Proč oproti pondělní stávce s otazníkem vykřičník ?
Již není pochyb, svátek cyklistiky bude!
1. předpověď je dobrá
2. kolegové, které nezlákal můj příklad ani soutěž do práce na kole si z chat přivezli kola, oprašují pumpičky a nechávají se saturovat trasami z mapy "prahounakole.cz".
3.Nejprogresivnější typy již dnes najížděli trasu a blokovali mi sprchu :)
Takže ve čvrtek buďme my, veteráni pražské cyklodopravi připraveni na jiné peklo :D
Peklo lidí, kteří poprvé jedou Prahou nakole!
Děkujeme vodboráři
Zrovna čtvrtek se mi moc nehodí, delší dobu jsem objednaná k lékaři, navíc ještě do samého centra Prahy /Sněmovní/ a na brzy ráno, takže kolo asi není nejvhodnější, ale kdoví, jestli pan doktor taky dorazí včas. Dneska jsem si cestu do práce užívala a jezdilo i dost cyklistů, možná si projíždí trasu na čtvrtek
:-)
Já to vidim na leháro, ale bude to náročný, ptž ve středu jdu na koncert a nevim, jak se ve čtvrtek budu vracet, snad nezablokujou tu Evropskou, to by byla moje smrt, ale na letiště snad nějak dojdu a tam jezdí ČSAD Kladno, ti to jistí... :-D Alespoň nebudu dlouho čekat na ten první ranní bus :-D
Podívejte se kucí , ty pražácí i na kolech leží ... dyť to není možný to je výsměch :D
Myšlenko "válení se doma", nikoli lehokolo :-D
Ja jezdim ve ctvrtek na kole do prace pravidelne, nastesti jezdim rano tak pozde, ze se tou dobou na naplavce skoro nikdo uz nemota :-)
No ve zprávách teď říkali, že ranní shormaždiště odborářských tlup bude na Palackého náměstí :)
Takže já nevím jak vy, ale je dost možný, že náplavka bude out......
Na Palačáku?!?
Menší prostor už fakt vymyslet nemohli...
Ale zase, když jich tam přijde jen pětadvacet, bude to na malým prostoru vypadat jako dav a můžou to vydávat za úspěch s mnohatisícovou účastí. Však takhle nějak vznikaly i fotky Vítězného Února, nebo útoku na Zimní palác... :-))
Shromáždění je nutné ohlašovat alespoň 5 pracovních dní předem. Obec smí určit veřejný prostor, kde se smí shromáždění konat i bez předchozího ohlášení.
Od pondělí do čtvrtka asi 5 dní neuplyne... Tipne se kde má Praha svůj Hyde Park?
Ty si tu stávku ale vychutnáváš :-))
Hele, ale víš že já taky?!?
Takovýhle klid v Praze jako dneska snad ani nepamatuju. Už se těším na čtvrtek a pátek.
Očekávám, že bude v Praze lidí ještě méněji :o)))
Alespoň nějaké vzrůšo v té nudě běžného života velkoměsta :-))
Kdo má rozum a nemusí, tak určitě do doho zbytečně nepoleze, možná to bude i pro některé lidi prospěšné
Budu-li muset, ve čtvrtek do ulic vyrazím na kole nebo pěšky vstřích živlům. Každopádně budu zřetelně označena jako nestávkující, abych nebyla započítaná v odborářskejch seznamech.
Proti geniální logice lidí, kteří dokážou NAPLÁNOVAT tři dni předem ŽIVELNOSTI není rozumné obrany.
Ve čtvrtek bud jezdit ve své partajní reflexní vestě, aby bylo vidět, že nevolím čssd. Dneska se například sobotky ptali na postoje odborů!!
Ale pak bys měl být hodně opatrný a jezdit pouze místy s převahou vlastních příznivců aby si to někdo špatně nevyložil a nemusels prudce zvyšovat tempo jízdy. Ještě mě napadlo vzít si sebou vesty v barvách různých stran a podle potřeby se maskovat :-)
Ostatně, jak jinak si zjistit svůj špičkový výkon :-) (pokud vynecháme psy)
Pokud to je jediný způsob, tak to snad ani vědět nechci a klidně budu dál žít v blažené nevědomosti :-)
Aha, dobrý nápad. A jak budeš označena jako nestávkující? Pro inpiraci?
Třeba nápis "Na odbory se*u, já jsem cyklista!" nebo tak něco?
Budu označena plackou "Nestávkuju!" To mi úplně stačí.
Pokud pojedu na kole, je placka "Jsem cyklista" nadbytečná, to bych si v případě, že půjdu pěšky, musela pořídit placku Jsem pěší :-))
Jo, já to myslel ve významu "jsem cyklista i normálně, mimo stávku" :-)))
No, že jsem "normální cyklistka" bych si netrofla říct :-))
Tuhle jsem se v nouzi zastavila v cykloservisu, že mi nebrzdí brzda. Servisman se podíval z dálky na kolo, pak přistoupil blíž a tu vysokou PET flašku na rámu mi obrátil dnem vzhůru a pořádně zamáčk řka: "Už brzdí."
Tak jsem si ještě postěžovala, že mi neměří tachometr. Podrbal se na hlavě, přistoupil k bicyklu, otočil ve vidlici přední kolo a řek´: "Už měří".
Prý se v oné vesnici večer v hospodě chlapi vsázeli, kdo z nich potkal větší BLBLO :-))
Tak tohle teda nemá chybu :o)))
Hele a kolik ti za opravu naúčtoval :o)))
Nenaúčtoval si nic, vypadal, že by mi za tu komedii i rád zaplatil.
Já to však pojala jako benefiční představení, ale té vesnici se od té doby dost důsledně vyhýbám:-))
Proč? Třeba vám nakonec spraví i to zadní kolo, co vám ušlo před čtrnácti dny :o)
Herasi, tak to zase né!
Já čtu moudré cyklistické weby, kde se píše, jak vyměnit gumu. Bohužel, na některé drobné banality s tím spojené se občas zapomene (jak myslíš, že se mi to kolo otočilo?)
Tuhle jsem právě měnila duši někde na mezi a při dofoukávání jsem ulomila ventilek.
Já prostě žádnou stávku nepotřebuju. Já si umím komplikovat život docela krásně sama:-))
Včera jsem procvakl duši na zadním kole. Bylo to letos už po několikáté, co mne překvapila díra v asfaltu, dříve se mi to nestávalo. Tož jsem se po výměně duše při další jízdě kontroloval, ve snaze zjistit, zda se mi nezhoršil zrak.(kromě toho, že se zhoršil stav vozovek)
Nakonec jsem dospěl k závěru, že při hlubším předklonu je zapotřebí u cyklistické čapky zvednout ten kšiltík vepředu :o)
jak jste se asi doslechli, ve čtvrtek nepojede v Praze MHD a autem to asi taky nepůjde. Jednoznačně nejrychlejší bude kolo. Přišlo mi jako dobrý nápad spojit lidi, kteří brázdí Prahou na kole každý a Ty, kdo neví kudy jet.
https://sites.google.com/site/hvezdicovajizda/
Tak se ukažte, saláti!
nó nejste první, u nás se již v práci organizují peletony :D
Když jdu kolem kolegů tak nejčastější screen je prahounakole nebo seznam router cyklističný.
