Ahoj,
potřebovala bych, pokud možno, poradit. Mohl byste mi někdo doporučit, nejlíp z vlastní zkušenosti, pláště na horáka, které rychle jedou na asfaltu a zároveň jsou špičkové též do terénu, pro který horské kolo je - tedy na nezpevněné cesty, kamínky, výmoly, lesní cesty s kořeny, zablácené, mokré povrchy apod. Teď jezdím tak půl napůl, potřebovala bych ale prostě pláště, které frčí taky na asfaltu, jestli vůbec takové na horské jsou...
Co by za takový plášť dali profici, místo hromady různých plášťů a věčného přezouvání by vozili jen jeden rezevrvní :-))
Ještě kdyby se vešly do tří, čtyř stovek.
A byly vhodné i pro NoTubes... :-) Jo a váha tak do 300 gr... :-D
Mozna me spravni bikeri poslou do haje, ale jako takovy "zazrak" do ctyr stovek se mi celkem osvedcily Schwalbe LandCruiser. Maji uplne spojity pruh ve stredu, tj. kdyz se poradne nafouknou, na asfaltu jedou dobre. Kolem toho stredu pak dve rady "zubu", takze v lehcim terenu se drzi taky celkem dobre. Samozrejme to neni zadne terno na opravdu obtiznejsi teren (rozhodne tam nejsou "spickove"), ale jen tak na vylet, kdy clovek proste vyrazi nekam na vyhlidku, kus po silnici k lesu a pak kus pres les, vylozene turisticky, s tim, ze treba nejaky drsnejsi sjezd klidne pojede pomalu nebo nedejboze pujde pesky, na to jsou v pohode. A za par stovek.
Neco mi rika, ze tazatelka v tom terenu neplanuje zrovna predhonit Jardu Kulhavyho... :)
Mno, jak to tady ctu, tak tenhle tip je fakt jakoby "mimo". Ovsem otazka je, mimo ceho - jestli puvodniho dotazu, nebo vetsiny reakci.
Porad mam dojem, ze dokud se nekdo shani po kompromisu, tak jsou jeho potreby i pojeti jizdy v terenu trochu jinde nez u lidi, kteri tu zanicene resi, na cem se da nejrychleji a nejbezpecneji sjet z Gerlachu (kdyz to trochu prezenu).
Spousta vyrobcu se timhle nezalamuje a nabizi vselijake "univerzaly", nad kterymi pravoverny biker pohrdave ohrne nos, ale velke spouste lidi, kteri chteji jet fakt jen na vylet, bohate vystaci.
Ale proc to tady vubec vykladam...? :)
Už tu bylo napsánou. Takový plášť, který bude výborný všude neexistuje.
Takže si musíš ujasnit priority, jestli oželíš něco na rychlosti a budeš mít lepší chování v terénu nebo naopak.
A konkrétně bych volil něco ve stylu:
- RaR/RaR: rychlejší varianta, na suchu v terénu pokud se nejezdí moc náročných věcí ok
- NN/RaR: jen nepatrně pomalejší s malým rozdílem, NN ale občas chytá vibrace na asfaltu, což není pro hodně asfaltu úplně ideální
- NN/NN: lepší v terénu, bude slušné i za mokra a bahna (i když pořád ne ideální, na mokro a bahno jsou jiné lepší pláště, ty ale budou na asfaltu hrozné)
A nevim jaké jezdíš terény, manželce třeba stačí i na 100mm fullu RaR, protože v terénu se do náročnější věcí nepouští.
Oproti tomu já nemám problém odjet nějaký ten asfalt na FA (Fat Albert) 2,4, kde pro 2011 přední má trailstar směs, která je o dost měkčí (než pacestar která se používá u zadního FA a NN a RaR a dalších).
Případně alternativy u jiných výrobců. K RaR tedy RK (race king), k NN pak MK (mountain king).
Dík za odezvu. Hned po koupi kola mi doporučili v cykloobchodu "nenahraditelný univerzál" Schwalbe Smart Sam 26x2.1. Na asfaltu jedou trochu rychleji, ale i tak se na něm horák chová znatelně pomaleji než kros. V terénu tyhle pláště docela dobrý, ale jen pokud je sucho, jakmile jedu po rozbláceným povrchu, kolo je fakt hůř ovladatelné, protože prostě tyhle pláště kloužou, ale mně to zas tak nevadí, protože za mokra moc nejezdím.
