Dobrý den, prosím o radu s výběrem kola, po přeštení hromady katalogů jsem se rozhodla pro krosové kolo.
http://kola-scott.cz/kola-scott-2011/kola-scott...
http://kola-scott.cz/kola-scott-2011/kola-scott...
http://www.veloservis.com/cz/katalog/kelly-s...
Nebo jestli mi někdo poradí nějaké jiné. Děkuji moc za vaše názory. Dani
Zkus se kromě čtení katalogů občas projet, třeba se ještě rozhodneš pro nějaké jiné (než krosové;-).
Co mas proti krosovemu kolu? Ja s nim jsem celkem spokojena, jen si rikam, ze to je mozna tim, ze jsem nevyzkousela horske a tak nemam srovnani :-)
Co mám proti crossovému kolu? Ocelové lanko 150cm vysoko napříč přes cestu:-))) (sorry, ale na takto položenou otázku mne napadla parafráze na jeden ošklivý rasistický vtip).
V zásadě nic. Jen že spousta lidí si pořizuje crossové, když by mohli mít za podobné peníze na dané použití daleko pohodlnější a kvalitnější horské.
Důležité je definovat zamýšlené použití, fyzické dispozice uživatele, pak má smysl se bavit o konkrétních kolech.
Na takto položenou otázku: "chci krosové, z těchto třech" můžu odpovědět nanjevýš aby si uživatelka vybrala podle barvy, nebo počkala na podzim a koupila apače, supa či co bude dobrýho slevněnýho za 6-7 tisíc, protože to poslouží pravděpodobně úplně stejně.
Ja jsem sve krosove kolo (stalo 13 tis. po 25% sleve) mela puvodne hlavne na jezdeni na nakup (celkem asi 6 km dlouha cesta) a obcas jsem se projela - tak kolem 30 km. Na to staci samozrejme skoro libovolne kolo, co za 5 let napul nezrezne. Letos jsem na nem zacala opravdu jezdit, tak polovinu najete vzdalenosti po Praze, a stale jsem s nim spokojena, az na par drobnosti, a to, ze v terenu do kopce bych obcas uzila lehci prevod a z kopce lepe odpruzenou vidlici. Na asfaltu si nestezuju.
Takze uz pomalu zacinas prichazet na to, ze by byl lepsi horac s rychlymi plasti... 8-)
Zacinam pomalu prichazet na to, ze potrebuju 2 kola :-) Ostatne kajaky mam taky 2 a bezky budu mit od podzima taky dvoje, takze normalni vyvoj :-)
2 kajaky? Kajak mi staci jen jeden, jsem svym zalozenim potokar, ale singly bych rad dva, jedno IGO na hrani a jeden delsi. 8-Jak muze mit nekdo univerzalni bezky? Skate, klasicky a kamenacky jsou minimum, ne?
A prave vybiram dily na 4. kolo... Ach jo.
Ja mam zatim jen bezky kamenacky (skoro 15 let stary sporteny) a skejty mam vybrany, ale uz je na jare nikde nemeli :-( Jsem se teprve tuhle zimu poradne zacala ucit bruslit.
IGO je ta strasna vec, co nema zadnej zadek? To mel kamarad na Soci a nez se v tom trochu naucil, tak v kazdym vracaku eskymoval, takze to byla pro nas desna sranda :-)
Skate si kup na jaře přes inzerát nebo bazar z repre. Jedny takové mám a jedou zřetelně jinak, než běžky, co projdou přes krám, a nejsou nijak dražší.
Jestli chceš, pošlu ti nějaký kontakty na poptání.
Bazar z repre ma smysl jen po nekom se stejnou vahou, jako mam ja. Je tam nejaka zenska se 48 kg? Mam vybrany tyhle v delce 172 cm: http://www.lbs-sport.cz/bezky/bezecke-lyze...
Pri me vysce a vaze je bazar na dobry skejty nepouzitelnej, ale ty juniorsky jsou nastesti o dost levnejsi nez dospely.
IGO nema ani zadek, ani predek. Udelal jsem s nim nechtene 3x kotrmelec na Botici - proste jsem prepadl rovnou dopredu - zajimavy pocit. 8-)
A skakani jezu je s tim docela psina. Nekde jsem videl i video, jak se to da eskimovat predozadne.
Ale psal jsem na hrani, ne na jizdu po tezsi vode.
Ještě bych přidal široké a dlouhé do čerstvého sněhu ;)
Myslis kolo, nebo lyze? 8-)
Abys taky vedel, proc se ptam: http://mur.rajce.idnes.cz/2011-05-04_Strazny/...
Nebyl jsem si jist, jestli Hrabosh pise o mych nebo o svych bezkach. 8-)
No vidíš, já jsem naopak starou silničku prodal (raději udržuju jedno slušné), dokonce už s ženou sdílíme jeden kajak (I:4 jsem prodal) a jednu kanoi (tu jsem koupil do zásoby bo byla levná, prcek ještě nevydrží sedět), a zjišťuju, že i dvoje běžky jsou luxus, poslední zimu jsem na skejty ani nestoupl.
