reklama

petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy ČR

Prosím podepište petici na:http://www.petice.nazory.cz/petice/petice...
Díky. Pavel
Vážený pane ministře, Vážení poslanci a poslankyně, senátoři a senátorky parlamentu ČR,

Požadujeme ukončení stávajícího právního vakua týkající se vozíků za kolo určených k přepravě dětí. Požadujeme urychlené zapracování tohoto způsobu přepravy dětí do stávající legislativy. Nesouhlasíme s výkladem Ministerstva dopravy ČR, že přepravu dětí ve vozíku za kolo současná legislativa neumožňuje.

V současné době jezdí v ČR více než 12 tisíc vozíků a většina těchto vozíků prošla přísnými testy v ostatních zemích EU. Podle prováděných testů jsou správně vybavené vozíky (osvětlení, vlaječka, odrazové materiály, bezpečnostní pásy, ochranný rám) bezpečnější a pohodlnější než cyklosedačky, které jsou u nás povoleny. Není proto důvod vozíky zakazovat, ale naopak jejich užívání vhodně začlenit do stávající legislativy.
V současné době všechny sousedící státy s Českou republikou vozíky za kolo pro přepravu dětí povolují. Výklad Ministerstva dopravy ČR, dostává do nepříjemné situace cykloturisty ze zahraničí a je pravděpodobné, že se raději dovolené v České republice vyhnou. Cykloturisté z ČR budou pro dovolené vyhledávat raději okolní státy.

Požadujeme proto urychlenou přípravu legislativy stanovující jasně legálnost vozíků za kolo určených k přepravě dětí. Doporučujeme přitom vycházet z legislativy německé, protože nejvíce vozíků v ČR pochází z Německé spolkové republiky. V Německu jsou povoleny vozíky o maximálních rozměrech 1 x 2 x 1,4 m (š x d x v). Limitovaná je také hmotnost - u vozíku bez brzdy na 40 kg, u vozíku s brzdou 80 kg. Ve vozíku mohou jet maximálně 2 děti. Cyklistický vozík s dětmi může vést pouze cyklista starší 16 let. Vozíky by měly být vybaveny odrazkami - vpředu bílé barvy a vzadu červené barvy, bezpečnostními pásy, vlaječkou ve výšce 2 m z výrazného materiálu.



místo: V Liberci , datum 14.7.2011

[ Zpět ]
Datum: 14.07.2011
Autor: pavelm
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Trochu blbe graficky ale asi funguje. Zatím nevím jak to zpravit. Zatím 3 podpisy.

    [ Zpět ]
    Datum: 14.07.2011
    Autor: pavelm
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Technická: vozík může cyklista starší 16 let vést nebo vézt? Já si vlastně fakt nejsem jistá, co by tam mělo být. Zda cyklista vozík vede nebo veze...

      [ Zpět ]
      Datum: 14.07.2011
      Autor: Ifča
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        Tech chyb tam asi bude vic. Ted mi nekdo psal ze by tam melo byt vezt.

        [ Zpět ]
        Datum: 14.07.2011
        Autor: pavelm
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Táhne?

          [ Zpět ]
          Datum: 18.07.2011
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Zajímalo by mne kolik z v8s má vozík splňující šířku 80 cm, případně značky vozíků. Taky argumenty uživatelů proč se rozhodli zrovna pro vozík. Tayk pokud uz jste se setkali s policejni kontrolou a jejich reakce na vozík.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.07.2011
    Autor: pavelm
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Croozer 2010 bez odpružení (pláště vyměněny za Big Apply), š. 78 cm, doplněno zadní permanentní blikačkou Reelight. Vozík proto, že malá neuměla ještě sedět, teď kvůli komfortu, univerzálnosti (za pár vteřin je z toho kočárek), a obřímu zavazadlovému prostoru.

      PČR / MP nás za ten rok a půl nijak nenaháněla, ani v Praze při průjezdech centrem.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.07.2011
      Autor: Vratislav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Je mi líto, ale internetovou formu petice nepodepíšu, protože není ošetřena ochrana jména.
    Bohužel, strýček Gůgl pak na člověka dost práskne, když si zadá jméno do vyhledavače a ne vždy se hodí zjištění, že se jméno dotyčného skví pod tou nebo onou peticí...

    [ Zpět ]
    Datum: 15.07.2011
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Ty se bojíš podepsat ostrou prosbu?!

