reklama

Spaní pod širákem

Zajímavý článek.
http://neviditelnypes.lidovky.cz/outdoor-sirak...

[ Zpět ]
Datum: 19.08.2011
Autor: Zden42
  • Re: Spaní pod širákem

         

    Zrovna včera se v Lidovkách zmiňovalo, že Češi jso u neobvykle outdoorový národ.
    I když v mém nejbližším okolí neznám nikoho, kdo by, krom naší rodiny, občas přespal ve stanu, o spaní pod širákem ani nemluvě.

    [ Zpět ]
    Datum: 19.08.2011
    Autor: petrp
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      S častým pobytem v přírodě a spaním pod širákem údajně souvisí i vysoký výskyt nemocí z přisátí klíšťat, jste očkovaní?

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: aila
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        Ještě nejsem, ale v zimě se nechám naočkovat. Ale je to stejně jen poloviční ochrana-jen proti encefalitidě. Proti borelioze očkování není.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: MarekD
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        Nejsem a nikdy jsem nebyl. Letos se na mne přisálo jen 5 klíšťat, z toho 3 v jeden den. Loni jsem měl klíšťat nepočítaně, rekord v jeden den bylo 17 kousků. Drtivá většina pocházela z lesů kolem Olomouce. Nedávno jsem pobýval 5 dní na hřebeni Bukovských vrchů a tam za celou dobu ani jedno.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: Rasťa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        Ano, očkuji se pravidelně. Nejraději plzeňským, je-li k mání... ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: hekynen
        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        Nebyl jsem, nejsem a nebudu. A že jsem těch klíšťat na sobě už měl.Doma to děláme tak, že klíště potřeme Teatree olejíčkem, po chvíli ho vytáhneme a místo znovu natřeme. Pak to potíráme několik dnů dokud to svědí a nebo když si vzpomeneme. Zatím se žádná infikace nedostavila.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: Zden42
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Spaní pod širákem

               

          Na bráchově chalupě jsme sekali louku. Večer mi na noze objevil klíště, po zevrubný prohlídce jich bylo pět. Má čokly, tak mi je vytáh takovou psovskou pinzetou s tím, že když se mi do tejdne objeví červenej flek, okamžitě s ním na infekci. Objevil se, zaléčili to, ale prej to v sobě budu mít do smrti, jako malárii (tu ale zatím ve sbírce nemám).

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        S očkováním souvisí takové riziko komplikací, že bych to neriskoval;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Spaní pod širákem

               

          Jaký komplikace, fabrika nám nabízí očkování zadarmo, nechtěl bych si ho z vrozený lakoty nechat ujít.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            http://www.ulekare.cz/clanek/mozne-vedlejsi...
            http://www.pecenkovydny.cz/pdf/2010/st/14_Trmal...
            Co se týče poměru rizika a závažnosti, těžko laicky odhadnout. Příznačné je, že lékaři nechávají sebe a rodinu očkovat spíše výjimečně v rizikových případech:
            - žijí v oblasti s výskytem encefalitidy
            - pohybují se hodně v listnatých lesích, a hlavně v trávě (klíšťata chytneš ze země, představa, že na tebe skáče ze stromu je naivní), například houbaři, orientační běžci apod

            [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2011
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              První článek svědčí o tom, že autor nepíše do Blesku, ale ví, o čem píše. Druhej nemůžu otevřít, chybí šifrovací klíč mi to hlásí. Rizika jsou přijatelná, jdu do toho.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: abernathy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                Druhý odkaz jsou neurologické komplikace po očkování. Ehm, to radši chytnu od klíšťáka než od doktora:-(

                [ Zpět ]
                Datum: 19.08.2011
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Spaní pod širákem

                       

                  Pan doktor publikuje, to je dobře, tak to má být (když je ten Ph.D.)
                  Povšimni si, že četnost výskytu uvádí 1:2000 až 1:8000. To jsou, tuším, zlomky promile (mě matika nikdy moc nešla).
                  8-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.08.2011
                  Autor: AV
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Spaní pod širákem

               

          Komplikace po očkování mají cca 2% očkovaných

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: AV
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        souhlasím s Joem, že riziko komplikací s očkováním je větší než riziko nakaženýho klíštěte.
        Tudíž očkování určitě ne!

