Na kole jezdím už dlouho a podnikám i delší výlety (do 100 km za den) proto uvažuji o koupi GPS navigace. Docela se mi líbí "RoyalTek BikeGPS", ale jen podle popisu na internetu. Praktické zkušenosti nemám s žádnou navigací. Poradíte mi něco jako začátečníkovi. Preferuji využití na kole nebo běžné turistice - tedy naplánovat trasu, (třeba i na PC a pak přehrát do navigace) a podle ní potom jet (jít). V případě nutnosti za pochodu najít jinou cestu (objížďka) a doma pak na PC třeba trasu znovu uložit a zpracovat.
Díky za každou radu a názor
Tuhle recenzi jsi četl ? http://navigovat.mobilmania.cz/clanky/royaltek...
Jinak s tímhle kouskem neporadím, sám mám Garmina.
Jinak jsem jinde četl, že kvůli plánování tras na počítači a jejich přenosu na paměťovou kartu je nutné ji vždy vyndat z přístroje, což mi přijde jako hodně nepraktické...
Viz názory prvních dvou uživatelů na Heureka.cz
http://gps-navigace.heureka.cz/royaltek-bike...
Jo, tak to by mě asi taky vadilo. A co toto - je připojitelné k PC přes USB jako disk a je dokonce i lacinější
http://www.smartgps.cz/gps-na-kolo-mapova...
A dole je i odkaz na recenzi - vypadá to dobře :-)
Garmin Oregon 450PRO je ultimativni reseni. Velky display a Czech Topo PRO mapy maji velmi dobre routovani pro kola. Umi kombinovat silnicky i cyklostezky. Treba tady:http://www.datart.cz/katalog/GPS-Navigace...
Z Garminu nejlevneji vychazi eTrex Vista HCx http://tinyurl.com/44ys2vt . Kdyz se ovsem smiris s trosku narocnejsim ovladanim tlacitky a joystickem. Mam a pouzivam i pro routing v aute. Na rozdil od kolegova Oregona umi 17 zvuku, ktere si muzes priradit ruznym udalostem nejen pri routovani - treba radary a podobne. Ale mozna nove verze FW do Oregonu uz to zvladnou.
Nezvládnou, stále pípají jenom jedním způsobem :-(
To by mi vadilo asi nejvic. V aute to slabe pipnuti pres radio neslysim a podle zvuku ani nerozeznam, jak daleko je do odbocky, nebo jestli tam neni radar. S Vistou se podivam teprve pri konkretnich zvucich...
Však Oregonům toho co uměly staré eTrexy chybí mnohem víc... Např. jsem dodnes nepochopil k čemu tam je kalendář, když se do něj nedají psát poznámky, konkrétně zvýraznění dne kdy se našla keška. Pak třeba některé speciální komunikační protokoly (resp. určitá data, která to posílá ven) to neumí, atd. :-(
Čím novější vehikl, tím ořezanější funkce, které dřívější GPS uměly :-/
Muzes specifikovat ty protokoly? Chtel jsem Vistu vratit po nekolika reklamacuich a priplatit si na novy eTrex a mozna i na Oregon - jeste jsem to nestudoval tak detailne...
Teď momentálně nevím přesný název. Ale je to např. něco, co uměla i řada GPSMAP 60xxx, kdy se tyhle přístroje daly použít jako certifikované pro různé letecké (paragliding, kluzáky a další), a asi i další jiné závody. Jde o to, že z toho lezou normovaná data, která současně nejdou po uložení do PC dodatečně zfalšovat, protože to obsahuje nějaké kontrolní součty či co.
Jasně, drtivé většiny uživatelů se tohle vůbec netýká... Garmin se asi snaží aby si na tohle lidé kupovali extra "letecké" GPS. Na každou činnost jiná chytrá krabička...
A 62 to nema, kdyz to mela 60?
Ale psal jsi o eTrexu. Co mel krom zvuku eTrex, co nema 62, Oregon a jine nove? Tusis o necem?
Např. tam byla nějaká extra funkce pro skákání s padákem, co si tak teď narychlo vybavuji. Ale to je také věc, která zajímá asi jen pár jedinců v celé ČR :-)
Jinak teď už mám v hlavě trochu duto, zkusím si vzpomenout přes den, O.K ?
62 jsem tak dopodrobna nestudoval, takže netuším.
