Ahoj.
Po 7 letech (zdr. problémy) sem opět tuhle sezónu sednul na kolo a rád bych znovu začal jezdit. Zatím jezdím na stařičkém Rock Machine Challenger ("foto":http://sport.bazos.cz/inzerat/10460223/HORSKE... pro ilustraci, inzerát není můj).
- určitě chci horské kolo pouze s předním odpružením - klasické 26''
- cena 15-20 tisíc +/- nějaká tolerance, pokud to za to bude stát
- budu chtít krátké rovné rohy, sem na ně zvyklý (četl sem, že ne na každé vlaštovky jsou rohy vhodné)
- hydraulické kotoučovky
- preferuju červeno-černou barvu rámu :)
- 23 let (už neporostu)
- 178cm / 70kg hubenější postava
- nohy 79cm
- nájezd cca 500km/měsíc (s novým kolem doufám i víc)
- 40% asfalt, 30% šotolina, 30% lesní pěšiny a terén
- jezdím převážně po Krušných horách, s novým kolem bych rád i někam do zahraničí (1-2x do roka)
Mám pár tipů - jde mi především o jejich srovnání po stránce poměru ceny/osazení/kvality a vhodnosti pro mou potřebu jízdy. Je mi jasné, že si na kola budu muset před nákupem sednout a vyzkoušet velikost a posed.** Pokud by někdo doporučil jiné, zde nezmíněné kolo, sem s ním. Také budu rád, když u stávajícíh vytipovaných zmíníte jejich slabé a silné stránky (úměrně k ceně a konkurenci), např. že by někdy bylo dobré při koupi nechat rovnou vyměnit vidlici nebo brzdy.
Takže které kolo a PROČ?
GT Avalanche 1.0 Disc 2011
http://www.gtbicycles.cz/kola-2011-horska-pevna...
(18000)
Cannondale Trail SL 3 2010
http://www.cannondalebikes.cz/kola-2010...
(20500)
Giant Talon 1 2011
http://www.giant-bicycles.com/cs-cz/bikes/model...
(17600)
Lapierre Tecnic 500 2010
http://www.lapierre.cz/-/lapierre-pro-race/-...
(16500)
Leader Fox Maxx 2011
http://www.leaderfox.cz/index.php?pview=68
(18000)
GT Zaskar Sport 2011
http://www.gtbicycles.cz/kola-2011-horska-pevna...
(19800)
Specialized Rockhopper 2011
http://www.specialized.com/cz/cs/bc/SBCProduct...
(20000)
Rock Machine Flash 70 2011
http://www.rockmachine.us/cz/xc-performance...
(20000)
Pells Razzer Elite D 2011
http://pcshop.pells.cz/sport/?cls=stoitem&...
(23000)
Prohlížel sem na netu i mraky dalších výrobců ale těhle několik mě zaujalo nejvíce.
**DOTAZ #2:**
Vyplatí se na mojí postavu a jízdu vzít rovnou vzudchovou vidli? Z toho co sem na bike-fóru pochopil, tak má výhodu hlavně v tom, že jí lze nastavit přesně na hmotnost jezdce, kdežto pružinovou ne - tam je několik druhů pružin dle hmotnosti a tím to končí? Chválený je Suntour Epicon, dál na netu chválí RST F1RST, RockShox Tora (pružina) a RockShox Recon. Reba a Foxky mi přijdou už dražší na mojí cenovou.
Také sem pochopil, že vzudchové mají výhodu i v hmotnosti...
**DOTAZ #3:**
Jak moc se v praxi liší geometrie "sportovnějších" a "rekreačních" rámů? Např. GT Avalanche, Giant Talon vs. GT Zaskar, Leader Fox Maxx. Nemyslím vzpřímenější/zalehlejší posed, ale spíše jízdní vlastnosti (kopce, rychlost, obratnost kola apod.)?
**DOTAZ #4:**
Prosím o radu, kde bych získal takovéto informace bez toho, abych tu musel otravovat takovými extrémními dotazy? Ze známých kolům nikdo nerozumí. Zkoušel sem místní knihovnu, zda nemají starší čísla Velo, Peloton, Cykloservis, ale bohužel. Na netu sem našel akorát nějakou školu jízdy (videa) a potom návody na výměnu duše apod. :)
Děkuji už každému, kdo to přečetl až do konce :)
1/ nevim ktere, vybirej, predevsim zvol dobre velikost. Muzes mit super kolo se spatnou velikosti a bude ti vzdycky naprd.
