Prosím o radu. Uvažuji o koupi nového crossového kola. V současné době sedlám stařičkého horáka,takže cokoliv bude pro mě pohádka. Ráda bych koupila crossové kolo max. do 12.000 Kč, pánský rám, odpružené přední vidlice, kvalitní konkstrukce (v rámci cenové relace), přehazovačku minimálně Shinamo Alivio. Moc toho zase nenajezdím,někdy uděláme s přítelem spanilou jízdu, ale průměrně tak kolem 40 km v létě tak cca 2 x týdně. Jsem na ženu trochu robustnější postavy - 173 cm/80 kg. Velice mě zaujalo kolo Kellys Axis Red model 2010 - viz. odkaz:
http://www.teamsport.cz/kolo-kellys-axis-red...
Libí se mi poměr cena/výkon a uchvátila mě barva. Můj přítel mě ovšem pořád kritizuje, že jsem se zahleděla jen do barvy. On sám má již 6 let crossové kolo trek 7200 a je nadmíru spokojen, hlavne konstrukcí. V jednom obchodě nám ale řekli,že už trek není to, co býval a Kellys Axis Red 2010 vřele pro mé potřeby doporučili. Ráda bych slyšela váš názor na toto kolo a případně doporučení něčeho jiného odpovídající mým potřebám a cenové relaci. Předem moc děkuji za rady.
Co já mám zkušenost tak Kellys je dobrá značka, ale do terénu nic moc. Pokud ale jezdíš hlavně pevnější cesty a silnice, tvrdší terén jen občas, tak bych se tvé volby nebál :-)
Jezdím převážně po silnicích, to už musí být, abychom třeba vyjeli na nějakou prašnou cestu. Ještě bych možná uvažovala o typu o třídu lepší a to kolo Kellys Neos model 2010. To už je postavený na Deore. Jen si říkám, jestli to už není zbytečný, protože tam bude asi rozdíl jen v tomto osazení a jak mi bylo řečeno v obchodu, žena nevyvine takový tlak na kolo třeba i jako muž. Mě jde jen o to, abych zbytečně neplatila jen o 2 000 Kč víc a v podstatě to ani nepoznán a nevyužiji. Vzhledově se mi víc líbí to Axis. Zde je odkaz na kolo Kelly Neos model 2010:
http://www.prodejkol.cz/kellys-neos-red-2010
No nevím, ta barva je dost hrozná. Já raději černou:
http://pcshop.pells.cz/sport/default.asp?cls...
Stojí o dva litry míň, a funguje to úplně stejně.
A nejvíc jsem příznivcem pevné vidle na crossu:
http://pcshop.pells.cz/sport/default.asp?cls...
Ve všech parametrech lepší, než Tvůj výběr, mj. o tři(!) kila lehčí.
V této cenové relaci bude funkce pevné a "odpružené" vidlice téměř stejná...
Už jsem tady psal - nekoukej na to bikersky. Ta "odpružená" vidlice na treku nemá zas ty funkce potřebné v technickém terénu. Stihne ale pobrat pasti na našich skvostných asfaltkách. V Německu bych taky jezdil na pevný, ale tady u nás je i ta pastička, co tam mám k nezaplacení. A přitom je neporovnatelná s tou na horácovi.
Co je ti platná vidle, když to schytá zadek a páteř přes neodpružené zadní kolo. Buď vyhýbat nebo vestoje.
Projeď si třeba v Orlických z Luisina údolí do Zdobnice. Buďto pojedeš krokem, nebo celou cestu vestoje :-/ A takových záplatovaných a vytlučených cest jsou mraky i jinde. No a na záda mi dobře pomáhá slušnější odpružená sedlovka. Tatáž funkce. Nežehlí, jen pochytává přehlídnutý rázy. Na pevným bych tam vůbec nelez...
S odpruženou sedlovkou dohromady je to jiná situace. Tím je to pak celkem vyrovnané k té hůře funční odpružené vidlici.
Odpružená sedlovka ale také není pro každého. A pak také otázka jakou použít. Paralelogramové Suntourky jsou levné a fungují, ovšem kvalita provedení je příšerná a neustále řešit, jak to vrže, nové dorazové gumky, které nic nevydrží (staral jsem se cca 3tis. km o odpruženou Suntourku a už nikdy více).
