Dneska jsem zvážil svýho maxe a zjistil jsem že váží 20 kilo !! Úplně jsem se zhrozil a popřemejšlel co vyhodit a nic mě nenapadlo.
Oproti standardnímu, který má vážit prý 16 kilo tam navíc:
stojánek, nosič, přední vzduchovou vidlici, zadní vzduchový tlumič, košík na láhev, dvě blikačky sigmy, vypínač, kousek drátu, pouzdro se dvěmi aa bateriemi, dva metry gumicuku na chytání horního pytle s háčky a to je tak všechno.
21 kg
Navic:
blatnik - lizatko na ramu pod sedlem
kousicek blatniku na podkove, chranici zadni tlumic
vidle
nosic + kousek plastu s drzaky na blikacky
drzak na GPS
drzak na svetlo
lehoucky drateny drzak na lahve
Z-max plaste v kevlaru + tluste duse
Pro usetreni hmotnosti by se leccos dalo vymenit za carbon.
Nikdy jsem kolo nevážil, ale když jsem ho teď zkoušel cestou ze srazu zvednout do vlaku i s brašnama, tak jsem se málem po....
41 poctivých kil - váženo včera :o)
Jsem totiž hračička a mám rád bebechy...
Navíc:
2x blatník, stojan, nosič, brašna na nosič, 2x zrcátka, 2x téčka nádstavce z "dealextremu", iphone, reprák na Mp3, 2x přední světla, lodní siréna, 3x zadní světla, svítící nástavce na ventilky, reflexní násady na špice, flaška na bumbi, držak s vlajkou, opěrka hlavy z "Focuse" a v neposlední řadě elektromotor, 3x 12ti voltové baterie a zhruba kilometr káblů :-)
Tak to bych chtěl vidět.To musí bejt hodně velkej tuning.Zítra vemu váhu do sklepa jsem zvědav kolik buje můj Trike vážit :-D
No s tuňasem se ještě nekončí, mám v plánu ještě asi kilo metalizy, windshield, repráky stereo, schovat káble do rámu a co já vím co mě ještě napadne? :o)
nemáš foto stroje ?
ta siréna dělá polovinu hmotnosti kola, neníliž pravda ?
Ale nééé :o), největší hmotnost dělají baterie (cca 14 kg) a motor, ten má kolem šesti. Sirénu jsem si nahrál na tůhleto: http://www.levnej-alarm.cz/nahravaci-sirena-10w... - má to necelých třičtvrtě kila...
Jó, jsem zapoměl na foto stroje, ale dneska už jsem ho tu někde dával, ten tlampač vidíš pod rámem, ovladač mám (zatím) před řízením. http://pokryti.wz.cz/foto/225.jpg
Moc pěkný , co to tam máš vzadu za tlumič , prosím tě ? Taky nějaký sháním...
nepomůže třeba http://www.dealextreme.com/p/bicycle-spring... ?
(doprava zadarmo)
u nás pak za trochu horší cenu (a ještě + doprava) http://www.nejmoto.cz/zbozi.php?id=487
sice jenom pružinová varianta, ale fungovat by to mohlo :-)
nebo pak vzduch http://www.dealextreme.com/p/raipon-200mm...
Já jsem toho na netu ještě moc nekoupil,a ze zahraničí už vůbec ne... ale ten za horší cenu jak píšeš jsem si asi před měsícem objednal,v jiném e-shopu.Objednávku přijali a pak už se neozvali a na e-maily nereagují. Zkusím to tady,díky za tip.
Jak to máš zapojené na hlavní baterii asi,že jo?Jen škoda že to neutahne 9 voltovka jinak jsi mě dal brouka do hlavy asi dotoho půjdu taky :-)
A tvoje kolo znam z S bazaru akorat si mě ho vyfoukl tuším o víkendu teda jestli je to ono ale asi na 100 % je podle barvy a toho pohonu :-(
Já mám:
Oceláč Mk.2 s plnou městskou výbavou (blatníky, nosič, světla) - 16kg
Lowracer v K24 konfiguraci (polokapotáž a světla) - 16,5kg
Veslák Thys 222 RR - myslím 15kg
SnowZombie - 25kg v základní konfiguraci, 29kg s dvojmontážema.