Ja na tu 62 koukal celkem dost. A krom rozliseni jsem nevidel slabiny. Kdyz najdes neco, co v novych chybi a netyka se letani, budu jen rad - usetrim. 8-)
Jo, např. funkce "Zadej směr a jdi" s kompasem. Pokud zadáš kurz a během pochodu se od něj odchýlíš, tak přímo u té šipky je i ukazatel toho jak moc jsi vedle. Vista HCx uměla měnit měřítko toho ukazatele aby se v tom lépe zjistilo o kolik to vlastně je. Včetně toho, že to ukázalo jestli jsi moc vlevo nebo vpravo. Srandou ovšem je, že tohle přepínání měřítka není v manuálu vůbec popsané :-) Jak jsem na to kdysi přišel, to fakt netuším...
Oregony tohle umí také, ale přepínání měřítka tam už není. Alespoň jsem nepřišel na to jak s tím hýbat.
Tohle asi ale také nebude co by Tě nějak moc trápilo, že ? :-)
Rozlišení na 62jce by mi nevadilo. Díky tomu jaký tam je displej, tak je pořád parádně čitelná na slunci, srovnatelně s 60tkou a o třídu lepší než displeje jako má Oregon a podobní.
A to horší rozlišení nijak zásadně nevadí.
Kdyby u 62jky nebylo příslušenství (hlavně držáky) stejné jako pro Oregon a tedy jiné než pro 60tku, tak bych už dávno 62jku koupil. Takhle mi to je líto, když mám na 60tku 5 držáků (4 používám a jeden tu mám ještě rezervní). To by to ještě slušně prodražilo k ceně přístroje.
Od té doby co jsem přestal používat PRO verze a používám jen obyč, tak jsem ale zase i s 60tkou spokojený. S obyč verzí se to dá, tak to už není až tak pomalé.
A pak jsem zjistil, že ty cesty navíc v PRO verzi jsou spíše kontraproduktivní, protože stejně je jich většina nepoužitelných.
K tem PRO - cesty jsou obcas i neschudne. 8-) Ale jsou tam kominy, skaly, lesni pruseky (a ty vetsinou plati), ... Proste vylepsene orientacni body v prirode.
Ve verzi PRO jsem ještě nepotkal nesjízdnou cyklo cestu, některé jsou spíše pro horská kola, ale ani na treku nemívám větší problém.
Taky je řeč o všech cestách a ne o označených cyklo. Označené cyklo jsou v Pro i obyč verzi mapy zcela shodné. V nePro verzi chybí pouze ty nejmenší vedlejší cestičky, ve kterých je největší množství chyb (tedy nejen často nesjízdné, ale často cesta už dávno neexistuje vůbec a není tam ani náznak).
A porovnával jsi tu jejich Cyklo s TOPO ? Už loni bylo v každé mapě něco jiného... Letos opět. V jedné mapě kus cyklotrasy vede jinudy než v té druhé, v druhé mapě je něco navíc než v té první :-)
Nechápu proč, když to vydávají ve stejný termín, nepoužijí jednu jedinou verzi těch cyklotras v obou mapách... Takhle to vypadá opravdu amatérsky. Včetně toho, že se na to vlastně ani nedá spolehnout. Když to někde neznáš a dvě mapy, přitom od toho samého výrobce, říkají každá něco jiného, tak je to spíš ke vzteku než k pobavení.
Na cyklo jsem koukal jen chvíli. Ta je z mojeho pohledu hrozně divná, takže jsem ji dal vždy rychle pryč.
U cyklo bych se musel babrat s upravením typ souboru, protože je pro mě hrozně nepřehledná. U Topo mi vyhovuje i originální barevné provedení, takže tam nic nemusím řešit.
Loni to bylo proto, že jedna z map byla generována o něco později a už měly použity jiné podklady.
Cyklotrasy mi jinak vůbec nezajímaj, takže je rozhodně nepotřebuju zvýrazňovat.
A rozdílnost map využívám. V počítači klikám podle jiných map, takže když to v té mapě je blbě a pak v terénu nesedí, tak je ještě šance, že na té druhé mapy v gpsce to bude náhodou dobře :-)
Na 3 ruznych mapach v GPS, na mapce, co nam dali v penzionu i na mape, kolem ktere jsme jeli na rozcesti byla cyklotrasa. Po delsim hledani jsem pochopil, ze ten kus lesa, ktery byl o trosicku mene stejny, nez ostatni cast, ze je cesta. 8-)
Nepouzitelne pro cykloturisty. Na lehu bych asi pekne vravoral na kluzkych kamenech pokrytych vrstvou klacku a pak vrstvou spadaneho listi. Na klasice jsem si 2x odslapnul.
Také ji nepoužívám, jenom mne fakt pobavily ty rozdíly.