Ale pravda, zato mám tři pistole (pravda, dvě vzduchové), a zjišťuju, že potřebuju minimálně ještě jednu, nemluvě o tom, že pokukuju po vzduchové pušce na HFT/"českou sklopku" (a to jsem limitován prachama, jinak bych chtěl ještě revolver na některé disciplíny).
No a přesně tohle zjistí pravděpodobně i tazatelka, akorát do toho nasype 30 kapříků;-)
Na druhou stranu je skutečně možné, že chce jezdit téměř výhradně po asfaltu, sportovně rychle, ale že si nechce zvykat na berany. Pak jí doporučím něco lehčího, bez pseudoodpružené vidle, a vysvětlím jí, že kotoučovky na tom pravděpodobně neužije (čímž opět ušetří nějakou váhu, nějaký peníze a ještě si to i laik oservisuje doma běžným vercajkem).
Nebo zjistíme, že potřebuje jezdit rychle do práce, ale o víkendu tahat vozík se šklebákama, tak jí navrhnem nějaký festovnější cross.
Správně.
Zkus si místo hybrida pro holandské důchodkyně, asfalťáky, pejskokošíkáře, cykloaktivisty, městocykloativisty, touristy, cyklostezkaře, innskodunajskoplaziče, poroviněalpamicyklisty a další verbež, koupit opravdový KOLO. např.:
http://0.tqn.com/d/bicycling/1/0/H/7/-/-/bush...
A já podle tý poslední Jiříkovy fotky pochyboval, že umí jezdit. A helemese, i s ochrankou.
Hlavně si umí vybrat správný kolo.
Myslíš velikost? To mu asi někdo radil.
Ne značku - má stejný jako já. Prostě jednička !
Taky se mu ale už snažili vnutit i 29" :-)
http://www.feedthehabit.com/mountain-biking...
A už má doma i něco jiného :-)
http://www.dailypeloton.com/displayarticle.asp...
Byt tebou, kouknu na starsi modely nez 2011, byva tam lepse pomer cena/vykon, obchody na ne mivaji treba 30% slevu.
A bez vyzkouseni bych kolo urcite nekupovala. Mne kolo v obchode pujcili na projeti se, tak jsem si jich vyzkousela vic, aby mi urcite sedlo.
Jinak jestli chces poradit s vyberem, asi bys mela napsat, jak moc a jakym terenem na tom kole budes jezdit.
Převážně jezdím po upravených lesních cestách a cyklostezkách, neboť mám dvě děti.
Nemám nic proti krosům, ale popíšu jednu příhodu.
Moje známá mě požádala - patrně vedena nepochopitelnoiu vírou v mé schopnosti, o pomoc při výběru kola. A že prý chce krose a nic jiného, terén prý jezdit nebude a takové plky. Snažil jsem se jí vysvětlit výhody horáka ale bylo to jen házení perel. Přišli jsme do krámu a tam se jí ujal vedoucí, sám aktivní cyclista a začal jí vysvětlovat v podstatě totéž co já. Když se jí zeptal proč tak usilovně trvá na krosovi tak prohlásila že prý ji holky říkaly, že horák je těžký a pomalý. Abych to zkrátil, nakonec jsme ji toho horáka prodali. Pointa je v tom, že zanedlouho mi vyprávěla jak je ten horák skvělý, jak se jí na tom dobře jezdí a jak se teď může bez obav pustit i do terénu a rozbitých polňaček.
No nezabili byste ji?
Jestli se teda můžu přiživit... krose mám, spokojená s ním jsem (je to koneckonců v podstatě moje první trochu slušnější kolo), ale že by ten horák byl leckdy lepší - až někdy nebudu vědět, co s penězi - to už mě párkrát napadlo. Ať už kvůli možnosti pustit se do trochu terénnějších podmínek, tak i kvůli převodům. Na silové šlapání už nemám kolena a někdy mě to docela omezuje.
Jak je to s využitím "na těžko"? Ten nosič ověšený spoustou brašen mi nějak s ničím jiným než trekovým kolem nejde dohromady, ale třeba jsem mimo?
Ještě než jsem si postavil ležáka, tak jsem si postavil MTB. Právě kvůli cestování natěžko. Jezdím dost do hor a i v cizině jsem narazil na dost polňaček. Abych pravdu řekl, nikdy jsem o krosu neuvažoval a horák mě nikdy nezklamal. Robustnější konstrukce, pláště použitelné jak do terénu, tak na asfalt, lepší odpružení přední vidle - to všechno jsem při cestování ocenil.
Ale možná, že kdybych začínal na krosu, tak bych zase vychvaloval jeho.