Někteří dnes cvičně přijeli a slibují, že příští cesta již nebude dnešních 1,40 s mapou v ruce:)
Jeden kolega navíc organizuje odpolední pivíčko na cestě domů...
Vodboráři děkujeme :)
Plural majesticus?
obyčejné vykání ?
Odkdy mi vykáš?
ode dneška ?
Důvod?
Kdybych byl žena mohl bych říci intuice :D
Takhle řeknu že nevím, prostě jsem měl dojem, že jsi na to nemohl přijít sám a ten Plurální majestát byl takovou nahrávkou na smeč.
Tedy řeknu jim Hraboš, voni jsou startovací :)
Vsichni prazaci jsme papalasi, toz si toho vazme! :-)
Odbory: Připravujeme blokády papalášů v Praze, učitelé přeruší výuku
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-52077760-odbory...
Učitelé výuku nepřeruší, anžto nebude koho učit vzhledem k tomu, že se žáci nedostanou do školy. Na většině pražských škol je kvůli tomu dle mých informací vyhlášeno ředitelské volno (a následně na FB vzniká iniciativa "Studenti podporují stávku", kde se většina účastníků netají tím, že den volna se přece hodí).
Zkrátka: já jsem možná dost velkej idiot, to si může řada lidí myslet, ale aspoň nejsem odborář! :-)))
Tomuhle nerozumím. Já chodil na dvě základky a na obě to bylo pěšky. To už fakanům atrofovaly svaly (protože je rodiče všude vozí autem)? WTF?
To sis ještě nevšiml ??? Třeba u nás, na zastávce bus jich každé ráno stojí pěkný hlouček, středoškoláků apod., další zastávka je o 200-300m dál, mírně s kopce, chodník skoro v celé délce trasy + jeden přechod... A co myslíš, vždycky se musí rvát do už tak plného autobusu aby na další zastávce zase lezli ven...
No mě stačila jedna, ale přál bych ti vidět auto frčák u naší ZŠ.
Manželka ( bydlíme od školy asi 1100 metrů) byla v okolí za totální exotku když vodila kluky pěšky nebo s nima jela na kole.
Taktéž já, když jsem je zaváděl a pak odešel od školy pěšky na nádraží jsem viděl několik útrpných pohledů mamin spolužáků z jejich ofroudů:)
Půlka našich jezdí na kolech, koloběžkách, skejtech a pěšky. Půlka metrem. A tu třetí půlku (hlavně prvňáky, kdovíproč) vozí rodiče autem.
Abych citoval svou oblíbenou literární postavu: KTERÉ ČÁSTI Z TOHO NEROZUMÍŠ? ;-)
Pokud by politici chtěli tu tzv. stávku účinně rozložit, měli by se spojit například s Tescem a uspořádat na čtvrtek obdobu povánočních výprodejů. Jak si to pamatuju z prvních dnů roku, nikde by nebyla ani noha a zablokovanej by byl akorát Zličín...
Svého času vypravily školské odbory z Plzně několik autobusů na nějaké protestní shromáždění do Prahy. Jenže to nedomyslely a autobusy vyložily cestující na Zličíně. Kolik myslíte, že dorazilo protestujících na Letenskou pláň?
8-)))
Myslím, že výprodeje budou :D
Být manažerem Tesca tak to na čtvrtek přelepím na OD MÁJ a okolo ministerstev rozházím slevový kupony na boty Prestige, BT Color Oravan a dovozové stěrače v oddělení Auto-Moto.......
Mám ve čtvrtek zkoušku. Mám to pěšky čtvrt hodiny, takže pohoda. Tak jsem zvědavej, jestli dorazí zkoušející.
když nedorazí tak to je automaticky za 1 ne ?
Abys nedopadl jako s Machovcem, který si zval studenty ke zkoušce domů :)
To by bylo ještě v pohodě. Máme jednoho vyučujícího, který zkouší tak dlouho, že mu zavřou školu a musí se jít do hospody. Já u něj byl na zkoušce jenom asi 4 hodiny, takže na hospodu nedošlo.
Přál bych Ti Zahradníka. Jeden spolužák u něj strávil 12h a odešel za 4.
Že ty pocházíš z té divné fakulty, kde ani nemají vlastní reaktor.
http://www-ucjf.troja.mff.cuni.cz/scheirich...
ale je to srozumitelné jen některým.
můj nejoblíbenější:
http://www-ucjf.troja.mff.cuni.cz/scheirich...
Ty bláho, to je masochismus...
Ale je fakt, že mě to asi zítra čeká z angliny taky, protože nejdřív se 2 hoďky píše test a esej a pak se jde postupně na ústní...
Když se protlačím dopředu, mám šanci to zkrátit :o)))
Začátečníci mohou využít taky cykloprůvodců:
http://www.nakole.cz/clanky/822-stavka-dopravcu...
Pokud by si někdo chtěl v Praze nebo v Brně vyzkoušet cykloprůvodcovství, přihlašte se na adrese:
https://sites.google.com/site/hvezdicovajizda/
U nás se to odehraje jen symbolicky: http://www.dpmlj.cz/uvodni-strana/aktuality...
Lidi, právě jsem se dozvěděl, že žiju v totalitě! :-D Jak jsem si toho nemohl všimnout!!! Asi si budu muset zakázat internet a to cestování do Ameriky, jinak nevim, jak k tomu přijde ten totalitní stát :-D
Zaměstnanci golfu by měli stávkovat
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-52086830-stavka...
F tom případě by měli jet vlakem nebo bych měla tip na silnici, kde by rozhodně zátarasy chybět neměli :o)))
Tak proto dneska Kalousek sháněl tak urputně odboráře, on chtěl jet s nima.
A oni mu nebrali mobil, protože ho tam nechtějí :o)))
Ba ne,Kalousek chtel odborarum recitovat sve verse :-)
"Odboráři, odboráři,
vezli sračky na trakaři.
Po cestě však vedli boje,
kdo se bude držet oje.
Neboť ten, kdo tlačil vzadu,
ten se neubránil smradu.
Odboráři, odboráři,
hádali se s hněvem v tváři tak,
že ač cesty byly rovny,
spadli s vozem do senkrovny.
Odboráři chodí plačky,
nemají v čem vozit…“
Sakra, proc to vypada opet aktualne?
http://www.youtube.com/watch?v=qLlULADCF-g
Dneska to hrali na Country radiu....
Dnes jsme cestou do práce napočítal 64 cyklistů na své obvyklé trase s dlouhodobým průměrem 10 :D
V rádiu hlásili na některých úsecích modřanské cyklostezky stupeň číslo 4 :))))))
Navíc bylo podle mě tak 2/3 aut co normálně
Děkujeme odboráři
Otevřený/Děkovný dopis odborářským papalášům od cyklistů
Milé vedení Odborových svazků, toho času na golfu.
My pražští cyklisté( pražáčtí zbohatlíci kteří mají čas na to pravidelně jezdit na kole do práce) vám děkujeme za maximální dopravní pohodu, kterou jste nám svou dnešní akcí připravili.
Klidně stávkujte dál, počítám že už zhruba za měsíc se pozná, že značnou část z vás vlastně pražská doprava ani nepotřebuje :).
Vřelé díky
Újezďák
Jj, moc pěkné to dnes bylo.
