastně nejni max, ale kdybych tomu říkal jinak, tak nikdo neví vo co de
Když už jsme u toho. Nemáš někde fotky kola a popis použitých dílů?
Fotky bych mohl pořídit, ale seznam dílů teda nemám, dělal jsem to už před pár rokama za tu dobu jsem to zapomněl. Minulej tejden jsem se marně snažil vzpomenout na název přední vidle, protože tam není jediná samolepka, ani nápis. Jenom suntour, ale to nic neřekne :-) Vím že voba tlumiče stály asi 8 tisíc, jsou od Slance, hydraulika je deore, řazení alivio, ale teď ho budu měnit na alfina, ložiska v řízení mám skf ale víc už nevím. Ještě vepředu mám náboj na normálních ložiskách, ne na těch kuličkách.
Měl bys podat trestní oznámení na Alzheimera, bo se tě snaží okrást o peníze, šupák ...
To je fakt. Čas jsou peníze.
tak jsem asi první komu se to vysmeklo, ale to je fuk, není to nic hroznýho :-)
s tím ohnutým plechem to je dobrej nápad
podkovu taky přidám a snad se to vyřeší