reklama

Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

Zdravím příznivce cyklodopravy z celé ČR!Obecně se tato podporuje ze strany města málo a když už se něco povede, tak autofilové spojí svoje síly a snaží se o zrušení dobré věci. Komu toto není lhostejné, může vyjádřit svůj názor jedním klikem v anketě, dole na stránce: 
http://www.hradeckralove

[ Celý text ] [ Zpět ]
Datum: 08.09.2011
Autor: cobic
  • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

         

    Mistni situaci neznam, tedy nehlasuji.
    Nicmene mi prijde zbytecne jitrit vasne pejorativnim nazvem hned v titulku clanku, byt je to treba pro dobrou vec.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.09.2011
    Autor: Murphy
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

           

      Já místní situaci také neznám. Zato znám autora a důvěřuji mu, že by mi nedal k hlasování nějakou kravinu.

      Poslední snadno dostupná IP, ze které jsem ještě nehlasoval je u mámy doma ;)

      [ Zpět ]
      Datum: 08.09.2011
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

             

        Nerikam, ze to je kravina, prijde mi zbytecne tak konfrontacni vyjadrovani a zvlast, kdyz je to hned v nadpisu clanku. Nekde v diskusi pod vlivem emaci by se to dalo pochopit, ale clanky mi prijde vhodnejsi uverejnovat s chladnou hlavou a textem, ktery jinde nepouzijou proti mne. Viz treba to, jak se diskusim kolem cyklojizdy smejou na d-fensovi a jak se tady naopak posmivaji nekterym diskutujicim a autorum tam.
        A zive si umim predstavit, jakou radost maji mistni.
        Nevim, jestli by to bylo resenim - neznam realie, ale co v takove ulici treba dat (30) a prahy (s mezerou u strany pro cyklisty) a zustat u stavajiciho stavu? Takhle nejak je resena Hlavni na Sporilove, ne?
        Ulici zjednosmernit, jednu stranu trosku rozsirit pro sikme parkovani a na druhe nechat obousmerku pro kola?

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2011
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

             

        Aha, takhle si veřejná správa vyrábí podklady pro vyhrazování území - původně určeného pro všechny - privilegovaným skupinám. To je dobrý vědět a používat v argumentaci.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

               

          pořád lepší než jiné způsoby jakými vytváří veřejná správa podklady pro vyhrazování území - původně určeného pro všechny - privilegovaným skupinám. To je dobrý vědět a používat v argumentaci.

          Např ÚR ve kterém se námitky veřejnosti zamítnou bez udání důvodu.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.09.2011
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

                 

            Nevím, v tomhle nejsem zběhlý, ale není možné zamítnout námitkou pouze s udáním důvodu?
            Pokud by to ouřadi zamítli bez udání důvodu, bylo by pak snadné ÚR soudně napadnout.

            [ Zpět ]
            Datum: 08.09.2011
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

                   

              Samozřejmě to možné není. Ale úřady to dělají. A když to nevládky dají k soudu (a pak si ještě dovolí vyhrát), tak je jim nadáváno že zdržují potřebné dopravní stavby.

              [ Zpět ]
              Datum: 08.09.2011
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

                     

                No tak nadávají. Jiní zase nadávají na stavaře, na vládu nebo na počasí. Z procesního hlediska je všechno v pořádku.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.09.2011
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Hlasování

             

        Ano pokud sdílíte doma stejné názory, tak je to v pořádku. Na druhou stranu může být početný kolektiv někde za routerem a názor si kliknou jen jeden ;)

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2011
        Autor: cobic
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

           

      Ano, uznávám, že z nadpisu článku je patrné, že autor není nestranný. K tomuto tématu brzy vyjde další článek s postřehy místních i dopravních odborníků a záhy sem dám na něj odkaz. Nevím zda je nutné jiřit, ale moc času do 30.9.2011 nezbývá.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.09.2011
      Autor: cobic
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

         

    1100 cyklistů denně není málo, to je srovnatelné s pražskými páteřkami podél Vltavy. Tudíž adekvátní řešení je zapotřebí.

    Nepřijde mi ale vhodné, abych v místní záležitosti hlasoval z Prahy...

    [ Zpět ]
    Datum: 08.09.2011
    Autor: Vratislav
    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

           

      Jsem rad, ze to ctu od Tebe!

      Mimochodem, kdybych mel ted zajem hlasovat (a treba srovnat Hraboshe 8-)), mam k dispozici jen dnes tri ruzne C subnety, takze nejakych 750 hlasu. A behem par dalsich dni by jich bylo jeste par. Staci zainteresovat nekoho na spravnem IT miste a ten zcela bozsky a nedemokraticky rozhodne, jestli v HK bude cyklopruh, nebo nebude.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.09.2011
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

             

        Jj, dokud jsem neměl doma pevnou IP adresu, stačilo restartovat router, a IP adresa se mi změnila, restartovat prohlížeč, a zmizely cookies a podobný balast. Najednou je tu úplně jiný uživatel, a pár stovek hlasů dá zvičená opice.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

         

    Uvést problém takhle konfrontačním titulkem, tak to se ti opravdu povedlo, to jsi řešení problému opravdu pomohl.
    O jakých autofilech to píšeš, to je opravdu pitomost. Nikdo nic nechce rušit, jenom se hledá řešení, které bude vyhovovat vetšímu počtu uživatelů ulice, proto taky byla vyhlášena anketa, pokud vím tak jednání o úpravách dopravy budou dál probíhat.
    Tamní situaci znám velmi dobře a tu ulici docela často využívám jak k jízdě autem tak na kole. Mě osobně je celkem jedno jestli tam nějaký cyklopruh bude nebo ne, já ho nepotřebuju, v ulici je dost místa k zaparkování aut a k jízdě. V té ulici zase tak velký provoz aut není. Pokud bude cyklopruh na obou stranách ulice, tak nejspíš musí zrušit parkovací místa aby se tam bezpečně vešly trolejbusy. Ona by byla ještě jedna varianta úpravy, ubrat trochu z travnatého pruhu který dělí ulici na pruhy, ale to by asi neprošlo.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.09.2011
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • O kom se mluví

           

      Sčítání na http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx mluví docela jasně - do 5tis. voz/24h. Teď z toho asi 1100 cyklistů. Jak vidíš už z fotek, moc místa při současném cyklopruhu na parkování aut už není. A to je podle mě největší kámen úrazu. Tato ulice spojuje Hradečnici - cyklovýpadovku z HK na Břeclav a Slezské předměstí, takže jak píše Vratislav, řešení to určitě chce. Ale né takové, že se nakreslí na chodník čára a cyklisté se vykážou ze silnice jako například na Gočárově třídě. Cyklopruh byl trochu odvážnější řešení a vážně bych nerad, aby se jen potichu smazal a vzniklo tam opět nebezpečné parkoviště - jak pro motoristy, tak ostatní účastníky silničního provozu.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.09.2011
      Autor: cobic
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: O kom se mluví

             

        Dotazy od neznaleho:
        - Co je na tom parkovisti nebezpecneho?
        - Maji rezidenti jinou rozumnou variantu, kde parkovat?

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2011
        Autor: Murphy
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: O kom se mluví

               

          V docházkové vzdálenosti 10 minut? Nebo preferuješ drsnější variantu 15 minut?

          [ Zpět ]
          Datum: 08.09.2011
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: O kom se mluví

                 

            Zapomnel jsem dodat - dotaz znalemu! 8-)
            A taky jakou maji moznost treba vylozit material.

            Nad 5 minut je parkovani k nicemu. Tedy moji rychlou chuzi. Jsou i taci, kteri chodi polovicni rychlosti.

            [ Zpět ]
            Datum: 08.09.2011
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: O kom se mluví

                   

              Na VHD je normovaná docházková vzdálenost 15 minut, nevím proč by u IAD měla být nižší.

              [ Zpět ]
              Datum: 08.09.2011
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: O kom se mluví

                     

                Protoze 15 minut je nekonkurenceschopnych.

                Predelat parkovaci mista na cyklopruh povazuju asi za stejny naschval, jako kdyz misto slibovaneho parku zmeni uzemni plan a postavi vedle 4-patrovych domu 8-patrove panelaky. Proste profesionalni smecko na lidi.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.09.2011
                Autor: Murphy
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: O kom se mluví

                     

                Protože si to uživatelé IAD přejí a platí si zato, zatímco uživatelé VHD jsou dotování uživateli IAD, takže mají být vděčni a nedržkovat?
                Protože auta si lidé přejí blízko svých domovů, ale nikdo nechce jet místo 10 minut autobusem 30 minut, aby autobus projížděl všechny uličky všech sídlišť?