Jela jsem v podstatě pořád zelení - Bílá hora, Ladronka, Petřín. Cestou jsem potkávala pěší kolegy a nabízela svezení na štangli:-))
A překvapení na závěr - ve vestibulu hned ráno už asi 20 kol. Vlastně jsem neměla kde zaparkovat:-))
já mám kolo na pracovišti... můjv 8,30 normálně volný stojan byl obložen koly už v 7,50 .... a taky nám údajně v práci nestačí bojlery, lidi co se sprchovali kolem 9té už nadávali na studenou vodu
V Brně vše normální (i šaliny jezdily), pouze ve středu města (pěší zóna - zákaz vjezdu) jsem jako obvykle potupně tlačil, zatímco hejna neumětelů na kolech se proplétala mezi chodci. Při výjezdu z města do okolí byl na silnicích větší provoz.
Ještě dodávám čerstvější poznatek z odpoledne. Stávkovali i inlajnisté!!
Když jsem jel odpoledne najíždět kilometry, musel jsem projet cyklostezkou, z které mám vždy hrůzu kvůli houfování bruslařů. Dnes ani brusle....
Pokud jsem dobře četl, tak na golfu je nějaké družstvo složené z obyčejných zaměstnanců - žádné vedení. Navíc akce byla dlouho (několik let) dopředu naplánována se zahraniční účastí a uskutečnila by se normálně mimo stávku, pokud by Nečas nezakázal stávku odborářů v pondělí. A o tom, jak valnou část městské dopravy nikdo nepotřebuje bych pomlčel, pokud by tomu tak bylo, nevykřikoval bys tu tak planě a přitom podrážděně. Domnívám se, že zde píšeš účelově zkreslené informace. Ostatně nechápu, proč by nemohli stávkovat odboráří. Když stávkovali doktoři, dostali ještě přidáno a nic se jim nestalo, přestože si brali jako rukojmí pacienty a vyhrožovali celkovým kolapsem zdrav. péče. Tihle aspoň nechtějí prachy navíc. Ti jen nechtějí vracet to,co neukradli a být zodpovědní za dluhy, jež nezpůsobili a domáhají se odpovědnosti skutečně odpovědných v této podivně prapodivné demokracii.
Hele, ale doktoři stávkovali proti svému zaměstnavateli - státu a chtěli větší platy. Znáš nějaký cíl dnešních odborářů, který se vztahoval k jejich pracovně právním vztahům? Oni jen obchází ústavu, kde jsou moc zákonodárná, výkonná a soudní, které se navzájem vyvažují, o odborářích, kteří jsou nevolení, často bez vzdělání tam není ani slovo...
Tady v tomto státě především obchází ústavu ústavní činitelé, kteří si překrucují zákony dle vlastní potřeby. Jejich vzdělanost je rovněž diskutabilní - vezmu-li jen pana Kalouska, který je chemik, byl tento několikrát ministrem za resorty, k nimž mu chybí jakékoli vzdělání - např. finance či obrany. Tento politický turista už procestoval v zájmu svých koryt tolik stran i postů v různých vládách, že jeho chameleonství je až odpuzující. Nechápu, jak to ten člověk dělá, že je vždy na správné straně při rozdělování koryt...
..jen tak mimochodem, "funkčností" naší zákonodárné, výkonné a soudní moci jsme slavní daleko za hranicemi naší země.;-))))Jdi se dnes soudit a za 10 let prosoudíš poslední trencle - jako obyčejný občan a nic nevysoudíš. Tyto kauzy jsou už pro smích i v Bruselu. Ale pan Nečas má přes noc soudní zákaz stávky na objednávku...na tom pracoval soudce klidně i doma v ložnici...;-))))
Ehm, při které konkrétní stávce doktoři dostali přidáno? V roce 1996 nebo 2003?
Jinak, co jsem si tak všiml, tak odborářům odpovědnost lidí za svůj vlastní osud spíše vadí, ale to skutečně jen na okraj;-)
Máš hodně krátkou pamět´- při té poslední..
No tak ta poslední byla spíš takový legrační dýchánek, nemocnice normálně pracovaly…
http://www.novinky.cz/domaci/9976-stavka-lekaru...
nemyslí on stávku v roce 2011? Ta jak měla heslo něco jako, Šli bychom do ciziny, ale nemyslíme to vážně?
To byla nějaká stávka? Já měl za to, že pouze část lékařů z důvodu neúnosných platových a pracovních podmínek normálně podala výpověď, poté co na tuto možnost rok bezvýsledně upozorňovali.
Poté jim bylo zvýšení platů přislíbeno, když budou souhlasit se stažením výpovědi. A zatím zůstalo jen u slibů.
Tak co rikate na dnesni jizdu na kole, parada ne? (Nemam ted cas na cteni vlakna, tak rovnou prispevek :) ).
Musim napsat, jak jsem nadseny, takhle vylidnenou Prahu (hlavne jeji centrum) jsem jeste nezazil. Prakticky zadna auta, most Legii jsem prosvistel ve velkem stylu (naprosto zadne auto). Akorat jsem uriceny jeste ted, a to jsem si dal dlouhou sprchu. Jel jsem co to da a nikde me nic nebrzdilo, opravdu svatek cyklistiky! :).
Takovy provoz bych bral kazdy den.
Bylo to vo hubu. Nestíhal jsem sledovat provoz.
Kolona u Vyšehradského tunelu. To jsem nežral :)
tohle http://unicam.camea.cz/Discoverer/BikeCounter... taky ne
To je budoucnost městké cyklistiky ... kolony
Zrovna to řeší ve Stockoholmu, kde se cyklisté vrací ( ke zlosti řidičů) z totálně ucpaných cyklostezek na silnice.
BTW podle mě všechny kamery kde má vliv město dneska nejsou veřejně přístupné :)
Mě teda hlásí že jsou nedostupné
čas;Počet - do centra;Počet z centra ;Celkový počet;průměrná teplota
2011-06-16 01:00-02:00;3;7;10;20
2011-06-16 02:00-03:00;3;2;5;19
2011-06-16 03:00-04:00;2;3;5;18
2011-06-16 04:00-05:00;13;6;19;17
2011-06-16 05:00-06:00;113;38;151;17
2011-06-16 06:00-07:00;508;179;687;17
2011-06-16 07:00-08:00;925;259;1184;16
2011-06-16 08:00-09:00;872;272;1144;16
2011-06-16 09:00-10:00;324;123;447;18
Výstupy ze sčítačů (viz dnešní článek na Prahou na kole):
Porovnávám průměrný počet cyklistů v ranní špičce mezi 7 a 9. hodinou (získaný jako průměr ve špičce pracovního dne od 1.5.2011) s aktuálně naměřenými počty.
A2, Podolské nábřeží pod Vyšehradem: Průměr 330, dnes 2328, 7,1x více.
A2, Karlín, Rohanské nábřeží: Průměr 160, dnes 1382, 8,6x více
A22, Krč, Sulická: Průměr 130, dnes 859, 6,6x více
Vršovická u nádraží Vršovice: Průměr 59, dnes 450, 7,9x více
Dukelských Hrdinů před křížením s Kapitána Jaroše: Průměr 150, dnes 441, 3,0x více.
