Ahojky
S tím, že nejen na cyklostezkách potkávám bruslaře, jsem se už celkem smířil, sice mi občas trochu překáží (to může být oboustranné), ale žádný zásadní problém zatím nebyl. Většina z nich se pohybuje spíše po pravé straně nebo se tam aspoň přesune po aplikaci zvonku (často značně neochotně), ale chováním se příliš neliší od cyklistů.
Ale dneska mě jeden bruslař dost překvapil. Jel jsem po menší silnici (nebyla to cyklostezka, ale aut tam moc nejezdí, šířka akorát, aby se dva osobáky vyhnuly), proti mně jel prostředkem bruslař a docela rychle (určitě přes 20 km/h). Tak jsem zatočil k pravému okraji, aby neměl pocit, že ho omezuju (kdyby mu půlka silnice nestačila) a očekával jsem přibližně totéž od něj.
Jenže on přijel k jeho levému okraji a nabral kolizní kurz. To jsem nečekal, takže jsem začal brzdit, ale pořád jsem předpokládal, že se uklidí na druhou stranu silnice. On nic, jel proti mne kousek od kraje a nevypadal, že by chtěl aspoň zpomalit, takže jsem se nakonec začal uhýbat doleva já a doufal jsem, že nezačne zatáčet teď. Ve chvíli, kdy mě míjel, jel určitě rychleji než já.
Jenže když o tom přemýšlím, nejsem si jistý, zda ho mám dodatečně otitulovat sprostými výrazy nebo hledat chybu u sebe?
1) Bruslař je chodcem a chodí se vlevo
2) Zatímco řidič musí jet tak, aby dokázal zastavit na vzdálenost na kterou vidí, chodec/bruslař zřejmě takovou povinnost nemá
3) Řidiči se vyhýbají vpravo, ale chodec se zřejmě objíždí jako překážka
4) Osoba na bruslích zřejme nesmí ohrozit pouze chodce (a ještě na chodníku nebo stezce)
5) Pokud proti mně pojede současně auto (po své pravé straně) a bruslař (po své leve straně), tak nehodě nezabráním ani když stihnu zastavit, protože bruslař to určitě neubrzdí a kdo bude viníkem je otázka. Přitom nemusí jít o střet jen s cyklistou, řidiči auta by se asi taky špatně dokazovalo, že on zastavil a bruslař to do něj napálil.
Co s tim? ;)
Bruslaři nemají na silnici co dělat !Je mi úplně jedno, že jsou považováni za chodce.
Chodci to prostě nejsou, navíc když chodec zastaví tak stojí na fleku...
Bruslaři jsou jediní účastníci provozu většinově neschopní zastavit pomocí brždění na brzdné dráze přiměřené jejich rychlosti, směru jízdy a profilům silnice.....
Pokud si pamatuji silniční zákon tak u všech technických věcí sloužících k provozu na silniční komunikaci a řízených uživatelem věci jsou vyžadovány brzdy a to alespoň jedna !
Bruslaři navíc zabírají na silnici určitě víc místa ( v rámci logiky jejich pohybu) než je minimální šířka vozíků a potahových vozidel u kterých jsou vyžadovány odrazky.
Není mi tedy jasné jak mohou být televizí a některými policejním experty napadány příliš široké přívěsné vozíky pro přepravu dětí a zároveň ignorovány jízdní profily bruslařů, kteří navíc mohou jezdit v protisměru jako chodci ?
Popravdě řečeno, bruslení mi není sympatické to je snad cítit a vůbec se tím netajím, je to nemilá konkurence nám cyklistům na cyklostezkách, ale návist nenávist s tím nemá co dělat, protože bruslaři na silnicích podle mě nemají co dělat a jsou obecným nebezpečím....
kdo ještě nemá kde co dělat? Kdo ti dal právo určovat kdo a kde má a nemá co dělat? Kdo z tebe udělal Boha či krále nebo alespoň zákonodárce?
Sorry ale výkřiky já jsem Bůh a co dělám je skvělé a všichni ostatní ať jdou do prdele, když jsou jiní a dělají něco jiného, tak ať mi nepřekáží a vysmahnou ode všad ,kde se pohybuju já, mi mírně řečeno nejsou sympatické a silně mě odpuzují...
Hele Jurimíre ve mě taky občas bouchají saze takže mám pro tvou explozi pochopení , ale rozhodně nevidím nikde ve svém příspěvku nějaké tebou naznačované božství, zákonodárství nebo diktát majestátu.
Jen jsem vyjádřil svůj názor, že bruslaři jsou jedni z nejnebezpečnějších, nejneočekávanějších a nejnepředvídatelnějíšch účastníků silničního provozu a s ohledem k tomu mají zdaleka nejméně poviností a regulace.
A je to samozřejmě chyba zákona
ne, tys napsal, že na silnici nemají co dělat.
Tvé tvrzení je v rozporu se zákonem a já se jen zeptal, kde jsi v sobě objevil právo že ty tvoje názory a myšlenky jsou nad zákon...
Nemám tohle prostě rád. Nemám rád to, jak D-fens píše o cyklistech a tys udělal to samé o bruslařích. Nemám rád tenhle přístup.
Ano, bruslař ti může překážet, ano má ze zákona méně povinností než cyklista. Ano cyklista může překážet řidičům aut, ano cyklista má ze zákona mnohem méně povinností než řidič auta. Já to všechno vím, jen si narozdíl od tebe a D-fense prostě nemyslím, že to je důvod k tomu všechno kromě aut ze silnic vyházet a vyřvávat jak tě ten, kdo se chová jinak sere a tam, kde se vyskytuješ ty, že nepatří.
Prostě mi tohle vadí...
A proč nemůžu jasně říci, že bruslaři nemají na silnici co dělat ? Je na to nějaký zákon, který zakazuje říkat že bruslař na silnici je obecné ohrožení ?
Mám prostě takový názor na věc.
Je samozřejmě ovlivněn mou averzí z pražských cyklostezek.
Ps :Nedělej ze mě Bátoru, Defensovi jsem na diskusi na jeho blog párkrát psal když se rozepsal o cyklistech.
Protože to tak není. Nemají co dělat na silnici asi tak jako cyklisté. Zákon jim to umožňuje a mají tam co dělat. Stejně jako auta, cyklisti, koňáci, chodci, vozkové atd. atd. atd.
Všichni máme právo používat veřejný cesty.
D-fense z tebe nedělám já, děláš ho ze sebe ty, když se chováš stejně jen místo abys upíral právo na používání komunikací cyklistům, ty sis vybral bruslaře, ale princip je uplně stejnej.
HOWGH. asi se nemáme o čem bavit...
Mír i s tebou bratře :D
Tak vem laskavě na vědomí, že vnímám cyklistu na dálnici, kánoistu v plavební komoře parníků, potápěče pod skokanským můstkem bazénu, auta a psy bez vodítka na cyklostezce zhruba stejně jako bruslaře na silnici.
Tedy jako obecnou hrozbu
a stejně D-fens vnímá na silnici cyklistu...
Oba máte společné to, že tam ten i onen patří, zatímco tvé ostatní příklady mají společné to, že tam nepatří...
Patří tam ... prostě na obecně pochopitelných případech polopaticky ukazuji, že českému národu chybí ono slavné anglické common sense.
Tedy jistá smysluplnost a rozumnost přístupu ke všemu.
Prostě je účastník silničního provozu a pak je něco jako návštěvník silničního provozu a to bruslaři prostě jsou.
Mají právo tam být ale být by tam neměli.
Howq
Ps Zjevně máš Dfense načteného víc než já, koneckonců je to docela vidět .
Tak ted jsi se trosku zamotal, ne?
Cyklista na dalnici nesmi.
Prehrady jsou povinny prepravit nebo umoznit prepravu nemotorovych lodi (umele vytvorena prekazka v plavbe), takze jsme mnohokrat vyuzivali a dokonce i zaroven s parnikem. Kde vidis problem? Kdo koho ohrozuje a proc?
Potapec nejspis nesmi do bazenu a urcite nepovoli vyssi mustky zaroven s beznym plavanim.
Auta a psi na cyklostezku nesmi.
Psi bez voditka tusim taky nesmi.
Bruslar na silnici smi, ale ... {vsechno to, co tu bylo popsano o jejich vybave, pohybu a brzdach}.
takto brusliari mi troosku zavadzaju niekedy ale zas brusliarky mam rad ked sa tak pohupuju. Ono je uuplne jedno ci su napravo ci na lavo ak idu normaalne a sledujuu okolie nezavadzaa nikto nikomu ale ako nahle sa idba jeden zacne spraavat akoze ja idem a seci nabok tak uz je na ceste probleem. Suma sumaarum ak sa budeme respektovat bude pohodka (ale aj tak v lete sporoodete dievcata pohupujuce sa na korculiach sprijemnuju ten nudny asfalt :-D)
Trochu jsem zapátral a zjistil jsem, že máme účastníky silničního provozu na které se nevztahují povinosti a normy, máme tedy takové elitáře silnic ?
- bruslař v žádném věku nemá zvláštní povinnosti např. v podobě povinnosti nosit ochranou přilbu,
- ani když se pohybuje za snížené viditelnosti na silnici, není bruslař povinen být osvětlen
- na bruslaře se nevztahuje zákaz telefonování za jízdy nebo zákaz požívat během jízdy alkoholické nápoje nebo „řídit“ pod jejich vlivem
- srážka bruslařů mezi sebou není dopravní nehodou ve smyslu zákona o provozu na pozemních komunikacích.
-bruslař při samodržkopádu a zranění není vystaven riziku pokuty jako cyklista
Dámy a pánové kdo z vás to má ?
Takze to je chodec. Proc pak ale smi na syklostezku?
Protoze bruslar je vic nez chodec (nadchodec/nadchod?)...
§ 57
(7) Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na
lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna
řídit se pravidly podle odstavců 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.
protože bruslař je chodec ne řidič...
Cyklista je zase jediný řidič, který nemusí skládat jakékoli zkoušky k tomu, aby mohl řídit, nemusí prokazovat znalost dopravních předpisů k tomu, aby mohl řídit a de fakto je nemusí znát a narozdíl od odstatních řidičů ani nemusí platit povinné ručení atd. atd.
Máš příspěvky jak vystřižený z D-fense akorát místo do cyklistů se navážíš do bruslařů a ani v jednom tom příspěvku si neřekl nic, co by nějak souviselo s tím zakládajícím a s tím, na co se Jrr ptal...
Cyklista neni jediny ridic bez zkousek, velmi podobne na tom je vozka (ridic potahoveho vozidla). Jezdec na zvireti nebo pruvodce vedenych/hnanych zvirat sice primo ridicem nebude, ale s pravy a povinostmi to bude podobne. Nicmene je fakt, ze potahovych vozidel na silnici moc nepotkavam.
Ja bych asi nebyl az tak striktni jako Ujezdak, sice jsem na bruslich nikdy nejel, ale radsi nerikam, ze me nikdy nic podobneho nemuze napadnout. Nicmene soucasne vymezeni bruslaru v zakone mi pripada dost nestastne.
první odstavec: toho jsme si vědom, nicméně jak sám píšeš, potkávám na silnici jezdců na zvířeti či vozků u nás v dnešní době tak málo (asi tak jeden za dva roky, zatímco cyklisty několikrát denně) že je to celkem zanedbatelné procento této skupiny a tedy jsem o něm nemluvil a víceméně platí, co jsem řekl...
s tím posledním tvrzením souhlasím, jenže nešťastných zákonů či vymezení něčeho v nich je v týhle republice na tuny. :-(
Ti jichž se tyhle zákony týkají za to ale můžou uplně nejmíň....
