AZUB užívá na části své produkce asymetrickou zadní stavbu. Zdůvodňuje ji větší tuhostí (proti IBEXu, APUSu a BUFO-u určitě).
HP-Velotechnik má nebo nemá také asymetrickou zadní stavbu? Dle obrázků (v reálu jsem ji neviděl) vypadá symetricky (nestěžují si ...).
IMnsHO vetsi tuhost neni dana tou asymetricnosti (nebo mozna malilinko). Asymetricnost je dana retezovou linkou. Bud by byla vidle na obou stranach prohnuta dolu jako prava strana (vic materialu, nejspis narocnejsi na vyrobu), nebo by retez drel.
Suchá je teorie, bohatý strom života ... Na obrázku Scorpiona neprochází tahová větev čepem, ale cca 5 - 10 cm nad ním. Přesto se Němčouři hrdě hlásí k "No-Squat systemu" - jak toho dosáhnou, ví někdo?
Na který přesně koukáš obrázek? Na tomhle jde řetěz skoro přesně osou otáčení zadní stavby.
Ale jenom díky kladce a "to je oč tu běží... " ;o))
Nechápu.
Nebýt tam ta kladka, tak by mu to šlo pravděpodobně sedačkou. Nebo ti jde o to, že ta kladka kazí řetězovou linku?
Ne , kladka nekazí řetězovou linku, ale naopak jí zachraňuje, jinak by šla , jak psal kolega mimo osu čepu.
Pořád nechápu.
Ta kladka tam musí být. Toho Scorpiona jsem naživo tolik nezkoumal, ale Azubí tříkolky mohu ohodnotit. Na nich ta kladka prostě být musí, jinak by řetěz kolidoval se sedačkou. Stejně jako na Scorpionu šteluje kladka na Triconu řetěz do středu otáčení zadní stavby.
HP-Velotechnik má úplně jinak vedený řetěz, proto nepotřebují mít tu zadní stavbu asymetrickou.
Složitější Azubí stavba je oproti té jednoduché tužší IMHO, protože je tam prostě víc trubek, čímž je zabráněno torzi. Složitější stavba také používá zapouzdřená průmyslová ložiska, která jsou odolnější, než obyč ložiska jednodušší stavby.
Už je to nějakou dobu, co jsem se na Street Machine a na Speedmachine svezl, ale pamatuju si, že tak tuhé jako Azub to nebylo. Bylo to slušné, lepší než staré Azuby s CrMo vidlí, ale té prostorové duralové vidli Azubu se to nevyrovnalo. Krom toho při pořádném záběru tam stopa houpání přece jen byla, podobně je to u Azubu. Ale opravdu jen trochu, řetěz je opravdu blízko té osy čepu.