Leží mi to v hlavě už dlouho. Každou chvíli vidím evidentně schopnou sportovkyni s kolem pro holandskou důchodkyni. Čím přitom (tedy při nákupu) ty holky přemýšlejí ?
Přijdou do obchodu, tam je prodavač (28 let biker hard core) vidí holku 45 let, pro něj bába, potřebuje prodat kolo co mu tam 2 roky leží. Šup a 45 leté děvče jako květ, leze po horách,lítá na lyžích,jezdí na kajaku divokou vodu, skáče s padákem, sjede, vyjede na kole, co já nesjedu, nevyjedu a už odjíždí na kole pro důchodkyni.
Nebo druhá varianta, kamarádka, přijde se k Dědovi Vševědovi poradit. Vyberu jí to nejlepší. Excelentní full, přesně co potřebuje. Za chvíli - místo nášlapů, pedál, nesmyslně úzký pláště a nejhorší ty sedla. Ale u těch sedel jsem radši zdrženlivej, protože jinak vždycky přijde (falešný, zlý)argument že nerozumím ženskýmu pohlaví a to mě rozčílí. Ale moment ....já fakt asi těm holkám nerozumím.
Holky si vybíraj podle svého vkusu - tedy podle barvy a vzhledu. Pak podle dojmu, který s tím udělají u druhých - snaží se zaujmout - tak či tak.;-)Až na posledním místě je pro ně obvykle nějaká technická specifikace. Pak existují tzv. bikerky - tedy ne běžné holky - které si umějí už dobře vybrat samy, protože pro ně je kolo koníčkem podobně jako pro jiný "běžný" holky lakovaný nechty a šatečky. Takže asi tak. Těmhle bikerkám já fandím. ...Příklad opačný ze života (nemám ženu bikerku ale spíše spolu provozovatelku mého koníčku :-) ):
Moje žena kolům nijak zvlášt´ nerozumí. Tuhle mě zlobily záda a děti se zrovna rozhodly, že půjdou potěšit babičku. ;-) Takže my jsme měli pre. A tak, i přestože mě zlobila ta záda, tak jsem kývl na ženin návrh, že se pojedem projet tentokrát konečně sami, ale s tím, že já pojedu kvůli těm zádům raději na ležáku nikoli jako obvykle na tandemu klasice. Tak jsem osedlal svůj nejlepší stroj, abych ho konečně taky provětral a jí povídám, na čem že chce jet? Ona na to, že pojede na svém starém Scottovi, že na ležáku se jí nechce. Já na to, že jí ho klidně vytáhnu, aby jako měla taky stejně a ladili jsme k sobě. ;-) Ona že ne....Tak jsme vyrazili a celou cestu jsem poslouchal:..... že si vedle mě připadá jako chudej příbuznej, at´se na to podívám, ona na tom dvacet let starým Scottovi a já na tom svým lehooři. (přitom si to sama vybrala i přes mé návrhy?!?!?! ) Já na to, co má jako bejt, že Scott je taky klasická značka. Ona ale pořád tu svou. Tak mě to vám otrávilo, že jsem to otočil a jel zpět. Vytáhl druhýho ležáka. Dofouk, uklidili jsme Scotta a vyrazili podruhé. Až teprve potom byla spokojená a byl klid.....;-)
Jestli to nebude tím, že my holky jaksi máme reálnější pohled na svět a dokážeme lépe vyhodnotit své schopnosti. Vy chlapi se do relativně vysokého věku cítíte být mladíky, i když už to dávno není pravda, a nechcete si přiznat, že ... prostě že už vám není 20.
;-)
Jo a zapomněl´s na stojník a bletníky. 8-))
Tak tímhle netrpím. Dávno vím, ač ještě relativně mlád, že ten silný a hutný dech je nenávratně pryč (tedy pokud tu vůbec někdy byl :-)))))) ) a nastupuje takové to klidnější období.;-) A co máš s bletníky a stojníkem??? Já bletníky miluji a stojníček musím mít na každém avém kole.;-)
Možná to takhle někdy opravdu je, ale my se nedáme. Při koupi sedla jsem se pobavila, jednou jsem přišla v sukni a lodičkách, jen tak okouknout co se nabízí, vůbec si mne nikdo nevšiml nebo nabídl široké měkoučké sedlo, pak jsem přijela s kolem, že si ho hned odvezu a najednou bylo k mání sportovní dámské sedlo.
Je to stejný jako když přijdu pešo a normál oblečený do velké a nejznámější naši prodejny se na něco zeptat, poradit i koupit, tak jsem zpravidla odbytý běžným průměrem, ale když tam přijdu s kolem (horákem), tak to už je něco úplně jiného, i menší opravu udělají hned na počkání a často vyleze i mechanik pokecat a poradit.
