Mám vzadu vyměnit 8-kolo za 8*alfina ?
Už rok se nemůžu rozhodnout. Peníze by se našly a stará přehazka dosluhuje. Má to nějaké nevýhody oproti klasickému systému při cestovním použití ?
A jaké výhody má osmistupňová převodovka oproti klasické kombinaci trojpřevodníku a osmikola? Cena, hmotnost, spolehlivost, odstupňování převodů ? Když už chceš změnu k lepšímu, tak přejdi k devíti nebo desítikolu.
8 převodů mi bohatě stačí, protože jezdíme pomalu a vozíme brašny.
Jezdím taky natěžko a mám vepředu trojtác a vzadu osmikolo. 24 převodů využiju naplno, někdy by se mi i nějaký převod navíc hodil. S osmi převody bych asi docela úpěl.
A jo, asi jsem to blbě pochopil. Mluvíš o osmikolu vzadu. Odvolávám co jsem napsal...
Sice nemám tachometr, ale odhaduju, že rychleji než 15-20km za hodinu nejezdím, protože by nám nestačil pes co s náma běhá.
Za poslední projížďku jsem snad ani nepoužil nejmenší kolečko vzadu. A přední trojtalíř nepoužívám téměř nikdy, nějak to není potřeba :-)
Vyměnit psa?
Co takový chrt nebo aspoň ohař? -)
Těch 8 rychlostí je skoro celý rozsah trojpřevodníku a osmikolečka. Takže využiješ třeba jen 4 nebo 5 nejlehčích rychlostí.
Nebo psa sníst, ale až bude nouze. Zatím funguje jako živá konzerva pro případ ohrožení hladem.
Co jsem se díval tak odstupňování alfine 8 je stejné jako na mojem 8 kole.
Pokud máš kazetu 11-34, tak je to skoro stejné.
Kazeta rozsah 309%, alfine 8 rozsah 307%.
8-)
Taháš řetěz rukama, že ´přední trojtalíř neužívám téměř nikdy´?
8-)
Jasně. Točím to rukama, šetřím zuby na trojtácu.
Nepoužíváš trojpřevodník? Co teda jezdíš vpředu, prostřední placku? Každý má jiný požadavky, za mně - čím víc převodů a jemnější odstupňování, tím líp. To jsem si potvrdil na silničním kole, kde mám 2 x 10 převodů a kazeta 13-26 má prvních sedm pastorků odstupňovaných po jednom zubu, pro plynulost jízdy super. Jasně, že pokud pojedu na lehu po rovině venčit psa,bude mi asi stačit jeden převod.
Jezdím na nejmenší. Ale je fakt že už skoro nejezdíme po asfaltu.
Do budoucna kvůli el. motoru přemýšlám o alfine 11, neb bych ve předu používal jen dvojtác. Na leháču je převodovka IN, protože spadneš a je špatně přeřaditelná přehazka kvůli rozjezdu. To je u mě silný argument taky.
to je obrovská výhoda to řazení v klidu a taky minimální údržba. Já bych to chtěl jednou dostat na skládačku, tam by to zase vyřešilo strašný křížení řetězu. Jenže peníze hned tak nebudou :-)
Dva roky jezdím 8 Nexus se silničním kompaktem a nemá to chybu. Původně tam bylo kolečko s 21 zuby, ale do kopců mi přeci jenom převody scházely, tak jsem použil 24 zubů a je to v pohodě. Váha kompletního zadního kola jsou 3 kg,obrovská výhoda pro lehokolo zařazení okamžitě kterouko-li rychlost, za dva roky jsem nemusel provádět žádnou údržbu a to jsem s tím i nějakou vodu a bahýnko projel a cena je víc než příznivá.
A nevydává to někdy podivný vrčivý zvuky ? Mě před tím někdo varoval, ale už to je rok.
Nexus skoro vůbec, ale teď na srazu jsem vypozoroval, že Rohlof vrčí jako blázen. Měli ho téměř všichni zahraniční účastníci a pak již také spousta našich. Ta hlučnost rohlíka mě ale docela překvapila.