Na bruslích se chovám tak jako na kole podle zdravýho rozumu. Tak jako když je přepcpaná silnice auty a liduprázdnej chodník, tak jedu na kole po chodníku (pomalu a obezřetně s tím, že vím, že nesmím a nechci ohrozit ani omezit chodce) místo abych zdržoval a omezoval auta na silnici, tak taky na bruslích, když jedu fakt rychle a ne rychlostí chůze či o malinko větší, nejedu po chodníku, ale po silnici, přestože se to nesmí pokud tam ten chodník je.... Z kopce a rychle jezdím často v pravo, přestože se to nesmí, ale je to bezpečnější pro všechny zůčastněné. Prostě to rychlé, čekáš v pravo...
Pokud to ale fakt nesmažím, je lepší jet na těch bruslích vlevo, protože vidíš, co a kdo jede proti tobě a včas se stáhneš a uděláš místo. Kdybych jel vpravo, musel bych se furt ohlížet a nebo mít někde přideělaný zrcátko či být neohleduplný debil a zavazet. Vlevo prostě vidím, co se blíží v mém pruhu, a když se přiblíží, stáhnu nohy k sobě a zvětším mu prostor...
Nicméně chování podle zdravého rozumu tady valná část pranýřuje stylem hodným Piláta právě proto, že to porušuje předpisy, které jsou dle nich dány pravděpodobně od Boha a porušit je kvůli bezpečnosti a z logiky zdravého rozumu je hřích a dle jejich logiky je lépe umřít, než přežít a žít "hříšně"
Bruslař, kterýho jsi potkal, se prostě zachoval přesně podle stávajících zákonů a podle mne dokonce i logicky.
Jel tak, aby se mu jelo dobře, tedy roztažen po silnici, protože u kraje bývá často bordel a vlevo, aby viděl protijedoucí. Když viděl, že se blížíš, nacpal se ke kraji, aby ti umožnil pohodlné a bezpečné objetí, což tobě přišlo z nějakého důvodu složité a uhnout jsi nechtěl a objet ho také ne a pravděpodobně jsi mu dle svého popisu, že jsi jel stále proti němu a místo objetí přibržďoval, připravil asi horké chvilky, kdy přemýšlel, proč ho ohrožuješ a jak má tuhle situaci vyřešit za tebe...
Už jsem, jedouce na bruslích, takto se chovajícího cyklistu, který neznal předpisy či se podle nich nehodlal chovat potkal také...
Mně tedy takové chování nepřijde logické, tudíž mi nepřijde ani dle zdravého rozumu a tudíž ani bezpečnější - když jedu pomalu, jedu vlevo, když to smažím, jedu vpravo. To znamená, že pojedu třeba autem nebo na kole a proti mně prostředkem silnice bruslař. Já ale takhle zepředu nepoznám, jestli ten bruslař jede rychle, nebo pomalu, takže nevím, na kterou stranu se uklidí. Kdyby se takhle chovali všichni účastníci silničního provozu tak já se z toho teda voptákuju hned první den :-D
Naprostý souhlas :-)
Bohužel navíc ne všude jsou dráhy na bruslení, kde mohou bruslaři alespoň "překážet cyklistům" (pokud bych si zajel třeba do Mostu, navíc ani tramvají to není zadarmo a ani auto bych tam samotné nenechal, že každou chvíli tam něco vykradou),
tak po silnicích bruslím (podle předpisů) také vlevo, abych viděl, co se děje předemnou a stačil včas uhnout (hodně často je to potřeba...) a jen ve větších rychlostech také jezdím vpravo, ale samozřejmě jen z větších kopců a soupaž, abych zabíral co nejméně místa.
Bohužel, i když se vždy snažím být ohleduplný s pocitem, že jsem na silnici "nevítaný host" a když něco jede proti, tak vždy přestanu bruslit (i když bych nemusel a vešel se i tak a je to třeba do kopce nepříjemné se pořád rozjíždět), tak právě pitomci, co se snaží dát najevo svou "nadřazenost" úplně zbytečně vytváří nebezpečné situace a dělají vše proto, abych jim spadl přímo pod kola, anebo mi to bruslení alespoň pořádně znechutili ...
Co říct na to, když míjejícímu autu nejede nic proti, je pro něj problém mne objet (natož zablikat) a už mne právě takto (zbytečně) auto natlačilo na krajnici do mokrého písku, kde se brusle "zastaví na místě" (tak rychle opravdu utíkat nedokážu) a byl jsem rád, že jsem si ještě stačil "vybrat" a spadnout do pangejtu a ne jemu pod kola - samozřejmě auta, co jela za ním, "nic neviděla" a nikoho jsem nezajímal, když jsem si "dovolil bruslit" na silnici ;-( ...
No jo no, můžu politovat... ale zas když si uvědomím, že žádná česká silnice nezaručuje nepřítomnost štěrků, písků, děr a dírek, prasklin, propadlin, sjetých krajnic tak nezbýva než smeknout klobouk a říci, s takovými kolečky na nohou na to vlésti jest skutečným hrdinstvím a pohrdáním nebezpečenstvím....
:D
Jo jo, vždyť se také na té silnici občas cítím, jako "poloviční sebevrah", ale to vlastně i na kole :-D ...
Kdybych si ale nevěřil, tak na to samozřejmě nelezu (za sebe ale jeden také pořád nevidí...) a nechci udělat neštastného ani nikoho jiného, takže samozřejmě jezdím opatrně, řídím se předpisy (někde raději tím zdravým rozumem, tedy dokud mne někdo nedožene k vzteku a to bohužel bývá často ;-(...) a musím počítat s tím, že lidé jsou různí a ten, koho nebaví to samé, co mne, si mne v tom lepším alespoň nebude všímat a v tom horším holt musím od ostatních (bohužel) počítat se vším ;-( ...
Nejhorší ale je, že plechovky pořád přibývají, míst s kvalitním asfaltem bez provozu je čím dál méně a bez plechovky už dnes neudělá pár kroků pěšky ani "kdejaký nebezpečný blb" (navíc třeba s koupeným řidičákem, nebo rovnou bez něj), který by byl nejspíš nebezpečný i na tom kole (pokud by na něm ještě bůbec někam dojel) a pak se jeden diví, že to na silnicích vypadá, jak to vypadá a místo "potěšení z pohybu" si tam pak jen jeden jede přidělat další zbytečný stres a ještě se načuchat smradu - sportem ke zdraví !!! ;-D ...
Add souvislost s meritem článku:
Ono to Jurimíre nemá žádné všeobecně platné řešení které by se dalo navrhnout.
Ty snad máš nějaké řešení jak by jsi se vyhýbal chodci na kolečkách, který běží 2/3 rychlostí cyklisty , nepravidelně kličkuje obřími kroky v sinusoidě v pásmu širokém cca 2-3 metry a zjevuje se tu v protisměru a tu v posměru jak je jeho ctěná libost ?
A to vůbec nemluvím o tom, že valná většina chodců na kolečkách nevěnuje pozornost situaci za sebou ....
Tak navrhni nějaké řešení, já jsem na to zvědavý..
jsou dvě možnosti. Buť to bude chodec nebo řidič. Chtělo by to ale jasně rozhodnout a říct, napsat do zákona.
Pokud řidič, budou pro něj stejný práva a povinnosti jako pro cyklisty a bude jezdit v pravo a nebude mít co dělat na chodníku atd. atd.
Já osobně vbych byl ale za to, aby byl chodec, protože to považuju za bezpečnější, když jede bruslař po levé straně a pokud to jde, tak po chodníku. CO bych zrušil je to zkurvený ustanovení o cyklostezce, který ho na cyklostezce žene v pravo a na silnici vlevo a pak v tom má logicky většina bordel jako prase a ani bruslař, ani ti, co ho potkávají neví, co je správně a neví, co mají jeden od druhýho čekat. Zkrátka ta varinta jak je teď mi přijde nejhorší možná. Nemůžou za ní ale bruslaři...
Nevim, jestli ti rozumim, ale jaky ustanoveni zene bruslare na cyklostezce doprava??
Jestli narazis na odstavec, ktery povoluje bruslarum jezdit po cyklostezce, tak jsem se jeste dival, na ktere odstavce odkazuje a jizda vpravo tam rozhodne neni (to by byl odstavec dva).
(7) Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.
(3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.
(5) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", nesmí cyklista ohrozit chodce jdoucí po stezce.
(6) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je cyklista povinen užít pouze pruh vyznačený pro cyklisty. Pruh vyznačený pro chodce může cyklista užít pouze při objíždění, předjíždění, otáčení, odbočování a vjíždění na stezku pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit chodce jdoucí v pruhu vyznačeném pro chodce.
Je to sice ze starý verze zákona, ale platí to furt:
d) řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové
nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti,
e) vozka je řidič, který řídí potahové vozidlo,
f) vozidlo je motorové vozidlo, nemotorové vozidlo nebo tramvaj,
h) nemotorové vozidlo je vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí
síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo,
http://www.ladronka.cz/index.php?page=disc&...
z diskuse bruslařů vyjímám :
Z pohledu bruslaře je většina silnic zapovězeným územím, za předpokladu že se nehodlá vydat vstříc jisté nehodě.
Jezdit se dá po silnici jen v přehledných, bezpečných úsecích s minimálním provozem. Jistota na bruslích, ani potlačení strachu z nás v případě srážky supermana neudělá. Většinová bruslařská populace není schopna provozovat techniku jízdy výjimečných jedinců z extrémních videoklipů (nehledě nato že při agresivu si jezdci často namlátí a mezi auty ani oni tak často nekličkují).
Stejně jako jsou lední brusle omezené jen na vhodné ledové plochy, je třeba si uvědomit, že vlastnictvím inline bruslí nám nevzniká právo pohybu po silnici a dostupnost vhodných terénů omezená. O tom kde budeme a můžeme jezdit musíme myslet ještě před koupí.
Ale v zasade souhlas. Vetsinova bruslarka populace na to nema (techniku, odvahu, prilezitost). A kdo to zkousi bez ohledu na zakazy, musi jednak znat sve moznosti a jednak pocitat s nejhorsim, za ktere si bude moct jen a jen sam.
bruslař je chodec a MUSÍ ze zákona jet po levé straně. Jemu nic jinýho nezbývalo, pokud nechtěl porušovat pravidla. Na svou pravou stranu se uklidit NESMĚL, byť by to pro tebe bylo pohodlnější. Stejně tak jsi se ale ty mohl uklidit vlevo a předpokládat, že on poruší předpisy a uklidí se vpravo je asi stejné jako by on předpokládal, že je porušíš ty a uklidíš se vlevo.
On by se měl nacpat co nejvíc k levýku kraji, což píšeš, že udělal, když tě viděl a tedy se zachoval logicky a správně a zcela v souladu s předpisy a tys ho měl prostě objet jako jakýhokoli chodce.
Nic víc...
což jsi nakonec udělal, takže všechno v pořádku, ne? Alespoň podle toho, cos napsal...