Má ale cenu kvůli zrychlení jízdy po asfaltu ještě kupovat třeba Racing Ralph na obě dvě kola? Myslím, že ve srovnání se Smart Sam jsou asi podobné, ale RR z praxe neznám, takže se pochopitelně mohu mýlit.
Ještě jeden postřeh - kdosi mi doporučil, že jako univerzál, který je navíc hodně rychlý na asfaltu, by se mohly chovat tyto: WTB Nano Raptor.
To jsem zvědav co na to řeknou znalci.
Já říkám, že RR nejsou pro nás bázlivé a pomalé, ale jsou pro mladé a neklidné. Ale podle mne si ani ti maldí s RR v mokru neporadí a do opravdových hor bych je nedoporučoval nikomu. Byl jsem s jednou kamarádkou na Korsika crossu a jediná si vzala RR (závodnice na silničce) i na suché Korsice to byla chyba. Vítězil Fat Albert. Já byl s NN 2,2 taky pod průměrem.
SS (Smart Sam) není univerzál, ale s prominutím na h...o.
SS má smysl pouze v levné performance verzi s ORC směsí kvůli hodně dlouhé výdrži.
SS je pomalejší než RaR a přitom současně hůře drží. Na mokru a v bahně je SS naprosto tragický (ani RaR není zázračný v těhle podmínkách, ale pořád o třídu lepší).
Kdysi jsem SS jezdil na zadním kole a to proto, že jezdím pouze odolnější verze. Obyč verze u Schwalbe jsou papírové a odolnost mizerná.
A RaR kdysi odolnější verzi neměl (a ještě měl jiný horší vzorek do 2007), tak kvůli tomu jsem jezdil SS v alpencross verzi.
Mám odježděno na SS přes 5tis. km a už bych si ho na kolo nikdy dnes nedal.
Dnes RaR je ve snake skin i double defense verzi, takže kdo chce odolnější variantu, tak je k dispozici.
A na přední kolo bych si SS nedal už vůbec.
uááá Typicky ženský přístup.o))) Každá ženská, kterej člověk koupí nebo poradí bika začne přemýšlet takhle.
Dá tam hladký pláště přidá nemožný sedlo, pedály s klipsnama a všechny dobrý vlastnosti bika jsou v čudu.
To co Ti slušný plášť (NN/RR počínaje Fat Albert konče) umožní a i uleví v terénu to ti rychlý plášť na asfaltu nevynahradí.
V krajím případě RR/RR, ale to je podle mne pro závodníky, do Alp bych to nevzal.
RR na předku nebude v terénu nic moc bezpečného ;-)
Co je to to RR? Racing Ralph? To mne podle profilu moc jak hladká nepřijde :)
RRko je na silnici ideální;-)
http://moto.honda.cz/motocykly/supersport...
Tak jezdil jsem s tim taky a slo to. Chce to umet jezdit a zalezi taky co to je za teren.
Dalsi vec je ze spousta lidi povazuje za teren uz to ze sjedou z asfaltu, pak to nema cenu resit :o)
Přesně tak. Nejvíc je to stejně o jezdci. A pak o tom, co přesně za terény chce jezdit.
Nemůžu říct, že bych třeba na RaR/RaR toho dal nějak o moc méně (i když občas to udělá i ten rozdíl dám/nedám) i než třeba na pořádně terénních kombinací typu NN/NN 2,4 nebo FA/FA 2,4.
Rozdíl je ale v tom, jak to dám (rychlost, jistota, atd.).
A píše 50% asfalt a odhaduju, že v jejím podání ten terén nebude nijak extra náročný (i když třeba odhaduju špatně).
Ale zase na předním kole pořádný plášť moc nezpomalí, takže dopředu ten NN klidně i když moc pořádného terénu nebude.
Ten prý není zrovna šikovný do terénu. Mám to ale z druhé ruky. Třeba sem Murphy napíše svoje zkušenosti.
Je to sice uz starsi vyzva, ale pridam.
