Prosím - když bychom jeli LETECKY = velkým dopravním letadlem :-) někam do ciziny, samozřejmě s kolama, a jeli bychom tam natěžko, takže žádná stálá základna - kde se tak dají uschovat papundeklové krabice na kola? Máte nějakou zkušenost?
(podotýkám, že se jedná o akademickou otázku, která zřejmě nebude realizovatelná - já + moje ucpaná noha + letadlo prostě nejdou dohromady :-) )
Tohle je jedny z nezásadnějších otázek leteckého cestování. A je to různé podle destinací. Takže jsem navrhoval výměnu zkušeností např.:
Sofie - hostel v prádelně (navhly)
Larnaca - na budce taxikářů (jedna uletěla, jedna promokla)
Malaga - garáž v areálu letiště 100%
Obecně lze též prubnout cenu úschovny, tž funguje křoví za letištěm.
Jinak samozřejmě krabici na kolo na zpáteční cetu seženeš téměř všude, takže žádná starost.
Já je skladuji v místních obchodech s kolama. Zajímavé je, že se tam pokaždé obdivuhodně rychle množí (rychleji než trpaslíci).
Jak ji dopravíš do nejbližšího místního obchodu s kolama?!?
Pár letišť jsem již navštívila, ale žádný koloobchod v dohledné vzdálenosti nebyl...
Ona se tam dopraví sama. Na letišti mají pro ty krabice takové speciální boxy s kolečkama. Ty pak prý rozvážejí krabice po místních cykloobchodech.
Když jsem letěla do Francie, měl ajsem na cestu zpět připravenu na zabalení silnější igelitovou plachtu - pořídila jsem v Hornbachu asi za 130,- a byla po celých 10 dní velmi skladná.
K tomu jsem pak plánovala zakoupit potrvinářskou fólii a izolepu a za pomocí toho všeho jsem z toho hodlala vytvořit balíček vhodný k přepravě.
Typická greenhornka.
Cvičně s sebou celou dovolenou tahat "silnější igelitovou plachtu z Hornbachu". Proč?
Kde je letiště je civilizace, když na to přijde tak i ten Hornbach.
Prostě ve městě kolo zabalíš do toho co tam dostaneš na orientálním trhu, u prodejce mopedů nebo třeba v tom Hornbachu. Když ne taky se to nezblázní a dost často na letišti kolo zabalí tamní profík do folie.
Když ne zajdeš za uklízečkama a ony Ti dají nějaké igelitové pytle a tak...
No a nakonec se pořád ještě vidí případy, kdy berou kola bez balení.
Když zabalíš kolo ve městě a potřebuješ se dostat na letiště, tak vezmeš MHD, které je všude (i v Praze) připraveno na to, že k letišti bere velká zavazadla.
No a když ne, tak si vezmeš taxíka, který jsou všude (ne v Praze) za rozumné ceny.
Tak na tohle teda nesázím.
Ve Francii semi třeba podařilos ehnat bombou k vařiči až po týdnu. Prostě na kole se nepohybuji po dálnicích, kde jsou nákupníá centra. A najít tento sortiment ve městě, to byl teda oříšek.
A balit to do igelitových pytlů od uklízeček - nebudu spoléhat na to, že mi jich dají celý balík.
Ta plachta je složená na velikost A4 a vejde se ti naprosto bez problémů do brašen. Naopak, ještě ti oslouží jako ochrana proti promočení :o)))
Měla bys častěji chodit k Dědovi Vševědovi, děvč.
Prostě letiště jsou u měst a v nich mají vždycky dostek balícího materiálu. A těm městům se obvykle nevyhneš.
Výjimka je, když jedu na letiště na doraz. Což se občas stane. Pak musíš improvizovat, na poslední pumpě koupíš lepicí pásku a pak seženež obal, na letišti se většinou něco najde, třeba si tam zrovna nějakej pitomec schoval krabici o)))
No a sehnat bombu na vařič je zase jiná obsese. V rozvojových zemích (Španělsko, Maroko, Řecko, Kypr.. možná i Francie) mají všude napichovací bluety. Taže netahám jako blbec šroubovací coleman, že? Kromě toho cena vařiče je tak nízká, že se leckdy vyplatí koupit si ho i s bombou, která se v dané zemi používá.
Nerad se opakuji, ale elegantně sbalené kolo ala "co letiště dalo". V popředí Deuter. Závěr akce TransCyprus.
Se furt nevytahuj, že umíš balit (kola).
8-)))
Se nevytahuju,jen školím mladé greenhornky.
Kromě toho na samotné balení kola nejsem moc dobrej, ale zorganizovat to umím.
Jestli jsi na balení kol tak šikovnej jako Pat a Mat, tak by byla skoro zajímavější fotka baliče (tebe) po skončení činnosti (balení kola).
Ty dva bikery neznám.
a mojí fotku po tomhle balení nemám, protože jsem byl po tom hrozně zklamanej. Ve tři v noci mi personál odmítl takhle zabalený kola odvézt k letadlu. Jenže ta žížalka u šaltru byla na mý straně a vydala mi od těch kol lístky. Tak jsem rychle prošel rámem a těm votrokům těma lístkam zamával.
