Zdravím Vás, koupil jsem si výše jmenovaný bezdrátový computer a stále mi nejde synchronizovat se senzorem. Zkouším všelijaké polohy na řidítkách i mimo, ale stále mi to nejde. Na kole snímač funguje a i cvaká, když magnet projde kolem senzoru. Když tachometr přiložím přímo na senzor, tak rychlost ukáže, ale pokuď se vzdálím dále než 2cm, tak už neukazuje nic. Poraď te mi prosím Vás, už jsem z toho jelen... :-( Děkuji.
To vypadá na zmetek, netrápil bych se a raklamoval bych ho, buď to jako reklamaci přijmou, nebo ti vysvětlí a předvedou jak to má být, ale budeš mít jistotu.
Hmmm... To mě moc nepotěšilo, dneska přišel z netu, to abych ho poslal zase zpět... :-(
No jo, bezdrátová technika, někdy ty vysilače a přijimače nefungují jak by měly.
Ještě jedna možnost, tam kde jsi to zkoušel, nemáš nějaké rušící vysilače, vysoké napětí apod.? Mě jednou rohodil jeden amatérský vysilač se zesilovačema cyklocomp tak, že už se z toho nevzpamatoval a pak už občas blbnul.
Zkoušel jsem to v pokoji, kde mám jen PC, ten by to snad rušit neměl, ne?
Ještě bych zkusil nové baterie. Můžou být vybité dlouhým skladováním.
No taky mě to napadlo, jenže by to ten stroj měl ukázat, jak vysílač, tak přijímač má hlásit stav baterie, když je slabá... :-( Ale zkusím to...
Skutečně bych se také přimlouval za ty nové baterie. Obě. Jak ve vysílači, tak i v přijímači. V bezdrátech baterky odcházej rychleji a pokud, jak už bylo výše psáno, to bylo někde déle skladované, tak asi už nebudou stačit.
Nějak se vůbec divím, že tohle neudělal vůbec jako první krok...
Když mi něco elektrického nefunguje, tak se hned pídím po zdroji proudu. Když to je to možné, tak tam hned strkám čerstvé baterky...
Ne, že začnu zuřivě mačkat tlačítka, klepat s tou zatracenou bednou, a čekat, že třeba naskočí :-)
Víš zrovna včera večer kdy jsem se k tomu dostal jsem žádné baterky po ruce neměl, zkoušel jsem je mezi sebou prohodit, pač v tachoši nebyla strčená, byla ještě zabalená. Nepomohlo, ale zkusím kupit úplně nové. Spíš jsem to tu napsal, jestli není nějaká finta.
Jasně, napsal jsem to trochu nemotorně. Jenom jsem jaksi předpokládal, že jsi nejdřív vyzkoušel i tu výměnu baterek a potom se teprve obrátil s radou na toto fórum...
Proto ta má jízlivost ohledně nevyzkoušení těch úplně nejzákladnějších věcí a hurá rovnou pro rady od druhých ;-)
Finta - pokud by nefungovali ty baterky je eventuelne najit nekoho kdo ma taky sigmu a zkusit jestli se chyti jeho sensor s tvym prijimacem a naopak. Z toho bys pak mohl usoudit co nefunguje. Podobne sigmy by meli normalne vzajemne komunikovat Vysilac vysila porad to same, takze cil by si to mel umet prechroupat. My mame doma kazdy jinou a jde to.
Pokud bys tedy mel vadny ten vysilac, tak by se nechytal v tachosi a naopak.
Tak jsem tam právě šupnul nové baterky, jak do vysílače, tak do přijímače a zase nic... :-(
Nemusí se to spolu nejdříve nějak spárovat ?
Včetně toho, že v manuálu čtu tohle:
"BC 1609 STS zaklapněte do držáku. – Synchronizace je možná teprve tehdy, když je cyklistický computer zaklapnutý v držáku. Nuly ve zobrazení rychlosti a frekvence šlapání blikají. Existují 2 možnosti synchronizace rychlosti, frekvence šlapání:
1 Rozjeďte se, po 3 až 4 otáčkách kol se přijímač zpravidla synchronizuje s vysílačem.
2 Otáčejte předním kolem, resp. pedály, dokud nepřestane blikat zobrazení KM/H, resp.
zobrazení frekvence šlapání. Odstranění BC 1609 STS z držáku přeruší spojení.
Zobrazení TOO MANY SIGNALS: Zvětšete odstup od jiných vysílačů a stiskněte libovolné
tlačítko. Synchronizace se spustí znovu.
(Pokud by během jízdy přenos vypadnul a přestal fungovat, stiskněte prosím tlačítko MODE 1 na dobu delší než
3 sekundy, abyste spustili manuální synchronizaci. Na displeji bliká SYNCH RESET.)"
Dle návodu, otáčet předním kolem, dokud nepřestane blikat zobrazení KM/H, to je vše, mně bliká pořád, jen na vzdálenost 2cm to funguje, ale vedle pláště ho asi neumístím.
No nekdy mi to dela taky, musim s tim kolem zatocit poradne, - nebo se na nem proste rozjet.
Jak mas dany ten snimac na vidlici ? Nemas ho nahodou vystrceny dopredu - mohla by tam signalu branit vidlice, mel by byt od vidlice k tobe, smerem ke stredu kola.
No teď jsi mě málem dostal, ale v návodu je to pěkně nakreslené, že má být na pravé straně směrem dopředu, jsou tak i nápisy. Dokonce jsem se díval i na www.kupkolo.cz, kde májí fajné videa, kde jim to krásně funguje hned. Ale stejně jsem to zkusil jak jsi psal, dal jsem ho doleva, směrem dozadu a žádná změna, pořád vysílá pouze na 2cm.