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Spaní pod širákem

               

          Znám několik lidí, kteří mají vážné zdravotní problémy po prodělané klíšťové encefalitidě. Ale ani jeden případ zdravotních následků po očkování proti ní.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: Burajda
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            neznám ani jednoho osobně z žádnýho tábora. Z článků dost na obou táborech.
            Znám jen jednoho, který má následky z leta neléčené boreliozy. I jemu ale řekli, že kdyby přišel dřív, tak ho v pohodě vyléčí, takže tam jde prostě o zanedbání. Tak jako, když zanedbám třeba syfilis, tak tuším od druhého stadia prostě vylečit nejde.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2011
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              Očkovaná jsem. Dříve jsem byla "sběračem klíšťat". Od té doby, co jsem očkovaná, se mě žádné klíšto nechytlo. Nevím, jestli to spolu nějak souvisí, ale jsem tomu ráda.
              8-)

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: Burajda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                dokud jsme pil pivo klíště jsme neměl. Takže od 14ti di 27 let jsem fakt neměl asi ani jedno...
                Teď občas mám, ale tak jednou za dva roky ale dávám krev a tak vím, že v krvi nic nemám a jsme zdravej...

                [ Zpět ]
                Datum: 19.08.2011
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Spaní pod širákem

                       

                  Ad pivo - možná to souvisí. Někdo nám kdysi poradil, že když jíš v sezóně denně vitamín b (třeba B-komplex), nejdou na tebe klíšťata, smrdíš jim. Testovali jsme to na sobě i na dětech, z počtu chycených klíšťat před tím a poté máme dojem, že to nejspíš funguje, i když žádnou přesnou statistiku nevedem... :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.08.2011
                  Autor: k.vl
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Spaní pod širákem

                         

                    Jo, na chate jsme pod lekarskym dozorem futrovani pangaminem. Funguje.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.08.2011
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Spaní pod širákem

                         

                    jo jo já vím.
                    Akorát když jsme to nechtěli furt jíst, tak kámoš nosil pangamin v kapse, že když jim to smrdí.... Neměl klíště tak asi v okruhu 30cm od kapsy:-D

                    [ Zpět ]
                    Datum: 20.08.2011
                    Autor: Jurimír
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              Já znám jednoho, který má na neléčenou boreliózu invalidní důchod.
              Přišel včas, ale nikdo to nepoznal. Bylo to před mnoha lety.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: Radix
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                jako, že mu vzali krev a nepoznali boreliozu??? :-O :-O

                [ Zpět ]
                Datum: 19.08.2011
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Spaní pod širákem

                       

                  Nejlepší jsou v Břeclavi.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.08.2011
                  Autor: Arnošt905
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                Ajó, tak to bylo u vás, kde na transfůzce zaměstnávali toho upíra!
                Jak on se jen jmenoval? Karel ..., ale jak dál? Nevím ...
                8-)

                [ Zpět ]
                Datum: 19.08.2011
                Autor: AV
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Spaní pod širákem

                       

                  Boris Karloff. Může bejt i Max Schreck.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.08.2011
                  Autor: abernathy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Spaní pod širákem

               

          Zase následky encefalitidy jsou zpravidla větší, tak si vyber:-/

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            vím. Já si vybral. Nikomu to nevnucuju, ale vybral jsem si bez očkování.
            Právě na základě toho, že snad neznám jediného doktora či sestru, co by byla očkovaná proti klíšťatům nebo ještě hůř proti chřipce. Pro mě to hovoří za všechno a pus k tomu můj pocit, že cpát do sebe léky dokud jsem zdravej mi přijde jako chodit neustále s nasazeným kondome, protože co kdyby... :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2011
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              U očkování nejde ani tak o léky, tělu se dodá oslabený virus, s nímž si imunitní systém poradí, a při té příležitosti vyprodukuje látky, kterými se pak může bránit opravdové nákaze. Něco jako když necháš malé dítě kontrolovaně sáhnout na kamna. Trošku to bolí, ale naočkuješ je opatrností.

