Ahojte, lehocyklisti!
Vcera a predvcerom som spravil 185km a pri jazde dolinou (z jednej aj druhej strany stromy, takze slnko tam svieti asi iba 2 hodiny za den), cesta cely den vlhka, ma zacali oziabat prsty na nohach. Takisto aj na rovine po zapade slnka.
Ako riesite chlad na nohy?
Neviem, ci mam kupit zimne topanky, navleky na tretry alebo investovat do windshieldu.
Poradte a podelte sa o skusenosti, prosim.
Vdaka.
Já tohle řeším teplejma ponožkama a pořádnejma botama...Ale windshield by ti určitě pomoh...Spíš než na prsty u nohou mi fouká na kolena a to pořeším vystuženým návlekem se zateplením.dál je potřeba mít rukavice!!! Jinak mi nikdy zima nebyla.
Když jedu tak daleko, tak se mě malinko odkrví a brní prsty na nohou (levá víc než pravá, nevím proč) i v létě, takže v zimě je na ně zima. Nicméně v letních tretrách s větracíma mřížkama jsem jel i v minus 12°C. Doje obyč ponožky a na to jedny tlusté vlněné a nic kritického nenastalo.
Windshield jsem testoval dvanáct dnů v sychravém podzimním počasí, a co do regulace tělesné teploty je opravdu dobrý. To vedro na záda, zimu na břicho a zeboucí nohy zmenšuje o hodně. Test jsem bohužel zakončil nárazovou zkouškou, ale to je jiná story.
Ahoj, ináč mal si pravdu, že ma bicyklovanie začne baviť viac keď budem mať lehociped. Ale jazdím stále aj na klasike - do práce a aj na malé vyblbnutie do lesa. Aj do kopcovitého terénu na krátke trate je podľa mňa klasika lepšia, lehociped jednoznačne na dlhé trasy.
Mno a s tými odkrvenými prstami v tretrách do robí aj mne, neviem či ich mám príliš stiahnuté alebo nesprávne nastavené SPD...
Ja som mal cez víkend dvoje tenké ponožky (polypropylénové a bavlnené), .... a nestačilo, hmmm. ;(
A chceš si ten windshield kúpiť znova, alebo to nemá až taký efekt vzhľadom k cene?
Ta cena by byla mnohem přijatelnější, kdyby jeho provedení (hlavně uchycení) bylo lepší (to by ji možná zvedlo). Já jsem to doopravdy testoval, i když s destrukcí se nepočítalo, protože cílem bylo navrhnout lepší tvar a technologii výroby. Jejich výrobci se líbil můj tailbox a zkusili jsme po návrhu tvaru udělat laminátové kopyto pro ten štít, ale nefungovalo to, na řadě je negativní forma a vakuum, ale poslední dobou to trochu uvázlo, snad s tím pohnem přes zimu.
Další důvod proč bych to asi nepořídil je, že z cca 5000km co najedu za rok je minimálně 2000km ve městě, možná víc, a tam ten dlouhý a široký čumák trochu zavazí. Dostat se s tím do bytu a někde to zaparkovat v tom bytě bylo taky stokrát těžší. Jezdil bych s tím leda tak, že by to šlo snadno nasadit i sundat a bral bych to jen na dlouhé výlety mimo město.
Nevím co konkrétně jsou pro tebe krátké trasy, ale každopádně je to otázka osobních preferencí. Mě se lehokolo zalíbilo okamžitě tak, že na klasice jezdit nechci, ani jeden kilometr ne. A ve městě mě to nepřipadá nějak horší než klasika, někdy je to lepší někdy horší.
To nedokrvení prstů na nohou se postupně dost zlepšilo, prvních pár měsíců mě to vadilo po dvou hodinách, teď můsím jet tak pět bez přestávek aby to začlo být protivný. V zimě je to horší. Asi to má každý, někdo málo a někdo hodně. Nejspíš proto, že krev valí do svalů co pracujou a konce chodidel se zanedbávají. Na klasice to bylo dolů, tak to nevadilo, vleže se to projeví.
Když to v zimě začne být moc blbý, tak na chvíli slezu abych dal tělo svisle a trochu poskakuju nebo chodím, třeba než sním svačinu, a ona tam ta krev zas nateče.