                [ Zpět ]
                Datum: 08.09.2011
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: O kom se mluví

                       

                  Jdi už do prdele. Fakt. Ausgerechnet Ti ve vedlejším tématu vypisuji, že IAD nikoho nesponzorují, naopak jsou sami dotováni. A ty bez sebemenšího důkazu furt meleš svou, jak na nebohých motoristech město vydělává. Blbost. Takže by měli držet hubu a nedržkovat.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.09.2011
                  Autor: Hrabosh
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: O kom se mluví

                         

                    Stát na spotřební dani (každé) a dalších X poplatcích za auto vydělává, to je jasné každému, kdo umí sčítat, odčítat, a někdy viděl nějaký veřejný rozpočet.
                    Pražští motoristé jsou holt dotováni motoristy z jiných krajů a okresů, ale zase na druhou stranu, já když přijedu do Phy, využívám pražskou infrastrukturu, obchvaty apod. Takže to tak nějak je.
                    V neposlední řadě, lidé aktivně žijící a pracující významně korelují z uživateli IAD, takže dotují sami sebe, a navíc ještě ten méně produktivní zbytek společnosti.
                    Chápu, že by Ti vyhovovalo, kdyby navíc ještě drželi hubu a krok, a neupozorňovali na své okrádání a postupné okrajování svých práv. Ale, dokud nezačneš cenzurovat internet (jakože už se s tím taky začíná), tak se budeš muset naučit žít s tím, že zveřejňovat své názory mohou nejen vrchnost a preferované skupiny.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.09.2011
                    Autor: Joe-CUBE
                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                    • Re: O kom se mluví

                           

                      Z tohohle kolečka vynecháváš škody na zdraví a životním prostředí.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.09.2011
                      Autor: Vratislav
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: O kom se mluví

                             

                        Ty ovšem způsobuje naprosto každá doprava. Jediným řešením by bylo nedopravovat se vůbec.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 08.09.2011
                        Autor: Joe-CUBE
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: O kom se mluví

                               

                          řekl bych, že VHD a kola při stejné intenzitě působí škody značně nižší.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 08.09.2011
                          Autor: Hrabosh
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: O kom se mluví

                                 

                            Kolo není řešení pro každého, každou vzdálenost a každou denní a roční dobu. Je to sportovní náčiní, vedlejším efektem je možnost se přepravit. Když je hezky, nepotřebuji nic cestou zařídit, nemám nic večer a žádné jednání se zákazníkem a mám jistotu, že budu celý den sedět ve své kanceláři, také rád jedu do práce na kole.

                            U VHD lze o ekologičnosti s úspěchem pochybovat. Důkazem je, že bez dotací je většinou osobokilometr dražší než autem. Tudíž na km provozu spotřebovává více vzácných zdrojů (železa, kovů, plastů, ropy, ...), s příslušným dopadem na životní prostředí.
                            Vysvětlení je jednoduché: Smradlavá karosa, těžký vlak či hlučná těžká tramvaj musí ráno vyjet z depa, objíždí velkými oklikami, zastavuje a rozjíždí se, a to i prázdná, krom toho čeká na konečných. Individuální či charterová doprava jezdí nejkratší cestou ode dveří ke dveřím, přesně v okamžiku, kdy vznikne potřeba.

                            Samozřejmě, existují případy, kdy je VHD výhodnější, tedy spotřebovává méně vzácných přírodních zdrojů. Pozná se podle toho, že je i bez státních dotací zisková.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 08.09.2011
                            Autor: Joe-CUBE
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                            • Re: O kom se mluví

                                   

                              Až na tu druhou větu bych s tím souhlasil. Kolo je pro hodně lidí především dopravní prostředek a o kole jako sportovním náčiní vůbec ani neuvažují.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 08.09.2011
                              Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: O kom se mluví

                                     

                                KOlik je to "hodně"? Půl procenta? Jedno?

                                [ Zpět ]
                                Datum: 08.09.2011
                                Autor: Joe-CUBE
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                • Re: O kom se mluví

                                       

                                  Nevím, nikdy jsem je nepočítal, ale vídám jich opravdu hodně. Když budeš chtít, tak je taky uvidíš, stačí se dívat, poznají se velice snadno, mají na sobě běžné oblečení a jedou na obyčejných a městských kolech. A třeba na hradecku a pardubicku jich je určitě mnohem víc než těch co mají kolo jako sportovní náčiní a myslím, že obdobné to bude i v jiných obdobně příznivých místech pro dopravní cyklistiku.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 08.09.2011
                                  Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: O kom se mluví

                                         

                                    V HK asi ano. Ale mam pocit, ze se diskuse zase presunula do Prahy...

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 08.09.2011
                                    Autor: Murphy
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: O kom se mluví

                                       

                                  V HK se podle metodiky ECI/TIMUR uvádí 16%, zatímco v Praze 0% ;)
                                  http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Blba_p%C5...

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 09.09.2011
                                  Autor: cobic
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: O kom se mluví

                                         

                                    Divná stránka člověče, hlavně asi údajově zastaralá, v Praze těžko dojíždí do práce a škol vlakem 0 procent obyvatel když jsou vlaky plné školáků a lidí každý boží den :D

                                    Jinak když tu tabulku zkoumám tak se usmívám, čím rovinatější město a čím řidší MHD tím větší podíl cyklistů.
                                    To mě vždycky může dojmout jak se nadává na pražáky a pražský magistrát a nechce se příliš přihlížet k výškovým metrům a kvlaitě MHD co brzdě "cyklofikace" :)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 09.09.2011
                                    Autor: újezďák
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: O kom se mluví

                                           

                                      máš to tam napsaný. SLDB 2001

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 09.09.2011
                                      Autor: Hrabosh
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: O kom se mluví

                                             

                                        mě napřed zmátlo, že o řádek vejš je průzkum z roku 2009, nicméně tvoje poznámka neřeší fakt, že Cobic používá v argumentaci čísla 10 let stará..... |:)

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 09.09.2011
                                        Autor: újezďák
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Stará data

                                               

                                          Alespoň je vidět, že to čtete ;) Ona se ta čísla zas až tak nemění, u řádku z.r.2009 tam má HK 18%. Kdo máte novější čísla, sem s nimi!

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 09.09.2011
                                          Autor: cobic
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: O kom se mluví

                           

                      Před těmi dvěma měsíci jsem to skutečně počítal dost podrobně. A Tvoje argumentace nefunguje ani v rámci ČR (byť uznávám, že tam je dotace IAD nižší).

                      Nevím zda 1/3 považuješ za "významnou korelaci", ale veřejnou dopravou cestuje více lidí.

                      Okrádáni nejsou, naopak sami okrádají.

                      Práva? Četl jsem ústavu. Je tam cosi o zdravém životním prostředí atp., ale o právu parkovat auto před barákem jsem se tam nedočetl.

                      Přestaň sám sobě lhát (já to chápu, dělá to každý aby ospravedlnil to že vlastně parazituje na ostatních) a uvědom si, že SOUČASNÁ FORMA AUTOMOBILISMU PŮSOBÍ NAŠÍ SPOLEČNOSTI ZNAČNÉ ZTRÁTY.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.09.2011
                      Autor: Hrabosh
                      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: O kom se mluví

                             

                        Taky jsem ti vyjmenoval, co všechno jsi ve svém výpočtu zanedbal. Celkově jdou do dopravní infrastruktury velké peníze, ale na infrastrukturu výhradně pro IAD jde naprosté minimum, drtivá většina jde na společné komunikace. Ano, Blanku můžeš omílat furt dokola, taky už měla 20 let stát, a je to jediná větší investice, která v poměru k vybraným penězům stojí za řeč. Krom toho slouží i cyklistům, kterým auta nebudou jezdit po povrchu, a obyvatelům, kterým nebudou jezdit pod okny.

                        Tu korelaci 1/3 jsi vzal přesně kde? Já kolem sebe (což není korektní statistické šetření) vidím korelaci kolem 90-95%: kdo vytváří nějaké hodnoty, jezdí zpravidla autem, prakticky všichni podnikatelé, kteří zaměstnávají ostatní a zajišťují tak, že stát má vůbec kde brát. Tramvají jezdí děti, studenti, nezaměstnaní. Na kolech typicky studenti, státní úředníci, zaměstnanci neziskovek a lidé s nízkými příjmy a tedy mizivými daněmi.

