reklama

Novou helmu nebo ne ?

Nastala situace, kdy se mi už začínají rozpadat potítka v mé helmě. Především to, které chrání od otlačení čelo, takže bez toho se jezdit moc nedá... Na čele mívám otlačený flek i s tím potítkem, tak nevím jak bych pak vypadal kdyby na kebuli tlačil rovnou samotný polystyrén :-)))
Helmu mám už asi 5 nebo 6 let starou, takže i dovozce této značky na náš trh mne s otázkou na náhradní díly k téhle helmě slušně poslal do háje, že si nějak moc vymýšlím :-)

Takže teď mám dvě možnosti, buď ty molitany nějak podomácku zbastlit sám nebo koupit fungl nový blembák... Novou se mi teda zatím moc nechce, přeci jenom tenhle současný kousek stál skoro 3000 a vyhodit ho jenom kvůli takové kravině ? Nový si ovšem taky představuji v podobné ceně ;-)
A vůbec, po jaké době by se měla helma preventivně vyhodit, pokud vůbec ? Není ani jednou bouchnutá, "naježděno" také moc nemá...

Pokud máte nějaký nápad jak ty molitany vyřešit, tak sem s ním ;-)

[ Zpět ]
Datum: 27.09.2011
Autor: Jarda
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Dojdi do potřeb pro svářeče a kup si výměnné molitany do svářečské helmy ;o)). Mě to poradil kamarád, který to už dlouho používá, já to neměl možnost vyzkoušet, protože jsem helmu nedávno roztřískal, ale díky tomu mám hlavu celou.

    [ Zpět ]
    Datum: 27.09.2011
    Autor: Holfi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Ha, to vypadá rozumně ! Tak teď ještě zjistit kde tu máme nějakou takovou prodejnu :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 27.09.2011
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        U nás pracovní věci prodává firma Canis. Řempo asi zaniklo, sídlej právě v baráku po něm. Zkus si prohlídnout čepičku Hynek (vypadá jako pleš, kterou měl na hlavě Weigel coby Děd Vševěd v Dlouhým, Širokým a Krátkozrakým), má z jedný strany molitan s textilním povrchem a fasujou ji svářeči právě pod kukly. Možná by se z ní dalo něco vystříhat.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.09.2011
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Třeba toto

      http://www.oopp.cz/detail.php?cat=0590&id=1827

      [ Zpět ]
      Datum: 28.09.2011
      Autor: Holfi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Ta je asi z tý tenký umělý (?) kůže.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.09.2011
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Moje čelní jsou taky dávno v.....ze začátku jsem tam strkal vložky co jsme měli navíc od dětských přileb ale nakonec to řeším silnější páskou na čelo, bez ní stejně jezdit nemůžu jinak mě teče pot do očí...

    O tom, že by přilba stárla jsem nikdy neslyšel

    [ Zpět ]
    Datum: 27.09.2011
    Autor: újezďák
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Polystyren stárne.

      [ Zpět ]
      Datum: 27.09.2011
      Autor: Mig-all
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Pokud je zakrytý proti UV což přilby jsou tak bych o tom pochyboval v rámci horizontu minimálně 10 let.

        [ Zpět ]
        Datum: 27.09.2011
        Autor: újezďák
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Molitan zbastlíš sám.

    [ Zpět ]
    Datum: 27.09.2011
    Autor: Radix
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Obecne se rikalo ze by se prilba mela menit cca po 5 letech pouzivani (v pripade padu na hlavu hned, i kdyz neni zjevne videt nejake poskozeni helmy). Konkretne tenhle udaj ale nezverejnil snad zadny z vyrobcu, tak bych to tak moc neprozival a klidne s ni jeste par let jezdil. Vystelka helmy pujde urcite z neceho vhodneho vystrihnout.

    [ Zpět ]
    Datum: 27.09.2011
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Právě jsem taky kdysi někde viděl, že by se měla po 3-5 letech už radši vyhodit. Připadá mi to ale přehnané.

      Udělat nevím z čeho, je potřeba aby to mělo aspoň nějakou tloušťku a taky aby se to dalo chytit na sucháče co jsou v helmě. Zatím mne nic nenapadá.

      Nouzově jsem tam teď plácnul jeden kousek, který jinak patří do míst kde se opírá vršek hlavy. Tam to není tak kritické a obejdu se bez toho.

