Zdar světoběžníci.
Po několika letech jsem dojezdil Schwalbe Marathon XR. Hledám něco s menším valivým odporem a větší nosností. Zatím jsem jezdil rozměr 34-622. Na penězích záleží. Dík za nápady.
Jindra.
A ještě přidej, kam se chystáš na cesty :o)))
V létě se chystám do Polska a v zimě snad do Afriky. Nechci to zakřiknout.
Zatim jsem to neresil. Po severni Evrope jsem jel polovinu na obyc rubene s hladsim vzorkem za 200 kc (4000 km). Az jsem ji projel na skrz koupil jsem v marketu novou - nejaka cina a na ni dojel domu.(cca 5 000 km).
Já mám jednu starší Rubenu na horákovi co jsem s ním dřív jezdil dovolené. Jestli neudělali pokrok s váhou a odporem, tak si radši připlatím.
Na silnici bych koupil něco takového:
http://www.bikesport.cz/cz/plaste-a-duse-trek...
nebo podobného, dělají i s reflefním proužkem (asi +50 kč).
Mám podobný model (starší - už není v prodeji) a naježděno vzadu 11kkm, vpředu 13kkm. Zadní už je sjetý dost. Za celou dobu jen jeden(!) defekt vzadu. Mají nějakou protidefektní úpravu.
Ty ceny za Continentaly jsou docela sympatické!
Papírově nejvyšší nosnost mají od Schwalbe Big Apple. Ale imho je to pro singl kolo, i naložené, docela jedno. Ty Apply mám na tandemu natěžko a snesly to v pohodě. Na rozdíl od jiných.
U singl kola to musí být úplně fuk, když nosnost plášťů udávaných u Schwalbe je pro ten jeden plášť.
A myslím, že žádný typ Marathonu nemá ani v nejužších rozměrech uvedenou nosnost pod 100kg.
A tady i při nějakém horším rozložení na přední typu 65%:35% (běžně bývá spíše tak 60%:40%) to vychází na 155kg, co může mít komplet jezdec + kolo + bagáž.
A jakmile sáhne po širší verzi, tak je to u všech Marathonů kolem 140kg (někdy i 150kg).
A tady to vychází při tom horším rozložení na 215kg.
Při lepším rozložení (více váhy na přední než 35%) to pak budou ještě o dost vyšší čísla.
Prave jsem na Marathon Supreme prezil Odra-Nisa. Ja, kolo a naklad bywoko 150kg, ruzne panelky, sterk, obrubniky, kostky, diry, vsechno prestaly se cti...
Já jsem je měl v létě na stejnou trasu při zhruba stejné zátěži a též naprosto bez problémů.
Zdá se ale, že jsou citlivé na podhuštění, i bez zátěže jsem 2x píchnul během jediného odpoledne.
Spíš náhoda. Najel jsem ještě na 26tce celopevňáku na Supreme 2" necelé 2tis. při 30/40psi, tedy na spodní hranici doporučeného rozsahu a to bez jediného defektu. A bylo v tom i pár desítek kilometrů náročných terénu na pořádných šutrech.
Objednal jsem si je (ty Supreme) v rozměru 37-622. Už se na ně těším!
mě se ho podařilo propíchnout na lehu /zatím/ jednou, ale to jsem najel na samořezný 5 cm vrut, který /nechápu/ musel být na stojato ve škvíře mezi panely, prošel pláštěm a vylezl na boku, díky hustému kordu nedošlo k vážnějšímu poškození, díry jsem odlepil záplatami na duše a jezdím dál
Tak po prvních 100km dělá Schwalbe Marathon Supreme to co jsem chtěl. Má zjevně menší valivý odpor než XR a adheze na asfaltu je opravdu dobrá.
Mile mne překvapilo jak Supreme v kombinaci s pevnou vidlicí pohlcuje otřesy na dlážděné cestě.