Takže pak jedině Cane Creek Thudbuster LT, ale to už zase leze do peněz (i když pořád o dost levnější než jít cestou fullu).
A bez odpružení je samozřejmost, že všechny rozbité úseky jedeš ve stoje, s tím nic neuděláš.
V tomhle ale nevidím problém, aspoň to donutí častěji se zvednout ze sedla a tím změnit pozici.
Tady stejně odpružená pochybné funkce moc nepomůže. Zmenší trošku co odnesou ruce, ale přehlédnout něco opravdu většího na silnici je stejně průšvih.
V tu chvíli můžeš prorazit už přední kolo a klidně s okamžitým pádem. A když náhodou přední vydrží, tak to odnese zadní.
V tomhle ohledu je pevná skoro lepší, protože to s ní není příjemné ani v né tak extrémní situaci a tedy zvyká a nutí jezdce udržovat pozornost.
Moc nesledovat kvalitu povrchu si dovolím na silnici až na 140mm fullu s objemnými plášti. A ani tam to není 100%. Ještě do nedávna sjezd z Chrástu k Dolanskému mostu (normální široká silnice, ne zase tak úplně vedlejší) byla takový tankodrom, že projet to nejhorší stopou nebyl dobrý nápad ani na tom 140mm fullu i když si na to byl připravený.
Tohle byl opravdu extrém, auta tam jezdila asi 200m úsek krokem a i tak s velkými problémy.
Úsek je částečně spravený (tzn. nejhorší pasáž má kousek nového povrchu v celém pruhu, pak sem tam některé díry zadělané samostatně a některé menší zůstaly).
I na biku na HTčku s dobře fungující odpruženou je nutné dávat opravdu pozor, jinak snadno může následovat i ten pád.
Když to nějak pobere vidlice, tak to pak extrémně kopne zadním a klidně letíš.
Na celopevňáku se mi tyhle krizovky s přehlédnutí v podstatě zcela vyhýbají, jak si dávám větší pozor.
A hlavně když už něco přijde (velká díra v asfaltu), tak s pevnou je už okamžitý reflex to skočit (stejně jako na silničce), protože tam nic jiného dělat nelze.
Pohodlí taková špatně funční odpružená moc nepřidá (na menších nerovnostech, přes které se to běžně pouští se třeba ani nehne).
Pohodlí paradoxně přinese více karbonová pevná (nebo i některé ocelové), které hezky tlumí vibrace (překážku samozřejmě žádnou nepoberou).
A je to váha navíc a pokud jsou kotoučovky tak problém navíc (v tomhle případě naštěstí v-čka).
Já už se ale dopracoval k tomu, že nevyrovaný předek a zadek je prostě hodně divný. A HT s odpruženou (nebo cross s odpruženou) mi přijdou prostě naprosto divné.
Buď full nebo celopevňák.
Už jsme to tady pitvali minule. Každému sedí něco jiného. Fulla mám, ale na silnici s ním lezu jen v nouzi nejvyšší. Trek mi na ní sedí mnohem víc. Nejradši bych žiletku, ale to bych si u nás moc nezajezdil (nebo jen někudy). Tohle je prostě přijatelný a PRO MNE už léty odzkoušený kompromis. Případným tazatelům to nedávám jako jedinou zaručenou variantu, jen jim píšu svoji zkušenost. I s ohledem na to, co chtějí jezdit. Však když někdo míří zásadně víc na polňačky a do terénku, od trekové vidle bych ho sám odrazoval.
