Ahojky
Skoro pred tremi mesicemi jsem od Azubu koupil bulprenovou podlozku na sedlo v nadeji, ze bude pohodlnejsi nez Ventisit, kde me trochu tlacila zada a ramena.
Postupne se ale objevil problem s tim, ze bulpren (oproti Ventisitu) presahuje rozmery sedla o cca 2 cm na kazde strane a v miste, kde se bulpren ohyba pres hranu sedla, se zacal material nejak rozpadat. Nejdriv to byla jen mala ryha u spodniho okraje sedla, ale asi kvuli pohybu nohou bude brzy v bulprenu dira skrz. Ted uz je ubytek materialu patrny i pri pohledu shora a nechci cekat az bude dira skrz.
Nemyslim, ze bych neco delal spatne, suche zipy jsem nalepil tak, aby bulpren presahoval sedlo na vsech stranach stejne, pak jsem ho zkusil i posunout o kousek nahoru. Na kratasech nemam zadne zipy nebo knofliky, ktere by material mohly potrhat, bulpren se evidentne prodira o relativne ostre okraje laminatu, sedlo je original XL od Azubu a ani v navodu jsem na tohle tema nic nenasel.
Psal jsem Azubu pred dvema tydny, ale ani po urgenci neodpovedeli. Bud maji dovolenou nebo me ignorujou. Kazdopadne ta podlozka neni tak levna, abych mohl kupovat novou kazde 3 mesice.
Navic mam pocit, ze ideal by byl nekde mezi bulprenem a ventisitem.
Hned u nové sedačky jsem jemným pilníkem zakulatil hranu a celý okraj obtáhl izolačkou, co drží. Jinak bych čekal rozpadnutí bulprenu docela rychle. Proč to Azub asi nedělá? Takhle vydržel 12 tisíc km, než se prodřel naskrz pod nohama. Na pětce jsou nohy nízko a bulpren se tam víc mačká, jinak by mohl vydržet víc. Taky se rozpadal tam, kde jsou přilepené sucháče. Prosezení by nevadilo. Ještě jsem chtěl okraj bulprenu v nožní oblasti podlepit nějakým tenkým plastem, dík za připomenutí.
No to jsou uzitecne tipy, jenze pomuze mi to, kdyz misty zbyva sotva 1 cm? V podstate cela podlozka je v poradku, akorat u spodniho okraje jsou dve hluboke diry. Predpokladam, ze az budou diry skrz, nebude to pohodlne ani trochu a podlozka se zacne trhat.
Co s tim? Zkusit nejak zalepit nebo spis reklamovat?
Asi jsem naivni, ale cekal jsem, ze to vydrzi aspon po zarucni dobu (2 roky), coz zrejme nevydrzelo ani tobe. Precijen zrovna u Azubu bych necekal, ze by neco takhle nedomysleli.
Novy bulpren zatim kupovat nechci. Sice je trochu pohodlnejsi ventisit, ale pri delsi ceste mi prijde, ze se postupne prosedi a pak uz moc nepruzi a navic, kdyz se namoci, trva vecnost nez uschne. Idealni by mi prislo neco jako Ventisit, ale trochu tlustci a mekkci. Neexistuje neco takoveho?
Pomohlo by to podlepit. Díval jsem se, že na nové podložce už mám taky zářez. Najít nějakou tlustší PVC fólii a bude to.
Měl jsem za to, že tyhle problémy nebudou tam, co je stejné kolo vpředu i vzadu, tudíž nohy správně vysoko vůči sedačce (teda jak se to tvrdí, u pětky to není ani náhodou).
A Ventisit nemá rád mokro? Ještě že jsem ho nebral. Jednou jsem ho chtěl už vyzkoušet, ale měl sucháče stejného pohlaví jako mám na sedačce, tak k tomu nedošlo.
A ciste teoreticky, cim by se to melo lepit? Vubec nemam predstavu, co pouzit, aby to drzelo a bulpren nesezralo.
Ibex ma obe kola 26", ale asi bude taky zalezet na sklonu sedacky. U bulprenu mi prisla pohodlna poloha s vic polozenou sedackou nez predtim u Ventisitu, ale porad jsem videl i lezatejsi nastaveni.
Ventisit s mokrem problemy nema, bud jsem to blbe napsal nebo to nebylo spravne pochopeno. Mysleno to bylo tak, ze pokud uz se do bulprenu dostane voda, tak zustane vlhky hodne dlouho. U Ventisitu staci naklonit kolo a vylit vodu ze spodni casti sedla, kde se drzi jak v bazenku..