Můj Apus vážil obvykle kolem 20-22kg, protože měl SON, nosič, přední blatník a hlavně obrovské terénní gumy. Ale ten už jsem prodal.
Jinak Azubů pod 20kg nebude jezdit zas tak moc a pod 18kg nemá skoro žádný. Na 16kg se jde dostat za cenu velmi drahé odtučňovací kůry, musíš objednat všechny části v nejlehčí verzi (krom lehkého pohonu a řazení hlavně karbonové sedlo, German-A Force Kilo vidlici, obout Schwalbe Durano a podobně, žádné doplňky typu nosič). Pak bych věřil, že jde udělat pojízdný odpružený Azub s váhou 16kg. Jinak je nejlehčí Eco, hlavně když se obuje na něco tenkého. A v extrémní verzi myslím dostali kolo odvozené z Eca na nějakých 12kg, nevím jistě.
Moje půjčovnové celkem vybavené Eco má něco kolem 17 kilo. Na sraze se Láďa chlubil, že teď dělali Maxe, kterého stáhli na 12 kilo, ale co tam bylo za díly netuším.
Co jsem tak počítal Eco s karbonovou sedačkou, tenkými plášti a s drahými lehkými komponentami by se dalo stáhnout na 12 kilo. Za použití více karbonu i na méně.
To už by pak ale nebylo ECO - ekonomický model.
No záleží jak to vezmeš. Pokud bys takhle vytuněné Eco porovnával s cenou jiných kol na trhu, která mají pod 12kg (třeba něco od Challenge nebo M5), pořád by vypadalo jako ekonomická varianta. Lehokolový gramař levnější kolo nesežene :-).
Já vždycky přemýšlím, jestli by ležáci nebyli bez těch všemožných motorků o tolik lehčí, že by je nepotřebovali :-D Jestli ten motor nemají na to, aby odvezl hlavně svoji váhu :-D
To byl odjakživa můj názor na všechny pomocné motory na všech kolech, nejen těch ležatých. Jakmile si jednou přidáš motor, aby se ti lépe jelo do kopce, tak to pak váží tolik, že bez motoru nevyjedeš do kopce. Ale uznávám, že to není univerzální, hodně lidí nemá možnost získat fyzičku na vyšlapání čehokoliv bez motoru, z mnoha důvodů. Pak se ale musí smířit s děsivou hmotností kola.
Ha, vedle jak ta jedle - aspoň u mne. Co kdybych Vám řekl že kolikrát schválně nenabiju baterie aby mě to nesvádělo a jen si tak prostě s tímto těžkým kolem trénuju?
Už vícekrát se mi stalo, že známí když uviděli moje elektrokolo nebo elektromotor na jiným mým kole, tak měli uštěpačné poznámky stylu - áá, Ty už jsi tak línej že už ani nešlapeš cóó? atd. Ale jestli mám nabité baterky už je nezajímalo... Podotýkám že schválně nenabité..
A že když mi dojdou nevyjedu kopec? Cha - omyl,-házíte všechny do jednoho pytle?
A proč by vlastně měly dojít? Když jedete někde autem, taky zapomenete natankovat?
Neoplývám autem a elektromotor využívám když někde spěchám respektive chcu být někde trochu dříve (třeba když zaspím na šichtu) a nebo třeba do toho kopce ovšem když si vyjedu tak nějak salambanan...
No, určitě máte na elektru ujeto tisíce kiláků tak víte o čem mluvíte, Váš názor Vám ovšem neberu..
A když se chceš projet a uděláš si 100 km kolečko, jak řešíš těch zbývajících 40 když ti dojsou baterky ? To vážně šlapeš dál, nebo si jezdíš jen tak daleko aby ti baterky vydržely?
Po rovině a z kopce motor vůbec nepoužívám, zapínám ho jen do kopce a to jen když už je kopec velikej. Navíc na řidítkách máš ukazatel stavu baterie... Klidně na jedno nabití dám i 150 km, navíc denně tolik kiláků nejezdím.
Běžně čtu, že vydrží tak 50 až 60 km když jsou baterie nové, to máš nějaký extra velký nebo nějaký speciál, že vydrží 150 km, nebo fakt těch 100 km je vozíš jen jako přebytečné závaží?