Koukám, že se to tady svrhlo v pěknou přestřelku mezi pevnou vidlicí a odpruženou. Asi takhle, je mi úplně jasný, že od toho nebudu čekat nějaký zázrak, ale zase kupovat nové kolo bez odpružené přední vidlice, což už dneska mají i hrozné Olprany, mi přijde jako krok zpět. Nečekám od toho nějaký zázrak, do teď jsem měla horské kolo bez odpružené vidlice, takže jsem na drncání opravdu zvyklá, ale přeci jen bych jí tam opravdu chtěla mít. Jezdím z 99 % silnice a většinou opravdu ne tankodromy! Vraťme se spíš k výběru značky kola a typu. Ty Pellsy mi vůbec nic neříkají, a popravdě řečeno, se mi to Crono moc nelíbí, hlavně je také postavené na Aceře, což určitě nechci. Minimálně Alivio. Nikdo jste mi také neřekl názor na ten typ o třídu lepší, jestli se to vůbec vyplatí vrážet do něho o cca 2 tisíce víc a rozdíl asi bude jen v tom, že je postavené na Deore a teď jde o to,jestli ten rozdíl vůbec poznám a hlavně využiji. Vzhledově jak jsem řekla, se mi víc líbí Kellys Axis Red 2010 než Kellys Neos 2010. Poznámka, jsem přeci jen holka, takže opravdu kombinace s červenou je můj favorit. Pište dále své názory a tipy na kola odpovídající mým požadavkům. Pořád jsem zahleděná do Kellysů :-)
Myslím, že v tomto případě je pro tebe ten Axis red zcela ideální kolo.
Souhlas, to kolo je na udané použití dobré.
Tedy až na tu odpruženou vidlici :-)
"Jezdím z 99 % silnice a většinou opravdu ne tankodromy!"
Tak přesně na tohle je ta odpružená akorát 1kg zbytečné váhy navíc a starosti se servisovaním. To ty samozřejmě víš, to je pro tazatelku.
Díky za odpovědi, asi bych do něj šla..ještě to nechám projít hlavou, ale jsem ráda, že mi ho nikdo přímo nezavrh. Jde mi jen o to, abych třeba nekoupila kolo, co v týhle cenové relaci je předražené a není moc kvalitní. Pokud tento typ Kellysu této cenové relaci odpovídá a pro potřeby mé osoby plně stačí, tak budu spokojená. O nic víc mi nejde, protože nekupuju kolo na 2 roky.
Tak moment, já nikde nepíšu, že není předražené. A krom toho je hrozně těžké. Ale jestli trváš na odpružené vidlici, přehazovačce min. Alivio a líbí se ti červenočerná kombinace, tak je to pro Tebe ideální kolo.
Jinak úplně stejně ti na silnici poslouží kterékoliv z těchto:
http://jizdni-kola.heureka.cz/srovnani-produktu...
zkusil bych se podívat po starších modelech, já jsem např. ženě koupil
http://www.bikeparkmost.cz/vyprodej...
a jede super, lehké solidně vybavené a za 11k,
teď koukám, že už ho mají jen za 10k, navíc sem ho koupil sice po netu ale blízko svého bydliště a tak ho měla i se všema výhodama kameného obchodu
Tak jsem byla v jednom obchodě, kde před lety můj přítel kupoval svého TREKA. Neřekli mi přímo, že je Kellys špatná značka, ale prý oproti GT se to prostě nedá srovnat. Doporučili mi kolo GT Transeo 3.0 model 2011 - viz. odkaz:
http://www.mojekolo.cz/28300-transeo-3.0-v...
Zajímal by mě Váš názor na toto kolo i to, co mi řekli, že se Kellys s GT nedá srovnávat. To GT jsem si i projela, ale těžko můžu srovnávat, když to Kellys neměli a nemohla jsem si ho projet. Dávejte rady..stále vybírám a opravdu nevím. Případně jaké další značky a typy kol byste mi doporučili?
Tak jsem na tom jak ty 4 obchody 4 nazory ....
rekli my nakonec asi ze nejlepsi sou superiory -kvalitni ram vybava ujde a je to kolo montovany v cesku asi pujdu do tohoto http://www.bikeprodejna.cz/41655-superior-rx... de koupit uz za 10,5 kellys am pry horsi ram ale nevim
Mám druhý rok tohle kolo http://www.mojekolo.cz/8231-gt-transeo-2.0-v-brake a jsem spokojený. Na začátku jsem měl 106 kg a zvládlo mě bez problémů. Jezdíme po cestách, polňačkách i dovolená na těžko.