Vida, já to dneska ráno při průjezdu centrem odhadoval na 6-7x víc cyklistů než obvykle. Tak to jsem se moc neseknul.
Jezdilo se na kole víc, jezdilo. Ale ruku na srdce, je čas dělat z toho nějaké oslavné závěry ? Jednak to byl jen takový jednorázový happening (zábavná změna) a druhak prima počasí. Zítra už by to tak žhavý nebylo, nebo za týden . A pokud by bylo nejistý počasí, vítr, nebo jen chladno, těch kol by taky vyjelo jen pár.
Nakonec, tihle okolení pražáci jsou v ještě větších počtech vidět pravidelně za podobného počasí na profláknutých magistrálách v Jizerkách a na dalších podobných místech. Dneska se prostě pro změnu projeli po Praze... :-)
Bylo to nepříjemné, protože dost lidí jezdilo bezohledně. Skoro jsem tam očekávala policistu, který bude kontrolovat jestli cyklisti sesedají, naštěstí před osmou už asi všichni byli před ministerstvem zdravotnictví.
A aut jezdilo hodně málo, mohli by stávkovat častěji :-)
Malá politická poznámka.
Právě jsem viděl foto odborářů tlačící kolečka s nápisy "nejdražších politikých chyb"
Pak je ovšem zábavné,že odboráře podporuje ČSSD, která je zhruba v polovině těchto případů odpovědná :)
Hele fakt mají na tom kolečku Opencard s částkou 2,2 miliardy?
Jinak tahle stávka by byla úspěšná, kdyby to bylo víc jak 3 dny, to by už i ti, co měli dneska volno museli do práce a zásobování do centra...
No ale osobně by mě štvalo, že bych si třeba musel vzít volno...
Podle mě by se lidi do centra dopravili i tak.
Překvapilo mě, že po Praze chodí maximálně cca do 1000 lidí, policie dokonce říká něco o několika stovkách?
Navíc jsem viděl nějakou skupinku z ProAlt
To na masové blokády prostě nestačí.
Nevím proč, ale čekal jsem něco jako od 10,000 nahoru.... tohle je nic.
Že se pár severočeských horníků prochází Ječnou po kolejích?
Budiž jim to přáno.
jejich poslance Jirka Paroubek jim to u něj na zámku co kupuje jistě vysvětlí, jak je to v tomhle státu špatný se sociálnem a jistotama
Dneska to bylo 300: Bitva u Strakovky!
Stejně to nechápu. Proč ti troubové odborářský nešli do stávky na protest proti korupci? To by je aktivně podpořilo nesrovnatelně víc lidí. Nebo je korupce taky politický téma, ach jo, já myslel že bude pořádnej šrumec :-(
To regulérně vyhlásit nemohli, to by je totiž nepodpořila ČSSD :D ba vlastně ani komunisté ....
Už to, že připoměli na těch kolečkách s nápisy některé kausy, kde má ČSSD omočený sosák bylo dost na hraně :)
Představ si jak Sobotka, který v životě nepracoval a pořídil si byt z náhrad, které měl nevyužité vrátit, spolu s Jiřím Paroubkem, který si teď kupuje zámek a jehož bývalá manželka byla údajně vyplacena přes charitu spolu s odborovým předákem Duškem, který si vydělal na malou vodní elektrárnu a přitom vůbec údajně neobchodoval s pozemky drah jdou ruku v ruce s hejTmanem Palasem, který údajně neprodal tajnou smlouvou setuzu nepříteli státu, kterého šéf rozvědky za ČSSD údajně nepřivezl v kufru auta do vlasti a pak s ním poradce Jiřího Paroubka nepoobědval v pizérii v Kolodějích zatímco JP se o zhruba 700 metrů dál tou dobou nerekreoval na tamním vládním zámku, se v jedné řadě s odboráři vydají bojovat proti korupci v této zemi :DDDDDDDD
No dokážeš si to představit :) ?
JÁ NE a a to jsem ještě zapoměl na levné kakao pro pracující lid
Tak potom nechť jdou do prdele i naši slavní odboráři. A někdo jiný, kdo by dokázal zorganizovat generální stávku na protest proti korupci v tomhle státě neexistuje? Se mi zdá, že si to asi vezmu na starost já, šel bys? :o)
Asi ne, protože by se tam hned objevili( stejně jako dnes) například ProAlt a jim podobní .....
To máš fuk, hlavně když přijde co nejvíc lidí, ne? Svěřil bych ti funkci tiskového mluvčí, nikoho z ProAltu bych před kameru nepustil(slíbilo bych jim to, ale nepustil, přece nejsem blbej) v televizi bych byl jen já a ty.
Já pořád nechápu, čeho tím chcete dosáhnout??? Generální stávka, co to vyřeší? NIC! Volby byly před rokem, což znamená, že předčasný jsou minimálně podezřelý (akorát se před nima bude zase víc rozkrádat). Fajn, vyhraje ČSSD, slyšel jsi sobotku v poslední době mluvit? On o ekonomii ví jen tolik, co tvoje čínský gumy na kole... No a že se vymění lidi? No fajn, tak bude vládnout ČSSD s komunisty, maximálně s lidovci nebo VV. No a co se změní, dosadí se noví panáčci, úředníci tam zůstanou a budou dál krást a krýt krádeže, a to možná ještě víc, protože zákon o státní službě poslali k šípku (po 10 letech odkládání), zvýší daně, takže stát bude přerozdělovat ještě víc jak teď (větší prostor pro korupci), bohatí budou dál utíkat a to i ti schopní vysokopříjmoví (manageři, vědci, technici) a nakonec se nezmění nic, kromě mírného zrychlení dluhu. Lidi jsou ovce, bohužel :-( Jakmile jim šáhneš na peníze, řeknnou: "ber u támhletoho, ten má dost". A nikdo nemá nikdy dost... Korupce je a vždycky bude, dokud tu budou lidé nakládat s penězi, které si nevydělali...
Pokud bych se pripojila k nejakym akcim proti vlade, tak nikoli za ucelem jejiho sesazeni, ale za ucelem ji primet, aby plnila sva programova prohlaseni, se kterymi se ujala vlady.
Oni se o to snaží a tak nějak to dělají, to se neboj, ale ne tak, jak si to všichni představovali. BTW jak může někdo věřit stranám, které jsou už léty "ověřené" a stejně se diví. To asi nikdy nepochopim... My jsme jim dali možnost ke korupci, především tím, že jsme stále volili ty samé "elity". Lidi nadávají na VV a od začátku bylo jasný, že oni nevědí, co chtějí. Měli hodně levicový program a hlavně vyjádření aktérů (taky aby ne, politoložky) a pak se lidi diví, že oni se s ODS ani Top moc nesnesou...
Ano nejak to delaji, ale z velmi mala procent a misto reforem jsou z toho spis kosmeticke upravy (treba zvednuti dani misto omezeni statni nenazranosti). Ale je smutnym faktem, ze to nikdo jiny v soucasnosti lepe neudela.
Dosadí se noví panáčci, úředníci tam zůstanou a budou krást a krýt krádeže - BUM, další generální stávka. Další volby a za čas zase BUM a tak pořád dokola, dokud lidé, kteří to rozkrádání ŘÍDÍ, nepochopí, že lidi nejsou vovce. Protože zatímco dosud okrádají oni nás, zatímco my platíme daně a chodíme do práce, aby oni měli co krást, tak když přestaneme dělat my, doplatí na to dřív nebo později i oni.
