myslím si,že byla špatně organizovana viz vinohradská ulice kde je cyklopruh a většina ůčastníků jela roztažená po celé šíři vozovky kdybychom jeli v pruhu pro cyklisty po2tak by nedocházelo k nepřijemným situacím ze strany řidičů a zároven bychom dokázali,že se umíme chovat našla by se i jiná místa např.Spořilov a bus Mhd s cestujícími nechápu proč ho někteří ůčastníci nepustili.nebo pruhy na křižovatkách mi jeli rovně a většina lidí zabírala i odbočovací pruh a nakonec křižovatky padla červená a my jeli takto to třeba v jiných městech evropy nefunguje tam padne červená a všichni stojí i když křižovatku projede celý peloton na3x.Jistí lidé z nejmenované organizace by se nad tím měli zamyslet a říct to před odjezdem a bude nám všem lépe.
Kontrolní otázky:
Jaká byla délka pelotonu na Vinohradské?
Kolik bylo vozidel zaparkovaných v pruhu pro cyklisty?
Na Spořilově najížděl řidič autobusu do cyklistů. Je vcelku logické, že mu bylo zabráněno v najíždění 12titunovým kolosem do lidí.
Odbočovací pruhy je potřeba ucpat, jinak se tamtudy motoristé pokoušení cyklisty podjet a na konci odbočovacího pruhu se nacpat do průběžného. Výsledek je tedy stejný (je ucpaný průběžný i odbočovací pruh. Akorát jedna varianta je o dost bezpečnější.
Ano na červenou se projíždí a pokud je mi známo, je to na cyklojízdách standardem v celém Světě. Pokud tvrdíš, že "v jiných městech Evropy" se cyklojízda na světlech roztrhá, tak prosím napiš v jakých. Já je neznám a to na Cyklojízdy jezdím 10 let. Ostatně si ani nedokážu představit jak projíždějí křižovatku na 3x (jakože zastaví za křižovatkou)?
Vzhledem k tomu že nejmenuješ ani organizaci, ani lidi, tak mi není jasné kdo by se nad tím měl zamyslet.
organizace auto.mat.a ta země madarsko,město Budapešt
a nebudu se tomu vůbec divit až pojedem křižovatkou na červenou a z jiného směru padne zelená a někdo skončí pod koly.Pokud vím,ve škole nás učili že červená znamená STOP
V pořádku, jen by mě zajímalo jak by se takové trojí rozdělení cyklojízdy na dva kusy a její následovné spojení provedlo. Obávám se, že to přesahuje mojí představivost.
Mám si to představit třeba tak, že část cyklojízdy projede, padne červená, cyklojízda za křižovatkou zastaví (tím tuto větev ucpe), auta najedou do křižovatky, budou se snažit vjet do ucpané větve. Zůstanou trčet v křižovatce až zbytku CJ padne zelená, tak nikam neprojedou. žádný jiný reálný scénář mě nenapadá.
Můžu vědět, co si tady od tohoto tématu slibuješ?!?
Možná chce diskutovat?!?
No to mi právě nepřijde, protože co jsem o této cyklijízdě slyšela, tak byla poněkud kontroverzní.
Jednak nebyla ohlášena (či oznámena nebo jak se to jmenuje) a jednak tam byl onen již zmiňovaný konflikt s autobusákem (údajně nebyl jediný, ale ty ostatní nevybočovaly z určitěho "standardu"), kdy sami účastníci jízd porušili jakési pravidlo cyklojízd, že se nebude blokovat MHD a tady se zablokovala.
Navíc tento incident snad bude mít i jakousi právní dohru, to jsou zatím snad ale jen domněnky...
Vím, že se účastníkům cyklojízda líbila, ale je v ní mnoho ALE...
Ale je taky fakt, že jsem tam nebyla a že tohle vím jen z různých pramenů zprostředkovaně, nicméně od přímých účastníků.
Takže mě to nepřijde, že by si chtěl dotyčný jen podiskutovat - tato cyklojízda se značně vymykala těm ostatním.