V důsledku projeveného zájmu Ti za odměnu posílám foto:
Biker těžko dokončuje TransCyprus nalehko
Pěkná práce. Já bych k tomu měj jenom malé doporučení. Sedlovku i se sedlem vyndej a pokus se jí páskou připevnit někam doprostřed rámu pod tu lepenku. A ty řidítka doporučuju vyndat z představce a přidělat podelně s horní rámovou trubkou. Na tom dokonce někde i trvaj. Prostě co nejvíc těch vyčnívajících věcí schovat. A je to na pár minutek.
ještě shodit kliky a odšrobovat šaltr z patky.
Vidle se vyndavá a navléká na rám (pozor! nutno vložit rozpor mezi patky, jinak to zvohýbají).
A taky mít kliku na lidi, který to budou nakládat, aby tam nestálo hovado, který má pátou šichtu za sebou, od rána v rukách pár tun kufrů, po tomhle letadle pauzu na oběd a za zádama agenta kterej na něj řve ať sebou hejbne, za deset minut musej jít z bloku, protože jinak další slot dostanou až za hodinu a prémie budou jaké Halík? Nižší.....
Existuje i specialni bublinkova foliova "kapsa" na bicykl. Mrkni se na cenik balicu na T1. 8-)
No dobře, tady v PRG to balení je, to vim, je i na T2, ale nejsem si jistej, jak je ta služba dostupná v jinejch dest. To pak člověk může skončit u nouzovek jako jsou na těch fotkách.
Včera jsem byl na tom vašem airoportu. A fakt se to lepší. Na 2. terminálu u balicího stroje maj bublinky speciál na kola a ještě mě odkazoval, že vedle u Air France dostanu krabici. Do bublinek se tam jinak balí bez krabice.
Dost dobrý.
Pořád si myslím, že by nebylo špatný založit registr letišť podle toho jak se z pohledu odbavení kol osvědčují.
Třeba výborná je VIE, v LUA bych to snad radši abi nezkoušel a dojel po ose.
Abych nedopadl, já debil, jako v LCA, kde jsem si schoval krabice a oni uletěly a rozmokly v nečekané vichřici a balící služby vůbec žádný a mě vyžírkovi pak nezbylo než se spojit s místními vidláky a rychle to před odletem zimprovizovat o)))
VIE, LUA, LCA....
OHC či OHV, či co má to DKW....
Kdo se v těch zkratkách má vyznat?
:)
Kódy letišť známe dva druhy. Buď je to označení podle IATA (International Air Transport Associacion) nebo podle ICAO (International Civil Aviation Organization) Zatímco v prvním případě používáme kódování trojpísmenné, ve druhém je to čtyřpísmenné. Takže třeba letiště Praha - Ruzyně má podle IATA značku PRG, zatímco podle ICAO je to LKPR.
Takže:
LUA - Luka airport Nepal
VIE - Viena intern. airport Schwechat
LCA - Larnaca int. airport Cyprus
Ty kódy jsou někdy na hony vzdálený názvu toho letiště a je to většino v případech, kdy se v tom městě nachází letišť několik. Takže jednoduché VIE a PRG, ale už se musí rozlišovat třeba v přpadě Moskvy (SVO - Scheremetievo, DME - Domodědovo, VKO - Vnukovo atd.) nebo takového Londýna (např. LHR - London Heathrow, STN - London Stansted atd.)
Je to lepší?
Děkuju za vnesení aspoň trochy světla do toho chaosu.
Ale že pod kódem LKPR se skrývá Praha, to by mně teda asi nenapadlo...
Máte v tom burdel...:))
Když ty ICAO kódy nejsou tolik běžný, pro cestujícího prakticky k ničemu. Uvaděj se většinou jenom ve vztahu k letišti. meteo LKPR, dráhové systémy na LKPR, údržba poch na LKPR atd. V dopravě se používaj IATA kódy. Linka ČSA letí PRG - BTS, zásilku knihujeme na úsek PRG - CDG - JFK atd.
Možná ti tohle vnese světla víc, ale trochu si s tím musíš pohrát: http://timetables.oag.com/PRGRouteMapper...
Klikni na tu malou zeměkouli nahoře.
Ještě znám i LKTC :-)))
Akorát je teď trochu mimo provoz :-)
LHC myslím už funguje :P
THC funguje pořád... :)
Copak? Stavěj druhou dráhu? :-)))
Tu stávající by měli "jenom" prodloužit a snad i vybetonovat. Sportovní letiště už z toho znova nebude, ale zas tam snad budou moci občas sedat dokonce i nějaké ty malé bizjety. Ale to se mi nějak nezdá...
Ale i kdyby ano, dobře jim tak. Lidem v okolí se nelíbilo celodenní vrčení obyčejných vrtuláků a šustění větroňů, tak teď jim tam budou tryskat tryskáče :-))) A i soukromé vrtulníky...