Takhle jsem to přesně udělal...
http://www.youtube.com/watch?v=AuyxGKJ5O5M
Pockej pockej. U tubu si ted nepustim, ale ja to mam na kole na pravy vidlici smerem k jezdci. jestli to je napisem tam nebo tam nevim, na napisy bych moc nespolehal, ale kazdopadne to tak funguje, smerem od vidlice je to hrozne daleko, navic tomu vadi ta vidle - kreje signal.
..aby ti to nevysilalo ten signal do zeme :o)
No nedalo mi to a zkusil jsem to jak jsi psal a ani tak to nefunguje. Kukni na to video. Asi budeš mít něco jiného. Vzhůru nohama je to takové divné. Jak je to dáno dozadu, tak je to ještě dál. Řidítka máš přece jenom předsazené dopředu, tak to krásně vychází a viditelnost dobrá, vzdálenost 50cm v přímé ose, takže by to mělo fungovat. V návodu píšou vzdálenost až 90cm a uhel max. 30 stupňů, což myslím, že splňuji. Ale zajímavé je, že na ty 2cm to bere jak nahoru, tak dolů, měl jsem kolo vzhůru kolama a taky to fungovalo, jen bohužel do těch 2cm. Jinak na reklamaci mi odpověděli, že mě bude kontaktovat produktový specialista, tak uvidím...
Když vysilač funguje jen hodně omezeně a na mnohem menší vzdálenost než má, tak buď je signál rušený, nebo vysilač nemá potřebný výkon a to ani sebelepší baterky ani nějaké změny polohy vysilače nemůžou napravit. Když jsi vyloučil rušení, tak je špatný vysilač a to je na reklamaci.
No to mě napadlo hned, jen nikoho neznám...
Tak zkus nejakej cykloobchod treba ti to pujcej na vyzkouseni...rekni jim, ze jestli je to zmetek, vratis ho a koupis si ho u nich, treba je to motivuje nechat te to vyzkouset.. - nemusi to bejt stejnej typ.
Taky to vidim na baterky jednou mi prestal fungovat tachos behem jizdy. Myslel jsem ze mi treba upadl magnet, nebo nevim co. Pak jsem se smiril s tim, ze je baterka KO a najednou za pul hodiny zas zacal fungovat. Porad to nehlasilo ze bat je po smrti, ale nez jsem dojel domu zas to ukazovalo ze tam nemam snimac. Doma jsem tam hodil novou bat a slo to jak po masle. Zrejme chytla bat druhou mizu (bohuzel jen na par minut)
Jojo, z celý týhle debaty vidím jasnej závěr. Bezdrát mi už na kolo nesmí. Vydržel jsem to s podobnou Sigmou od října 2006, asi před měsícem jsem mu zkoušel domlouvat, až mě z toho bolely klouby prstů a nepomohlo to, spíš naopak, tak šel...:).
Osobně se mi to taky moc nezamlouvá. Za prvé se starat hned o dvě baterky najednou a za druhé mi ten vysílač přijde tak humpolácky velký, že bych ho asi hned někde urazil...
Tak to s tím vysílačem mě napadlo hned po koupi taky, ale kupodivu jsem s tím nikdy problém neměl, přitažený tím O-kroužkem k vidlici to drželo dostatečně a i když to bylo dost velký, tak jsem do toho nikdy ničím nepraštil.
Ale poslední dobou si to dělalo co chtělo. Obecně se dá říct, že jakmile venkovní teploty spadly pod nějakých +10 stupňů, tak se na to moc spolíhat nedalo. No a poslední dobou si to opravdu dělalo co chtělo i na přelomu dubna a května, kdy ty teploty byly rozhodně vyšší. A dávat do toho 2x až 3x za rok nový baterky se mi teda taky moc nezamlouvá, a o nový si to nikdy neřeklo, i když to mělo mít indikátor slabý baterie.
No urazit to se ti asi jen tak nepodari, taky jsem se bal, ale jednou mi prosla kolem vetev a ono se to akorat obtoci kolem vidle o kus dopredu, takze ti prestane snimat magnet a srovnas to raz dva. To fakt je v pohode.
Fakt je, ze indikator nikdy neidikoval o baterce nic, ackoliv byla ev. po smrti. Zkusil jsem ji totiz pro jistotu v hodinkach - maj stejnou a ty na me hned zarvali, at si ten zmetek ihned zas vyndam a poradne je nakrmim.
Jinak mi to taky blbnulo ale vzdycky to bylo bud pootocenym magnetem na dratu - to to spatne snim (na plochych dratech drzi kupodivu mnohem lip, na klasicky je to mizerne udelany), nebo tou slabou baterkou. Mame doma dva a oba se chovaji podobne. Jinak jsem rad, ze to je bezdrat. Nemam ten omotanej drat moc rad...
Nevím no... Sice netuším kudy všude jsi s tím už projel, ale sám občas proletím nějakým roštím, že bych se nějakého toho "záseku" o ten vysílač trochu bál. A když už ne přímo urvat, tak ho pootočit, to už jsem taky viděl a dotyčný to zjistil až po mnoha kilometrech a byl docela naštvaný, že mu to celou dobu nepočítalo :-)
Ty gumičky na upevnění u mne moc důvěry nevzbuzují, co nemám upevněné stahovacími zadrhávacími pásky, tomu nevěřím... Ale to je už jen můj problém :-)
Zase to ber tak, že už jeho fungování několikrát překročilo svojí záruční dobu, tak už měl nárok se odporoučet ;-)