Od toho všeho brždění mám na ráfcích prohlubeň cca 0,5 mm. bojím se aby mi ráfek na naloženém kole nepraskl.
je nějaká "mez únosnosti", kdy je potřeba ráfek měnit? jaké s tím máte zkušenosti? díky.
Jak se to pozná na normálních ráfcích si nejsem jistý, ale novější mají nějakou červenou věc v sobě, která způsobí, že při trhlince nebo obrždění nadoraz ráfek zčervená. Ještě jsem to neviděl v činnosti, ten ráfek jsem teprve nedávno koupil. Na starších jsem to odhadoval baj voko, když to začlo budit obavy, pro jistotu jsem je vyměnil. Navíc jsem stejně už chtěl upgradovat na dvojité a přestat lámat špajchny. Jestli je 0,5mm hodně závisí taky na tom, jak tlustá stěna ještě pod tou obržděnou plochou zůstala. Jestli to slezlo z 1,5 na 1,0 tak bych měl strach, z 2,0 na 1,5 by se třeba ještě chvíli přežilo, nevím. Asi to bude záležet taky na typu kola (horák, trek...), na šířce pláště, hmotnosti jezdce a nákladu, stylu a terénu jízdy. Možná bych se poptal radši v cykloservisu.
Jde hlavně o to, jak daleko se chystáš a jakým způsobem jezdíš. Já jsem na svém MTB už probrzdil dva zadní ráfky, ten druhý tam mám s dírou už od loňskýho léta a najezdil jsem na něm tak 1000 km (su strašně línej ho měnit, dokud to jede, tak to jede) - samozřejmě v nenáročných terénech. Brzdím přední brzdou a zadní jen v případě nouze. Hlavní problém je to, že na vybouleném místě se kolo při brždění blokuje, je třeba brzdit přerušovaně. Brzdná účinnost je samozřejmě daleko menší než na bezdefektovém ráfku, ale na nouzové dojetí na nenáročném vandru to stačí a není se třeba ničeho moc obávat.
Treba po kazdej jazde ocistit brzdne gumicky ci tam neostal nejaky kamen alebo kusok skla, to potom pri brzdeni vyryje do rafku neskutocne diery
nektere rafky maji uz od vyrobce po obvodu vyfrezovane takove drazky pokud zmizi a rafek je hladky tak by se udajne mel vymenit