Zdravím všechny - jsem cykloamatérka, která letos sedla na kolo po 13letech:), a vybírám si kolo, neb jezdím na půjčeném:/. Cenové rozmezí kolem 15 tis. - kam se krásně vejde třebas toto:
http://www.merida-bike.cz/prodej/juliet-tfs-300... - ozkoušeno v cykloobchodě, vychváleno, ovšem už druhý člověk mi řekl, že za tu cenu by to kolo mohlo být mnohem lépe vybavené a dá se sehnat tedy mnohem lepší.. Bylo mi řečeno, že v první řadě je pro mě lepší kolo krosové než horské - jezdíme převážně po cyklostezkách apod., nějaký hodně velký terén vyjímečně. Další věc - rámy dámských kol prý nejsou tak pevné a "stabilní" a jsou pro paka, co neumí přehodit nohu horem :-)). Kotoučové brzdy - zbytečnost..
Měl byste někdo konkrétní tip na kolo v téhle cenové relaci, kde cena koresponduje s tím, co kolo nabízí?
Jinak měřím 163cm s váhou 51kg, je to nějak podstatně vyjma toho, že se dle výšky volí velikost rámu?
Dá se souhlasit s tím, že asi lepší bude trek.
Dámský rám - pokud ti vyhovuje, pak není důvod, proč ho nezvolit. Má geometrii řešenou lépěji vůči dámskému tělo, tzn. zejména kratší rám oproti pánskému rámu ve stejné velikosti.
Argument s nasedáním je blbost - i dámské rámy mohou mít horní rámovou trubku stejně jako u pánských rámů nahoře.
Kotoučovky - tak to rozhodně není zbytečnost. Osobně bych kolo bez kotoučovek už nechtěla.
Pokud mohu doporučit, koupil jsem před dvěma týdny ženě krosové kolo Laeder Fox Šumava Lady 2011. Kolo je pěkně barevně vyvedené a za tu cenu - kolem 8-mi tisíc i pěkně vybavené. Dobře drží stopu. Má dámský rám a žena tahá za ním i děti na tyčkách. Rám je pevný a stabilní - mohu doporučit. Myslím, že pokud jezdíte převážně po pěkných površích, není potřeba vrážet do kola 15 tisíc a více a už vůbec nejsou potřeba kotoučovky - to je jen zbytečná starost navíc.
Hele, já pořád netuším kam všichni chodíte na to, že "s kotoučovkami jsou starosti"... Pokud jde o normální provozní údržbu, tak ta je mnohem jednodušší než se babrat s nastavením špalků. Ta totiž sestává pouze z vytažení sjetých destiček, roztažení pístků a zasunutí fungl nových destiček... Tím to ovšem končí.
Tedy, mluvím samozřejmě o hydrách. S mechanickými je někdy práce o něco více, ale to také záleží na tom kterém modelu a výrobci.
Druhá věc je ta, že kotouče na kolech za pár korun jsou asi fakt zbytečné. Pak je to kolo v rámci zachování ceny ošizeno někde jinde, především na vidlici, na které jízdní vlastnosti kola závisí především...
Ale tahle Merida mi připadá docela O.K.
Ty kotoučovky???? Včera se mi odšrouboval rychloupínák, když jsem přelézala pořezané stromy na cestě. Nevšimla jsem si a jela s tím z kopce. Měla jsem štěstí, hubu jsem si nerozbila. Ale v brzdě cosi brnkalo a už jsem chtěla volat ať pro mě přijedou, že nedojedu. Pak jsem do toho ještě vrtala a nakonec na tom dojet šlo. Ale byla jsem z toho nesvá, je to jakési jinačí než předtím, mám pocit, že je tam teď nějaký drátek navíc (že jsem tam něco zkřivila). Brzdy mám Formula RX. Vůbec tomu nerozumím, nechápu jak to vůbec funguje, od začátku co mám kolo to zvoní i když nebrzdím a vydává všelijaké zvuky. V servise mi řekli že je to třeba zajezdit, ale 1500 km je snad už dost zajeté kolo. Tož brzdí to dobře, jen si říkám co bych dělala, kdyby se to pokazilo někde třeba v zahraničí. Nejsem na kola moc opatrná, a mám z toho pocit, že je to takové zranitelné heblo ty brzdy??????
Brzdy Formula Oro mi cinkají už od té doby co jsem kolo poprvé projel venku :-)
Prostě je to dáno jejich konstrukcí + 203mm předním kotoučem + hrubým vzorkem předního plášťě. Na pevném povrchu je to docela pěkná zvonkohra :-)
Kotoučovky? Nejsou pro nezručnou amaterskou cyklistku. Pokud se to někde cestou podělá, je odepsaná. Na véčkách se nemá co podělat a seřídí je i nezručný amater.
Co konkrétně se amatérské cyklistce může někde cestou na těch kotoučovkách podělat?
Třeba když píchne, sundá kolo a vezme za páku brzdy. Někomu, kdo si sotva vymění duši budeš těžko vysvětlovat jak roztahovat pístky. Dál můžeš ohnout kotouč a já nevím co všechno. Pro někoho, kdo není moc zručnej jsou véčka optimální, tam není co zkazit a nebrzděj špatně.
Pokud někdo není na to se v kole montovat, tak neudělá s v-čky vůbec nic, většinu ani tu duši nevymění, takže při problému pokud jede sama (nebo sám) stejně končí.
Třeba zrovna kvůli defektu už jsem manželce obě kola předělal na bezduše + odolnější UST pláště s tmelem. Takže riziko, že bude mít defekt, když občas jede sama (většinou jezdí stejně se mnou) je minimální.
Na kotoučovky nedá dopustit a je to jedna ze dvou věcí, které považuje opravdu za velkou změnu k lepšímu. Kromě toho ještě přechod na fulla.
A to náročné terény nejezdí žádné, na to není.
Ohnout kotouč abys kvůli tomu nedojel není zase tak jednoduché.
Na levné kolo bych ale klidně dal také raději v-čka, kotoučovky až od určitě cenové hranice (aby kvůli nim nebylo o to více ošizený zbytek a ještě k tomu ty kotoučovky mizerné).
Pokud někdo na kole alespoň trochu jezdí, duši buď vyměnit umí, při nejbližším defektu se to naučí nebo ho to někdo naučí. Případně, jde-li o ženu, zastaví si jiného cyklistu, který to svede. Chlap by asi raději dotlačil.:-) Každopádně, s véčkama se nemusí dělat nic, jen rozpojit. U kotoučovek už musíš dávat pozor na stlačení páky, na nezamaštění kotouče atd. Prostě je to složitější a náročnější.
Kotouč nemusíš ohnout abys nedojel, stačí když škrtá o destičky, a už je to nejenom opruz, ale už si to potom vyžaduje nějaké řešení. Pro někoho hračka, pro jiného opruz ve formě návštěvy servisu a zbytečného výdaje.
Osobně jsem taky pro kotoučovky, ale není to řešení pro každého.
No, kdyz uz nekam sama pojede a jestli vubec bude mit naradi, bude mit velmi pravdepodobne mobil, aby zavolala investorovi o radu.