      [ Zpět ]
      Datum: 27.09.2011
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Spíš se vůbec divím, že jsem k tomu nedostal aspoň jedny náhradní, když už ta mrcha stála takové hříšné peníze :-/

        Každopádně je nikde nemůžu najít, tak k tomu asi opravdu nebyly :-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 28.09.2011
        Autor: Jarda
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Aby vystelky drzely v helme- zkus na jejich rubovou stranu na patricna mista nalepit kousky toho textilu co drzi na suchem zipu.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.09.2011
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          To mne taky napadlo... Jenomže čím ? Obyč lepidlo asi hodně brzo pustí, protože lidský pot je docela agresivní mrcha. A když to vezmu něčím odolnějším, tak už z toho asi bude prkno a ne měkký "molitan"...

          [ Zpět ]
          Datum: 28.09.2011
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Novou helmu nebo ne ?

                 

            Nebo to pristehnout, kdyby se to po case odlepovalo? :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 28.09.2011
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Měnit pouze kvůli stáří helmy po 3-5 letech mi přijde také přehnané a nikde jsem neviděl potvrzení, že se zhorší její vlastnosti. Jak bylo uvedeno, tak je ten polystyrén proti sluníčku krytý.

        Co ale vadí prokazatelně jsou nárazy, které vůbec nemusí viditelně helmu poškodit. Kdysi jsem viděl test bouchnuté helmy (z vnějšku žádné viditelné poškození).
        A následky toho naklepnutí bylo při testu pozdější praksnutí helmy.
        Helma při větším pádu musí prasknout, aby rozložila energii nárazu. Takhle jsou helmi na kolo konstruované.
        A v tom testu praskla za 2x delší dobu než nebouchnutá helma (testovali více helem a pro srovnání tu bouchnutou).
        A pak tam rozebíraly, že to je problém a ten dvojnásobný čas může způsobit, že dříve praskne lebka než ta helma.
        A přitom to bylo v ms, něco ve stylu 25ms oproti 50ms (přesná čísla už si nepamatuju).

        Bohužel i pro tenhle případ se to v praxi těžko odhaduje. Když někdo pořádně spadne, tak je to jasné.
        Ale co udělá velké množství malých nárazů (třeba o větev, když je to někde těsné, tak si helmou škrtnu, jednou jsem i jednu větem úplně přehlédnul a rána trošku větší), to je otázka.

        Já měl třeba při mojem jediném těžkém pádu v životě zrovna čerstvě novou helmu, což bylo štěstí. Popraskala na mnoho kusů a zřejmě mi zachránila život (i tak těžký otřes mozku).
        Předchozí helmu jsem měl už asi 7 let a i když bez většího nárazu, tak menších drobných ťukanců spoustu (právě ty větve a pod.).
        Jak by to dopadlo s tou starou je otázka, na kterou ani raději neznamá odpověď.

        Jestli s ní nějak více o větve nebo podobné nemlátil, tak bych si ji ještě klidně chvíli nechal a nějak dobastlil novou výstelku.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.09.2011
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Odolnost proti stárnutí
          Vzhledem k šedesátiletému mnohostrannému a dlouhodobému používání pěnového polystyrenu EPS je možno konstatovat, že při správném použití jeho vlastnosti zůstávají nezměněny. EPS není dlouhodobě odolný proti UV záření.

          Zdroj: http://www.rapol.cz/dpo.html

          [ Zpět ]
          Datum: 28.09.2011
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          "Helma při větším pádu musí prasknout, aby rozložila energii nárazu."
          Je míněna polystyrenová výplň.
          Kdyby byl ve skořepině airbag, prasknout by nesměl (při absorbování nárazu). Helmu by bylo vhodné vyměnit stejně.

          [ Zpět ]
          Datum: 28.09.2011
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          O větev jsem s ní asi taky nikdy pořádně nepraštil, alespoň si nic takového nepamatuji.

          [ Zpět ]
          Datum: 28.09.2011
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Copak větve, mě spíš trápí pády samotné helmy na zem. Při sebevětší opatrnosti mi občas helma upadne, popřípadě se mi zřítí na zem opřený kolo, na jehož řídítkách helma visí. O přilbách dětí ani nemluvím, těm upadnou z ruky každou chvíli. Občas uvažuju, jak moc ničivý takový náraz může být, když přilba spadne samotná z 1m na asfalt...