      [ Zpět ]
      Datum: 15.07.2011
      Autor: mirekbik
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        Ale tak ja to chapu. Taky jsem pred nejakou dobou zvazovala, zda chci, aby o mne bylo zjistitelnych na netu tolik veci. Osobne jsem dospela k nazoru, ze kdyz podepisuju nejakou petici, tak proto, ze s ni souhlasim a tento svuj nazor jsem ochotna zverejnit. A moji adresu si stejne kazdy muze najit v zivnostenskem rejstriku.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.07.2011
        Autor: lucierut
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Dobrá tak se pojďte sejít ve Žlutých lázních v tohle pondělí v podvečer a tam tu ostrou prosbu podepíšem ať panstvo vidí!

          [ Zpět ]
          Datum: 15.07.2011
          Autor: mirekbik
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                 

            V pondeli hraju od 20:00 na koncerte v Cafe Na pul cesty, muzete se prijit sejit tam a vzit petici s sebou, treba se tam jeste nekdo k podepsani najde.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.07.2011
            Autor: lucierut
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                   

              Podle mne, když petice tak z lázní. Přesunem to tedy na úterý jen, aby se panstvo mezitím neprobralo.

              Taky bych ještě zvážil, že ten text je jen proti "právnímu vakuu" já bych to formuloval ostřeji - proti jakkémukoliv vakuu.

              [ Zpět ]
              Datum: 15.07.2011
              Autor: mirekbik
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                     

                V po i v ut jsem od 18 do 21 hod ve skole...

                [ Zpět ]
                Datum: 15.07.2011
                Autor: radka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                       

                  Jen se nevymlouvej, když jde konečně o tak ostré vytoupení, rád tam na Tebe počkám.
                  Těsně před zavírací hodinou tam budu připraven k přítlačné tabulkové kontuře.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.07.2011
                  Autor: mirekbik
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                         

                    Hele a co kdybys dojuchal na Karlák :o)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 15.07.2011
                    Autor: radka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                           

                      Když petice, tak z lázní, jsem jen vobyčejnej vidlák, ale dobře vím, že na Karláku žádné lázně nejsou.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 17.07.2011
                      Autor: mirekbik
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                             

                        Ale jsou tam pěkné kašničky a tuhle jsem viděla, že si tam u jedné kdosi dokonce i pověsil na šňůru vyprané prádlo :o)))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 18.07.2011
                        Autor: radka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                               

                          Fuj tajbl, šlapeš po národních dějinách. V Čechách se petice (ostré prosby) vždycky posílaly z lázní ne z kašniček s odloženým prádelkem.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 18.07.2011
                          Autor: mirekbik
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                                 

                            Jen jestli ty si to nepleteš - nebylo to náhodou "z lázně" ?!?
                            To by poněkud měnilo rozměr :o)))
                            Ale musím říct, že za účelem podpisu tě nenavštívím asi ani ve tvé lázni :o)))

                            [ Zpět ]
                            Datum: 18.07.2011
                            Autor: radka
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                                   

                              Ostrá prosba ze Svatováclavské lázně, to zní blbě, neeeee ???

                              Kromě toho mladý děvčata lákám na něco jiného než podpis petice (v lázni).

                              [ Zpět ]
                              Datum: 18.07.2011
                              Autor: mirekbik
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                                     

                                Tak to už je mi jasný, proč mě lákáš jen na tu petici :o)))

                                [ Zpět ]
                                Datum: 18.07.2011
                                Autor: radka
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                                     

                                Myslim, ze ani nechci vedet, nac lakas mlada devcata :-)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 18.07.2011
                                Autor: lucierut
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                                     

                                Mimochodem, ty svatováclavské lázně byly právě na Karláku, takže bys s ohledem na dějiny mohl Radce klidně vyhovět... ;-)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 18.07.2011
                                Autor: k.vl
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                                       

                                  To já teda nevim, já jsem z venkova, myslel jsem si, že Svatováclavské lázně byly na Václaváku.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 18.07.2011
                                  Autor: mirekbik
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                                         

                                    Ne-e, stály kousek od Karláku. A jejich majitel z toho shromáždění fakt neměl radost :-)))

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 18.07.2011
                                    Autor: k.vl
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Mne spis pri podpisu na netu prijde, ze to neni podpis, to by to muselo byt podepsano elektronicky, jinak tam muze napsat kdo chce co chce a nic to neznamena. Ale nevim, jak se na to divaji prijemci petice.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.07.2011
      Autor: lucierut
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        Úplně stejně jako na petici podepsanou papírově. Serou na ni.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.07.2011
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Upozornění od kamaráda:

    v petici je gramatická chyba (a mělo tam být "vézt"), nebo je to zamýšleno jako že cyklista "vede" vozík? "Cyklistický vozík s dětmi může vést pouze cyklista starší 16 let."