Takovej starej a jeste veri pohadkam... Sice s kolem moc neumim, ale znam spoustu chlapu, co s nim umi jeste mene nez ja, ackoli na nem obcas jezdi, takze me vase sovinisticke reci pouze vedou k usmevu.
U kotoucovek jsem si hlavne vsimla, ze jak na ne nejsem zvykla, davam kolo do stojanu hlava nehlava, coz s nima neni to prave vorechove. Da se na to zvyknout, ale je potreba na to myslet.
No, tim hlava nehlava taky moc neprospivas vypletu. A tyhle kecy to je letita praxe. Ze Ty jsi vyjimka, to jeste neznamena, ze to obecne neplati. Ono taky maloktera zenska provadi na trekovem kole to, co Ty.
Přesně tak. Jak jsi to napsal s tím mobilem, tak to u nás přesně funguje. A to už tak 15 let.
Jak se snažím vybírat spolehlivá řešení, tak je to ale situace ojedinělá, vzpomínám si pouze na jeden telefonát a to ještě už je více let zpět.
A na těch "problematických" kotoučovkách má manželka odjeto zhruba 12tis. km (já zhruba 3x tolik).
Mám kolegu, který na nich neujel ani 200 km po koupi kola a už se mu kouslo cosi v páčce (tuším nějaká segrovka to vzdala) a s hydraulikami byl v háji. Pokoušel se to spravit svépomocně doma v dílně ale nakonec to vezl do servisu. Nyní tedy jezdí bez problémů, to je fakt. Já tvrdím ale, že kotoučové brzdy pro ježdění v letě a ještě po cyklostezkách nejsou potřeba a je to zbytečná investice jak do materiálu tak do případné údržby. Obzvláště pro ženu, která na kole 13 let nejezdila - i když hodlá začít jezdit.;-)
Tedy, ja z taktických důvodů v takovém případě investora mobilem nevolám. Beru na vědomí, že když se mnou nejel, měl asi k tomu důvod:-))
Drobné závady až po výměnu duše zvládam sama, sice stylem Pat a Mat, ale nakonec to nějak vždy uplácám. Nebo požádám o pomoc pocestného.
Mobilem jsem o pomoc volala jen jednou, když jsem si na kole ošklivě vyvrtla kotník.
Přesně jak psal kolega - stačí defekt a je ženská s kotoučovkami v koncích...Zatímco večko rozpojí a spojí snadno. Moje amaterská cyklistka řekla jednoznačně, že žádné kotoučovky nechce ani nepotřebuje. Nebude jezdit s dětmi žádné sjezdy, tereny ani jiné blázniviny.;-) Bude jezdit prostě po lepších cestách maximálně po lepší lesní cestě a chce pohodlně nastupovat jak je zvyklá vzadu na tandemu - proto nizká rámová trubka a dámský tvar rámu. A kolo se jí musí líbit, musí být slušně osazené a nesmí mít zbytečně velký valivý odpor. Nesmí být zbytečně komplikované a nesmí být ani drahé. Přitom musí být kvalitní. Tato kriteria jsme tímto kolem ve slevě naplnili. A když ubrzdí s přehledem i soupravu s dětmi, tak nevidím důvodu nadávat na véčka a cpát tam ženské kotoučovky.
My skoncili u http://www.author.cz/kola/2011/traction-asl-4/ (pouze ram) - trek mimo asfalt neni to ono. Osadil jsem cca deorem a SAMOZREJME kotoucovkami. 1) to brzdi, 2) s tim nemam skoro zadnou praci. Uz se odmitam otravovat s V nebo cantiky. V zbyvaji na kolobezce jen proto, ze kotouce na 12" kola nejsou.
A) Ptal sem se na brzdu, ne na kolo, ani na děti a nevím, co má s brzdama společného valivý odpor.
B) Kotoučovky ženskejm nikam necpu.
C) Kolo je pěkný, ať dobře jezdí, proč ta obhajoba?
B) Proc? Stejne to servisujes Ty, ne? Tak proc si pridelavat praci?
Leda snad pri systemu "m" nebo s paraleogramy. Nebo - ze Ty jim davas bubnovky? 8-)
Přesně. Ta moje by s v-čky sama nezvládla stejně nic. Na jednom kole jsem ji na hydry nemusel 4 roky ani sáhnout (teď následovala preventivní výměna kapaliny), kromě jedné výměny desek.
Pánové, asi jste mě poněkud špatně pochopili. Já jim tam necpu ani véčka.
Jinak v této debatě o kotoučovkách který jsou jenom do "fujterénu", tak nějak souhlasím s Mlokem. Ale nemám nervy to tak hezky napsat. :-)
"Moje amaterská cyklistka řekla jednoznačně, že žádné kotoučovky nechce ani nepotřebuje. Nebude jezdit s dětmi žádné sjezdy, tereny ani jiné blázniviny."
A zkoušela někdy pořádně slušné hydry? Moje manželka totiž tvrdila zcela to samé. Ovšem pouze přesně do té doby než je dostala a začala jezdit. Co kotoučovky má je považuje za největší zlepšení, které na kole kdy měla a už by nikdy nechtěla zpět.
A oceňuje je i na asfaltu.
To samozřejmě neznamená, že se na v-čkách nedá jezdit. Dá.
I u vas to bylo takhle? 8-)
Dokonce pamatuji i "Na co naparovaci zehlicku?!? stejne to budu kropit..." 8-DDD
Ještě horší to ale bylo s fullem. Tam kdyby neměla kolo po mě (naštěstí ji přesně sedí rámy jako mě, i když nemáme stejné proporce; výšku máme podobnou, ona má ale delší ruce, což zase kompenzuje pro ní potřebný výrazný posun sedla dozadu, má delší stehení kosti vůči lýtkovým, tak to nakonec vychází na úplně stejný rám perfektně), tak bych ji na pořízení fulla jen tak nepřesvědčil.
A vyšlo to parádně, ten rám po 3 letech (od koupení, já ho jezdil 2 roky, ona rok) prasknul u hlavy (v místě hlavového drobná prasklinka) a v rámci reklamace dostala pěkný novější model včetně lepšího tlumiče (to bylo za drobný příplatek, původní tlumič tam o pár milimetrů nešel, protože nepatrně změnili konstrukci rámu a s tím starým tlumičem už se nepočítalo). Takže je s tím kolem náramně spokojená.
A také si odpružení hrozně chválí. A na HTčko už od té doby sedla pouze v případě, že full byl nepojízdný (vidlice/tlumič na pravidelném servisu, apod.).
Třeba se přestanou vracet písty a pak brzdíš furt a je jen málo lidí co jsou schopni s tím něco udělat
To se stát samozřejmě může, ale nikdy to nepřijde najednou z ničeho nic a nikdy není třeba to nechat zajít až tak daleko, že brzdíš furt (dávno předtím se zmenší mezera mezi deskami a kotoučem a začne to nadměrně škrtat, což jde jen ztěží přehlédnout). Takže už dříve je možné to dát do servisu (pokud někdo neví co s tím).
