zdravim,
chcel by som sa opytat na nazor cykloturistov, ze co si myslia o pouziti casovkarskych nadstavcov na klasickom krose ?? .. tu su dve ukazky, co mam konkretne na mysli .. prva http://www.skprofibike.sk/bbb/katalog.php... a druha http://www.skprofibike.sk/bbb/katalog.php... .. za posledne dva tyzdne som videl dvoch cykloturistov, ktori to mali na svojich bajkoch .. pride mi to ako super vec na oddychnutie ruk, dlani, pri dlhej celodennej cykloture .. pouziva to nieko z vas ? co si o tom myslite ? daju sa tie nadstavce trosku nasmerovat smerom nahor, aby clovek nebol prilis zohnuty ? .. taktiez by ma zaujimalo, ze ktory z tychto nadstavcov by bol lepsi, ten prvy, alebo druhy ?? .. ci sa mozno vyrabaju nejake specialne na cykloturistiku ?? .. dakujem pekne za nazory, postrehy, pripadne aj osobne skusenosti ..
Podle me jsou ty nastavce super vec. Zvlast kdyz mas pred sebou jen roviny a roviny a jedes fakt na dlouho. Jel jsem ted pres cely Svedsko a tyto nastavce by se mi tam kur...ky hodily!
Jo, používal jsem je taky na treku, byly dobré i do kopce, krásně jsem se rukama zapíral a pomáhal tak nohám i posiloval břišní svaly, ale musely být dobře utažené...
Teď už jezdím MTB, tak tam je tedy nemám...
uz nikto nema s tymi nastavcami skusenost ??
Já jsem to vozil na triatlony. Na delší trasy je to jednak pohodlnější, jednak aerodynamičtější. Co víc k tomu napsat...
Z hlediska přirozené polohy zápestí mi na delší trady přijde přirozenější ten druhý tvar, ale sklon, délka a tvar jsou silně individuální. Je to vidět i u závodníků. Asi jako u mtb tvar řidítek a rohy.
.. a co vravis na tento typ nastavca ? .. http://www.primeshop.cz/sport/cyklistika...
Tam se nedá nastavit vzdálenost úchopu od opory pod lokty/předloktím. Což může být zrádné.
Jak jsem psal, poloha je silně individuální, někdo má zabořené lokty do opěrek, někdo se sotva opírá v půlce mezi zápěstím a loktem. Pokud to nemáš na míru na sebe, tak je imho značná výhoda, když se dá délka úchopu nastavit. Jako ty, co odkazuješ:
http://www.skprofibike.sk/bbb/katalog.php...
Krom toho, pokud hrazda není propojený oblouk, obvykle jde nastavit šířka mezi opěrkami loktů. Což je rovněž výhoda. Lokty blíže k sobě jsou sice aerodynamičtější (méně vzduchu jde na trup), ale zase stahuje hrudník, dýchání je namáhavější. Já bych preferoval lokty od sebe skoro na šířku ramen.
Pokud jsou to tvá první časovková řidítka, rozhodně co největší nastavitelnost, zvláště dé vzdálenosti úchopu od loketních opěrek, a opěrek od sebe, jinak si nejspíše koupíš něco, na čem se budeš trápit.
IMHO hlavní výhoda není ani tak v aerodynamidké pozici (ta se dá udělat i na beranech), ale v pohodlí této pozice, a to je na dlouhých trasách základ. Asi není náhoda, že tento typ řidítek vynalezl účastník RAAM, a první jej hromadně začli používat na dlouhém triatlonu (3,8-180-42).
.. na tych tretich sa ta sirka nastavit da, pokial dobre vidim, opierka sa da posuvat po kolajnickach, ale dlzka uchopu sa uz nastavit neda ... to mas pravdu .. vdaka za nazory .. su to pre mna uzitocne informacie .. este je tu jeden typ, ktory sa tu bezne predava, pomerne lacny .. su to tieto .. http://www.koloshop.cz/sk/?vyrobek=force... .. co myslis, mozu byt ? ci tie bbbckarske su lepsie ? aj ked ten system je viacmenej rovnaky, len tvar nastavcov je rozdielny ..
Jo, ty vypadají taky dobře, tenhle systém je jednoduchý a variabilní.