A vzhledem k tomu, že o cyklojízdách se tady již namluvilo hodně a je to velmi kontroverzní téma a z úvodního příspěvku tak nějak nevyplývá názor samotného autora, tak by mě prostě zajímalo, co ho ještě k tomuto tématu zajímá nebo ho prostě jen tak baví zakládat témata k poštěkání...
Dík za informace z druhé strany. Dost mě zajímalo, jak to bude probíhat.
Připojím se k otázkám Hraboshe (on na ně neodpověděl, možná je myslel jen jako řečnické).
Kolik bylo účastníků této cyklojízdy?
Jaká byla délka peletonu třeba v té Vinohradské?
Kolik aut bylo v cyklopruhu zaparkováno?
můj odhad je 200-300.
Délka cca 150m. (pro srovnání: kdyby se stejné množství lidí přepravovalo auty, délka kolony by dosahovala 2km)
Počet aut v cyklopruhu nevím, jel jsem na druhé straně (u kolejí) a ani jsem neměl důvod se je počítat. Nicméně si nevybavuji den kdy bych jel Vinohradskou a nemusel se vyhýbat autům na cyklopruhu.
Takže zkoušet nacpat celou Cyklojízdu je holý nesmysl.
Dík. Takže:
1. 200 - 300, čili počet, který se bez problémů v pohodě do města vejde. Co třeba uvažovat příště o tom, že ti účastníci pojedou na danou akci po svých trasách s maximálním využitím cyklistické dopravní infrastruktury, která už existuje a na které (jak rád zdůrazňujete) se podíleli právě cykloaktivisté? Happening by se uskutečnil až na konci. Nestačilo by to? Možná by za těchto podmínek přijelo těch lidí víc?
2.délka 150 m: Srovnání s auty je v tomto případě irelevantní. Zajímalo by mě, jak dlouhý by byl peleton, kdyby cyklisté jeli za sebou s maximálním využitím cyklopruhů a cyklostezek, a jak moc by při tom bránili dopravě (tedy úplnému zastavení dopravy)?
A když už to musí být, nešlo by prostě účastníkům na začátku říct trasu a cíl, kde se sejdete? Myslíte, že by netrefili?
3. Škoda, že jste to nepočítal. Parkovat v cyklopruhu by auta neměla. Možná se pletu, ale myslím, že poukázat na skutečné nevhodné chování autařů parkujících v cyklopruzích, by mohlo být efektivnější, než naopak vlastním nevhodných chováním trestat autaře, chovající se podle předpisů.
Já vím, pak už by to nebyla Cyklojízda, ale prostě cyklojízda. Zkuste o tom pouvažovat.
Přesně tak, pak už by to nebyla Cyklojízda, ale pouze jízda na kole, po cyklistech by tudíž ani pes neštěkl.
Můj čistě osobní názor, nechci předjímat pohnutky účastníků Cyklojízd, nechodím na ně, prostě já osobně si myslím, že toto není spor mezi motoristy a cyklisty, ale hlavně mezi cyklisty a zvůlí politiků a magistrátních úředníků.
Dlouholetá politická realita, pražská obzvláště:( bohužel, čím dál tím víc nasvědčuje, že po dobrém, pouze pomocí voleb, to dál asi opravdu nepůjde.
Čím dál tím zřetelněji si uvědomuji, a mrzí mě to velmi, že pouze chodit k volbám nestačí.
A díky tomu si postupně čím dál zřetelněji uvědomuji hodnotu lidí, kteří mají koule na to, aby udělali něco víc, než jen hodili lístek do urny, kteří se, stejně jako naše politická reprezentace, nebojí pohybovat na hraně zákona. Nevím čím to je, ale na zvracení je mi z politiků, ne z cykloaktivistů.
Ja zvracim z obou skupin. Sam pises, ze to jsou defakto typove stejni lide.