Špatná úvaha, povede to k tomu, co v Řecku či Španělsku. Vzdělaní a schopní lidé utečou (tak jako za komunismu), dojde k naprostému rozkladu ekonomiky (nikdo nebude tvořit hodnoty). Vždycky bude někdo nespokojený, jen teď jsou média daleko pesimističtější a aktivnější. Všechno zbytečně pitvají, ty tunely se dějí dlouho, ale částky, co někteří říkají 100mld ročně a tak, to je hloupost... Stejně jak privatizace, po bitvě je každý generál! Vezmou továrnu na černobílé televize s nulovou produktivitou a diví se, že ji neprodají za účetní hodnotu, ale pár korun, chytrák to přepočítá a dnes útočí na bývalé vedení. V Řecku stávkují železniční odbory 100 dní a pak se diví, že není na výplaty. To by vyřešil jedině externí správce... Opravdu nechci dopadnout jako na Islandu, kde si rozežrali stát (říkal nám to jeden učitel, že tam vídal samá drahá auta, luxusní bydlení a přitom nikdo nic nedělal) a pak odmítli platit dluhy, to bych se vážně styděl.
100% souhlas, ale co s tím můžem dělat?
Protože, když budem dělat to co dosud, tj. vzájemně si stěžovat v diskusi, tak parlamentem schváleným výsledkem bude kompromis mezi vládními návrhy "reformy" a požadavky odborářů. Takže naše finanční letadlo začíná neomylně nabírat směr Řecko.
Odbory jsou jediný subjekt, který k tomu dokázal vůbec něco nahlas říct.
Vzdělaní a schopní lidé odsud nebudou utíkat kvůli tomu, že lidé protestují proti korupci. Celkem logicky by měli utíkat ti zloději, ne?
Proč by měli zloději utíkat? Vždyť se můžou protestujícím vysmát do xichtu a nerušeně pokračovat ve své činnosti.
Ale kdepak, nálada ve společnosti = politická objednávka. Jen je tu náladu ve společnosti dát dosti důrazně najevo, krapet to destabilizovat, znejistit těm nahoře jejich sociální a majetkové jistoty :o))
V nejvyšších kruzích se začne hledat obětní beránek, aby tento mohl být předhozen krvelačnému davu.
Od nejvyšších kruhů až k poslednímu státnímu úředníčkovi zavládne strach a vzájemná nedůvěra. Za těchto podmínek jsou zlodějny podstatně rizikovější činností.
A teď ještě tu o Červený Karkulce
Jediný rozdíl mezi fungující západní demokracií a českem je v tom, že se my více sebemrskáme a oni při "žilopuštění státu" méně mlaskají.
A nefunguje na to nic, v Číně za korupci a rozkrádání popravují hromadně na stadionech střelou do týla. Vládne tam kvůli mezi státními zlodějíčky strach z rozkrádání ?
Zjevně ne, když mají popravní seance skoro každý den
Leda prd, velebnosti.
Nálada ve společnosti se vyrábí "nezávislým" zpravodajstvím.
Až zas bude před volbama, tak se udělá nějaký marketingový projekt typu SZ, US, VV, nebo tak něco, co nabídne nové tváře a co zrovna pofrčí (reformy, protikuropci a tak), vofce to zvolej, a jede se dál.
Politické strany jsou jen věže, dámy a střelci na šachovnici. Nám, pěšcům, je občas dopřáno některou vyhodit. Ale ti, kdo tahají figurkama, zůstávají.
Lide neprotestuji proti korupci, ale proti vlastni odpovednosti za svuj zivot.
Tak tohle opravdu nechápu? Jaká odpovědnost? Kdyby byli odpovědní za sebe, nebudou v odborech, četli jste vůbec jejich plán? Jsou to vesměs okopírované proklamace od ČSSD, které povedou ještě k většímu přerozdělování, většímu rozkrádání.
Utečou ti nejschopnější, protože oni jsou nejvíc schopní se v zahraničí uplatnit. Práce je ve světě dost, ale člověk pro to musí spoustu věcí obětovat a to právě často dokáží jen ti, co mají vlastní odpovědnost. Kdybyste slyšeli názory některých podporovatelů na facebooku... Třeba, že lidi umírají hlady, že je tu totalita, že se stát má postarat, že ředitel fabriky má mít stejný plat jako dělník ve skladu a tak... Nevím, co zvýší mojí odpovědnost tím, že se zvýší zdanění bohatších vrstev. Půjdu do práce víckrát a za to mě stáhnou o neproporčně víc peněz??? Proč má stát dotovat každou kravinu? To je teprve tunel...
Ta "rovnost" je ďábelská, jen všimněte, kdo se tím ohání. Lidské zamindrákované "nuly" honící vlastní hodnotu přepočítanou na příjem, na daně...
Aneb, někteří chudí lidé závidí "bohatým" drahá auta a luxusní nemovitosti, zatímco někteří "bohatí" lidé neunesou skutečnost, že těm nejchudším zbývá na chlast a na cigára.
Tohle mě vždycky pobaví :D
Kdysi přišla ČSSD s ďábelským plánem na luxusní zdanění nemovitostí.
Jenže pak z TV Nova obešli Hanspalku a zjistili, že valná většina tamních důchodců, dle ČSSD deseti a vícemilionářů" by prostě na tu daň musela dát celý roční důchod, naštvala by se a přestala by volit ČSSD :)
Druhá stránka mince je neméně udivující, tuhle jsem viděl ty Krotitele dluhů, kdy nějaká ženština, která měla úvěrů až nad hlavou nebyla schopna šktrnout 5000 kč měsíčně za kouření, ta paní bádala na tím jak ušetřit za jídlo ale na cigárka se nesmělo šáhnout ....
Hele, Jardo, nedoporučíš všem, který to se*e, aby si hodili ´mašli´? A co ty, jak to sám za sebe vyřešíš?
Já vím, zním depresivně, ale ve mě se pořád schovává malá naděje, že lidi dostanou rozum a nezvolí tady ty opičáky ve volbách, že se objeví elity (možná spíš z mojí generace) a že se to změní, ale možná první budeme muset opravdu padnout na zadek, aby to lidem došlo. V Řecku jim to taky dojde, že zbankrotujou a že je Evropská Unie ve spolupráci s bankami nyní akorát tuneluje...
A další věc je, že tady prostě zase tak špatně, jak říkají média a odboráři opravdu není. Některé skupiny lidí jen využívají hysterie k vylepšení vlastní pozice...
A koho bys tedy doporucil volit? At uz zleva, nebo zprava, kdo si myslis,ze ma sanci neco udelat? Komu nebudou ostatni strany hazet pod nohy neprekrocitelne klacky? Moc nadejne to nevidim. Snad kdyby se tu prosadila vetsinovka...
Hele já jsem názorově nejblíž ke straně svobodných občanů, znám je osobně, jsou to většinou fajn féroví lidi... Bohužel nemají hospodaření velkých stran, ani se mocně nezadlužují jako některé politické strany... Ale lidi jim věřit nebudou, liberální ideje teď moc nefrčí...