Ventisit se suchym zipem? To je divny ten muj (koupeny s Ibexem v 2009) nic takoveho nemel. Pripevneny byl uprostred oboustrannou paskou a ve ctyrech bodech privazany k laminatu stahovacim paskem do vyvrtanych der.
Aha, tak to jsem blbě pochopil. V mokru teda problém nemám, ale hned po první celodenní zkušenosti v dešti jsem si do nejnižšího místa sedačky udělal dírky, pomůže to.
S lepením nevím, mám tady teď rozdělané PU pěnové stavební lepidlo a taky ty hřebíky v tubě, něčím to určitě půjde, kupovat nic nebudu.
Taky vždycky bulpreny prodřu, i když možná ne tak rychle. Jestli opravdu obyčejné zabroušení a izolačka fungují tak skvěle, jak Radek píše, zkusím to.
Jinak jsem to víceméně neřešil. Sice to blbě vypadá, ale jezdí se mi na tom furt stejně. Nový kupuju až když se po nějakých tisících km starý slehne tak, že po poměrně krátké jízdě přestává pružit.
Jak poznáš, že bulpren přestal pružit? Jak tady čtu tuhle diskuzi, říkám si, jestli on ten bulpren na Ecu nebude taky už slehlej.
Když z něj slezeš, tak zůstane pod tebou jen tak dva centimetry silný a má obtisklý tvar těla. Narovná se do původní síly až za dlouho. To už je čas začít objednávat novej, protože ještě pár set km a už se to ani nebude narovnávat do původní tloušťky.
sedačku mám samozřejmě zakulacenou a na bulprenu kvůli pohodlí obal, takže se mi to tolik nestává, ale po čase se na tom místě bulpren buď prodře nebo hodně slehne. Tak to prostě je. Ale v tý době se už slehne pod celým zadkem a je zralej na výměnu, tak ho vyměním. Nevím jak často, nikd yjsem to nesledoval. Když víc jezdím, tak asi každý rok, ale jenom odhaduju....
Prostě to beru jako spotřebák stejně jako řetěz a pláště atd.
A nemate nekdo zkusenost s tlustci variantou Ventisitu (Comfort)? Mela by mit 3 cm misto standardnich 2 cm, ale netusim, zda je to mekkci material nebo stejne tvrdy, akorat vetsi tloustka.
Problem je, ze comfort variantu Ventisitu zrejme Azub nenabici (dokonce mi tvrdili, ze se nevyrabi) a musel bych objednat primo, na coz zatim nemam kartu.
to jsem neviděl ani na Spezi, ale je fakt, že jsem to ani nehledal. Pro mě je ventisit nepříjemnej a tvrdej.
Všechno, co jsem tam loni viděl bylo podle mne stejně tlusté, akorát spousta různých tvarů.
Jerguš ale ventisit kupoval a přehraboval se v tom hodnou chvíli, třeba si všiml...
Tak jsem se po dvou tydnech dockal odpovedi z Azubu.
Pry vetsinou dojde ke zniceni podlozky az za nekolik let, urychlit to muze velky zaklon sedla a spatne drzici podlozka.
Pokud vezmu v uvahu, ze asi najezdim vic nez prumerny lehokolista, sedlo jsem po instalaci bulprenu sklopil trochu vic nez u Ventisitu a po jednom velkem desti se cast sucheho zipu zacala od sedla odlepovat, tak to muze byt pravda.
Podle mých zkušeností větší záklon urychlí prodření u okraje a menší záklon urychlí slehnutí ve spodní části, protože je na ní víc váhy. Prodření o okraj ale obvykle postupuje výrazně rychleji než to slehávání, takže je to v podstatě tak, jak říkají. V záklonu to dřív přestane vypadat jako nové.
A nepomohlo by ak by sa na kraj sedacky nastrcil okraj co predava optima?? taka guma ci co to je s drazkou a zakrily by sa ostre hrany omnoho lepsie nez izolepou.
No, tak to už můžeš koupit bužirku a podélně ji rozříznout a napasovat na hranu.
buzirka ti spravi hrbol na konci tamto je plocha zalezitost a ide to do stratena.
presne toto mysliim
http://www.recumbentparts.com/detail/0/50/110/0...