              Riziko některých očkování, např. proti necefaltitidě je, že oslabenej virus může stačit na tvůj organismus, který je v momentální (oslabená imunita) nebo trvalé (genetické dispozice) indispozici, takže se rozvine nemoc. Přirovnal bych to k tomu, že nemáš možnost kontroly nad dítětem, jde samo do kuchyně. Trouba zvenku nepálí, takže ji lehce otevře, a převrátí na sebe horký pekáč s husou uvnitř. Opatrnost sice získá, ale následky také.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            Například u Bursíka, že?

            [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2011
            Autor: AV
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Spaní pod širákem

         

    Nicméně mám stále chaos v tom, co je a co není táboření.

    var 1a večer hodím na zem karimatku, na to hodím spacák, do spacáku hodím sebe, ráno vylezu ze spacáku, sbalím to a jdu; večerní, noční a ranní moč (a případně stolici) si odnáším do "civilizace"

    var 1b jako var 1a s tím rozdílem, že večer a ráno (případně přes noc) vypustím moč

    var 1c jako var 1b s tím rozdílem, že ráno přihodím k moči i bobek

    var 2a - varianty 1a-1c rozšířené o přehození celty přes spacák

    var 2b - varianty 1a-1c rozšířené o natažení špagátu mezi stromy a přehozením celty/plachty; případně zafixování spodní části plachty kolíky/šutry - je to už přístřešek potažmo štan?

    var 3 - varianty 1 a 2 rozšířené o ohřev vody/jídla na plynovém vařiči

    var 4 - k libovolné variantě doplněno vyčištění zubů (alespoň ráno; s dračím dechem se opravdu necítím dobře)


    Ve všech případech je to stylem večer před padnutím tmy přijdu, ráno odcházím...

    [ Zpět ]
    Datum: 19.08.2011
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      Pokud moč a bobek (případně kabel, bláto, špenát, hnědou vodu; dle konzistence a barvy) ponecháš ve spacáku a odneseš do civilizace, je to imho úplně jedno.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      Jo, mě to taky není moc jasné.
      Nejsem si jista, zda je táboření nebo bivakování nějak vázáno na noční hodiny.
      Když se třeba někdo nakýbluje do přírody, rozfajruje oheň, postaví pro dětičky stan, nafláká odpadků, nadělá randál a pak se třeba z té opice prospí a v deset večer odejde do civilizace. Je to táboření nebo bivakování?

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: Lanna
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        No rozhodně to je na přeshubu :)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: hekynen
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        Moc jsem to nestudoval, obecný výklad je:
        stan táboření
        Je to debilní pravidlo, jako každá paušalizace, protože vůbec nic nevypovídá o rušení okolí, poškozování přírody apod.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Spaní pod širákem

               

          Aha, tag menšínež rovno většínež (čímž jsem chtěl nahradit znak pro ekvivalenci) to považuje za tag a ignoruje.
          Je stan = je táboření
          Není stan = není táboření

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            Plachta přehozená přes špagát natažený mezi stromy. Je to táboření?

            [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2011
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              V našich zeměpisných šířkách je stejně nutné zalézt trochu stranou, kvůli zlodějům, ochranářům a jiným škůdcům:-(
              Nemo iudex sine actore

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            A plachata přes špagát nad spací sítí?

