Potřebovala bych poradit.
Jde o Schwalbe Smart Sam - na plášti je napsáno front a rear s šipkou - musím ho tedy nasadit, aby se s kolem otáčel dopředu(front)doprava ve směru směru šipky, pláště mi původně nasalili v obchodě, ale na zadním kole mi je podle mého nasadili přesně opačně.
Děkuji za radu zkušenějším.
o))))parádní otázka, fakt. Já jsem se s tím kdysi přesně takhle natrápil.
Podle mých zkoumání (a můžu se mýlit):
1. Schwalbe má specifický způsob značení.
2. rear a front u jejich plášťů znamená něco jiného než normálně
3. na plášti Schawalbe jsou (asi od jisté doby)dvě )opačně směřující šipky u jedné je REAR u druhé FRONT
Čtu kombinaci šipek a slov takto:
1. Jestliže je tento plášť vzadu (REAR) má se otáčet ve směru této šipky (šipky u které je REAR)
2. Jestliže je tento (stejný) plášť vpředu (FRONT) má se otáčet ve směru této šipky (šipky u které je FRONT)
Ještě podotýkám, že u Noby Nicků a možná i jiných Shwalbe vypadá nasazení plášťů nelogicky, jakoby proti srsti, ale to je u předního pláště záměr. Prý to má pomáhat chytání se pláště jako bokem - nájezd apod.
tak to dávám do diskuse.
Je to přesně tak, a nejen u švábe.
Obecně, pokud jsou na plášti šipky Front a Rear, tak na předním kole se kolo otáčí ve směru šipky Front a na zadním kole ve směru šipky Rear.
Pak jsou pláště, které toto rozlišení nemají, a mají uveden jen směr otáčení, nasazují se oba stejně.
Pak jsou pláště, které mají přímo jiný vzorek na přední a na zadní kolo. Ze švábů například Fat Albert.
Pokud na plášti nejsou žádné šipky, nezbývá než použít hlavu a představit si, co se pod pláštěm asi děje, když projíždí blátem;-)
PS. totéž platí pro speciální použití, např. sjezdové disciplíny, kdy je brzdný účinek zadního pláště důležitější než záběr.
Myslím, že ti to nasadili správně
Napíšu ti to jednoduše
Na pláštích je šipka «--FRONT / REAR --»
indikující směr jízdy podle toho jestli je plášť na předním nebo na zadním kole
Takže pláště musíš mít nasazené tak aby při pohledu na kolo z boku s tím, že předek kola, tedy řidítka máš vlevo od sebe to bude vypadat
takto
Přední kolo
«--FRONT / REAR --»
zadní kolo
«--REAR / FRONT --»
Podle mého plášť "front" patříval kdysi na přední kolo, "rear" na zadní. Šipka ukazuje směr otáčení pláště. Ale možná jsou moje znalosti překonaný.:-)
se prober dědku o))))))))))) jednoduchej svět, kde vpředu bylo vpředu a vzadu vzadu je pryč. Žijeme v postmoderní době.
To už neplatí? Připadlo mi, že to vysvětluješ jako přednosta tomu mašinfírovi, kterej měl lokomotivu převézt do depot v Lysý nad Labem. Nebyl schopnej si zapamatovat její číslo, tak mu to bylo podobným způsobem vysvětleno.;-)
To bych si rád poslech :-)
Prosím tě a proč nad tím vlastně vůbec přemýšlíš, když sis to kolo přivezla obuté?!?
Dyť to dítě přemýšlí, zda mu zadní kolo nenasadili obráceně.
Mě v pneuservisu na auto jednou nasadili směrový vzorek naopak:-(
Jako že se bojí, aby se mu kolo netočilo naopak?!?
To snad ne-e... :o)))
Já nějak neumím docenit závažnost problému s otočeným vzorkem...
Teda u nějakých hard core pneumatik co jsou určeny do bahna apod. jo, protože tam by měl být vzorek dělán tak, aby ten sajrajt šel od tebe, ale u běžného ježdění a pneumatik mi to přijde dost šumák...
Ovšem nechám se poučit :o)))
Při účinnosti dnešních brzd, kvalitním rámu a vidlici a schopném brzdiči je styčná plocha přední plášť vs. povrch cesty nejslabším článkem řetězu při brzdění.
U předního kola je alfa a omega dobře brzdit a neustřelit v zatáčce. Každé zlepšení těchto schopností zvýší bezpečnost (případně rychlost, jaká je ještě bezpečná v určitém místě). Od závodníka po příležitostného jezdce.
Vzadu je to složitější kombinace požadavků na záběr, brzdění, snadné odvalování, tlumení (zvláště u HT), a jako přijatelný kompromis zpravidla vyjde dát tam jetý přední plášť, ve směru nebo naopak;-)
No dokonce i u NN se při obráceném vzorku na předku dá během průjezdu zatáčky za vlhka hodit slušná mrcha aniž by člověk věděl proč.
Na zadním to možná nebude tak hrozné s trakcí, ale zas bude kolo zbytečně zpomalovat jízdu, protože vzorek a místo aby projel už vyjetou stopou od předního kola a dobře do ní zapadl, snaží se vylepšit stopu pro... asi pro toho co jede za mnou.
Sice to zpomaleni nepozáš, ale bude tam.
Nemám pravdu ?