Cetla jsem nekde na netu nazor cloveka, co byl nejakou dobu clenem svobodnejch, ale pak dospel k nazoru, ze jsou jako spolek totalne neakceschopni. :-(
Fakt? Nevíš, kde to bylo? Jinak oni jsou trochu jako spolek intelektuálů, dost lidí je nechápe, ale Mach se postupně zlepšuje, už dokáže mluvit srozumitelně i pro lidi, co s ekonomií nemají nic společného...
Nevim. Jinak clanky od svobodnych obcas ctu, se spoustou veci souhlasim, ale povazuji je spis za ty intelektualy nez za politickou stranu schopnou realne nejak zasahnout do naseho politickeho deni.
To je právě tou masovostí. V ČSSD jsou lidi ze zvyku, protože to je jediná velká "levicová" strana, v ODS zase lidi že je jediná velká "pravicová" strana. A po debaklu s VV lidi do jiných stran vstupovat nebudou :-(
http://praha.idnes.cz/na-cyklostezkach-se...
Podle článku zatím tři srážky cyklistů s auty.
Je fakt, že dneska jsem viděl věci, kterých bych se na kole neodvážil.
No, ona je to vlastně dobrá modelová situace. Chtělo by to zjistit jakého modal splitu, či jak se to jmenuje, se dosáhlo a jak moc je to "udržitelné".
Teď jsem to odhadnul, nárůst je cca sedminásobný, odpovídá to 10-15% modal splitu v případě běžného dne. V reálu dneška bych to viděl na 20-25%. Viz http://www.prahounakole.cz/2011/06/v-praze-dnes... , kde to průběžně updatuju o další informace.
No otázkou je kolik cyklistů by taková hodnota modálního splitu vytlačila zpátky mezi auta?
To by záleželo na kvalitě infrastruktury.
pro jistotu mezi auta ne do aut :D
Infrastruktura hmmm
Nevím jak jinde, ale u nás dnes v 8,30 došla teplá voda.
Myslím, že to je pro novocyklisty zhruba stejně špatná situace jako když se perou se stoupáním Jeremenkovou ( několik lidí nám to tady líčilo jako Alpy :)
V pondělí jsem se bavil o suburbanizaci s nějakými holandskými studenty, co tu o tom dělají projekt. Nejprve jsem je vyděsil tím, že cesta z Vinoře nebo Horních Počernic k metru je podle mého názoru "moreless flat". Oni mi to ale vrátili pár minut poté, když jsem jim popisoval zaměstnavatelskou část soutěže Do práce na kole hromadným kroucením hlavou a dotazem: "Showers? Why?" ;-))))
Jo a jak jsem jel v úterý ráno štěknout do ČT na Kavčí Hory, tak jsem se potřeboval fakt nezpotit (maskéři velice těžce nesou, když mi místo zapudrování musejí dát krabici papírových kapesníčků). Dal jsem si na to o deset minut víc než poprvé, kopeček od depa na Budějovickou škrdlal na kašpárka a pak přes pláň vysadil. A ono to fakt fungovalo.
Hele jako by jsi neznal studentskou sprchu :)
Většina mladých má k hygieně osobitý vztah, který jim naruší až nástup do práce, kde se setkají s lidmi, kteří mají týden stejnou košilia ponožky si mění podle nálady :D
Já bych jim přál, až by si dali Jeremenkovu za teploty +22 pěkně na sluníčku a v obleku, ty pohledy a nakrčené nosíky pohledných kolegyň.
Jistě 2-3 km po náplavce na kašpárka 10km rychlostí to bych se nespotil ani já.
Vzhledem k tomu, že řada lidí v soutěži do práce na kole jezdila 25 a víc km jedním směrem je sprcha jedinou možností jak nebýt ostrakizován
Ja jezdim jednu cestu 30 km, nesprchuju se (neb sprcha neni nebo jsem ji jeste nenasla), ale prevliknu se do nezpoceneho obleceni a to mokre povesim na dvere, aby uschlo. Zadny kolega to zatim nijak nekomentoval :-)
:D třeba hezky voníš ?
Né vážně, já si cyklokalhoty musím vyměnit ve středu protože po dvou dnech na kole bych se ani já nechtěl do toho oblíct, vrchní triko měním jednou za týden a ranní nátělník z moiry si normálně přemáchnu ve sprše každý den společně s páskou na čelo...
Rukavice peru každou neděli po návratu ze silničky.... ty smrděj příšerně jakmile přijde teplo, v zimě se mi to neděje :D
ps na sprchu je nejlepší se zeptat uklízečky nebo údržbáře budovy, v bývalém zaměstnání jsme odhalili že sprcha slouží jako sklad pro úklid :(
Dělám to stejně, akorát to mám teda pouhých 5 kopocovatých km. Před tvými 30ti smekám! :-)
Přidávám se s hlubokou poklonou :D
ps minulý měsíc jsem měl průměrku na pracovní den cca 56 km a měl jsem toho tak akorát, je fakt, že přes víkendy jsem k tomu dával 100+ za den nejhorší byl víkend okolo 4/6 to jsem najel 275
Nechte vsichni na hlave, jezdim do prace 1x tydne, jinak pracuju doma :-) Ale co jsem s tim zacala, tak se zmenil muj pohled na vzdalenost, beru 30 km, jako ze je to blizko.
Tenhle proces znám
V roce 2000 jsem měl při dojezdu do Přerova nad labem dojem, že domů pojedu stopem nebo, že tam přespím někde ve škarpě :D
Dneska když s ním projíždím na cestě domů tak si říkám za 35 minut doma :D
už jsi byl v tom skanzenu? Vím že tam je, a tím to končí...
Jasně s rodinou, hned následující den :D
A vedle v tom cyklo-moto taky??
človeče tenkrát to tam snad nebylo myslím..
To je stálá expozice. Má tam zajímací kousky. Je to hned naproti skanzenů.
http://www.prerovnl.cz/index.php?id=muzeum-moto...
Ad většina mladých - to bejvávalo. Dneska jsou mladí dle mé zkušenosti v tomhle ohledu úplně jiní: na jakémkoli pobytu se hromadně diví, že jim program dne umožňuje pouhé 2 sprchy denně. Jednou jsem si dokonce dovolil vymezit na jedno sprchování 25 minut času - vypuklo něco, co hraničilo s revolucí. Nakonec jsem vyjednal kompromis tři čtvrtě hodiny - a na tento diplomatický úspěch jsem dodnes hrdý. ;-)
Jo, mladí, patřičně namasírovaní televizí a facebookovými skupinami, už dneska nejsou to, co jsme bývali my: totiž v přijatelné míře čuňata...
No já nevím, jsem otec tří hochů a rád se meje jen ten nejmladší :D
Facebook za tím nebude, znám spoustu národností např nejmenovaný národ s hlavním městem Paříž, nebo ten kde vládne černý otec v bílém domě za oceánem,kde se mejou až ráno, před cestou do práce :(
Nám se na táboře taky moc nemyjí... Já se myju většinou až doma (popř. v rybníce) :-) Pohodička... a vždycky se mi zlepší pleť :-)
Ale teď budujeme sprchu, tak jsem zvědavej, jak moc si budou chtít nosit vodu ze vsi do sprchy :-) ale ještě by se nám tam pár dělníků na nošení vody hodilo :-D
Kdyz jsem vedla skauty, tak se to na tabore vzdycky resilo koupeli v potoce nebo v rybniku. Jediny nadstandard byla parni sauna, co jsme asi na dvou taborech staveli :-) Nejblizsi ves byvala tak 4 km, to by se voda dost pronesla :-)
A to by byl taky hezký experiment.