A když už se to někomu stane na vyjížďce, tak s tím na vyjížďce neudělá nic ani ten kdo tomu rozumí a věděl by co s tím (jen roztáhnout pístky většinou nic nevyřeší a když to jde blbě, tak ani drobné nářadí stejně nestačí).
A nouzové řešení na dojetí zase zvládne kde kdo (vyndat desky nebo kotouč nebo odšroubovat třmen a nouzově nějak uchytit, jen si vybrat).
Tak odmontuju/urazim šutrem třmen brzdy, zahodim ho do pangejtu a jedu dál. Normální je nebrzdit.
Ještě něco potřebuješ vyřešit?
Dobrá rada vždy potěší, tohle si musím zapamtovat až bude někdo potřebovat pomoct s opravou kotoučovek, určitě bude každý rád
Ty si to pamatovat nemusis. Ale ja ano - az zase s vami vyrazim... 8-)
Ty dostaneš včas zákaz sbírání kamení aby tě náhodou nenapadlo to chtít opravit podle návodu :-))
A to já zase rád poradim když někdo potřebuje. Já mám na každej problém rychlý řešení, stačí se zeptat. :-)))
Hlavně když to pomůže vyřešit problém :-)
Podelatelnost V, hydraulik i mechanickych kotoucovek je cca stejna. Jen s "V" je v pripade rozstelovani spaliku poradny opruz. S lehkosti nastaveni mechanik se to neda srovnat.
Jedna-li se o snadnost nastaveni a uzivani, doporucuji jednoznacne kotoucovky.
Na veckach ze se nema co podelat?!? Tak tady si tedy dovolim oponovat.
Kdyz jsem mela vecka, byl s tim porad nejaky problem. Nikdy jsem je neumela seridit, kazdou chvili spalky drhly o rafek a kdyz se sundalo z jakehokoli duvodu kolo, tak jsem nikdy nevedela, jestli ho tam nedam naopak a vzdycky se musely spalky upravovat, coz neovladam.
Navic jednou pri destive a bahnite vyjizdce se mi spalky total rozmydlily o rafek - musela jsem pak brzdit na pekare, nez mi to kdosi u hospody upravil.
Spolehnuti na brzdy moc nebylo. Kdyz se spalky obdourily, tak to proste blbe brzdilo a byla jsem v haji, protoze jsem to proste neumela seridit.
Navic spalky jsem menila asi 3x rocne.
S kotoucema absolutne zadny problem. Oblozeni mi meni v servisu tak 1x do roka a brzdi to porad super. Ze nesmim zmacknout brzdu kdyz je kolo dole to vim a davam si bacha a ze by se s kotoucema cokoli cestou stalo...
Mam kotouce 4 roky a nikdy se s nimi nestalo nic, co by branilo v dalsi jizde.
Osobne jsem jednoznacne pro kotouce - pro zenskou, ktera tak maximalne umi vymenit pneumatiku nemuze byt nic lepsiho.
Včetně toho, že brzdění hydrama je pohodička na ovládání jedním prstem a bez rvaní silou několika prsty současně (o to méně jich pak zůstává na gripu řídítek pro bezpečné ovládání kola), narozdíl od mnoha modelů V-ček a některých extra levných mechanických kotoučů...
Což dotyčná na cyklostezkách asi nikdy nezažije, ale třeba se s tím super kolem jednou vydá i do něčeho náročnějšího :-)
Tvůj případ je ovšem případ člověka, jenž provádí kousky v terenu navíc rozbahněném. Ale já myslím, že jinak, kdo jezdí po cyklostezkách a pěkném povrchu a do bahna se dostane ta při projíždění louží na asfaltce prostě kotouče nepotřebuje.
Vecka se musi nejak serizovat?? Aj aj, to jsem se nemel dozvedet, jizda na kole uz pro me nikdy nebude to co byvala ;)
Ahoj,
pakliže jsi s kolem zančky LeaderFox za á-tisíc spokojen, tak O.K. ale nejsem si jistý jak dlouho tohle kolo vydrží. Kde jsi ho koupil? Protože jedině kde jsem ho viděl prodávat je Interspar.
Myslím si že za 15 tisíc se už dá koupit opravdu celkem slušné kolo. Dnes jssou výprodeje loňských a letošních modelů se slušnou výbavou za dobrou cenu.
Co se týče kotoučovek, tak souhlasím s Jardou viz. níže. Na Tvé ježdění určitě postačí v pohodě véčka a spíše bych se soustředil na celkové osazení.
Rám bych také doporučoval s horní trubkou, avšak dámský model.
Blbost. Leader Fox je klasická česká značka a žádné marketové kolo a mimochodem kola jsou ve své cenové relaci osazena nadstandardně. Přečti si něco o nich a nějaké recenze. Konkretně model Šumava je letitý krosový bestseller, který se pyšní těmi nejlepšími recenzemi. Pokud by paní chtěla horní rámovou trubku mohu od této zančky doporučit model Corrial nebo obdobné kolo dělají i jako kros - název už nevím. Kolo je velmi dobře zpracováné. Mohu srovnávat s několika značkami, které jsem jezdil. Nevidím důvodu tomu kolu nevěřit.
Zde rozhovor s majitelem firmy:
http://cykl.cz/item/v-kuchyni-u-leader-foxe...
Zde např. test modelu 2010
http://cykl.cz/item/leader-fox-sumava-test-kola
A jsme u toho. Kolo s v-čky (to je v levnějších kategorii ok) a má skoro 15kg.
Nechtěl bych, aby moje manželka jezdila na takovém ingotu.
Přitom v té cenové relaci, na kterou se ptá může dostat naprosto nesrovnatelné kolo (o několik tříd lepší a i mnohem lehčí).
Třeba tohle
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/154943...
Kolo to je nové a dotyčný staví podobná kola pravidelně a specializuje se na tuhle kategorii (krosy 10-20tis. Kč).
Staví i o něco levnější kousky než 16,5tis. Kč, které jsou pořád úplně někde jinde než ten Leader Fox.
Dámská verze váží 13,9 kg, což je obvyklá váha v této kategorii. Ale proti gustu žádný dišputát. Mohu dát za krose i 16,5 tisic a mít pocit, že mám za ty peníze špičkové kolo pro jízdu po cyklostezkách. Šlapat ovšem musím stejně.;-)a dvě kila navíc na rámu u krose spolehlivě dorovnám dvěma lahvemi na pití.:-() Mně Šumava za 8 tisíc přijde pohodové kolo pro účel, který zde tazatelka vznesla.
Tak jsem si zvazila svyho treka a nasledovalo prekvapeni: vazi 15,6 kg. Urcite by to slo o neco shodit (mam stavitelny predstavec, nosic, blatniky, zvonek a urcite i dalsi "zbytecnosti"), ale nijak vyrazne. Vzdycky jsem zila v presvedceni, ze vazi neco pres 13 a nikdy mi neprislo tezke, takze bych z toho vyvodila, ze u treka ta vaha neni tak dulezita. Stejne k tomu vozim bezne jeste 6 - 8 kg v brasnach, takze do schodu nosim pres 20 kg a jde to i pri me velikosti.