Já to vidím takhle: Holky až na některé výjimky nejsou technické tipy. Proto je jim vcelku jedno, na čem jezdí. Neprahnou po kotoučovkách, nášlapech, fulech a já nevím po jakých ještě vymoženostech. Opravdu je pro ně důležitější vzhled a že to jede. To chlapi, to je jiná třída. I ten největší pivní sportovec se pídí po kole, co má mnohem lepší výbavu než vůbec dokáže využít. To že ho předjede babka na Ukrajině ho sice sere, ale kolo musí mít extra. Zase tam jsou samozřejmě výjimky. Je to vidět při výběru aut, elektroniky a prostě všech těch technických věcech. Ale zkuste jim šáhnout na rtěnku nebo řasenku. To budete za úplného blba, když jim doporučíte něco za 50 korun. Přece každá ženská ví, že za pětistovku je to mnohem lepší.
Mají prostě jiné priority. A zaplať pánbůh za to.
Pozor, ale tady jsme u jádra věci. Předpokládejme ženu (s velkým Ž o))), která má všechny předpoklady a i vůli jezdit trasy na nichž potřebuje fulla, kotoučovky, nášlapy ...Bikerka,prostě nebo alespoň k tomu má jednoznačnou nezpochybnitelnou tendeci.
Přesto ve chvíli, kdy přichází do obchodu temno před očima, myšlenky na kompromis, trekové kolo, špatní přátelé jí řekli, že full se houpe a nebude nejrychlejší, kotoučovky jsou poruchové.......
(OT:Je prý statisticky dokázáno, že ženy si kupují červená auta = prý se to projevilo už i v nabídce automobilek = červená auta mají slabé motory)
Mám zelené auto a červenou nemám ráda, i když mi taky prodavač nabízel červenobílé kolo, ale sáhla jsem po černém. V práci jsem musela nosit červený svetr - červená ferrari se jmenovala, už ho nemusím 3 roky nosit a ještě jsem snad na sobě nic červeného neměla.
Podle čeho poznáš kde a jak ta ženská jezdí? Myslím, že taková o jaké píšeš už ví co chce. A ta co denně najede na asfaltu 40 km do práce a o víkendu se sem tam jede projet, si koupí treka . A možná si později pořídí kola dvě.
Zuřím, když mi takový nadupaný borec (co se do kopca ještě nechá vyvést lanovkou) neodpoví na pozdrav, protože bába na takové plečce není cyklista.
Tož to není pravda. Emancipace funguje už od padesátých let. Tuhle jedem s naším long vehiclem a zastavil v protisměru moderní traktor a z John Deera seskočila holčina tak max. 30 let, traktoristka a rovnou k vleku s cosi velmi odborně a zručně zajišt ´ovala a kontrolovala.
Jseš si jistý, že si ten traktor šla sama vybrat do obchodu a pak ho po důkladném zkoumání koupila ? :-) Spíš ho asi vyfasovala v práci a neměla moc možností se z toho vykecat ;-)
Já bych to viděl spíš na majitelku (spolumajitelku) - farmářku.
To je také možné.
Jenom jsem, trochu, chtěl zpochybnit to, že by to šla sama vybírat do obchodu ;-)
Ale možné je všechno.
Nevím jak se kupují traktory, ale řekl bych, že to bude přece jen trochu odlišné od běžných věcí. Já bych schopné hospodářky zase tak moc nepodceňoval, pokud dotyčná ví co od traktoru bude potřebovat, nemůže být pro ni problém ho sama koupit. Myslím, že třeba pro takovou Drábkovou bude daleko snazší nakoupit jaderný reaktor i s doprovodnou technologií než možná kuchyňské vybavení :-))
U nás je rodina, kde jsou tradiční role obrácené. Kdysi, v dobách, kdy ještě byla běžným automobilem Škoda 120 jsem k nim šel na návštěvu. Paní byla v garáži a něco na své 120 štelovala v motoru, pán pekl koláče. Mimochodem jak jezdilo auto nedovedu posoudit, ale koláče u nich vždy byly vynikající.
