Ahoj, z mého pohledu je nejsjízdnější přejet nějakým způsobem Strahov, já preferuju přímo po hlavní, ale jde si to i zlepšit kousek Kinského zahradou anebo jet pod Ladronku.
Každopádně ti pomůže mapa tady: http://www.prahounakole.cz/mapa/
no právě o ten strahov jde, není to kinskeho zahradou nelegalni? :)
Kinského zahradou je to nelegální, tam je na vratech značka jako hrom, že je tam zákaz vjezdu cyklistů.
Z mého pohledu jsou tyto možnosti:
- lanovkou na Petřín - to využívám já :o))) Je to rychlé a velmi pohodlné :o)))
- po svých přes sady - v Helichovce začínuá cyklotrasa/stezka co tě provede na Pohořelec. Je to ale krpál jako kráva...
- klasika po silnici přes Hřebenka, tj. od vjezdu do Kinského zahrady přes Strahov.
Přesně tak.
Petřínem nahoru jezdím z práce, chce to pak doma hned sprchu:-))
Lanovka vozí kola zdarma ve druhém oddílu. Někdy taky využívam, když je fakt hnusně. Ale ne moc často, jezdí v ní hodně lidí a nerada obtiskuju převodník holkám na lykrové punčocháče:-))
Tak na to poněkud kašlu, protože já můžu nastoupit s kolem pouze za vědomí průvodčího (také už se mi stalo, že sjem si musela počkat na další spoj, protože bylo hodně lidí) a pouze do vyhrazeného prostoru. Nehodlám řešit, že se nějaký túrita pomazlí s mým kolem, ačkoli si svobodně mohl vybrat cestování v dalších třech oddílech lanovky :o)))
No já to taky nehodlám řešit. Potíž je, že to chtějí řešit tůristé:-))
Naposled, když jsem tak jela, mě dovnitř nechtěla pustit parta Španělů usalašivších se v oddílu pro cyklisty. Musela jsem lapidárně poklepat na ten piktogram na dveřích.
Tak mě to tak nějak odradilo:-))
Já jsem zatím vždycky měla štěstí, že můj nástup dozoroval průvodčí, takže problémy nebyly.
Šlapat po svých do toho krpálu, na to jsem ještě odvahu nenašla. Mě tak nějak stačilo, když jsem viděla, kudy tu stezku vedou :o)))
Jo, legální průtah Petřínem se radnice P1 a P5 uvolily dovolit tak, aby si ten kopec člověk vyjel asi 1,5krát. Ale on to s námi Lomecký myslí dobře!
No oni to udělali velmi "chytře" - na Petříně cyklisty nechtějí, ale je pro ně nutno něco udělat, tak se pro cyklostezku vybral ten nejstrmější kopec.
Vlk se nažral a koza zůstala celá :o)))
Osobně mě to řešení nijak nepřekvapuje, ale díky, jen jsi mi potvrdil to, co jsem si myslela, když jsem to prvně uviděla :o)))
A toto jsem si taky ověřovala. Petřín patří pod správu Magistrátu, odboru ochrany prostředí, tedy pokud se nepletu. Takže Lomecký v tom prsty nemá (tím ho neobhajuju, pouze konstatuju).
A také je dobré si uvědomit, že ještě před nedávnem nebyla ani lanovka pro cyklisty, ani legální průjezd. Teď je obojí a určitě je to také zásluhou cykloaktivistů. Ale jak se zdá, rok se s rokem sešel a zas všechno špatně. Tak nevím, zda je to ta správná cesta k úspěchu.
Proti lanovce jsem neřekl ani slovo. Ten koridorový průjezd je vedený dost blbě, ale co se dá dělat. Už jen tohle vyjednat trvalo cyklokomisi asi tři roky. Jinak to, že je Petřín park I. kategorie, rozhodně neznamená, že do jeho dopravního režimu nemá P-1 a P-5 co mluvit.
zapomněla jsi možnost tunelem :-))))))))
Leda s plynovou maskou :o)))
Hele, znáš někoho, kdo to tamtudy kolmo prubnul?!?
Mám pocit, že cyclisti to tam mají nějaké zakázané, ale na druhou stranu vlastně nevím čim by to zakázané měli.
Chodci ano, pro ně tam značka je, ale zákaz kol tam není.
Jeden čas to byla součát okruhu... ale okruh není dálnice, tak tam zákaz pro cyklisty rovněž není...
Xakru, kde jsem to vzala, že by do tunelu nemohl cyklista?!?
Já tamtudy ale nejedu, ikdyž je to nejkratší cesta :o)))
http://maps.google.com/maps?q=strahovsk%C3%BD...
možná proto, že je tam "silnice pro motorová vozidla" ?
ale z druhé strany není nic podobného vidět
zákazy jsou od toho,aby se porušovali já tam jezdím běžně a nějaká security mi může trhnout nohou nemá mi co zakazovat pokud by zam byl policajt tak je to o něčem jiném
Fakt machr.... Přesně tací cyklisté mě štvou...
Ale tahle myšlenka by stála za rozvinutí. Pokud zákaz vjezdu platí pouze v přítomnosti policisty, jinak lze na zákon kašlat, tak by se dalo odvodit, že neplatí ani jiné přihlouplé zákony a proč tedy podobnému expertovi nehodit větev do drátů? ;-)
Je smutné, pokud si někdo špatnou infrastrukturu v Praze vedoucí k tomu, že je v některých případech vhodné řešit průjezd jinak než podle předpisů, vysvětluje tak, že může jezdit úplně, jak chce.
