Termín: 17.09.2011
Místo: Jablonec nad Nisou
Smyslem této celorepublikové ekumenické akce je propagovat cyklistickou dopravu, která je, stejně jako pěší chůze, šetrná k životnímu prostředí a ve srovnání s automobilovou dopravou nepoměrně levnější, zdravější a na kratší vzdálenosti dokonce statisticky rychlejší.
Strmý nárůst automobilové…
A nebylo by vhodnější kázat o škodlivosti aut přímo těm, kteří do kostela tím autem přijedou ? Jenom farář bude muset přijet nějak tajně aby ho neviděli v autě :-)
Vzhledem k tomu, že velebný pán má za nedělní dopoledne ty mše tak tři, tak musí zastavit sakra blízko u kostela, aby stíhal ;-)
No jo, nejsou lidi, kam ten svět spěje když už i farář musí dělat za tři :-)
Greeni infikovali katolíky, paráda. My kališníci a potomci husitů na tom můžeme jen vydělat.
Nechcu ti kazit radost, ty husito, ale toto je aktivita ČCE:
http://www.dokostelanakole.cz/
Jako neznaboh do kostela nechodím ani pěšky, natožtak na kole. Až uvidím Boha - no, možná by stačil i Ježíš, jet na kole do kostela, změním názor.
S křížem na nosníku nebo v deutříku?!? :o)))
Hele, jsem také neznaboh a ateista, ale do kostelů chodím ráda.
Je tam zvláštní atmosféra, ticho a klid...
To samé mám se hřbitovama - když někam jedu, hrozně ráda se podívám na místní hřbitov. Stejně jako kostel má svou duši.
Hm, vidět Boha. Nejdřív tak po smrti, protože podle bible se nikdy neosvědčily ani zázraky na počkání...
Boha můžeš vidět hlavně v lidech, v jejich jednání, a pokud je kvůli tomu budeš mít rád, tak budeš v nebi taky, řekl bych snad i bez víry k němu. Ale tady bych byl opatrný na slova. Úryvky z bible doložím na žádost.
Jinak, Ježíš je taky Bůh :-D
Jan 1,18 "Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náručí Otcově, nám o něm řekl."
Koho tedy viděli Adam s Evou, Kain a Abel, Mojžíš, který s ním mluvil "tváří v tvář"?
Mojžíš viděl záda a ti ostatní s ním komunikovali, není tam psané "viděli". To by ti Židi napsali! Ti vždy píšou děj. My opisujeme situaci(po Řekách). Je zmíněn žár Jeho blízkosti, Jeho spalující pohled, takže to může být ryze praktický důvod, proč ho nikdo nevzal kolem ramen a nabídl mu třeba sýr...
Nechci se pouštět do teologických debat, tak jen krátce. Proti víře samotné nic nemám. Sám věřím, že něco - nevím co, existuje. Nenazývám to sice Bohem, ale věřím tomu. Mě vadí církve a náboženství, které využívají Boha ke svým cílům. Přesně jak píšeš - Abych byl slušný člověk, nepotřebuju k tomu Boha a už vůbec ne kostel s faráři. Nebo mešitu a ručník. Nemám nic proti tomu, když to někomu pomáhá. Ale já takové organizování nechci.
Ale kdybych toho Boha viděl na kole, kdoví...
Církev, sbor, společenství, rodina atd. jsou kvůli tomu, aby si pomáhali, podporovali se, povzbuzovali se.
Ta určitá grupa lidí je loď (na ní jsou záchrané čluny a kruhy), kterou pluješ k Bohu přes moře (životem). Pokud jsi sólo plavec, můžou Ti dojít síly a utoneš. Když jsi sám, je větší problém poslat k Tobě třeba anděla :-) a je větší šance, že budeš sám sobě bohem...
Znáš to, (volně)"kde jsou dva anebo tři v mém jménu, já budu uprostřed nich..."
Někdy mám pocit (v církvích apod.), že je větší šance přestat používat vlastní úsudek a ztrácí se osobní vztah s Bohem, řádem ,hybnou silou či něčím co nás převyšuje.
On je rozdíl mezi vírou a náboženstvím...
No a protože náboženství velmi často zneužívá víru, tak se mi nelíbí.