Elektrokolo je pro řadu lidí s dojezdem do 30 až 40 km určitě dobrá věc, ale vozit elektro jako závaží by se mi fakt nechtělo, to radši od začátku šlapu sám a v klidu si dám třeba i těch 150 km, ale bez zátěže.
Jo jó, to je pravda, jenže to platí jen když máš "pas" -(pedálový asistent), já to mám spojené na prudko, tzn že když si přidám plyn třeba na 50 metrů tak spotřeba energie je jen na tuto dobu a pokud si plyn nepřidám tak to nežere lautr nic. S pedálovým asistentem Ti to žere šturm prakticky pořád.. No a navíc mám na motoru rekuperaci, takže z kopce ještě dobíjím.
Ha, to je podobný výskok do stropu jako když někdo řekne, že lehokola jsou na nic. Zajímavé. Tož já se vzdávám a tady je ta správná odopvěd: Elektropohon je nepochybně vynikající nápad, který se hodí pro všechny bez rozdílu v typu kola, stylu jízdy, fyzické kondici a vůbec čemkoliv, ale někteří z nás jsou tak zabednění, že na to ještě nepřišli.
Vim, ze je to pres 20 kilo, ale schvalne jsem to presne zvazil.
Ibex se spodnim rizenim, blatniky, nosicem, stojankem, zrcatkem, svetly, tachometrem, pumpickou, malou brasnickou s dusi, multiklicem, nejakyma drobnostma a skoro prazdnou flaskou na piti....
Celkem 21.7 kg.
Můj Azub 5 s nějakou výbavou navíc - blatníky, stojánek, flaška, nosič, zadní dvojbrašna, DualDrive, SON, aku 12V 2.8Ah, přední dvě světla, šest blinkrů, zadní multifunkční světlo, el. zvonek, související elektronika pro ovládání a měření, kabely, přehrávač s držákem, zesilovač 2x 10W do 8 Ohm, dva repráčky zapuštěné do brašny, nezbytné nářadíčko, lepení a drobnosti, WD40, dvě náhradní duše, dvě pumpičky (i na tlumič), určitě ještě něco tam bude.
Celkem 26,5 kg. Pod to nejdu. Občas přidám ještě prut s majáčkem.
Se mnou dohromady je to momentálně 95,5 kg, což zas není taková hrůza.
lUDIA TAKTO ESTE LEN ZHANAM POSLEDNE KOMPONENTY NEZ SA PUSTIIM DO VYROBY MOJHO KOLONU BARONA ALE UZ VIEM ZE BUDE MAT METRAK + BIKE K TOMU :-D
Utvrzuješ mě v tom, že na lowraceru s polovičním odporem vzduchu a váhou 16kg bys na K24 20 kol bez potíží, možná i o kus víc. Musíme to někdy testnout.
Jo, kluci bezte do toho!
Ze toho Radek vozi na kole hodne, jsem si vsimnul, ale ze mam lehokolo skoro o 5 kg lehci nez on (podobny rozdil byl nejspis i behem K24), by me teda nenapadlo.
Uz jen odlehceni o 10 kg by mu muselo do kopce hodne pomoct (ani K24 neni absolutni rovina) a pokud je realny polovicni odpor vzduchu, tak jsou rekordy na dosah...
Hlavne nezapomente, ze se musite nejdriv kvalifikovat v zavodu klikani, az se objevi prihlaska. ;)
Na K24 to byla vlastně výjimka - sundal jsem brašnu. Kolik je to bez ní, to se mi teď nechce vážit, třeba jindy. Ale na nosiči jsem vozil místo toho válcovou reprobedýnku - stereo a v ní schované nářadí. Ta měla přesně kilo. Nevozil jsem náhradní duše ani WDčko a pumpičku jenom jednu, ale zato navíc držák s dvoulitrovou PETkou. No pití vozím tak jako tak. Ten pocit, že to je přece jenom lehčí, ten tam byl.
tak jsem si udělal zdravotní procházku do garáže s váhou.Skládačka 2x20 i s obalem a popruhem na nošení,vč nářadí a teď i náhradní duší - 20,5 kg.
uvažuju ze přibalim lekarničku.