IMHO je to v Praze z části i spor mezi motoristy a cyklisty. Většina řidičů s cyklisty nemá problém. Ale stejně velká část z nich zastaví v cyklopruhu, když potřebují. Ale taky je tu celkem velká skupina blbců v drahých autech, kteří cyklistům dělají problémy. Řekl bych, že na pár zástupců této skupiny jsme na cyklojízdě narazili.
No výborně, vy blokujete jízdní pruhy, křižovatky a veškerý provoz a ono jsou blbci, a nemnůže to být trochu i obráceně ?
Může, samozřejmě.
Zrovna v tom místě, kde došlo k tomu incidentu jsme jeli jenom v našem pruhu. A blbec to je proto, že nás neobjel jinudy, byla tam křižovatka na které mohl zabočit a vyhnout se nám.
Nejde o jednoho v konkrétní situaci, ten se občas vyskytne ledaskde, ale jde o tu skupinu řidičů v drahých autech co cyklistům stále ztrpčují život, tam asi bude trochu problém, jenomže zřejmě ne u těch řidičů, ale u cyklistů, kteří to takhle vnímají.
No a ta konkrétní situace na křižovatce, pokud měl podle pravidel přednost a chtěl jet rovně, tak proč by měl být blbec za to že nechtěl zahnnout a nějak vás objíždět.
1. Tak to uspořádejte. Já do toho nejdu, zkuste přesvědčit jiné.
2. Ne toto srovnání není irelevatní. Cyklisté jsou ohleduplní vůči svému okolí a zabírají výrazně méně místa. Je dobré si to stále uvědomovat a připomínat. Jedoucí cyklisté dopravě nebrání, protože cyklistika je jedna z forem dopravy.
3. Jakou formu poukazování na špatně parkující vozidla byste doporučila? Vyzkoušel jsem všechny možné metody a žádná se neukázala příliš efektivní. Velmi mě mrzí, že stále, po komunisticku, považujete shromažďování osob za nevhodné chování.
1. uspořádávávám to poměrně často a taky se toho často zůčastňuju. Prostě se parta domluví, že se někde sejde na kolech a pak odsud někam jede. Nikdy nebylo kvůli tomu potřeba kohokoliv omezovat.
2. Slušně jedoucí cyklisté dopravě nebrání...
3.Jaké metody jste vyzkoušel a jak jste měřil jejich efektivitu?
4. Jak jste přišel na to, že stále po komunisticku považuju shromáždění osob za nevhodné chování. Buďte tak laskav a komunistické smýšlení mi napříště nepodsouvejte.
1. v pořádku. Také jezdím s přáteli na výlety.
3. osobní domluvy, volání policie. Hodnotil jsem to úspěšností nápravy (tj. auto přestalo parkováním porušovat předpisy). Mizérie.
4. Jasně jste napsala, že cyklisté nevhodným chováním trestají(...) Nevhodným chováním jste měla na mysli účast na Cyklojízdě-shromáždění. Poslední velká skupina lidí, kteří shromažďování osob považovali za nevhodné a nežádoucí byli komunisté.
Cyklisté jedoucí např. na červenou dopravě brání obzvláště bezohledným způsobem.
Pokud ti nějaké špatně parkující auto překáží (např. parkuje před Tvou garáží), volej policii. Když ti nevadí, není potřeba to řešit.
Na spoustě míst se dnes nedá zaparkovat v souladu s úplně všemi předpisy, protože město na dostatek parkovacích míst kašle.
1. Ne oni dopravě nebrání, jen páchají dopravní přetupek.
2. to nefunguje.
3. pokud podle Tebe fakt že mesto kašle na dostatek parkovacích míst implikuje možnost porušovat zákony při parkování, pak fakt že město kašle na dostatek cyklistické infrastruktury podle Tebe implikuje možnost porušovat zákony při jízdě na kole? Nebo motoristé mají nějakou vyjímku?
ad 1. - Samozřejmě že brání jet těm, kdo mají právo jet. Pouze sobecky a bezohledně spoléhají na proslulou trpělivost a toleranci řidičů, že svého práva jet nevyužijí.
ad 2. - Funguje. Vyzkoušeno.
ad 3. - Zákony jsou vedlejší. Zaparkované auto se dá snadno objet. Cyklisty, kteří se hromadně nacpou do křižovatky na červenou a znemožní tak jet těm, kdo mají právo jet, má spousta lidí zatím morální problém rozhrnout a projet skrz.