Já si myslím, že jsem tuhle převodovku měl půjčenou na sraze v IBEXu. Mně nestačila, přišel mi těžký "lehký" převod. Do kopce to vůbec nejelo a docela bolelo.... Ale možná by se to dalo vychytat tácem ve předu nebo něčím podobným :-)
Jestli jsi měl jednotác, tak na 26" kolo je to rozhodně málo a to ještě záleží jaké kolečko jsi měl vzdadu.
Vždyť to říkám a ten jezdec po mě z toho taky nebyl příliš nadšenej... Ale tlačil jsem jen asi 2x :-D Možná kdybych trénoval...
dopředu nejmenší horský ozubený kolo a dozadu to největší co shimano dělá a vyjedeš i 45 stupňů, pokud se nepřevrátíš :-)
Aky rozdiel je medzi rohlikom a Sram 8r. Teda rohlik za 19 900 CZK a sram 3849 czk. teda rozdiel v cene je malinko ciitit.
14 => 8 převodům
moj nazor sram vyhrava ked k tomu dam 3 prevodniik fachcii to a 24 prevodou musii stacit kazdemu nehovoriac ze voobec nehraa rolu ci zaradii spaniale abo nie.(tj. kriizenie retaze v predu velke aj vzadu velke ...) cize celkovo maa fakt 24 prevodou co z prehazkami nemaa...
To jsou jednoduché počty, 3 krát 8 je 24 ale ve skutečnosti to tak jednoduché není. Hodně převodů máš zdvojených nebo skoro zdvojených a ve skutečnosti máš upotřebitelných převodů třeba 18. Střílím od pasu, nechce se mi to počítat. Když už bych o přesmykači uvažoval, dal bych dvouplacku s co největším rozdílem zubů co ten přesmykač pobere s počty zubů které se hodí mému stylu jízdy. Mám ve předu Schlumpf s-d a velká spokojenost, žádný přesmykač by takový rozdíl zubů nepobral.
Ta dvouplacka má ale také nevýhodu. Sice skoro eliminuje ty zdvojené převody a téměř zachová rozsah té trojplacky.
Jenže pokud se bude často pohybovat na hranici mezi jednou a druhou plackou, tak to bude pro řazení opruz (bude pořád řadit na přesmykači a ještě k tomu to při velkém rozdílu zubů bude řadit o trošku hůře).
Tohle pak ta trojplacka eliminuje a díky ní může řadit na převodníkách pak mnohem méně.
Místo častého házení mezi velkou a malou na dvojplacce bude převážně jezdit prostřední placku a jen sem tam hodí nejmenší a největší.
Přesně z popsaného důvodu mi dvojplacka neseděla a to jsem ji nevozil ani s tak extrémním skokem (jen 22/36/rocrking).
no a len tak pre zaujimavost ten DD ti nahradza 3 placku na co ti je ece 2 placka sak vac nez slapes maturujes aky prevod naladiis. Teda nekomu to mozno vyhovuje ale mna by to uz obtazovalo je to bike nie kamion aby to malo 50 prevodou. Naco ti je rozsah 1000% ked polku prevodou zaradiis tak 2-3 x za sezonu neni to mrhanie? A naviac ked to utiahnes o 1 prevod vyssie? Podla mna je to jak s pivom 2-6 kuskou v poho ale vypi ich 20 a uz to zabavne neni :-D
Ale toto je len moj nazor nemusii ho zdielat kazdy a uz vooobec nechcem niekoho urazit..
Ještě by mě zajímalo, jestli nemůžu poškodit převodovku s předním převodníkem začínajícím na 24 zubech při zadním pastorku 18. Je to ekvivalent k převodům 22-32.
Tak jsem se rozhodl a objednávám z ciziny. Jen doufám že mi pošlou originál japonský díl a ne nějakou levnou čínskou kopii :-)
Omezení na převody výrobce neuvádí.
Tak jsem se dneska projel na kole s rohlofem docela mě to sklamalo. Čekal jsem teda lepší akci. Ten člověk mel i alfina a z laickýho pohledu je to úplně stejný. Hrozně se musí odlehčovat šlapání, aby to dobře přehodilo. Někdy bych tomu i řekl přestat šlapat, jinak to vůbec nepřehodí, nebo hrozně zaškrčí. Síla na gripshiftu je defakto stejná jako na přehazce a odpor šlapání jsem nevypozoroval žádnej.