Dnes už hážu obě zábradlí do jednoho pytle a preferuju leho.
Asi bych k tomu doplnil jen to, že ačkoli se tu krosy prodávají hodně, tak výběr komponentů na ně je prostě o dost menší než na klasické MTB. Tím mám na mysli především odpruženou vidlici, která má, ať se to někomu líbí nebo ne, hodně velký vliv na jízdní vlastnosti kola jako takového.
http://mur.rajce.idnes.cz/2009-08-30_C-Les...
http://mur.rajce.idnes.cz/2009-07-10_UB-Azub/...
A to jeste muses pridat predni brasny nebo vozik. Proc by to neslo? 8-) Naopak - ma MTB jsem to navesel kvuli tomu, ze mi prislo lepsi zatezovat pevnejsi ram a vidli, nez jsou na silnickach a trekach.
Nech si dát na treka převody z horáku, je to mnohem lepší, sice pomalejší (není kam spěchat) zato vycupitáš mnohem víc a pohodlněji.
Proč pomalejší?
Na převod 44/11 se dá v pohodě šlapat 50(nebo i víc).
Já zase nechápu převod 48/11 na crossu.
Ale no tak, trochu uber :-)
V pohodě 50 i víc šlapou jen profici na žiletkách, jinak nikdo.
Když někdo jede na treku 35 tak to je už dost vzácné a stejně mu to dlouho nevydrží. Jinak z kopce a světrem v zádech umím v pohodě i 70 :-)
Myslel jsem z kopce.
Ale málokdo si v těch 70 bude ještě z kopce přišlapávat, aby ten převod využil.
Nevim jak jiny zensky, ale ja uz z kopce spis brzdim, kdyz se blizim k 60 km/h, nez abych slapala :-)
Záleží na cestě. Třeba ze Šerlichu dozadu k polský hranici je široká, hladká a vcelku rovná silnice a když vyjimečně nefouká do tlamy, tak se dá jet na obrašněném treku přes 80 bez obav. Obvykle tam ale fučí, takže 50 - 60 a kmitám. Je ale fakt, že i s převodem 44/11 furt zabírám. Těžší mi na treku prostě nechybí, s tímhle MTB převodníkem využívám všechny převody.
Trekový převodník je k prdu. Na treku málokdy jezdí bejci a přesto se tam dávají takhle nesmyslně těžký převody. Pak je často k vidění, jak někdo vší silou páčí těžké převody v nízkých otáčkách.
Pokud ubereme jen na 35km/h a více se šlapat nebude, tak to už se může rovnou vyhodit velká placka úplně.
Já běžně používám tác 44 a občas se mi daří jet přes přes 35, ale podle toho jak vídám lidi jezdit si troufám tvrdit, že naprostá většina lidí přes 35 běžne nějezdí a když už se to někomu povede, tak dlouho nevydrží, myslím po rovině.
Já nejezdím příliš rychle a při tom je jen pár lidí co mě předjíždí. Ono je taky dost rozdíl, jestli někdo jede na kole 100 km a víc, nebo to vezme sprintem kolem baráku a předvádí jak mu jede.
Jo, i o tom jsem uvažovala. Vzhledem ke svému mottu v profilu - já si z kopce přibržďuju už na těch pětatřiceti. :-)))
Příležitostně se musím v servisu poptat, nač by to vyšlo...
místo http://www.cykloworld.eu/zbozi/kli000111...
dáš
http://www.cykloworld.eu/zbozi/kli000110...
ale pozor, aby to nedopadlo jako můj pokus http://www.nakole.cz/diskuse/13373-nove-kliky...
ale už se blejská na lepší časy - v jednom cyklošopu mi půjčili delší osu na vyzkoušení
uplně zadarmo, bez jakýkoliv zálohy, na čestný slovo
i tímto bych chtěl velice poděkovat za ochotu ;-)
Ale? Já naivně myslela, že se toho musí měnit víc. Tohle bych asi unesla.
Jen kliky s převodníkem a pravděpodobně středovou osu. Dá se trošku níž přesmykač a nejspíš krapet zkrátí řetěz. To je celý.
Koupil jsem převodník v Kupkolo, stavil se u nich a za kilčo mi to na počkání překopali. Jiný slušný prodejce se servisem to určitě zmákne podobně. A uvidíš, že ten rozdíl je obrovskej. Začneš mít kopce ráda :-)
Bezva, díky za rady. Co jsem pracovně přesídlila do Brna, mám cykloservis za rohem a zatím s ním mám velmi dobré zkušenosti, tak určitě tohle zvládnou. :-)
Ještě levnější je vyměnit jen malý převodník, jestli tedy máš převodníky šroubované. Stál mě do dvou stovek :o) , s prací a seřízením bys to měla do pěti? Dal jsem nejmenší, co šlo - 22zubů.