Nechat třeba Nizozemcům vše jak teď mají, pouze jim to Nizozemsko zvrásnit do podoby Prahy. Co by to provedlo s modal splitem a pohledem na sprchy.
Hele u nás vedle za lesem je "holandský kemp"( Klánovice) a kdyby jsi viděla co to s nima dělá když jedou na těch svých kolokorábech po okolí :)
A to je to tam na čechy placka.
Jsem loni míjel skupinu holaňdanů tlačící kola z Lázní Toušeň ( směr Nehvizdy), kteří se mě ptali na cestu právě do klánovického kempu když jsem jim řekl, že to je asi 10-13 km podle toho kudy tak tam normálně umírali.
Je pravda že tamní kopec od Labe je slušný ale ... :D
Mě překvapivě dnešní stávka také postihla. Jsem zvyklý se ráno probudit, trochu se povalovat a když houkne vlak na přejezdu, tak vím, že mám vylézt z postele. A dneska jsem kvůli tomu zaspal, nic nehoukalo.
No vidiš, jak je to všechno relativní - kolega si zase pochvaloval, že dneska kvůli stávce nemusel od autobusu utíkat a přišel vyjímečně včas. Jeho bus pravidelně chytne sekyru právě na šraňkách :o)
Tak jsme si s polomanželkou střihli stávku. Na kolech jsme nejeli, to jezdíme normálně, jen jsme si v posteli do oběda pochvalovali, jak je ta stávka úžasná, lepší než víkend. Ještě že taky nestávkoval ON, to bych mu asi neodpustil. Bylo to lepší než se potit na kole.
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa
Dneska jezdí všechny vlaky načas. Ty dva šukafony od Viamontu :-D To je jak letecká obloha po 11. září...
Viamont nemá šukafony! Jezdí tam tuším RegioSprinter.
Zadej to do Googlu a dej si obrázky :-) Jinak je dost možný, že tam mají ty pronajatý Němce :-)
Vycházel jsem z tohodle:
http://www.zelpage.cz/razeni/11/vlaky/via-7109
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-52101150-praha...
Gratulace Vratislavovi :D
dokonce se mi zdá, že ihned převzal i prahonakolácký styl v diskusi :D
Tak máma říkala, že na Františku na pohotovosti měli dneska 3 cyklisty. Jednoho pána, co prý jezdí do práce celý život a že bylo všude hodně chodců a nevyzpytatelných cyklistů. No a nakonec narazil do nějakýho nečekaně couvajícího náklaďáku... Další cyklistka měla 1,9 promile...
A to na pohotovosti mohl skoncit i dalsi pan, co do prace jezdi kazdodenne ... ve stoupani na Belocerkevske vlitnul mi primo pred kolo nejaky cyklo$#%@, co nepovazoval za nutne se pri vyjizdeni na silnici rozhlidnout. Bohuzel neudrzel ani pravy okraj silnice, musel jsem kvuli nemu vyjet az doprostred pruhu ("losi test"), abychom se nesrazili (timto dekuji ridici za mnou, ze me neprejel). Tak jenom doufam, ze se dotycny nad sebou zamyslel a nebude podobny manevr provadet pred autobusem.
Na radiu Wave je speciál o cyklistice a cyklostezkách :-)
Kdo pozná tuto modelku???
http://praha.idnes.cz/foto.aspx?foto1=SFO3bd76e...
To je moje stará. Spíš by mne zajímalo, co je zač ten chlap?!
Tak modela, sorry :-D
https://www.youtube.com/watch?v=M_SraYOPRso&...
Ze sídla odborářů :-D
Tak cesta domů už nebyly takové prasečí hody, jako ranní projíždka.
Řidiči to asi chtěli dohnat, řekl bych tak 90 procent průměru oproti ránu s cca 50-60 procenty aut.....
Úsměvný moment, dojel jsem v Uhříněvsi pána, který snad přijel někde z časů zmrzlých,dlouhé cykloblečení, celoprsté rukavice a pletená čelenka, chyběl jen kulich a neopreny :D
Já bych se pod tím dneska tiše roztekl
Ochrana před sluncem. Tuaregové taky chodí navlečení:-)
ale to já taky někdy, ale nejsem narvanej ve zjevně teplým oblečení :D
Já se dokonce i u moře koupu ve spec. plaveckém triku.... člověk si maže jen krk, ruce od zápěstí a nohy od kolen dolů.....
¨
V česku je to k prdu, protože správci koupališˇargumentují méně přizpusobivými spoluobčany, kteří by se koupali "taky voblečený to snad chápete ne ?:D"
Jedna kacířská ze dnešních zpráv ČT1 :)
Zpovídali tam turisty lapené stávkou a manželský holandský pár na kolech tam pronesl něco ve smyslu.
Nejezdí doprava, vytáhli jsme kola a je to super, auta tady jezdí pomaleji než v Amsterodamu a vůbec na nás netroubí jako u nás doma....
Nebyli to nějací agenti provokatéři ? :D
Nerikali treba jeste neco o tom, ze tu mame vic a lepsich cyklostezek? 8-)))
To nevím, ale vzhledem k tomu, že na některých cyklostezkách v holandsku už musí být semafory a musí oddělovat pomalé od rychlých tak je možný, že jim se naše dnes poloplné cyklostezky zdály jak ráj :)
A druhá kacířská byla ta nenápadná a kraťoučká zmínka o tom, že dneska rapidně přibylo úrazů na kolech :-))
Asi sedm nehod, žádný těžký úraz, pokud vím. Na to, kolik lidí jezdilo, s jakou zkušeností s městem, a po čem (dlažba, koleje, chodníky, chaos, večer bez světel), to považuji za výsledek spíš dobrý. Celý den jsem trnul, aby nebyl nějaký nešťastný smrťák.
Pro srovnání, ve Vídni mají v průměru necelé dva úrazy na kole za den (cca 500-600 za rok).
Jaký chaos ? Vždyť si tady medíte, jaká je to pohoda (a v televizi taky samý idilický záběry) :-))
Chodníky, koleje a dlažba jsou leckde a lidi se snad neučili jezdit na kole až včera ráno :-)
A světlo bylo do půl páté ráno do půl desáté večer. A i potom to tam máte nasvícený jak prvoligovej stadion :-)
No tak to teda prrrr, v noci je náááhodou v Praze tma tmoucí a ne že ne :o)))
V NUslich jsem treba na vyvolavani bw filmu musel dost sukladne prelepit okno v koupelne. Svetlik je pritom cca 1 x 0,5 m a nade mnou dalsi 3 patra. Ani v noci to neslo! Furt samy svetlo. A jeste par km za Prahou mame celonocni "polarni zari" od toho, jak se v Praze setri elektrinou.
Já jen doufám, že ten nárust počtů cyklistů do zítřka politici nezapomenou. A že jejich chvály nejsou jen plané kecy. Snad konečně někoho z nich napadne, že by si podporou cyklistiky mohli slušně přilepšit na na poli politickém.