Cyklo mi vyhovuje. Pri meritku 500 m zobrazuje cyklotrasy, coz treba na vylety s pritelkyni, nebo pri putovani natezko prijde vhod. A jinak je to topo jako jina, takze setrim misto a mam jen tuhle. A k tomu porad drzim starou Mountfieldi (8Mb).
To souhlas, těhle detailů je tam více. Naštěstí po komínech, skalách, průsecích běžně nejezdím :-)
Takže tohle tam nepotřebuju. S orientací nemám problém ani s nePro verzí.
Jo, ale nekdy v noci vidis proti nebi prave jen tu siluetu komina. Nebo je dobre vedet, ze pred Tebou je napric dolu k rece skala v siri 2 km a ze se tedy nema smysl zkouset nejak dostat dolu a ze to bude lepsi objet. Nahustene vrstevnice Ti neschudnost znaci s podstatne mensi spolehlivosti.
Tak do auta to chce hlavně hlasovou navigaci. Garmin v autě nepoužívám vůbec a raději vždy sáhnu po mobilu (E52), kde hlasová navigace je.
Takže jestli to pípá tak nebo tak je skoro fuk, pořád to bude bída.
Ja s Vistou na pipani projel spoustu mest i v zahranici. Problemy mam teprve na extra slozitych krizovatkach jako treba kruhac u letiste v Brusselu. Posledne jsem tam mel obyc autonavigaci, ktera nemela pruhovani a bylo to stejne zmatecne.
A pak se ztracim po vyjezdu z dlouheho tynelu, kdyz nasleduje krizovatka. Ale to bych musel mit original vestavenou, ktera spolupracuje s cidly v aute, aby se ani pod zemi neztracela...
Sice si zase naběhnu ale k čemu je dneska samostatná navigace ?
Co založením silničář používám běžně je .... telefon Nokia + gratis OVI Maps + navigace a k tomu Sport Tracker taktéž zdarma.
Tisíce děkovných dopisů :D
A po 4 hodinach se ani neodnavigujes, ani si nezavolas o radu, kudy dal. 8-D
tak to sry ale Nokia E52 nebo C5 takové problémy nemá.... to nená nějaký připosraný IPOD, který se musí každý den 2x dobíjet :D
Jak dlouho Ti pri navigovani vydrzi Tvoje Nokia? Zatim jsem neslysel, ze by nejake PDA, telefon nebo neco podobneho vydrzelo navigovat dele, nez 5 hodin.
S C5 jsem jel před dvěma týdny 6 hodin a 30 minut na Slovensko a zdaleka nebyla vybitá.
Na jaře jsem s ní jel celý den z Pasova do Melku na kole, ovšem zapínal jsem jí jen občas, protože cesta byla dost jednoduchá.
Celou cestu běžel sport tracker a nevybila se.
Druhý den jsem s ní odjel autem domů a klekla až někde kolem Benešova ...
E52 byla ještě lepší :D
Mám E52 3,5 roku, na kolo bych ji ale nikdy nevzal. Výdrž je sice slušná (asi to nejlepší co u mobilů je), i když už se mi také zhoršuje (baterka jde pomalu do háje), ale odolnost, pořádný držák, ovládání za jízdy na kole, všechno hrůza.
Chápu že na silnici to použít jde. Na silnici bych gpsku taky nepotřeboval vůbec nebo by stačila v nouzi vyndat 1-2x za vyjížďku.
Na biku, když je pro někoho cesta cílem je ale tohle řešení naprosto nepoužitelné.
Na druhou stranu jak píšu výše, tak v autě zase používám zásadně E52, tam má díky hlasové navigaci oproti Garminu 60CSx hodně navrch.
přesně občasně použít na silnici, navíc je to pořád mobil čili nemusíš tahat dva přístroje, dvě nabíječky nebo náhradní baterky.
Navíc ono to v podstatě na silničce nemusíš mít na držáku, úplně stačí v kapsičce na prsou když se ozve " na kruhovém objezdu sjeďtě na třetím výjezdu" to nemusíš vidět, stačí poslouchat :D
V česku ji zapínám jen když přijedu do mě cizího města a pak ji klidně vypnu.
Na biku spíš občas kouknu do sport trackera kde jsem a pak jedu dál.
.. tato sa mi velmi paci .. je to aj na AA baterky a k tomu to ma aj hlasovu navigaciu, co je podla mna super .. len ta cena je strasne vysoka .. ale je to novinka .. http://www.garmin.sk/?cls=stoitem&stiid=2881
Vadi mi na ni cena a to, ze je na 3 baterie.
