Další legislativní paskvil nebo špatně pochopené zprávy z rádia ?
Mostecké GAMA RÁDIO (www.gamaradio.cz) ve zprávách uvádí informaci, že severočeští policisté se zaměřují na cyklisty. A že mimo jiné rozdávají pokuty za používání horského kola na silnici. Zjišťuju u nich na FaceBooku co to je zase za informaci.
To jsou zase věci při pátku ...
Podle mne je to správný - ostrej biker nemá na asfaltu co pohledávat a když není vyhnutí má kolo nést.
Já bych ještě toleroval kolmý přejezd vozovky
Tak asi zase neúplné zpávy, jak to naše média uměj ...
http://zatecky.denik.cz/zlociny-a-soudy...
Pokuta za provoz horského kola na silnici - nejspíš v okamžiku, kdy nemá povinnou výbavu.
K odrazkám ve výpletu. Já je sice na všech kolech mám, ale uvítal bych, kdyby jim na roveň byly postaveny pláště s reflexním proužkem.
a my, co nakupujeme v Lídlu, tam máme i reflexní trubičky, co ? :-)
u odrazek na pedálech to jde nahradit, taky by se mi líbilo kdyby to šlo i u těch ve výpletu ...
k této části textu se musím vyjádřit - nedá mi to cituji
„Lidé se často vymlouvají, že takto kolo koupili v obchodě. Neuvědomují si, že trekingová a horská kola jsou určena pro louky a lesní cesty„
- řekl bych, že u nás je hodně silnic, na které se dá vyjet jenom s horským kolem - to by si měli dotyční uvědomit:o)
nicméně nepomíjím fakt, že kolo by na silnici mělo být vybaveno tak jak má dle vyhlášky být.
Ono nejde ani tak o vyhlášku, ale o to aby tě za šera bylo taky alespoň trochu vidět.
Ale jsou, aspoň podle Vyhlášky MDaS 341/2002 Sb., příloha 13:
h) na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2 přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty,
díky za doplnění :-)
tak to jsem 2x v pohodě
mám odrazky i trubičky
a když nasadím zpátky původní plaště, budu v pohodě celkem třikrát :-)
A ještě by to chtělo jednu poznámečku, toto vše je vyžadováno "za snížené viditelnosti" . Za normální viditelnosti si můžou policajti akorát trhnout nožkou, žabičky (už né zelené) :o))))
Mýlíš se. Viz Příl. 13 Zákona 341/2002, tam je aktuální stav:
Příloha 13
Technické požadavky na jízdní kola, potahová vozidla a ruční vozíky
1. Jízdní kola musí být vybavena
a) dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným
ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku
vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena
přední brzdou,
b) volné konce trubky řídítek musí být spolehlivě zaslepeny (zátkami,
rukojeťmi apod.),
c) zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musí mít hrany
buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé
materiály) musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně 3,2 mm; páčky
měničů převodů, křídlové matice, rychloupínače nábojů kol, držáky a
konce blatníků musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím
energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o
poloměru nejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé
nejméně 2 mm,
d) matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v
kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené,
e) zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se
zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných
vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž
vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm,
odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola
nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250 - 900 mm nad rovinou
vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v
toleranci +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s
tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou
být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,
f) přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena
odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v
podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u
stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž
vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná
plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí +/- 15 st. a
kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.;
odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či
obuvi cyklisty,
g) odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek
(pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími
materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti,
h) na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou
boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha
odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí
mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být
nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů
pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty.
2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena
následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:
a) světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být
seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku
protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a
aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče
měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být
světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,
b) zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny
jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle
odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se
zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená
svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené
barvy,
c) zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí
svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu
nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.
3. Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu
ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb.
4. Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro dopravu dítěte,
musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro
nohy dítěte. Sedadlo a podpěry musí být provedeny a umístěny tak, aby
nemohlo dojít ke zranění dítěte při jízdě ani k ohrožení bezpečnosti
jízdy. Je-li jízdní kolo vybaveno nosičem zavazadel, musí být tento
nosič řádně a spolehlivě připevněn a nesmí ovlivňovat bezpečnost jízdy.
5. Pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné
deformace, které by zjevně narušovaly bezpečnost jízdy.
6. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003 musí mít na snadno dostupném
místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být
vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím. Za spolehlivě výrobní
číslo nahrazující zařízení se v tomto případě považuje například i
elektronický nosič takové informace, který bude pevně spojen s rámem
jízdního kola.
7. Jízdní kola uváděná na trh po 1. lednu 2003, pokud nejsou vybavena
podle bodu 2 této přílohy, tj. pro jízdu za snížené viditelnosti, musí
být opatřena jednoznačným a zřetelným upozorněním v návodu k obsluze,
že tato kola nejsou za daného stavu vybavení způsobilá k provozu na
pozemních komunikacích za snížené viditelnosti.
8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle bodu 1,
2),
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19
zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem
válce (válců) větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1,
f) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na
jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro
potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.
9. Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a
vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola (tandemy) a jim
podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na
pozemních komunikacích, jako například koloběžky.
Vozidla takto definovaná, jejichž šířka přesahuje 1,0 m, musí být
vybavena zdvojeným osvětlením podle bodu 1 písmen e) a f) a bodu 2
písmen a) a b), které musí být umístěno symetricky k podélné ose
vozidla, v maximální vzdálenosti 0,2 m od podélné roviny vyznačující
šířku vozidla. Konstrukční požadavky uvedené v bodech 1 až 8 se na tato
vozidla použijí přiměřeně.
Šířkou pro účely tohoto bodu se rozumí vzdálenost mezi dvěma rovinami
rovnoběžnými s podélnou rovinou vozidla a tečnými k vozidlu na obou
stranách této roviny. Všechny části vozidla a zvláště všechny pevné
části vyčnívající do stran se musí nacházet mezi těmito dvěma rovinami,
s výjimkou zpětného zrcátka (zrcátek).
10. Potahová vozidla musí být vybavena
a) alespoň jednou brzdou snadno, rychle a bezpečně ovladatelnou,
b) vpředu dvěma bílými a vzadu dvěma červenými odrazkami shodnými a
shodně umístěnými jako odrazky předepsané pro přívěsy,
c) za snížené viditelnosti vpředu svítilnou s bílým světlem na straně
přivrácené ke středu vozovky nebo dvěma svítilnami s bílým světlem na
každé straně vozidla vyznačujícími jeho největší obrysovou šířku; vzadu
dvěma svítilnami s červeným světlem na každé straně vozidla
vyznačujícími jeho největší obrysovou šířku.
11. Ruční vozík, jehož šířka přesahuje 0,6 m, musí být vybaven
červenými odrazkami netrojúhelníkového tvaru umístěnými symetricky co
nejblíže k bočním obrysům vozíku ve stejné výši nad vozovkou.
Je to tak, že přes den, nebo za nesnížené viditelnosti nemusíš mít všechny ty odrazky, blikačky, světla a já nevím co ještě? Jen se ptám, protože to nevím. Jezdím téměř výhradně ve dne a kdyby mě náhodou zastavil policajt a buzeroval že nemám něco z toho tak ho můžu poslat do háje?
Aha, tak Joe už to vysvětlil.
Aby za chvíli nezačli policajti dávat pokuty závodníkům během MTB závodů. Každej z nich vede alespoň kousek po silnici a pochybuju, že byť jedinej závodník má na kole všechny věci vyžadované vyhláškou. Docela by mě zajímalo, jak by takový konflikt dopadl, kdyby se třeba flojdi pokoušeli zastavit vedoucího závodníka, ze kterým půl minuty funí další 4.
Zavody jsou samostatne podniky vedene mimo bezny provoz, aspon by tomu tak melo byt. Kazda uzavirka byva povolovana policii a rozhodnuti policisty (pokud by se tam policista objevil a nechtel schvalne prudit) je jak znamo nad vsechna pravidla a znacky.
Co se tyka zminenych odrazek a spol., ze zakona jdou nahradit reflexnimi prvky i na obleceni. Tusim ze od letoska uz je podle rozhodnuti EU pro vsechny vyrobce primo povinnost tyto prvky na cykloobleceni pouzivat. Coz jde s primhourenyma ocima povazovat za splneni tehle podminky.