Zvážil jsem i Zebru 2x26 - 21kg.
Ostatní NEZUBy nemám kompletní, tak neváženo
Tak jsem taky zvážil žlutou raketu. V základu s motorem 80kg :-(((((((((( Plně naloženej při cestě na sraz 120Kg (včetně náhradní baterie , stanu a spacáku) K tomu ještě má maličkost 95 kg. Chce mě někdo trumfnout:-)))))) ???????
S vašima váhama a křídlama , bych asi lítal.
To se vymyká mojí představivosti. V těch 80 kg jsou asi už i ty olověné akumulátory, že jo? A náklad 40 kg, to už je moc. Jenom abys to i po tomhle zjištění ještě dokázal tak krásně rozpohybovat i s vybitýma baterkama. :-)))
Rozpohybovat to jde , jen ta doba se poněkud protáhne. Když ale vemu že, na cestu domů ze srazu mě stačila baterka 36V, 15Ah a ujel jsem na ní 90km, tak ta spotřeba energie není tak strašná. A to jsem jel nahoru do Krkonoš.
Ná K24 jsem taky vozil 6kg baterku a nebyl v tom až takový problém. Hold nejsem gramař:-)).
To sis ram vylial olovom aby ta neodfuklo pri zjazde s kopca priznaj sa si ztoho spravil zjazdovy speciaal zdoraznujem zjazdovy :-D
Néééé rám je z hliníku, ale elektrovýbava má tak 40kg. Ona gelová baterka 36V, 26Ah něco váží a hlavně je to velomobil. Jestli je to sjezdový speciál to nevím, Černou horu jsem vyjel i sjel. Po letošním sraze už vím, že to i slušně klouže po boku.:-o
to je ten co bol odfoteny na k24?? cierna kapotaz spodne riadenie ......??
Na K24 jsem měl Azub4 s tou kapotáží, ale teď mluvíme o tomhle.
proste aj tak sa mi zdaa ta hmotnost priilis vysoka musii to byt strasne bytelny stroj. ked dam cca 10-15kg na laminat kapotaze 40 ten pohon co si vravel tak mi stale ostaava 25-30kg ze ma ta trojkolka to je dost na hliniik.
Ale to neni dolezitee fachciito ? Fachcii a to je najdolezitejsie. (mymochodom to vyzera celkom fajn)
A tohle brzdíš těma bubnovkama? Asi se ti v budoucnu budu klidit z cesty ještě o něco víc.
Nic ve zlém, ale dali-li konstruktéři z AZUB-u a z Tandemservisu na prototyp lehotandemu pro Honzu Gallu hydraulická "véčka" (H. uváděl hmotnost cca 250 kg) s tím že je to akorát, tak bubnové brzdy jsou až-až ...
8-)
Dovoluji si oponovat, bubnovky v tom průměru co mám já je hrozná slabota a určitě tam budu dávat 203 kotouče. Nemít přední véčko tak jsem se už vyválel vícekrát. Brzdit za někým je docela adrenalin :-o.
Zdá se, že tu málokdo pochopil (neměli z čeho), že problém není ve zvoleném druhu technologie bubnových brzd, ale v dimenzování těch bubnových brzd, které tam máš. Kdybys měl bubny ze závodního Mercedesu nebo z Tatry, tak s jejich bubnovitostí žádný problém nebude, silné budou až až. Sice by to pak vážilo ještě o kus víc, ale brzdilo :-).
Tak proč azub mlží s 16 kilama, když seriovej max i 5ka váží 20 :-()
Protoze i Azub drzi krok s konkurenci a vyuziva reklamniho slovicka "od" (pripadne "az"), coz bude nejlepsi teoreticky snad dosazitelna hodnota, nikoliv bezne dostupna.