            [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2011
            Autor: Rasťa
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              A špagát přes haluz a pak kolem krku? :-)))

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: hekynen
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                Tak to je táboření.
                Na víc dní, spíš na věčnost. -)

                [ Zpět ]
                Datum: 19.08.2011
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Spaní pod širákem

                       

                  :)) Já se z těch vašich hlášek podělám smíchy

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.08.2011
                  Autor: Rasťa
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Spaní pod širákem

                       

                  kdepak to už je krmení zvěře a hnojení půdy, to je zakázaný jen v 1 bezzásahových zonách ;-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.08.2011
                  Autor: Jurimír
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            1/2 stan? 8-)
            http://foow.org/cz/stan-polostan-maskacovy...

            [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2011
            Autor: AV
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            Myslím, že nemáš pravdu, v tom článku z úvodu to vysvětluje

            "....Závazný úřední výklad pojmu "táboření" už v roce 2005 podal "Soubor stanovisek k zákonu o ochraně přírody a krajiny", vypracovaný ministerstvem životního prostředí. Táboření je zde definováno jako "souhrn různých činností umožňujících vícedenní pobyt v přírodě spojených s možností přespání, a to obvykle ve stanech nebo jiných přístřešcích (stavění stanů, přípravu stravy, hygiena, likvidace odpadků apod.)."

            Pokud se budeme držet této definice, nezakazuje zákon 114/1992 Sb. v chráněných oblastech dokonce ani stanování. Pokud totiž ve stanu na daném místě přespíte jen jednu noc, nejde o táboření (nesplníte meritorní podmínku "vícedennosti"). Jinými slovy to znamená, že si stan můžete postavit třeba i na hřebenech Krkonoš. ...."

            [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2011
            Autor: Holfi
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              Myslím, že to tak jednoznačné. Pokud si postavím stan na jednu noc, dělám při tom stejné činnosti, jako bych tam chtěl být nocí více.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: petrp
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              Donutils mne použít google;-)

              Výklad ministerstva je jeden z možných (vedle výkladu laického, policejního, atd.). Složitější neshody zpravidla vyústí ve výklad soudní, který se pak považuje za závazný.
              (Zjednodušuji do krajnosti, zanedbávám další dělení výkladů, i to, že máme více soudních instancí a mimořádné opravné prostředky).

              Nu a soud se na to může dívat třeba takto:
              http://zpravy.idnes.cz/soud-vyhovel-aktivistovi...

              Samozřejmě, výklad soudu, pokud není publikován jako judikát, není pro jiné soudy závazný (na rozdíl od angloamerického práva u nás není zdrojem práva precedens), ale je to velmi silný argument.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                Mimochodem, neúspěšnou stranou sporu je vláda ČR, a napadené rozhodnutí vydalo Holfim citované ministerstvo;-)
                Rozsudeček:
                http://aa.ecn.cz/img_upload...
                Pokud se to někomu nechce číst, zběžně jsem to prolétl, rozhodující pasáž hovoří o tom, že zákazy může vydávat příslušný orgán (např. v CHKO správa CHKO), ale že každý takový zákaz musí být odůvodněn veřejným zájmem.
                Jelikož přespání (zejména jednotlivce na jednunoc) samo o sobě veřejný zájem obecně neporušuje, nelze je plošně zakázat.
                Závěr: Že něco zakáže úředník ještě neznamená, že to tak je. Občan musí znát svá práva a bojovat o ně.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.08.2011
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Spaní pod širákem

                       

                  Aha, tak koukám, že původní příspěvek odkazuje na komentář právě k tomuto rok starému případu...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.08.2011
                  Autor: Joe-CUBE
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              Soucasny vyklad ministerstva jiz neobsahuje slovo "vicedenni". Googlila jsem to pred mesicem.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: lucierut
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                Jak píšu o příspěvek výše, ministerstevní výklad soud zamítl.
                Pokud orgán neprokáže veřejný zájem, může si psát zákazy jaké chce.
                A, i když se nepodaří zneplatnit zákaz, pořád ještě musí prokázat i materiální znak přestupku.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.08.2011
                Autor: Joe-CUBE
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              Jedno přespání znamená (obvykle) dva dny. A to je více než jeden den. Takže asi o vícedennost jde :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 19.08.2011
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      Ono je celkem sumak, co je a neni taboreni. Neznam osobne nikoho, kdo by mel se spanim pod sirakem ci taborenim problem, ja osobne dostala vynadany leda za ohen nekdy na gymplu. A to jsme ted tyden taborili s detma v CHKO Trebonsko, takze jsme se rozhodne nikde tise neschovavali. Spoleham na to, ze rozumne se chovajici lidi skoro nikdo prudit nebude. Pokud by nam nekdo prisel vynadat, tak bych rozhodne nevytahovala zakony.

