Chtel jsem se nekde pochlubit mojim "novym" kolem.
Favorit nove nastrikanej s nabojem s torpedem Nexus 8
https://picasaweb.google.com...
Kolik měříš? ten výškový rozdíl sedlo řídítka je brutální! Mimochodem, je tohle silniční rám? Není to cross?
No merim 197. Puvodne jsem si chtel nechat udelat ram u Duratecu. Tohle mel byt spis test jestli to s tim Nexusem bude na ceste dobry. Zda se ze je to v pohode, tak mozna pres zimu zkusim objednat ten duratec.
Je pravda, ze moc pohodlne se na tom necitim, ale na mojich 40km denne se to da vydrzet...
Nedivím se, že se na tom necítíš.
Ten posed je brutus, hlavně sklon sedla. -)
Sedlovka až do nebes... Favorita jsem měl hodně "z kopce" ale kam se na tohle hrabu. A to měřím 192cm. I tak mne z toho bolela záda. Jinak ale ten Nexus je na kolo pro denní ježdění fajn věc, předpokládám, že to je skoro bezúdržbové. (i když stará přehazovačka Exage 300 mi v téměř bezúdržbovém režimu vydržela přes 10 let)
Sleduj inzeráty, třeba na Aukru, Bazoši, Cyklobazaru.
Občas se tam vyskytne kolo s velkým rámem (63 cm i více) a za dobrou cenu.
Tenhle Raleigh se na Aukru prodal za 760 Kč.
Tak jsem nakonec sehnal velkej ram - a ted se divam, ze je to presne tenhle co pises. Kolo je ted uz skoro dokonaly.
Tak mi na tom Raleighovi nakonec praskl ram. Nechal jsem ho zavarit, ale praskl znovu na jinym miste, takze jsem nakonec sel do Duratecu a zatim nelituju. Vypada aji jezdi paradne (doufam, ze to nezakriknu...).
Duální řazení ti funguje bez problému ?? To máš 8 nebo 9 řazení ??
Vzadu je 8-mi rychlostni nexus. Funguje perfektne, rozsah je taky ok pro moje dojizdeni - rekl bych ze obecne to celkem staci. Dal jsem na tom 210km za den (Olomouc->Vrbno->Praded) a nemel jsem problem - aji ten praded jsem vyslapl.
Já mám taky Nexuse (ovšem na lehokole), jen mě zajímá jestli sedí s tím duálním silničním řazením, já bych teda chtěl použít duály na horáka, ale nevím jestli budou pasovat rozsahy řazení.
Ja moc nechapu, co myslite dualnim razenim.
Řazení brzdovou pákou, to jsou duální páky, neboli brzdí i řadí. Nexus má klasické otočné řazení, kolega kdysi použil nějaké obyčejné páčkové a trochu mu to blblo, tak nasadil originál otočné. Zajímá mě, jestli ty brzdové páky řadí bez problémů.
Jo aha tohle - jsou to dual paky primo na 8-rychlostni nexus. Jmenuje se to Versa shift nebo tak nejak a koupil jsem je na eBay. Radi perfektne ale byly drahy. Na tom starsim kole jsem mel original otocny razeny - fugovalo taky super jenom jsem kvuli nemu musel rozrezat a zase sesroubovat berany...
já zase nechápu, jak jsi tam dostal ten řemen?
Na starých kolech (30. léta) byly vzpěry zadního rámového trojúhelníku nahoře k sedlové trubce (ví PánBůh proč) přišroubované. Tam by jistě s řemenem problém nebyl.
http://www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/36494...
(na 3. obrázku)
Na kterém místě to prasklo?
Na zadni vidlici - jak jsou ty dve vodorovny trubky, tak mezi nema je navarena vzpera, tak presne v tech mistech, kde je navarena.
Ten ram se mi moc libil, ale zase riskovat, ze se to cely ulomi v 70km/h se mi nechce. Kdyby nekdo ten prasklej ram chtel, tak ho dam klidne zadarmo.