                        Jo, LZPS (nikoliv ústava) je plná proklamací a práv pouze v teoretické rovině. Konkrétně to zdravé životní prostředí se právně blbě vymáhá. Naštěstí stačí zvednout zadek, a popojet pár km za město, a nemusíš zcela nesmyslně a zbytečně mávat cárem papíru zvaným "zákon". To tě nenapadlo?

                        [ Zpět ]
                        Datum: 08.09.2011
                        Autor: Joe-CUBE
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: O kom se mluví

                               

                          Nezanedbal jsem nic. Schválně se podívej do historie.

                          Ano, do silniční infrastruktury jdou velké peníze. Je pravda, že ji většinou mohou využívat i jiné dopravní prostředky než automobily.

                          Akorát, velice rád, zapomínáš na to že novou infrastrukturu nestavíme kvůli cyklistům, autobusům nebo náklaďákům. Těm kapacitně i rychlostně postačuje udržovat současnou komunikační síť. Stavíme ji proto, že na tu současnou komunikační síť se už nevejdou všechna osobní auta, která po ní jezdí.

                          Před Blankou byla Mrázovka, před Mrázovkou Strahovský tunel, po Blance bude díra pod Libní, Povltavská, plánuje se zatunelování magistrály pod Muzeem...

                          Jak bude vypadat doprava na povrchu po dostavbě Blanky? Stejně jako doposud. Rozdíl bude jen v tom, že místo dlažby se bude jezdit po asfaltu. Kdyby to mělo jít jinak, mělo by dojít k humanizaci třídy Milady Horákové.

                          Představ si takový obchod. Ty i soused máte poměrně nevyhovující obydlí. Soused Ti nabídne, že mu budeš dávat peníze a že až dostaví svůj nový dům, nechá Tě bydlet ve svém starém. Ale s tím, že když mu přijede návštěva, nebo bude potřebovat něco uložit, tak se z toho domu zase spakuješ. Přišlo by Ti smysluplnější si za svoje peníze postavit vlastní bydlení, kam by Ti soused nelezl? Mě také. Ale co se dopravy týče, tak mi stále vnucuješ první variantu.

                          Tu korelaci jsem vzal v ročence dopravy. Zbytek, Tvou pošahanou sociologickou sondu, raději nekomentuji.

                          Zkusím se zeptat jestli by zaměstnavatel nemohl přesunout sídlo firmy pár kilometrů za město, abych mohl cestou do práce a z práce jezdit zdravým životním prostředím. Ale asi to neprojde. Nebo mám nárok na zdravé životní prostředí jen ve svém volnu?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 08.09.2011
                          Autor: Hrabosh
                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                          • Re: O kom se mluví

                                 

                            Děkuji za optání, panáčku. Už se tak dokonce stalo. Můj nový zaměstnavatel má centrálu v Říčanech. Relativní klid, dobrá dostupnost po dálnici, dostatek místa k parkování.
                            Zákazníci jsou velké a výkonné firmy, takže mají většinou vlastní parkoviště. Ať jsou v centru nebo v nějakých business zónách.
                            Užij si centrum, to mi ani nechybí:-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 08.09.2011
                            Autor: Joe-CUBE
                            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                          • Re: O kom se mluví

                                 

                            Co takhle nežádat nemožné a najít si zaměstnavatele, který tam už je ?
                            Nikdo tě přece nenutí pracovat v centru Prahy, jezdit tady na kole a za zdravým životním prostředím se přesunovat ve svém volném čase.
                            :D

                            [ Zpět ]
                            Datum: 09.09.2011
                            Autor: újezďák
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: O kom se mluví

                           

                      stát na spotřební dani vydělává uplně na všem, ne?

                      Vyžadujou speciální cesty a zábor ulic třeba ti, co si kupujou telecí párky nebo chleba?

                      Nerad se s tebou zapojuju do "diskuse" protože začneš "diskutovat" medvědím stylem, ale co je moc to je moc...

                      Já fakt netuším, proč by měly být v ulicích parkoviště místo třeba pískovišť nebo stromů nebo místa pro kreslení skákacího panáka atd. atd. Pořád nechápu, proč by potřeby automobilistů měl řešit někdo jinej než automobilista. Kupuju si spoustu věcí a je moje věc, kam je dám a když je nemám kam dát, tak si je nekoupím. Nevím, proč by automobilisté měli mít vyjímku. Nechápu proč by měli zrovna oni uskladňovat svoje věci ve veřejném prostoru. A když oni, proč ne třeba majitelé gaučů nebo čehokoli jinýho. Co z tebe jako majitele auta dělá něco výjimečnýho proč by se ti měla obec stát či kdokoli jiný starat o tvoje osobní věc. Kup si co chceš a měj to kde chceš, pokud je to na tvým pozemku, ale svou kupku hnoje do veřejnýho prostoru nebo na pozemek někoho jinýho prostě necpi.

                      Ještě bych byl ochotnej tolerovat parkovací místa na hodinu na dvě pro nemístní, ale ne ve středu města. Prostě P+R u konečný metra, pokud mám vzít za příklad Prahu, ale uvnitř? Proč????

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2011
                      Autor: Jurimír
                      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: O kom se mluví

                             

                        Dobré jsou taky ty všelijaké "office paláce" tady na Jižňáku. Parkoviště to sice vesměs nějaké má, ale hromada aut je rozeseta i všude možně v ulicích kam se pak nevejdou místní, kteří tam bydlí... A úřady s tím se současnými zákony nemohou nic dělat...
                        Tohle mi teda vadí víc než že bych se měl stydět za to, že chci auto laskavě odložit pod svoje okna ;-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.09.2011
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: O kom se mluví

                               

                          U nás jsou garáže poloprázdné, protože to stojí nehorázné peníze a firmám se za to nechce platit.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 12.09.2011
                          Autor: Hrabosh
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: O kom se mluví

                                 

                            Tihle mají svoje vlastní parkoviště, co tak vím. Ale asi s menší kapacitou než by bylo potřeba.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 12.09.2011
                            Autor: Jarda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: O kom se mluví

                                   

                              Tys byl i v podzemní garáži?

                              [ Zpět ]
                              Datum: 12.09.2011
                              Autor: Hrabosh
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: O kom se mluví

                                     

                                Nebyl, co bych tam dělal, a kdo by mne tam asi tak pustil, jenom tak na čumendu ? Ani vlastně nevím jestli mají vůbec podzemní...

                                Pokud vím, tak tahle prosklená monstra opravdu mají svoje vlastní parkoviště, jinak by jim ani městská část ani neschválila stavbu těhle potvor. Určitě mají povrchová, ale o podzemí nevím nic.

                                Tak se docela divím komu by asi tak v případě podzemního parkoviště měli platit, když by to i tak bylo jen jejich, v jejich podzemí...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 12.09.2011
                                Autor: Jarda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: O kom se mluví

                                       

                                  Staba potvory je schválena jen s nějakým počtem parkovacích míst. Ale pak si nájemce kanceláří musí také najmout místa v parkingu - nebo si je nenajme, protože to moc leze do peněz a je lepší pořídit si větší recepci a zasedačku.

                                  Pozor - ten co má velká písmena na fasádě je jen někdy majitelem budovy.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 12.09.2011
                                  Autor: ViktorA
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: O kom se mluví

                                         

                                    Tak tohle mi hned nedocvaklo, to je fakt.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 13.09.2011
                                    Autor: Jarda
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: O kom se mluví

                               

                          jo, to je jiná věc. Já se stávajícím stavem ale nehodlám nic dělat, protože prostě energii posílám jinam.
                          Nicméně mi vadí výkřiky typu, že si na to platí ve spotřební dani atd.
                          Prdlajs.
                          Spotřební daň platím i z rohlíků a neznamená to, že si koupí rohlíku platím a rezervuju 4m2 prostoru před svým bydlištěm nebo kdekoli jinde na jejich skladování...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 12.09.2011
                          Autor: Jurimír
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: O kom se mluví

                                 

                            Jen oprava, ze všecho platíš DPH, spotřební daň je jen z alkoholu, tabáku a některých paliv, ale jinak máš pravdu, všichni si v daních platíme všechno i to co třeba za celý život nepotřebujeme.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 12.09.2011
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: O kom se mluví

                                   

                              Přesněji - ze všeho se platí ne zas tak velká DPH, z PHM se platí brutální spotřební daň (z alkoholu a tabáku ještě šílenější.)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 12.09.2011
                              Autor: ViktorA
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: O kom se mluví

                                     

                                Ty máš dojem, že 10 % a za většinu 20 % není tak velká? Já myslím, že je víc než velká, ale vláda a parlament ti vyhověli a budeš mít daň ještě vyšší, budeš už od příštího roku spokojenější?