Dobre, podle tebe se tedy tenhle bruslar zachoval spravne, zatimco prakticky vsichni ostatni bruslari, ktere jsem potkal predtim jeli spatne. Stejne by to tedy melo fungovat i na cyklostezce, protoze je to taky pozemni komunikace, takze i tam musi bruslari chodit/jezdit vlevo. No budis... :)
Pak se to ale muze zkomplikovat tim, ze na zacatku nekterych cyklostezek tady mame cedulky s pravidly pouzivani (nebo tak nejak) a tam je jasne napsane, ze bruslari maji jezdit vpravo. Takze pokud musi bruslar dodrzet jak tyhle pravidla, tak silnicni zakon, potom na danou cyklostezku nesmi nebo si rekne, ze to pro nej neni zavazny predpis a bude ceduli ignorovat. Cedule je obdelnikova, takze asi nepujde o znacku Jiny prikaz.
Jeste se te zeptam jinak. Pokud proti tobe pojede stredem silnice bruslar (ty pojedes na kole nebo autem), kam budes cekat, ze se uhne? Pripustme si, ze pokud oba pojedete svizne a nebude to uplne prehledny usek, tak casu moc neni a po fazi, kdy jedete proti sobe hrozi, ze se ve stejny okamzik zkusite vyhnout opet koliznim smerem... ;)
Ano, ke ztratam na zivote, zdravi ani majetku nedoslo, mozna ani primo k ohrozeni ucastniku provozu, ale presto o tom premyslim, prece nebudu cekat, az se opravdu s nekym srazim...
Bez ohledu na nějaké zákony to ze svého pohledu vidím takhle: když bruslař jede po nějaké silnici, kde se pohybují jiná vozidla - auta, kola, tanky...měl by jet po pravé straně, jako se normálně jezdí. Protože bruslař JEDE, chůzí se bruslení nazvat opravdu nedá. Kdybych ho potkal tak, jako Ty, asi bych si myslel, že se pomátl, nebo ztratil pud sebezáchovy. Přesto že je dle zákona nazýván chodcem. Myslím že zde by měl být zdravý rozum nad zákonem. Ale při nehodě by byl problém, jak píše Jirka. A včil babo raď. Baby, co vy na to?
bruslař v pravo je na silnici pro všechny rychlejší (auta, cyklisti, motorky...) silně omezujícím prvkem. prostě je moc širokej. Za sebe nevidíš.
Vlevo ty rychlejší proti sobě vidíš a můžeš jim včas udělat prostor a neomezovat je a neohrovat ani je ani sebe.
Ono to svou logiku má Zdendo...
Pak by mel ale jezdit pomalu. Kdyby v situaci, kterou Jrr popisuje sam zazmatkoval jeste vic, mohl taky dat blinkr vpravo a zastavit na sterku a pockat. Kdo by pak byl na vine?
A jak je to s prednosti? Kdyby ridic chtel odbocit vpravo mimo silnici, mel by bruslari dat prednost. Ale kdyz se bruslar vyriti ze zatacky, kdyz je treba auto s vlekem v puli odbocovani... A podle popisu tenhle bruslar asi nebyl schopen v pripade hrozici kolize zabrzdit.
No jo, logiku mají oba dva pohledy. Jenže jinou logiku má bruslař a jinou já když jedu čímkoliv vpravo. Předpokládám, že do provozu si troufnou bruslaři, kteří umí jezdit a pak by pro ně jízda vpravo neměla být problém. Když jede na kole babka s roštím, nebo pomalý cyklista, taky se neřadí vlevo, protože líp vidí. A troufnu si říct, že v těchto případech je bruslař rychlejší.
sám jsi sem dával odkaz na to, že cyklista, běžkař atd. smí užít i cyklostezku a v tom případě, že s emusí chovat jako cyklista, tedy jet i v pravo.
Souhlasím s tím, cos psal výše, že zákon je co se bruslařů týře poněkud "zvláštní" Ano je. bruslař, je chodec a všude jinde se m a musí chovat jako chodec. jen na cyklostezce má vyjímku a příkazem dané jiné chování...
Z jedné strany je to nelogické, z druhé nikoli...
Pokud je to cyklostezka i pro pěší, je logické, aby jel v pravo, protože chodec na bruslích je rychlejší než chodci bez bruslí, i když tím často zavazí zase cyklistům, kteří jedou rychleji, ale on je za sebou nevidí a nemůže jim udělat místo, na což si tu všichni cyklisté stěžují...
jo, čekal bych, že se uklidí vlevo, když mu to přikazuje, zákon... ale dával bych si pozor, jestli se náhodou nezačne chovat jinak než mu zákon ukládá a třeba nezčne kličkovat po silnici. Jak mi říkal tatík, když jsme se učil řídit auto, v provozu vždy očekávám neočekávané a (v krizových situacích tuplem) přistupuju ke každému s tím, že to může být největší idot na světě a udělat nelogické a zhovadilé věci. D9ky tomuto přístupu jsme ještě nikdy nebural a jsem živý... vřele doporučuju.
Citaci zakona jsem sem daval, ale nejsem presvedcen, ze by se bruslar musel chovat na cyklostezce zcela jako cyklista. Mozna to blbe ctu, ale ja tam tu jizdu vpravo fakt nevidim.
Kdyz se odpoutam od zakonu, tak jsem presvedcen, ze by bruslari meli jezdit vpravo vzdy. Z pozorovani na cyklostezkach si myslim, ze rychlost bruslaru a cyklistu se vyrazne nelisi, obcas vidam i skupinku, kde cast jsou bruslari a cast cykliste.
Prestoze me na lehokole jeste zadny bruslar nepredjel, tak bruslare, kteri na cyklostezce predjizdi pomale cyklisty obcas potkavam. Proto mi prijde absurdni (krome povinnosti z legislativy), aby bruslar jezdil vlevo.
Pokud potkam skupinku, ve ktere jsou bruslari i cykliste a vsichni zajedou na svoji predepsanou stranu, tak se nemam sanci vyhnout!
Pokud nejde o cyklostezku, tak mohou vlevo vedle sebe dokonce jit dva chodci/bruslari, sice jsou tam urcita omezeni, ale muzou!
Pokud bych mel bruslare objizdet jako prekazku, jsem povinen davat prednost protijedoucim vozidlum, takze mi nezbyde nez zastavit ve svem jizdnim pruhu. Co se stane? Narazi do me ta prekazka...
Argument s tim, ze nevidis za sebe mi pripada dost slaby. Pokud chci videt za sebe, poridim si zrcatko. Na kole ho mam, pokud bych chtel jezdit na bruslich, prislo by mi logicke zrcatko na bryle poridit.
Pokud jede bruslar vpravo a nemuzu ho predjet kvuli protijedoucimu, tak holt spomalim a nejakou dobu pojedu za nim. Pokud pojede vlevo, tak za stejnych okolnosti musim zastavit driv nez do me narazi nebo doufat, ze se tam vsichni nejak vejdeme s rizikem, ze budu vinikem zbytecne nehody.
Ocekavat neocekavatelne je dobra rada, ale tezko se realizuje.
Na silnici není co řešit, tam jako chodec patří k levému okraji, a vozidla jej objíždějí. V případě že míjíš chodce (vč. bruslařů) a současně protijedoucí auto, může nastat blbá situace, a související právní problémy, pokud dojde ke střetu a bruslař bude lhát.
Souhlasím i s tím, že bruslař je v podstatě kličkující nemotorné vozidlo bez brzd, které je uměle označeno jako chodec, a tudíž musí jezdit v protisměru, může jezdit po chodníku i cyklostezce, má přednost na přechodu (takže tam může vyjet z křoví bez rozhlédnutí) avšak nemusí třeba za snížené viditelnosti svítit.
Na společné stezce pro cyklisty a chodce není určeno, při které straně kdo chodí/jezdí (resp. platí obecné určení kdo jezdí při pravém okraji vozovky, a kdo chodí při levém okraji vozovky, což je ovšem nabouráno tím, že stezka nemusí mít vozovku). Už jsme to tu probírali, a navíc s nejednoznačným závěrem, protože někdo preferuje, když jdou chodci vlevo (jako po silnici), někdo, když jdou vpravo (při větším provozu se cyklista za chodcem může alespoň pomalu pohybovat, namísto toho, aby zastavily oba směry).
V reálu je to tak, že si každý jezdí a chodí kde chce. Někdo je z toho nervní a na$raný, takové lidi nechápu: Když se mi tento režim pohybu nelíbí, tak se tam necpu...
No jo, ale to bys nemohl jezdit nikde, protože můžeš narazit na spoustu motáků na bruslích, kolech, pěšky, v autech...A když se ti to stane víckrát, třeba trochu znervózníš a nasereš se. Možná by stačila trocha ohleduplnosti a zdravého rozumu.
Řekla bych, že v tomto konkrétním případě to byla vina bruslaře. On se má chovat jako chodec, ale tím, že apriorně jel prostředkem se tak nechoval. Tím, že až v okamžiku střetu s tebou začal situaci řešit (mimochodem podle předpisu) se stalo pro tebe jeho chování nečitelné a vytvořil potenciálě nebezpečnou situaci.
Osobně taky nemusím bruslaře na silnicích, ale jsem daleka soudů, že by měli být vyhnání a vytěsněni.
My cyklisté to přeci taky známe. Víme, že jsou mezi námi tací, co prasí, někteří prasí programově a někteří tvrdí, že prasí kvůli záchraně svých životů a pro blaho lidstva.
A pak ti ostatní, kteří neprasí, kteří raději třeba na chvíli s kola slezou nebo ho chvíli taky třeba vedou, protože vědí, že prasit se nemusí, prasit se chce, protože je to výhodnější.
A štve mě jako cyklistu, že nás pak všichni hážou do jednoho pytle.
dAL JSEM BOD ..
Mě by jen zajímalo, kde přesně se bruslaři solidarizují s námi cyklisty :D a jaké ještě věci, se kterými se budeme muset solidarizovat, nás čekají na silnicích v budoucnu.
Zorbingové koule ?
:D
Nevím, zda jsem přesně porozumněla tvému dotazu, tak promiň pokud neodpovím k věci:-)
Ja se nechci solidarizovat s někým na základě jednoho jediného společného znaku. Naopak považuju za nebezpečné se solidarizovat třeba výhradně s řidiči nebo s cyklisty nebo s chodci. V životě je to holt složité, stejně složité je to v silničním provozu. A já bych se ráda solidarizovala s těmi, kteří mají dle zákona právo se v něm pohybovat a kteří zároveň chtějí spolu s ostatními hrát tu silniční hru podle pravidel.
Co nás čeká v budoucnu? No to nikdo neví.Svět se mění. Třeba se i tobě může stát, že budeš chtít dělat něco, o čem ostatní budou soudit, že je to nesmysl.
Jistě to se stát může, třeba budu chtít jezdit po silnice na motokáře, nebo si na ní pouštět letadýlka.:D
Na druhou stranu se o mě myslím dá říci, že se snažím ostatním lidem působit co nejméně problémů. Slézám , zastavuji, děkuji, pouštím, případně dávám přednost i když na ní mám nárok.
Mezi cyklisty je takových spousta, mezi bruslaři a zejména mezi bruslařkami bohužel po zkušenostech z Prahy neznám žádného.