Takže nic moc. Ale lepší než drátem do voka, nebo suchej písek do krnu, když nic jinýho nejni, kromě neověřenýho vinčiho.
Už mi soudruzi z japonska psali, že za tejden bych měl mít alfina doma. Tak se musím těšit :-/
Taky mám Rohloffa ale hlavně kvůli možnosti řadit v klidu. Když jsem s lehem začínal je to k nezaplacení.
a teď už končíš?? )-:
:-) no snad nekončím, jen jsem tak nějak na "rozcestí". Leho jsem si postavil abych ho pořádně vyzkoušel, jeho přednosti i slabší stránky. Při vypůjčení na den nebo týden se toho moc nepozná. Ale poslední dobou zjišťuju, že je mi čím dál lépe v terénu a tam s to lehem moc neumím. Ale to je na téma do jiné diskuze, nechci tady začínat flame.
Kucí, probírá se tady na popud Zdendy "Alfine", myslím ale že do tohoto tématu to patří - máte někdo zkušenosti s Sram spectrum S7? Cena oproti Rohlíkům a Alfům je neskutečně "jiná", velmi o tom uvažuju ale nic o tom nevím, plííís help..
Co jsem se dočetl na různých webech tak 8 rychlostní archer je o něco horší než alfine
musí se téměř přestat šlapat při řazení a jeho životnost je mezi 15-30 tisíci km. S tím že někomu začalo kolo házet už při 12 tisících, ale jezdí pořád dál.
Ale stojí to polovinu alfina a sedminu rohlofa. Odpor převodovky prý taky není znatelnější než u alfina.
Já teda porovnával zatím alfina a rohlofa a rozdíly v odporu jsem nepozoroval. U rohlofa taky musíš povolit při šlapání aby přehodil, ale u archera to bude podle diskuzí ještě znatelnější.
Sram jsem zavrhl hned, protože z osy kola lezla taková plastová krabička do který vede bowden. To je dobrý tak na uražení.
http://www.youtube.com/watch?v=9Rj0r6RhKqY&...
Jestli musíš povolit při přehazování nebo ne, je celkem jedno, vůbec to nezdržuje a je to jen o zvyku. Teda, když si nepotrpíš na okamžitý řazení jako u automatu v autě.
Podle mě je výběr jednoduchej. Máš 25 tisíc navíc, anebo chceš mermomocí rohlofa, i kdybys neměl dva měsíce jíst.
Pak je podle mě kompromis, alfine za 7 tisíc. Prej to je hodně podobný jako nexus a ten je ověřenej. Navíc řazení, napínak apod. jsou podstatně levnější.
Anebo si to chceš nejdřív vyzkoušet, nebo nemáš finance a chceš to hned a počítáš, že po těch 10-20 tisících to vyměníš za něco lepšího, anebo stejnýho. Je to "jen" 3,5 tisíce a záruka dva roky.
Jen si nekupuj bubnovou brzdu, proti hydraulice moc nebrzdí.
Zkušenost nemám, ale co vím, tak při prvních dvou převodech to má silný odpor a hluk. Při dalších snad OK, ale majitelé to často vyhazují a vracejí se k tomu, co měli předtím.
myslíš sram ?
MYSLII TYM KLASICKU PREHAZKU
"Klasickou" Sram spectrum S7 :)
Sram spectrum S7 je planetová, ne klasická
nebo je tam ještě nějaký dodatečý označení ?
To byla reakce na vtip od colombo.ii.
Jedná se planetovou S7, jiná neexistuje.
Já si už říkal, že klasickou se míní planetová a neklasická je ta dnešní s ramínkem :-)
Ano, Sram spectrum S7.
Nějaká negativa jsou zde:
http://www.roadbikereview.com/cat/wheels/hubs...
S7 jsem asi dva roky zpátky pořizoval na "městské" vesnické kolo, které mělo původně jeden převod. Zajímavou vlastností v tomhle případě bylo to, že existuje verze s "torpédem" (protišlapací brzda), ale to tady asi moc lidí nezaujme. :)
Jinak jsou zkušenosti takové, že po nějakých (malých) pár tisíc km se na převodovce nic nerozpadlo, převodovkuje, ale už od začátku řadí neskutečně líně. Subjektivně mi to přijde v porovnání s klasickou přehazovačkou hodně nepříjemné, moc se nedá spolehnout jak rychle se rozhodne přeřadit. Na své kolo bych si jí rozhodně nedal, ale jako nízkoúdržbová varianta na kolo, na které nejsou velké jízdní nároky není marná.