    [ Zpět ]
    Datum: 15.07.2011
    Autor: vrehak
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Šlo by, prosím, s tím podepisováním petice ještě něco udělat?
    Zdá se, že už teď jsou tam duplicitní podpisy. To mě trochu odrazuje od podepsání.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.07.2011
    Autor: Lanna
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Taky mi to tam vadí, proto navrhuji ten sraz ve Žlutých lázních v úterý večer a tam to podepsat papírově.
      Dále by nemělo zapadnout to, že se domáháme odstranění jakkéhokoliv vakua nejen právního.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.07.2011
      Autor: mirekbik
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        Na tom vacuu už ale pracují - zakázali normální žárovky. Ty nové už vacuum nemají, v nich už jsou jedy... :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 15.07.2011
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Zákaz vakua obecně znamená to jít do střetu s Německem, se Sasíky. V Magdeburgu se bojej, že by jim poklesnul cestovní ruch a snížila se zaměstnanost.
          Chce to trochu odvahy taková petice.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.07.2011
          Autor: mirekbik
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                 

            A nezapoměň na Anhalty! Z toho by mohla být válka - místo vákuem budou plnit polokoule výbušninou (to je pak ani čtyřiadvacetispřeží neudrží u sebe).

            Měl bys raději odvolat!

            [ Zpět ]
            Datum: 15.07.2011
            Autor: PepikW
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Není správně "vacuuu"? :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 18.07.2011
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                 

            No, když tak už vacuůůu. Trošku procítěně...

            [ Zpět ]
            Datum: 18.07.2011
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                   

              Vaúúú?!?

              Měsic už je v úplňkuuuu?

              :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 18.07.2011
              Autor: Vratislav
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      To vypadá na technickou závadu systému - po podepsání se totiž neukazuje potvrzení, tak to tam možná někdo klikne dvakrát. Před podáním se to stejně bude muset zkontrolovat a duplicity odstranit.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.07.2011
      Autor: Vratislav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Mám dotaz, proč věk 16 let, kde se to číslo vzalo, z čeho to vychází nebo se to jen někomu líbí? Proč tam není 17, 18 nebo 15 let? 16 let nemá oporu v žádném zákoně, podle mě by tam mělo být 15 let ( § 58 odst. 3), ale když tak já bych se přikláněl spíše k věku 18 let.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.07.2011
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Díky, tohle mě také zaujalo a rovněž bych se přikláněla k těm 18 rokům...

      [ Zpět ]
      Datum: 15.07.2011
      Autor: radka
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Je to podle německé legislativy. Jako všechny ty normy.
      Chyby v petici: Psal jsem admistrátorovi, mi tam teď nejde se dostat.

      Papírová verze petice: Jsem pro, papírová je důvěryhodnější ale podepíše ji méně lidí, ale nevím kolik lidí to podepíše. Připravím a formulář, zájemcům pošlu. Ozvete se mi na [email protected], podepsané archy mi můžete posílat.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.07.2011
      Autor: pavelm
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        Jo, papírová je věrohodnější, ale je s tím strašně velká režie na to, kolik se těch podpisů pak nakonec zpravidla získá... :-/

        [ Zpět ]
        Datum: 15.07.2011
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Ony jsou ty podpisy pro prijemce stejne jen informacni, muze k nim prihlednout, ale petici se musi zabyvat (tj. odpovedet na ni), i kdyby nemela ani jeden podpis.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.07.2011
          Autor: lucierut
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                 

            Přesně tak, důležité je že jsou uveden petiční výbor, musí odpovědět. Ostatní hlasy jsou důležité pro mediální podporu a může vést politiky aby se tím zabývali. Tolik podpisů aby bylo vyhlášeno referendum to mít nebude. A asi by to muselo být formulováno jinak.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.07.2011
            Autor: pavelm
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Vládní garnitura a policisté ČR nejezdí na kole?