Jen s tím právem se někde pohybovat si nejsem jistý. Koupě bruslí ti žádné právo nedává.
Stejně tak koupě kola nedává právo se pohybovat po dálnici nebo chodníku či drandit po perónech.
Dokonce ani koupě auta nedává žádné automatické právo osobě vlastníka jezdit po silnici. Dokonce ani vlastník vozidla, které splňuje některé parametry a má řidičák nemůže automaticky jet po dálnici, musí mít například minimální rychlost, známku a neměl by jezdit tu vlevo a tu vpravo...
Bruslaři mají vlastně štěstí v tom, že české právo je debilní moloch, které nereaguje na novinky.
Mají dokonce štěstí i v tom, že spadají do statistik chodců čili jejich zranění a incidenty nejsou statisticky čitelné tak jako cyklistické, myslím že by jsme se divili kolik chodců ve statistickách byli vlastně bruslaři...
Chválím ti tvou snahu působit ostatním co nejméně problému. V tom jsem s tebou solidární.
A abychom to trochu odlehčili:
Tedy sorry, nic ve zlým, ale představuju si, že jsem bruslař (jako že nejsem), ležím se zlámanou hnátou ve špitálu a říkám si, jak jsem to vymňouk, že nejsem započítán v bruslařské statistice:-))
naopak to je plus pro něj.
Je to mínus bod pro statistiku chodců do které v případě zavinění chodcem bruslařem spadne, že chodci ohrožují ....
Jako co je pro něj plus - ta zlámaná hnáta:-))
Plus by to teoreticky byl pro bruslařskou statistiku, tedy plus ve smyslu, další zlámaný bruslař. Jenže taková statistika neexistuje.
Chtěla jsem tím snad jen trochu naznačit, že už se pomalu a jistě dostáváme do argumentační tísně a začínáme hromadit argumenty hlava nehlava:-))
Argumentační tíseň ?
Proč tedy bruslaři na silnici nesmí v Rakousku což je příkladná a má oblíbená cyklozemě ?
Proč je nulová tolerance bruslí na silnicích v Itálii?
Proč v Austrálii nesmí bruslaři na komunikace s povolenou rychlostí nad 50 km v hodině ?
Ale, to je jiná. Jsem ráda, že jsme zase nohama na zemi:-))
V těch zemích to tak je, protože to tak mají v pravidlech. My to tak zatím v pravidlech nemáme, takže si nedovolím tvrdit, že ten či ten nemá tam či onde co dělat. Troufnu si pouze tvrdit, že bruslař je na silnici povinen se pohybovat po levém okraji. Tečka.
O tom, že by se měla legislativa v otázce bruslařů změnit, se mluví už minimálně 2 roky. Jak to nakonec dopadne nevím. Jak jsem psala dříve, já osobně bruslaře na silnici nemusím, ale necítím se být povolána to tvrdě vyžadovat.
Obávám se, že mezi pražskými bruslaři se nedočkáš přednosti ne proto, že by nechtěli, ale proto že to neumí. Přijde mi, že většina bruslařů na modřanské cyklostezce ty brusle prostě neumí pořádně řídit. Ale ono tam bude i dost podobných cyklistů.
Při nedělním návratu z Jedlové jsem jel dlouhým táhlým klesáním na silnici do Kytlic, s celkem novým povrchem, slabým provozem a tudíž oblíbeným bruslaři. Pár jich tam taky bylo, všichni jeli vpravo a předjíždění bylo naprosto OK. Dávám o sobě vědět zvonkem. Jeden měl i zapnutou blikačku a byl díky ní vidět v lese ve stínu pěkně včas. Podle mě, pokud bruslař není nějaký nemotora, co se sune krokem, ale naopak "sportovec" s rychlostí přes nějakých 12(15?)km/h na rovině, patří logicky vpravo.
Když si představim, že tam jedu 20 nahoru do toho mírného kopce a přímo proti mě se ze zatáčky vyřítí třicítkou Bárbí(Ken), asi bych dokonce čekal, že mě objede ke středu (což je samozřejmě blbost)...... :o( Součet rychlostí 50 už je na pořádný karambol! Děkuji tedy rozumným bruslařům že jezdí, i třeba proti přiblblým předpisům, vpravo.
To je hezký, ale jako chodec jsem se celkem orosil při představě, že potkám vpravo jedoucího bruslaře, který udělal podobný výpad jako jsem nedávno viděl a já ho zrovna budu předjíždět.
Jeli dva, vedle sebe, vpravo, od pohledu žádní začátečníci i když vyššího věku. My šli s kočárkem stejným směrem a viděli je zezadu.
Pak přijel cyklista a chtěl je tedy předjet zleva. Pán udělal náhlý výpad levou nohou až na levou krajnici (nevím jak se téhle blbině říká - asi welkej woblouk woe). Cyklista měl dost co dělat, aby mu zbyl na plášti po prudkém brždění vůbec nějakej vzorek.
To sem prostě nepochopil. Předvídatelnější je pak snad i roční dítě který se uprostřed cyklostezky učí chodit.
Proto cinkám zvonkem, stejně jako když se blížim zezadu k pěším (tedy většinou ke skupině, nebo k nepředvídatelným dětem).
Zatim to funguje. Jenom jednou jsem málem naboural do skupinky horolezců. Po zacinkání se zastavili (přes celou cestu) a hledali ztracenou karabinu ... :o)
Přesně to jsem chtěl napsat, jenže jsi mě předběhl. Já ovšem necinkám zvonkem, protože jsem zjistil, že zvonek přes ty sluchátka neuslyší. Troubím dost hlasitou trumpetou, kterou už dotyční slyší. Samozřejmě že nejdříve jen tak kviknu abych je upozornil a nevyděsil, no a když to nepomůže zatroubím jak archanděl Gabriel. To zpravidla stačí. I když jednou dvě slečny jely po stezce a evidentně si myslely, že je evropská uhnije postavila právě pro ně. Hýkal jsem na ně potichu zdálky, nahlas zblízka a už jsem myslel, že použiju roztomilý vulgarismus. Ale v posledním okamžiku krasavice inteligentní s výrazem jako když obcházíte obzvlášť smradlavé hovno, ráčila uhnout. Tak jsem jen nechápavě zakroutil hlavou a zmizel jim v jemné tříšti rozjížděných slimáků. Ale to byl jen jeden případ. Jinak bruslaři uhýbají bez urážek.
Jo a ještě mám docela veselé zážitky. Ráno, když jedu do práce, jedna paní chodí po cyklostezce se psem. Pomíjím fakt, že psům je tam vstup zakázán a jsou tam všude cedule. Pes je takové velké hovado - tipuju křížence pitbula s něčím chlupatým. Ležáky nemá evidentně rád a kdyby se ke mně dostal sežere mě i s bowdeny. Tak vždycky z dálky kviknu a paní jelením skokem odskočí i s tou bestií mimo asfalt. Pes má pěnu u huby ale paní je veselá, pozdravíme se, zamáváme si a pokračujeme každý svou cestou. Takže to jde i k všeobecné spokojenosti. Za hňupa je ten pes.
vždycky to jde k všeobecné spokojenosti, dokud se potkají dva rozumní lidé. V háji to je,když s epotká rozumný člověk s blbcem a uplně prdeli to je, když se potkají dva blbci. Jaký kdo ze zůčastněných kdo používá v danou chvíli dopravní prostředek je uplně ale uplně lhostejné a vůbec na tom nezáleží....
já to mám při raním průjezdu Kolodějema, je tam nová ulice, kterou rád používám.
Mají tam vzrostlý štěně dobrmanku a je to ruleta, když je s ní na ranním venčení panička tak je to po první skákací příhodě ( psice ke mě, já šup dolu a za kolo) pohoda, psa chytne nakrátko já poděkuju, psice bojuje ale nemá šanci.
Když venčí kdokoliv jinej z rodiny je to loterie, většinou je to tak o metr.....
Cim to troubis? Na Modranske jsem se ani s celkem hlasitou trubkou nechytil a ignorovali mne.
Je to něco takového
http://koloobchod.cz/detail-207882-klakson...
ale řekl bych že ten můj je větší. Klakson!
Kupoval jsem ho v Kaufu a stál asi 160 Kč.
Tak podobny mam. Zvolol jsem radeji umelohmotny - nerezne a zni cca stejne.
A presto mne ignoruji. 8-(
No, já mám dost velké charisma.
A už jsi viděl Armstronga troubit na plastovou trumpetku?
Nekdo Te pri tom troubeni i vyfotil!
http://www.ur-ban.com/galleryv2/d/4131-5/monkey...
A to si narazil na pomalé bruslaře. Pokud někdo opravdu jezdí, tak v klesáních je rychlejší než cyklista (zbalený bruslař na rychlých závodních bruslích jede o chlup rychleji než silnička) a na rovině často taky.
Mám pár kamarádů co závodně bruslí a roviny se jezdí tak 32-35km/h a v mírném sjezdu (Plzeň - Lopatárna kroužení prosti směru hodinových ručiček, tedy sjezd ten mírný) to je tak 50-55km/h.
Na kole je nestíhám, i když celkově okruhy když máknu tak jakž takž se držím, protože to co ztrácím lehce na rovině a sjezdu, tak získám zpět v tom krátkém prudkém výjezdu.
Jezdit takovou rychlostí vlevo na silnici, to je sebevražda a naprostý nesmysl.
Pokud má mít bruslař povoleno jezdit po silnici, tak jedině v pravo.
Sám jsem taky bruslil a s těmi kamarády co jezdí závodně na bruslích se všichni shodujeme, že bruslař za běžného provozu by na silnici neměl vůbec páchnout.
Tedy až na specifické vyjímky typu silnice v Jizerkách podél Souše, kde je malý provoz, omezená rychlost myslím na 30km/h po celém úseku (takže ji běžně porušují právě bruslaři) a všichni ví, že se tam bruslí ve velkém.
Jasně, tohle byli normální "rekreační" bruslaři. Pár rychlíků (i s hůlkama) jsem už taky viděl, ale vždy jen na stezce (dost mě to ponížilo sebevědomí), případně na speciálních tratích (za hranicí v zemi krále Miroslava?) u Altenberku a pod Fichtelbergem.
Jestli jsi kolem Fichtlu nevidel nase biatlonisty na koleckovych bezkach.
Pokud na sebe pokřikujou německy, mohli to být oni :o)))
Ještě se vrátim k Mlokovu příspěvku. Ta Soušská silnice je hodně podobná silnici u Kytlic, provozem aut i profilem. Bruslí se na ní fakt hodně (vč. kolečkových lyžařů) a všichni bez vyjímky vpravo (proti předpisům) a zatim jsem o problému neslyšel.
Souš je snad jediná možnost, tady v tom regionu, si zabruslit. Nevím jak je to tam s provozem dnes, ale před 2 lety (a více), když jsem se tam vyskytoval, tak tu auta navečer, kdy jezdí nejvíc bruslařů, jezdila málo a opatrně, silnice je dost úzká a místy klikatá. Navíc na straně k přehradě jsou svodidla, není v případě nouze kam uskočit...