      Jinak je uplne jedno, co si o tom, co je taboreni, mysli kdokoli kdekoli, kdyz by doslo na lamani chleba, zalezelo by na tom, co si mysli soud.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: lucierut
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        Tak v Roháčích je zakázáno přespávání a pobyt po nějaké hodině. Jednou tam vybrali celé údolí. Mě ne, spal jsem asi 5m od cesty, kudy přišli, v černém žďáráku B-)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Spaní pod širákem

               

          Měl´s štěstí, "havrani" jezdí později (vždyť je čas ...)

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: AV
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Spaní pod širákem

               

          No, jenže slovenští ochranáři jsou úplně jiná sorta bestií. V Roháčích (a jak jsem je míval rád) mě proto už nikdy nikdo neuvidí. Nevybrali mě, ale vyhnali za bouřky na hřeben, idioti. :-)

          Hlavně že na všech místech dostupných z parkovišť mají smeťák, to je ok, to je legální, ale kohokoli s větším batohem (Čecha zejména) buzerují klidně i přes den na cestě.

          Nejezdím do hor proto, abych se týden cítil jako štvaná zvěř. Blíž, výš a lepší jsou Alpy, a kdo chce divočinu, jede zase do Rumunska... :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 20.08.2011
          Autor: k.vl
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            Slovensko je nádherná země; akorát kdyby byla bez slováků... Už tam (taky) nejezdím...

            [ Zpět ]
            Datum: 20.08.2011
            Autor: hekynen
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              To je pravda, dokud byly Tatry mezi Uhrami a Haličí, bylo to zlatý:-D

              [ Zpět ]
              Datum: 21.08.2011
              Autor: Joe-CUBE
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              Tož já jsem původem čistokrevný Slovák.
              Ale já fakt za to nemůžu:-)). Mě se nikdo před narozením neptal, co chci být:-))
              Ale zase mě to tak moc nemrzí. Chlupaté uši ani 6 prstů na ruce mi nenarostlo :-))
              V mých cca 19 letech mě objevil jistý Čech, setřásl ze slovenského stromu a odvedl do české civilizace.
              P.S. Smís se prosím po tomto skandálním odhalení mezi Vámi zde ještě objevovat?:-))

              [ Zpět ]
              Datum: 22.08.2011
              Autor: Lanna
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                Tak já se přihlásím k tomu, že sice jsem čistokrevná Moravačka nejmíň tři generace nazpátek - ale moji potomci jsou čtvrtinoví Slováci a prostřední synáček momentálně dojíždí randit kamsi do Prievidze.

                [ Zpět ]
                Datum: 22.08.2011
                Autor: Ifča
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                Já su moravák, můj děda přišel ze Záhorí. Su po něm prudký, náladový, ale i veselý :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 22.08.2011
                Autor: Arnošt905
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                Kdybys věděla, odkud původně pocházím já, Pražák Vltavou křtěný... :-D

                [ Zpět ]
                Datum: 24.08.2011
                Autor: k.vl
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                No, s těma chlupatýma ušima by jsi byla určitě zajímavější :o)))

                Já mám po tatínkovi moravské kořeny, po mamince jsem Pražák. A ikdyž jsem se v Praze narodila a žiju tady od 4 let, moravské kořeny ve své povaze rozhodně nezapřu :o)))

                [ Zpět ]
                Datum: 24.08.2011
                Autor: radka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            Tedy, muhu se zeptat, jak je se to přihodí, že je někdo za bouřky vyhnán na hřebeny?