Muzes se zkusit zeptat, v jake konfiguraci by tech 16 kg bylo, samozrejmosti asi bude karbonova sedacka a nejdrazsi komponenty, zadne doplnky a mozna pevna predni vidle nebo kdovijaky tlumic. Otazkou taky bude, co vsechno v te hmotnosti bude zahrnute, bulprenovou podlozku na fotkach vetsinou nemaji, takze treba to vazi bez ni a podobne...
ked das dole gripi hned je 100g v cajku :-D
Je to přesně tak, ptal jsem se jednou na Spezi u stánku Challenge na ty jejich váhy, a prý je to nejen bez potahu, ale i bez pedálů. Prý katalogové hmotnosti vzpřímených silniček se taky udávají bez pedálů (zakazáník si dodává svoje pedály), takže proto. Azub myslím vážil i s pedály, ale těch 16kg bude něco jak píšeš.
Je mi to jasný.
Maybach se dá taky koupit již od 10 miliónů. Bez motoru, kol a skel kabiny :-)))
Hmotnostní rozdíl 5,5 kilo oproti fullovi je docela dost, ale zase to pohodlí. (při jízdě po cestě)
Tak jsem právě stoupl na váhu s Apusem, o mi nedávno dorazil do půjčovny.
16,5 kila
Apus v nejlevnější konfiguraci
sedačka od pohledu L + bulpren a potah
navíc stojník a držák na lahev
Ona ta váha 16 kilo, co je na webu není vycucaná z prstu.
Apus s hornim nebo dolnim rizenim?
A nemohl bys jeste schvalne zvazit nosic (ten obycejnejsi)? Idealne i dalsi bezne doplnky, treba blatniky?
Pokud nema nosic aspon 3 kg, nechapu jaktoze skoro vsichni mame Azub pres 20. Ale mozna to bude princip, ze stokrat nic umorilo osla a drobnosti, co skoro nic nevazi daji v souctu nekolik kilo.
Nosič zvážím zítra.
Košík na lahve a blikačka nemůžou vážit tři kila.
Tak Max/Ibex ma jeste oproti Apusu vetsi predni kolo, ale nedokazu odhadnout, jak velky rozdil to bude.
Pokud uz budes sundavat nosic, potom muzes zkusit i kolo temer bez vsech doplnku.
Skoda, ze nema vahy jednotlivych komponent/doplnku na webu primo Azub. Clovek by si to mohl lehce poscitat a porovnat se skutecnosti. Ale asi by to nebylo obchodne strategicke. Vsiml jsem si treba, ze pred nekolika lety z technickych parametru vypustili celkovou delku lehokola a nechali jen rozvor. Zrejme ten udaj nepusobil dobre.
Se spodním řízením.
Tak trochu jsem zapomněl dodat, že ta váha neváží zrovna přesně. Takže to může být i 16 i 17 kilo. Každopádně mi u plně vybaveného Eca ukázala víc než u toho Apuse.
Nosič nezvážím, neb ho ještě nemám a přesnou váhu jsem už vrátil.
Ten Apus je poměrně nový, takže je možné, že tam jsou některé díly jiné—lehčí.
8-) Na postarším Apus-u jsou ty díly těžší? 8-)
Tak mozne to rozhodne je. Jak jsem pochopil a vypozoroval z fotek, tak Azub drzi stejne oznaceni modelu lehokol, ale cas od casu udelaji v konstrukci nejake zmeny (snad vylepseni). Pokud bys porovnal soucasneho Maxe s takovym, ktery se prodaval pred peti lety, urcite bys nasel spoustu rozdilu.
Bylo by praktictejsi, kdyby v oznaceni bylo i cislo verze/revize nebo tak neco (treba Apus 18), ale to je asi jejich problem, az budou resit nahradni dily.
Takze teoreticky je klidne mozne, ze ram "postarsiho" Apusu se lisi od jeho posledni verze i vahou (asi jen minimalne). Tusim, ze tu treba nekdo zminoval, ze uchyceni zadni vidlice Ibexu a Apusu se nejakou dobu uz vic podoba Maxu nez u starsich kusu.
Přední vidle pevná? Protože rozdíl mezi pevnou a odpruženou je aspoň 1,5kg. Když pak přidáš nosič, blatníky, držáka tachometru, blikačky a čert ví ještě kolik 100-300g maličkostí, máš dvacet kilo. Můj měl tuším 21kg s drahou Meks vidlicí, ale kotoučovkama, nosičem, SONem a pár drobnostma, když byl obutý na terénních gumách. 22kg když pak měl levnější přední vidli.