Tak to jsi světlá vyjímka. Ta moje by 20kg kolo do shodů tedy neodtáhla v žádném případě.
Dvě láhve pití nic nesrovnají. Pití bude vozit na lehkém i těžkém kole. Tedy naopak to ještě zhoršují, to už bude k manipulaci najednou skoro 16kg.
Šlapat se musí stejně, to je jasné a lehčí kolo není všespásné, dvakrát rychlejší na něm nebude, to je jasné. U lehčích váhových kategoriích je ale každý kilogram v kopcích docela znát.
A pak hodně to je znát při jakékoliv manipulaci s kolem (zvedání, krátké přenášení).
Stačí když vidím, jak občas manželka bojuje s fullem (když má někde něco přenést). Někdy ji můžu pomoct, ale ne vždy. A to má celkem lehkého fulla - 12,5kg.
Na těch kolech do 10tis. bych měl připomínky k několika věcem. Vidlice je tam vždy hrozná, to nemusí až tolik vadit, pokud se jezdí hlavně asfalt a opravdu pěkné cesty. A na levnějším kole bych hodně uvažoval o pevné vidlici (třeba ocelová bude stát pár korun a lehce sníží náklady na celek a přitom ocelová aspoň ty vibrace tlumí slušně).
A pak kola a pláště, to je ošizené vždy hrozně moc a na to jak kolo pojede má největší vliv.
Jinak samozřejmě dá se nějak jezdit na čemkoliv, můj první bike před hodně lety (asi 94 rok, už si to nevybavuju přesně) byl o třídu horší než Šumava za 8tis. Taky jsem s ním měl ale pouze samé trápení a brzo šel pryč, ale také jsem na něm jezdil, když nic jiného nebylo.
Mloku, můj první horák byl za 4 tisíce v době, kdy platy byly kolem 5000 Kč.,- A měl osazení Shimano SIS a véčka a pevnou vidli. Jezdil naprosto bez problémů a kdyby mi ho nevzala povodeň, tak ho mám dodnes. Moje první závodka byla Liberta s tříkolečkem vzadu a jednotácem a byla mnohem těžší než nějaká Šumava Lady a jezdil na ní kluk, co vážil možná dvakrát tolik co to kolo samé a vynesl a přenesl jsem ho všude. Nedělej z těch ženských zase takový slečinky. Však dobrá ženská umí vařit pivo a utáhne pluh!.-)))))
Jinak ty Tvé teorie o váze nevidím přínosné dále rozvádět stejně jako levné vidlice nebo pláště. Sám mám na lehokolech ty samé Rubeny jako má žena na tom Leaderu a jsou bez problémů. Vidle se mi zdá na jejím kole ještě mnohem lepší. Samozřejmě jsou to normální pláště, žádný kevlar, ale pro běžné ježdění to stačí. Taková ženská, co po třinácti letech usedne na kolo a třeba s dětmi, ta nepotřebuje žádné špičkové kolo, ta, myslím, nebude závodit a počítat kila. Tak leda ty svoje:-)))))))
Dobrá ženká umí chlapa co si příliš zvyká na pohodlný život nakopat do zadku.
Chytrá ženská to umí i bez nakopání:-))
Chytrá ženská má svého muže ráda a ráda takového jaký je. A protože je chytrá, umí si ho vybrat a tak nemusí řešit jakoukoli pohodlnost svého muže. Ta má vždy muže aktivního a udržuje si ho svou péčí stále v dobré kondici - podobně jako muž auto.;-))))
Moje slova. Naco kopat do spolehlivého auta, když mu jenom právě došel benzín.
Ale ke kolům.
Myslím, že kotoučovky pro ženu i méně zkušenou nejsou na závadu, takže když je chce mít, proč ne.
Při koupi kola si ho chci hlavně dobře předem projet, takže kupuju v obchodech, kde mi to umožní. Poradit si nechám v technických věcech, komfort z jízdy si musím ozkoušet sama. Nemám ráda klasické dámské rámy, vždy mi to přišlo nějak méně stabilní. Ale pravda je, že dnešni dámské modely jsou už o dost jiné. Takže zase je to spíš otázka preferencí.
Váha kola u mně hraje dost významnou roli.
Řekla bych, že Leonita zvolila na koupi kola docela vhodnou dobu, ceny šly dolů a dá se ještě dobře vybrat z loňských modelů. Takže já bych nespěchala, vyslechla bych si rady a vyzkoušela sama na sobě.
Některým automobilům nedojde benzín, ony vesele jezdí svižným tempem, ale byly by rády kdyby těžkou práci za ně odvedl traktor s odrbaným lakem..
Traktor s odrbaným lakem??? Tedy nechtěl bych se tak cítit a doufám, že se tak necítíš ani ty ani má žena.;-)Já se spíš někdy po celodenním tahu a po aktivním odpoledni s dětmi jako auto, které uhnali na slunečnícový olej.;-))))
Nooo tyhle moje rýpavé reakce jsou poněkud zaměřeny na Tebe:-). Totiž nejvíc mě nakrkla ta zmínka: "na mateřské??? o důvod více proč do kola nevrážet takové prachy". O Tebou doporučovaných kolech nic nevím, nemůžu posoudit. To jsem čekala, že to někdo třeba srovná jaká je úroveň těch kol. Ale myslet si, že ženská na mateřské nepotřebuje dobré kolo, že ho stejně nevyužije? Proč by ženská nemohla mít stejnou radost z jízdy jako chlap? Proč by jejím jediným přáním mělo být ježdění s dětmi. Nevidím na tom nic špatného když to tak je, ale nemusíme být všechny stejné. Leontina tu psala, že doufá, že s novým kolem bude jezdit více. Třeba bude chtít takhle odpočívat a starat se o sebe, aby pak mohla doma dávat štěstí. Já proti rodinným vyjížďkám nic nemám, je to moc fajn ale takový zobecněný pohled na ženu na mateřské, že nemá jiné potřeby než neustále tahat děti sebou mě podráždil. A ten pluh mě dorazil:-)
Na tu dobu na mateřské si pamatuji a asi bych řekla tehdy to samé, že to s dětmi nevyužiju. Dnes bych se o sebe starala více a ne jen pro svůj dobrý pocit, ale hlavně proto abych měla dost sil zase dávat.
Moje žena si po porodu dílem koupila, dílem dostala nové kolo o třídu lepší, než na kterém do té doby jezdila. Aby si ty volný chvíle mohla užívat trošku líp, než před tím. A já měl radost, že jí to na tom lepším bude víc bavit.
