Potřebuju občas nabrat do zásoby trochu víc vody a na nosiči se mi nedostává místa, pod sedlo jsem přesunul něco z nosiče kvůli těžišti a tak musím vymyslet nový místo pro vodu. A napadlo mě zavěsit látkovou brašnu pod řidítka a do ní vložit plastovej kanystr 5lt. Nemůže to nějak uškodit řidítkům ?
O setrvačnosti řízení vím, o zmenšení světlý vejšky taky :-) a nic jinýho mě nenapadá.
A nevede ti tam někudy návratová cesta řetězu? (Hádám jen z obrázku, azuba nemám.) Když koukám na fotku, tak bych spíš něco přidělával před řídítka k rámu podél, jestli to teda jde.
Anebo něco v tomhle stylu (http://www.flickr.com/photos/m-mz/4691741290/), pokud nemáš pod sedlem ještě úplně plno. Obyč košík na lahev přišroubovaný přímo k sedlu.
Řetěz tam nevede, mám spodní řízení.
Pod sedlem je stan a na druhý straně vařič a benzín a další drobnosti. Ta byli lahve původně. A pod rámem u převodníku je málo místa, tam se toho moc nevejde.
Spodní řízení jsem pochopil, právě mi to na fotce MAXu přišlo, že tam řetěz je, ale to je fuč. K rámu jsem myslel těsně před upevnění řídítek, jen aby to nemuselo viset na řídítkách.
Co se nákladního prostoru všeobecně týká -- napadá mě, že jsem kdysi viděl někoho s předníma brašnama na Azubu (brašny i nosič SA, takové ty, co lidi vozej na klasických kolech), ale už si nedokážu vzpomenout koho ...
To je pěkné kolo, pořád studuju, co že to vede za lanko od řídítek před přední talíř a na co jsou tam ty dvě hebla.., ještě jsem to neviděl. Kucí, co to jé?
Nešlapeš nohama, ale rukama vergluješ řídítkama dopředu-dozadu....
http://rowingbike.com -- tam to máš i s hýbacími obrázky a podrobným popisem. :)
Co tam dát Camelbak sice dělají asi max 3l ,ale nevím naco tolik vody
http://cyklo.mastersports.cz/camelbak-vodni...
jsou místa, kde třeba vodu těžko najdeš a jet půl dne nasucho není taky moc příjemný
a třeba večer, když se chceš před spaním "umejt" a ráno si uvařit a udělat čaj tak 5 litrů je tak akorát
Tak potom jedině cyklobrašny s nástavbou a je klid nebo ne ?
Snažím se snížit co nejníž těžiště, protože samotný lehokolo je na jízdu po horších cestách docela naprd, natož s nákladem vzadu nahoře. Takže každý kilo, který posunu dopředu dolů je strašně znát.
Proč nedáš na přední vidlu nosič a z každé strany jeden 3-litrový (5-ti) bidon?
protože bych se nemohl pořádně zapřít se a taky to vadí při nasedání a sesedání z kola
a potom by se úplně zabilo přední tlumení
http://www.nakole.cz/diskuse/13102-dotazy-od...
Proč; kdy zapřít?
... zabilo přední tlumení ... a to jako proč? Nosič:
http://www.saeshop.cz/cyklisticke-nosice/exp--...
je chycen k neodpérované hmotě, ty jsi na odpérované, tlumení brání netlumenému rozhoupávání odpružené hmotnosti.
Aby spravne pracovalo pruzeni a tlumeni, musi byt neodpruzena cast (kolo + vidle) co nejlehci proti zbytku vozidla. Kdyz Ti na hrbolu vyskoci kolo z 6 kg nahoru, docela Te to kopne. Idealni pro pohodli je mit vse na odpruzene casti.
s naloženou přední vidlicí musíš jet fakt opatrně a na hrbolech hodně zpomalovat
znám to z fula a tady by to bylo stejný
A co brašny na předním kole? Ale pozor o škrtnutí o nízká svodidla v zatáčce. Těžiště jinak pohoda. https://picasaweb.google.com...
před chvíli jsem o tom psal, málo místa na nohy při nasedání, sesedání a puužení vidlice
Proč; kdy zapřít?