                                [ Zpět ]
                                Datum: 12.09.2011
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: O kom se mluví

                                   

                              A Ty myslíš, že spotřební daň není zahrnuta v ceně výrobku? Že doprava je gratis?

                              [ Zpět ]
                              Datum: 12.09.2011
                              Autor: Hrabosh
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: O kom se mluví

                                     

                                Máš chuť na nesmyslné slovíčkaření a jakési prapodivné dovozování? Já ne.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 12.09.2011
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: O kom se mluví

               

          To není parkoviště, ale je to bežně možné parkování aut vlevo na dost široké jednosměrné vozovce.
          On je to trochu problém, ta ulice vede kolem starého sídliště, kde není moc parkovacích míst a někteří lidé z blízkých činžáků parkují na téhle ulici, část aut by tam nemusela být, je to do určité míry lenost majitelů dennně zajíždět do a vyjíždět ze dvora domu, ale těch moc není, místo nich by tam mohli parkovat jiní lidé z činžáků. A pak tam parkují lidí co jdou do prodejny na nákup a do těch několika různých firem a provozoven co na té ulici jsou, ti nemají jinde kde zaparkovat.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.09.2011
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: O kom se mluví

             

        Vůbec nejde o zaparkovaná auta, ale o bezpečný provoz MHD. Pokud se vytvoří cyklopruh, tak se tam už nevejdou zaparkovaná auta, takže pak tam jedou za 10 minut a mimo špici jednou za 20 až 40 minut projede jeden trolejbus a pár aut a tu a tam nějaký cyklista, jinak ta ulice bude nesmyslně prázdná a dost nevyužitá. Podle mě je cyklopruh naprosto zbytečný, dosud se tam všichni bezpečně vešli a pokud vím, tak tam nikdy nebyly žádné kolizní situace mezi cyklisty a ostatními vozidly.
        Parkoviště vozidel není nijak nebezpečné, auta parkují zásadně pouze vlevo (na jednosměrce) a cyklisté a ostatní snad jezdí vpravo a opravdu tam není problém se v pohodě a bezpečně vejít. Když nebude cyklopruh tak se tam vedle sebe bezpečně vejde zaparkované auto, cyklista i trolejbus.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2011
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: O kom se mluví

               

          Já bych ty trolejbusy zas tak nedramatizoval. Jede jich tam v pracovní den asi 60 což je z celkového počtu vozidel asi 1,2%. Zato těch cyklistů je pětina. A stále si myslím, že jim není moc příjemné, když se mezi nimi a zaparkovanými auty snaží prodírat další auta, nehledě na ty parkovací manévry a manipulace kolem. Pomohly by rozměry vozovky, které by mohly rozporovat tvůj argument, že se tam bez cyklopruhu všichni pohodlně vejdou. Kdo je víte, napište, ideálně s odkazem na zdroj, díky.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.09.2011
          Autor: cobic
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: O kom se mluví

                 

            Právě, že to nedramatizuju, to dělají ti co prosazují v téhle ulici cyklopruh, pak se musí řešit zbytečný zákaz zastavení na téhle ulici aby tam mohl bezpečně projet 1 x a nejvýš 4 x za hodinu jeden trolejbus. Kde jsi na ty údaje o počtu přišel? 1,2 % z čeho a za jak dlouho? A pětina cyklistů je taky divné číslo, tak velký provoz tam není ani omylem.
            Těch trolejbusů v pracovní den tam jede 73, a rozměry ulice ti změřím, když nevěříš, že se tam bez cyklopruhu všichni pohodlně a bezpečně vejdou, tak jako celá léta dosud. A pokud se tam někdo nevejde nebo mu jsou nepříjemný auta kolem, tak by měl chodit pěšky nebo se nechat vozit.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.09.2011
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
            • Počty vozidel za den

                   

              Údaje o počtech vozidel mám odsud:
              http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx
              Mapu intntenzit v této oblasti jsem dal hned do kořene tohoto vlákna. Nevím proč se tomu tak divíš, když to tu omíláme furt dokola. Jednotky používáme vozidla za den. Takže znovu shrnu - celkem 5000 voz/den, z toho 1000 cyklistu/den, 73 trolejbusu/den. Jestli tam jedeš dnes s metrem, tak změř ještě šířku, ať se posuneme, díky. A za tu poslední větu tě doufám omínusujou i nákoláci! To myslíš vážně?! Přečti si článek, co tu dnes vyšel o cyklopruzích - správně redakce usoudila, že osvěta je třeba. Díky za něj!

              [ Zpět ]
              Datum: 09.09.2011
              Autor: cobic
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Počty vozidel za den

                     

                Tak někteří ho za poslední větu omínusujou určitě. Ale jsou tu i takoví, kterým pravda nevadí;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 09.09.2011
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Počty vozidel za den

                     

                Tak předně 4.000 vozidel nevěřím ani náhodou, jestli to budou 2000 tak to bude hodně a to ještě v obou směrech. 1000 cyklistů denně tam také neproje, to by bylo 10 % všech cyklistů v Hradci a to je pořádná blbost. Tahle čísla mohou být reálná v nějký hodně dopravně kritický den, ale určitě to nebude průměrný provoz. Dnes jsem tam s metrem pochodoval a v klidu měřil vozovku a nekecám za 15 minut projel jeden trolejbus, dvě osobní auta a jeden pán na na kole a to v obou směrech, o moc větší provoz tam není ráno ani ospoledne.

                T co jsem tam viděl a změřil je ještě větší volovina než jsem si myslel. Netuším co měli ti co to vymysleli na mysli, ale určitě ne optimální řešení dopravní situace.
                Jde o úsek ulice v délce pouhých 330 m.
                Pravá strana vozovky ve směru od Husa, je od obrubníku k obrubníku široká 570 cm (parkující auta zabírají maximálně 180 cm, trolejbus 300 cm a zbývá 90 cm)
                Levá strana je širší, ta má 610 cm, a tady fakt zaperlili. Na vozovku udělali 200 cm široký !! cyklopruh (a není obousměrný) takže pak už zbývá jen 400 cm a tak dali na levou stranu zákaz zastavení, protože už se tam nic nevejde.
                Kdyby ti (nemám slov) udělali cyklopruh jen dostačujícíh 100 cm, tak tam mohla auta dál parkovat.
                Dnes také dodělávají cyklopruhy na obou stranách hodně frekventované tř. ČSA a kupodivu tam uděli nádherné pruhy o šířce "pouhých" 60 cm a bohatě to stačí a pohodlně se vejdou autobusy i cyklisté vedle sebe. Nechápu proč takovéhle pruhy nemodli udělat v té ulici Na Drahách, všichni by se vešli a auta mohla dál parkovat.

                Mě je celkem jedno jestli mi dá někdo minus nebo ne, ale pokud se někdo nevejde na takhle široké vozovky, tak by snad neměl ani radši chodit na ulici, natož jezdit.

                [ Zpět ]
                Datum: 09.09.2011
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Počty vozidel za den

                       

                  Bohužel se nám občas prezentují představy o "zklidňování" a jiném vylepšování dopravy. Podle těchto představ by měl být provoz příjemný a bezpečný i pro fobií z aut trpící poněkud opilé cyklisty naprosto nesoustředěné na řízení.

                  Ale to je cyklospecialita jen částečně, je to také aplikace oblíbeného přístupu "za vyšší bezpečnost a beze škod, ať to stojí co to stojí".

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.09.2011
                  Autor: ViktorA
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Počty vozidel za den

                       

                  Souhlas. Jen k tomu parkovani - Traznit 200 cm zaparkovany 10 cm od chodniku stale jeste precniva 30 cm zrcatka do ulice. 200 + 10 + 30 = 240 cm.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.09.2011
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Počty vozidel za den

                         

                    Pro parkování se běžně uvažuje pruh 200cm, pokud podél něj vede cyklopruh, přidává se k jeho 125 cm základní šířce (pro v=50 km/h) ještě 50 cm bezpečnostní odstup kvůli dveřní zóně (což pokryje i případné dodávky, etc.)