Zřejmě jsme se špatně pochopili. Já netvrdím, že ženská na mateřské nemůže mít špičkové kolo. Já jen říkám, že v tomto konkrétním případě tazatelky, která na kolo usedá po 13 letech a po či na mateřské je čistě dle mého soudu nákladná investice do špičkového kola možná snad trochu zbytečná, když se to dá pořídit levněji. Ale pokud někdo musí mít špičku hned, tak prosím, at´ ji má. Ale ženská na mateřské to - dle mého soudu - neužije na tak špičkové úřovni, aby to bylo potřeba....Dále pak... Pokud se mají ženy na mateřské o sebe potřebu nějak více starat, at´ se starají, pokud k tomu mají dostatek prostoru a nezanedbávají děti. Ale já beru mateřskou jako jinou formu zaměstnání ženy v tomto údobí, kdy by se měla tedy plně věnovat péči o dítě/děti a rodinu, pokud se pro ni již rozhodla, protože to je velmi důležité období pro děti, je k tomu určen i vyhrazen tento způsob. "Starat se na mateřské o sebe a tak doma dávat štěstí?" ...tak to opravdu funguje? Já myslel, že největším štěstím je pro ženu právě mateřství a to ji naplňuje zcela novým štěstím...Pokud má žena v plánu na mateřské starat se více hlavně o sebe, měla by snad raději děti odložit na zralejší dobu. Ostatně je to žena, komu bylo přírodou dáno mateřství.Rodičovstvím musíme přinést jisté oběti často oba partneři - samozřejmě přiměřené - at´ již chceme či nechceme. Je to často hodně náročné. Kdo to neumí či se to nenaučí, toho rodičovství asi hodne dost zaskočí a sejme. Samozřejmě žena klidně může trávit mateřskou dovolenou aktivně a klidně na kole. Ale proč na špičkovém kole? Na mateřské bych to finančně nijak nehrotil. I tak bývá rodinný rozpočet zatížen dostatkem jiných věcí - hlavně kolem dětí.Ale když jsou movití sponzoři :-), tak klidně. At´ si každý koupí, na co má. Je to čistě má subjektivní zkušenost a názor.
A co se týče pluhu, tak to byl otřepaný vtip.;-)
Myslím, že kolo za 15000,- není kolo špičkové, může to být kvalitní, ale špička se cenově pohybuje jinde.
Mateřství je pro ženu štěstím, ale štěstím vyžadujícím mnoho sil. A ty síly nejsou bezedné. Přetáčíš co jsem napsala, nenapsala jsem starat se více o sebe, ale v době kdy je skoro 24 hodin v práci (což při péči o malé dvě dvojčata rozhodně je), potřebuje někde tu sílu načerpat. Ty jezdíš výhradně jen na kole se ženou a dětmi? Někdo ženě koupí šperk, když chce udělat radost a někdo kolo. Já bych si vybrala kolo.
Odkud se bere představa, že ženská na mateřské nemá právo na volný čas, na odpočinek? Jak může člověk který se všeho vzdá a nezachová si kousek sebe, být prospěšný druhým? Dostatek prostoru k tomu aby mohla odpočívat je snad starost muže, který by se taky o ni měl starat (tak jak ty vyžaduješ od chytré ženy).
O zralosti - já už jsem zralá dosti a právě, že jsem zkušenostmi dozrála k tomu, že ženská potřebuje mít i! jiné zájmy než děti a manžela. Děti pokud chceš, aby byly šťastné musíš je vypustit do života a jednou může přijít i doba kdy bude sama.
Kdyby se Leontina ptala mám dát najíst dětem nebo si koupit kolo, asi bych jí kolo neporadila.
No a Leontině dal manžel 15000 a řekl ji, kup si kolo, jaké chceš. Vždyť je to hezké.
Pro klid duše bych ještě dodala, že máme mateřskou dovolenou, tu čerpá výhradně matka v době před porodem a po porodu. A pak máme rodičovskou dovolenou a tu může čerpat i otec. Takže se může klidně stát, že pak žena vydělává a přispěje muži třeba na fulla, když se tak dohodnou.
Vždyť o co jde.
A myslíš že by se někdo ozval s tím, že manžel na rodičovské dovolené fulla plně nevyužije a neměly by se zbytečně vyhazovat peníze?
Ale jo, myslím, že jo. Akurát ne tady (s prominutím jsou i takové servery, kde si ženy houfně přitakávají, že jejich starej nepotřebuje žádné kolo:-))
Ale hlavně je to věc těch dvou. Leontina si sem přišla pro radu ohledně kola a tak lidí radí. To není dogma, ona se sama rozhodne, zda chce kolo za 15 nebo kolo za 8 a k tomu vozík pro děti.
Kdybych byl na rodičovské dovolené a nevydělával, tak by mě ani ve snu nenapadlo kupovat si drahého fulla. Myslím, že po ty tři roky bych si ho klidně odpustil. Jako jsem si odpustil spoustu jiných věcí, i když jsem to byl já, kdo to více než po čtyři roky táhnul a navíc se snažil ještě rodině alespoň občasně zpříjemnit život drobnými radostmi tak, aby to nebylo jen stálé odříkání. A za ty "drobnosti" jsem mohl mít klidně dvě lehotříkolky. Raději jsem tyto peníze věnoval dětem a manželce, aby si nepřipadali jako já po dlouhá léta svého dětství a mládí.
Nevěnoval jsi peníze manželce. Ty peníze jsou vaše společné ne? Manželka zajišťuje servis doma, stará se o děti, což je práce víc než na jeden úvazek. A ty děti jsou Tvé i její. V domácnosti bydlíš taky. Manželka je s dětmi doma, protože jste se rozhodli je mít, ne z důvodu, že se jí líbí nechodit do práce a nechat se vydržovat manželem.
Pravda je, že diskuze, kterou vedeme k tématu není a začala jsem ji já.
To xanti:
Leontině na mateřské věnoval manžel na kolo 15000 Kč,-. Dle Tvého názoru jsou to vlastně tedy jejich společné peníze. Tedy si může koupit kolo jaké chce. Ano, to je pravda a o tom tu celou dobu mluvím, Že já bych si drahé kolo na mateřské nekupoval právě proto, že společných peněz nebývá nezbyt.
Jinak podle mého:
Já jsem člověk, který nekouří, nepije a do hospody nechodí, jako jiní manželé a tudíž nespotřebovávám na svůj "provoz" mimo běžné zákonité a společně nezbytné výdaje (oblečení,bydlení atd.) téměř nic. Avšak tím něco dovedu ušetřit oproti jiným chlapům. Drobnou takto ušetřenou částku měsičně takto dávám stranou pro své koníčky.(jako třeba kolo). V době bez dětí jsem je použival (podobně jako manželka svou stejnou částku) pro financování svých koníčků. V době mateřské, kdy manželka nemohla odkládat stranou pro sebe, protože neměla samozřejmě tak vysoký příjem, jsem jí z této částky dával stranou pro její měsíční potřeby (holič, hadry, šminky a já nevím co ještě) a ještě jsem z toho financoval vše kolem dětí (dárky atd.) + mimořádné výdaje rodiny - opravy či výlety a dovolené pro spestření života. Mohl jsem je jako jiní ale prolít hrdlem či je prokouřit anebo si koupit tu tříkolku. ;-)To jen tak pro objasnění.
Lanno, chtěla bych Ti napsat, že jsem to tady napsala, že to k tématu není a je to pouze diskuze mezi mnou a Martisem.