No aspon podle toho, co jsem se dival na pravidla nekolika zavodu v okoli, tak prevazuje formulace, ze ucastnici jsou povinni dodrzovat pravidla silnicniho provozu. Ony i zavody horskych kol vetsinou aspon kousek vedou po necem jako silnice. Rekl bych, ze pro organizatory je mnohem snazsi hodit odpovednost na zavodniky.
A bylo by asi docela vtipne pozadovat diskvalifikaci vsech zavodniku, kterym chybi na kole odrazky, nemaji spravne rozmery nebo jinak behem zavodu porusili silnicni zakon a souvisejici predpisy. To by mohlo hodne zamichat vysledky. :)
Myslim, ze zrovna K24 ani jinak nez za bezneho provozu fungovat nemuze. Chtit na 24 hodin uzavrit cely okruh, by urcite neproslo.
My jsme jeli treba silnicni 24hodinovku na uzavrenem okruhu, kde byla nejdelsi cast trati tvorena cyklostezkou. Usek vedeny po verejne komunikaci byl vedeny jednim uzavrenym pruhem vozovky a v tom volnem byl jenom jednosmerny provoz.
Vsechny ostatni okruhove sestihodinovky nebo 24hodinovky jsem jezdil jenom v terenu mimo verejne komunikace. Zavody, kde usek vedl po silnici nebo ji krizoval byl vzdycky v danych mistech hlidany organizatory kteri dopravu pri prujezdu zavodniku pozdrzeli (samozrejme byla trasa vybirana tak aby tyhle useky byly prehledne). A kdyz jsme primo spoluorganizovali jeden silnicni etapovy zavod tak od prujezdu prvni policejni motorky po sbernou dodavku za poslednim zavodnikem byla vsechna krizeni hlidana, aby na trat nevjelo jedine vozidlo.
Mluvim o dobrych zkusenostech v Lucembursku, Belgii, Francii, Nemecku, Italii, .. . Ze se zavody poradaji nekdy vic nez amatersky samozrejme vim.
Pozadovat po ucastnikovi zavodu nejake odrazky, nahradni zarovicky a lekarnicku snad muze chtit jenom uplny idiot :oD
Pokud by se konal závod za běžného provozu, tak by výbava kol podle zákona měla být podmínkou.
Pokud cast zavodu probiha na verejne komunikaci, musi se to stejne dopredu nahlasit na policii (nebo kde, netusim pod ktere urady a organizace to v CR spada, nami poradane akce v Lucembursku se hlasi cca na 3 ministerstvech, na vsech mestskych uradech pres jejichz spadove uzemi trasa probiha a tusim jeste nekde (musi byt pristavena sanitka, ..., ..) :oP.
Pokud je policie pritomna- coz by aspon nekde mela- je jenom na jejim posouzeni co vyzaduji, jak jsem uz psal vys- jejich posouzeni je v danou chvili vzdycky nad vsechna psana pravidla. Pokud (za pouziti sveho zdraveho rozumu) nestavi zavodniky a neprudi je za odrazky a spol., toleruji dany stav a neni proc si delat vrasky.
Nevim, zda mluvis o cyklozavodech nebo motoristickych - zarovky a lekarnicka je povinna pro auta a motorky. Povinna vybava kola tak prehnana neni, v podstate jde jen o odrazky (funkcni brzdy a podobne jsou snad samozrejmost) a ty jdou nahradit reflexnima samolepkama.
Ja jsem byl akorat na K24, kde si neumim predstavit, ze by celou trat uplne uzavreli. To by asi i ochromilo dopravu v obcich, pres ktere se jede. :)
Delam si legraci, proto ten smajlik :o) Pokud jedes 24hodinovku tak je kvalitni svetlo predevsim nutnost a ne jenom plneni nejake predepsane povinnosti.
24hodinovky jdou delat i na uzavrenem/castecne uzavrenem okruhu (kde jsou ucastnici od provozu izolovani), neni pravda ze to udelat nejde.
Ale ja snad nerekl, ze to nejde. Umim si predstavit, ze se najde trasa, kterou uzavrit lze. Neumim si predstavit uzavreni trasy, po ktere se jezdi K24 a zmena by znamenala, ze vysledky by nesly porovnat s predchozimi rocniky.
Navic, aby to slo uzavrit, bude to urcite kompromis. Predpokladam, ze bys musel vybrat cesty miziveho vyznamu, kudy ani bezne nikdo nejezdi. Pochybuju, ze by te nechali na cely den zavrit rovnou sirokou asfaltku.