Rozhodně bych nekupoval kolo bez přední odpružené vidlice. Pokud chceš jezdit po nových asfaltových cyklostezkách tak ano, ale jak vyjedeš někam na polní cestu, tak tě zachvilku budou bolet ruce a hlavně dlaně.
Já jsem celý život zastáncem značky Author. Na příští rok budu kupovat opět nový a celokarbon. Ale to je jiná třída. Author má opravdu bohatou nabídku modelů a za různé ceny. Jsou to fakt spolehlivá kola. Jen se stačí podívat na nejprodávanější značku u nás. Ale to je pouze můj osobní názor. Hlavně máš v každém městě na Authora prodejnu a servis. Což je také důležité.
Ano, Author má nejlíp zmáknutý marketing. Je nejvíc vidět a proto ho lidé nejvíc kupují.
Ale kola nejlepší určitě nemá. -)
Na co potřebuješ v každém městě autoráckej servis ? (Zvlášť když jsou ty kola tak moc spolehlivý :-))
Garančku uděláš tam, kde jsi koupil a pak už je to fuk. Komponenty jsou u všch značek univerzálně šimaňácký a co chceš jinak servisovat ? Je to reklamní bublina, nejsou ničím vyjímeční proti jiným značkám.
Tady je každej strašně chytrej. Nejíc toho nakecají lidi, kteří si sednou jednou za měsíc na kolo a dojedou si do vesnice koupit rohlíky a pak říkají jací jsou to bikeři. Že chlapáci?
Jasně že každý má na každnou značku jiný názor. Ale vy někde vídáte na Authora pořád reklamu?? Já tedy ne. A kdo z vás ho už měl a najezdil s ním za rok 4.300km vč. tréninků a závodů?? A byl naprosto spolehlivý a super!!
Hmmmm tak to se každý asi bavíme o něčem jiném že.
Víš podle pánů by si udělala nejlépe, kdyby jsi zašla do nějakého Hyparmarketu a koupila si kolo tam. Ale počkej si až budou akční slevy!! Protože to co ti tady radí co máš koupit je absolutní amaterismus.
Štěpi, štěpi, kde se bere najednou taková zloba? Že ti někdo kazí reklamu na Authora? Vždyť je spousta jiných, srovnatelných výrobců a rozhodně to nemusí být marketový šunt, jak tady podsouváš.
PS. 4300km za rok? to tady jezdí každej druhej, to neni nic moc. Jestli chce někdo jezdit závody, jak píšeš, potřeboval by natrénovat alespoň desítku, takhle to spíš vypadá na závody od hospůdky k hospůdce a občas pro ty rohlíky :o)))
Trochu zklidni a popřemýšlej než začneš psát něco čím se akorát zesměšníš. A v čem nemá ronda pravdu? Rozpovídej se. O obchoďákovým kole tady píšeš jenom ty, nikdo by někomu tady takovou blbost neporadil. Zajímalo by mě jaké jezdíš závody, když ti na to stačí najezdit 4.300 km za rok, možná o jednom vím, má to asi 10 km, jede se po úplné rovině po luxusní lesní asfaltové dálnici a start je u jedné hospody a cíl u druhé.
4300km tu najezdí kde kdo a není to nic vyjímečného. Já třeba letos už 4300km mám dávno a bude snad k 6tis. km.
Celkově se už blížím ke 100tis. km a nemyslím si, že bych najížděl nějak hodně. To se mohou chlubit ti, co dávají tak 10tis.+ na biku nebo 15tis.+ na silničce. Tam to už začíná být opravdu hodně.
Ale on Author je něčím vyjímečný. A to vysokou cenou :-)
PS: Jeden Author tu doma taky máme a to už starší Egoist 2004. Byl koupen s dost velkou slevou (něco přes 30%), dnes už bych ho nevzal ani za tu cenu. I přes tu slevu se dalo i tenkrát koupit lépe. V té době jsem ale neměl žádné tušení, že existuje více zahraničních značek s přímým prodejem (mám na mysli kola jako Canyon, Radon, Poison, atd.). A tedy tenkrát se mi ta koupě zdála výhodná.