To uz pak muzu sahnout rovnou po http://navisat.cz/magellan/mapper6-PRO4/ nebo http://navisat.cz/jiny-vyrobce/trimble/
..to hej, cena privysoka .. ale zase sa zvysila vydrz oproti oregnou o 6 hodin .. ma to uvedene 22 hodin pri AAA bateriach ..
To vydrzi ten Oregon skoro taky. Jestli chces setrit u Garmina, tak Vistu HCX. Jestli chces utracet, bude Montana urcite prima. Ale taky bude tezsi. Az odejde Vista, nejspis pujdu do noveho eTrexe. Kvuli vaze a velikosti.
..ja gps zatial nechcem .. ale sledujem stale ponuku, ze ako sa to vyvija .. mne sa celkom paci ta gps,ktora je spomenuta hned v uvode, ta na bajk .. myslim, ze nastupca moze vychytat muchy a bude to fajn, aj cena je lepsia oproti garminu .. a tiez mam zatial gps na nokii .. sice to nevydrzi dlho, ale tak ja ju nemam stale zapnutu .. taktiez mam externu nabijacku, do ktorej dam tuzkovu bateriu a trosku mi ten mobil dobije ..
Měl jsi to už v ruce ? Je to děsná cihla :-/
A jak to tak vypadá, tak k tomu jen tak hned nebude držák na kolo, pokud ho Garmin vůbec plánuje...
Ma to o 1/2 vic baterek, tak se da cekat, ze to bude alespon o 1/3 vetsi...
No to jo, no...
Ale i tak mi to přijde na kolo už moc velké, a hlavně těžké. Docela bych se bál, že se to hodně brzy v terénu vyrve z držáku. Který ale zatím ani neexistuje :-)
Porad na klasickem kole pouzivam tohle: http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC00903.JPG
Stare pouzdro na mobil pritazene paskou na stahovani kabelu a pripadne podlozene kouskem gumy proti otaceni. I v pripade padu vydrzi - GPS uhne a nevylomi se. Urcite bude nejake podobne pouzdro, do ktereho se vejde i ta Montana
Pěkné.
Jestli k tomu Garmin ten držák neudělá, tak asi lidem nezbude nic jiného než si poradit sami. A možná to nakonec bude lepší řešení než něco od profíků za nehorázné peníze, jak je u Garmina zvykem ;-)
Nekde v tom albu, odkud jsem daval odkaz, je videt, jak jsem ohnul riditka. Svetlo se rozstriklo na male stripky, GPS jen zapruzila. Oroginal drzak pouzivam na kolobezce, kde je schovany v riditkach a na lehaci, kde ho celkem slusne chrani kovovy adapter.
V partě vozíme všichni gpsku ještě chycenou krátkou šňůrkou na řídítka, aby při pádu nebo zahození kola když to nevydrží držák neuletěla.
Jeden kamarád tu šnůrku nejprve nevozil a při jedné technické pasáži, kdy udělal takovou krkolomnou kreaci přístroj kolenem vykopnul. Ten odletěl několik metrů mezi smrčky a pak jsme půl hodiny gpsku nemohli najít :-)
Jinak 60CSxko, co v partě vozí nejvíc lidí a hodně let je neskutečný držák. Kromě téhle příhody zažily všechny kousky spoustu další destrukcí a všechny fungují už mnoho let a žádný kousek ještě neodešel.
A je to spolehlivé? Tím myslím když je pořádný terén a dostává to slušné kapky, tak jsou všechny Garminy hodně citlivé na kvalitní uchycení. Jakmile je někde jen sebemenší vůle a nechá to přístrojem vibrovat, tak se pak v pořádných sjezdech přístroj začně samovolně vypínat.
I u originál držáků jsme to několikrát v partě řešily a vymezovali vůli měkkým papírem, aby to drželo opravdu fest.
Kup si brašnu na řídítka a máš pokoj - dříve telefon a dnes navigace. Funguje to OK. Problém je jen, že to při přeštelovávání musiš občas vytáhnout.
Jenze muj etrex na nahore ovladaci prvky a display dole. Leda bych ho mel vzhuru nohama. 8-)
Tož, otoč vzhůru nohama tu taštičku a máš to.;-)
To bych zase musel otocit predstavec k sobe. 8-)
Vůbec ne.;-) Dva originál všité suché zipy na zadku brašny v její spodní části spojíš tak, jako bys je uchytil na řídítka na doraz zipu a provleče tudyma očko, které si uděláš z jiného kousku suchého zipu. Naopak původně dolním zipem otočeným vzhůru nohama po jeho spojení provlečeš další dvě dostatečně dlouhá očka z kusu suchého zipu a tato pak uchytíš na řídítka vždy každé z jedné strany představce. Stačí tedy tří kousky suchého zipu ca. po 15 Kč. a je to.;-)
Model brašničky 2010 je na tom se slídou a jejím rozměrem ještě o poznání lépe než-li ten předchozí:
http://www.teamsport.cz/brasna-sport-arsenal...