Já jsem teda ocenil i ten prostřední. Tada ten jedinej jsem už i měnil, nejvíc maká, i do kopců. A nejsem si jistej, jestli trekovej převodník nemá trochu jinou rozteč.
Normálně jsem koupil 22-tku na šimáno čtyřpacku, bez problémů už dvakrát - první hliníkový Gebhardt vydržel sotva dvě sezóny (a to jsem ho i otočil), předpokládám, že teď ocelový vydrží víc. Až budu muset měnit prostřední, dám asi taky menší 34-zubový, dneska mám 48-36-22.
Nějak, rok od roku, potřebuju neustále lehčí a lehčí převody. No, můžu se utěšovat, že je to tím, že se učím lépe - frekvenčněji - šlapat :o)))
Nejsem žádný hnidopich ale prosímtě co je to za zhovadilost to "šimáno"? Ty to foneticky vyslovuješ takhle? A to dlouhé á jsi vzal kde? V učebnici japonštiny? Slyšel jsem to takhle vyslovovat už od pár dalších jedinců a dokonce i od toho "experta" na čt4 co komentuje tour de france a řeknu ti, nejenom, že to trhá uši, ale zní to i dost "buzííí".
Promiň, někde sem to "převzal", možná zrovna od perly našeho sportovního zpravodajství :o), už nevim. Zkusim se polepšit. Je to dobře takhle: Ši-ma-no" ? To víš, nikdy jsem to v originále neslyšel....
Není třeba to slyšet od rodilého mluvčího, ale naučit se normálně číst cizí jména a názvy, to snad není tak těžké. Asi myslíš perlu Bakaláře, ten to ale nedělá, já myslím toho z čt4. Myslím, že se jmenuje Jílek, no to je expert vůbec na všechny jména. :-D Taky natahuje jako mamlas např. letos při Giru prznil italská jména: Ivan "Báso" a jeho parťák "Nibáli" :-D :-D
Dobrý den.
Jsem spíše čtenář zdejších diskusí, kolům nerozumím, nejsem žádný extrémní závodník, proto mě berte s rezervou :) Nicméně jsem si na základě různých doporučení, rad a zkoušení koupil Meridu 500V, tj. krosové kolo. Jsem z něho nadšený. S tím že kros není příliš univerzální, vůbec nesouhlasím, právě naopak. Jezdím spíše silnice, horší cesty, sem tam polňačky, zatím jsem nenarazil na situaci, kdy bych byl krosovým "pojetím" nějak omezen. Naopak uvažuji do budoucna o "silničtějších" pláštích.
Ohledně převodů. Přední nejmenší (asi 26) téměř vůbec nevyužívám, pouze v extrémních kopcích když vezu syna na sedačce. Naopak jsem velice rád za přední (asi 48), který používám s dvěma předposledními vzadu asi nejvíc. Nejtěžší převod je ale také velice užitečný, hlavně z kopců.
Pravdou tedy je, že jezdím nejčastěji s prckem vzadu a spíše sportovněji. Tedy z mého pohledu. Z pohledu pozorovatele je to možná rekreační jízda :))
A ty převody jsem čerpal z katalogu, nepočítal jsem to :):
Shimano Deore 48-36-26 CG
Shimano CS-HG50-9 11-32
Tak jsem chtěl jen napsat zase trochu jiný pohled :) Přeji šťastný výběr.
Zdeněk.
Jinak řečeno jsi buď ukratně namakaný, že běžně jezdíš 50km/h+ nebo točíš nesmyslně nízké kadence.
:) Namakanej fakt nejsem, to jediné vím jistě. Mám rád těžší převody, to ano. Také jezdím raději spíše kratší tratě, ale tak nějak namáhavěji. Zda točím šlapkama pomalu nebo rychle nesleduji, šlapu jak je mi to "pohodlné". Možná mám jen špatná čísla těch převodů, psal jsem, že se v tom nevyznám, jen jsem to opsal z katalogu.
Cílem ale bylo spíše napsat, že nechápu co je na krosovém kole tak "špatné", že od něj vesměs odborníci odrazují. Přijde mi, že dříve to bylo naopak. Taky jsem předem varoval, že jsem značný "neodborník".
No, asi platí, že mlčeti někdy zlato :)
Hezký den.
Ale houby, klidně piš :-)
Ono taky záleží, kde a jak jezdíš. Pokud víceméně rovinky po hladším povrchu, tak na kratších štrekách i ten těžší převod můžeš tahat subjektivně na pohodu.
Obecně ale platí, že frekvenční šlapání lehčích převodů je užitečnější. A kdo se k tomu nechal přesvědčit, nelitoval. Snáz se pak jezdí delší štreky i opravdové kopce.
Nenapsal jsi nám, co jsou pro tebe extrémnější kopce - pro někoho krkonošský, nebo alpský trháky, pro jiného stometrový 7% zvedáček.