            [ Zpět ]
            Datum: 22.08.2011
            Autor: Lanna
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              Snadno. Zdrháš před ochranářema, kteří se rozhodli navečer vybrat hodně peněz v logickým, příhodným a bezpečným místě, kde se dalo nocovat. A tak zatímco oni kasírují a vyhánějí jinou partu, ty musíš (ač je večer) rychle dál, než si tě všimnou. A oni si tě všimnou, bo mají dalekohled, a vydají se za tebou. A tak musíš tak vysoko, kam už se jim nechce. A pak se spustí buřina, co už na to dlouho čekala. Jim unikla příležitost vydělat, tobě příležitost slušně se vyspat. Jasný? :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 24.08.2011
              Autor: k.vl
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                Copak dalekohled, nás jednou prozradila zvěř - prostě se ten večer srny pásly jinde, tak se šli kouknout, proč změnily pastvu :o)))

                [ Zpět ]
                Datum: 24.08.2011
                Autor: radka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Spaní pod širákem

                     

                No ne tak docela je mi to jasný.
                Z tvého příspěvku nelze poznat, ve kterém z (ochranářům) notoricky známých nocležišť si měl v plánu přespat. Ale řekla bych, že jsi za dané situace pravděpodobně zvolil pro svůj úprk ten nejméně vhodný směr:-))

                [ Zpět ]
                Datum: 24.08.2011
                Autor: Lanna
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Spaní pod širákem

                       

                  Místo nehraje roli, že je pro ochranáře notoricky známé, je jasné: jdeš-li hřebenovku, nenajdeš moc míst vhodných k přenocování. Na většině míst si ani nerozbalíš karimatku, natož postavíš stan. Ochranáři ta místa přirozeně znají.

                  Směr - jsou to hory, rozumíš? Na hřebenech si nevybíráš směr libovolně, jako bys byla ve Stromovce. Obvykle máš na výběr: dopředu, dozadu, anebo kolmo dolů... :-)

                  No, to je jedno. Kdo bývá občas ve vysokých horách, ví dobře, že teorie od stolu vypadá vždy jinak než konkrétní situace a rozhodování tam nahoře. Blbý je, když se ti do už tak složitýho rozhodování (počasí, terén, zdravotní stav apod.) motá něco tak nesmyslnýho jako slovenský ochranář. :-)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.08.2011
                  Autor: k.vl
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Spaní pod širákem

                         

                    Jasně,jasně. Mrzelo by mě kdyby ses kvůli mně čertil. Ano já vím - jsou to hory, rozumím :-))
                    V tom svém "předčeském" období jsem bydlela od svých 7 do svých 19 let na Oravě a Roháče prochodila křížem krážem. Dodnes se tam ráda vracím.
                    S některými ochranáři je potíž, o některých konkrétních kolují neuvěřitelné zkazky. Jiní jsou docela normální, osobně jsem se žádným neměla nikdy konflikt ani v Čechách ani na Slovensku, ani nikde jinde. Valná většina z nich ten návštěvní řád NP nevytvářela, ale musí prostě dělat svojí práci.
                    Tak se na mě nezlob, prosím.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.08.2011
                    Autor: Lanna
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Spaní pod širákem

                           

                      Jejda, omlouvám se, nechtěl jsem, aby to vyznělo, že se zlobím. To bych nerad. Jen jsem pořád nemoh pochopit, co nemůžeš pochopit... :-) Tak promiň.

                      Roháče prochozené křížem krážem ti až závidím, musí být skvělé mít čas na toulání, a ne vědět, že mám necelý týden na hřebenovku a dost.

                      Víš, já vidím jako velice problematickou celou tu bývalou československou tradici ochrany přírody, založenou na restrikcích, zákazech a zastrašování obyčejných milovníků přírody, protože mám pocit, že vede do pekel, kdy další generace už nebude znát jediný důvod, proč přírodu vůbec chránit. Odtud se odvozuje má nechuť k ochranářům obecně, i když už jsem mezi nimi taky pár moudrých a slušných lidí potkal.