         

    Vládní garnitura a policisté nejezdí na kole?Kdyby jezdili, tak nemohou vymyslet takovou zhovadilost jako toto. Mám dvojčata a vozím je od jejich 6-ti měsíců ve vozíku za kolem. Prospívají zdravotně tak, že i když silně nedonošené a neduživé se narodila, tak dnes primář chválí kudy chodí a dostatek pohybu na čerstvém vzduchu od mala nám chválí. Děti přerostly všechny tabulky a lidé nás zastavují, zda-li děti náhodou nezaléváme. Viděl jsem pád kamarádky s kolem naštěstí s prázdnou cyklosedačkou. Přál bych tento zážitek všem poslancům a policistům, co brojí proti vozíkům. Nic strašnějšího jsem neviděl. Paní byla zmordovaná i s kolem, ošetřovali jsme jí skoro hodinu a nedejbože, jak by vypadalo dítě v té cyklosedačce po pádu. Díky bohu za vozíky!!!!!!!!!!!

    [ Zpět ]
    Datum: 18.07.2011
    Autor: Martis
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Podepsáno.

    Přemýšlel jsem o tom asi před deseti dny, když jsme projížděli Řeznem a na den si dali oddech, abychom si ho prohlédli. Těch vozíků! Většinou neskutečně opotřebované croozery a kraniche, zjevně používané každodenně k dopravě dětí do školek, k nákupům a vůbec k pojíždění po městě. Vlaječky otrhané, okýnka vyspravená izolepou, ale vše funkční a v zápřahu pohodově naladěné maminky...

    Líbilo se nám to. Bylo projednou zas docela fajn nebýt za exoty a vrahy malých dětí. :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 18.07.2011
    Autor: k.vl
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Petice má v tuto chvíli přes 1000 podpisů (přesně 1087, ale některé jsou neplatné kvůli chybějícímu bydlišti, a jsou tam i duplicity, co se pak budou muset vytřídit).

    Dnes večer bude na Radiožurnálu (pravděpodobně v 18:40) duel s Tržilem.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.07.2011
    Autor: Vratislav
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Podle mého není o čem diskutovat. Nevidím důvodu, proč by mě měl policista pokutovat za díru v zákoně či za liknavost zákonodárců postihovat prostého občana. Zakázané vozíky nejsou a pokud je někdo homologoval k provozu tak asi splňují i bezpečnostní normy, ne? Tak o čem chtějí diskutovat? Za tuto špatnou práci by měli být postiženi především zákonodárci či úředníci sami.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.07.2011
      Autor: Martis
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        Právě, že je o čem diskutovat a jeho názor bude dost naznačovat další počínání policistů.
        I když v tomuhle by se měl spíš vyjadřovat někdo z ministerstva dopravy a vysvětlit co s tím chtějí dělat.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.07.2011
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Kruphanzl z MD bude na drátě, škoda že nepřijde rovnou.

          [ Zpět ]
          Datum: 18.07.2011
          Autor: Vratislav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Další počínání policistů by se mělo řídit zcela zákonem. V tom zákoně je k tomuto díra. Tedy bud´ to musí nechat spát, či doplnit zákon nebo udělat prováděcí vyhlášku k zákonu, v níž se upřesní či vyjasní ta díra. Nemůžou mě pokutovat za něco, co není zcela jasně definováno. To by mi mohli dávat pokutu za kde co, podle toho, kdo by si jak zákon vyložil po svém či ještě lépe po svém doplnil a domyslel. Mě zastavit policajt a chtíc mí dát pokutu za vozík, tak mu řeknu o blok a půjdu před komisi. Zajímalo by mě, jak by mi komise prokázala, že jsem něco provedl, když k tomu není konkrétní výklad zákona a situace je jen o tom: " jedna bába povídala resp. my se domníváme".:-() Co je psáno - to je dáno. O tom, že nesmím vozit děti ve vozíku za kolem není v zákoně nic. Tak tedy nic. A nazdar!;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 19.07.2011
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                 

            Potíž je v tom, že se v právničině tzv. dovozuje. Kdyby měly zákony konkretizovat všechny zákazy, přišli by advokáti na buben.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.07.2011
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                 

            Policie se řídí zákonem a vyhláškami a v oblasti dopravních předpisů také výkladem podaným ministerstva dopravy. Už jsem to tady několikrát vysvětloval, tak to nebudu opakovat. Díra v zákoně není, jenom to není úplně přesně a polopaticky napsané. Už jsem tady taky vysvětloval jak to je s pokutovým blokem a správním řízením a jaký je jeho průběh. A jen na doplnění, v dopravních předpisech nemusí být výslovně napsáno, že se něco nesmí, přesto to není dovolení.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.07.2011
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                   

              Lelku, a co říkáš na ten rozklad, co sem na něj dával Vráťa odkaz:

              http://www.autoweb.cz/voziky-za-jizdni-kola...