Současný majitel zdejšího hotelu (Montanie, dříve Darre), má (poněkud šílený) plán vybudovat kolem přehrady cyklostezku, ale nevím jestli něco takového Povodí Labe povolí, když jakýkoliv k vstup přehradě ihned bez milosti pokutuje částkou 1000,- Kč (hrázný je opravdu pozorný)... :-)
Jsem bruslarka od 1997,mam spouste zažitek,v roce 1997 bylo to nadherny pocit než pozdej asi od 2005 už pomalu horši :-(
já začal bruslit dřív. Kdysi jsem znal tak minimálně 50% těch, co jsme potkal na bruslích na Letný a ve Stromovce křestním jménem.
Cyklostezky nebyly a ciklistů bylo taky málo a nemotali se ani nenadávali. Po městě když jsme jezdili, bylo to taky v pohodě, protože se toho odvážili jen ti z nás, kteří to uměli a něměli v případě nouze problém třeba přeskočit lavičku.
Z bruslí s estala moda a začaly bruslit i typické Barbie. Jo, je fakt, že zadeček neformuje tak krásně nic jako bruslení, ale začal jsme mít pak občas problém s někteýma bruslařema, i když jsem byl sám na bruslích a prostě jsem tyhle typy nedokázal přečíst a reagovlai i pro mmne nesmyslně a blbě.
Uplně ale uplně stejný to ale bylos cyklistama. Jak jich přibývá, snižuje se pravděpodobnost, že cyklistu v Praze znám osobně, což dřív byl aspoň každej třetí a zvyšuje se silně pravděpodobnost, že potkám za řidítkama idiota a stává se to čím dál víc.
TO je prostě daň za rozšíření. Tak to bývá. U všeho...
Nelze nějakým zákonem či předpisem zakázat pitomcům, aby nepoužívali, to co používám rád já :-)
Stát Victoria : * Bruslaři, skejťáci a jim podobní jsou vedeni jako povšechne jako "skaters a používají "wheeled recreational devices".
Bruslaři na kolečkových rekreačních zařízeních nesmí používat komunikace s dělící čárou, nebo s dělícím pásem.
Dále nesmí používat žádné komunikace s vyšší povolenou rychlostí než 50 km v hodině a jedno směrné vícepruhové komunikace.
Všechy takové mohou přejíždět nejkratší cestou.
Dále zákon a městská nařízení přesně definují, že bruslaři překopíruji celé abych nebyl Dfens :
For skaters using a bicycle path or a separated footpath (defined above in "Use on footpaths, shared paths, bicycle paths and bicycle lanes"), RR.243(1) says that skaters must not be on that part of the path designated for pedestrians unless the skater is crossing the path by the shortest, safe route and does not stay on the path for longer than necessary to cross safely (max. penalty: 2 pu). Skaters also must keep out of the way of any bicycle (RR.243(2); max. penalty: 2 pu).
To zni dobre. Kdy se stehujes?
ani nemusím moc daleko :D
Rakouské právní předpisy upravující bruslení jsou docela jednoduché:
V pěší zóně můžete bruslit kdekoliv se Vám zachce.
Pokud je někde cyklostezka, použijte ji.
Pokud je někde chodník, ale ne cyklostezka, použijte jej.
Pokud není ani cyklostezka ani chodník, pak je bruslení zakázáno.
Z toho plyne, že bruslení mimo město je povoleno jen na trasách, které jsou označeny modrou značkou "stezka pro chodce" nebo značkou "stezka pro cyklisty".
Povšimni si, že rakouské právo je k inline bruslařům mnohem přísnější než právo české. Na silnici v Rakousku prostě vjet nesmíš.
Asi už o bezpečnosti bruslařů i ostatních účastníků silničního provozu vědí své ?
Dnes jsem docela ziral. Jak bruslare moc z auta nevnimam, tihle se prehlednout nedali. Jeli tak 20 kmh a jeden z nich frajeril a delal vlnovku znozmo pres cely pruh silnice. Mirili smerem dolu a predjizdeli se. Bylo to v Praze v ulici Na Jezerce za zatackou.
ehm, proč myslíš, že frajeřil, třeba jen zpomaloval...
promiň otázku laika, bruslař zpomaluje tak že jezdí ze strany na stranu přes celou šířku vozovky ?
Ale to je od něj opravdu chvályhodná metoda, je to jediná možnost ?
Pak snad himbajs není potřeba ani zákona ani regulace ale prosté selské úvahy, když proti mě něco jede tak prostě nezastavím tak asi radši na ten kopec nepolezu že ?
otázka, jel jsi někdy na lyžích?
Když ses učil, houpal ses jakoby od kraje ke kraji sjezdovky a zpomaloval se tím? Já jo. Na bruslích to jde stejně a občas to dělám, ale jen když nikde nic není a nejede či nejde. Je to jednoduché a neobrušuje to kolečka tolik jako jiný zpúsoby zpomalení nebo zastavení. Což ovšem neznamená, že nejde zastavit, či zpomalit jinak. Tak jako i na lyžích to jde jinak, i na bruslích to jde jinak, a když to umíš, tak ani nemáš příliš dlouhou brzdnou dráhu
No jistě ....
Pardon, on tady někdo jezdí na sjezdových lyžích po silnici ?
Vlastně by na to měl být nárok, že ?
Né vážně, pokud někdo tvrdí, že je to normální a né žádné frajeření brzdit tak padám úžasem.¨
Účastník provozu, který k brždění využívá i protisměrnou část silnice, nemá na silnici co dělat
no že to děla od krajnice ke krajnici, jsem nevěděl. Murphy psal ze strany na stranu, což jsem pochopil jako ze strany na strynu ve svým pruhu. Já to tak občas dělám. Většinou tedy jen v tom sešupu Ve stromovce, kdy nechci, aby se mi to rozjelo moc, protože tam může dokudkoli vylítnout pes nebo kočárek apod. Ne, že bych to nezastavil, kdyby došlo na lámání chleba, ale jelikož nemám brzdičku, ohobloval bych kolečka a prostě nechci. Krom toho mě ten pohyb baví.
Že je to na silnici s autaba blbost je fakt a o tom jsem nepolemizoval. Netvrdil jsem, že je to normální nebo že to má někdo dělat.
Nevím, kde sis to zas přečetl...
Ty čteš to, co já nenapsal jen proto, abys našel důvod vyjet. Promiň to mě nebaví... TO není diskutování...
Chtěls vysvětlit, jak se tak může brzdit a já ti to řekl. Jen jsem popsal technickou stránku věci. Lyže jsme vzal jako příklad proto, že jsme předpokládal, že na nich umíš a tedy ti to tímto přiblížím. Nikdě jsme nepsal, že na nich máš jezdit po silnici a už vůbec jsme nikde nepsal nic o sjezdových lyžích.
Četls vůbec ten příspěvek? Opravdu reaguješ na něj? Vždyť je uplně o něčem jiném...
Jinak na tvou otázku odpovídám ano. Jel jsem několikrát na lyžích po silnici či cestě, když to nebylo zakázáno...
Nebyl v protismeru. Jen zniceho nic vyjel v uhlu cca 45 stupnu od obrubniku proti prostredni care, takze to vypadalo, ze mi vleti pod kola. Dupnul jsem na brzdu a cuknul k chodniku, ale on zatocil zpet a pak vlnil dal. Jet za mnou nekdo neopatrne blizko, mam ho v kufru. 8-( Kdybych byval mel cas... jenze co bych mu mel rict? Ze je debil?
v Rakousku je to asi celkem rozumný to tak udělat. Co jsem tam tak jezdil nevzpomínám si krom dálnic na místa, kde by nebyl ani chodník, ani cyklostezka atd. A v tu vchvíli, kde všude něco takovýho je je prostě z logiky věci blbost se s bruslema cpát na silnici. Řekl bych, že to u nich asi ani není potřeba řešit zákonem, že by to prostě nikoho nenapadlo, ale jsou to němci, tak mají v zákoně všechno...
Nicméně nevím jestli si uvědomuješ, že D-fens tvrdí, že cyklisté nemají na silnici co dělat, když mají cyklostezky a jak moc podobné to je a že by někoho mohlo napadnout to fakt zrealizovat...
Na Df se ovšem o cyklistech nemluví. Tam se mluví převážně o cyklounech, pumpičkářích, kolomrdech, cyklobuznách, cyklistických podkurevčatech...já si ani všechny ty veselé názvy nevzpomínám.
souhlas, to je fakt...
Újezďák se sice chová k bruslařům stjně jako D-fens k cyklistům, tedy chce je vyhnat ze silnic jako obtěžující a nebezpečné, ale nenadává a je u toho slušný. Ano, souhlasím. To je důvod proč s ním diskutuju. Kdyby používal nadávky apod. Vůbec bych se s ním nebavil, jako mě nikdy nenapadlo diskutovat na D-fens. Jinak řečeno, s volem bych se nebavil.
Jenže on vůl není a má jen jiný názor než já. Jen ho prezentuje víc agresivně, než by se mi líbilo (ale někdy to dělám určitě taky) a s jeho názorem nesouhlasím. Souhlasil bych jedině s tvrzením, že někteří bruslaři na silnici nepatří. Ale to i někteří cyklisté, někteří chodci, někteří řidiči aut atd.
děláš, tuhle jsi při děbatě o konzumaci masa argumentoval kanibalem Čiktatilem nebo jak se jmenoval....
Chtěl jsem ti odpovědět, že Hitler byl vegetarián a pak jsem to nechal běžet... :D
ano, souhlasím to byl stejně azbytečně agresívní příspěvek. Naštvala mě ta formulace od Rondy. Nicméně jsem to psal Rondovi a jinému bych to nejspíš nepsal. Hraje roli to, že osobně znám, mám ho rád a vím, že si k němu můžu dovolit být občas víc na hraně než k jiným, protože to vezme a kousne.
A ano Hitler byl vegoš a byl to zmrd. Měl rád zvířata neměl rád lidi. Znám zas spoustu lidí, co mají rádi lidi a nemají rádi zvířata. Lidi jsou různý...
A na téma zpracování lidského masa mám nestandardní názory a jsem si toho vědom. Jestli chceš podiskutovat na tohle téma můžem, proč ne. Pokud to bude v klidu a bez výpadů a překrucování a podobných hovadin, tak klidně...
já říkám, že to je jen změněná norma :D
Byly doby, kdy si člověk nemohl vybírat a tak jedl co mu přišlo pod ruku.
Tedy jak vegetariánskou tak masitou stravu, ve své podstatě to nikdy nebylo jinak a pokud má člověk dnes tu možnost tak ať si klidně jí co chce, třeba jen zeleninu.
Ale je to spíš opravdu víc možnost až skutečně bohaté a potravinově bezpečné společnosti než něco jako návrat k přirozenosti.
Navíc si vzpomínám na jisté fotbalisty z and, ti neměli jinou volbu než jíst méně štastné kolegy a přežili, málokdo je za to odsuzoval.
ono je v podstatě valná většina lidí na světě vegetariánama. Jedi maso tak jednou za rok. Ne, že by si to vybrali, prostě jinou volbu nemají a dřív to tak bylo taky.
Dnes je to jen pohodlnější pro ty, kdo jsou narozeni v té bohatší části světa. Můžou se rozhodnout.
Jo, já taky proti těm fotbalistům naprosto nic nemám. Mě koneckonců vlastně vůbec nevadí samotné pojídání masa, byť to dělat nechci. Mě vadí mučení a zabíjení..