                    Jinak komu se zdají cyklopruhy příliš široké, doporučuji navštívit Británii, tam omezení šířky nemají a jsou schopní nakreslit kolo i do cca 40 cm širokého proužku.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.09.2011
                    Autor: Vratislav
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      Jo, v tehle prouzcich jsem jezdil na kolobrnde. Tobe to prijde spatne? Ja tam pocit ohrozeni mel mensi, nez u nas v pruhu 1,5 m. Je to v lidech, pruhy toho zmuzou malo. Jen tem, kteri pravidla dodrzuji, ztrpcuji zivot. Ostatni v nich klidne zaparkuji.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2011
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • 40cm cyklopruh ale i Cycle Super Highways

                           

                      http://www.good.is/post/london-s-bike...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2011
                      Autor: cobic
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      Jo, úzký pruhy jsem tam viděl. A nejen tam, i ve švajcu a Německu, nebo společný pro městský autobusy, kola a mopedy. Taky odbočovací "vlevo" pro auta široký tak na ten moped - žádnej problém, ani když odbočuje auto, prostě ti za ní, jedoucí rovně, chvilku počkaj.
                      To jen v "bohatém" česku má každý "právo" a "nárok" na luxus včetně "ochranných zón" a bezpečnostních odstupů. Vede to pak jen ke vzájemné rivalitě a nesnášenlivost - když někdo náhodou zasáhne do "tvého" prostoru. Mělo by se naopak společným sdílením prostoru víc vychovávat k vzájemné toleranci.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2011
                      Autor: PepikW
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Počty vozidel za den

                             

                        Znam lidi, co maji pocit, ze kazde jejich dite (maji-li jich nahodou vic) ma doma pravo na vlastni pokoj. Kde se pak ma dite ucit se prizpusobovat, kdyz se nemusi o vse nejprve poprat se sourozencem :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.09.2011
                        Autor: lucierut
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Počty vozidel za den

                             

                        Já třeba proti víceúčelovým pruhům (tak se jmenuje to, když se namaluje přeručovaná čára metr od kraje, cyklsiti a osobáky se tam vejdou vedle sebe a znáklaďákem si počkáš) nemám vůbec nic. Dost možná, že tohle by bylo pro tu ulici optimální řešení.

                        Akorát že u nás ještě nejsou zákonem umožnitelné. Takže pikťák?

                        Jinak vztahy postavené na vzájemném repsektu a toleranci jsou OK, ale situace také musí respektovat to, jaké následky má neúmyslná chyba či špatné pochopení míry vzájemného respektu. Takže mezi auty pohybujícími se více než 30 km/h uvítám vyhrazený prostor.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.09.2011
                        Autor: Vratislav
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      U nás v Břeclavi namalovali asi 20 cm široký cyklopruh, když na mostě museli dát ještě doprostřed třetí - odbočovací pruh. Pokud by byl zájem příležitostně nafotím.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2011
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      Víš co je ale sranda? V té Británii jim to stačí. A neremcají a ty 40 cm široké pruhy používají. To jen v ČR potřebujeme zase něco extra....

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2011
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Počty vozidel za den

                             

                        Remcají ( např. http://crapwalthamforest.blogspot.com/ ) .

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.09.2011
                        Autor: Vratislav
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Počty vozidel za den

                               

                          Vždycky bude někdo remcat. Ale já zažil Anglická města a prostě se jezdilo. Dokonce jsem v Glasgow jel několika ouzkýma uličkama (na to jsou angláni specialisté) a tam byl pruh snad 20cm:-))) V menších městech je to běžné. Ale divné je, že cyklisté je využívali.

                          Absolutně nechápu, co ti vadí na Smetaňáku. Jestli to není tím, že vy zase rádi remcáte o všem, dokud tam není z každé strany dva metry cyklopruh...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 12.09.2011
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                • Re: Počty vozidel za den

                       

                  Zdavim,
                  technicke veci - sirka cyklopruhu podel obrubniku je min 1,5m (pokud je rychlost 50km/h) vcetne vodiciho a odvodnovaciho prouzku podel obruby (ten se pocita do bezpecnostniho odstupu s. 0,5m od obrubniku - proto treba cyklopruhy na CSA jsou navrzeny tak jako jsou, jejich celkova sirka vcetne odstupu je 1,5 m a splnuje normu). V ulici Na Drahach bylo dohodnuto, ze pruh bude sirky 2 m, a to proto, aby nebylo mozno parkovat u stredniho zeleneho pasu. Kdyby tam to parkovani bylo umozneno, sirkove by to nevychazelo a parkovani by bylo nezakone (nezustal by zachovan volny pruh 3,0 m, dle zakona o provozu na pozemnich komunikacich).
                  Ulice Na Drahach je cyklisty nejvic zatizena ulice v HK. Lide co tam bydli mohou parkovat na svych pozemcich. Stejne jako tak parkuji napr. lide v ulici Uprkova, Nahon, nebo kdekoliv jinde, kde je zakaz parkovani.
                  Vice o tom muzeme promluvit zitra dopoledne na cyklojizde

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.09.2011
                  Autor: zbynek-hk
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Počty vozidel za den

                         

                    Předně nechápu proč na běžné velmi široké místní komunikaci, kam navíc ani nesmí nákladní auta, musí mít cyklisté přímo vyhrazený jízdní pruh, kterým běžně projíždí pár cyklistů. V Hradci jsou rozhodně dopravně zatíženější ulice kde je minimálně stejný, ne-li větší provoz cyklistů (a jezdí tam i nákladní auta, třeba Pouchovská, Bří Štefanů, atd.) a přitom ty ulice mají jen asi 6 m pro oba směry a ne jen pro jeden jako Na Drahách, a tam by si cyklisté rozhodně mnohem víc zasloužili nějaké upozornění na jejich provoz, proč by nemohl stačit pouze 80 cn pruh s piktogramem cyklisty, který napomůže zklidnit provoz, řidiči naprosto podvědomě se naží jet vedle toho pruhu, musí snížit rychlost a zvýšít pozornost a přitom by nic nebránilo autům do toho pruhu najet aby se mohly bezpečně protijedoucí vyhnout. Tohle dobře funguje v Holandsku a také i někde u nás jsem to viděl a opravdu to funguje a není potřeba mít žádné vyhrazené pruhy, které jenom zbytečně naštvávají lidi.
                    Na tř. ČSA pruhy pro cyklisty rozhodně nemají 1,5 m, mají 60 cm, možná místy 80 cm a to včetně bílého 20 cm širokého pruhu. l50 cm pruh je nesmysl, to by se na tu vozovku už bezpečně nevešly protijedoucí autobusy, stačí si vzít metr a přeměřit si to.

                    Měl bych návrh pro všechny cyklo-teroristický aktivisty a politiky co jim ve snaze být hezcí a in naslouchají, co kdyby se ve všech ulicích v Hradci (a může být, že se to zalíbí i v dalších městech) nadělaly po obou stranách 2 m široké vyhrazené pruhy pro cyklisty a pokud by se tam vešel jen jeden další pruh 3 m, tak z nich nadělat jednosměrky a pokud ani ten ne, tak je uzavřít a udělat z nich pěší zóny. Jen víc a houšť takovýchhle pruhovaných nesmyslů.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.09.2011
                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Počty vozidel za den

                       

                  Hm, nevim, ale já mám řidítka široký 60 cm, občas vezu na nosiču nějaký věci (snažím se dododržet šířku nákladu na nějakejch 70 cm, ale klidně bych taky mohla táhnout vozejk 80 cm). Mi teda cyklopruh 60 cm určitě stačit nebude.
                  Nevim, jak je přesně širokej trajf, ale kdysi jsme měli trambus RTO a ten měl šířku ložné plochy 210 cm, k tomu nutno přičíst nějaký špígle, ať nežeru, řekněme 30 čísel na každou stranu, sumasumárum 270 cm. To mi na každou stranu čtyřmetrovýho pruhu vychází nějakejch 65 čísel. Nějak se mi příčí představa, že mě bude míjet kolo trolejbusu ve vydálenosti o fous víc jak půl metru od kraje řidítka a kousek od hlavy mě bude olizovat špíglem :/ Metr osmdesát na parkování taky nestačí, jak tu kdosi píše, některý auta maj šířku kolem dvou metrů a k tomu přičti zrcátka a minimální bezpečnej odstup. Nedá se to přece počítat na centimetry šířky vozidel, to bych taky klidně mohla tvrdit, že jízdní pruhy nad dva metry osmdesát jsou zbytečně široký. Ten trambus forhausem 280 dokázal projíždět v pohodě.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.09.2011
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Počty vozidel za den

                         