Třeba někoho na takovém "tajném závodě" něco baví. Bez nějakého incidentu se to obvykle neobejde. Když jsem jel s nějakou skupinkou, často jsem z okýnka něco vyslechl. Řidiči jsou ochotní tolerovat sem tam cyklistu, ale takový peloton, kde při vší snaze nikdy nepojedou vzorně za sebou, to nikdo, tomu věřím. Když se pak snaží všichni vecpat mezi stojící a předjíždějící auto, kdosi to nestihne a pleskne sebou o zadek toho stojícího kombíka i s kolem. Po pár kolech se to nějak uklidní, ale stejně to vrhá špatné světlo.
O výbavu ani tak nejde, odrazky by se sice občas marně hledaly, ale kdo vydrží jezdit i v noci, tak ve vlastním zájmu svítí.
Automotodrom Brno? Jistě by jej ochotně pronajali na 24 hodin. Pořádné zázemí, bezpečný okruh, uzavřená trať.
No ve srovnani s trasou K24 by mi to prislo strasne monotonni a okruh kratky, ale jinak mas pravdu a asfalt by tam byl rozhodne kvalitnejsi. :)
Musi byt tezke pripustit si ze na svete se nejezdi jenom zavod zvany K24.
No myslel jsem, ze je zrejme, ze pisu jen svoje SUBJEKTIVNI hodnoceni. Ze zavodu, kde jsem byl je K24 (pro me nejlepsi), akoratze ja se jineho zavodu ani neucastnil... vlastne jeste jednoho, kde mi skoro vsichni ujeli hned na startu, ale to je ted vedlejsi... takze aaano existuje mnoho veci, o kterych nic nevim. Spokojen? ;)
Mno zrovna jako na potvoru jezdím (na silničce) na mostecku, mám na kole doufám skoro všechno (jen okolo pedálů mám místo odrazek nalepenou reflexní látku, navíc větší, než odrazky a je tedy vidět i z boku a místo přední bílé odrazky mám reflexní samolepky), což by tedy mělo být v pořádku, ale odrazek ve drátech už se bojím od té doby, co mi jedna prosvištěla kolem ucha v rychosti přes 60km/h - až mne kvůli takové blbosti chytí (navíc mám z boku ty reflexní pedály), tak jim to asi budu vysvětlovat těžko ;-( ...
Leda bys jsi měl odrazku zaseklou za uchem :o)))
Dobrý nápad !!! Už jdu přemýšlet, jak si ji tam zaseknout, ale "poctivě" (tedy od toho kola) už to raději zkoušet nebudu, kdyby se mi ta potvora třeba zasekla někam jinam a jezdit (pro jistotu) s uchem u těch drátů také není to "pravé ořechové" :-D ...
To jsem zvědavý, jestli mi někde nebudou kontrolovat i výbavu na Skike (ty mají z výroby jen reflexní nalepky zezadu i zboku).
Zatím se po mne vždy jen divně dívali (moc lyžařů vlétě po silnici přecejen nelyžuje, moc cyklostezek tu není, tak jsem třeba i včera jel 54km raději po silnicích v Krušných horách, kde byl sice špatný asfalt, ale alespoň menší provoz...http://www.inlinemap.net/route/1114328
), jeden policajt mne zastavil jen proto, že byl zvědavý, jak se na tom jezdí a jen jednou chtěli, abych jel vpravo, takže jsem jim vysvětlil, že podle vyhlášky mám jezdit vlevo (je to tak i bezpečnější, protože jsou ke mne auta ještě neohleduplnější, než když jedu na kole a i přesto, že jim v protisměru nic nejede a že při míjení vždy přestanu bruslit a někdy musím až do písku na krajnici, kde pravě hrozí pád pod auto a vpravo jezdím jen z větších kopců...) a nakonec si asi naštěstí řekli, že "bavit se s tím bláznem na kolečkách nemá cenu" a pustili mne se slovy: "chlape, jestli se ještě dnes potkáme při nějakém průšvihu, tak si mne nepřejte" :o))) ...
Můžeš mi prosím blíž popsat, jak máš kolem pedálů tu reflexní látku a jakou? Odrazky v pedálech mám jako řidič auta rád, často je to to první, co z cyklisty zaregistruju, ale na většinu pedálů moc nejdou.