          [ Zpět ]
          Datum: 29.09.2011
          Autor: k.vl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    http://www.53x11.cz/poradna/redakce/helma-po-padu/

    [ Zpět ]
    Datum: 28.09.2011
    Autor: AV
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Tak a teď si vyber, na jednu stranu tady píšeš, že polystyrén nestárne a o chvilku dřív jak radí přilbu měnit, protože polystyren stárne. Tak co si máme vybrat ?? ;o))

      [ Zpět ]
      Datum: 28.09.2011
      Autor: Holfi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        8-)
        Když si koupíš starší auto hubuješ, jakou že plečku sis to koupil.
        Když ho prodáváš/prodáš, bylo to to nejlepší auto.
        8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 28.09.2011
        Autor: AV
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Tys asi neviděl prodávat auto Svěráka v Co je vám, doktore? Z komentářů: "Zdeněk Svěrák nezklame asi nikdy. Nezapomenutelná scéna při prodeji auta: "Člověče, tady vám kvetou blatníky !" - "A to je dobře nebo špatně ?" :)"

          [ Zpět ]
          Datum: 28.09.2011
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Nevíte o nějaké kamenné prodejně tady v Praze kde by se případně nějaké ty výstelky daly koupit ? A dá se to vůbec takhle volně sehnat, bez předchozí objednávky přímo u dovozce a tak ?

    Možná by ani nevadilo kdyby to bylo do úplně jiné helmy. Stačil by jen přibližný tvar.

    [ Zpět ]
    Datum: 28.09.2011
    Autor: Jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Já jsem výstelky na Giro kupoval v Progressu v Hostivicích. Měli jich tam velkej výběr, asi bys něco sehnal. Ale máš to z ruky.
      Mně ty výstelky zatim držej tvar, ale přestaly sát pot, což je otrava. Vykašlal sem se na nový, protože to prd vydrží, koupil sem si tenkou čelenku (z coolmaxu?) kterejch maj po 100,- Kč v Hudáči výběr nejrůznějších barev a motivů mraky.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.09.2011
      Autor: Zakarr
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        No právě, Progress... Už když byli v Braníku mne dost štvali, tam to bylo pomocí MHD výlet na půl dne :-/ A zrovna na potvoru jsou i distributorem Bell helem o kterou mi jde :-)
        Ale do Hostivic za nima nepojedu už tuplem, na to kašlu :-(

        Ta čelenka mne taky kdysi napadla, ale já na hlavě nic nesnesu, kromě té helmy... I v zimě radši mrznu než abych si na tu kebuli napařil kulicha nebo něco takového...

        P.S. Na obálku Ti odpovím až z domova, nějak mi to v práci nejde ani otevřít :-/

        [ Zpět ]
        Datum: 29.09.2011
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Hele ale ta čelenka je skutečně tak tenounká, že na tý hlavě vůbec neni cejtit. V podstatě mám pocit, že mezi helmou a hlavou žádnou "mezivrstvu" nemám. Viděl jsem dva druhy, jednu tenounkou a druhá byla silnější, jakoby z dvou vrstev, já mám tu tenkou. Když se stavíš, tak ti jí i půjčim na ozkoušení. A cestou zpátky se rovnou můžeš stavit v těch Hostivicích :-)))

          [ Zpět ]
          Datum: 29.09.2011
          Autor: Zakarr
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Novou helmu nebo ne ?

                 

            :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 29.09.2011
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Novou helmu nebo ne ?

                   

              A proč si na hlavu nenatáhneš "hada"? Já furt jezdil s čelenkou, ale ten "HAD" mi přijde lepší. Je tenoulinký, odvádí pot "dopryč", prima věc.

              [ Zpět ]
              Datum: 02.10.2011
              Autor: AV
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    ..ja osobne mam helmu za 30 eur, je lahka, dobre odvetrana .. takze keby som chcel novu helmu, idem do novej .. ale 3000 kc by som za helmu nedal ..

    [ Zpět ]
    Datum: 29.09.2011
    Autor: pilif
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Jj, s takovou jsem kdysi taky začínal, neboj ;-) Asi po dvou měsících šla pryč, protože i když byla děrovaná slušně, tak se mi v ní hlava potila, a to hrozně. Ono to není jenom do toho udělat díry a čekat, že to je pro odvětrání všechno ;-) O mechanické odolnosti toho štelování na zátylku tu radši ani psát nebudu, akorát bych se rozčílil...

      Osobně jsem ale dospěl k poznatku, že když potřebuji helmu, ve které se mám cítit pohodlně, o které na hlavě skoro vůbec nevím, přesto mi má poskytnout maximální ochranu hlavy, a především v ní mám vydržet jezdit opravdu celý den, tak na moji hlavu pasují pouze ty z nejdražších. A tohle nemyslím jako nějaké vytahování se, že "na to mám", ale jako pouhé konstatování. Moc velkou radost z toho teda nemám, to mi věř...

