Vzala jsem dnes projet svoji novou cervenou blikacku smart superflash a dost me nastvalo, kdy mi z ni na nejaky dire pred Kotvou na nam. Republiky upadl zadni cerveny kryt. Kryt jsem sice zachranila, ale nabijeci baterky se mi nechtelo na silnici mezi auty hledat, takze jsem o ne prisla. :-(
Jsem divna nebo se rozpada i nekomu jinemu? Zacvakla jsem kryt urcite dobre, takze mam sto chuti ji zajit reklamovat a koupit si neco nerozpadajiciho se.
Blikačky se rozpadaji naprosto běžně, zejmena tyhle Smart. Taky nedoporučuji BlackBurn Mars 4, sviti sice krásně, ale láme se taková ta packa, která drží celou blikačku.
Naposled vozím Smart se dvěma diodami, svítí silně, zatím se nevylomila a proti vypadnutí ze spodní části ji jistím tenkým drátkem (uprostřed mezi diodami je trochu zúžená takže drátek drží).
Vymetl jsem s tím už kdejakou díru a ten kryt drží jak přibitý, už kolik let ;-) Mám ale ještě tu originální SuperFlashku od Smartu, tak snad se bavíme o tom samém. Už jsem totiž viděl i nějaké podobné, ale prostě kopie... Třeba na tom budou s kvalitou o něco hůře.
Jinak mi nabíjecí baterky do toho přijdou jako zbytečné utrácení. Za prvé právě kvůli případnému uražení celé blikačky a následné ztráty i s těmito drahými těch baterkami. Nebo toho, co se Ti právě stalo ;-)
No, a za druhé se NiMH baterky vybijí dřív samy než že by je člověk stačil vysvítit... Podle mne do toho stačí strkat nějaké obyčejné alkalické.
Mne prijde trochu neekologicke porad kupovat novy ty normalni baterky, rikala jsem si, ze nabijeci jsou mozna ekologictejsi. A taky je jednodussi dat doma baterky nabit nez si vzpomenout, ze je musim koupit. Stara blikacka mi vydrzela celkem dlouho v poradku, jen jsem ji nekam zalozila a nemuzu ji najit.
To je druhý pohled na věc a něco na tom bude.
Přesto si myslím, že tím naší Zeměkouli zas tolik neubližujeme ;-)
Nevím jak často bys normální baterky vyměňovala Ty, ale já tam mám už asi 5 let stále ty první co jsem tam dal když byla blikačka nová... Asi hodně záleží jak často potřebuješ svítit a taky jak dlouho.
Jednou az dvakrat tydne jezdim domu potme, cesta mi trva kolem hodiny, takze to vidim na dvoje az troje baterky rocne.
To mi přijde docela dost... Samozřejmě se ale o tom nemíním hádat.
Asi ale jezdíš celoročně, že ? To by pak možná už mohlo odpovídat, hmmm.
I tak bych ale jednou zkusil ty alkalické, jenom ze srandy, jak dlouho to v tomto provozu vydrží svítit s nimi ;-)
Záleží na ročním období, ale já dobíjím klidně každý měsíc :)
Mám tam Eneloopy, takže samovybíjení mě moc nedráždí.
Zato mě dráždí, když tam mám alkalické "už to sice nesvítí jako když byly nové, ale ještě to jde, tak je tam ještě nechám, přece je nebudu vyhazovat když ještě fungují" A tímhle způsobem se časem dostanu do stavu kdy to svítí sotva polovičně (zrovna jsem ztratil Tec Swerve a mám novou Mars 4, takže i poloviční výkon je docela solidní). S dobíjecími tento problém neřeším. Prostě je vrazím do nabíječky a ráno zpátky do světla.
Stačí přetáhnout izolepou (znám ten problém).
Izolepa vypada jako pouzitelne reseni, ale stejne mi to rozpadani prijde jako slendrian. Mela jsem doted 2 blikacky a maximalne mi vypadla blikacka z uchytu cela, kdyz jsem ji spatne zacvakla, ale nikdy se nerozpadla.
stalo se mi to u několika různých blikaček:-(
Většinou někde v lese na kořenech apod., ale už i při sjezdu schodů nebo z obrubníku...
Už jsem jí dokázal i vylomit z toho úchytu kde je držená šroubem... Prostě povedlo se lecos:-)
Funguje mi proti tomu jí z boku oblepit elektrikářskou páskou. Drží to roky a vozím jí furt s sebou narozdíl od isolepy, kterou doporučuje Jinec. A taky to funguje i proti vodě, že se tam nedostane a nemusím matlat těsnění siliconem.
Docela dost věcí udrží pohromadě i obyčejná gumička... taky jsem to na blikačce používal.
Co teď jezdím s blikačkou na baťohu tak už ji automaticky jistím tenkým gumicukem z baťohu,protože spona vyjede z poutka raz dva..
kolikrát přijedu a mám blikající kyvadélko:)