              Mně to jako laikovi přijde docela logické a neprůstřelné (tedy rozhodně pevnější, než pochybné a mlhavé výklady MD). Nebylo by to použitelné?

              [ Zpět ]
              Datum: 19.07.2011
              Autor: k.vl
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                     

                Četl jsem, je to jeden z názorů, ale jak jsem pochopil tak ani sám autor si není úplně jistý jak to vlastně je, jen jako "vášnivý bajker" hledal odůvodnění pro legálnost používání vozíků k přepravě dětí. Já osobně bych s tím i souhlasil, ale na druhou stranu chápu obavy ministerstva dopravy i policie, že není možné aby na komunikace vyrazil kdejaký domaděl a přepravovaly se tím lidi. Zdůvodnění minsterstva dopravy se mi zdá být logické, stejně jako zdůvodnění dotyčného Dr. Berana. Ten výklad je použitelnej jen pokud úředník bude chtít to přijmout, pokud se bude řídit (a měl by) názorem ministerstva dopravy, tak moc platný nebude.
                Nezbývá nic jiného než tlačit na ministerstva a poslance aby co nejdřív udělali změnu a vozíky povolili. Já myslím, že by to mohlo stačit i změnou vyhlášky a to může ministerstvo zvládnout do 3 měsíců, pokud se bude chtít.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.07.2011
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Koukám na program a nikde tam takový pořad nevidím, opravdu top je na ČRo1 Radiožurnál ?

      [ Zpět ]
      Datum: 18.07.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Vráťo, Vráťo, málo jsi dupal a bouchal do stolu :-))
      No a je, resp. bude problém, názor ministerstva dopravy je jasný a to co řekl ředitel dopravní policie je taky dost jasný, policie se bude řídit názorem ministerstva dopravy (ono jim také bic jiného nezbývá).

      [ Zpět ]
      Datum: 18.07.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        Oni tam mají ty stoly polstrované, aby to nebylo slyšet ;-) (resp. aby nedělalo rámus, když pokládáš sluchátka a svítí červené světýlko).

        MD teď nemůže popírat samo sebe. Mně pak po rozhovoru říkal, že to prostě nešlo protlačit skrz některé odbory MD, ale teď, po tom veřejném tlaku, etc. to nejspíš půjde.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.07.2011
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Mě je to jasné, už jsem to tady psal, jinak to ani být nemůže. Než dojde ke změně zákona, tak bude zajímavý sledovat, jestli policajti a úředníci se budou tvářit jako, že je vše v pořádku nebo jestli někdo někde v zápalu dodržování zákona bude chtít přestupky řešit.

          [ Zpět ]
          Datum: 18.07.2011
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                 

            Četl jsem na jiném serveu, že někdo minulý týden schytal 1000 Kč pokuty u Berouna. Ještě že my tou dobou jezdili za čárou :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 18.07.2011
            Autor: k.vl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                   

              Po tomhle rozhlasovém pořadu to zřejmě bude o něco častější, vyjádření MD a ředitele dopravní policie byly dost jasné jakým směrem to asi půjde.

              [ Zpět ]
              Datum: 18.07.2011
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                     

                Ale tady platí to, co říkám. Když bude mít zájem o domluvu, tak to nechat být, jinak se nebát pustit do správního řízení.