      Jinak Ti to nijak nevymlouvám, každý si kupujeme to co nám vyhovuje, co nám třeba i jenom "stačí" ale co v rámci ceny umíme využít.
      Pokud jsi s ní spokojen, tak buď jenom rád ! Já to v rámci svých požadavků mám o dost dražší.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.09.2011
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        .. jasne, ja ti rozumiem .. a chapem, ze mas mozno vyssie naroky, kedze chces , aby to bolo pre teba pohodlna helma .. tiez je pravda, ze drahu helmu som na hlave nemal, ta moja mi nejako vyhovuje, zadne stelovanie tiez zatial funguje ... vo vseobecnosti sa v lete dost potim .. ja som zase vrazil 60 eur do ergo gripov, 75 eur ma stalo sedlo, tiez sa snazim aby som sa na bajku citil co najpohodlnejsie .. je to dolezite, ked clovek jazdi casto, pripadne aj vela km .. hlavne nech nas ta helma chrani pred urazom hlavy a co je nadolezitejsie, aby sme mali vela km bez ziadnej kolizie :) .. takze vela stastnych kilometrov :)

        [ Zpět ]
        Datum: 29.09.2011
        Autor: pilif
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Chtěl jsem si koupit helmu v cenové relaci 1000,- - 1500,- ale pak jsem to přehodnotil a koupil si helmu za skoro 2000,- a důvod? Helma je jediná věc co mi uchrání hlavu při pádu. A na tom by se nemělo šetřit. A je lepší zapalatit za helmu třeba dva tři pět tisíc, než dvacet za pohřeb.

        [ Zpět ]
        Datum: 29.04.2012
        Autor: Ozzák
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Nic proti opatrnosti, blembák ti rozmlouvat nehodlám. Jen se tě v duchu poslední věty zeptám, jak drahou přilbu nosíš při jízdě tramvají, nebo autobusem MHD ? Mám s tím dost zkušeností a vím jak to v bedně vypadá, když se musí zašlápnout ve čtyřicítce a někdo stojí. I sedící mají problém. Proto mi takový fatalismus zrovna a jen při jízdě na kole připadá trošku úsměvný. Když už opatrnost, tak úměrně, ale komplexně, ne ? :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 29.04.2012
          Autor: ronda
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Novou helmu nebo ne ?

                 

            Souhlasím s tebou že v tramvaji je to blbost. Ale zase když jezdím na kole a někdo vymyslel helmu a doporučil jí používat, a podložil její používání nějakými zátěžovými testy. Tak ji používám. Trošku jiná otázka dá se říct že srovnatelná. V autě jsou pásy a je povinnost je používat. Ale kdyby nebylo uzákoněno jejich používání, a přesto byli ve voze seriově montovány používal by jsi je nebo ne? To mi příjde srovnatelné s použitím helmy. Možná hloupé přirovnání ale jistá podobnost tu je, jen helmy se běžně neprodávají s kolem :-(

            [ Zpět ]
            Datum: 29.04.2012
            Autor: Ozzák
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Novou helmu nebo ne ?

                 

            A ještě si dovolím jednu poznámku, a to že nemít blembák na hlavě když jsem před půl rokem spadnul z kola tak bych tu asi nebyl :-) takže to je ten důvod proč jsme zastánce helem :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 29.04.2012
            Autor: Ozzák
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Novou helmu nebo ne ?

                   

              Těhle zombie příhod už jsem slyšel a četl. Prakticky neznám jediného kiklistu, který by bez přilby nebyl alespoň jednou úúúplně mrtvej. Kdysi jsem šel dvakrát blbě přes řidítka na asfalt, samozřejmě jsem se taky mohl zabít, ale proč bych to dělal ? Jednou to byla pořádná hrča, podruhý jsem byl chvíli v limbu. Samozřejmě, že s přilbou by to dopadlo líp, ale tehdy se nějak ještě polystiren moc nenosil...
              Mimochodem, nejagilnější současní evangelizátoři také prakticky dojednoho začínají pohádkou o tom, že spadli až na společenské dno než... a nejhlasitější bojovníci proti alkoholu si do životopisu také rádi přidávají :-)

              A s tím kýblem v tramvaji to vůbec nemyslím ze srandy. Na kolo ti ji někdo doporučil, do tramvaje nikdo - to se řídíš jenom podle doporučení stařešinů ? Zažil jsem dědulu, který se mi válel na křižovatce hlavou u pedálů. Tehdy měl jen odřené koleno, ale kdyby šel jen o kousek vedle, potkal lebkou futro dveří.
              Jo a pásy v autě používám (už jsem si na ně zvyknul tak, že bych bez nich měl na sedadle takový divný pocit - nesouvisí s pocitem bezpečnosti, spíš s pevností usazení)
              Jo a přilbu na horáce mám Uvexku, cenou normálně přes dva tisíce, ale u němčourů jsem chytil akci, tak se vešla do patnácti stovek. Nejspíš by mi stačila i výrazně levnější, ale nemohl jsem sehnat takovou, která by mě netlačila na šišce, až tahle...