Tak az takovydle problem s nedokrvenim nemam, a to mam maxe kterej ma slapaci stred prolate vysoko :-) Na lehocipeda nedam dopustit a na klasiku uz bych nikdy nesed. Na ty nohy muzu doporucit akorad nestahovat at tam ta krev muze proudit a poradne drzet v teple tlustejma ponozkama. gl hf
Ja by som ten windshield kúpil, len ak by sa to dalo ľahko na/od-montovať, tiež kvôli vprataniu do bytu (už teraz sa zapotím pri vyťahovacom a uskladňovacom manévri ;)).
Krátke trasy sú pre mňa, keďže bývam v meste, v meste a bezprostrednom okolí. T.j. cesta do práce, nákupy al. iná činnosť, kde musím na určitý čas bicykel opustiť alebo cestou z práce to zoberem menšou obchádzkou (ale zato občas prudkými stupáčikmi so štrkom, šuškami, ihličím, listami) cez lesopark.
Jednoducho neviem či som také nemehlo, ale do kopca stačí sypký al. klzký materiál aj na asfalte a nedostatočne zaťažené predné koleso lehocipedu mi ustrelí do strany a to už dávam nohy na zem (na tej šotoline na asfalte som to takmer ani neustál, a zosadal som na trikrát). A to našťastie nešlo žiadne auto, pretože tieto asfaltky so šotolinou sú úzke asi presne na 2 osbné automobily.
Mno a v meste väčšinou nie sú krajnice a keď, tak je tam zvlnený povrch a kanály (spodné riadenie je širšie ako na klasike) a autá (hlavne autobusy) mi nenechávajú dostatočný priestor vpravo (najmä pri rozjazde, keď je auto 25cm od mojej ľavej ruky, je to nepríjemný pocit) a keď sa zaradím do fronty doprostred pruhu, tak sa na mňa lepia a trúbia. Ale predovšetkým na klasike "nerobím autobus", t.j. vidím do neprehľadných zátačiek, prv než vojdem na križovatku.
Keď to tak zhrniem: lepšie manévrovacie možnosti na klasike sú vhodnejšie do mesta a stiesneného a kľukatého prostredia. Asi tak to cítim ja.
Na tie nedokrvené prsty tiež používam malú rozcvičku a jedenie ;)
Dělá to na mě dojem, že seš na tom úplně stejně jako každý, kdo nemá lehokolo dlouho. Já jsem v zájmu rychlého splacení lehokola staré kolo okamžitě prodal, takže i když se mi to ve městě nelíbilo a bál jsem se, jiné kolo nebylo a bydlím uprostřed Brna. Pak jsem čtyři týdny jezdil po jediné brněnské stezce na brigádu a zpět 10km jedna cesta plus výlety o víkendu a najednou bylo najeto 500km a ukázalo se, že to s tím manévrováním není tak špatný.
S tím ustřelováním je to totéž. Na lehokole držíš balanc tím, že vedeš řízením přední kolo do takové polohy, aby jeho spojnice se zadním procházela pod těžištěm. Každé ustřelení ti tam vstupuje coby dost velký poruchový signál, takže když ten regulátor ještě není moc cvičený, ty porucha s tím zamává. Až najedeš pár tisíc km, pojedeš stejnou cestou a budeš uvažovat nad tím, jestli ji opravili nebo co, jaktože byla před tím taková protivná.
Pod dojmem té diskuze o manévrovatelnosti jsem dneska objevil další věc, kterou jsem dřív ani nezkoušel. Máme u školy před vchodem rampu pro vozíčkáře, která má dvě ramena a mezi nimi zatáčku o 180°. Sklon a šířka je daná normou, takže se můžeš mrknout na jakoukoliv takovou rampu co najdeš. Dokážu to projet bez zastavení bez nohy na zemi a podobně. Chce to nastavit řízení na citlivo (táhlo dál od osy sekundární hlavy) a umět jet chvilku i s řídítky na doraz. Když si najedu pedály až do zábradlí a ohnu to co to dá, vytočím to Učko s pedály u zábradlí na protější straně a je to. Když jsem neměl najeto moc km, neotočil jsem se na kdejaké silnici, tohle jsem tehdy už vůbec nepovažoval za možný. Je ale možný, že to nejde na Maxu, jen na 4ce.