Hydrauliky a schopnou vidlici (aniz by byl vyrazne osizeny zbytek) poridis v tehle cenove kategorii dost vyjimecne, tak se koukej po modelech ve vyprodeji, z minuleho roku, na internetu (pokud bezpecne vis co chces a potrebujes) apod. . Kratke rohy pri koupi kola neres vubec, to je zalezitost klidne jedne stovky kc a 2 minut se sroubovakem.
2/ vyplati, princip jsi pochopil dobre, dal uz zalezi na konkretnich modelech vidlic
3/ lisi se vetsinou celkovou delkou ramu a vyskou hlavove trubky (hooodne zkraceno- coz ma za nasledek napr. onen ruzne dlouhy posez). Sportovnejsi kola byvaji vetsinou zivejsi, mene pohodlna (natazenejsi posez), lip se s nimi stoupa, hur sjizdi atd. atd., jenomze tohle se musi posoudit podle vlastnich telesnych proporci, konkretniho modelu a hodne zalezi na samotnem nastaveni kola (kdy nejde udelat zazraky pokud je clovek limitovan nevhodnou geometrii ramu, ale menit vlastnosti kola jde casto dost vyrazne + dalsi zmenou komponentu samozrejme). Rychlost je vetsinou dana aerodynamikou, pokud mas zavodni ambice, jinak zalezi jenom na tom jak rychle dokazes jezdit ty sam.
4/ nech si poradit od nekoho kdo kolum rozumi, v idealnim pripade schopny prodavac v dobrem cykloobchode, kdy si muzes vsechny poznatky i osobne overit a vyzkouset. Nebo se ptej na internetovych forech (jako treba tady), od toho casto vubec existuji :o)
do 20 tis
http://www.bike-discount.de/shop/k95/a45700/zr...
http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b...
mirne nad 20 tis, ale mas tam Rebu
http://www.bike-discount.de/shop/k95/a43103/zr...
http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b...
na vsech jsou povetsinou lepsi komponenty nez na tech tvych
Ahoj.
Obě značky vypadají dobře, co koukám po těch stránkách, tak sou obě německý..? Hodně se mi líbí zvlášť ten Radon. Supr poměr cena/osazení, to je fakt. Ale pro mě zásadní nevýhoda toho, že u nás nikde nemůžu ty kola vozkoušet.
Samozřejmě chápu tu filozofii přímého prodeje, bez toho by ty ceny byly vyšroubovány výš.
Ahoj,
Také zvažuji koupit MTB HardTail v cenovém rozpětí 20 až 30 tis., nyní jezdím na crossovém kole Pell´s Demon lite. Čím dál tím víc chci ale Mtb, protože naše cesty jsou samá díra a ještě ke všemu jezdí čím dál tím víc neohleduplných řidičů, kteří nemají rádi cyklisty. Proto radši jezdím po cyklostezkách a lesních cestách, kde by bylo Mtb vhodnější. Ročně najedu přes 4000 km a jezdím svižnějším tempem, proto nejspíš zůstanu u značky Pells, která má spíše sportovnější modely. Padl mi do oka Razzer Elite D, který je nyní zlevněný na 23 tis. ze 27 tisíc. Razzer je osazený Shimanem Deore a SLX, které mám na nynějším kole a jsem s nimi maximálně spokojen. Tento model prošel testem v časopise Velo 1/2011, kdy testovali dostupné hardtaily v ceně okolo 25 tis. Na Pell’su chválili poměr tuhosti rámu a komfortu kola, jediný nedostatek jsou prý úzká řidítka šířky 58 cm a méně citlivé ovládání brzd, ale jinak jsou brzdy super. Kolo má vzduchovou vidlici RST, teplota okolo bodu mrazu jí sice trochu ovlivní, avšak mnohem méně, než u konkurence. Navíc můžeš za určitých podmínek získat prodlouženou tříletou záruku. Je to zkrátka kolo určené pro jízdu v tempu, čili pro mě :-)
To je můj typ pro tebe.
Díky za tip :) U Pellse si dělám čárku a už si hledám nejbližšího prodejce abych kolo mohl okouknout. Je možné, že užší řídítka budou pro mě výhodou. Jezdím do teploty tak 5°C, níž ne, takže chodu vidle se nebojim.
Určitě stojí za to si ho jít vyzkoušet, taky se chystám ho projet na zkušební jízdě a případně porovnat s nějakou 29´ MTB. Ty řidítka také neberu jako nevýhodu.
Přeji šťastnou ruku při výběru nového kola a ať ti dobře a dlouho slouží, ať už se rozhodneš pro jakékoliv kolo.