              [ Zpět ]
              Datum: 29.04.2012
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Novou helmu nebo ne ?

                     

                Souhlasím s názory tebou napsanými, a co člověk to názor. Nebudu rozebírat jestli by můj pád měl fatální následky či ne. Nicméně diky helmě jsem zůstal při vědomí a mohl se dostat do potenciálního bezpečí chodníku.

                Ještě jednou díky za názory.

                A jinak k helmě mám asi netypickou hlavu protože ty levnější kusy mi na hlavě neseděli.

                [ Zpět ]
                Datum: 29.04.2012
                Autor: Ozzák
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Novou helmu nebo ne ?

                       

                  hmmm, mám podobný problém, obvykle mě po chvíli přilba tlačí nahoře na temeni. Stejný problém jsem měl i s přilbou na motorku.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 29.04.2012
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Novou helmu nebo ne ?

                         

                    Já to měl zase přes čelo. že bych měl šišatou hlavu bůh ví, ale uvex-ka jedna z těch dražších měla ty správné tvary.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 29.04.2012
                    Autor: Ozzák
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          tak dvacku za funus už bych asi neřešil :-). Ale je fakt, že blembák na kole nosím.

          [ Zpět ]
          Datum: 29.04.2012
          Autor: Grille
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Tři tisíce není moc. I když to vezmu pouze finančně - jako rozdíl mezi nemocenskou a výplatou to naběhne hned.
      Takže když jsem první helmu za tři litry v krásném velekotrmelci zlikvidoval a vstal jsem takřka bez potíží, zase jsem si rád koupil stejnou.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.09.2011
      Autor: ViktorA
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Jsi na cyklistickém fóru, tak prosím "velokotrmelci".

        [ Zpět ]
        Datum: 29.09.2011
        Autor: Zden42
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        jj, taky jsem zrušil helmici za tři litry. Dělala přesně to, co jsem od ní očekával. Lehká, superodvětraná, na hlavě seděla jak prdel na hrnci (ono totiž na té mé ertepli, co mám na krku, mi žádná jiná neseděla). A pak při tom "památném" pádu na Gardě praskla. Místo mé lebky... V ceně byl (naštěstí) i program "nová za 50%, pokud přinesete tu starou prasklou", takže náhradní mne stála "jen" 1500,-...

        [ Zpět ]
        Datum: 29.09.2011
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Presne tak, spousta vyrobcu silne zvyhodnuje nakup nove helmy za vraceni te stare kvuli testovani. Potom to vyjde levneji.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.10.2011
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Já jsem získala náhradní molitany v cykloservisu. Nějak na to přišla řeč a já se zmínila, že sháním náhradní, tak mi nějaké zbytky dali.
    Jsou sice do jiných přileb, ale použít se dají.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.10.2011
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    http://www.yakkay.cz/yakkay/index.php?p...

    [ Zpět ]
    Datum: 19.11.2011
    Autor: AV
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Jenom průběžně hlásím, že jsem to ještě ani doteď nevyřešil :-)))
    A poslední indicie jsou spíše takové, že to vidím na komplet novou helmu... Za 4tis Kč ovšem, jiná se mi nelíbí :-/

    [ Zpět ]
    Datum: 03.04.2012
    Autor: Jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    helmu nemám, tak nevím, jestli si přesně představím, co vlastně potřebuješ, ale nemohlo by být řešením koupit nějakou levnou a vzít to z ní?
    občas tenhle postup bývá nejlevnější, nejjednodušší řešení.
    A předpokládám, že to důležité a podstatné na čem záleží je ta skořepina z polystyrenem, takže by funkčně nemělo tu helmu shodit, že požiješ látkovou výstelku z něčeho levnýho.
    Nebo se pletu a chápu to blbě?

    http://www.zbozi.cz/?q=helma%20na%20kolo&...

