Včera naobed som bojoval s JZ 7 m/s vetrom na slovenskej strane Moravy z Kopčian po prúde rieky, bolo mi dosť zle po sobotnej oslave svokrinej 70-ky a bolo aj dosť teplo; skrátka, keď som dochádzal k mostu hraničného prechodu Lanžhot-Brodské, videl som už od splavu, ze na konci hrádze sa z altánku, ktorý tam chvalabohu postavili (už som v nom snáď päťkrát prečkal prehánku tento rok), pustili oproti mne dvaja ľudia na niečom zvláštnom. Keď som ich míňal po asi päťdesiatich metroch ich jazdy, nemal som dosť asertivity a okrem toho, ako som uz písal celkom hore, nebol som úplne kompletný a ani ma to vlastne nenapadlo hneď, aby som ich zastavil a pokecal, pofotil.
Takže vlastne sa len chcem opýtať, či to náhodou nie je niekto odtiaľto (z Nakole.cz, alebo z Hodonínska) a či sa s nimi ešte niekedy stretnem na sútoku alebo na Pohansku alebo Sudoměriciach, alebo kde, alebo to boli náhodní turisti? Vlastne ani to neviem, či boli napakovaní, alebo šli len naľahko. Boli to dvaja muži, či skôr chlap vpredu a žena vzadu? Nebol som kompletný...
Píšem to vlastne preto, lebo moja partnerka sa minulý rok vysekala na bicykli tak, že je doteraz PN (28 zlomenín rebier, stavcov, kľúčnej kosti (4x), lopatky, lakťa) a na normálnom bicykli si už asi nezajazdí.. Ale ležák by mohla zniesť, odpružený, s "motorom" vpredu...:-)
Tož chvíli jsem se lekl, jestli tu někdo nepopisuje naši šílenou testovací jízdu v neděli odpoledne po brněnské cyklostezce. To jsem byl já a PavelŠ na back-to-back tandemu. Mám strach, že jsme možná pár lidí trochu nasrsli. Jeli jsme kolem 40km/h (protože těžší převody jsme tam neměli) a hodně předjížděných se docela leklo.
Pokud to co jsi viděl bylo z ČR, mohl to být jeden z prototypů tohohle: http://www.azub.eu/CZ/recumbent-tandem-bike... a nebo nějaký doma vyrobený, minimálně jeden u nás existoval. Ten měl horní řízení a takový dolů zalomený předek s nízko položenými pedály.
:-))) Lekli se víc než normálně, nebo si prostě ten vzadu jenom nemohl nevšimnout jejich výrazu?
To nevím jistě, ale cestu zpět jsem seděl vzadu a jedno sprosté slovo jsem slyšel :-).
Takhle rychle tu stezku dávám jen na stroji, co jsem měl na K24. A ten je výrazně menší, hlavně opticky, a dá se jet dál od lidí, víc natěsno ke kraji asfaltu. S tandemem se valíš skoro prostředkem, protože musíš mít prostor pro drobné manévrování. Balanční klička na náraz bočního větru je s tandemem podstatně širší. Na druhou stranu tandem je hlučnější, což leknutí snižuje.
buď se množí lehotandemy nebo někdo cestuje po ČR, protože mi dnes říkal kolega v práci, že minulý týden viděl lehotandem, kde seděli oba čelem ke směru jízdy na silnici v Říčanech u Prahy.
Nejedná se náhodou o tento tandem ??
http://solar-tour.eu/
Toto je velmi zajímavé video. To je nějaký nový Azub podnik?;-)Ty tandemy budou jezdit na solarpohon??? To by mě velmi zajímalo.;-()Tož na stránkách Azubu jsem k tomuto podniku nic nenašel.;-(
Potkali jsme minulý týden v kempu v Nittenau švýcarskou rodinku. Tatínek s maminkou na lehotandemu (oba čelem ve směru jízdy), za tandemem dvojmístný Chariot s tělesně postiženou dcerkou. Jeli natěžko Praha - Řezno - Mnichov.
Nás nejvíc zajímalo, jak naložej na jeden nosič + do zbylého prostoru ve vozíku svůj dost objemný náklad, a dále jsme se ptali hlavně na cestu po Čechách, jestli je neobtěžoval provoz. Prý docela v pohodě, ale prý asi hlavně proto, že měli jen dítě ve vozíku a žádné na vlastním kole.
Nějak mi nedošlo, že lehotandem je až taková zvláštost, a tak jsem si bohužel ani nevšiml značky ani to nevyfotil. Byl se spodním řízením a na domaděl to nevypadalo.
Takový se spodním řízením myslím nabízí nebo nabízela holandská značka M5. A určitě ještě další. Pokud vím, tak se ale vždycky stavěly na zakázku, i když jde o opakovanou výrobu typu. Prodá se jich tak málo, že ani rámy na sklad nikdo nedělá. A cena je obvykle celkem strmá. Takže jestli připadá ve světovém průměru jeden tandem na tisíc lehokol, tak je to moc. A když uvážíš, jak vzácné je i dnes pořád ještě potkat i obyčejné lehokolo...