1. Máš pravdu, motoristé má často brání jet tam kde na to mám na kole právo. A skutečně se sobecky a bezohledně spoléhají na prosulou trpělivost a toleranci řidičů...
2. Jak kde. Na okrajích Prahy docela jo, v centru na to kašlou.
3. Ano, autem na silnici se auto zaparkované v pruhu vyhrazeném pro cyklisty dá snadno objet. Nicméně na kole se auto zaparkované ve vyhrazeném pruhu objíždí o dost hůře. Auta, která se hromadně nacpou do křižovatky a znemožní tak jet těm kdo mají právo jet, má spousta lidí zatím morální problém objet auto nějakým ostrým předmětem.
A neni to podobne, jako s parkovanim kol? Parkujes je vzdycky tam, kde to je povolene, nebo ho obcas jen tak opres o cizi majetek (dum, znacku, strom, ...)?
Tim se nezastavam spatne parkujicich aut.
ad 2. Myslím, že si tohle většina lidí neuvědomuje. Kdybychom se takhle všichni vydali na stejnou trasu auty, tak bychom vytvořili pěknou zácpu. Většina řidičů by prostě přijala, že tam je zácpa a buď by v ní popojížděli, nebo by to objeli. Jakmile jede dav cyklistů (stejnou rychlosti jako ta zácpa) tak to vyvolává hromadu emocí a agrese. Proč nás ti blbečci neojeli po jiné trase? Proč do nás radši najížděli a troubili? Uznávám, že v některých částech naší trasy zácpy nebývají. Ale zrovna místě jedné kolize bývají zácpy dost často.
Napadla mě jedna taková blbá myšlenka. Kdyby za cyklojízdou jela velká dodávka, tak by IMHO většina řidičů byla mnohem klidnější, protože by je brzdil jiný řidič a ne cyklista.
Cyklisté rozhodně nejsou ohleduplní a jedoucí cyklista dokáže dopravě docela slušně bránit.
Z mého pohledu se mnozí cyklisté chovají v dopravě tak, že svoji jízdou po městě akorát tak rozvoji městské cyklistiky brání...
Jakože cyklisté svě okolí bezohledně zamořují smradem, hlukem a zabírají více místa než automobily? Kde se tací cyklisté ráčí vynacházet?
což ovšem nic nemění na skutečnosti, že jsou součástí dopravy a tudíž ji nemohou blokovat.
Pokud si to myslel takhle, pak jsi ale měl napsat původní příspěvek poněkud jinak.
Z mého pohledu pokud by měli cyklisti dodržovat pravidla a jezdit max. 2 vedle sebe, pak by zabrali mnohem více místa než auta, protože nemůžou být na sebe namačkáni řidítko na řidítko a kolo na kolo.
Navíc doprava by se zančně zpomalila, protože stejně jako u aut, tempo kolony udávají ti pomalejší.
Co by vznikalo při razantní jízdě choleriků domýšlet nechci a ani nebudu. A že cholerici jsou stejně v autech jako na kolech, to dokazujete při cyklojízdách.
Ne, formuloval jsem ho správně. Byla to jednoznačná (dokonce číslovaná) reakce na porovnání velikost prostoru, který zaberou cyklisté a kolik by ho zabrali kdyby sedeli v autech.
Při rozestupech mezi auty 5m (dost málo) a průměrné obsazenosti 1,3 osob na auto vychází 1 osoba přepravená v autě na 7,7m vozovky. Sice mi na přednáškách vtloukali do hlavy, že obrázek není důkaz... Ale: http://www.treehugger.com/files/2009/03/space...
Zatímco cyklista blokující celý pruh, před ním 100m místa a za ním 5m místo a 5m dlouhé auto, ať nežeru, s jedním člověkem, to jsou dva lidi na 110m vozovky. A to se vyplatí!