    [ Zpět ]
    Datum: 03.04.2012
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Nejlepším řešením by bylo běhat po obchodech, zkoumat různé helmy, najít něco nejpodobnějšího a pak poprosit prodavače jestli by mi milostivě neobjednal jenom ty "molitany" ;-) Už jsem taky v jednom sportovním obchodě v obchodním centru narazil na experta, který mi řekl, že se to nevyplatí, že si mám koupit novou helmu a tu starou zahodit :-)))

      A na tomhle to všechno stojí a leží, protože kvůli svojí pracovní době nestíhám skoro už žádný seriozní cykloobchod otevřený :-/ A plácat kvůli takové blbosti dovolenou ? :-/

      [ Zpět ]
      Datum: 03.04.2012
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        V Lidlu mozna jeste nejaka zbyla... 8-DDD

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2012
        Autor: Murphy
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Grrrr :-/ :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2012
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Od Čtvrtku v LIDLU nové zboží :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 04.04.2012
          Autor: XXXL
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Novou helmu nebo ne ?

                 

            Žádné nové zboží, to je pořád to samé. Nic nového v sortimentu.

            [ Zpět ]
            Datum: 04.04.2012
            Autor: radka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        A tahle by Ti sekla!
        http://www.dookie.cz/integralni-prilba-fox-v3...

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2012
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Optimisticky

             

        Když to vezmeš z té lepší stránky, tak si alespoň při tom shánění pořádně zajezdíš :-) To vidím kladně.
        Jinak už jsem na hlavě rupnul 2 přilby. Tu první jsem si dokonce slepoval :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2012
        Autor: Arnošt905
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimisticky

               

          Zajezdím ? Maximálně tak pražskou MHD :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2012
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Použitelná nejen na kole:
        http://www.e-army.cz/bojova-kevlarova-helma...

        8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2012
        Autor: AV
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Ale ona nevětrá !

               

          Jenže tyhle nepruží, akorát že hrot kamene se rozloží na plochu hlavy, která nalehne na tu kterou stranu přilby.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2012
          Autor: Arnošt905
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ale ona nevětrá !

                 

            Měla by ustát zásah z pěchotní zbraně(bez ´červené´ pro vojáka)

            [ Zpět ]
            Datum: 03.04.2012
            Autor: AV
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Není moc odvětraná, takže asi ne e ;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2012
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Novou helmu nebo ne ?

                 

            Tak si pořiď český Petris, ta je odvětraná prý velmi dobře (říkají airsofťáci, já zkušenost nemám). Používá např. URNA a armáda na misích. Akorát teda stojí kolem 16 tyček...

            [ Zpět ]
            Datum: 03.04.2012
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Novou helmu nebo ne ?

                   

              Jistě, já tu mám dilema molitany vs helma za 3-4tis a nakonec to vyřeším nějakou potvorou za 16tis :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 03.04.2012
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Novou helmu nebo ne ?

                     

                Budeš dobře chráněnej proti myslivcům:-D

                [ Zpět ]
                Datum: 03.04.2012
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Novou helmu nebo ne ?

                       

                  V tom případě by to chtělo i pancéřovou pemprsku, ale přes celou zadnici :-)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.04.2012
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Novou helmu nebo ne ?

                         

                    To poresis lehokolem.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.04.2012
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Kevral dnes i zítra

                         

                    Když už Azub dělá sedačky karbonové, tak proč ne pro fajnšmekry kevralové.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.04.2012
                    Autor: Arnošt905
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Mě ty vycpávky dali v servisu.
        Možná mi tím ale chtěli vyrovnat ten řetěz :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2012
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Táák, po čtvrtečním neúspěšném pokusu prohlédnout si nějaké helmy u už nefungujícího Bikeexperta na Karláku jsem to v pátek po práci vzal přes Podolí do Bikestore a mám teda rovnou celý nový blembák ;-) Peněženka sice zaplakala, ale co, helma na kolo se většinou nekupuje jen na jednu sezónu a hlavu máme jen jednu, že ;-)
    Takže tady je výsledek http://www.bikestore.cz/doplnky-a-ostatni/helmy... přesně tohle barevné provedení.