Sám mám horáce i treka a obě kola jsou podle mě vzájemně těžko zastupitelný.
Jak moc rychle šlapu nebo jak rychle jedu nevím, ani neřeším :) Měřák žádný nemám, šlapu, co to jde :))) Psal jsem to pouze proto, že někdo výše tvrdí, že těžké převody jsou skoro nevyužitelné.
Extrémnější kopec je u nás na Klatovsku pro mne takový, že když tlačím kolo s prckem, funím jako kobyla :) Sklon nevím, ale je to silnice, žádné velké horské drama to asi nebude :)
Jen jsem sem tak vlepil svoje zkušenosti, nic jiného :)
Tak kolům zdar...
Neber to prosím tě nějak konfrontačně. Nechci ti vnucovat jiný styl jízdy. Spíš to ber jako dobrou radu. Před pěti lety jsem pořídil treka a po delší době jsem začal víc jezdit. V kopcích (Orlické, Krkonoše) jsem se občas trápil a nohy bolely. Pak mě napadlo vyměnit převodník za MTB a dozadu místo 32 přišel pastorek 34. - Pomalejší jsem pak do kopce nebyl, akorát jsem začal jezdit lehčeji, bez přetěžování jsem vyhrabal mnohem víc kopců a s menší ÷navou dojel dál. Navíc s tímhle převodem po silnici těžko najít místo, kde bych měl tlačit. Prostě frekvenční šlapání je odzkoušený, ale ber to jen jako radu. Zvlášť s bagáží, nebo sedačkou bych volil lehčí kombinaci.
Ne, vůbec, v pohodě. Nejsem konfrontační typ :)) Naopak, trochu to zlehčuji, ale moc dobře vím, že některé rady jsou velice užitečné. Je pravda, že změnou kola zatím hodně hledám, jak vůbec správně jezdit. Ať už jde o správné seřízení kola nebo styl jízdy.
Že je frekvenční šlapání efektivnější jsem např. nevěděl. Určitě otestuji na sobě :)
Dík za rady.
Mne zase jeden kamarad tvrdil, ze frekvencni slapani je puvodne hlavne zenska zalezitost. Ale jak tak sleduju, jezdi tak i spousta chlapu, hlavne ti, co jezdi rychleji.
Jelikoz nemam nejak extra moc svalu, tak muzu potvrdit, ze po podrazeni casto zrychlim :-)
To asi není jenom ženský výmysl... Frekvenční šlapání především eliminuje rvaní pedálů silou. Ono jet silově celý den, to už člověk musí být celkem namakaný. A mám takové tušení, že se to ani nebude moc líbit kolenům, být stále v zátěži...
O více namáhaném řetězu, převodnících a pastorcích nemluvě ;-)
A nebude se to libit ani zucastnenemu materialu.
Páčky i kadence proklatě nízko: http://youtu.be/702mu0o3xXY
Pred x lety se taky tvrdilo, ze carvingovy lyze jsou jenom pro zensky aby se jim lip zatacelo...
Prvni slalomar, druhej vyslovene sjezdar - no ani jeden je nema nijak zvlast rovny...
Kamarad mi taky tvrdil, jak ma rad rovny aby to mohl kulit susem, jezdit rychle ne jak zenska....tak jsem mu po 4 oblouckach ujel a pockal na nej dole u vleku.
Jo, ja jezdim tohle: http://www.dynastar.com/CZ/CZ/speed-course-ti... i kdyz dva roky stary model. Ale vypada porad stejne.
+ taky dva roky stara verze tohohle: http://www.langeskiboots.com/index.php?_lang=CZ...
Asi jsem zenska. 8-)
Vzdyt jo. Ja mam slalomky radius 12 metru, dlouhy 160 takze taky pekne proriznuty lopaty. Toci to jako blazen. A prave i na tehle lyzich, na kterych se temer neda jet rovne jsem mu klido pido frnknul, i kdyz on mel 2-metrovy uplne rovny mrchy. Proste kdyz jedes jenom po hrane, vzdycky to pojede rychleji.
Mas dobry boty :o)
Jde taky o to, jak mazes - a jak casto. Coz vetsina lidi zanedbava.
Bot se musim zbavit. 8-( Rozsirila se mi noha a letos nejak tlacily. 8-(((
No to znam. Mam o 2 cisla vetsi boty kvuli siroke noze. Ale neda se poradne utahnout pres kotniky aniz by se mi umrtvila noha. A pokud je necham volnejsi, tak zas noha nedrzi na zemi a zveda se mi pata, coz je nekdy dost nebezpecny...
tak uvazuju, ze zkusim zazivat utrpeni a koupim si akorat na nohu dlouhe tedy uzke auuu.
Preskace musi byt hoooodne tesne. Ja je koupil vazne na krev, ale noha nezustala stejna.
