Máte někdo s tímhle zkušenost? Má smysl to kupovat?
http://www.roxim.net/product.html
105$ za 55lm? Ani omylem.
Koukal ses, jakou to osvětluje plochu? Já bych to světlo zas tak nezatracoval. Ono to není 55 lumen, ale 55 lux a obrovská osvícená plocha. Takže světelný tok to může mít klidně 300 lumen.
Podle mě je to celkem zajímavé světlo s šikovně rozloženou intenzitou.
souhlas s Hraboshem, že za hodně peněr dostanež mizerně málo muziky.
Nešel bych do toho.
Jestli chceš nějaký podobně málo svítící světlo, tak ho seženež témeř za stejnou částku, ale v korunách:-)
No prave ze jediny zdroj informaci, ze ktereho se da na netu cerpat, je par videosrovnani, viz treba http://www.youtube.com/watch?v=pdjtLANJuME a tam to vypada docela schopne. Ale otazkou prave je, jestli to neni podfuk, a protoze to u nas nikdo neprodava a sance vyzkouset je nulova, a i nejblizsi eshop je v Polsku, tak se radeji nejprve ptam :)
A co byste doporucili jinyho? Problem totiz je, ze v kramech se nedaji zjistit prakticky zadne udaje o svitivosti, vyzkouset taky ne, vsechno je to v blistrech...
Za kazdou radu, ohledne svitivosti (dopredu, do stran, pod kolo), idealne aby to nebylo na externi aku, melo to zdirku na dobijeni atd... predem diky. A samozrejme co nejlepsi pomer cena vykon :) Cenove jsem ochotny jit nekam, rekneme, k tisicovce, mozna i lehce pres.
Prima den a diky za rady a zkusenosti.
Mám toto http://www.koloshop.cz/svetla-84/sigma-powerled... a má to 90 luxů které na silnici nevyužiju. Takže myslím že těch 55 luxů by ti mohlo stačit, jenom ta cena je vysoká a výdrž nízká, takže bych to bral jedině v případě, že je to světlo určené do silničního provozu a neoslňuje protijedoucí vozidla. Ta Sigma bez přidaného kšiltu oslňuje, je určená do terénu.
Na tom jejich webu se ohanej tim, ze to splnuje jakousi nemeckou normu ohledne toho oslnovani, takze tohle by asi melo v pohode.
Na tu Sigmu jsem taky koukal. Kolik to osviti plochy v terenu a jak to dlouho vydrzi?
Na plný výkon to svítí dost dobře(na netu je dost srovnávacích fotek) a vydrží na 4 ni-mh akuše 2 hodiny-plný výkon 90 lux. Ale jak sem psal výše, není určená do silničního provozu, takže se ohlížím po něčem co splňuje tu německou normu a těch 55luxů by na asfaltu mělo bohatě stačit i za mokra.
Jesteze v CR zatim staci, kdyz osa kuzelu svetla protina vozovku do 20 m... ;)
To je sice pravda, ale když si svou sigmu předpisově nastavím a pustím ji na plný výkon, řidiči se můžou posrat jak problikávají. Takže když chci aby byli řidiči ohleduplní ke mě, budu v první řadě ohleduplný já k nim, jinak sem jenom hovado které má předpisově nastavené světlo. Chce to selský rozum, nic víc.
no jo, jenže co mají dělat ti, co nejsou sedláci??
Nerozumím. Jestli myslíš zábradlí/leho, tak jak víš já jezdím na lehotříkolce a tam je z nastavením ještě větší problém, tudíž tím tuplem bych doporučoval něco s neoslňující optikou. Ty kšilty to na lehu příliš neřeší, na zábradlí jakž takž ale na lehu jsou světla prostě moc nízko. Takže moje sigmy nebo tvoje fenixy a nebo samodomo bez správné optiky je jenom o nasírání všech co nás potkávají, proto už po tmě jezdím jen vyjímečně, než najdu řešení. Bohužel všechny světla s tou německou normou jsou slabá, až ten roxi se zdá použitelný, pod 50 luxů bych nešel.
kšilty to trochu řeší, ale když sem pořád musel vyrábět nový za ty popadaný (přidělaný strapem), tak sem radši koupil optiku http://www.ledmoduly.cz/ledmodul/eshop/11-1... a zabrousil ji do "aurory" - neoslňuje, svítí doširoka (tzn. i do zatáček) a protože je na lehu nízko , tak i v dostatečně dlouhým pruhu před kolo...
To je ono, optická mřížka, ta to řeší dokonale. Vždyť světla na kolo s tímhle vymysleli už tak dávno, že se na to pomalu zapomnělo. U aut se takhle donedávna dělaly mlhovky. To až v poslední době se optické vlastnosti namodelují počítačem přímo do odrazné plochy a sklo může pak zůstat hladké.