Zkoukni oboje v reálu, takhle z obrázku těžko soudit.
Některý mají blbě řešenou opěrku pro lokty, vahou jezdce je nějaký sloupek nebo šroub namáhán na ohyb, čehož si nevšimneš v obchodě, ale po projetí nějaké díry, kdy na to dopadneš celou vahou, a pak třeba šroubek už nepovolíš nebo povolíš a neutáhneš:-/
Jinak bych volil něco takového.
No snad jeste dodam - ma to i drobne nevyhody. Ovladani kola v tehle pozici se musis naucit. Je to takove trochu vratke. A pochopitelne mas dal k brzdam, takze reakcni doba v pripade problemu je mensi.
Vozil jsem je řadu let, a protože jsem si je vyráběl přímo na tělo, neměl jsem žádné problémy. Každému vyhovuje něco jiného, ale ten první typ mně přijde příliš rovný v místě úchopu. Pokud je nasměruješ nahoru, opěrky pro předloktí se moc nezvednou, ohnutý budeš vždycky víc než bez nich. Ale většinou jsem je používal při protivětru. Já bych volil ty třetí, nejen kvůli ceně. Ty předchozí jsou nafocené dost úzké (možná jdou namontovat i dál) a mohl bys mít při zmačklém hrudníku omezené dýchání. Při zalehnutém posezu se dalo, při stejné frekvenci a úsilí, odřadit o kolečko dolů, určitě to dá víc, než 1-2km/hod.
Abys nebyl prekvapeny ze se ti na kole bude sedet mnohem nepohodlneji nez pri uchopu za riditka, pred nakupem treba na internetu si to urcite vyzkousej. Myslim ze existuji i nejake "turisticke" modely, klasicke casovkarske nastavce ale vyrazne protahnou a snizi posez na kole. Zlepsi se tim aerodynamika (a tim zvysi rychlost), ale jede se proste hur. Vzdycky bude jedno na ukor druheho (pro lehokolisty- nerypat prosim, ted mluvime o klasice). Pokud sezenes nejaky model co te tak nenatahne a bude o dost vys nez riditka, navic s uchopem dovolujicim siroke postaveni loktu, pak muze tahle hrazda slouzit ke zvyseni pohodli (ale zase snizeni rychlosti).
Dobrá připomínka, většina řidítek má lokty nad trubkou řidítek, a když to tam dáš bez dalších úprav, bude najednou kolo strašně "dlouhé". Je potřeba dostat řidítka blíže sezení.
Já jsem to řešil posunem sedla dopředu (a mališko sklonil špičku dolů). Šlapeš víc zhora, a máš tupější úhel trupu vs nohy, což je poměrně pohodlné. Ale pak při klasickém zdržení řidítek se sezení může projevit jako příliš krátké.
I u casovkarskych nebo specialnich triatlonovych kol byva sedlo vic vpredu, ale ne kvuli pohodli. Naopak- teziste vic vpredu umoznuje vetsi prenos sily pri slapani do pedalu. Trup ma byt vzdycky volne, pusobit jako kyvadlo proti pohybu nohou. Vetsi silou vynalozenou pri intenzivnim slapani pri kratsich trasach casovek nebo cyklistickych pasazich triatlonu se tim vaha presunuta dopredu vykompenzuje (coz je princip dlouhych ramu, tj. sportovnich geometrii ramu kol- jsou na sportovani a nehodi se pro pomale jezdeni). Ty jsi presunul sedlo (podle toho co pises) zrejme proto abys zkratil posez. Tim ses ale vic zaprel do riditek- ale s casovkarskou hrazdou ti vaha na rukach tolik nevadila, kdyz jsi byl opreny o lokty. Takovehle reseni je spis nouzovka, nehlede potom o uplnem zmrseni posezu pri zminenem klasickem uchopu za riditka.
.. no ja mam zatial taku predstavu, ze si ich trosku nahnem smerom hore, nechcem ich mat vo vodorovnej polohe .. a dnes ked som tak skusal, imaginarne na bajku, tak ja ich ani nechcem vysuvat uplne dopredu . . prave naoapak, skor ich pritiahnut k sebe .. ja nechcem byt natiahnuty ako casovkar, to by nebolo vobec pohodlne, rychlost vobec neriesim, ja jazdim pomaly .. ale keby sa ti podarilo najst nejake turisticke specialy, tak by som ti bol vdacny :) .. ak nieco take existuje ..