Vyrabeji se ruzne sirky - mrkni treba na ty Lange, nektere tvrdosti maji ruzne sirky. Ale bacha na tychle s vysokou flexi. To toho bych byt Tebou sel jen v pripade, ze mas odzkouseno a vis, proc je chces.
A treba v Radotine Ti je dotvaruji tepelne. Jeste vetsi kouzla s tim delaji zavodnici (mensi brouseni a tak), ale to vim jen o jednom servisu s dobrou reputaci - je to tesne za Italskymi hranicemi smer Garda. 8-)
NO ja mam Salomony X-Wave flex 100 taky jsou sirsi nez treba atomic. A musim mit pevny. Na sirku nohy to mam akorat, ale bohuzel kdyz to utahnu na krev tak je to taky brutal a jinak mam problem s tou patou. Uz jsem koukal na ty tvarovatelny boty akorat to bylo dodoooost nechutne drahy. Letos na zimu chci shanet lepsi, tak se mrknu do toho Radotina.
To o čem píšeš nejsou lyže, ale sjezdovky. Na lyžích se zatím takové úchylné výstřelky (skoro) nedělají!
To, o cem mluvi, jsou lyze. Asi mylne povazujes bezky za lyze :-) ale bezky nejsou lyze, bezky jsou bezky!
Je to přesně naopak. Na čem se dá jezdit jen z kopce, jsou takové pseudolyže. Takový hybrid mezi lyžemi a prknem, které je na cestu z kopce plně vyhovující.
Na skutečných lyžích se dá jezdit oběma směry.
Někteří exoti si berou dokonce i hůlky na ty pseudolyže na cestu z kopce. Taková zbytečnost, z pořádnýho kopce to jede i bez píchání:-)
Lyže jsou určené pro lyžaře.
Sjezdovky jsou určené pro vetché staříky, kteří se již nemohou dostat na kopec vlastními silami. Jsou také určeny pro lidi, kteří nemají dostatečně vytříbenou techniku a bojí se na lyžích sjíždět kopce.
Dýlka jede - na rovnocenně konstruovaných a připravených dlouhých lyžích bych ti to bez problémů nandal.
Na o 6 let starsich Dynastar Cross peclive voskovanych s opravenou skluznici jsem dal 123 kmh. Pri te rychlosti a sirce drahy urcene na mereni rychlosti (1 siroka rolba na sirku) jsem na hrany nesel ani trosku. Myslim, ze v tu chvili vykrojeni nevadilo. Ale skrtnout hranou, lyze se kousla a asi bych se pekne proletel. Na takove hratky neni r=17 to idealni. Ostre obracky s r=44 si kvuli tomu ale porizovat nebudu, to bych utahl tak hodinu, ne cely den.
Pro sjezd susem po plose cele skluznice je to vazne jedno, ale jak se Ti do cesty postavi zatacka, budou vykrojene lyze rychlejsi. Samozrejme pri srovnatelnem vykonu jezdce.
Mám SG s R > 33m. V té rychlosti oblouk opravdu říznu a lyže mi budou držet - narozdíl od tvých slalomek, kde ho budeš tak nějak lehce (a dost nebezpečně) šudlat po hranách. Při tom se budeš modlit aby se ti tvé SL (a platí i pro 17m crossy) tou hranou opravdu neřízly, protože by ses proletěl.
Kdo asi bude dole rychleji a bezpečněji?
No jo, ale 33 uz je ostra lyze a ne odladena. Na tom ja bych cely den nevydrzel. Ty SpeedCourse TI jsou podle osobniho zkouseni i referenci, ktere jsem sehnal, nejtvrdsi ODLADENE OBRACKY 8-) a maji taky r=17. Na ohmat mi prisly podobne, jako ostre zenske elany treningove urovne (oznaceni si nepamatuji). Pry maji proti tem nejvyssim o jeden titanal mene. Ale to jsou vsechno dva roky stare informace.
Mimochodem, na tom mericim useku sirokem cca do 7 m se schodem 30 a vice cm na okraji bys to stavel na hrany? Ja si vic nez tech r=17 neumim predstavit.
Jo, merilo to usekove. Vymysleli to hezky - prvni branka v nejnizsim bode, konec useku uz v protisvahu. Takze kdyz jsem to jel naposled - s dukladnym rozbruslenim, sbalit se a drzet, tak mne to dole skoro rozplaclo a prastil jsem pestmi o snih. 8-) Holt nejsem profik, no. Nekde na Sella Ronde - snad Alta Badia?
Vaše starosti bych chtěl mít. Co je to za zábavu moct zatáčet jen jeden konkrétní oblouk? To musí být ojeb jak na analogové autodráze:-(
8-))) To jsi mel dat do vtipu, ne?
Dokud jedes to svoje specificke "r", flakas se. Sport zacina tam, kde je treba se prizpusobit realnemu r.