A co se lidského masa týče, přijde mi jako obrovské plýtvání ho spalovat nebo nechat hnít bez užitku v hrobech. Není pro to jediný rozumný a logický důvod a mě osobně by vůbec nijak nevadilo, kdyby můj vnuk nosil opasek z kůže z mejch zad, kdyby hnojil hnojivem svůj truhlík s konopím z hnojiva, který by se vyrobilo z mojí mrtvoly atd. apod. Nevidím jediný důvod, proč by moje tělo nemělo sloužit něčemu dobrému po té, co je já přestanu potřebovat a používat, ale dle současných standardů by mělo zhoršovat a kazit životní prostředí v kreamtoriu... :-(
Ba dokonce by mi ani nevadilo, kdybych umřel na úraz a tedy zdravý, kdyby moje tělo zkonzumoval nějaký masožrout s nestandardníma chutěma. Proč ne? Proč plýtvat a vyhazovat něco, co se dá použít...
A už jsi zkoušel bruslit po chodníku, které se teď "s oblibou" dělají ze zámkové dlažby, kterou "milujeme" i my na silničních kolech a zvlášť na "povinných cyklostezkách" ?
(ty asi musí navrhovat někdo, kdo na kole a natož na bruslích v životě nejel...)
Neříkám. že to tam i do mírnějších kopců "bruslit" nejde, jen se nesmí používat hůlky, aby v té dlažbě nezůstaly i s rukama a já jak na potvoru jezdím jen s hůlkama ;-D ...
Tak jsem dnes po práci sjel z Budějárny na Modřanskou stezku a v rámci této diskuse jsem se vydal do Vraného ( pak přes Zvoli, Jíloviště Kamenici, Velké Popovice domů cca 60 km) a otestoval ji po letech na tomhle směru a asi v nejhorší čas .....
Takže postřehy :
Čím širší úsek tím víc na prostředku bruslaři jedou.
Bruslařky zásadně telefonují stojíc metr v cyklostezce zády ke směru odkud se jede.
Pokud jede smíšená dvojice tak zabírá prostor zarytěji než dvojice nesmíšené :D
Ve stoupáních před Zbraslaví bruslaři na úzkém úseku uhýbají zjevně neradi, asi nechtějí ztratit " rychlost" :D
U toho stánku v šikaně nejvíc blokujé prostor chodci.
Několik cyklistů dnes zasloužilo zastřelit na místě, sice chápu, že je nebaví jet 10-12 km v hodině ale proč předjíždí v šikanách a proč kvůli tomu musí brzdit protijedoucí cyklista který je na své straně u obrubníku ?
Byla tam dvě pŕůjezdní místa kam najíždí auta převážně bruslařů, nezdáli se mi moc vstřícní ke kolemjedoucím a zmatek tam byl značný....
Můj zvonek se mi jevil nedostatečný, naštěstí mám dostatečně odppudivý zvuk zadní brzdy... kvílí jako siréna... to fungovalo skvěle.
Sklidil jsem několik zlých pohledů, převážně od dámské části .... zajímavé :D
Naštěstí následujících cca 50 km po silnicích byl relax, nevím co se dělo ale ve výjezdech od Zvole, Libeře a Popovic mě auta dokonce v šikanách pomalu následovala a předjela až pak.
V mezidolíku kousek od Stránčic za mnou jel nějaký vousáč snad 400 metrů a pak na mě zablikal na pozdrav... relax pohoda příjezd s rozsvicujícm se nočním osvětelním...
Taky jsem se na to dnes zaměřila při cestě z práce.
Při průjezdu Ladonkou (uznávám, že to je tak trochu jiná stezka) jsem nasbírala tyto postřehy:
-víc bruslařů než cyklistů
-všichni jezdili vpravo
-jeden bruslař telefonoval ve stoje uklizen na stranu
-pár dvojic jelo vedle sebe, ale zvonek nebylo potřeba použít, buď bylo dost místa na předjetí nebo se uklidili sami když zjistili, že jsem za nimi
-jeden bruslař mě předjel
-dva bruslaři jeli přede mnou stylem Sábliková, jeli za sebou ve zcela pravidelném rytmu, úplně stejně, nepředjela jsem je, ale byla to radost pohledět
-jedna babička s kočárkem se omylem přimotala, ale nikdo ji nenadával a záhy zjistila, že patří jinam
- jedna maminka učila dítě na kole, když jsem kolem nich jela, tak říkala: tak paní pěkně pustíme před sebe a můžeme jet dál
- nikdo se na mě nemračil
Zbytek cesty jsem nepotkala žádného inlinistu, nic zvláštního se nedělo, což mě mrzí (taky bych ráda kdyby na mě nějaký třeba vousáč bliknul:-))
Rychlost nechce ztratit nikdo, ani cyklista...
Lidi jsou dnes celkově méně pozorní k okolí, jsou méně empatičtí, a naučila je to doba, dnes je třeba se starat především sám o sebe, co je mi po druhých, co je mi po tom, že je omezuji?
Zvonky kupodivu nefungují ani v těsné blízkosti, mě se houkačka zdála jako moc agresivní a lekavý nástroj, ale silně uvažuju o jejím používání, protože rozhodně zabere...
Na druhou stranu někdy kroutím hlavou, jak jezdí cyklisté po silnici. Ve dvou vedle sebe na rušné klikaté silnici, roztažení přes celý pruh, nereagující ani na auto, které za nimi musí téměř zastavit, kvůli protijedoucím vozidlům. A o důchodcích na vesnicích, odbočujících či vjíždějících do silnice bez výstrahy a ohlédnutí se nemluvím už vůbec, denní jev... Mám pocit, že ve společnosti přibývá sebevrahů a adrenalinu žádostivých lidí...
:-D
Jeste jsem uvazoval misto zvonku pouzit drevec nebo bic. 8-)
Já si zase představuju bruslařku, jak jí můj největší převodník jemně zajíždí mezi ty krásně se pohupující půlky, ona sevře a přidá a já nemusím šlapat až domů.
Pane doktore, jsem normální?
Tak přemýšlím, že asi vůbec nevím, čemu se na kole říká převodník. Mně to přijde technicky neproveditelné. :-o
Jo, vlastně - má to vůbec být na kole?
Tak koukam, ze za dobu, co jsem byl v praci se objevilo tolik reakci, ze jsem to cetl skoro cely vecer. Zrejme jsem zastoural do vosiho hnizda. Jelikoz nejsem schopny reagovat na vsechny prispevky jednotlive, tak par spolecnych bodu.
Mym snem neni vytlacit bruslare do rezervace, ono treba tady moc jinych mist nez cyklostezku nemaji a uz vubec netouzim nekomu demonstrovat svou nadrazenost, jak tu nekde zaznelo. Trochu chapu i radikalnejsi nazory, ale s tvrzenim, kdo na silnici patri a kdo ne, bych byl opatrnejsi, nekteri lidi veri, ze silnice jsou jenom pro auta (extremiste by tolerovali jen nektera auta).
V soucasnem zakone ma bruslar pravo jezdit po cyklostezce, jenze paradoxne cyklista nema moznost volby, pro toho je to zatim stale povinnost (zmena zrejme nedopadla), prestoze jet bezpecne po preplnene cyklostezce s prumerem 30 km/h nelze.
Nepochybuju o tom, ze mezi bruslari bude srovantelne procento hnupu jako mezi cyklisty. S vetsinou problemy nemam, maximalne kvuli nim musim zpomalit, kdyz nemuzu rovnou predjet, na nektere je potreba pouzit zvonek, ale pak je skupina, kteri reaguji neocekavane, zmatene nebo arogantne.
Ac s Jurimirem celkem casto souhlasim, tak bruslare jedouciho vlevo povazuju za hrozbu, i kdyz podporenou zakonem.
On ten bruslar az tak uplne jezdit vlevo nemusi, nabizi se treba ustanoveni o krajni nouzi, protoze podle me jizdou po prave strane odvraci hrozbu a brani vzniku skod, ale to uz bysme se dostali na hodne slaby led (zajimave u brusleni)...
A ano, bruslari za soucasnou legislativu nemuzu. Predpokladam, ze silnicni zakon pripravovali lide, kteri v poslednich letech nejeli na kole natoz, aby stali na bruslich.
No na přeplněné cyklostezce se samozřejmě nejen nedá ale hlavně nesmí jezdit 30 ale třeba 10 km/h.
I na přeplněné A2 se 30 jezdit dá, jen člověk občas musí zabrzdit na rychlost chůze. Proč by se tam 30 jezdit nesmělo?
Protože na přeplněné stezce (mixem různých cyklistů, bruslařů a chodců) to je rozhodně rychlost nepřiměřená.
A kde je to tedy zakázáno?
No já jsem si bláhově myslel, že nepřiměřenou rychlostí se nesmí jezdit. Ale ono to asi platí jen pro auta, že? ;-)
Zákon nic o nepřiměřené rychlosti neříká a to ani pro auta. Říká, že musíš přizpůsobit rychlost různým okolnostem.
pokud si pamatuji z autoškoly tak těmi okolnostmi se mínil zejména stav vozovky a tzv. povaha provozu + počasí a viditelnost.
Jinými slovy na cyklostezce sice není zakázáno jezdit 30 nebo 50 z kopce když je plná lidí ale je to pak klasické nepřízpusobení se povaze provozu... jinými slovy je to na facku
Tak pozor, je to troochu jinak. Jestliže je zde uvedeno, že se na přeplněné stezce NESMÍ jezdit 30 km/h, tak neberu odpovědi typu, že je to na základě toho, že musím přizpůsobit rychlost okolnostem.
Co když je stezka přeplněna cyklisty jedoucími 30 km/h? NESMÍM tedy jet na takové stezce 30 km/h, jelikož tím nepřízpůsobím rychlost okolnostem?
8-))) Trosku matfyzacka konstrukce.
Proč? V zimě na vyjížďce se to stává na Modřanské celkem často. Přede mnou i za mnou hromada bikerů a valíme na Brdy. A neříkej, že v té chvíli není okolo mně přeplněno :-))
proměnná jsou ty okolnosti :D
Tak je zakázáno na přeplněné stezce jet 30, nebo není?
Není :D
Stejně tak není zakázáno se courat na dálnici 81 km v hodině, jen tam nesmí vozidla která nedokáží jet rychlostí 80 km
uff, ale dalo to práce dobrat se té jednoduché jednoslovné odpovědi, co?
No a co z toho plyne ?
Že to chce i na kole zapnout myslivnu
Plyne z toho, že úvodní příspěvek, který tvrdí, že na přeplněné stezce nesmíš jet 30 je špatně.
no pokud jsem četl dobře tak zakladatel totoho chatu říkal něco o průměru 30 km opakuji o průměru...
Asi mám špatný prohlížeč, který mi schovává písmenka.
http://www.nakole.cz/diskuse/13687-vyhybani-se...