                    Vozidla vč. kamionů mají všechny max 2550mm, jinak by nebyly schváleny. Pokud jim mají stačit místy jen 3m široké jízdní pruhy, tedy 1,2násobek jejich šířky, tak cyklistům by měl stačit pruh 1,2násobku maximální šířky cyklisty včetně vozíku, tj. 1,2x800 = 960mm

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.09.2011
                    Autor: Joe-CUBE
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      Jestli by se ten půlmetrový bezpečnostní odstup neměl místo násobení spíš přičítat.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2011
                      Autor: Vratislav
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Počty vozidel za den

                         

                    A co takhle ranveje, nebo repre pětipruhové silnice ve stylu Severní Korey, kde vůbec nic nejezdí ? Doteď se tam pohodově a bezkonfliktně porovnali cyklisté s trolejbusy i parkujícími auty (sám jsem tam s trolejbusem jezdil a jezdím tudy s autem a na kole i dneska).
                    Není to Holandsko, aby tudy táhly souvislé proudy kolařů, kde se nevejdou všichni vedle sebe, snadno se prostřídají v jízdě, tak jako v jiných běžných ulicích.
                    A ty šířky se nedají takhle počítat, čára není zeď a podle možností a potřeb lze bezpečně přesahovat. Jo a tam náklaďáky neparkují (ani tam tuším nesmí) a osobáků nad 180 moc není. V pohodě jsemtam parkovával se Sprinterem, ten už je širší, ale problém nikdy nebyl.

                    Mám pocit, že za chvíli budou všichni všude potřebovat všechno vyhrazené s trojnásobnou rezervou. Mám ale obavu, že to tak akorát odnaučí odhadu, operativnímu myšlení a hlavně ohleduplnosti. Však už dneska sleduju, jak si někteří jedinci téměř nepříčetně a děsně netolerantně "hájí svá práva"...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.09.2011
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      S tou šíří osobáků to nebude už tak jednoduché. Já mám 1854 mm a i se zrcátky 2020 mm.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.09.2011
                      Autor: pro_pa
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Počty vozidel za den

                             

                        Znám několik mostů, na který s touhle šířkou nesmíš. Kde je psáno, že bys musel parkovat tam, kam se holt nevejdeš ? :-) Já se Sprinterem se taky musím rozmyslet, jestli to tam odstavím, nebo pojedu jinam. Tohle se dá případně i ošéfovat dodatkovou tabulkou s omezením jen pro běžný, užší kousky. Když někdo musí sekat s humrem, ať to nechává o třicet metrů vedle v boční ulici.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.09.2011
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Počty vozidel za den

                               

                          Nechtěl jsem tím říct nic jiného, než že nyní jsou auta celkem běžně širší, než 1,8 m

                          Jak nesmím na nějaký most. On je most, kam nesmí 1,85 m auto?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 10.09.2011
                          Autor: pro_pa
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Počty vozidel za den

                                 

                            jj, potkal jsem podle značky 1,8 m, měli to omezený skružema, aby se tam nemotaly náklaďáky a traktory. S odhadem bys to tam protáhnul, malou rezervu samozřejmě musí mít, ale slabší nátura by asi couvla :-)
                            Širší sice běžný jsou (a vždycky byly), ale jednak se do tý ulice při parkování pohodlně vejdou a druhak ta šíře může občas přinášet určitá omezení...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 10.09.2011
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Počty vozidel za den

                                 

                            Na Palacak je 2 m. Tam uz spravne nesmis, ne? Ja tam na tranzitu musel zaklapavat zrcatko. 8-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 11.09.2011
                            Autor: Murphy
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Počty vozidel za den

                       

                  Jináč mi nejde o nějaký cykopruhy. Když je cesta ouzká a nějakej usmolenejch 350 metrů s malou frekvencí, tak ať ten náhodně jedoucí za mnou těch pár metrů jede mým tempem než bude mít kde mě v rozumném odstupu předjet. Jak správně taky někdo poznamenal, ta cesta je tu pro nás (automobiisty i cyklisty), tož je jen na nás, abychom se porovnali a nepozabíjeli navzájem.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.09.2011
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Počty vozidel za den

                       

                  Pruh pro cyklisty je dvaapůlkrát širší než nejširší vozidlo, co se v něm pohybuje (80cm široký vozík)?
                  Kéž by byly všude jízdní pruhy dvaapůlkrát širší než nejširší vozidla, tj. šest a čtvrt metru.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.09.2011
                  Autor: Joe-CUBE
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Počty vozidel za den

                         

                    Chybná úvaha. Se to nebere jako n násobek šířky, ale jako šířka plus bezpečný odstup ;)
                    Ale osobně s těma pruhama moc nesouhlasím, mi to přijde sobecký a odnaučující toleranci a ohledu ke druhejm.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.09.2011
                    Autor: bara2
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Počty vozidel za den

                       

                  Pro Vikotra a jeho "zklidňování, ať to stojí, co to stojí". Podle cost-benefits analýzy, kterou si na implementaci udržitelné bezpečnosti udělali Holanďani, se zklidňování dopravy vyplatí, protože společenské přínosy jsou vyšší než náklady (zdroj SWOV, tento článek http://www.prahounakole.cz/2011/05/udrzitelna... bezpochyby zná).

                  (Ledaže by se hodnota lidského života stanovila jako nula, pak to samozřejmě nevychází.)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.09.2011
                  Autor: Vratislav
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Počty vozidel za den

                         

                    Nějak v těch nákladech nevidím ztracený čas na "zklidněných komunikacích".
                    Nepochybně je fakt, že nižší rychlostní limity znamenají menší škody při nehodě. Toho si byli vědomi již autoři The Locomotive Actu. Budeme je snad následovat s tím, že běžec ponese modrý praporek s hvězdíčkami?

                    Pokud nějakou ulicí budou muset všichni projíždět třicet, jen aby přebíhání mimo přechod neskončilo zlámanýma nohama ale jen modřinami, je to špatná výměna. Spousta ztraceného času kvůli jednomu neukázněnému.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.09.2011
                    Autor: ViktorA
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Počty vozidel za den

                         

                    Viktor: Spočítej si časovou ztrátu způsobenou tím, že musíš na ulici, kde je každých 200 metrů přednost zprava, projíždět místo kombinací 30-50-30 plynule třicítkou za okolností, že jedeš 1-3 bloky parkovat (násobení tohoto objezdu hledáním parkovacího místa se nepočítá, protože objezd "hledače" je obvykle činěn rychlostí cca 20 km/h). Předpokládám že ve tvém vidění věcí zóny tempo 30 národní ekonomiku ČR položí na úroveň Řecka, zatímco násobně ztracený čas pěších, kteří mohou na 50kové komunikaci bezpečně přecházet jen na přechodech, není ekonomicky významný, protože ti, co nejedou v autě, jsou loseři a socky.

                    Na závěr si dovolím připomenout, že v Německu jim to funguje a ekonomiku jim to zjevně nepokládá. V Mnichově tak mají řešených 80% uliční sítě, v řadě jiných měst víc než polovinu.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.09.2011
                    Autor: Vratislav
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      Od té doby, co jak se zdá projde v Německu bez zásadních protestů veřejnosti plánovaná totální devastace elektroenergetiky, odmítám brát germánské 3.14čoviny vážně. Oni si opravdu myslí, že mají dost peněz na jakkoli hloupý nápad. Nemají. A nemusíme se hned opičit.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2011
                      Autor: ViktorA
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      Nechtít se opičit po těch, kdo chtějí snížit počet obětí dopravních nehod, to už chce silný žaludek.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.09.2011
                      Autor: Vratislav
                      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                      • Re: Počty vozidel za den

                             

                        Takže auta jenom krokem, všechny nože s kulatou špičkou, všichni s chrániči a přilbami ...
                        Ne, děkuji, o takový svět fakt nestojím.
                        Po ulicích se podstatně častěji pohybuji jako chodec či řidič nemotorového vozidla než jako řidič vozidla motorového, přesto o takovéhle způsoby "ochrany" rozhodně nemám zájem a dokážu se bez problémů srovnat s tím, že život přináší i smrtelná rizika.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 13.09.2011
                        Autor: ViktorA
                        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      Takze frkneme 30 vsude, jako na Zizkove.
                      Nebylo by jednodussi zprisnit postihy za umyslnou nebezpecnou jizdu, prekrocene rychlosti v mistech, kde je omezeni nutne a podobne? Proste donutit lidi chovat se s respektem k zakonu, kdyz uz ne k zivotu? Stat by naopak usetril - naklady by bohate pokryly pokuty. A nic by nebylo potreba prebudovavat, malovat a osazovat znackami...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 13.09.2011
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Počty vozidel za den