Tomuhle teda neříkám zabalený kolo.
To jsi si fakt jako mysles, že ti ten žlutý sáček ochrání přední kolo?!?
Jste všichni hrozně chytrý, ale tohle není příklad dobře zabalenýho kola, to je příklad v nouzi formálně "zabalenýho" kola. Prostě jsem přijel rovnou na letiště, nebyl jsem ve městě, neměl jsem ani lepicí pásku.
Taxikáři dodali jakousi pásku, slaboučkou, uklízečky ty igelitový pytle, v kontejneru byl provaz a na smetišti kousek kartonu. Sedlo jsem samozřejmě vyndat nemohl, co bych s ní asi dělal? Atd.
To víš, typické greenhorce by se to nestalo, protože z brašny vytáhne igelitovou plachtu a kolo si zabalí...
Přiznám se, že já osobně nerozumím a nevyhledávám takové dobrodružství, kde bych byla odkázána na smeťáky a dobrodiní jiných.
Nemám to v krvi a mě osobně to přijde jako vyčúranost. Na jednu stranu se tu biješ do prsou, jaký jsi biker, když odmítneš dát 150 Kč za plachtu a vozit 20 dkg navíc, ale na druhou stranu pak svoje kolo pošleš do útrob zavazadlových prostorů takhle...
Pro mě jsi debil a ne hrdina...
Raději mám jistotu, že si budu moct svoje kolo co nejlépe zabezpečit než riskovat, že mi letištní zřízenec odloží na přední kolo horu plně naložených kufrů...
Nebuď nervní, to je mi na první pohled jasný, že jsi to balil jako nouzovku. To sedlo, i se sedlovkou bys prostě nacpal pod ten kartón, dovnitř, jako třeba přilepenkovat ke spodní rámové trubce, směrem dovnitř, aby to bylo zakrytý a nevyčnívalo. Takhle ryskuješ, že až to pojede po pásu dolu (pokud poletíš ULD mašinou, tak kolo půjde vždycky do bulku a ten je třeba i u pitomýho plejstejšna A320 už sakravysoko) tak se to za to sedlo někde zahákne a celý kolo poletí z tý vejšky dolu.
Zrovnatak neni problém ty obalený řidítka vyndat z představce a tak jak jsou v tom igelitu je zase přilepenkovat podelně s horní rámovou trubkou, kam až ti to bovdeny/hadice dovolej.
Na některých letištích funguje "balící služba" která za poplatek balí zavazadla do fólie. Nedávno se mi doneslo, že vedle klasické smršťovačky mívaj i bublinkovou fólii. To by možná na cestu zpátky mohlo stačit, už jsem takhle obalená kola viděl a nevypadala nějak poničeně. Takže pokud by se vyskytly problémy s úschovou krabice, tak by se možná dalo použít tohle.
Ona paradoxně ta krabice je nevýhodná v tom, že se dá dospodu a na ni se naloží kufry a tašky o váze každý minimálně 20 kilo. Ale letěl jsem takhle 3x a jediné co se mi stalo bylo to, že po vybalení jsem měl rozbité zpětné zrcátko na lehu. Byla to ale moje hloupost, že jsem na to zapomněl a zrcátko nesundal.
Takže to zabalení do fólie by mělo být teoreticky lepší, protože ti nakládači vidí, že jde o kolo a pokud mají v hlavě něco jako mozek, nenaskládají na něj tuny kufrů. Tedy alespoň doufám.
Já si myslím úplně to samé. Hovado to tam narve ať je to v krabici nebo ne, prostě bez mozku. Ale pokud to bude nakládat někdo trošku normální a uvidí že je to kolo, může to dát až třeba nahoru, aby na tom neleželo nic těžkýho. Možná. Kdežto pokud to bude krabice, tak do tý vidět neni. Ale to je můj odhad, vždycky bude nakonec záležet, kdo pod tou mašinou stojí...
Teď jsem zrovna na Ruzyni koukala na ceník u balení a bylo tam za příplatek balení kola. Ale nezeptala jsem se, zda je tím míněno zabalení krabice nebo obalení kola jako takového.
Zkusím hodit dotaz za 14 dní, až tam zase pojedu.
Jsem si na vás včera vzpomněl, zrovna stála na ruzyni velká krabice od nějakého spešla :-)
Nejlepší je se dopravit taxíkem z letiště do hotelu (nej. předem zamluvit - email). Tam kolo složit a bednu nechat uschvanou i s nepotřebnýma věcma ( lep.páska a atd). Před návratem - odletem se zase ubytovat zabalit kolo a taxi na letiště. Je to již odzkoušené. Nemusí být vždy hotel v některých státech se dá narazit na krajany. Případě zanechat bednu na velvislanectví ČR.
Pokud v dané zemi je a jsou tam ochotní ji uschovat. Pro tento případ je dobré mít hotel co nejblíže ambasádě.
Ještě je varianta využít úchovny na letišti či na nádraží. Ale za to se platí a ne všude jsou úschovny...
Popřípadě sehnat novou krabici, nebo kartony a udělat si ji...