Takových diskuzí, které nejsou k tématu tu je spousta, překvapuje mě, že reaguješ zrovna na mne.
To Xanti:
Nerozumím...za péči o děti jsem manželce neplatil...ale vše jsem si s ní prožil/prošel od píky (krom porodu - nebylo to možné) a se vším jí poctivě pomáhal od absolutního počátku (fungujících dědečků a babiček nemaje).(ono to ani při dvojčatech jinak nejde - jeden člověk to nestačí, musí se střídat či si vzájemně maximálně vypomoct). O děti se staral po práci a po nocích neméně a navíc se snažil všem zpestřit život dle svých maximálních možností.Navíc manželka ještě na rodičovské studovala dálkově, takže jsem toho měl i já za vandr - obvykle doma po práci ještě druhá šichta s dětmi a dovolená padala na hlídání děti, když žena byla ve škole. Za to jsem byl odměněn nadstadrdním úzkým vztahem se svými dětmi. Není nic, co bych o nich nevěděl, co bych s nimi neprožil, u čeho bych chyběl či bych nebyl.;-)A ty děti to vědí.;-)
To Martis.
V pohodě, já jen nechápu, proč ti tady někdo docela osobně okopává kontíky kvůli jedné větě, kterou si napsal a možná ani tak nemyslel.
Vadí mi to a dovedu si představit, že to vadí i Leonitě, která sem přišla jako nově příchozí a chce jen prostou radu.
Mým cílem nebylo okopávat kotníky Martisovi. Dost osobního o sobě napsal sám. Možná má reakce vyzněla tvrdě vůči němu a za to se mu omlouvám.
Díky strážkyni práva a pořádku za upozornění na nevhodné chování.
Moje prvni MTB bylo cca zaq 10.000. A jezdil jsem na nem pres 15 let. Najel urcite hodne pres 50.000 km. Puvodni Exage 400 vydrzela tak 7 let. SISky v te dobe koupene vydrzely tak dlouho jen v pripade nepouzivani.
A Rubena je skoro stejne sproste slovo, jako asfalt. 8-(
To jsou tedy silná ale opravdu silná slofíčka.;-)
Sila pravdy! 8-P
Ano, té tvojí...;-)
Ja tech sisek par zazil. Kamaradi kolem je meli. No a kdyz jezdili totez, co ja, rozpadlo se jim to, ohybalo, ... Na lesnich cestach se Tvou vahou pri opatrne jizde to mozna mohlo vydrzet dele, ale v terenu se mnou v sedle se ukazalo, co funfuje a co ne. V nedeli jsem na tom 20 let starem kole doprovazel Banana z Prahy a doslo mi, ze tam jsou porad jeste puvodni radici packy. To by u sisky byla cira utopie.
V tomto případě není co řešit!!! Co by paní za ty peníze chtěla více?? Lehké kolo, výborně osazené peostě super pecka!!
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale zančku Leader Fox bych si nikdy a nikomu nekoupil. Už jenom kvůli té zmiňované váze.
A o kolipak je těžší něž jiná kola, nějakých 10 dkg nehraje roli. Kterépak kolo je výrazně lehčí, že by to byl třeba Author ?
To, co sem daval Mlok, ma necelych 11 kg, to uz je dost znatelny rozdil ve vaze.
Hlavně to má reálných 11kg. Ty ostatní váhy co tu padly, tak nejen že jsou o hodně vyšší, ale stále to jsou jen výrobcem udávané váhy, kde v reálu to bude ještě více.
Nějak se mi těm 11 kg moc nechce věřit
Scalar má všechna kola převážená na váze, takže tomu věřím.
Navíc se mi ani nezdá, proč by to tak nemělo vyjít. Mně vychází 29tka na 10,5kg. Sice tam mám pevnou vidlici (i když karbonová, tak poměrně těžká OnOne, která má 900g), ale zase těžší pláště a kotouče, Ergon gripy, těžké sedlo, což celkem přidá dost a ještě jsem o půl kilogramu níže.
Jinak tady další tři crossy, které stavěl co jsem našel:
http://www.bike-forum.cz/ajax/getCommentImages...
http://www.bike-forum.cz/ajax/getCommentImages...
http://www.bike-forum.cz/ajax/getCommentImages...
Netvrdím, že to není možné, ale při té ceně se mi tomu nechce moc věřit.
Neznám člověka, co počítá kila na treku či crosu.:-()
Tak to jsi toho s prominutím moc neviděl. Nechci se do Tebe nijak navážet, ale prostě mi přijde, že jsi se uzavřel ve světě kol do 10tis. a všechno ostatní jde mimo Tebe a je špatně.
Spousta lidí jezdí sportovněji na treku či crossu. Je dost takových, co jim buď jen nesedí silnička nebo chtějí trošku univerzálnější kolo, aby mohli i mimo asfalt.
A proč by měli všichni jezdit na pomalém těžkém kole?
K čemu je pak dobré mít cross, když pak stejně pořádně ani nejede? Teď myslím pro někoho, kdo na tom bude opravdu trošku více jezdit.
Tady jeden cross pod 10kg, který opravdu poletí a pořád nic extra drahého. Je to od toho maníka, co jsem tu dával ty odkazy na jeho postavená kola. Na tomhle jezdí sám:
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky...
A to v téhle diskuzi vůbec nepadla jediná zmínka ani odkaz na nějaké dražší opravdu špičkové kolo. Sem se to samozřejmě nehodí (stejně jako kola za 8tis.), když je to vlákno kolo za 15tis. Kč. To jen uvádím k tomu srovnání, kdy z kol za 15tis. děláš nějaké špičkové highend, což nejsou ani náznakem.
Díky za takhle konkrétní tip :-). Ovšem velikost rámu 19" při mojí výšce 163cm předpokládám není ok.. Každopádně trochu mě to přiblížilo k představě o tom, čemu se říká "dobré kolo" :-))
Stačí se ozvat tomu prodávajícímu. Staví nová kola pravidelně a pak prodává (normálně s 2-letou zárukou), takže není problém se s ním domluvit na další stavbě dle potřeb. Tedy nejen na vyhovující velikosti rámu, ale i třeba na trošku odlišné stavbě dle požadavků (ať už levnější, stejně drahé nebo dražší).
Na BF už od něj má třeba několik lidí kolo a zatím jsou ohlasy jen pozitivní.
Tady jeden příklad kola která stavěl také a zrovna na malé velikosti rámu:
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/ostatni...
A našlo by se jich na BF více.
Moje představa o vhodném kole: v této cenové relaci véčka, kotoučovky by byly na úkor kvality jiných dílů (hlavně vidlice, ta je např. u odkazované Meridy naprosto nevhodná - těžká a mizerně fungující). Kvalitní lehký rám, lehká vzduchová vidlice (asi nejdůležitější díl, levné pružinové vidlice jsou těžké a mají pružinu na hmotnost cca 70-75 kg, tedy pro 50 kg ženu jsou nefunkční), sada Deore (Deore LX), kliky s integrovanou osou, kvalitní náboje, lehké komponenty... Na fotkách je kolo za 14 500,-, hmotnost bez pedálů kolem 11,5 kg.