Ted v rychlosti treba tohle http://www.roseversand.de/artikel/profile-t3...:488119
Sice to jsou "normalni" casovkarske nastavce, ale da se hodne hybat s jejich predozadni polohou a navic je zvlast cast pro kazdou ruku, takze se daji namontovat libovolne siroko od sebe, nebudou jen pro uzky uchop jak tomu byva. Idealni by pro tebe asi byla navic jeste moznost montaze vys nad riditka, kdyz totiz riditka zvednes za pomoci predstavce aby byly tyhle nastavce vys, vyrazne zmenis obvyklou polohu pri klasickem drzeni a to je spatne.
,, sice ked tak pozeram, tak su na tom velmi podobne .. ale pri bbb pisu, ze su tam dve polohy laktovych opierok, ale neviem ako to myslia .. http://www.skprofibike.sk/bbb/katalog.php...
Mám, prosím, dotaz - kolik najezdíš denně kilometrů, aby jsi tento bazmek využil k odpočívání?
cca 60 az 80 km .. ja viem, nie je to vela, ale to nie je podstatne, pre niekoho je vela 40 km a pre niekoho je malo 80 km ... ide o to, ze mam bolesti ruk, ten tlak na riaditka mi sposobuje tie bolesti .. nadstavce chcem vyskusat, stoji to 45 eur, nie je to vela penazi .. chcem na bajku dosiahnut co najvacsi komfort .. a budem skusat a skusat .. ked mi nesadnu, predam na bazare a zivot ide dalej ...
Tlak rukou na riditka muze zpusobovat hned nekolik ruznych moznosti spatneho posezu na kole, kazdopadne to znamena ze je neco spatne a tvoje diskuzni vlakno pojednava o necem jinem nez na co by ses mel zamerit predevsim. Tim ze si koupis casovkarske nastavce nevhodny posez nevyresis.
Pred dvema tydny jsem opet postavil klasicke horske HT. A opet mne pri vyjizdce druhy den bolela zapesti a spodni cast loktu. Mozna by mi to taky pomohlo. A to jsem ujel jen 20 a 40 km. 8-(
Ty by jsi to při svých "divokých" jízdách (asfalt je pro Tebe sprosté slovo) využil?
Bohuzel, nase cyklisticka vlast je cim dal tim hrubsi ve vyjadrovani. Podivej, jak to cerne bahno rozlevaji vsude, kde se dalo normalne jezdit. No tak kdyz uz se tomu neda vyhnout, alespon bych na tom mohl odpocivat.
Ale lepsi je na to moc nekoukat, divat se na koruny stromu a ptacky a valet se u toho. 8-)
U mě bolesti vznikají zvláštním způsobem. Když jedu a myslím na práci nebo na ptákoviny, je vše v pořádku, začnu - li uvažovat o správnosti nastavení sedla, zjistím, že mi bolí pozadí, když začnu myslet na nohy, začnou mě bolet kolena a stehenní svaly. Takže - na to mně žádné přípravky nepomohou.
Mne to boli vlastne hlavne kdyz jedu prilis pomalu. Ale natezko to clovek moc nezene, na vyletech s pritelkyni taky ne. Klasiku jsem postavil hlavne pri pripad krajni neprizne pocasi, male misto na prepravu a podobne extremy. A jestli bude cely kveten prset, asi si k Loudani nelehnu. Prece jen se to pak v bahne pronese.
To je presne to o cem pisu vys. Kdyz na danou delku ramu/delku nastaveni posezu schazi dostatecne silna intenzita slapani, telo prepada dopredu a cela vaha spociva na zapestich. Kdyz jedu vyrazne pomaleji nez jsem zvykly, tak na svych kolech taky citim zapesti.
Jenze tezko poridis kolo, na kterem bys bezbolestne odjel treba to Loudani. Chvilemi budes kypet silami, jindy umirat pri 4 kmh... A kdyz pak jedes hodne pomalu, nutne Te musi bolet zadek, nebo ruce, nebo oboji. S bagazi natezko nevydrzis jet dostatecne silove cele dny. Nebo alespon ja ne.