                      Tak všechno dobrý, jo? ;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.08.2011
                      Autor: k.vl
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Spaní pod širákem

                         

                    Ještě dovětek.
                    Pokud ti složité rozhodování ztíží prudká změna počasí nebo zdravotní stav (terén nikoliv, ten máš mít před výstupem nastudovaný), tak jednáš jako osoba v nouzi a v tom případě tě nikdo nemůže pokutovat.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.08.2011
                    Autor: Lanna
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            Jsem napůl Rusín a narodil jsem se na samém okraji východního Slovenska. Pokud se nechceš cítit v horách jako štvaná zvěř, vydej se třeba do Bukovských vrchů, na Poloniny nebo na Nastaz. Je to jen o kousek dál než profláklé Roháče a je tam pusto. Chodil jsem tam pár dnů zrovna tento měsíc a během pochodu jsem nepotkal nikoho.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.08.2011
            Autor: Rasťa
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Spaní pod širákem

                   

              Bukovské hory a Poloniny nemají chybu, dvakrát jsem se tam docela dlouho potoulal. Jenže my to máme se ženou takhle: já chci divočinu a žádný lidi, zato mi nevadí zalesněný hřebeny. Ona zase toleruje sem tam kus člověka nebo jiné civilizace, ale hřebeny musejí být skalnatý a pokud možno ostrý jak břitva.

              Takže jednou z toho vyjdou Bukovky, jindy naoplátku Roháče nebo Vysoký téčka. Jednou Bjelašnica, jindy Alpy. Prostě tak...

              [ Zpět ]
              Datum: 24.08.2011
              Autor: k.vl
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Spaní pod širákem

         

    Zajímavé je, že třeba rybáři tohle neřeší.
    Přijedou autem až k řece, postaví přístřešky (stany), nahodí pruty a třeba tři dny takto vegetí.
    A nikdo je nevyhazuje.
    Ani třeba z přírodní rezervace.

    [ Zpět ]
    Datum: 19.08.2011
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      Jsem rybář a tohle tedy řeším. Pokud chytám ryby, tak si stan nedovolím postavit, jednám podle rybářského řádu. Navíc před lovem musím na místě uklidit případné odpadky, které tam dříve někdo pohodil, ať už rybář nebo kdokoliv jiný. Ne všichni rybáři se chovají jako prasata.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: Rasťa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        Já vím, že většina je slušných.
        Jenže tihle jsou "víc vidět".

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Spaní pod širákem

         

    už to sem dával Michal někde...

    Ani ti nevím, jestli z toho mám nebo nemám radost...
    Jo, je fajn, že je nějaká obrana, když mě někde chytnou, nicméně nikdy mě nikde nechytli a když s enebudu chvat jako kreten, je ta pravděpodobnost mizivá. Krom toho velmi často spím stejně tam, kde je to tak jako tak zakázáno (1. zony NP)
    Na druhou stranu by to ale mohl být signál pro kreteny, že můžou všechno. Až se pár dobytků hádajících se, že vatra a bordel okolo není táboření když nemají stan apod. bude hádat, tak ochranáři vyvinou tlak na to, aby se to zakázalo zákonem, pod předem danýma sankcema a pak to začnou i kontrolovat, aby vydělali a to příměří, který je teď skončí.
    Teď jsem mockrát pokecal se strážcem a vlastně vždycky v pohodě. Nakonec skončili s tím, že když jezdím v takovým počasí, musím mít tu přírodu rád a pár nocema bivakování jí neublížím a přátelským rozchodem, přestože věděli, že mimo NP nepůjdu a někde tam přespím...

