Z opuštěných železničních tratí se mohou stát nové cyklostezky.
No, často by byly kola místo těch červeno-béžových shinkanzenů rychlejší....
Nuz ja sice nemam ziadnu informaciu ohaldne opustenej zeleznicnej trate, ale viem, ze pri Ruzomberku urobili cyklocestu na teelse opustenej zeleznice a to este celkom zadarmo. Vyuzili skutocnost, ze mobilny operator chcel tahat opticke kable v zemi. Pod telesom zeleznice to bolo idelane, lebo jednali len s jednym majitelom pozemku a tak po rozkopavke a ulozeni optickych kablov zarovnali povrch na asfalt, alebo dobru sotolinu. teda chcem povedat len tolko, ze pri vyuziti teelsa opustenej zeleznice sa daju spojit sily viacerych zaujemcov a cyklisti z toho ziskaju svoj podiel.
Sice to také není o rušených tratích, ale..
Okolo Vídně jsou protipovodňové valy a na jejich hřbetě jsou velice slušné syklostezky.
Taky spojení příjemného s užitečným.
Okolo Vídně je i jedna (nebo víc?)zrušená železniční trať a na ní cyklostezka. Občas se projíždí i nějakým nádrážím s perónem.
Cyklostezky na protipovodňových valech jsou někde i na jižní Moravě.
Nuz vseobecne na hradzach su celkom dobre cesty. Dobry priklad je hradza okolo Dunaja aj na Slovenskej strane hned pri Bratislave. Je velmi blizko velkeho sidliska v Petrzalke a preto je stale preplnena cyklistami a inlinistami. Uz sa tam stal dokonca aj smrtelny uraz. Po hradzi sa jazdi dobre, je tam rovina, kopa bufetov po ceste, ale ja osobne nevidim vela na tom prehanat sa stale po tej istej ceste hore dolu. radsej vybehnem niekam , kde nieco nove uvidim.
V blízkosti Jihlavy o žádné totálně zrušené trati nevím, ale záměr je to užtečný. Jedním z nezapomenutelných zážitků byl průjezd po asi 22 km dlouhém úseku cyklostezky na tělese zrušené lesní železnice v blízkosti řeky Enns v Rakousku. Bezpočet mostů a tunelů vedoucích údolím řeky mezi vápencovými skalami. Lahůdka. Jediné na co jsem si vzpomněl u nás, je nedostavěná Baťova trať Vizovice - Horní Lideč. To je ale obecně známý projekt a nějaké informace o tamní cyklostezce jsem už četl.
Nemohl bys mi poskytnou k té tvé cestě do Rakouska nějaké bližší informace, zážitky nebo nějaké mapy, fotečky a tak ?
Blízko Jihlavy je trať Přibyslav- Sázava, tedy ta stará. Teď nedávno ji zlikvidovali, ani mosty nezůstaly....
Skvělé by bylo, kdyby byly obnoveny i nádražní restaurace.
TASOVICE - VAPENNY PODOL PODEL PODOLSKEHO POTOKA TADY JEDNA JE NEVIM V JAKEM STAVU A JAK JE DLOUHA CHCI TAM ZABAJKOVAT A DAM VEDET PS. SHOCART- VAPENNY PODOL A PAK VYBRAT VYREZ TASOVICE VAP.PODOL
Zrušená je trať ze Svoru do Jablonného v Podještědí, ale o ní se to asi ví.
Já měl kdysi takový zvyk, že jsem na velikonoční pondělí procházel zrušené železnice. Svor-Jablonné je pro cyklostezku nepoužitelná, zachovalé úseky jsou jen "odnikud nikam". To jsou možná zajímavější bývalé úzkokolejky ve Frýdlantském výběžku.
Mám jeden tip: nejedná se sice o zrušenou trať a znám to jen ptoto, že jsem na to nedávno narazil při prohlížení mapy. Je to v Moravskoslezském kraji - a jedná se o nedostavěnou železniční trať Hradec nad Moravicí - Fulnek. Podle mapy to vypadá, že zde již bylo připraveno těleso trati - náspy a pod. Určitě se to vydám prozkoumat přímo do terénu, ale asi až na jaře. Pokud o tom někdo víte něco bližšího - napište. Zdá se mi, že by to byla mohla být atraktivní cyklostezka v krásném prostředí.
Ještě doplnění - je vyznačena V Turistickém atlase Česko 1:50000 na stránkách 273, 319 a 320.
Tato trať už byla zdokumentována a do jisté míry zpracována i její historie.
www.nedostavenatrat.estranky.cz
Ale právě teď je nejvhodnější doba na prohlídku opuštěných tratí. Ještě nic neroste, stará tráva je slehlá a občas je stará trať k nalezení i v místech, kde je dnes zorané pole, bývá tam jiný odstín hlíny.
Více dobře použitelných vleček jsem kdysi procházel na Kopidlnsku (Dymokury, Jičíněves, ...), kde většinou sloužily jako přípojky k cukrovarům, jestli se nemýlím. Ale abych udal přesnou polohu a satv, musel bych zas do terénu a nevím, kdy se tam dostanu. Není tu někdo ztama z okolí? :-)
Jinak by to bylo fajn, už proto, že by se to třeba časem dalo navázat na stezky podél Labe nebo na cesty v Českém ráji.
Tišnovka: Brno-Řečkovice - Česká - Kuřim - Drásov - Tišnov
Zrovna v tomto úseku je cyklostezka hodně potřeba, silnice je hodně frekventovaná a pro cyklisty nebezpečná.
Už jsem jim to teda myslím někdy před těma dvěma rokama podrobně psal emailem..