Kdyz bych resil kolo se kterym budu jednou jezdit sportovne a rychle a podruhe treba expedicni jezdeni natezko, zauvazoval bych treba o predstavci s nastavitelnym uhlem sklonu.
Ale stejne nevyresis to, ze pri pomale jizde pretezujes zadek a ruce.
Uz druhy den v pulce trasy jsem otocil negativni predstavec do pozitivna... 8-(
Prave- zmenil jsi jeho uhel. Tim se trup docela vyrazne naprimi a vaha tela prestane spocivat tak vyrazne na rukou. Predstavec (jeho uhel a delka je kazdopadne jenom jednou z moznosti doladeni posezu), zalezi i na sedlovce, sedle samotnem, vysce, sirce riditek a jejich tvaru, delce klik atd. atd., vzajemnem nastaveni vsech komponentu. Ale zasadni vec je samozrejme ram s vhodnou velikosti a geometrii.
Ram jsem si pred 3 lety vybiral pocitove a dodatecne jsem zjistil, ze geometrie jen s milimetrovymi odchylkami odpovida te, kterou mi nameril Duratec (a ty stranky, ktere se tu tu a tam doporucuji). Otoceni predstavce byl posledni pokus. Jinak ho budu muset zkratit a tim se dostanu mimo doporucene hodnoty a mimo pozici prijemnou pri ostrejsi jizde. A zmena -8 na +8 stupnu byt u 120mm predstavce mi porad neprijde jako tak vyrazna zmena.
Existuje fura poucek, vzorecku a mereni od spousty firem, vyrobcu a prodejcu kol. Jenomze je taky spousta druhu geometrii ramu, pokud ti nameri v Duratecu ram na zavodeni (priklad), asi se s nim pojede dost spatne natezko a pomalu. Vubec je spousta promennych ktere muzou docela slusne zmenit jakykoli vypocitany "idealni" ram. Ona to zase neni takova veda, kdo nejakou dobu jezdi tak vi co potrebuje, a to i pro ruzne druhy jezdeni.
.. ja to poznam, bolesti su neprijemne a kazi mi to pocit z cyklistiky .. mna bavi chodit aj na 6-8 hodinove tury .. a prave pre tie bolesti skusam ako si ten komfort na klasike vylepsit .. lehokolo som zavrhol .. skor do buducna uvazujem o trike, ale to je fakt buducnost, zatial zostavam na klasike :)
Proc zavrhl, smim-li se ptat?
.. no hlavne pre kopce, jazdim napr aj 5 km do kopca na klasike, na lehokole by som to asi neustal, stracal by som stabilitu .. a na pravidelne frekvencne slapanie nemam kondicku :) . . takze aj ta stabilita mi vadi, ze nie je pri pomalych rychlostiach dobra .. trike je v tom pecka :)
To se za nejakou dobu naucis. Ted jsem absolvoval nekolik dlouhych stoupani v Ceskem Lese a zameril jsem se na rychlost. Nemam tachometr, ale GPS dlouhodobe ukazovala 3 kmh. Za zacatku jsem taky pod nejakych 8 kmh mel problem.
Kdybys nechtěl časovkářské, tak tady nejvíc frčí tyhle:
http://www.profirad.de/lenker-multibar-bhb30-p...
to ano, videl som tieti riaditka na turistickych bajkoch .. mozno tomu nerozumiem, ale ja v tom nevidim, zmysel . . teraz som si objednal ergonomicke gripy aj s vacsimi rohmi .. tu si ich mozes pozriet .. http://www.bike-eshop.cz/gripy/gripy-ergon-gc3... .. cize sa mozem aj trosku viac natiahnut, kedze su dlhsie ..
Mám je na krossu (ty druhé) - nikoliv kvůli rychlosti, ale právě kvůli tomu, že při dlouhých cestách si do nich občas lehnu. Nikdy v nich ale neležím při prudkých sjezdech - ruce mám totiž blízko sebe a trochu hůř se mi drží balanc, pořád se mi zdá, že bych mohl upadnout. Jinak ale naprosto dobré. Pro tu cykloturistiku si to chce vybrat takové nástavce, aby byly pokud možno co nejvíc nahoře. Když jsou dole, tak se musíš moc ohýbat a pohodlné to zrovna není.