    [ Zpět ]
    Datum: 19.08.2011
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      Já to dělám taky tak. I když je fakt, že ten ohník si někdy udělám. Dokonce jsem si několik ohnišť sám vybudoval a tyhle místa při svých vandrech používám. Ale všechny jsou na místech, kde je nebezpečí požáru minimální. Samozřejmě jsou to malé ohniště a nikdy nedělám vatru a při odchodu je zabezpečím kameny. A s ochranáři a lesníky jsem neměl, za těch 30 let co chodím a jezdím, konflikt nikdy.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: Zden42
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        když já jak už jezdím málo, tak dvakrát třikrát za rok, tak většinou do NP a tam oheň nedělám nikdy ani na vařiči. Porušil bych to jen v případě ohrožení života. Takže jsem oheň na vandru nedělal ani nepamatuju. Aspoň deset let...

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Spaní pod širákem

               

          Jako třeba "K smrti mi chyběla vůně táboráku"?
          :-)))

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Spaní pod širákem

                 

            Ne, jako třeba únor, -20°C a zlomená hnáta...
            nějakou formu ohněstrůjce s sebou zkrátka vždycky mám, ale nepoužívám

            [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2011
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      dělání ohňů je jiná zakázaná kategorie

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: brum
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      Zlatá slova, taky z toho nemám radost...může se toho chytnout spousta lidí, kteří by na vandr pod širák nikdy nevyjeli a zneužívat toho. My jezdíme na vadnry v zimě v létě přes 20 let, nikdy jsme to neřešili a nikdy jsme taky neměli sebemenší problém. Stačí se v přírodě nechovat jako idiot. =) Osobně budu rád, když bude jezdit co nejmíň lidí a ti, co jezděj budou stejně "postižení" jako já. Nejlepší vandry pod širákem jsou stejně na sněhu v zimě, kdy třeba celý den nikoho nepotkáš a můžu jet i na místa, kam se v létě už dneska jet prostě nedá =) A nemusím řešit i ty klíšťata =D

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: VickyCZ
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        jo, taky jsou místa, kde jsme v létě nebyl spoustu let:-)
        Letos jsem udělal vyjímku a byl v srpnu na vandru....:-)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Spaní pod širákem

               

          Jo, jde to ale musíš víc zvažovat, kam se dá a kam ne =D V létě ale radši jezdíme na cyklovandry. Nebo na bigbít =)

          [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2011
          Autor: VickyCZ
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Spaní pod širákem

         

    A když nocuji v síti natažené mezi stromy, tak ani tu trávu nepoválím :)

    [ Zpět ]
    Datum: 19.08.2011
    Autor: Rasťa
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      odřeš kůru! ;-) :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      Odres stromy!

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        Tak v tom případě jen létající koberec. -)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      No jo furt.. :) Lano se dá namotat i obezřetně a některé stromy ani netvoří borku.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2011
      Autor: Rasťa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        Strom omotat karimatkou ... :-))

        [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2011
        Autor: Juras
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Spaní pod širákem

         

    No, osobně přiznávám, že pod širákem nikdy ne, potřebuju přece jen něco kolem sebe a breberky nemám rád.
    Klíště jsem (zaklepávám na dřevo) ještě nikdy neměl, nějak na mě ty potvory nelezou, přitom trávou chodím často, po návratu domů se prohlížím.
    S tím očkováním nevím, člověk už je dneska tak zblblej protichůdnejma názorama ze všech stran, že už neví co by měl a neměl jíst, co by měl a neměl pít a co by měl a neměl dělat... :-D

    [ Zpět ]
    Datum: 19.08.2011
    Autor: marrier
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Spaní pod širákem

           

      A doporučení se každých 5 let kompletně změní...

      [ Zpět ]
      Datum: 22.08.2011
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Spaní pod širákem

             

        tak. Pamatuju si rajčata. Když jsme byl malej, byly protirakovinotvorný. Pak nějakej čas rakovinu naopak způsobovaly a teď jsou snad zase lehce protirakovinotvorný :-D

        [ Zpět ]
        Datum: 22.08.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

397 cyklistů (9 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024