Mé poslední kolo je vlastně moje první, pardon, druhé, první byla kdysi ukrajina, které jsem si vybrala opravdu a jen sama. A musím říct, že k němu mám teda fakt největší citovou vazbu - od první pohledu :o)))
No a vybírala jsem tímto postupem
- věděla jsem, že chci GT a nechci Autora, jiná kola můj servis neprodává
- znala jsem svoje finanční možnosti, čímž se výběr opět zúžil
- věděla jsem, že nechci fula, kvůli nosníku
- věděla jsem, jakou velikost kola chci
- věděla jsem, že chci kotoučovky
- věděla jsem, že chci MTB
- věděla jsem, že nechci černé kolo nebo jakékoli tmavé barvy
- no a když prošla selekce podle výše uvedeného, tak tam prostě ten můj oranžovo-stříbrný brouček stál :o)))
Ještě jsem teda vyzkoušela nějaké treky a něco typu "německý důchodce", ale bylo prostě rozhodnuto.
A technické parametry?!?
Byl to model 2010, tzn. model roku, ve kterém jsem to kupovala. Tím pádem jsem neočekávala, že by to bylo horší než předcházející verze.
Nemělo to žádné nové vychytávky a vymoženosti, což mi vyhovovalo.
Zkrátka bylo to prostě kolo, se kterým jsme si padly do oka, tak co ještě řešit?!? :o)))
Teď tu stojí vedle mne v kanceláři a čte mi to přes rameno a myslím, že mě domů doveze v pohodě :o)))
Ještě jsem ho po jistotu pohladila :o)))
Kvůli nosníku odmítne fulla!! A tohle se mnou chtělo jet na Strašlivý závody, i za starší se kvůli tomu vydávala.
Co je nosník na kole???
Nosník je těžký kus železa přidělaný za zvláštní úchyty šrouby nad zadní kolo, ztěžující jízdu, v terénu se zalamující do drátů. Cyklotouristé si ho přidělávají na kolo, aby jim umožnil na něj upoutat bršny s kulmou, županem a konzervama v případech kdy se vydávají za dobrodružstvím na dunajskou cyklostezku nebo do jiných hladomorem a požáry postižených opuštěných území kde hrozí smrt hladem a bez stanu tam člověk nepřežije.
Ale pánové, nejvíc mě dostala moje známá, která přijela na společnou vyjíždku na starém treku a na můj udivený výraz odvětila: "Milý zlatý, to není v kole, ale v nohách a hlavně v hlavě..." a ujela mi na tom šrotu tak, že už jsem ji celou cestu skoro nedohnal...
Hele, a když si koupím fulla a správně vepředu zapnu Deutera (toho už mám), bude ze mě bikerka?
8-)))
Co je to Deuter- a???
Batohm, co dělá ze dvojek trojky :o)))
V pánské verzi by možná mohl dělat z "bikerských bříšek" vypracované prsní svalstvo. Ale tuto teorii, na rozdíl od ženské varianty "z dvojek trojky", zatím žádný odborný výzkum nepotvrdil.
8-)))
A to je zajímavá myšlenka.
Asi si budeme muset na srazu udělat vlastní průzkum :o)))
Ale budeme si muset ohlídat, aby nikdo nešvindloval:
http://burisek.rajce.idnes.cz/Velikonocni...
Na rovinu ... raději ani nechci vědět, jak ženy diskutují o tom, jak si muži vybírají a kupují oblečení.
Ono na tom není nic moc zajímavýho. Poslední roky všechny moje nákupy oblečení vypadají tak, že jdu kolem Bushmana, kde mají zlevněný loňský gatě, tak je koupím, přiberu k nim jednu košili, a tím končím. CO na tom chceš diskutovat?
Tak to dělám taky, jen mi občas nesedí střih. Kalhoty nosim jen od nich, za rok je roztrhám a ve výprodeji koupím další :-)
Jestli Te to fakt zajima, tak ja si kolo kupovala na jezdeni na nakup a kratke vylety, na to je muj trek super a taky jsem ho 6 let na nic jineho nepouzila, vic nez 100 km/rok jsem na nem do letoska urcite nenajela. Dalsi kolo bude horsky (protoze treka uz mam :-)), ale na fulla se neda dat nosic a s batohem jezdit nechci. Nejsem chlap, nemusim mit na vse, co delam, to nejlepsi (a nejdrazsi) existujici vybaveni.
Ouha, tak to teda asi taky nejsem chlap. Já to tušil, ach jo... :-(
To až jestli je rozhodujícím kritériem pro koupi také barva :o)))
hmmm, pro mě barva důležitá je. Když jsem kupoval nový leho, muselo bejt žlutý a musela bejt žlutá i zadní vidle a čumák, přestože standard je tohle vždycky černý. Počkal jsme si a šlo to do lakovny extra pro mě:-)
No dobrý, děláš pokroky.
Na fulla teprv dozraješ, až budeš mít to horské.