    Dneska přes den ji snad hned vyvenčím na své úplně první letošní vyjížďce ;-)

    [ Zpět ]
    Datum: 28.04.2012
    Autor: Jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      No už jsem si říkala, jestli se v té helmě budeš na kolo chodit jen koukat nebo ji také použiješ při jízdě :o)))
      Vypadá dobře, tak ať se ti v ní dobře jezdí :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 28.04.2012
      Autor: radka
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Ty si z toho děláš prču, ale co myslíš, že jsem prováděl doma v pátek večer ? ;-) Měl jsem ten blembák přes dvě hodiny v kuse na hlavě a testoval jestli po čase někde nezačne tlačit :-) No, a jelikož kolo mám zaparkované v bytě, tak jsem na něj takto vybaven určitě také párkrát hodil očko :-)))

        Dík, už je pokřtěná a nějaký ten kilometr na kole venku už ujela ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 30.04.2012
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Syn chtel novu helmu. Vybral krasne,ja kontrolu cenu,2990kč,syn rikal nevadi drahe,prednost vahi lehke. Ja vysvetlila ,,neni profik cyklista, ztraty,.....''. Syn štve a odmitl levne ,obyčejne. Ja rekla muže prumer 1000kč. Vybral slušne helmu 990kč. po 1 mesice ve vlaku syn zapomnel vzit. Ja rekla kdyby 2990,co, syn mlči,ja smala. zase podruhe koupila uplne stejne typ helmu (ztratil ve vlaku) za 990kč,pekne celkem 2000,co mam delat. Moje helma stoji 299kč v roce 1996,nosit do dneska.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.04.2012
      Autor: Arabice
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Přilba - nosit či nenosit? Příběh, který napíši, ukáže, kterak zarytý odpírač přileb, ji začal nosit (nevím, zda by to více nepatřilo mezi "vytočilo" nebo dnes již "pobavilo").
    Byl jsem před pár dny na několik dní v zahraničí a v rámci přípravy na jednání jsem si chtěl nechat "vylepšit" fasádu (a navíc jsem měl asi 2 hodiny času). Navštívil jsem hotelového holiče a proběhnul následující dialog.
    Já: "zbavte mne toho, co mi leze přes uši a límec u košile".
    Holič: "mám to vzít nůžkami nebo strojkem?"
    J.: "mně je to jedno, třeba strojkem".
    H.: " kolik milimetrů?"
    J. (v představě, že se jedná o délku na krku): "asi 3 - 5 mm".
    Holič nasadil strojek na krku a velmi bleskově jel od krku nahoru a já jej stihnul zastavit až na vrcholku hlavy, kdy jsem začal protestovat. Po prohlídce mé kedlubny jsem zjistil, že z toho již nelze nic rozumného vytvořit a tak jsem mu řekl, aby mně tak sjel celou hlavu. Výsledek - nikdy jsem tak vylepaný nebyl a skrz mé blondšedivé vlasy prosvítá kůže.
    Ovšem, důsledky se projevily i na kole. Jako vždy jsem vyrazil bez helmy, ovšem to, co dříve zachycovaly vlasy (pot), již není. Pot se mi hrnul snad z každého póru, tekl přes čelo na brýle a tak....
    ....začal jsem jezdit s přilbou. Jen si říkám, zda si na ni za půl roku zvyknu, nebo mi vlasy dorostou. A pak nastane dilema.
    P.S. Otázka pro znalé - za jak dlouho vyroste semišový porost do standardní délky (v řádu několika centimetrů)?

    [ Zpět ]
    Datum: 28.04.2012
    Autor: jinec
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Nemusis hned vozit prilbu, muzes prece mit na hlave satek.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.04.2012
      Autor: lucierut
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Díky, přece jenom jste vy ženy praktičtější. Sedám na kolo a mažu do cykloobchodu, abych přes sobotu a neděli již machroval v novém doplňku.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.04.2012
        Autor: jinec
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          A pokud si pořídíš jen pěknou čelenku, tak budeš mít následně opálenou překrásnou zebru. Světlé pruhy přes čelo a od brýlí přes oči letos frčí... :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 28.04.2012
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Novou helmu nebo ne ?

                 

            Přesně jak jsi předpovídal. Přestože jsem byl již předopálený z východu, stačilo jezdit pár dní v šátku na slunci a nahoře na čele mám asi dva cm světleší proužek. Zkrátka - vypadám jako člověk, který několik dní spal na slunci v klobouku.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.05.2012
            Autor: jinec
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Novou helmu nebo ne ?

                   

              Alespoň se hned pozná spřízněná duše, krásně vybarvený obličej vždy pobaví okolí, poutám pozornost širého okolí :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 01.05.2012
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Novou helmu nebo ne ?

                     

                Však již je plán - pokud bude vypalovat slunce jako poslední dny, odkládám šátek do doby, než se odstíny srovnají (ať si pot teče). Přece jen by mi bylo trapné (a už se to stalo) vždy rozhovor začínat odpovědí na otázku - "co se vám stalo?".

                [ Zpět ]
                Datum: 01.05.2012
                Autor: jinec
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Novou helmu nebo ne ?