Náboženství víru nezneužívá, náboženství může víru buď povzbudit nebo zničit.
Společenství buď tvoří vztah z Bohem, nebo jej nahrazuje náboženstvím (odpadá). Církev podle písma odpadla od Boha, takže už volíš jen mezi horší a horší variantou, protože z odpadlíků nebe na zemi bez Boha neuděláš.
Musíš vždy (nemáš totiž na výběr) něco nebo někoho překousnout, jako to dělá Bůh, který je pořád s Tebou. Píšu "musíš", ale ze vztahu s Bohem, s Ježíšem, s bližním, máš toto jako přirozený dar pro druhé, protože Bůh má rád rozhodnutého radostného dárce :-) Bez Boha je to jen utrpení. Proto se i modlím za nepřátele před prosbami a díky za rodinu. Na druhých totiž nejčastěji nesnášíš vlastní chyby (já teda určitě).
Já mám někdy silný dojem, že náboženství a církev je nástrojem sociální kontroly. Hlídá abychom se pohybovali v určených mantinelech. A někdy mě to strašně štve, přijde mi to zotročující. Na druhé straně si říkám, že to může být v etické rovině přínosem. Viz například úcta k životu apod.
Kdykoliv se k tobě bude chovat někdo jinak, než považuješ za slušné, vzpomeň si, že třeba byl vychován bez omezujících mantinelů.
Předem odpovídám na námitku, že někdo je slušně vychovám i bez náboženství: Ano, ale to proto, že je to v jeho kulturním podvědomí. A proto, že to tam bylo "donuceno zakotvit" generacemi věřících předků. Ale jak slábne tohle dědictví, neboť se neudržuje, roste vliv těch, co se nenechají omezovat nějakými mantinely.
Tím se nijak nevyhýbám smutnému konstatování, že ve jménu náboženství byla spáchána mnohá zvěrstva.
Tady bych jen popsal jeden vědecký pokus. Jednou nechali "vědci" malé děti na hřišti s plotem a podruhé na hřišti bez plotu. Po oploceném běhali a řádili od kraje ke kraju, ale na neoploceném byli uprostřed. Je to tedy jistota bezpečí, co nás mnohdy omezuje v pohybu.
Ale jak pokládat za Boha někoho, kdo tvrdí, že hadi žerou prach (Gn 3,14) nebo ho žrát budou (Iz 65,25), že je zajíc přežvýkavec (Lv 11,6).
V Lv 11,13 a Dt 14,11 Bůh tvrdí, že netopýr je pták.
Podle Lv 11,20 existují čtyřnozí ptáci a čtyřnohý hmyz.
V Nu 31,18 Bůh nařídil, aby bylo vzato 32000 panen jako válečná kořist, z toho 32 panen si pak ponechal pro sebe.
Splňuje taková entita kritéria pro Boha?
Bůh sám definuje dobro a dopouští zlo (vymyslel oboje), ale vnuknutí ti do bible zapisovali lidé, co ve škole přírodopis nikdy neměli :-) Jediné jejich vzdělání byla právě jen postupně dopisovaná bible. Kromě pár vyvolenců jako všude, kteří rozvinuli talent k vrcholkům hor.
Je bůh ochotný zabránit zlému, ale neschopen toho? Pak je bezmocný.
Je schopen, ale neochotný? Pak je zlomyslný.
Je jak schopný, tak ochotný? Pak odkud se bere zlo?
Je jak neschopný, tak neochotný? Pak proč ho nazývati bohem?
Epikúros
Hele, Ty jsi s Bohem mluvil? Nebo znáš někoho kdo jo? Protože to je pořád Bůh chce, Bůh má, Bůh říká...Sakra (pardón) chlapi, to jsou všechno spekulace lidí. S Bohem to nemá vůbec nic společného.
Všechno co se kdy napsalo a řeklo o Bohu vymysleli lidé. Proto to nemůžu brát vážně.
Proto to pro mou víru není relevantní. K čemu mi to je zkoumat jak to doopravdy bylo.
Jinak by to nebyla víra, ale konstatování.
A to by bylo špatně? Dozvědět se pravdu? A nenechat se manipulovat lidmi, kteří si myslí že ví?