                           

                      Marně přemejšlím, o čem to tady furt píšete. V Německu jsem autem víc než často a neprojíždím jen po dálnicích. Třicítkový zóny občas potkávám, ale asi tak jako u nás zóny obytné. Rozhodně ale ne v nějakém masovém měřítku. Běžně je všude padesátka (na průtahách i víc). Akorát v obytných slepotách mají různá rozumná omezení.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 13.09.2011
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Scitani RSD 2010

                       

                  Rozumím dobře tomu, že zpochybňuješ výsledky celostátního sčítání dopravy ŘSD z roku 2010? Já si moc vážím toho, jak jsi napochodoval s metrem, komunikaci změřil a výsledky nám tu prezentoval, což nás v diskusi výrazně posunulo. Co se ale týká té intenzity dopravy, tak s dovolením přikládám veřejné detailní výsledky sčítání ŘSD za loňský rok v ulici Na Drahách. Těch "pár kol" 1170 cyklistů za den je roční přůměr, což znamená, že v sezoně to může být klidně dvojnásobek. Aby fugovalo i url, tak je třeba se zaregistrovat (otázka chvilky).
                  http://scitani2010.rsd.cz/pages/intenzitytable...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 14.09.2011
                  Autor: cobic
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Scitani RSD 2010

                         

                    Nezpochybňuji výsledky podle jejich metodiky. Vím jakým způsobem se měření a počítání provádí a pak se to průměruje. Já jenom prostě vím, že ulicí Na Drahách tolik cyklistů neprojíždí ani náhodou. Stačí se do té ulice jít podívat, bydlím nedaleko a tu ulici využívám v různou dobu, že by tam zrovna jako na potvoru byl vždycky minimální až téměř nulový provoz? :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 14.09.2011
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Scitani RSD 2010

                           

                      Ale i kdyby tam skutečně v určitou dobu tolik cyklistů jelo, tak pořád nevidím důvod proč by zrovna tam vedle tak malého provozu vesměs osobních aut museli mít cyklisté vyhrazený takhle nesmyslně široký pruh.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 14.09.2011
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Scitani RSD 2010

                         

                    Zpochybňuji:-)))
                    Jako studentík na škole jsem brigádničil. Tenkrát jsem taky dělal průzkum a sčítal. A vím, jak jsme na to všici....:-))) Hlavně že jsme dostali zaplaceno.

                    Takže dokud si tam nesednu a nebudu si to čárkovat sám, tak tomu nevěřím.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 14.09.2011
                    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Počty vozidel za den

                       

                  Sám jsem pro cyklopruhy na obou stranách. Pokud možno při zachování parkovacích míst. Ale měl bych dotaz.
                  Proč musí být cyklopruh tak široký? Ano, trolejbusy jsou široké, a není to příjemné když vás těsně předjíždí.
                  Podobné je to podle mě na Bešovce. Podle mne je tam nesmyslně široký pruh pro cyklisty, a žádné místo pro výstup spolujezdce.
                  Přijde mi že s cyklostezkami je to v HK jako když se drbete pravou rukou za levým uchem. Nebo spíš nohou.
                  Neznám pracovní skupinu, co má plánování cyklostezek na starosti, ale přijde mi, že počínaje projektantem přes investora a stavební dozor jsou to všechno lidé, kteří na kole jezdí tak maximálně v sobotu na pivo k Huškům. Ale hlavně je na vině investor (pseudorada města?), ten schvaluje projekt a asi tlačí projektanta do pitomostí. To by asi musel bejt projektant hodně silnej v kramflecích

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.09.2011
                  Autor: Noch
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Počty vozidel za den

                         

                    Já myslím, že cyklopruhy nejsou vždy a všude nutné a při jejich plánování by se skutzečně mělo víc přemýšlet a uvažovat co je pro skutečně všechny účastníky dopravy to nejúčelnější. V těchhle případech, pokud by pruhy byly tak nějak do 80 až 100 cm, což by bohatě stačilo, tak se vejdou všichni, včetně zaparkovaných aut a zbyde dost místa i pro vystupování spolujzdce z auta (parkuje se vlevo).
                    Buď není nic, nebo to je všechno přehnané, těžko pochopit kdo, čím a jak přemýšlí a co měli na mysli.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 15.09.2011
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

         

    Ráno jsem na to koukl a užuž jsem držel prst na podpoře.
    Jenže pak jsem si řekl, co vím o situaci v HK ?
    Co vím o konkrétním prostoru?

    A HLAVNĚ JAKÝM PRÁVEM MŮŽE HLASOVAT NEOBČAN HK V ANKETĚ PRO OBČANY HK ?

    Tohle přece není nějaký Zlatý slavík ale rozhodovaní občanů Hradce Králové o Hradci Králové.....

    Tohle není celorepublikové hlasování o osudu cyklistiky, tohle je přesně to co hlásá přicházející cyklojízda v Praze .

    PODPORA LOKÁLNÍM PODNIKŮM, AKCÍM, ROZHODNUTÍM A HNUTÍM A SPOLKŮM.


    O čem budeme hlasovat příště v HK ?

    [ Zpět ]
    Datum: 08.09.2011
    Autor: újezďák
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

           

      Mozna by bylo v ramci rovnovahy spravne, dat podobny clanek i na autoweb, d-fense a tak. Alespon by bylo videt, kolik cesky mluvicich klikacu na netu chce, aby mistni parkovali a kolik jich chce, aby jezdili na kole. Bohuzel je pak vypovidaci hodnota nulova.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.09.2011
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

             

        proč by to VLASTNĚ mělo být omezeno na české weby ? :D

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2011
        Autor: újezďák
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

               

          Protoze by v AU a GB a NZ mohli mit namitky proti jizde v protismeru!

          [ Zpět ]
          Datum: 08.09.2011
          Autor: Murphy
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

             

        Ale to je moc dobrý nápad. Hehehe.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

           

      Naprostý souhlas, taky mi přijde jako úplná zhovadilost kecat lidem v Praze nebo jinde do toho jak a kde chtějí jezdit nebo parkovat.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.09.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

             

        Nicméně mimopražší nám vesele kecaj do toho jaké akce si tu pořádáme :P

        [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2011
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

               

          Pokud taková akce výrazněji omezuje také mimopražské, tak určitě mají právo se k tomu vyjádřit.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.09.2011
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

                 

            Čím je výrazně omezuje?

            [ Zpět ]
            Datum: 08.09.2011
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

               

          Nekecaji spis do taho, jak to poskozuje image cyklistum? 8-)

          [ Zpět ]
          Datum: 08.09.2011
          Autor: Murphy
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Místní a hosté

           

      Rozumím tomu, že se mnozí necítí ovlivňovat situaci jinde. Dovedu si ale představit, že je spoustu nemístních, kteří tímto místem v HK projíždějí. Můžou to být pracující, rekreanti, studenti atd. I na ně ta ulice nějak působí. Přijde mi normální, že se člověk snaží zpříjemnit svoje prostředí a to nejen u sebe před domem. Často jezdím po Praze a na místa která mi jsou nepříjemná klidně upozorním a naopak stezky, které mi přijdou atraktivní třeba nechám dát do interaktivní mapy.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.09.2011
      Autor: cobic
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Místní a hosté

             

        Pocity (ne)příjemnosti či (ne)atraktivity - a víc náhodný návštěvník rozhodně nemá - jsou sakra daleko od takových parametrů jako funkčnost, cena, propustnost pro potřebné typy dopravy etc.
        A komunikace potřebujeme mít především funkční pro dopravu, líbivost pro náhodné návštěvníky je vcelku zbytná.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.09.2011
        Autor: ViktorA
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Místní a hosté

               

          Když se někdo rozhodne v HK studovat, a jako že je to univerzitní město, tak tam stráví při magisterském studiu nejméně 5 let. Jeho dopravní výkony mají vliv na modal split a má k tomu podle mě co říci, byť je třeba ze Zimbabwe.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.09.2011
          Autor: cobic
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Místní a hosté

                 

            To je otázka, nakolik má někdo právo přijet do města, aniž by byl někým zván, zasahovat do života ostatním a pak zase odjet do Zimbabwe.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.09.2011
            Autor: ViktorA
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Místní a hosté

             

        Však jo. Jako nehradečák jsem hlasoval dle tvého návodu...HK jsem projížděl autem:-) Tak asi tušíš, jak jsem hlasoval. Původně jsem se na to hlasování chtěl vykašlat, protože o tom nic nevím, ale když jsi jinak nedal...:-))))

        [ Zpět ]
        Datum: 09.09.2011
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Místní a hosté

             

        Proč mi to slovo nemístní evokuje nemrtví ?:D

        Podle téhle tvé logiky múže nastat situace, že když hodně nemístních bude žádat a prohlasuje si dálnici, aby se jim tím místem v HK lépe projíždělo tak mají právo anomístním změnit ulici s cyklopruhem na dálnici ?