Pokud není na Author sleva, tak ho řadím k jedné z nejhorších značek v poměru cena/výkon.
O fullech ani nemluvě. Tam po cca 10 letech nebo jak dlouho už mají nějaký full v nabídce se konečně dopracovali aspoň k průměrnému už celkem fungujícímu rámu, po těch několika předhozích hrůzách.
O authorech se raději bavit nebudeme, ale chtěl bych rozporovat tu přední vidlici. Já bych naopak V CENOVÉ HLADINĚ DO 12000 nekoupil kolo S odpruženou vidlicí. IMHO nemůže bejt tak dobrá, aby to nebyla jen váha navíc a vyšší riziko poruchy...
A pokud tě na polní cestě po chvilce bolí ruce, máš špatný tvar rámu nebo chybnou délku představce. Zachraňovat to vidlicí je nejdražší a nejhorší možné řešení.
Líbí se ti Kellys? Projeď se na něm a když ti bude vyhovovat, není co řešit a jdi do něj. Pokud tvůj přítel bude protestovat, vyměň přítele. :-)
Tohle kolo rozhodně memůžu doporučit. Vím, že v této cenové relaci si člověk nemůže moc vyskakovat, ale vidlice z řady NEX je i zde tragédie. Je velmi těžká a nepříliš funčkní. Hledej kolo s vidlicí NCX nebo si trochu připlať za kolo s vidlicí NRX. Vidlice je i crossového kola zásadní komponent, který podstatně ovlivňuje fukčnost, hmotnost a životnost kola. Dalšími slabšími komponenty jsou kliky a náboje.
Vím, že mě tady zase někdo napadne, ale šel bych do tohohle - je to všechno v akci a běžná ena je právě kolem 12000 Kč ,-
http://www.m-bikeshop.cz/m-bikeshop/eshop/2-1...
http://www.cyclo.cz/zbozi/5497/Crossove-kolo-28...
Za zbytek bych dokoupil doplňky.
anebo bych přihodil 15 stovek a koupil toto:
http://www.kupsikola.cz/leader-fox-paradox-disc...
Sice asi neporadím přímo na dotaz, nechce se mě kvůli tomu zakládat extra téma, ale cenová hladina je cca stejná, takže tuhle mě v místním cykloobchodě za výlohou praštilo do očí tohle:
http://kellysbike.com/index.php?id=cz_archive...
Kolo je letošní model, s nějakou slevou asi za 10.000,--. Mě na první pohled dostala kombinace ceny kolem deseti tisíc, hydraulických kotoučovek (v první chvíli jsem si myslel, že jsou to mechaniky,ale ouha) a přehazovačky Altus. Zbytek jsem nezkoumal, ve výloze to bylo natočený tak, že nebylo dost dobře vidět, co je tam za střed, kliky,náboje, atd...
Ale přijde mi to trochu šílený...
Máš pravdu, je to šílené kolo. Hydrauliky nejsou žádná výhra (navíc je to základní model, nejsou tedy nijak drahé) - jsou ale zbytečně těžké, jejich výkon tenké pláště stejně nedokáží přenést na povrch, přese jen jsou proti véčkám dražší, takže na to doplácí ostatní komponenty (kliky...), výsledkem je tristní hmotnost přes 14 kg.
Šílený ? Tak to se podívej i na jejich "vyšší" modely MTB ;-)
Už se to jinde probíralo, kolo za 24tis a Altus + Acera na tom... To se fakt někdo zbláznil :-/
Ale XT šaltr, tak to je naopak v pořádku, do reklamního letáku tak akorát :-)
Bohužel crossová kola nejsou bolestí jenom Kellysu. Mají s jejich osazením problémy i renomovaní výrobci, nevyznají se např. ve vidlicích. Nebo to spíš berou marketingově - jako zákazníka berou někoho, kdo se v kolech moc nevyzná, takže jeho orientace končí u pořadí sad Shimano, které rozpoznává pohledem na přehazovačku. Pak je běžné, že na kole je vidlice levnější než přehazovačka, výběhové kliky na čtyřhranu, mizerné neznačkové náboje...Případně nadchnou neznalého zákazníka levnými kotoučovkami.