... zabilo přední tlumení ... a to jako proč? Nosič:
http://www.saeshop.cz/cyklisticke-nosice/exp--...
je chycen k neodpérované hmotě, ty jsi na odpérované, tlumení brání netlumenému rozhoupávání odpružené hmotnosti.
jenže vidlice, která ztěžkne o 8 kilo už moc tlumit nebude, zkoušel jsem to s dvouma kanystrama po 4lt vody, což zhruba odpovídá brašnám a bylo to zoufalý
To zapření nohama je někde mimo dobrou zpevněnou cestu (terén :-) když musíš rychle shodit nohy, aby ses nevyklopil a zapřít se
já teda na ně nemám vepředu místo jako na klasickým kole. Tam jsem je měl a byly suprový, ale vidli jsem měl pevnou a byl to trekáč.
Na silničním kole by to asi šlo, ale do terénu to prostě nejde.
Kolik kilo dokáží udržet spodní řidítka bych se ptal přímo v Azubu.
Jinak hodně onosičované kolo má Míla (cyklomz): http://cyklomz.rajce.idnes.cz/Sraz_2011_-...
Plátěná taška sebou dole moc jebe. Musíš udělat něco napevno jako má Jerguš.
asi to bude potřeba vyzkoušet a pak se uvidí co dál
zkoušel jsem plátěnou brašnu s 3kg pb baterkou
Já myslel, že by ten kanystr myl v brašně, která by byla festovně utažená tak, aby se ten kanystr ani nehnul.
Ale ta voda v něm, by se asi přelejvala.
Nemáš náhodou někde foto ?
to by chělo takovej ten skládací kanystr,aby to nešplouchalo. To umí rozhodit i náklaďák.
Jenže k tomu bude potřeba i kompresní brašna, což bude problém po průjezdu blátem. Všechno bude zalepený a nastavovat to bude docela otrava.
Fotku nemám, protože se to neosvědčilo tak rychle, že jsem to ani nestačil vyfotit.
To co je vidět na fotkách je už napevno ocelovým plechem přidělaná instalační plastová krabice a plátěná brašna je jen kamufláž.
Ale já to mám s horním řízením snažší.
Toto je osvědčené a funkční řešení. Dva J profily (původně z lemu ledničky Calex nebo Минск) přidělané dvěma objímkama ze železářství tomu dodají tuhost, na nich visí pevně přikurtován kanystr na popruzích. Funguje to s prázdným, plným i poloprázdným kanystrem (nijak nepříjemně to nešplouchá). Úspěšně to přežilo několikadenní cestu Polskem zahrnující mj. přepravu kola dodávkou a vlakem, jízdu mimo cesty, po pláži kolem moře, po polských venkovských cestách s výmoly, dlážděné velkými oblázky nebo panely s dírama, brodění bažinou i několik noclehů venku, kdy kolo bylo položené na boku - ani jednou se kanystr neuvolnil ani nespadl, přestože přezky na popruzích byly nekvalitní a měly tendenci se při letmém dotyku povolovat.
Tento způsob se mi líbí tím, že nijak nezasahuje do řízení (tím že kanystr je v ose otáčení prakticky není poznat, jestli je plný nebo prázdný), neváží to víc než je potřeba, nijak to nezavazí při nasedání ani manipulaci s kolem, posouvá to těžiště přesně tam, kde je potřeba (tedy co nejníž a mezi kola) a nezvyšuje to aerodynamický odpor - a navíc to funguje jako přídavný blatník:-)
Excelentní a je vyřešeno :-)
Díky.
Jeste jednou bych varoval pred zavesenim na riditka. Podle toho, co jsi tu zatim psal, jezdis i v terenu a nejspis te kamenita cesta nezastavi ani s nalozenym kolem, jako mne. A muzu rict, ze mi porad prijde lepsi, kdyz je sjezdu neodejdou riditka a i s kanystrem se nezamotaji pod zadni kolo, nez mit nataceci kanystr.
no tak pak už je jediná možnost dát dvě 2ky pod sedlo, nad spodní brašny