Mám takovouhle:
http://www.google.cz/imgres?q=azub+5+zadn%C3%AD...
jaké nejširší pláště tam, můžu použít ?
Hodlám instalovat 2,1 nebo 2,25 racing ralph.
Tohle nějak řešil Murphy. Nakonec tam po Mlokově radě dal tuším Z-Max. Ale to ať ti napíše jeden z nich.
Změřený to mám, akorát nevím, kolik počítat na průchod bláta ?
Na to není univerzální odpověď. To záleží hlavně od toho jak moc v blátě a jakém jezdíš.
Kamarád třeba teď odjezdil na staré Manitou Axel Fat Albert 2,35 (to je ještě starší FA).
A rezerva naprosto minimální až téměř v zatáčkách škrtal pláštěm přímo o vidlici. Na výšku to samé, takže třeba i menší kamínky lehce přečuhující vzorek na výšku se rovnou zachytávaly o můstek vidlice a pěkně střílely.
Tohle samozřejmě není vůbec dobrý stav, on ale byl rád, že ušetřil (plášť jsem mu věnoval málo jetý zdarma, vozit ho nemusel) a nechal to tam i přesto, že věděl, že zrovna dobré to není.
Když je smůla na extra lepivé bahno, tak velmi rychle se ucpe naprosto cokoliv i když je tam rezerva velká.
Když je bláto nelepivé, tak není vůbec žádný problém ani s hodně malou rezervou.
Na jednom fullu (starší verze Cube Stereo) mám na zadní stavbě na výšku opravdu málo místa (tak 3mm) v místě kolem miniblatníčku kryjícího tlumič (když tam ten blatníček není, tak je tam stejně vzpěra rámu, lehký nedostatek konstrukce toho rámu). Taky jsem tam kvůli tomu nikdy nemohl vozit nějaký opravdu balón typu FA 2,4, ten už neprošel vůbec.
To místo je trošku náchylnější k ucpávání bahnem.
A teď v druhé půlce sprna jsem byl v Českém lese na prodloužený víkend.
Všude nahoře na hřebenech bylo bahna hodně (i když dole povětšinou zcela sucho). Na modré hřebenovce z Čerchova to ještě šlo, na červené z Herjštejna směrem k Čerchovu bahna místy opravdu tuny.
Tím myslím každých pár metrů taková 10-15m bahenní pasáž, kde místy bahno i půl metru hluboké a to v celé šířce cesty, objíždět nebylo kudy.
Něco jsem ani neprojel. Jednou jsem v jednom místě, které jsem nějak zázračně projel při šlapání zajel jednou i druhou nohou po kotník do bahna (a kola lehce přes náboje).
Bahno ale nebylo vůbec lepivé. A i přes tyhle bahenní lázně žádný problém s ucpáním zadní stavby u blatníčku (byl jsem tam právě na starším Stereu).
Ucpat se mi to ale na jiných akcích s lepivějším bahnem už podařilo. Stejně ale téměř v zápětí následovala vidlice (Talas), kde mám místa spoustu.
Kolik tam toho místa máš?
S tou ruznou lepivosti blata mas rozhodne pravdu, pripomnelo mi to prihodu, kdyz jsem kdysi jel na favoritu po hrazi rybnika, kde zrovna skoncila rekonstrukce. Byla to asfaltka a na ni tak 1 cm vrstva pomerne ridkeho blata. Myslel jsem si, ze jsem projel horsi veci, ale stacilo 5 m a kolo bylo nepojizdne. Predni i zadni kolo se obalilo blatem a zablokovalo o blatniky. Jindy stacilo s kolem zaklepat, aby blato opadalo, tohle jsem doubal klacikem pul hodiny nez se dalo rozjet a vetsina blata se udrzela az domu. :)
Teda jak to čtu tak nevím jestli nezůstanu u těch hurricanů. Ty se mi zatím nikdy nezalepily :-)
Ja myslim, ze si jenom jeste nenarazil na dostatecne lepive blato. Ja uz potom teda taky ne, jako obalit a zablokovat predni kolo favorita se mi povedlo vickrat, ale byl potreba mnohem delsi pobyt v blate. Teda ne, ze bych takova mista vyhledaval, ale tehda me jeste dost bavily geokesky...
U Ibexu se mi podobna vec povedla jen jednou, ale na kole se porad dalo jet, akorat i na rovine byl potreba nejlehci prevod. Jinak se s lehokolem uz ale zasadne drzim asfaltu. :)
Já jednou vjel na cestu s blátem na Azubu 4 s Huricanem vzadu. Napřed to vypadalo, že to jen trochu klouže a projedu. Pak to šlo stále víc ztuha, ale že se kola nabalují jsem nezaregistroval včas. Pochopitelně přesně v půlce toho úseku jsem zůstal stát s nepojízdným kolem. Musel jsem ho vytlačit aniž by se mu otáčela kola a na botách přitom vzniklo něco podobného, tak dvě kila bláta na každé noze. Když jsem se konečně dostal z pole k prvním domům a asfaltu, chtěl jsem to klacíkem vydloubat jak tu psal Jrr. Hned z kraje jsem v tom asi 15mm větev zalomil a zůstala tam. No nakonec se povedlo uvolnit přehazku z bahna tak, aby se s tím dalo aspoň s extrémní námahou z kopce rozjet. Našel jsem nejbližší kaluž a projížděl ji znovu a znovu, dokud to trochu nejelo. Se zbývajícími několika kily bláta jsem pak už jel domů a olámal to až to uschlo.