Na druhou stranu, zrovna v Kinského zahradě by legální průjezd měl dávno být.
Třeba máš pravdu. Poprosím o vysvětlení, proč by právě v Kinského zahradě měl být legální průjezd už dávno. Proč ne někde jinde?
Jako Smíchovák si dovolím odpovědět za Vratislava: protože strašně chybí jakákoli slušná cesta z dolního Smíchova na Strahov a na Hřebenka. Holečkova je použitelná jen mimo špičku, Plzeňská je šílená, lanovka je přece jen z ruky. Park Sakrekér je špatně dostupný - na lávku tě s kolem nepustí ochranka Nového Smíchova. Dolů se dostaneš dobře (třeba Vrchlického), nahoru to prostě nejde. Kinského zahrada se nabízí jako ideální řešení, a průjezd by nikoho neomezoval, cest je tam víc a chodců málo. Navíc si dokážu představit klidně cyklojednosměrku - průjezd povolen jen nahoru. I to by pomohlo a tím spíš by se tam nejezdilo nebezpečně rychle. Ty cesty tam probíhaly nedávno zdlouhavou rekonstrukcí - stačilo jen trochu myslet na cyklisty.
Mám na tom dost osobní zájem - moje žena by mohla z práce jezdit domů legálně...
Dík,za odpověď.
Tvoji ženu chápu. Taky jsem v podstatě dlouho čekala na legální průjezd Petřínskými sady a od doby, co tam je, jezdím do práce na kole podstatně častěji a baví mě to mnohem víc.
Co se toho legálního průjezdu týče, jde tam v podstatě o to, překonat přirozenou překážku, jakou je svah Petřína. Současný průjezd začíná sice v Hellichovce, ale ústí v horní části Kinského sadů. Jistě je možné jej přeznačit i jinak (koneckonců jsem to zde už psala), ale chce to hledat styčné plochy mezi současnými a budoucími uživateli, správci zeleně, cyklisty, chodci a jejich potřebami, atd.
Po pravdě řečeno jsem od Vratislava v jeho současné pozici očekávala víc, než jen "je to značeno blbě" nebo "mělo to už dávno být".
Čekala jsem návrh, o kterém se lze bavit.
Můj návrh by vypadal takhle - viz obrázek. Co je žlutě, to by IMHO mělo být legálním průjezdem. Jsou to cesty vhodné a většinou tak široké, že se není čeho bát. To, že např. není legální průjezd tzv. "Vyhlídkovou cestou", pokládám skoro za sabotáž :-) - ta cesta má parametry vedlejší ulice a potkáš tam jen semtam bezdomovce na lavičce.
Spodní naznačná cesta (spojnice Náměstí Kinských - lanovka) by podle mě zase logicky doplnila dvě výše umístěné vrstevnice - Petřín by se dal vzít napříč buďto horem (růžový sad) nebo uprostřed (kolem lachtana) nebo spodem po té mnou nazančené spojnici.
To bylo příliš vysoké očekávání, jsem jen člověk, co sem chodí diskutovat ;-)
Seriózně: co vidím, jako vhodné, se už dlouho nachází na cyklomapě PNK, kde jsou už asi čtyři roky zakreslené reláně použitelné chodníky pro průjezd Kinského zahradou, po zlegalizování koridorového průjezdu z Hellichovy upravené (díky pomoci přispěvatel do mapy) tak, aby na tento průjezd co nejlépe navazovaly: http://mapa.prahounakole.cz/?zoom=16&lat=50...
Jinak od mé pozice si toho příliš neslibujte, stejně jako od konce světa 20.12.2012, nebo kdy to má být (sorry, paroduji aforismus od Jerzyho Leće). Komise pro cyklsitickou dopravu už není, co bývala.
Vámi oběma navrhované trasy mně osobně nevadí, stejně jako mi nevadí ta stávající. Jsem zvyklá občas si trochu zajet a třeba i z kola občas slézt kvůli autům, ráda to udělám také kvůli chodcům v sadech.
Pokud ostatní cyklisté budou projíždět těmi místy směrem dolů opatrně, lze najít řešení. Tím myslím jedno řešení, které nebude sice ideální pro všechny, ale bude dostatečně vhodné. A to taky pro ty chodce. Naštěstí v tomto konkétním případě není vůbec nutné řešit auta.
aby to neomezilo chodce, to je z mí strany bezpodmínečný předpoklad. My tam taky chodíváme s dětmi pěšky... :-)
Taky si myslím. On ten Petřín nikdy nebyl dopravně využíván, jednak díky své morfologii, jednak díky osvíceným rozhodnutím předků, kteří jej nevyužili třeba k zástavbě, ale přetvořili na místo odpočinku a rekreace.
Prostě místo, kam chodí lidé (nejen Pražané) zažít město jinak:-))
Na druhou stranu - dopravně (cyklisticky) využívané parky v Řezně nebo Salzburgu se mi velmi líbily - a nezdálo se, že by to někomu vadilo, ačkoli cyklistů tam bylo mnohem víc. A pěších na Petříně většinou zase tolik nepotkáš. Pražané obecně chodí zažít své město ke své televizi, myslím... :-/