                       

                  Známí se neptají, ti vědi a cizí když mě někdo oslovil, tak byl znalý a zpravidla pronese, že je bevadný jezdit na kole a co si myslí ostatní mě naštěstí až tak moc nezajímá, takže souvislé opálení moc neřeším.
                  Já bych bez šátku nebo čelenky nemoh jet, pro sůl a slzy bych neviděl na cestu.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.05.2012
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Novou helmu nebo ne ?

                         

                    Ti cizí předpokládají, že to opálení mám z treninku v krematoriu.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.05.2012
                    Autor: jinec
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Novou helmu nebo ne ?

                           

                      Trénink je potřeba, připraveného pak nic nepřekvapí :-))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.05.2012
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Novou helmu nebo ne ?

                           

                      Vidíš to a já myslel, že v krematoriu se jezdí nohama napřed :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.05.2012
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Novou helmu nebo ne ?

                       

                  A je to srovnaný, stačilo posekat zahradu a už mám zase jednolitou barvu :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.05.2012
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Novou helmu nebo ne ?

                   

              Kamarád měl na lebce opálené "díry v přilbě". Takže jsi na tom vlastně docela dobře.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.05.2012
              Autor: Aybabtu
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Novou helmu nebo ne ?

                   

              Zkus pár dnů jezdit naopak, omotat šátkem ten opálený zbytek obličeje, mimo těch dvou cm.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.05.2012
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Novou helmu nebo ne ?

                     

                Musím si však sehnat navádějícího předjezdce.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.05.2012
                Autor: jinec
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Postni sem fotku;-)

      První milimetry rostou velmi rychle, jak musí kořínek vyživovat delší vlas, tak se to zpomalí až zastaví, u každého individuálně.

      Já na výšce rezignoval na máničku, nechal se vojet od učnic na 3mm, a během pár dnů jsem si na to zvykl tak, že vlasy delší než centimetr nesnáším...

      [ Zpět ]
      Datum: 28.04.2012
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Dík za informaci o růstu..
        K fotce - Tobě již selhávají výchovné metody a potřebuješ děti postrašit??

        [ Zpět ]
        Datum: 28.04.2012
        Autor: jinec
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        Ještě dodám - ekologové by měli s podobných zástřihů radost, znatelně se snížila spotřeba šamponu a teplé vody při jeho splachování.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.04.2012
        Autor: jinec
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Novou helmu nebo ne ?

               

          Kromě mytí šetřím ještě čas a nároky na vybavení pro údržbu vzhledu (hřeben), a nakonec i strojové stříhání není tak náročné na kvalifikaci pracovníků dodavatele údržby.

          Důvody jsou tedy spíše ekonomické, řešení je jak naznačuješ navíc ekologické. Takže jsem vlastně eko-efektivní:-)

          [ Zpět ]
          Datum: 02.05.2012
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Mě už na vojně rostl roka půl. Na půlroce jsem šel na mecha a do konce vojny jsem vystačil jen s máčením vlasů při mimořádných nástupech. Prostě nerostou.
      Naproti tomu kolega v práci střídá mecha s účesem a lá Angela Davisová snad co dva měsíce a mezi hladkým vyholením tváře a Krakonošem vystačí s dvěma týdny.
      Nevím, co je lepší. On může experimentovat, já se nemusím starat.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.04.2012
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Jak dlouho rostou vlasy nevím, už asi 15 let jsem se nestříhal. Jezdím taky bez přilby a nosím buď čelenku(málo kdy) nebo kšiltovku. Ta saje pot dobře, nešklebí mi slunko do očí, při dešti to trochu chrání brýle a nepeče mi slunko na kokos. Jediný problém je při prudkém větru, nebo při rychlém sjezdu. Několikrát mi čepice uletěla a jé se musel vracet. Proto ji v krizových situacích sundávám.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.05.2012
      Autor: Zden42
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Novou helmu nebo ne ?

         

    Mám to tady už zamknout ? Helmu jsem už vyřešil, tak aby to tady nebylo nějak moc OT :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 02.05.2012
    Autor: Jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      Není důvod. Pokud se neřeší politika a nebo neplanou svatý války....

      [ Zpět ]
      Datum: 02.05.2012
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Novou helmu nebo ne ?

             

        O.K. ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 03.05.2012
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Novou helmu nebo ne ?

           

      A jak pak jsi to vyresil?

      [ Zpět ]
      Datum: 04.05.2012
      Autor: Ozzák
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

520 cyklistů (7 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024