Princip nákupu kola je jeden - vždy kupuj kolo o něco lepší než si myslíš, že potřebuješ, jinak Tě to pak začne mrzet.
Na druhou stranu pak ma clovek duvod udelat si brzy radost dalsim novym kolem.
To jo, ale leze to pak drobátko šetřílkům do peněz.
Tak budou chodit nějakou dobu pro jídlo do kontošů za hypermarkety.
Chodit? Přijedou tam na fullech, ne?
8-))
Na fullech? S taškou? Ti hrabe?
Na fullech s Deuterem. 8-)
Kdyz se chce, tak to jde. Ted jsem si udelal radost znovu nastrojenym ramem. Cele mne to stalo cca 6500 Kc, cast veci jsem mel doma. Jen budu muset jeste koupit nejake poradne sedlo.
Jo, to znám, taky jsem si udělal "radost" a přímo novým rámem, v záruce za ten prasklej. Doplácel jsem za tu záruku výhodně 7,5 tis .Kč . Samozřejmě nový rám je po třech letech jiný než byl původní a nic tam nesedí. Takže nový tlumič, nové hlavové složení, nové středové složení, legranda.
Me ten trek nemrzi. Navic je zabavny sledovat, jak se obcas nekdo citi podveden, kdyz zjisti, ze ta divne oblecena zenska s tim srandovnim trekem jede stejne rychle jako on :-)
No jo, ale do hor se s ním nepodíváš a prožít život s trekem na cuklostezkách s dědkama a bábama kolikrát i nad pade... nic moc.
Do hor se s nim klidne podivam, ale uznavam, ze se k tomu lip hodi ten horak. Tak proste budu mit casem 2 kola, stejne jako mam 2 kajaky (a planuju treti :-))
V horách ty kontejnery s jidlem moc nejsou. A vyjet s fullem na horskou chatu a vybalit z deutera svačinu (z kontejneru z tesca) to stylové nebude. Neřešitelná situace sakra.
I horské chaty mají odpadkové koše, kde se dá vyhrabat chutný pamlsek.
No tesco to teda není. A bude toho vůbec dost pro všechny? Nerada bych si koupila fulla (samozřejmě nečervené barvy) a pak zemřela hladem v horách.
Teď jsem si s hrůzou uvědomila, že by mě pak bikeři ohlodali na kost:-(
Kdepak "pak". Bikeři v podobných vypjatých situacích metají los a pak oběť okamžitě zabijou. Nedopustí, aby zbytečně ztratila váhu!
Zabijou? Snad ohlodavaji zaziva, ne? Tak, aby ziva konzerva vydrzela co nejdele cerstva a pripadne byla sama schopna pohybu.
Tomu nerozumím. Když mají losa, proč ho nesežerou a proč ho po sobě házej?
Ty býkeři sou divný....
Ale Ty přeci pracuješ s bezdomovci. Jistě jsi od nich pochytila užitečné dovednosti, jak si nějakou potravu vysomrovat. O Tebe strach nemám.
1. kolo pro holandskou duchodkyni muze byt super. klidne bych si taky jedno do staje pridal. nechtel bych ho jako jediny kolo... i kdyz, kdybych opravdu mel mit jedno jediny kolo (hrozna predstava), porad mozna radeji takovy nez horaka. i kdyz, v momente kdy mam aspon +1 kol, bez nej rozhodne byt nemuzu. :)
2. to, jestli jsou naslapy fakt tak uzasne desne vyborny, ze nahradit je jinymi pedaly je spatne, to je ciste vec nazoru. zadna objektivni pravda
Secteno a podtrzeno: ... ty mas teda problemy... mozna nejsou uplne objektivni.
Já to teda jako problém vidím, ty pedály. Představ si to na Gardě.Sezóna, vyměníš nášlapy za pedál (šlapku), s klipsnou (!) než dojedeš do první kavárny, tak to ví půlka Rivy !
Pedal s klipsnou? Mno, proti gustu... ale na horaka bych si je teda nedal. Ciste z praktickych duvodu.
Ja jezdim platformy. Ciste z praktickych duvodu. :)
Je teda ale pravda, ze na zadnym holcicim kole jsem je jeste nevidel...
Hrozná představa - zajímavý. Já naopak jsem rád, že mám jen jedno kolo. Představa, že se musím pokaždý rozhodovat, který si dneska vzít, mě děsí. Nerozhoduju se rád, raději se přizpůsobuju...
Tohle zato pořád řeším s kytarama, i když jejich počet jsem už zredukoval na 4. Rád bych jich měl míň, ale žádný další se už asi nedokážu zbavit. :-(
Jedno kolo, to je jak mit jedny boty... nee, to fakt neni uplne dobry...