Nejhorší mi přijdou ty gumy. Zimní MTB guma s ocelovýma hrotama váží samotná stejně, jako kompletní zadní kolo mého lowraceru s kazetou a karimatkovým wheeldiskem. I terénní guma bez hrotů může klidně přihodit kilo oproti Marathonu a kilo a půl oproti Duranu. A jakoby to nestačilo, tak 1g 26-ti palcového pláště spotřebuje při akceleraci pětkrát víc energie než 1g rámu (četl jsem, byl jsem líný to přepočítat). Takže přezutí Apusu z Marathonů na velké zubaté gumy ho zpomalí fakt drasticky, ještě mnohem víc než by napovídala samotná vyšší váha.
Vidlice udělá rozdíl max 1 - 1,2 kg. Karbonová vidlice váží 500 - 800 g , hliníková přes 800 a ocelová kolem 1 kg. Hlavní rozdíl je ve váze rámu, sedačky a hlavně taky řetězu.
Pevná vidlice má pod 1kg celkem běžně, zatímco odpruženou pod 2kg seženeš vzácně, levná 20" má běžně 2,5kg. Snilard psal o "Apusu v nejlevnější konfiguraci" což by znamenalo pevnou vidlici, zatímco většina zde diskutujících má na svých Azubech vepředu odpružené vidle. Proto mě zajímalo, jestli těch 16,5kg je vážně s pevnou, což by podalo část vysvětlení toho, proč jsme všichni svým azubům navážili kolem 20kg.
Jestli myslíš 20" ocelovou vidlici, tak ta možná pod kilo bude mít, ale 26" natož 28" těžko (i ocelová vidlice na silničku pod 800g patří k tomu lepšímu).
Jinak já si neuvědomil, že rozdíly vah vztahujete proti udávané váze Azubu a skutečnostech zjistěných vážením. Já to bral ve vztahu k normálním kolům.
ocelova pevna vidla 20´´ ma 1,185 kg mam novu bez laku na V-cka . idem dorobyt navarok na kotuc co bude cca 80 -120g. a potom odrezem tie V-cka tak ze suma sumarum odhad 1250g.
Fuu to je tak ked pisem za pochodu myslienok rychlejsie pisem jak rozmyslam.....:-D ale rozmyslam pomaly co?
Budeme-li se bavit o Azubech, tak tam rozdíly ve váze rámu budou minimální. Sedačku má většina lidí laminátovou, takže jedině rozdíly mezi velikostmi.
Rozdíl ve váze řetězu? Jako, že někdo má delší nohy a někdo kratší? Nebo jsi tím myslel levné řetězy vs. řetězy s dutými články?
No cetl jsem ruzne nasobky udavajici dulezitost vahy vlastnich kol oproti ramu, nicmene nejlogictejsi mi prislo vysvetleni, ze je to presne dvojnasobek.
Kola se pohybujou dopredu stejnou rychlosti jako ram a navic se toci okolo sve osy. Obvodova rychlost musi odpovidat rychlosti jizdy, takze zrychleni kol stoji dvojnasobnou praci nez ram.
Je to hodne laicke vysvetleni, ale byl jsem liny pokouset se to matematicky overit.
Jinak ja budu zrovna asi vyjimka, protoze mam standardni pevnou predni vidli, takze jsem tu vahu musel nabrat jinde (predopokladam nosic, velke sedlo, blatniky a spousta drobnosti), ale trapit se tim nehodlam. :)
Nosič váží cca kilo . A jestli má vzduchová vidlice +1,5 oproti pevný, potom to jsou 2,5 kila. Takže 19. Plus kilo na košík, bulprenovej potah, a blikačku.
Prostě novou škodu oktavii už za 250 tisíc, ale takovou nikdo nikdy neviděl :-).