        Promiňtě vážení místní, ale já občan Prahy vaší částí HK projíždím často, jsa rekreující se pražák a tímto vám dávám 3 měsíce na to aby jste opustili vaše domy, protože jsem si k tomu sehnal 150,000 autofilských nemístních, ale sobě prostředí si zlepšujích hlasů.

        Sorráč, vím že je to pro vás nepříjemné ale vznikne tak atraktivní dálnice¨¨:D

        [ Zpět ]
        Datum: 09.09.2011
        Autor: újezďák
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

         

    Blbá, v podstatě zbytečná, čára na silnici - a tady je z toho zase náboženskej konflikt... :-/

    [ Zpět ]
    Datum: 08.09.2011
    Autor: ronda
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

           

      To proto, že někteří nejsou 100 pochopit, že je zbytečná:-)

      [ Zpět ]
      Datum: 08.09.2011
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

         

    Jen takový praktický dotaz. To snad není možné zrušit cyklopruh, když je nevyužívaný nebo třeba příliš překáží jiné dopravě?

    [ Zpět ]
    Datum: 08.09.2011
    Autor: ViktorA
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

           

      A proč ne? Je to místní úprava, tak zřídit pruh nebo ho vymazat jde v podstatě ze dne na den. V některých místech dokážou úředníci měnit pruhy třeba 3 x ročně dokud to není podle jejich představ, nebo vzácněji, to není pro dopravu to nejlepší řešení.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.09.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

         

    Kdyz jsem si ted precetl Lelkovo mereni, mam celkem jasno. Kdyz je moznost jen pridelat pruh, nebo ho zrusit, jsem pro zruseni.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.09.2011
    Autor: Murphy
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

         

    Mam taky jeden dotaz- kdo to je autofil? A muze to mit neco spolecneho s autoerotikou?

    [ Zpět ]
    Datum: 10.09.2011
    Autor: vasek
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

           

      Nebyl autofil v jednom těsně porevolučním filmu, kdy nade vše miloval vejfuky ? nebo to byl jen vejfukofil ? :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 10.09.2011
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

             

        Dobře, když už jsem to tak nazval a ve wiki definici nenašel, tak zkusím vysvětlit, co tím myslím. Autofil je jedninec, který má zvýšenou náklonnost k autům, snaží se jimy obklopovat, nadužívá je a nezřídka toto chování vyžaduje i po jiných. Autofilie je cíleně médii vyprodukovaná deviace (též nazývaná životní styl), která má za cíl zvýšit zisky zejména automobilovým, stavebním a farmaceutickým firmám.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.09.2011
        Autor: cobic
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

               

          Takovychhle diagnoz vycucanych z prstu vymyslim nekolik klidne i na tebe aniz bych te znal. Jestli neni lepsi uvazovat normalnim zdravym rozumem a neprehanet.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.09.2011
          Autor: vasek
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Na definice už by to chtělo jiné vlákno

                 

            Aniž bych psal definici, tak jsem za ten titulek sklidil dost remcání. Možná by bylo pro některé příjemnější spojovat ho s autoerotikou. Pojem autofilní atp. se vyskytuje např. i na serveru PNK, tak se můžeme zeptat, zda je mnou chápaný význam tak mimo. Ještě jsem zapomněl na zisky ropných společností, kterým se tímto omlouvám ;)

            [ Zpět ]
            Datum: 13.09.2011
            Autor: cobic
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

               

          Moc to žereš. Chce to krapet nadhledu a tolerance...

          [ Zpět ]
          Datum: 13.09.2011
          Autor: ronda
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

                 

            Tím myslíš, že se mám odstěhovat z HK jako ty? Děkuji, nechci. Mám v povaze problémy řešit a ne před nimi utíkat. S nadhledem a tolerancí souhlasím.

            [ Zpět ]
            Datum: 14.09.2011
            Autor: cobic
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

                   

              Mám v povaze problémy uměle tvořit a pak je řešit a ne před nimi utíkat.

              ??

              [ Zpět ]
              Datum: 14.09.2011
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

                   

              Neodstěhoval jsem se kvůli dopravě, ale kvůli "nepohodlí" v samotném centru. Navíc mě vůbec nebavilo platit nesmyslné nájemné a přitom nemít ani kam dát kolo. To jen na vysvětlenou k tvému jedu.
              Džihádem ale věci moc nepomůžeš, jen akorát každého rozumného člověka naštveš, nebo znechutíš. Mám pocit, že pro každého (s prominutím) aktivistu je jeho věc svatá a nediskutovatelná. A kdo má jen trošičku jiný náhled, je třídním, nebo ještě lépe ideologickým nepřítelem nejhrubšího zrna...

              [ Zpět ]
              Datum: 14.09.2011
              Autor: ronda
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Autofilové chtějí zrušit cyklopruh v HK

                   

              Jo a navíc koukám, že jsi asi i pěknej suchar. Tady se to nakonec krapet odlehčilo - a ty jsi na to s plnou vážností reagoval nějakým nesmyslným rozborem nsmyslného výrazu. - K tomu směřovala má poznámka a rada. Takže nemůžu, než opakovat - moc to žereš, chce to nadhled :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 14.09.2011
              Autor: ronda
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Suchar

                     

                Promiň za ten jed. To mělo být jen takové pošťouchnutí. Znám totiž dost dobrých lidí, co se odsud odstěhovalo právě kvůli dopravě. Říkají, že už se po HK jezdit na kole bojí a že pro ně město nic neudělalo. Hluku, prachu a smradu se doma asi zbavili, paradox ale je, že sem teď dojíždí třeba z Vysoké a to často i autem, protože na kolo je to už pro ně daleko, navíc tam stále není cyklostezka podle Labe a MHD vždy jejich potřeby taky neřeší. U tebe je to jiné, tys neměl kam dát kolo! Víš, že ISP dělá i parkovací stání pro kola? Na jedno parkovací místo se pak vejde 18 kol. Jo a suchar jsem velkej, kdo mě zná, ten to ví ;)

                [ Zpět ]
                Datum: 15.09.2011
                Autor: cobic
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Suchar

                       

                  18 kol na dejme tomu 6 metrů? Takže stačí 30cm na kolo? To je dobrý vědět pro plánování šířky cyklopruhu.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.09.2011
                  Autor: Joe-CUBE
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Suchar

                       

                  ok, však pohoda, trošku si zahulákáme a zahudrujem - a domluvíme se :-)
                  V Hradci mi doprava nepřipadá zas tak hrozná. Tohle tvrdím celá léta jak v souvislosti s kolama, tak s autama. Je hodně jiných měst a městeček, kde jsou na tom podstatně hůř. Vem si hned za Hradcem takový Blešno - auto za autem, kolikrát problém jen přejít. To Hradec kromě okruhu (se semaforama) prakticky nezná. V samotném městě je klid a pohoda. Naproti tomu třeba takové Hlinsko, to je masakr. Kamiony z kopce do kopce přes úzké náměstí, pod ním hnusná křižovatka...
                  Jo a dneska (ideální cyklistické počasí) jsem jel 4 x ulicí Na Drahách a dvakrát třídou ČSA. Na Drahách ni pastorek a na ČSA jedna starší dorostenka.
                  Podle mě by stačil ne vyhrazený, ale výrazně upozorňující "pruh" s piktogramy.

                  A když jsem teď ještě zabloudil v tomhle mrakodrapu nahoru, znova mě rozesmála tvoje zmínka o cyklovýpadovce na Břeclav :-))
                  "95%" cyklistů nevyjede ani na panelku, další "4%" dojedou do Bělečka a zbylé těměř procento se toulá po lesích k Chvojnu. A nejsem si jistý ani půlpromilí mizící v dáli směrem na Břeclav... :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.09.2011
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

Hledám: Ahoj...Najdeme něco společného..

05.12.2024
Ahoj, hledám zde aktivního muže, který by chtěl mít vedle sebe praktickou, myslící, kreativní a život milující…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

490 cyklistů (11 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024