Ještě k sturmey, je tam taky rozdíl v převodových poměrech. Začínají na 1, kdežto shimano na 0,5. Takže je třeba jinak převodovat.
ono moj nazor je ten ci uz sa rozhodnes pre taku ci onaku variantu zalezii na tom comu davas prednost: bezudrzbovost alebo lahku udrzbu,kvalita cena alebo znacka. Neni zla prevodovka a neni zla ani klasicka prehazka zalezi na tebe co od toho cakas. Proste ak pojdes po recenziach tak na vsetky druhy radenia su aj kladne aj zaporne nazory a to na vsetky. Mozes kupit rohlika a natrafiis na blby kus ked sa to skombinuje z debylnou reklamaciou tak to mas uuplne na prd. A moze sa ti to stat s alfinou a natrefis na slusny servis kde povedia ok a daju to do poriadku a frciis dalej.
JO mymochodom v bazare som videl dual drive preco ho dava tak lacno netusiite?? Pisol som mu a neodpisal mi naspät.
Má tam mobil, tak mu volej. Rostac asi nechodí na net moc často. Cena byla původně vyšší, ale kupců asi není u nás zrovna nadbytek.
mě se nejvíc na planetovejch převodovkách líbí, že při zabahnění přehazují pořád stejně, přestože řetěz škrčí a cvaká a ramínko napínáku je o dost výš jak na normální přehazce
u dualdrivu by se mi do bahnitýho provozu nelíbilo ramínko nízko nad zemí, v čem je vůbec dualdrive výhodnější ? odpadne přední trojtalíř ?
ale to už je potom lepší trojtalíř vepředu chráněný proti blátu a planetová převodovka vzadu které bláto nevadí a rozsah je stejný a cena podobná
no vyhoda je v tom ze ak to das na lowracer tak mas mensii probleem z krizeniim retaze a zaroven sa bahna moc bat nemusiis lebo je predpoklad ze budes jazdit po ceste zvanej asfaltova aj ked ceskoslovenske cesty zaciinaju vyzerat jak na ukrajine nieco medzi III triedou a polnackou :-D
Otázkou zůstává, co ta planetovka bude dělat, když se dostane bahno do ní. Kromě rohlíka ty planetovky nejsou na bahno IMHO moc stavěné.
Kdyz jsem se o DD27 zajimal, rekl mi po telefonu pan ze SRAMu, ze DD neni do terenu a tedy okamzite prichazim o zaruku, nicmene ze si mysli, ze by to melo fungovat. Jen je pak treba casteji menit olej. A byl ochoten mi v tom pripade zaslat manualy na kompletni rozborku a sborku.
ono nejaztit po terenoch na nasich cestach....
Pan se SRAMU ma asi dobre rozmyslenu strategiu reklamacie :-D
tak takovýhle tvrzení by mě stačilo :-)
myslí, si, že by to mělo fungovat :-)
u alfine a nexusu mi dovozce tvrdil, že tomu bláto nevadí, že to je utěsněný, akorát by to jednou za rok rozdělal a namazal
Inak vazne to ci jazdiis po terenoch je nedokazatelne. Menit castejsie olej, Neviem comu by to malo akoze pomoct 1x za rok staci je ho tam dost co som vydel. V prevodovke v aute tiez nemeniis 5x za rok olej a jazdis po vacsich terenoch alebo aspon rovnakych.
Ale akonahle to rozhodis na diely tak zaruka ide ta tam. V zarucnej dobe "prevodovku" by si nemal rozhodit ty ale servis.
Mne neslo o moznost to reklamovat, ale chtel jsem vedet, jestli to vydrzi.
ale vydrzii ono secko co je z taiwanu vydrzii tak ze poho :-D
Nema DD uvnitr vazelinu a ne olej? Nepitval jsem ,ale nekde to nekdo psal (HonzaK?)
ee si precitaj mnual na nete do prevodovky by som moc vazeliinu nekydal lebo kusok moze zakydavat prevody (akoze zmes vazelina + obrus z materialu) olej ti to vyplavy