Všem vám moc díky :-).
Kolo za 8 tis. - určitě bych s ním byla teď také spokojená, protože zatímnejezdím tolik, ale předpokládám, že s koupí kola se to změní, chci sedat na kolo rozhodně častěji, a taky si představuju kolo na delší dobu.. A hlavně můj "investor" mi dal ten 15-ti tis. limit, tak proč ho nevyužít zcela a nekoupit si lepší model :-)).
dostala jsem tip ještě na kolo značky Pells, pohledala a zaujalo mě tohle:
http://kola.ramala.cz/pells-crono-elite-lady...
a tohle:
http://kola.ramala.cz/pells-crono-elite-2011...
- v porovnání těchhle dvou plus ještě tou Meridou, co vám vychází lépe? Nemám fakt šajna.. A co se týče vidlice, o které se hodně zmiňujete, která?
Byt tebou tak uvazuju i o obleceni vhodnem na kolo (vubec nemusi jit o dogma ze to jsou takove ty obtazene radoby profi dresy popsane reklamou, existuje velka spousta slusivych a decentnich funkcnich modelu). Hodi se i cyklorukavice a lehka, pohodlna a dobre odvetrana helma. Hned prijdes o dalsich par tisicovek.
To dodatečně určitě investor zafinancuje, s tím se samozřejmě musí počítat:-) Železo se kuje dokud je žhavé...
Hahaha, vtipné... :-))) Manželovi vyřídím :-D - ono s mateřskou se těžko rozhazuje a těžko kecá do rodinného rozpočtu, když momentálně příliš nepřispívam:))
Jak nepřispívám??? Jsi strážkyně rodinného krbu, ne? Samy mu trenky do pračky neskáčou...
Na mateřské???? Tak o důvod víc, proč necpat do kola takové prachy. I kdybych měl podobný rozpočet, tak bych spiš uvažoval ještě o vozíku za kolo pro dítě atd., pokud bych měl v plánu hodně jezdit.
To bude fajn, holka si pořídí kolo za pár kaček, bude tahat vozík z prckem a taťka bude kroužit kolem na vytuněném fullu. Jestli to někdy není důvod proč ženské jezdí méně.
Třeba právě na mateřské to kolo využije nejvíc.
Když máš pocit, že se dnes nedá koupit pěkné kolo pro ženskou na mateřské, která jezdí jen po cyklostezkách, pod 10 000,-, tak já ti ho neberu. Já tu zkušenost mám. Ten Leader fox je opravdu kvalitně zpracovaný i vybavený a podobné je to i s dalšími modely této značky.Navíc mají ted´ výprodej, takže i já kolo koupil ve slevě, tudíž reálně běžná cena bude jistě vyšší. Tedy se jedná o kolo, které se obvykle pohybuje někde kolem 12000,-:
http://www.jizdni-kola.eu/leader-fox-sumava...
A krom toho psala paní jasně, že jezdí převážně po cyklostezkách, kde nechápu, k čemu by byl někomu vytuněný full.:-() Moje ženská je pěkná fajnovka a tohle kolo jsem ji kupoval právě proto,že si vedle mých kol případala na svém starém singlu jako chudá příbuzná. :-) nyní je spokojená. Kolo má regulovatelnou a uzamykatelnou přední vidli, střední sortu Shimana, hlinikový rám, stojánek i rohy v ceně, pohodlné sedlo a pěkně vyvedené detailní vybarvení, což je pro ženy rovněž hodně důležité. za zbytek peněz do 10000 jsem pořídil veškerou další výbavu kola a náhradní pláště i duše. A ...vybrala si ho sama po několika různých výběrech z několika značek.
A proč ji považuješ za tažný stroj pro vaše děti? Já kdybych teď byla na mateřské, tak nechám děti tatínkovi a jedu se projet sama. A myslím, nakonec by to pro všechny bylo lepší. Mrzí mě to, že jsem to tenkrát takhle neměla a kolo jsem objevila až později.
Nejlepší mi přijde jet dohromady. Většinou pokud oba jezdí na kole, tak chlap bývá rychlejší (vyjímky, kdy to tak nebylo už jsem ale taky zažil).
A když pak chlap táhne vozík, tak se to často výkonnostně srovná a společné ježdění může pak být super.
Ale jo, společně to super a někdy jet sama je to super taky:-), jako relax. Domu se Ti pak vrátí usměvavá holka a mají z toho prospěch všichni:-))).
Chlap asi jezdí většinou rychleji, ale my ženské máme zase výdrž:-).
Ale takhle je to běžně k vidění, obráceně jsem to ještě neviděl.
A poradíte mi někdo tedy, nebo bude řeč jen o investorovi?:)))
Mam damsky ram merida crossway a nesleduju zadne nevyhody. Mozna je na me porad trochu vysoky (merim 157 cm), protoze jsem se parkrat za tu dobu, co ho mam, bouchla o stangli, kdyz jsem sesedala necekane. Pro male vysky postavy je damsky ram urcite z tohoto hlediska lepsi.
Porad tady vidim jedno dogma- damsky ram nemusi byt nutne vubec takovy ten co se vyrabi proto aby na kole mohla jet i zenska v sukni. Dneska se za zensky ram bezneji oznacuje normalni varianta ramu s geometrii uzpusobenou vetsinovym proporcim zenskeho tela. Vychazi se z toho ze zeny maji vetsinou kratsi telo a delsi koncetiny nez muzi, takze je hlavnim znakem kratsi delka ramu pro stejnou velikost jako u "panske" varianty (= pri stejne vysce ramu= delce sedlove trubky ramu). Pochopitelne nemusi vyhovovat vsem damam s spouste zen naopak daleko lip klidne sedi i klasicky "pansky" ram. V zasade ma zenska geometrie ramu nejvetsi vyznam prave u mensich velikosti.
Ram s prilis vysokym stand-overem (chybejici rezerva v miste rozkroku) je chybou pri vyberu geometrie a velikosti.
Mám šest let treka Meridu něco jako Lucie, ale s pánským rámem. Jenže teď už mohou ty kola být úplně jiná asi. Prd tomu rozumím.
Jen ze všech kol co jsem měla bylo nejpohodlnější, ta trubka vysoko není (tedy pro mě). Mám 171 cm, ale opravdu mám dost dlouhé nohy a krátký trup a ruce asi též nemám moc dlouhé. Rám mám 19. Párkrát jsem to kolo půjčila lidem co moc nejezdí a říkali, že se na něm cítili dobře. Teď mám horské a dost mi trvalo si zvyknout, ale už je to lepší. Z vlastní zkušenosti bych asi radila zvážit, zda si koupit treka, podle toho kde bydlíš, možná Ti s novým kolem vzroste chuť a pokud bys bydlela někde kde je možnost jezdit v přírodě a v horách, třeba za čas pro Tebe ten trek nemusí být to pravé. Zase ale na asfaltě se mi na tom treku jezdí neporovnatelně lépe.