Na dálnici se můžeš na rovině nebo i z kopce courat 61 :-)
nee, &36, 80 je minimum
Pokud vim, tak 80 km/h musi byt vozidlo schopne dosahnout (aspon teoreticky), ale vubec to neznamena, ze ridic nepojede celou cestu krokem. ;)
Ba ne, ono to sice není výslovně uvedené, ale minimální rychlost je 60, těch 80 je minimální rychlost, kterou musí být vozidlo za běžných podmínek schopné dosahovat (minimální konstrukční). Minimální rychlost 60 se odvozuje z povinnosti, že pokud vozidlo pro závadu na vozidle nebo nákladu není schopno jet rychlostí 60, tak musí pryč a taky z toho, že po dálnici se nesmí vléct jiné vozidlo, protože nesmí jet rychleji než 60. Ještě je jeden důvod, ale teď si na něj nemůžu vzpomenout, poznačené to mám jinde.
Už jsem si vzpoměl :-)
Nákladní auta mají maximální rychlost 80, což neznamená, že musí tou rychlostí jet, ale taky nesmí jet rychlostí 81, takže by po dálnici v podstatě nesměla jezdit. Většina nákladních aut má proto konstrukční rychlost kolem 85, třeba taková PV3S má někdy od roku 1980 rychlost 81 aby s tím verkem mohli na dálnici, přitom při rychlost 75 by se jich většina už rozsypala :-)
A taky vleky, veškeré vleky a přívěsy mají maximálku 80, přesto na dálnici běžně můžou a jezdí i když nesmíš rychlost 80 překročit. Je plno souprav co jezdí jen 70 i po dálnici, víc z nějakých důvodů nemůžou.
&36
(2) Dojde-li behem jízdy na vozidle nebo nákladu k závade, pro kterou nelze dosáhnout na
rovine rychlosti nejméne 80 km.h-1, musí ridic dálnici opustit na nejbližším výjezdu.
Zavady, prekazky, kolony, ... Ale kde je napsano, ze na dalnici ridic nemuze jet 40 jen proto, ze mu to tak prijde subjektivne bezpecnejsi, byt treba ostatnim prijde, ze 160 je OK? Ja ten spodni limit nemuzu najit.
(Jen mi ted hned nezacnete tvrdit, ze 40 po dalnici jezdim, nebo ze tam jezdim na bruslich. 8-))
Spodní limit rychosti jízdy (neplést s konstrukční rychlostí vozidla) není stanoven a podle mne ani stanoven být nemůže, protože by kolidoval s pravidlem o přizpůsobení rychlosti podnínkám, stavu....atd.
K tomu aby někdo nejel bezdůvodně na dálnici třeba 30, slouží ustanovení o povinnosti neomezovat (v krajním případě také neohrožovat). Tedy alespoň myslím, že je to tak.
- Jo, ale ja vydel nejaka zvirata nebo co v prikope, tak si radsi davam pozor.
- Mne to rano klouzlo, tak jsem myslel, ze by to tu mohlo byt namrzle.
- Snazim se vytvaret co nejnizsi hluk a emise.
- Pred par km mne rozhoupal bocni vitr a nechci to riskovat znovu.
- Jak ted kazdou chvili jezdi nekdo na dalnici v protismeru, tak radsi jedu opatrneji.
- Videl jsem, jak dopadne auto pri narazu ve 130 kmh a to bych nerad.
A X dalsich. Chtel bych videt pak ten soud...
Bohužel už mě to nepustí reagovat na tebe níže, takže tady.
Jistě v případě sporu by se ona bezdůvodnost, resp. důvodnost pomalé jízdy musela dokazovat, což může být oříšek. Nicméně taky by případný pomalý jezdec musel dokazovat, zda důvody, které ho k pomalé jízdě vedly nešlo odstranit nebo řešit jinak, např. tím, že zapnu blikačky uklidím se do odstavného pásu a na nejbližším sjezdu zmizím.
V tom modelovém příkladu s bruslařem hned na začátku by to bylo stejné. Kdyby ke kolizi nakonec opravdu došlo, musel by svojí jízdu prostředkem silnice odůvodnit.
Mne slo o to, ze bezduvodne pomalou jizdu a to oduvodneni muze vnimat kazdy velice subjektivne. Kdyz mne rozhoupa vitr, nedam blikacky a nezajedu do odstavneho, jen snizim rychlost. I kdyz na dalnici jsou ted vsude kamery, takze by leccos z toho nejspis neproslo...
No, tak jsem myslím zmínil "přeplněná mixem různých cyklistů, bruslařů a chodců".
Ale explicitně to samozřejmě zakázáno je pouze někde, například na náplavce.
aha, tedy když bude stezka přeplněna jenom cyklisty, tak se SMÍ, ale jakmile tam budou tebou vyjmenovaní, tak se NESMÍ
K té náplavce. Je to tam upraveno nějakými značkami? Jezdím tam dost a nikdy jsem si ničeho, co by upravovalo rychlost nevšiml.
Nevšiml? To si při každodenní jízdě nevšimnete značky "pěší zóna" ?
V pěší zóně není rychlost jízdy omezená, není to potřeba, protože se tam jezdit nesmí, jinak by to ani nebyla pěší zóna. Omezená rychlost je v obytné zóně.
Jaká tam teda je zóna ?
Obytná.
Nicméně &39
Do peší zóny je povolen vjezd jen vozidlum vyznaceným ve spodní cásti dopravní znacky
podle odstavce 2.
(5) V obytné zóne a peší zóne smí ridic jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Pritom musí dbát
zvýšené ohleduplnosti vuci chodcum, které nesmí ohrozit; v prípade nutnosti musí zastavit
vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech oznacených jako parkovište.
Napsal jsem to blbě a už jsem to nemohl opravit, v obou zónách je rychlost omezená na 20, ale v pěší zóně není povolený běžný provoz, jen v omezeném rozsahu.
a to říká někdo, kdo tvrdí, že na koly přeplněnou silnici může vjet autem a srážet cyklisty, který mu tam překážej, protože má přece právo jet po tý silnici bez ohledu na to, jestli na ní někdo je a nebo není a nemusí ani přizpůsov´bovat rychlost ani čekat až přejedou a uvolní mu vjezd z vedlejší.
Pane Bože, když už jsi se rozhodl být vůl, tak buď alespoň názorově konzistentní a neser si do huby...
A odpovídat mi nemusíš, vlákno zavírám a stěhuju tě na BL
To chceš říct, že se musím ploužit za bruslařem jeho malou rychlostí přestože kolem je dostatek prostoru ho bezpečně předjet?
Neříkám, že tam 30 pojedu souvisle a pořád. Pojedu podle toho, jak mi situace dovolí. Což může být i 45 z kopce a bude to stále bezpečné pro všechny zúčastněné.
Obecně si myslím, že bruslař na silnici nepatří a neměl by tam mít co dělat. Brusle jsou, co se týče bezpečného zastavení, na tom hodně špatně. vyhradil bych jim použití pouze na určených stezkách (jen určité úseky, kde by to bylo označeno).
Při šířce jízdní dráhy bruslaře a jeho rychlosti, bych rozhodně nedovolil jízdu vlevo, nemá to opodstatnění.
Naše zákonodárství má ale podobných "děr" v sobě víc, my se prostě nemůžeme inspirovat jinde, ale musíme složitě navrhovat, "paskvilit", opravovat a záplatovat svoje vlastní zákony...
Všechno špatně... A občas mám pocit, že i něco schválně (v rámci akce "vlastní prospěch")...
Ale není důvod zakazovat bruslařům výskyt na silnici. Jen by si měli uvědomit, že mají práva chodců - tj. mají se pohybovat při nebo po levé krajnici. Takže žádné pohyby do stran přes celou polovinu vozovky, objíždění nerovností, atp.
Proč by chodec nesměl při chůzi po krajnici obejít díru na slona plnou bahnité vody?
Obejít ji samozřejmě může, stejně jako ji může objet cyklista nebo automobil. Ale musí u toho dbát zvýšené opatrnosti, dát přednost těm, kteří v dané chvíli přednost mají a nikoho neomezit ani neohrozit.
Nemůže však jít bezdůvodně dlouhodobě prostředkem silnice, nebo kličkovat ze stany na stranu.
ViktorA evidentně tvrdí něco jiného.
Pokud se hezky zastaví, rozhlédne ... proč ne.
Když pojedu autem, také musím před dírou hezky zastavit, než jí objedu?
Nemusíš, když nechceš. Můžeš si do ní klidně vlítnout.
A když do ní vlítnout nechci, tak musím zastavit. Také dobré...
Možná bychom mohli ještě vymyslet další pravidla nad rámec zákonů: co třeba, že stezce pro chodce a cyklisty se nesmí jezdit na kole a pouze kolo vodit když je v dohledové vzdálenosti chodec :-))
No co jsem tak (z dalky) videl nektere cyklostezky v Praze, tak vyskyt znacek Cyklisto sesedni s kola, pripadne cyklisto ved kolo, byl az nechutne casty.
Takze pokud tim chodcem myslis policajta, tak to dost mozna uz funguje...
Ale rikam predem, ze jsem po Praze na kole nejezdil, takze tomu nerozumim. :)
Právě si jedno pravidlo nad rámec vymyslel.
Pro_pa má při objíždění díry vyskytující se v jeho jízdní dráze právo absolutní přednosti před protijedoucími vozidly.
To domělé pravidlo si vymyslela ty sama, já jsem nikdy nic podobného nenapsal ani tetvrdil.
Kdo kde mluvil o nějakém protijedoucím vozidle? Jestli zastavení před dírou podmiňujete protijedoucím vozidlem, tak to uveďte na úplném začátku a nikoli ke konci.
ViktorA uvedl, že chodec před tím, než obejde díru musí hezky zastavit a rozhlídnout se. O autě v protisměru neuvedl ani slovo. Předpokládám tedy, že zastavit je tedy třeba vždy bez ohledu jestli v protisměru někdo jede.
Hochu hochu:-))
Myslím, že tohle nemáme zapotřebí, že?
Pokud nebudete vytvářet nesmyslné pravidla nad rámec zákonů, není třeba vám to vyvracet...
Takže:předně nejsem obhájcem Viktora, to si si jenom vsugeroval. Přečti si můj první příspěvek, kde na tebe reaguji. Píšu tam něco o přednosti, že. A pokud dát přednost vyžaduje zastavení vozidla (kola,chůze,bruslí), tak bych přátelsky poradila tak udělat.
Ale já vím, že ty to víš, jenom mě tak zkoušíš, viď:-))
A já ti na to píši, že si to co ty píšeš ViktorA evidentně nemyslí. (jinými slovy s tebou souhlasím)
On následně odpovídá, že je třeba hezky zastavit, než obejdu díru.
Poté se ho ptám jestli musím hezky zastavit když jedu autem.
Následně ty píšeš, že zastavit nemusím, že mohu do díry vlítnout. (tedy se vracíš do diskuse o tom co si myslí ViktorA a nikoli co si napsala ty, kde nebylo sporu)
Vy si tady tedy zahráváte - uvidí to naši "moudří zákonodárci", co musí pořád vymýšlet nějaké paskvily, aby v zápětí měli co "novelizovat" a už vidím, jak za chvíli bude opravdu povinné před každou dírou zastavit, rosvítit světla, nasadit reflexní vestu, postavit na silnici výstražný trojúhelník (ani hasicí přístroj a rezerva, když ta v autě povinná už není, by se v povinné výbavě kola určitě neztratily), zazvonit a pak teprve pokračovat dál a to věřím, že naši zákonodárci jsou to schopni vymyslet dokonce "ještě lépe" !!! :-D ...
