Ahoj, potřebovala bych poradit. Kladu si otázku, jestli se dají na horské kolo sehnat nějaké pláště, které by byly použitelné na polní cesty a do lesů..., ale zároveň tolik nebrzdily při jízdě po asfaltce. Zatím tam mám pláště Kenda, na asfaltce jsou těžkopádné, v obvyklém terénu, na který je horké kolo, jsou super, ale běda, když jedu po silnici... dalo by se s tím něco dělat? Dají se na horské sehnat nějaké univerzální pláště, které zachovají vlastnosti horáka - bezproblémový pohyb po obtížnějším terénu, ale zároveň budou přátelštější k asfaltové silnici? Přesedlala jsem z krosového na MTB a pořád si nějak nemůžu zvyknout, obojí má své pro a proti. Děkuju za rady zkušenějších.
Jako nejlepší univerzál se mi osvědčila dvě kola - trek a horác :-)
Moc jsem ti neporadil, ale je to tak. Nějaké pláště určitě budou, ale vždycky to bude kompromis.
Jak mi nedávno vysvětlil Mlok, tak skoro všude použitelnému univerzálu se hodně blíží kombinace NN vepředu a RR vzadu. Vzadu se dá použít i SS. Ten má prý sice o něco horší držení v terénu (tohle asi Aluška řešit nebude, do takového terénu asi moc jezdit nebude), ale o o něco větší výdrž. Což mohu potvrdit, na mém kole má už natočeno něco málo přes 4tis km a je tak v polovině vzorku. A to s tím jezdím všude, poslední dobou spíše silnice nebo podobný tvrdý podklad...
Kámoš mi taky doporučoval Schwalbe Ralph. Prý jsou slušný - hlavně na asfaltu jedou rychle, nezbržďují tolik, nevím jak s budou chovat na nezpevněném povrchu, zabláceném, proto je asi lepší dát dopředu Nobby Nic. Můžeš mi ale pro jistotu, prosím, vysvětlit ty Tebou používané zkratky? RR - je Racing Ralph , NN asi Nobby Nic a SS je Smart Sam nebo Snake Skin?
Jaký je rozdíl mezi kevlarem a drátem?
Dík za ujasnění.
Ano, SS je myšleno coby Smart Sam ;-)
Jinak ta poslední diskuze o pláštích byla tady http://www.nakole.cz/diskuse/13239-pomoc-s...
"Kevlar" je zpravidla lehčí, protože v patce pláště není drát tak jako u obyčejného. Takový plášť také mnohem lépe sedne do patky ráfku, je mnohem více tvarovatelný. No, a pak se takový plášť dá třeba i složit, nemusí se skladovat v tom kulatém tvaru jako drátový :-)
Ještě by mohli začít vyrábět model SA, AH a HH a maj to komplet... :-DD
Tak to SS je takovy zavadejici,
ale nahodou to maj hezky vymysleny, jak se snazej pridat ke kazdymu adjektivu jmeno zacinajici se stejnym pismenkem. Akorat jim nevychazi Fat Albert. Chapu, ze nemohli udelat Fat Franz - to by se pletlo s FF, ale proc by nemohli udelat treba Bulky Ben, nebo Plumpy Peter ??? meli bysme PP nebo BB - navic obe ta pismenka B i P jsou takova obtloustla ze :o)´
--
mimo to dodneska se plete Rocket ron a racing ralph. - nevim jestli se RORO jeste pouziva, moc lidi jsem na tom nevidel, ale i to je zmateny...
Skláním se před Mlokovou autoritou a dodal bych:
NN + RR není úplně dostatečná v pořádném terénu, i já poznám, že RR pak vzadu klouže natož když je navíc vlhko (RR obecně nejsou do mokra).
Do Alp beru po dlouhodobé zkušenosti proto už jen NN+NN a to 2,25.
Vysledoval jsem, že němečtí bikeři jdou dál a obouvají Fat Alberty a to hodně fat, myslím, že 2,35. Fakt je, že na nich sjedou věci co já sotva slezu.
Ovšem jsou místa kde ani Fat Alberti nepomáhají:
Ano, do náročnějšího terénu klidně NN/NN. Loni jsem na jednom fullu odjezdil NN/NN 2,4 a i v našich horách to bylo super (i ta šířka navíc oproti 2,25 je dost znát).
Ale je to vždy kompromis, zase už to tak nejede. A na zadním mi RaR limituje hodně málo. Letos jsem se zase vrátil k NN/RaR 2,25 UST.
Do mokra je to vůbec složitější, tam je třeba opravdu extra měkká směs, aby to opravdu drželo hodně dobře a to nemá ani RaR, ani NN.
Všechny pláště s extra měkkou směsí jdou zase hrozně rychle do háje a jedou extra pomalu.
Tím myslím třeba Big Betty s vetstar směsí (ta nejměkčí trojsměs). To už je ale psíše na FR, bikeparky a podobně. Kdo by se s tím tahal ve výjezdech.
FA a NN jinak moc rozdíl není, až od 2011, to má zase přední FA už jinou směs, takže drží o něco lépe než NN a o to je zase pomalejší.
Hrozně moc udělá pak tlak. Kdo fouká moc, tomu nebude pořádně držet žádný plášť. A bez duší lze jít na výrazně nižší tlaky (s duší bych při tom stejné pořád prorážel).