Takže nezoufej, zvyknout se dá i na sypký povrch i na úzké prostory, jen to chvíli trvá. V blátě někdy jezdím za stavu, kdy se mě obě kola soustavně smýkají do stran a jedu u toho klidně 10 nebo 25km/h, to je jedno, jak jednou chytíš ten grif, tak to není horor ale zábava.
jj na tu manevrovatelnost a grif při podkluzu už sem taky přišel...ale chi se zeptat, jestli si při otáčení v úzké uličce nezkoušl přizvednout zadní kolo a po předním se pootočit...já sem zatím akorád zved zadní, ale eště se nepootočil...chce to grif, ale jak se tohle naučím....
Myslíš jakoby nekompletní bentstop, brzda+náklon tělem vpřed, až se zadek zvedne do luftu? Bentstop umím, není to těžké, když se naučíš nebrzdit zadním kolem můžeš přišlapovat pedál na zem anž bys riskoval převodníky. Udělat to naschvál nakřivo tak, aby to hodilo otočení na místě jsem nezkoušel. Umím to na tříkolce, a ta boční pecka co při dopadu dostane zadní kolo, je dost děsná. Když nemáš rychloupínák dotaženej fakt fest, tak to vytahuje kolo z vidle. Výplet i vidlice určitě dostávají zabrat. Zvlášť na kole na to rám není stavěný, na boční zátěž. Ale asi to zkusím, zlehka, i když na 4ce je to zvedání kol ze země těžší (stejný rozvor a nižší těžiště).
jo tak presne tohle myslim...Ja se pootocil tak 5 stupnu coz je vubec nic...ale vic asi zkouset nebudu pac si nechci maxe znicit....Ta pecka by byla asi fakt moc velka...
Pecka by zas tak velka byt nemela,respektive pokud by byla,poslala by te k zemi a tudiz by nebyla.Trikolka je neco jinyho nez jednostopy vozidlo.Na horskym kole se takova vec da provist bez problemu,takze na tom maxu by to melo jit taky,pokud jsi schopnej dostat zadni kolo do vzduchu a pracovat s tezistem.
hmmm tak na tohle moje brzdy nestačí :'-((((((
ale asi by se mi to stejně nechtělo trénovat:-)
Mno, pár tisíc km už mám najazdené (presnejšie 2120km), ale to nedržanie na štrku a inom sypkom povrchu asi je dosť ovplyvnené dezénom a tlakom na tých Schwalbe Marathon (a každú chvíľu púšťať a dofukovať pneumatiky podľa terénu sa mi jednak nechce a druhak ručnou pumpičkou natlakujem max. asi 4 atmosféry), asi kúpim aj nejaké MTB plášte. Ale to sa mi tam nevojdu kovové blatníky, čo tam mám teraz (najmä v zadnej vidlici kvôli tlmiču je málo miesta). Ale nejaké blatníky tam chcem, nechcem byť celý zafŕkaný od blata. Na fotke máš nejaké blatníky so širšími MTB plášťami. Sú dobré a aký typ je to? A používaš tie blatníky aj so Schwalbe Marathon? Ináč mne sa aj pri tých plechových zafŕka spodné riadenie, tlmič a tá časť rámu okolo. Asi ich nejako predĺžim.
A to tiahlo treba asi aj predlžovať pri zmene vzdialenosti od osi hlavy, nie? A používaš stále rovnakú citlivosť riadenia, alebo to meníš počas výletu? To by sa mi asi tiež nechcelo každú chvíľu meniť.
Na ceste, kde sa zmestí jedno auto sa väčšinou otočím, pokiaľ tam nie je väčší sklon, štrk alebo iný sajrajt. Aj obrubníky väčšinou zvládnem. A s tými Marathonmi na 7 barov som išiel asi 20km aj po hrádzi, kde je tráva a iná burina a sú tam iba vyjazdené 2 koľajničky (keď nie je sucho, je to o hubu) - to je taký test opilosti ;D (išiel som asi 20km/h a nespadol som, ale občas som sa už videl na zemi).
Zadní blatník nepotřebuješ, stačí sedadlo a nosič. Přední jsem na mtb pláště dal v pohodě.