Jo, kdyz se pri urcite hmotnosti a rychlosti naklonis pod spravnym uhlem... A prave zmenou tech uhlu (i predozadne) zmenis aktualni r.
http://www.youtube.com/watch?v=vlzIkIQa3e0
http://www.youtube.com/watch?v=LtMHcLgUFo4
http://www.youtube.com/watch?v=Dib4tL0pHD0
Rozdil v r je v tom, ze velke r znamena moznost je skoro rovne po hranach, ale daleko vetsi namahu pri vykrojeni maleho obloucku. Na r=33 bych porad "zametal". R=17 je takovy pouzitelny stred - da se s tim jaks taks jet i v rozbitem terenu mezi lidmi malymi obloucky a pritom slusne rychle na volne a upravene trati.
Navic u takhle velkeho r (33) to budou pravdepodobne (nevyhledaval jsem si) sakra tvrdsi lyze (odhadem tak minimalne 1x titanal a tvrdsi jadro) nez mam ja, takze jeste narocnejsi na ohnuti do maleho oblouku. Elany r=44, co mi ukazoval u Billa, jsem rukou skoro ani neohnul. Natoz, abych pouhym stlacenim rukou videl torzi. To u svych uz vidim. A Aliciny nejdvrdsi univerzalky od Volkl - AllStar - uz vytocim rucne do slusne vrtule. 8-)
Když jsou hezký a relativně prázdný kopce, dá se i na těch SG jezdit relativně dlouho. Otázka je ale jak potom ta jízda vypadá ;-).
Nevím jak přesně vypadala ta trať a nerad od klávesnice lyžuju po někde po kopci :-).
Jo, komprese je pěkná mrcha. Chce to se před ní trochu naklonit dopředu do jazyků bot, jinak tě ve vejci pošle na zadek...
To taky byla trat na hlavu. Ostry sesup, jedna Alge, ostre stoupani a druha Alge (10 m?). 8-)
Pry kdyz jsem si klepnul o zem, pulka cekajicich nahore to vzdala a jela po sjezdovce. 8-) Tehdy jsem mel jeste SanMarca TR3 a ty se nedaly ohnout nijak. Oprit se do jazyky bylo pocitove podobne, jako se holenemi oprit o betonove schodiste. Lyze se hnula, ale bota ani o fous. Ty dva cepy spolehlive podrzely. 8-)
http://www.americanlisted.com/washington_47...
To jsem zkousel taky. Byla to sela ronda mas pravdu, taky nevim presne v ktery miste. Dal jsem max 91 a dole mel teda zaludek az v krku. Tenkrat jsem mel jeste taky Dynastary a taky R17. Ted na tech Fischerech 165/12 bych se asi zabil. ROvne to proste nechce jet.
Neco pres 90 tam dal kluk na prkne - na tom tvrdym a s pevnym vazanim. Proste si stoupl, ruce za zada, hluboky predklon a .... jel naprosto rovne - po plose. Ziral jsem.
Tak to bych se asi pos..l. Na tvrdym prkne jsem jezdil chvili, moc me to nebralo, hlavne se to musi fakt umet. Znam chlapa 45 let, kterej kdyz jede, zastavuju a kocham se. Ma v oblouckach k zemi tak 10 cm.
-Na freeride je to vetsi sranda.
To jsem zkoušel, když jsem měl půjčené prkno dlouhé 184 cm (měkké boty), a v poledne se vyprázdnila sjezdovka. Rychlost neodhadnu, ale fakt nechutný hukot.
Od určité rychlosti hrany nemají tendenci se kousat, prostě to plave na povrchu. Blbé je, že na takové rychlosti nejsem zvyklý, začal brzdit pozdě a dojel do boulovaté části, kde jsem to neustál a nechutně si namlátil:-(
>William: Přesně takovej mě učil jezdit. Tehdy 45 let a v první desítce ČP ve slalomu. Nechutně rychlej na konci oblouku, borec na sjezdovkách jel šusem, a on vedle něj obloučky přes celou sjezdovku s rukama v kapsách.
NO jo, jenomze to je o tom, ze ja si chci tu jizdu uzit. Tak si vezmu svoje jedny z nejtvrdsich R12 a do kazdyho oblouku si leham co to da. Nejedu sice 130, ale mozna 80-85 a dokazu to dost kroutit pri velmi slusne rychlosti i na modry sjezdovce.
Zatimco ty se svymi R33 se nahore odrazis udelas jeden obloucek a ses dole.
Navic abys hledal sjezdovky, kde nikdo nejezdi, a nejlepe jenom cerny.
To je skvělé že si to na svých slalomkách užíváš! Jen doufám že k nim máš i jiné, univerzálnější lyže, aby sis taky někdy pěkně zajezdil.
Já si to na těch SG taky užívám a neboj, mám k nim ještě slalomky, obřačky a freeridy, abych si to užil i v jiných podmínkách.