Marathon XR jsou idealni na delsi cesty na tezko s obcasnymi mirne terennimi vlozkami. V bahne se ucpavaji ukrutne. V mokru klouzou celkem dost. Ale vydrz by mela byt excelentni. To zatim nemam overeno, nasazuju je jen na "trekove" pouziti.
Kdyz se pouzijou na klasickem kole a ne na lehokole, odzkousel jsem ted na podzim, ze se na nich celkem da i na kamenech a vubec v suchem terenu.
Stejné dilema jsem řešil i já, nakonec jsem koupil pláště :continental doble fighter II 26x1,9
Naprostá spokojenost. Na asfaltu jedou parádně :) a když vjedu na polní cestu jakbysmet, v lese po kamenech, kořenech, jehličí a mokrém-měkkém podkladu jsem taky neěl problém.
Jediné co jim vadí je jízda do kopce po písčitém terénu, ale takovych na svých cestách mnoho nenaješ :)
cena od 258-400 kč
Já je kupoval v kamenném obchodě za 360 kC jeden.
http://cyklo.letaak.cz/continental-double...
Hmmm, vypadá to jako Maxxis Wormdrive... A jestli to i tak blbě drží, tak s tímhle bych do kamení a kořenů nevjel ani náhodou, mám se rád :-)
Hmm, tyto pláště Maxxis Wormdrive neznám z vlastní zkušenosti, vzorek je podobný ale když jsem koukal v reálu, tak tam rozdíly jsou a hlavně v použitých materiálech...
Je pravda, že oproti 2,1 plášti jsou 1,9 trochu tvrdší a citelnější rázy, ale při dnešní kvalitě vidlí a rámů kol, tak bych v tom takový problem neviděl.
Jo a do terénu tam natloukám zevnitř hřeby a pak je zas vytahuju :)
Zřejmě do opravdu terénu moc nejezdíš. Ten double fighter je naprosto nevhodný plášť do terénu.
A objemnější plášť je do terénu taky zcela základ. Aby plášť držel, tak je nutné foukat nižší tlaky. A při 1,9 užovce to nepřipadá v úvahu, protože bys neustále prorážel nebo spíše i zničil ráfek.
Do opravdu terénu se nevozí ani 2,1", tam se začíná na 2,25" a často vozí ještě širší/objemnější.
Opatrně pomalu se dá projet lecos i na mizerném plášti, ovšem stává se pak plášť nejslabším článekm a velmi limituje.
K tomu navíc to je to nejhorší co u Contíků nabízejí. Tedy mizerná směs (u Contíku mají slušné pláště black chilli směs), zcela mizerné tpi (84 tpi dohromady ze 3 vrstev, tzn. nemá ani 30tpi na vrstvu).
A nakonec je to supertěžký ingot (26x1,9" - 780g).
Prostě taková typická levná mrdka, která pak na asfaltu nejede na téměř žádný vzorek nic moc a v terénu vůbec nepodrží.
U Contíku přitom mají i dobré pláště na bike: RK, XK, MK - každý si jen zvolí jak moc náročné jezdí terény.
Presne tak! 8-)
Jen s tou 1.9" a nicenim rafku bych nesouhlasil. Na prednim na lehaci jsem mel 1.9" Z-MAX a i pres extremni zatizeni predniho kola v terenu prave rafek vydrzel a jen malilinko se rozcentroval. Ani prurazy nebyly. Jen obcas trava zastrkana za rafkem.
Tak na lehu jsi dříve než ráfky ničil vidlice :-)
Na zábradlí se také většinou zničí zadní ráfek když jsou máloobjemné méně nafoukané pláště, předním kolem se většinou stihneš vyhnout a když ne, tak bys už letěl.
Když jsem ještě jezdil duše, tak jsem musel foukat vyšší tlaky než by bylo optimální i u 2,25 plášťů. Tedy bylo to na hranici, s nižším tlakem jsem už příliš cvakal duše, ale už to nebyla taková rána, že bych ničil ráfky.
Až bez duší mi stačí 2,25tky s tlakem který je optimální do terénu pro grip.
