Je tam myslím napsán 40 Nm, pokud se nepletu, melo by to být cca 4 kg na páce dlouhé 1 m.
To tam píšou, ale vždycky si říkám, jestli tím varují, aby se to náhodou nedotáhlo málo, nebo spíš že není nutné přetahovat. Co víc škodí?
Jsou tam zoubky, takže samo by se to povolit nemělo, i když už jsem to viděl (na cizím). Na jednom kole mi kazeta dost při otřesech drnčí, záleží i na kterém převodu, ale nezhoršuje se to. Snažil jsem se to dotáhnout jak můžu, ale díky těm zoubkům už to prostě víc nejde.
K tomu drnčení - může být taky velká vůle v samotným ořechu, i když je to málo pravděpodobný. A to utahování. Podle mě je jedno, jak moc, pokud nestrhneš závit. Je to kov na kov, žádný ložiska nepřetahuješ.
Mě taky začala "rachtat" kazeta, teda jednotlivý pastorky. Dva tejdny trvalo, než jsem to identifikoval, odkud to jde. Pastorky měly radiální vůli. Nechal jsem to utáhnout v servisu - momenťákem. Po sto kilometrech to tam bylo znovu. Koupil jsem si oříšek a dotahuju sám - vždycky to pěkně zalupe (jak přeskočí to vroubkování na matici) a stejně se to zas uvolňuje (asi na opačném konci, matice se určitě nepovolí). Teď už dotahuju na krev, je to sice jemný závit, ale na tom průměru a při kvalitních materiálech se snad strhnout nedá. Doufám :o).
Kdysi jem koupil snad santuráckou osmičku. Doma jsem zjistil, že má povolený nýty, pastorky šly proti sobě nepatrně pootáčet. Po nasazení a dotažení k ořechu byl ale klid.
Mě to začalo "chrastit" až po roce používání (nába ložisková Author a Shi. devítka). Možná byla kazeta hned od počátku málo dotažená a vymačkala se :o(
Jednotlivé pastorky snad ani nijak snýtované nejsou, možná jen nějak volně spojené kvůli montáži (montoval servis).
Jenom se pak budes proklinat, az ji budes po case sundavat.
Nevím, ale s tím jsem nikdy potíže neměl. Stahovák jsem chytil do čtyřiadvacítky(?) vyhnutýho očka a šlo to v pohodě. Ten klíč je dost dlouhej a závit byl vždycky máznutej. A taky nevidím důvod, proč to dotahovat na krev nějakejma prodlužovacíma forichtunkama.
Tak mi to nedalo a přece jenom jsem to ještě dotáhnul, ty pastorky chrastily už jenom když se za ně chytlo rukou. Problém je, že kazeta je na Dualdrivu, takže že se nedá utahovat normálně proti chycenému kolu. Dá se chytit osa pořádně do svěráku, ale pak se to utahuje proti převodům do pomala a celé to moc pruží. Nejlíp je chytnout do dobrých sikovek nejmenší pastorek - tak se vyloučí vliv vůlí mezi dalšími pastorky - a pořádně zabrat za klíč. Šlo to ještě o čtyři vroubky a už je to zas pevnější. Možná je problém, že celé to má už 20 tisíc km, tak je to přece jenom už nějak vymačkané, ale řadí bezchybně.