                [ Zpět ]
                Datum: 19.07.2011
                Autor: Vratislav
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                       

                  No nevím, který úředník si dovolí po opakovaných prohlášeních ministerstva dopravy, že přeprava dětí ve vozíku není dovolená napsat, že nejde o přestupek a děti se přepravovat smí.
                  V každém případě pokud se dovíš o nějakém správním řízení, tak dej vědět, mě by to vážně zajímalo, průběh a výsledek.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 19.07.2011
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Tak jsem to slyšel a nemůžu se z toho vzpamatovat. Ten člověk tam bez uzardění (nebo se aspoň červenal, Vráťo?) zdůvodnil, že cyklovozíky nelze v zákoně schválit, protože čeští řidiči jsou známí svou agresivitou, a je nutné počkat, až se čeští řidiči polepší. Panebože. Prý to nejde ze dne na den, pracují na tom teď TEPRVE druhým rokem...

      :-(

      Prý si s vozíkem můžeme zajet pro nákup. Zatím. Než se čeští řidiči naučí řídit. Kur*a fix, ten mě ale vytočil...

      [ Zpět ]
      Datum: 18.07.2011
      Autor: k.vl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        Ono to nebude tak horké, viz výše (MD nemůže popírat samo sebe).

        A ještě to, po čem jsme týden volali, ať to někdo sestaví: http://www.autoweb.cz/voziky-za-jizdni-kola... .

        [ Zpět ]
        Datum: 18.07.2011
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Díky. Na autowebu bych to tedy nečekal. Ale je to dobrý (nejsem právník, ale přijde mi to tak).

          [ Zpět ]
          Datum: 18.07.2011
          Autor: k.vl
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        Jsem s vozíkem na nákupu byla jednou a úplně mi to stačilo - neprojela jsem než jedinou kasou - tou určenou přednostně pro vozíčkáře, zrovna byla zavřená, ale paní pokladní měla narozdíl od MD a spol hlavu nejen proto, aby jí nepršelo do krku...

        Jé, já jsem ráda, že jsem to v archivu zatím nenašla, aspon se malá nenaučí nová slovíčka.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.07.2011
        Autor: evcas
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          Hehe, do Interpsaru a Tesca, které máme poblíž, se nedostaneme ani s 60 cm širokým kočárkem. Výsledek: byli jsme tam jednou a od té doby chodíme jinam.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.07.2011
          Autor: Vratislav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    funkčí link na tu petici
    http://www.petice.nazory.cz/petice/petice...

    [ Zpět ]
    Datum: 19.07.2011
    Autor: Howgh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Inu.. vzhledem k tomu, jak se ke k situaci ohledně vozíků do médií vyjadřují lidé z MD a PČR, mám celkem obavy o obsah případné novely. Moc bych se nedivil, kdyby se pak např. s vozíky nesmělo na silnice veškerých tříd kromě cyklostezek, to samé by se aplikovalo na dětské sedačky (které by se mohly třeba i zcela zakázat) atp.
    A ještě na okraj k argumentaci povolaných úředníků: V "bezpečných" autech se zabíjejí lidé vč. dětí denno denně. Je zde vůle zakázat převážet děti v autech?

    [ Zpět ]
    Datum: 19.07.2011
    Autor: Rasťa
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Nevím, tohohle se bojím taky. Ale zase: snad musejí brát trochu ohled na situaci za hranicemi... To je jediná naděje.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.07.2011
      Autor: k.vl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

             

        že bychom tu a tam k něčemu tu EU měli?

        [ Zpět ]
        Datum: 19.07.2011
        Autor: petrp
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

               

          To zrovna nijak s EU nesouvisi, ze je v zajmu vetsiny lidi sem zahranicni turisty lakat (aby utraceli u nas) a ne je odstrasovat.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.07.2011
          Autor: lucierut
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                 

            Já to pochopil jako sjednocení předpisů.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.07.2011
            Autor: petrp
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

                   

              Naivko :o)))

              [ Zpět ]
              Datum: 19.07.2011
              Autor: radka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Téměř 2000 podpisů, ale část duplicitní nebo neúplné adresy. Ale znění petice vyšlo v parlamentních listech. Coz je dobré.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.07.2011
    Autor: pavelm
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

         

    Sice s vozíky taky moc nesouhlasím a své dítě bych tam asi taky nedal. Ale je to mé rozhodnutí a nikomu ho necpu. A nesnáším, když nám někdo nesmyslně něco zakazuje. Takže za mne jeden podpis...

    [ Zpět ]
    Datum: 22.07.2011
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: petice za urychlé zapracování vozíků za kolo do legislativy

           

      Děkujem. Vážím si toho.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2011
      Autor: k.vl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
včera
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

199 cyklistů (13 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024