Pochlubte se jak jste hledali optimální polohu sedačky.
Měníte její nastavení průběžně, nebo ji máte od prvního laborování pořád stejně ?
Co poradíte tápajícím-balancujícím
Já to vidím takhle: Pokud chceš hledat optimální polohu sedla, musíš mít kolo s optimálním rámem. Potom už se podle potřeby nastavuje výška a sklon sedla a podélná poloha sedla. Nechá se regulovat výška řídítek, ale jen, pokud máš k tomu vhodnej představec a hlavové složení (s a-head moc nenaděláš). Jak už tady bylo bezpočtukrát řečeno v jinejch tématech, posed je individuální věc a dopracovat se k němu je někdy pěkná makačka.
Von asi myslel sedacku lehokola kdyz to dal do sekce lehocipedy.
Jo, jo, už to vidím, díky. Bylo by dobrý zavést tady možnost smazání takových bezpředmětných příspěvků jejich autorem, šlo by to?
Přesto máš v tom cos napsal pravdu, akorát bych zaměnil slovo posed za poleh.
Kdysi jsem na modelu 2002 objevil polohu co mi vyhovuje a tu jsem pak rovnou nastavil i na nové 4ce. Občas jsem zkusil s něčím pohnout, třeba dát to víc na sedo nebo tak, ale vždycky jsem se rychle vrátil k původní. Mám to vpředu tak asi uprostřed těch děr na rámu a co nejníž to jde a vzdadu jak nejvíc naležato to s touhle polohou předního držáku jde. Výsledkem je asi 33 nebo 35° sklon (nevím přesně jak se měří, vzal jsem tečnu k sedačce zezadu - přiložené pravítko, vodováhu a úhloměr (vyžaduje minimálně tři, léoe čtyři ruce:-). Sedlo skoro leží vzadu na rámové trubce, ta je v něm mírně utopená mezi těmi dvěma hřbety.
Ještě tohle: zvednutí sklonu víc nasvislo vedlo ke snížení otravnosti hrany sedla pod stehny hlavně při nasedání, ale při standardních klikách 170mm se mi jakoby hůř šlapalo (noha chodí moc k břichu), možná s kratšími by to nevadilo, ale ty se u nás neseženou, a na aerodynamiku to má samozřejmě taky malinko negativní vliv.
Když jsem naopak malinko zvedl předek sedla, což by mohlo zlepšit aerodynamiku, méně příjemě se nasedalo, šlapání se nezlepšilo ani nezhoršilo, ale zase ohnutí krku vpřed abych viděl na cestu se zhoršilo.
Zdá se, že poloha kterou používám je nejlepší pro kombinaci já versus Azub 4. Některá jiná kola měla úhly sedadel jiné a přesto mi připadla perfektně pohodlná.
A dneska jsem zkoušel co radil McTorpedo ohledně sezení při jízdě v terénu - vztyčit se, záda z opěradla. Funguje to, jakmile člověk jednou umí na svém kole obratně jezdit, tak pro některé terény je to nejlepši posaz, samozřejmě krátkodobě. A blbě se při tomhle šlape, takže hlavně pro středně vysoké rychlosti z kopce, a nejvíc se to upotřebí při průjezdu příčných prohlubní (inverze retardéru), kdy člověk nechá kolo pod sebou zhoupnout skrz díru a sám sedí jakoby stále stejně svisle. Dost to odlehčí tlumičům. Jinak pro terén je asi vhodnější méně ležaté nastavení sedačky, kvůli výhledu před sebe na zem a taky se líp chytá balanc při nouzovém dávání nohy na zem.
Já jsem se sedačkou laboroval jedině s cílem zvýšit pohodlí. Poté, co jsem ho předělal z nepohodlné polohy do pohodlné jsem s tím už nehejbal:-)
Původně jsem měl sedadlo celkem daleko od pedálů, ale pak jsem ho dal blíž a líp se mi šlapalo. Taky sklon jsem upravoval. Výška podle mě nehraje takovou roli, ale nevim, s tím jsem nikdy moc nezkoušel, jelikož jsem líný s tím furt štelovat:-)
Já s tím taky dost laboroval na začátku a když jsem našel pohodlnou polohu, tak jsem to obkreslil lihovou fixou, abych to nemusel znovu hledat pokaždý, když sundám sedlo a od tý doby jeszdím stále v té samé poloze a měnit jí nechci.