Pokud se Ti zhruba líbí tyhle Pellsy, tak koukni na ten odkaz na cyklobazar (na to nové kolo s plnou zárukou).
Cena podobná, ale je osazené lépe a mnohem lépe celkově sladěné, také reálná hmotnost se dostala skoro o 2kg níže.
Nic lepšího než je z toho cyklobazara podle mě nemáš šanci sehnat.
Já bych teď vybíral podle výše slevy. Pečlivě vyber vidlici, moc nevážíš.
28" bych Ti spíše nedoporučil, je to zbytečně velký (ale pořád lepší než 2m maník na 26").
V této cenové kategorii značku neřeš. Maximálně se vyhni těm prestižním, dost se platí za logo. Technologie výroby hliníkového rámu se už dost dlouho nemění a komponenty jsou u všech od Shimana, takže jediné čím se liší je cena a design.
Konkrétní typ těžko- ty slevy jsou nepřehledné a záleží na konkrétní nabídce. Ale ta ty peníze určitě seženeš něco lepšího než 300-d od Meridy.
Chápu, že by Tě potěšilo kdyby tu někdo pár hodin surfoval a poradil Ti dobrou koupi, ale takových zájemců je tu nyní asi 5 a každý má trochu odlišné požadavky. Tak se nezlob, že z nás nepadají moudra jako z běžícího pásu.
Mohl by mi tu nekdo znaly rict, jak je to s tim meknutim hlinikovych ramu? Bude kolo na hlinikovem ramu pouzitelne za 20 let? Od toho bych taky odvijela sve uvahy pri koupi kola. Vzala bych odhad rocniho najezdu kilometru (klidne bych jej dost nadsadila) a spocetla si, kolik let bych pri dane cene kola na tom kole musela jezdit, abych to povazovala za rentabilni. Problem horsich soucastek je spis, ze vydrzi min kilometru, ale pri malem rocnim najezdu to asi muze byt jedno. Jinak moje trekove kolo stalo pred 7 lety 13 tisic. Cenu mezi 10 a 15 tisici povazuji za rozumnou, vic bych do toho urcite nedavala.
Jeste je otazka, v jak kopcovite krajine zijes. Pokud budes jezdit hodne kopce a treba i s ditetem na sedacce nebo ve voziku, tak pro Tebe asi nebudou trekove prevody uplne idealni, protoze ten nejlehci je tezsi nez nejlehci u horskeho kola.
Životnost hliníkového rámu se nedá takhle stanovit. Někomu praskne rám (únavou materiálu, ne nárazem) třeba už po 10 kkm, a někomu vydrží stejný rám klidně i 60 kkm.
Mě osobně odešel hliníkový rám na crossu po 43kkm a to asi měsíc po dost tvrdém pádu. Materiál hliník třídy 6, rám asi 1850g v 19" velikosti.
Tedy poměrně lehký, a to jsem kolo nijak nešetřil a s pevnou vidlicí schytal i dost rázů v terénu.
Pokud rám s velkou životností, tak buď ocel nebo ještě lépe titan, ale to už jsme cenově někde jinde.
A za dvacet let ježdění už budou všechny součástky dávno po smrti a než je vyměnit, je levnější koupit nové kolo i když rám je relativně ještě použitelný.
Nevím, kam nejlíp "zařetězit" souhrnnou odpověď, tudíž sem ;-) :
Debata co se rozjela o cyklistce na mateřský, to jsem si teda početla:)) - nevím jmenovitě, každopádně kdosi vyjádřil domněnku, že jako matka na mateřský budu nutně vozit sedačku nebo za kolem vozík s dítětem - jezdíme s manželem a prckem od jara, vyrazíme cca. dvakrát týdně po okolí a sedačku ani vozík jsem já netáhla ani jednou a ani to neplánuju, a zcela popravdě, co absolutně nechápu, jak tu taky někdo zmínil - když vidím páreček, kdy chlap si v pohodičce šlape a ženská má za sebou sedačku s prckem, případně vozík a ještě batoh na zádech :-/. Jak řikam, jezdíme převážně s malým, ale vždycky manžel, on je ten silnej chlap, že, nevidim jedinej důvod, proč bych se měla tahat já;).
A ad. cena - tak možná někomu připadá, že pro "ženskou na mateřský" je kolo za 15tisíc zbytečnej luxus, ale absolutně teda nechápu proč.. - nebudu matka na plnej úvazek věčně, a pak až nebudu, tak pro mě snad nastanou jiný kritéria pro výběr?;) Myslím, že ne. Manžel mi dal limit 15ti tisíc zcela určitě s ohledem na to, co si můžeme nebo nemůžeme dovolit, a zcela určitě taky s tím úmyslem, že na kole, který mi bude sedět, na kterým se mi dobře pojede, mě to bude mnohem víc bavit a budeme jezdit mnohem víc - a taky že jo :-DD, neb dneska jsme zrovna ujeli těch svých necelých 20km (pro cyklisty zde jistě směšná vzdálenost:)) ), a já myslela, že s tim křápem, na kterým to musim valit, seknu někde do pangejtu. Velkej rám, všechno na heslo - jedinej požitek z těch vyjížděk je obrovská radost prcka, protože ho to baví a moc se mu to líbí.
Takže proč teď kolo za půlku, když začnem jezdit a já příští rok touhle dobou budu vědět, že jsme měli zainvestovat víc, protože najedem čtyřikrát tolik co doposud a lepší model by se šiknul.. Z dlouhodobýho hlediska se dle mě určitě vyplatí koupit teď kolo "lepší"..
Každopádně díky všem bez rozdílu za vyjádření názoru ;-).
Naprosto s tebou souhlasím!!
Proč by sis teď když jsi na mateřské dovolené měla kupovat laciné kolo a trápit se na něm, když si můžeš koupit pohodlné kolo, na kterém se ti bude jezdit dobře a budeš spokojená.
Jsem chlap, ale nechápu kam někteří jedinci zde míří s tou mateřskou??!! Je to snad nějaké omezující, nebo je to zakázané??
Některý jedinec se hlásí jen s tím, že nebyl vůbec pochopen. Ale slíbil výše, že toho nechá, tak když budeš chtit to probrat s některým jedincem,tak písni obálku.;-)
Ona se postřelená husa vždycky ozve že?? :-))
Proč bych ti měl psát obálku a diskutovat s Tebou o tom, když Tvé názory jsou nparosto scestné a nehodlám se s Tebou o tom bavit :-)
Nejsem truhla, abych nepochopil, že to bylo mířené na mě, protože jsem jediný, kdo o tom v tomto duchu psal. Pokud se nechceš bavit, tak se nebav. Nikomu své "scestné" nazory nenutím. Pak ale nechápu, proč přispíváš do diskuze, když se nechceš bavit... a proč reguješ směrem k mým myšlenkám, které označuješ navíc za scestné, když si mě možná špatně pochopil. Pokoušel jsem se jen navrhnout dialog, abych ti je přiblížil a třeba bys na to pak pohlížel trochu jinak, když se to ostatním nelíbí to tady číst, což chápu, když to není přímo k tematu.