Jak jsem na stávku nadával, tak tohle mě fakt potěšilo.
Spíš si tu celé odpoledne hrabu ve vlasech, čím to, že najednou jedou. Jasně, musí. Ale najednou se nebojí (jak vždy tvrdí třeba Vráťa a Hrabosh a třeba i cyklopalmovka). Najednou jim infrastruktura stačí a jedou, když chtějí (což zase tvrdím já). Prostě to najednou jde. Asi stačí přivrít metro, vyházet pár řidičů a ....
Jde to, protože byl krásný červnový den. Být blátivý listopad, vypadá situace dramaticky jinak.
Můžeme být rádi, že byl krásný den. Lidé si to zkusili. Nic lepšího si přát nemůžeme.
Věřím, že být stávka v lednu, tak to nebude mít takový efekt. Prostě to bylo dobře načasované.
Mě pobavil Březina dneska, jak se přisál na 7x víc cyklistů v Praze skoro tak, jako by nám umetal cesty od střepů :)
My by jsme potřebovali takovej ten zelenodoubleví průzkum :D
Takovej průzkum, která by z nás udělal parlamentní stranu nebo významnou voličskou skupinu :)
V tom případě by i Jirka Paroubek řekl, že je to zjevné že jeho záliba v cyklistice .....
Tak pokud dnes uklízel střepy Březina, pracoval mizerně ale aspoň vím, na koho si stěžovat. Načtěstí to bylo kousek od baráku, tak jsem mohl měnit duši doma.
Tak jsem na tom byla podobně, jenže domů to bylo ještě 20 km, ale ochotný kolemjedoucí cyklista mi kolo nahustil a stihla jsem cestou ještě pivo. Jinak doufám, že tolik lidí jako dneska vyjelo na kole, už zase dlouho nevyjede, bylo jich nějak moc. Ráno potkám tak sotva deset lidí a dneska jich bylo asi 40 a nikdo, kdo jezdí pravidelně snad ani nejel.
Ja uz radeji vozim nejen pumpicku, ale i nahradni dusi. Jinak kolem 11 h dopoledne a 21 h vecer to bylo v Praze v pohode vcetne naplavky, takze u mne stavka dobry :-)
no to já taky vozím, umím to i přehodit, ale s pumpičkou nejsme moc kamarádky, oslovený cyklista vytáhl hlasickou nožní a kolo bylo hned nahuštěné. Jinak jsem taky byla spokojená, jela jsem ve tři od Palckého náměstí a přes Barrandovský most a po druhé straně řeky do Černošic, prostě jsem se chtěla projet a tahle strana byla taky v pohodě, jen ta hlavní cyklo A2 byla plná.
Tak ten mechanismus je jasný: Když musíš řešit nějaký problém, tak prostě překonáš nepohodlí i strach. A ovšem, v optimálním případě budeš mít z toho, že jsi překonal sám sebe, potom radost. Uvidíme, kolik se bude jezdit za čtrnáct dnů.
A je "po"... Dneska jsem cestou do práce neviděla ani kolo...
Evidentně ti co jezdí pravidelně, tak si udělali prodloužený víkend a potkám je zase až v pondělí.
No a ti co vyjeli včera,t ak s úlevou dneska kolo už nechali doma...
Docela by mne zajímalo, zda víte o někom, koho včerejší zkušenost přesvědčila o tom, že na kole se dá jezdit do práce pravidelně.
Vyhodnotím sčítače cca za týden, uvidí se.
Jo tak na to jsem zvědavá. Tipovala bych to dnes ani ne na desetinu včerejšího počtu.
Jakože vyjelo méně lidí než před stávkou?
No tak to teda rozhodně.
Nějak nechápu proč by dnes mělo jezdit na kole méně lidí než před stávkou. Jakože díky stávce prozřeli a zjistili, že kolo je nanic a začali jezdit autem?
Asi tak:-)))
Koukej, u nás ráno vypadalo, že by mohlo zapršet, krom toho je zas vyžraná lednička, takže taky dnes jedu autem, a stojan na kola byl před barákem prázdný (max. tam bývá 5 kol, typicky 2-3 vč. mého).
No, já bych taky řekla, že dnes, den po stávce, vyjede méně cyklistů, než den před stávkou. Jednak proto, že před stávkou si dost lidí ty své trasy už jaksi najíždělo nanečisto. Alespoň jsem měla dojem, že od pondělí jezdilo kolmo více lidí než jindy. Druhak proto, že dnes je pátek, dost lidí ráno naložilo kola na střechu a vyjelo do práce autem s tím, že pojedou odpoledne rovnou ven...
Takže u toho porovnávání čísel bych byla opatrná. Z porovnání den před/den po by nemusely vypadnout relevantní výsledky:-))
Lanna to řekla i za mě.
A hlavně mám oči a vidím, kolik cyklistů jezdilo v průběhu týdne a kolik jich jezdí dnes.
Ono pokud by se stejně porovnávala auta, tak to vyjde stejně jako s kolama - prostě v Praze je vymeteno.
Osobně mám pocit, že pokud by se bral pátek v minulém týdnu, tak dnes těch cyklistů bude rovněž méněji. Prostě dneska je sice pracovní den, ale není standardní pracovní den s ohledem na události tohoto týdne.
Jako matematik by jsi tohle ale měl nejen pochopit, ale neměl by jsi se tomu vůbec divit...
Jsem velmi skeptický k údajům z tisku, ovšem dnes suveréně uvedli, že v Praze včera bylo 100 000 cyklistů. Není to příliš mnoho?
TO bude součet ze všech sčítadel.
To máš jako údaj, že pražskou MHD použije denně 3,5 mil. lidí (tvrdili včera ve zprávách).
Tím se u preferovaných skupin (cyklisté, MHD) uměle navyšuje jejich význam, jako bys to neznal.
No, vzhledem k tomu, že u nás sčítadlo počítá jen cyklisty, kteří jedou do centra a z centra už ne (podle odkazu, který mi tu onehdá Hrabosch pásnul) tak ty údaje stejně nebudou přesné...
Docela by mě zajímalo, kolik z těch počítadel pracuje jen takhle polovičatě.
Kde?
Nejpřesnější odhad, za který jsem já i se všemi informacemi, co mám, ochoten dát ruku do ohně, jsou "desítky tisíc". ;-)
Sčítače jsou především v centru, těch pár na okrajích jsem z časových důvodů nesledoval a počítám, že ani nikdo jiný.
Teda to je paráááda, tento týden je v Praze už druhá neděle - co víc, řekla bych, že provoz je slabší než v neděli :o)))
Alespoň na Vinohradech teda yo...
Akorát v neděli odpoledne to bude asi nářez, až se to všechno začne vracet zpět...
Tak to na trase, kudy jezdim do prace (Flora - Bohdalec - Stary Sporilov) vypadalo uplne stejne jako kazdy jiny vsedni den, kdy se nestavkuje. Kolona aut v protismeru na Chodovske, pocet cyklistu predstavkovy.
Hlášení o stávce ve vůdcově, vlastně Dufkově, hlavním stanu... :)
http://www.youtube.com/watch?v=M_SraYOPRso
http://www.reflex.cz/clanek/kultura/42156/adolf...