V zimě jsem jezdil s MTB pláštěma a teď nemám takovej problém s ustřelováním ani na maratonkách, je to fakt hodně taky věc zvyku. Jasně, že mtb drží o dost líp, jízda po šutrech je i měkčí a pohodlnější.
Vzadu blatník nemám, opravdu stačí sedlo a nosič a nikdy jsem nechytl od zadního kola ani kapku. Tlumič jsem oblékl do toho neoprenu co se prodává pro celoodpružené horáky, stojí cca 120Kč, ale leckde ho nemají.
Vpředu mám i na 20" kole daný plastový blatník Author určený pro odpruženou MTB vidli. Docela dobře vypadá, a mám dojem, že funguje minimálně tak jako ten od Azubu, což je dost překvapivý. Když jsem s ním poprvé vjížděl do kaluže na silnici, tak jsem podvědomě čekal takovou tu sprchu zespodu na stehna a ono nic. Když se jede hlubší kaluží rychle tak už nějakou vodu chytíš, ale to asi s každým blatníkem. Za normálních silničních podmínek nic, možná malinko na ruce na spodním řízení, ale je to zlomek toho proudu co jde v rovině kola.
Dopředu jsem zatím nic dobrého na obutí nenašel, ale vzadu mám už několik set km Schwalbe Hurricane co jsem po dlouhém pátrání objevil v jednom zapadlém obchůdku za 500Kč, a jsem naprosto spokojen. Uprostřed má jemný vzorek spíš podlélně, takže jede na asfaltu potichu, po stranách jsou zuby, ty zabzučí jen v hodně ostrých zatáčkách. Je na něm napsaný "max 70psi", ale dal jsem tam 100 a stejně to funguje dobře. Kdybych plánoval víc terénu, můžná bych nahustil míň, ale zatím jezdím trvale na těch plných 7barů pořád. Jede to stejně rychle jako Schwalbe Marathon, ale drží i když je na asfaltu nějaké kamení nebo trocha písku. Polňačky se s tím jezdí naprosto bez omezení, drží zvolenou stopu a neustřeluje (narozdíl od Marathonu), takže teď mě limituje ten Marathon na předním kole. Bohužel na 20" se shání blbě něco rozumného, co by jelo i po silnici i v lehkém terénu.
Ohledně té jízdy na štěrku a písku: doporučuju občas zkusit zlehka smyk zadního kola. Jen rovně, bez zatáčení, bloknout zadní kolo a dál držet balanc řízením předním. Na lehokole to chce trochu zvyku, ale mám dojem, že to není težké a pěstuje to ty správné "duševní svaly" na jízdu v režimu kdy kola nejedou kudy chceme ale kam zrovna sklouznou.
Zkus nejakou prodejnu kde maji veci pro BMX,tam mivaji 20" plastu dost velkej vyber s ruzne jemnym vzorkem i bez vzorku.Tlak taky snesou dost velkej.
Lehociped teprve stavím a tak jedna zkušeh¨nost z horského kola. Jezdím i v zimě a ať jsem obul co jsem obul - pořád mi byla zima na nohy (chodidla). Tak jsem se vykašlal na "styl", vytáhnul jsem ze skříně prastaré sněhule - a je klid, teplíčko jako v pokojíčku. Sice vypadám ve sněhulích na horáku jako blb, ale hlavně že mi je teplo na nohy.
Asi takhle nějak bych to řešil i na lehocipedu. Uvidím v zimě.
Zdravím lehocyklistov!
Síce sa už oteplieva, ale kto chodí do hôr, pre toho je to aktuálne aj v lete, takže:
Aké používate neprefuk nohavice?
Zatiaľ som od jesene do jari používal šušťáky, ale tie sú dobré na zjazdy a pohodové roviny. Do kopca sa už človek spotí akokoľvek ide pomaly.
Tak uvažujem o kúpe cyklogatí s windstopperom, ale zarazilo ma, že všetky ktoré som videl mali ten neprefuk len vpredu a vzadu už nie, čo je možno dobré na klasike, ale mám dojem, že na leho tam bude odspodu chlad.
Čo teda používate a aké máte pocity a skúsenosti?
Vďaka.