Tak mi to nedalo a zkoušel jsem to spočítat. Když se trochu zjednodušší tvar pláště na dutý válec s nulovou tloušťkou stěny, tak pro jeho kinetickou energii samotného rotačního pohybu vyjde stejný vzorec jako pro translační pohyb tělesa: 1/2 x m x v^2. K tomu navíc tedy cestuje s rámem kola vpřed a to je stejné, takže by to bylo jak píšeš: gram pláště má při dané rychlosti dvakrát víc energie než gram rámu. Pokud mi něco neuniká, tak práce a energie jsou totéž, takže pro rozjezd kola z nuly na nějakou rychlost by měl gram pláště sežrat dvakrát víc práce než gram rámu. Tak by mě zajímalo, kde tehdy vypočetl nějaký bajker na nějakém MTB fóru ten pětinásobek. Pamatuju si poměrně složitý výpočet přes vykonanou práci a pamatuju si, že si zvolil rozjezd z nuly na 25km/h jako příklad, ale nedaří se mi na to přijít, jak by se tak vysokého rozdílu dosáhlo. Jediné co mě napadá je, že to počítal pro konkrétní typ horského kola a vyšlo mu, že do roztočení kol nacpe pětkrát víc energie než do rozjezdu rámu. To už by vypadalo celkem realisticky. Pokud měl lehký rám a těžká kola, mohlo by to tak vyjít.
Prave jsem vazil kvuli nosici na strechu auta. Takze presne i s fotodokumentaci osazeni:
02,2 - predni kolo
01,9 - sedlo L s bulprenem i montaznimi prvky bez rychloupinaku
17,6 - kolo. V brasnickach je spray na psy, kapesnik a energeticka tycinka
21,5 - snowbike (s hustilkou z favorita a s jednou nahradni dusi 26 x 3,8")
15,4 - Kellys Madman (s naradim (odhadem kolem kilca) a dvoje bryle v podsedlovce)
19,8 - elektrokolo bez baterie
04,3 - baterie (kolo s baterii tedy 24,1)
Vazeno na osobni vaze, takze odhadem +/- 200 g.
Můj starej niklovej trekáč vážil 17,5 s nosičema , blatníkama, světlama a dlouhejma rohama. A to sem naříkal jak je těžkej.
http://www.kellys.cz/horska-kola-kellys/horska...
píšou 12,3 kilo.
Pokud je řeč už i o těch divnejch kolech -
spolehlivý GT Nomad LTD na ježdění do práce - 20 kg a jeho předchůdce - cosi na kostře z favorita - 16,9 kg. Teď koukám - chybí tam pumpička!
Co to mas za vypocetni centrum na riditkach toho GT? 8-o
Pokud je to pořád totéž, tak je to tohle:
http://miral.rajce.idnes.cz/Sraz_Nakole...
Však se mu ne nadarmo hovorí Temelín:))
Neuvěřitelný, to už je tak dávno... Jo, to je ono, jenom ty repráčky jsou teď těžší - zdvojené, původní už nevydržely. Ale přilepený blinkr pořád drží a neulomil jsem ho přes den, ale při sólo noční jízdě, když jsem sjel do příkopu, no nic se nemá přehánět, to už je jasné.
Nemohl bys to sedlo zvážit bez bulprenu, jen samotné sedlo a upínací prvky? Prosím.
Uz nemohl, vaha pred chvili odjela zpet, kam patri.
jestli to je důležitý, tak shodím sedadlo a zvážím ti ho
Je to špatný. Až dorazi alfine a vyztužím nosič, spolu s konstrukcí spodního nosiče tak přiberu asi 2 kila. Ale tím to končí. Už žádný další zvyšování hmotnosti. :-)
no ten moj lowracer bude mat cca 14kg podla vypoctu. Ale strasnu paseku tam robia suciastky cca 9,8 kg da sa usetrit za rozumny peniaz ak si dam zvarit riaditky z hliniku -120g co je blbost aj tak. Auhliikove veci su zbytocnost lebo ak vezmem do uvahy ze odpor vzduchu klesne o 30-40% a valivy odpor stupne o 5%........ Nema vyznam to riešiť a som cca o 1.5-2 kg tachší ako original co je viac nez skvele vzhladom na to ze ide o ocel ktora ma lepsie vlastnosti ako nepruzny hlinik. A naviac o co je tachsi o to viacej energie spaalim a o to budem mat mensi pupok :-D
O to víc pivka vypiješ a ´cejcha´ se zvětší ...
8-)
Pivko v poho ale nestras sakris musiim zhodit zachvilu uz nepomoze u dievcat argument ze to je postarik aby som ju netlacil alebo pod velkou skalou velky medved byva :-D