Možná bys mohl rozlišovat auto od chodce. Už malým dětem se klade na srdce, že se mají zastavit a důkladně rozhlédnout, než vstoupí do vozovky. Řekl bych, že v případě obcházení "díry na slona" by se měl člověk zachovat podobně.
Jestliže jdeš po vozovce, tak při obcházení díry do vozovky nevstupuješ, jelikož se již na vozovce nacházíš.
Pokud jdu po vozovce a přede mnou je díra, tak se za chůze rozhlédnu a pokud se nepřibližuje žádné vozidlo, tak BEZ ZASTAVENÍ díru obejdu. Vídám to takto běžně i od jiných. Pouze Lanna, ViktorA a ty požadujete abych hezky zastavil. ViktorA navíc zpočátku požadoval i zákaz obejít tu díru.
Stejně tak jako když pojedu autem, tak pokud nepojede nic v protisměru, dám blinkr a díru objednu. Pouze Lanna požaduje, abych před dírou zastavil a dal přednost někomu, kdo se v protisměru neblíží. Pokud nezastavím, mohu ještě do díry vlítnout.
ViktorA psal o objíždění nerovností na bruslích. Z jeho slov šlo při dobré vůli pochopit, že neměl na mysli chodce a díru na slona.
Psal, že bruslaři mají práva chodců, tedy žádné objíždění nerovností.
Pro chodce tedy mobcházení nerovnosti. Za nerovnost se dá považovat i díra.
Jestliže se mají bruslaři chovat jako chodci a nesmějí tedy objíždět díru, tak se z toho dá dovodit, že chodci nesmějí obcházet díru (nerovnost).
Následně své tvrzení upravil s tím, že jí obejít může, ale pouze poté co zastaví.
Viděl bych to asi takhle - zatímco chodec je schopen před dírou či nerovností okamžitě zastavit, překročit ji, přeskočit, obejít ji např. příkopem, bruslař se jí většinou vyhýbá pomocí rychlých, nečekaných a nevyzpytatelných manévrů, aniž by dával znamení o změně směru jízdy, čímž často děsí projíždějící řidiče.
Domnívám se, že právě toto měl ViktorA na mysli.
Nedomnívám se, že ViktorA má natolik sníženou inteligenci, aby vyžadoval od bruslaře, aby zastavil před nerovností na vozovce v situaci, kdy široko daleko není jiný účastník silničního provozu.
Nevím, jestli myslel něco jiného, než napsal.
Skutečnost, že široko daleko nikdo není musíte nejprve ověřit - pečlivým rozhlédnutím dopředu i dozadu. To se za (rychlé) jízdy dělá poměrně blbě. Když si navíc nacpete pecky do uší, ztratíte dost informací o dění kolem vás a tím víc potřebujete pečlivého rozhlížení.
Koukám, že nastupují další a další nové přidané informace, které nebyly dříve uvedeny.
Z ničeho nic jede bruslař po silnici rychle, zároveň má ucpané uši.
To v prvotní informaci zmíněno nebylo, nelze to tedy brát jako argument toho, že chodci a bruslaři musí před dírou zastavit.
Upozorním ještě na základní příspěvek, kde bylo uvedeno, že bruslaři se mají chovat jako chodci, tedy nesmějí nerovnosti obcházet.
Omlouvám se, ale trochu si rýpnu - trošku zásadním způsobem ti chybí schopnost chápat jednotlivé příspěvky v kontextu předchozích příspěvků, celého tématu a také v kontextu osobních zkušeností
To bys také mohl protestovat, že objíždění nerovností není prakticky možné bez použití lubrikantu :o)
Rekl bych, ze tentokrat se Viktor vyjadruje az prekvapive nepresne. Kdyz si ty prispevky prectu souvisle, je jasne, jak to cca mysli, ale detaily jiz tak jednoznacne nejsou. Vazne napsal, ze je treba se pred rozhlednutim zastavit a ze chodci nemohou prekonavat prekazky jinak, nez rovnobezne s carou.
A prave na detailech (cyklo x smisena stezka a podobne) se v takovychto pripadech baziruje.
Které příspěvky v kontextu jiných příspěvků.
Jestli jde o to, že si stojím za tím, že chodec/bruslař může obejít/objet nerovnost na silnici a nehodlám z toho slevit, i když mi to bude ViktorA tvrdit dokola, tak je to tak správně. Dokonce nejsem ochoten ani uznat, že chodec/bruslař je povinen před touto nerovností zastavit.
Mohu připustit, že můžete mít problémy obejít nerovnost bez toho aniž byste zastavili, ale z mých zkušeností to není běžné a lidé to zvládají, tedy není třeba k tomu nutit všechny.
V reálu jsem se setkal s tím, že mě strážník MP tvrdil:
- že nesmím jet na kole po silnici, jelikož vedle vede chodník
- že mu musím dát Občanský průkaz a nemohu prokázat svou totožnost ŘP
- že on je Policista
Chápu, možná jsem nechápal souvislosti jeho požadavků a zákonů a chyběla mi osobní zkušenost, že strážník má vždycky pravdu i kdyby tvrdil sebevětší blbost.
Nevím čím to je, ale nepotřeboval jsem žádné upřesňování, ani vysvětlování, bylo mi to jasné hned po přečtení.
Když napsal "pokud se hezky zastaví a rozhlédne se", doplnil jsem si tam "místo aby mi kličkoval pár metrů před autem" a nepřipadlo mi na tom být nic špatně.
Navíc tam nikde nenapsal slovo "všichni", ani slovo "vždy", takže jsem tak nějak od přirození pochopil, že nemá na mysli všechny bruslaře, že ti slušní a ohleduplní mu na silnici samozřejmě nevadí, ale že měl na mysli konkrétní prototyp bruslaře, co dělá na silnici největší problémy.
Mno to mne včera také docela "znervózňovalo" v Německu v Bad Schandau, když jsem viděl, jak tam všichni cyklisté (potkal jsem tedy jen samé staré lidi) jedou po chodníku ze zámkové dlažby a mne se tam na silničním skákat přes ty stružky ani trochu nechtělo, abych třeba ještě i neztratil navigaci, takže jsem nevěděl, jestli "nedělám neco špatně" ;-(
Navíc by mi asi ani na pokutu nestačilo to 1€, které jsem kdysi našel v Lidlu v košíku a neměl jej ani s sebou, takže si neumím představit, kdyby mne tam němečtí soudruzi zatkli, anebo třeba zabavili kolo, protože nějakých 80km pěšky domů by bylo docela daleko ;-) ...
Nejsem zvyklý a zvykat si nebudu, abych si k vyřčenému doplňoval vlastní teorie a rozváděl to dále. Vše co si následně domyslíš, může být špatně.
Jestliže někdo řekne: "Tráva je červená", tak to lze vnímat z tvého pohledu, že samozřejmě dotyčný nemyslel, že tráva je normálně červená, ale že jistě ví, že je zelená, ale že určitě myslí kus trávy u něj na pozemku, kde včera vylil červenou barvu.
Já to budu vnímat tak, že si myslí, že tráva je červená a sdělím mu, že červená tráva není, že je zelená.
Uplne bezne se za rychle jizdy na dalnici peclive rozhlednu z auta. Na kole na asfaltu taky. Co je na tom sloziteho? 8-o
(V terenu uz je to jina.)
Ty jezdíš po dálnici v bruslích?
A neprořešeš si pedály?
http://www.novinky.cz/koktejl/202354-opilec...
No když to chcete doslova - zákon nepřipouští chůzi jinde než na levé krajnici nebo při levém okraji vozovky. Nic o možnosti obcházet překážky.
Samozřejmě je nutné řešit případy, kdy chodec potřebuje obejít překážku. Něco jiného je ale použít brusle, kde překážkou může být pár větviček, kanál, hrst kamínků a objíždění není řešením mimořádné situace ale spíš pravidlem.
Každý je povinnen chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob, ani svůj vlastní...
Zákon říká, že se chodí co nejblíže při levém okraji. Nespecifikuje vzdálenost. Pokud je při levém okraji překážka lze jí tedy legálně obejít, jelikož v tom případě se pohybuji co nejblíže k levému okrají a zároveň tak, abych neohrožoval své zdraví na neschůdné části.
To, že je na silnici kanál, nebo větvička neznamená, že je nesmí bruslař objet za předpokladu, že dodrží &4.
Dle pravidel silničního provozu bruslař není chodec! A musí jet po pravé straně silnice, jako každý účastník sil. provoz! Vím to po testu co jsem vyplňoval u měšťáků.
&2
j) chodec je i osoba, která tlací nebo táhne sánky, detský kocárek, vozík pro invalidy nebo rucní
vozík o celkové šírce neprevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích nebo koleckových bruslích anebo
pomocí rucního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válcu do
50 cm 3, psa a podobne,
Mnohem spíše bych si dovedl představit na levé straně cyklistu. Svým profilem není širší než chodec a je mnohem zranitelnější, než on, protože nemůže tak rychle zareagovat. Určitě by spousta situací byla bezpečnější...
Ale bruslař má daleko širší jízdní profil, na levé straně, no nevím, nevím... To je jako by tam jel do protisměru vozík nebo něco ještě širšího... A už vůbec nemluvím o schopnosti rychle a bezpečně zastavit...
cyklistu vlevo si nedovedu představit nikdy.
No ja si to predstavovat ani nechci, ale bohuzel obcas i cyklisty v protismeru na silnici potkavam. Ted nemyslim to, ze rodice jdou po kraji silnice a dite jede na pidi-kole, ale dospeleho cloveka jedouciho u okraje po sve leve strane.
Napadlo me jedine zduvodneni, ze z vedlejsi silnice odbocovali vlevo a meli pocit, ze se jim nevyplati prejizdet sirokou silnici s provozem (tzn normalne odbocit vlevo), tak to vyresili po Anglicku. Horsi uz jsou snad jen ozrali cyklisti, co se motaji od kraje ke kraji...
Jo a pak uz jsem se potkal i s autem jedouci proti mne, v mem pruhu, sice pomalu, ale na koliznim kurzu. V jednom pripade slo zrejme o podivny parkovaci manevr, ve druhem asi nepozornost a sero, nastesti me napadlo prepnout svetla ze sviceni na blikani, pak si konecne vsimnul a vratil se doprava. Zivot je plny prekvapeni...
To, ze silnicni zakon nezna spousta ridicu je smutne, ale pokud ho neznaji mestaci a jeste kazou bludy, pak je to tragicke.
Kazdopadne v dobe internetu je pomerne snadne silnicni zakon najit a alespon prislusny paragraf si precist misto sireni povesti...
Dneska jsem si při jízdě domů druhým směrem uvědomil, že vlastně miluji památkáře...
Člověk sjede za Vyšehradskou skálou na náplavku a bruslaři nikde, miklimikli čurymuryfuk, simsalabim a dva proužky žulových desek rázem z cesty udělají div né idylu :D
Dneska i ti pěšáci byli rozumní, chodili po proužkách v protisměru a tak viděli cyklisty .
Navíc OD Žofína po Smetanovo nábřeží bylo všude báječně průjezdné auta jela za mnou a netlačila se dopředu , na Křížovnickém padla zelená a turisti nedobíhali. Za Rudolfínem se právě turisti vsáli na loď no prostě co vám mám povídat, to jste přišli vo moc :D