Nevím, co má pisatel, ale stačí zajít do libovolné firmy co dělá např. reklamní potisky aut, a říct si o odřezky červené, žluté a bílé.
Získáš zadarmo třeba metr čtvereční folie řádově kvalitnější než co se prodává v cyklošopech za nehorázné prachy.
Polepíš dle vlastní fantazie, čím víc tím líp. Nevypadá to úplně závodnicky, ale když na tě za šera posvítí, záříš jak vánoční stromek:-)))
já mim od 3M reflexní folii.Zpředu mám černou (neodráží černě:-) ale bíle) mám SPD a mám oblepenoui dokola tu hřádel mezi klikou a pedálem. Je to cca 2cm šířky a jelikož mám na lehokole pedály dopředu je to z předu docela vidět. Taky mám tu folili na nose leha a skoro na celý ploše přední vidle. Z boku mám většinou buď tu černou na černých částech leha (bok vidlice, trubka na řetěz, skoro celá řidítka atd.) a jinde na boku žlutou. Zezadu pak červenou folii. K tomu blikačky v¨zadu a světlo dopředu... No nepřehlídneš mě:-D
Když jsme jezdil v zimě do práce, tak se jeden kolega chechtal, že jsem jako vánoční stromek a druhej ho vážným hlasem uťal, že to je sice pravda, ale vidí mě i dřív než auto a nehrozí že mě přehlídne ani v zatáčkách.
To už byla nějaký rok zpátky akce v Lidlu, byla to asi A4 stříbrná na látce (budu muset na podzim po několika letech už raději vyměnit), mám na silničce trekové pedály, že se mám moc rád na to, abych někde spadl pod auto, než se naučím vycvakávat ;-), mám to kolem dokola, takže je to hezky vidět ze všech stran a bylo to snad dokonce levnější, než malé kousky, které jsem ještě před tím koupil v cykloservisu a které mám černé na černé karbonové vidli vepředu (svítí bíle a jsou vidět zepředu a zboku) a na zadní modré vidli mám modré, takže zezadu "svítím" červeně, modrá a bílá by asi být něměla, ale lepší, než nic, bílá se navíc na pedálech ze všech stran hýbe ...
Jezusmarjáundrýbrcoul, tak to mě brzo zastaví na polní cestě se silničkou ?
: ale ale pane řidiči, co děláme na silničním kole tady v terénu ?
Nebo : Všiml jste si , že jedete na horském kole v polabské nížině ?
A kde máte ty hory pane řidiči ?
Nebo : za ním, ten chlápek na kole ležel !
Nebo tahlencta bike-policie: Pane cyklisto, vy máte na vlaštovkách rohy? Víte, že se to nedělá??
(když jsem vezl Favorita s berany lanovkou na Monte Baldo nad Gardou, tak na mne taky koukali divně.)
no fuj rohy :D¨
Nebo štítek na přilbě silničkářově, FUJ HANBA :D
Případně co ty čepičky na ventilkách :)
Nebo echt městská cyklistická policija :
Pane městský cyklisto, co ten dres ? vy se nám tady hodláte na náplavce promenádovat v dresu, bez blatníků na horském kole v cyklobotkách s nášlapy a k čemu máte ty ty rukavice ?
Ukažte co to máte v baťohu ?
Mýdlo, ručník, slušné oblečení , vy se převlékáte vy se sprchujete, k čemu to ?
Hanba na vás , vy nejste městský cyklista!
Rubriku "Módní policie" na PNK ještě nemáme, ale až budeme tak čtení jako Spy, tak jí určitě zavedeme! A to uvidíte věci!!! :-D
Prozatím musí postačit http://www.praguecyclechic.com/
Hezké, některé moc pěkné, a takhle to město hned vypadá líp :-)
Já se divím, jakou jedna pitomá informace z huby nějakýho vesnickýho dýdžeje, kterej to řízením osudu dotáh až do pokleslýho soukromýho rádia, vyvolá polemiku. Dyk už rostou vokurky.
U nás už je po vokurkách, teď zrajou meruňky :o)))
Mimochodem, zavařuješ je s koprem nebo s křenem?!? Ty vokurky :o)))
U vás v Prazééé, tam už máte burčák, nééé?
Tam ho maj celoročně, u silnice.