Jak můžu vědět, že ty víš? Já nevím, jestli je pravda to, co bych se dozvěděl. Celý život si vybíráme mezi lidmi, co od nich přijmeme. Znám víc lidí, kteří jsou manipulováni svými partnery, známými,... a nepotřebují k tomu žádné náboženství.
Ano, pravda je velmi těžko definovatelný pojem. Každý máme tu svou. Ovšem věda nám některé pravdy pomáhá poznat. Kde končí věda, začíná víra.
Věda je soubor omezených poznatků, ta v této diskuzi nic neznamená. Navíc nedošli by na nic, pokud by jim nebylo dáno. Pohled na jakýkoliv problém je vždy zkreslen kulturou, ve které jsem vyrostl.
Je to jen popis, co za jakých podmínek dělá. To není čistá filozofie. A co teprve na základě jednoho izolovaného děje paušálně předpokládají :-D
Mně vždycky bylo divné, že na kostelech jsou hromosvody.
Jako by Bohu nevěřili ani věřící.
Pokud uvěříme, že Bůh stvořil svět tak, aby tam platily jisté fyzikální zákony, pak je nutné na kostele dělat hromosvody. Stejně jako věřící nemůže po hlavě skočit z rozhledny a myslet si, že ho Bůh ochrání.
Myslím, že kostel bez hromosvodu by se to dal zařadit do kategorie: "Opovážlivé spoléhání na milost Boží".
Ale věřící jsou přece z fyzikálních zákonů alespoň částečně vyjmuti. Mají určitou přidanou hodnotu:
Mk 16,17 Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: Ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky; budou brát hady do ruky, a vypijí-li něco smrtícího, nic se jim nestane; na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je.
Když se modlím, tak s ním mluvím, tomu věřím. Takže takových debatníků znám mraky. Bible je od Boha o Jeho vztahu k lidem. Bibli psali lidi ze vnuknutí, takže podle toho vypadá. Rybář není intelektuál, že :-)
Tohle všechno můžeš znát, když Ho znáš :-) Já su natvrdlý, neumím to tak podat, aby jste mi rozuměli, tak jak to mám v hlavě a nevíc toho znám minimum nebo i méně než druzí. Změnil jsem život, ale přesto mám pořád rozdíl mezi tím, ke komuse hlásím a jak žiju...
Nic finálního, je to cesta k němu, žádný div, že lidi píšou o to, co poznávají metr za metrem. Opravdu to není o "důkazech" na vyžádání, ani to by jsi nepřijmul. Bůh to dávkuje poznáním a hlavně jeho přijetím.
No, ona řada lidí dodnes komunikuje s Elvisem. Jiní zase věří tomu, že kousek za Jupiterem čekají mimozemšťani aby ty věřící nabrali do lodí a odjechali do ideálního světa.
Je to prostě jen víra, nic jiného. To že někdo tvrdí že hovoří s Bohem není pro mě argument. Může to být taky duševní porucha. A teď nechci nikoho urážet a nebo se mu vysmívat. Já jsem doposud to štěstí osvícení neměl. Já prostě těm řečem o Bohu nevěřím. Možná to mám jako Xanti, jenže k tomu nepotřebuju to něco pojmenovávat, uctívat a sdílet to s ostatními. Je to opravdu jen moje věc a žádný samozvaný Boží zástupce mi do toho nemá co mluvit.
S rozumem na Boha nejde jít, logice a racionalitě se vzpírá. Asi to vystihnul Luther:
"Ale děvka ďáblova, rozum, ta krásná běhna, přichází, a chce být chytrá, myslí si, že to, co říká, pochází z Ducha svatého; kdo nám pak pomůže? Ani právník či lékař, ani král či císař. Neboť je to největší děvka, kterou ďábel má."
Kam chodíš na ty citáty? Jestli napíšeš, že je znáš zpaměti, tak to nerozdýchám.
8-))
Jinak, pánové, velmi zajímavá a místy zábavná diskuze. Jen houšť a větší kapky. ;-)
To i když zabrousíš do starších diskusí tak budeš koukat, jak to Radix zná. Vždy znova mě tím šokuje. Copak o to znát je zpaměti nemusí, na to stačí konkordance. Ale vědět, co chci hledat.
Jj, už jdu hledat, co je "konkordace".
8-))
Tady máš elektronickou:
http://www.biblenet.cz/