Rozhodovani neni slozity, je par schemat a faktoru, ktery ti to jasne urci - teren, pocasi, ucel jizdy, dress-code, je-li aktualne nejaky, nalada... to si rekne samo. :)
Boty mám troje, počítám-li ještě lyžařské, tak čtvery. Ale raději bych jen jedny (byly by to asi sandály), jsem však měkkej.
Já prostě mám dobrej pocit, když mám kolo univerzální. Uznávám rád, že tím pádem není pro většinu účelů úplně ideální. Jenže to je právě ten účel: při mém stylu ježdění nikdy dopředu nevím, jak se změní počasí, jaký pojedu terén, tím méně uvažuju o dress-code (to většinou ignoruju i bez kola). Mám rád věci, který mi umožňují být "vždy připraven". Jedno univerzální kolo je proto základ a pro mě ideál.
Výhoda kola je, že jich můžeš mít současně víc (i když je fakt, že na dvou najednou si nezajezdíš) a celkem to žádnýmu z nich nevadí.
Vyjdu-li si v lodičkách a překvapí mě náhlý nápad mých přátel zdolat nějakou horu či kopec, je to omezující.Stejně tak je omezující mít specializované kolo.
Je to docela fajn mít víc kol, ale má to i své nevýhody a to i finanční. Např. máma či táta od dětí si prostě někdy nemohou koupit kolo pro jeden účel, protože potřebují kolo k více účelům.
Často tady poukazuješ na šetřílky, na to co se dá za peníze koupit. Možná tím jen hážeš návnadu do diskuze.... Nevím...
Mam 3 specializovana kola do terenu. S jistou davkou sebezapreni bych to opravdu mohl zredukovat na jedno MTB. Prirovnal bych to spis k pohorkam. I v trekove obuvi dokazu zatancit jive a nepohodli neni az tak velke. Silnicku (lodicky) jsem kvuli jeji nedostatecne univerzalnosti a naopak specializaci nevhodnym smerem prodal.
Kolo potřebuji a mám na jeden účel, abych jezdil po horách, čím výš, tím líp.
o))
Jak na kolo přiděláváš mačky?
8-)))
Mačky jsem potřeboval a neměl na kole jen jednou - jak o tom píšu ve svém článku )o))) Albánií nalehko
http://www.nakole.cz/blogy/2176800/8-albanii...
Vlastně dvakrát, ještě na Rile, ale tam bych potřeboval ještě i cepín a lano, byli jsme tam moc brzy.
Jinak to vždycky šlo, viz obr.
Heh. Toz aby bylo jasno, dress-code jsem myslel v nadsazce. Ciste ten fakt, ze nekdy se clovek jede jen tak projet, pak dress neresi vubec, nebo jen prakticky pro ten ucel (hm, mozna teda i stylove, na Gardu, ale to jde mimo me). Nekdy treba ale jede na kole nekam, a tam nekde nebude uplne jedno, jak bude oblecen... kdyz jedu do divadla, obvykle nesahnu po vypolstrovanych cyklokalhotach... :)
K financnim steskum pak dodam, ze to je prave vyhoda kol(a) - je mozne jich mit vic, aniz by to lezlo nejak do penez. Pokud jich teda clovek ma dost (penez), muze mit pet kol a vsechny novy a drahy... ale vlastne to neni potreba. Vetsina lidi, vcetne me, co ma vic kol, ma jedno, co bylo drahy a do kteryho se nadale vrazi nejvic penez na udrzbe atd. Pak byva "druhe" kolo, coz je obvykle to, ktere bylo predtim to "prvni", rozmazlovany... novej mazlik ho trochu odsunul do pozadi, ale slouzi dal. K tomu pak muze byt v podstate neomezeny pocet x-tych kol, ktery uz treba ani nejsou tak tip-top technicky, a kdyz zrovna nejsou penize na udrzbu a opravy, tak holt zrovna nejezdi. Nebo se sflikujou nejak nenarocne. To pritom nemusi znamenat, ze by to byly kramy - jen jsou na ne treba taky mensi naroky. Do kola, ktery mi slouzi k cestam po meste nebo do hospody, jednak nechci, druhak ani nemusim vrazet tolik, co do horaka, kterej lita hodne km v terenu, dostava zabrat, a pritom od nej potrebuju maximalni spolehlivost. Pritom se neda rict, ze stejne v pohode bych ty cesty vyhrazeny pro toho mestaka odjezdil na tom horakovi... noo, abych se nerozkecal.