A kromě toho takhle nejsou přístupná tlačítka, takže to je z mojeho pohledu zcela nepoužitelné (mimo technické náročné úseky mačkám tlačítka za jízdy hodně a přepínám si mezi obrazovkami abych se zabavil v nudných pasážích typu dlouhé stoupání po šotolině).
Spolehlive to na eTrex je. Jde jen o to najit dome mezi kramy spravne tesne pouzdro. Bud zkratit z N5110, nebo pouzit nejake stare Siemensove. V obchodech s mobily to sezenes za par supu nebo zadarmo.
Aby se GPS nehybala do stran, jeste jsem ji pod zada dal starou kreditku, ktera ma procvaknute dirky a je pritazena slabymi paskami ke klipsu na druhe strane. Pak se to skoro nehne.
Ani stary Legend, ani Vista se mi nevypinaji. Otresy jsou mene ostre, nez kdyz je pristroj natvrdo v original drzaku.
Vozím ji v držáku na řiditkách krosu i horáku a vymetu kde co a nikdy žádný problém, nevypnula ani jednou a v držáku se vždy udrží, vylítne z držáku až teprv když s kolem pořádně praštím o ze, mám ji za řiditka ještě chycenou za originál poutko, takže i když vyskočí z držáku tak nijak dale a pořád funguje a to jsem ji už párkrát obouchal o kameny.
Mám Etrex Venture už léta a jsem na tom stejně. Na řídítkách v originálním držátku a originální poutko ještě omotám kolem řídítek. Jednou se mi už podařilo navigaci vykopnout nohou, ale přežila to s malými šrámy na umělé hmotě.
Pred: http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC00903.JPG
Po: http://mur.rajce.idnes.cz/Hadanky/#DSC00905.JPG
To svetlo bylo total. GPSka by urcite taky nevydrzela. Ale uznavam, ze timhle zpusobem s kolem tak casto nezachazim.
GPS v držáku by nejspíš vydržela, mohl by prasknout držák, ale GPS by se při jakémkoliv nárazu nebo propružení měla z držáku uvolnit.
Je to tak, tedy aspoň u 60CSx. Už jsem zničil tři držáky a gpska stále žije.
A to většinou se jen odporoučí z držáku pryč, časem ale ta kolébka uchycující se na záda gpsky praskne (nebo se hodně ohne a nedrží a praskne při rovnání zpět).
Nokia E7 všestranný telefon, navigace OVI zdarma, radio, přehrávač, internet a to vše na držáku Multidapt který drží všechny kvalitní kožená pouzdra Krussel. Mohu jen doporučit.
Dá se to nějak jednoduše (nejlépe asi přes microUSB) napájet z alternátoru na kole?
Jsou k tomu nějaký použitelný turistický mapy zdarma nebo levně (do litru)?
Použitelnýma myslím, nainstaluju nebo nakopíruju do jednoznačného adresáře, a ono to pojede. Né že nahradím Symbian v mobilu správnou kompilací Ubuntu, přejmenuju tři adresáře, z torrentu stáhnu cracknutý Smartmaps, k tomu seženu keygen, který vygeneruje správný aktivační soubor pro mou paměťovou kartu...:-(
Galaxy II se dá napájet přes micro.
Doporučuji poohlédnout se po starší verzi MOBAC, případně po mapách vytvořených tímto SW Jejich použití je legální pro vlastní potřebu).
SW je jako sraček (osobně mám nejraději trekbuddy).
Docela dobře jede nová app od seznamu.
Jenom takový tip pro Androida. Používá to offline mapy z OpenStreetMap
http://www.mapdroyd.com/
Ke stažení na Android Marketu zde https://market.android.com/details?id=com.osa...
Do Locusu nacpeš offline mapy od Shocartu.
Jasně, ale tohle je už hotové, nemusíš nikde nic konvertovat a tak, prostě to jenom stáhneš (z oficiálního zdroje) a už to běhá.
S tím Shocartem asi bude větší piplačka, ne ? Pokud teda nevyužijeme různé podloudné zdroje jako Ulozto.cz apod. :-)
Je ale fakt, že ty OSM mají ještě co dohánět, i když už jsou hodně podrobné...