Ano, SG potřebují rychlost a prostor. Ale vhodné podmínky se dají najít v různých areálech v ČR - stačí si přivstat a tu hodinku nebo 2 si to na nich v klidu užít. Pak přehodit lyže a jezdit něco jiného. Mně to za ten zážitek stojí - a těch oblouků z kopce udělám víc než 1. Často i víc než někteří jezdci na slalomkách.
Naco tolik pololyží? V ČR není sjezdovka, která by nešla sjet na běžkách:-)))
Až bude vhodný sníh, dám ti vědět a zajedeme na Stoh. Věřím že, jako pravověrný lyžař, si nebudeš brát ani nějaké potupné běžky s kovovými hranami. Já si na oplátku s sebou vezmu klobouk abych mohl na místě smeknout při tvém dojezdu dolů.
To máš pravdu, pokud to umíš, tak to na těch R33 může být taky super zážitek. Jenom nemam rád lidi, co maj třeba R23, jezdí jenom černé, tváří se jako Bode Miller a neumí ani udělat pořádný oblouk. Stejně tak jako slalomkáře, co si koupí co nejdrazší nejtvrdší lyže a pak šoupou hrany.
A abych ti odpověděl.
Mám ještě jedny R-17, na delší oblouk stačí. Delší si u nás netroufám a kvůli 1 týdnu v alpách si je kupovat nechci, i když půjčit bych si je někdy mohl.
Líbí se mi jak to kombinuješ. Já většinou mám podobný scénář každý víkend. Ráno jezdím 1 lanovkou nahoru a pustím celou sjezdovku na krev dolů při druhé jízdě lanovkou se dívám na stopy, jestli jsou pěkně ostré na hraně (ráno, když je málo lidí, tak si je poznám, málokdo jezdí od kraje ke kraji, a kupovidu i tak na těch slalomkách ujedu 80% lidí)
PO poledni, když se to rozesere, vezmu si free prkno. Do boulí paráda. (na prašanu si ho beru hned ráno). A když už je to nechutný, jdu na běžky.
Dobre polyzovani u nas? Tak to je na bezkach. Nejak si tu sjezdovky nedokazu uzit. A to ani na tech Crosskach, ktere nejsou tak tvrde a da se s nimi bezbolestne jezdit i na neupravenem. Kdyz je u nas sjezdovka dobra, tak je narvana. 8-(
Hele, jestli se zbavim tech WC 140, jake boty bys doporucil? Koukal jsem, ze Lange ma nejake pohodlnejsi a sirsi 130, ale mne ta snerovaci boticka vyhovuje. Koukam, ze to uz opustili i u tech ostrych bot.
Mimochodem, zajimalo by mne, jak vypada noha, ktera se vejde do tech 160 (2 roky zpet). Mam ted 44 a nedostal jsem se ani do 46! 8-)
K čemu dvě?
Do kopce je zpravidla pohodlnější hodit si to na rameno (výhodou je správně dlouhý a široký sichrák), z kopce stačí jedno prkno, né?
;-)
Máš computer s měřením frekvence šlapání? A nejlíp pulsmetr?
Tak si všímej na nějakém úseku vztahu frekvence šlapání, rychlosti a objektivně změřeného úsilí (vyjádřeného tepovou frekvencí).
Nejlépe v nějakém úseku, který jezdíš pravidelně (např. do práce), střídavě jezdi stejný úsek menší a větší frekvencí šlapání při stejné tepové frekvenci.
Nebudu napovídat, na optimální frekvenci šlapání jistě brzy přijdeš sám;-)
Já když čtu dnešní diskuzi, zjišťuji, že jsem šťastný člověk. Nevím, kolik mám zubů na plackách ani na pastorcích, nevím, jakou mám frekvenci ani kolik tepů. Dle nálady si určím trasu (60 - 80 km), šlapu na hraně svých možností, vůlí se dostanu do vany, ale co je podstatné - druhý den bez problémů (regenerace je nějak pro mě záhada) ráno vlezu na kolo, odjedu si pár kilometrů, odpoledne znovu obvyklou porci. A žiju!!
Když se jezdí jen po zpevněných cestách, tak trek je určitě bezvadnej. Když chci jet jen po zpevněných, tak si taky beru treka a občas s ním vymetu i rozbité, mizerné a ne moc zpevněné cesty a dá se na něm zvládnout dost.
Výběr převodů záleží na výkonu cyklisty a velikosti kopců kterými jezdíš. Trekový převod je pro většinu lidí dobrý pro rovinatější cesty, ale když se vjede do kopců, tak aby každou chvíli nedošly převody a člověk nechodil furt pěšky, tak převody z horáku přijdou velmi vhod pro lehčí vyjetí větších kopců s menší únavou. Samozřejmě pokud ti tvé převody vyhovují, tak je to v pořádku, to co se tady píše, jsou určité znalosti a zpravidla dobré zkušenosti.