Kdydi jsem taky měl období, co jsem vozil 1,95" pláště. Ovšem zcela přefoukané, takže nebyl problém průrazů ani s ráfky, ovšem o dobrém gripu nemohla být žádné řeč. Mělo to grip horské kozy :-)
POKUD nemas sklerozu mrkni se na horejsi odkaz... aaz uplne nahoru, OTAZKA ZNELA PLAST PRO ASFALT-TEREN a ten neexistuje, pouze se resi kompromisy, zrovna tak neexeistuje universal LETNI-ZIMNI na auto...
Do terenu (ne do baziny jezdim dlouho a hodne) je mi 35 a neco uz mam najetu...
Jinak pokud opravdu chci divocinu, mam druhe obuti jen do "dzungle" RUBENA CHARYBDIS TOP DESIGN V95 GREY LINE TUBELESS SUPRA
Reaguju v části diskuze, kterou začal Jarda dotazem na terén.
A kompromis to bude vždy, s tím souhlasím. Ovšem plášť, který ani dobře nejede, ani nedrží, to není kompromis, ale prostě nevhodný plášť.
Pláště s lepší směsí a lepší konstrukcí běhounu (zejména vyšší tpi) budou některé rychlejší i přes vyšší vzorek a ještě navíc budou lépe držet.
A Charybdis ve zmíněném modelu je opět uzoučký málo objemný plášť při 2" šířce. Už sice má nějaký vzorek, ale ten objem ho bude hodně limitovat.
Na závody, kde nebude moc náročnějšího terénu (což platí v podstatě téměř pro všechny závody v ČR) si ho dokážu představit docela dobře.
Do náročnějšího terénu rozhodně ne, tam jedině něco o hodně objemnějšího.
Zřejmě máme naprosto odlišné představy co to je divočina. Takový normální terén:
http://data.mlok.net/fotky/DSC03185.JPG
Odkud je to hezke schodistatko?
Jeseníky. Červená značka z Šeráku směrem na Ramzovou. Dříve to bylo dokonce značené jako cyklotrasa, což už bylo trošku přehnané. Horní část červené teď už tak označená není.
A je to takhle asi 1,5km v kuse, super sjezdík. Zbaběle jsem ho ale ještě nedal bez šlápnutí (zase tak mockrát jsem ho ještě nejel, zatím jen 3x), vždy jsem si tam tak 2-3x šlápnul.
Pořád ale lehčí než Rychlebky - Wales (ten horní úsek). I když teď prý na Wales lehce zavezli materiálu, takže ty nejtěžší místa mají být o něco lehčí. Po úpravě jsem to ještě neviděl.
Tak letos Rychlebky zase nejak nebyly. 8-( Snad pristi rok. Vezmu si oba fully a overim si, jestli je pohodlnejsi sedet, nebo lezet. Takovy maly srovnavaci testik. 8-)
Doufám, že Ti vyjdou. Přímé srovnání by mi fakt zajímalo.
Já nevím jeslti se tam příští rok dostanu, zatím z domlouvaných akcí se na Jeseníky nedostalo. Ale zase bude nejspíš příští rok nějaké zahraničí, nejspíš Alpy a asi i nějaké to čítování lanovkou, aby bylo více sjezdíků :-)
Tady ještě pár dalších fotek:
http://data.mlok.net/fotky/DSC03180.JPG
http://data.mlok.net/fotky/DSC03171.JPG
http://data.mlok.net/fotky/DSC03169.JPG
Co to dělá těžší je sráz vlevo (když se jede směrem dolu ze Šeráku, tak je vlevo, na některých fotkách může být vpravo když jsou foceny z druhého směru nebo není pořádně vidět vůbec).
Takže pak kvůli srázu se nedovážím využít v některých místech lepší stopu zcela vlevo.
Ono to je vzdy otazka kompromisu a navic do toho plati i zakony schvalnosti. Ja se zbytecne dru na vyjizdkach na asfaltu (cca 50km) a v terenu jezdim cim dal mene. Takze jsem si zrovna vcera nahodil Slick plaste od Authora, ktere uz dle vzorku a prumeru (26*1,5) jsou hlavne na asfalt. A je mi jasne, ze kdyz prvne vyjedu, tak sjedu nekde do terenu a urcite se vykmaznu, jak mi to ustreli...
Takze je treba zvazit na co to kolo mam. Pripadne misto prehazovani plastu doporucuju jeste jedno kolo na vyjizdky.