Jinak stačí vyříznout kolečko ze světla na dynamo, co je za pár korun, teda bez té odrazky uprostřed.
V noci jezdím pořád nejradši, nikdo nebliká, vidím dokonale, žádný problém.
není sedlák ´nemá selský rozum = vtip
:-)
Já s oslňování nemám velký problém. Prostě jsem to dal tak, že nikoho neoslňuju a když to postavím vedle auta, tak to auto je furt horší a víc světla než ode mne, protože to auto světla je prostě širší a má širší ten tok světla.
Tak jeden z tisíce na mě bliká dálkovejma, když má pocit, že na kole bych takový světlo mít neměl, ale blbce prostě čas od času potkáš. Od kolegů z práce, kteří jezdí stejnou trasu autem vím, že neoslňuju a jsme dobře vidět.
hmmm, já nevím. Máš jiný preference než já. Já naopak nechci vestavěnou baterii a nechci zdířku do napíjení tak, abych musel vyndavat furt celý světlo...
Mám Fenixe L2D a jezdit se s tím v noci po asfaltu dá dobře ai v rychlostech přes 30km za hodinu, když není mokro. Vydrží to svítit na 18lm dvě hodiny a je to na dvě tužkové a není problém jich mít v brašně dalších 6 a svítit třeba celou noc a pak je zase nabít.
Pak mám Auroru, což svítí až 900lm a je to světla až až a dá se s tím jezdit v lese i v noci. Pro mne nevýhoda je, že je to větší a těžší a hlavně na lithiový baterie a ne na tužkový. A taky to na ten super výkon vydrží jen asi hodinu.
Asi dva roky mám od kamaráda udělané světlo na napájení z dynama v náboji a od tý doby světlo neřeším. Svítí to jako prase kdykoli začnu šlapat...
V zimě na cestu z práce k tomu občas přidávám tu Auroru a pak to mastím lesem po kořenech 30-35 km/h a užívám si té euforie z jízdy...
To, co chceš ty je pro mne nevýhodné a nikdy jsme podobné světlo nehledal, tak nevím.
Kluci (např Pro-pa) mají někteří Sigmu a to by mohlo splňovat, to co chceš...
55 lumiku? Ty fotky mi prijdou nejake upravene...
http://fonarevka.ru/indexen.html
Koukám, že pán taky neumí číst :)
Ale umim, veril jsem Hraboshovu vytahu a specifikace skocil a mrknul jen na obrazky. 8-)
V datasheetu píšou, že tam mají Cree. Ale nepíšou jakou. Na 4 tužky to má vydržet v maximálním výkonu 23h, což není žádný zázrak. V porovnání s tím co nabízí ostatní jako světlo na kolo asi lepší než průměr. V porovnání se světly, které je možné sehnat za podobné peníze to je bída.
Občas bys měl číst, co napíšeš :) V maximálním výkonu to rozhodně nevydrží 23 hodin.
Taky by mě celkem zajímalo, co to má za diodu.
Mě nepřijde tak špatná, podle specifikací. Proč si myslí, že je špatná v porovnání se stejně drahou konkurencí?
1. neuvádějí žádný parametr pomocí kterého by to mohlo být porovnáno s konkurencí. Kdyby tam měli nějakou kvalitní diodu, asi by to napsali.
2. světlo je z plastu. Takže výkon nemůže být nijak závratný, když ho nepotřebují chladit.
3. prezentace výrobku je nedůvěryhodná. Kromě bodu 1 mě třeba nedojaly Luxy. Také srovnávací fotky na iso1600 závěrka 1s clona 5,6 není příliš vypovídající.
mám teď nově toto http://www.dealextreme.com/p/x2000-flood-to...
baterky a nabíječku mám z dřívějška, ale i tak by komplet ¨vyšel na cca 30 babek. Svítí to parádně, na silnici jezdím jen na low režim a výdrž zatím asi pět hodin. Takže celou noc by to vydržet mělo v pohodě.
jen pro zajímavost: na low režim svítí 14 hodin z toho deset v kuse.(to je tak když se zapomene zhasnout) Zatím jediné mínus je asi nedostatečný kontakt baterie a na nerovnostech to jakoby mihotá. Skoro neznatelně, ale je to docela otravný. Zkusím nějak pořešit. Na plný režim to topí jak blázen, nevím jestli by se to při delší zátěži zvládalo uchladit. To zkoušet nehodlám :-)
Čum tu: http://www.light-test.info/index.php?option=com...
Najdes tam dost informaci o ruznych svitidlech vcetne srovnavacich fotek.