Obrázek ti mám namalovat, nebo si to představíš? ;-)
Bohužel si to představit neumím, protože tuto situaci v běžném provozu nezažívám. Standardem jsou stojící auta, které blokují celý pruh a cyklista, který se musí mezi nimi proplétat.
POZOR! Proplétání či jiné kličkování není dovoleno, když nelze jet při pravém okraji tak hezky stůjte a čekejte jako ostatní.
Ono hlavně není zakázáno, takže objíždění překážky (stojící vozidlo je překážka silničního provozu) samozřejmě možné je;-)
Odstavené vozidlo je překážka. Stojící vozidlo (v koloně) buď můžete předjet zprava po pravém okraji vozovky nebo za ním počkáte. Předjíždění "mezi pruhy" je zcela ilegální nápad.
Špatně. Vozidlo, které zastavilo, nebo stojí, se objíždí. Dále viz §16 z. 361/2000Sb.
Předjíždí se pohybující vozidlo. Všichni předjíždí zleva, cyklisté a fichtlové navíc mohou stojící vozidla předjíždět zleva. Podrobnosti viz §17.
Nepřihodilo se Ti něco? Zastávat se cyklistů 8-D
Ale já silniční provoz a život vůbec nevnímám jako třídní boj cyklisté vs. zbytek světa.
Čistě v rovině zákona: Každý řidič může předjíždět a objíždět stojící auto zleva, za dodržení relevantních předpisů (např. znamení o změně směru jízdy).
A mozna by na to mel mit i volny potrebny jizdni pruh, ne?
Podle mne volný jízdní pruh není podmínkou předjíždění. Pokud by byl, blbě by předjíždělo auto cyklistu, a v případě předjíždění cyklisty cyklistou je takový požadavek zjevně nesmyslný.
Proto žádný takový požadavek v zákoně není. Je na zvážení předjíždějícího řidiče, zda se tam bezpečně vejde.
To by ale znamenalo, ze i tam, kde je jeden pruh, bych se proste mohl procpat kolem jedouciho auta jinym autem.
Myslim, ze bude nejake omezeni. Mam pocit, ze nekde je neco o tom, ze [1 pruh; 1 2stope vozidlo] a ze jednostopa je mozno predjizdet kdyz...
Ale je fakt, ze si houby pamatuju... 8-)
IMHO se v Praze vetsinou toto predjizdeni kolony tyka centra, kde cyklisti jezdi vlevo po tramvajovem pruhu, ktery je oddeleny od pruhu pro auta obrubnikem, a na takto oddelenem pruhu se jezdit stejne nesmi ani pri predjizdeni.
Jinak mi definice v tom zakone prijdou dost nepresne, ale prijde mi, ze auto, ktere stoji v zacpe, neni auto, ktere zastavilo nebo stoji (viz definice pojmu na zacatku zakona), takze se auto v kolone neobjizdi ale predjizdi, tj. musi byt splneno vice podminek, treba pri zarazovani zpatky nesmi predjizdejici nikoho omezit, ale zakazane to samozrejme neni.
Pod pojmem "proplétat se mezi auty" si představuji něco jiného než jízdu po tramvajovém pásu (i když i tam je možno proplétat se mezi auty).
Beru zpět, auto stojící v koloně nevyhovuje definici překážky silničního provozu, neb není odstavené. Nicméně stojící či zastavené auto se objíždí, jedoucí se předjíždí.
Jak se v tom má vyznat obyčejný řidič, když v předpisech mají bordel i sami policajti i ministerstvo ? :-)))
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-51988340...
Ale přijde mi to na hlavu, podle mne by to pokutovat měli, ať si zákon říká co chce...
MP tu není od plnění obecní kasy, ale primárně od dodržování veřejného pořádku (psí hovna, opilci etc).
Že dopravka PČR svou práci fláká a MP kde může (místní úprava), tam vybírá je prostě fakt.
Světelná signalizace ovšem není místní úprava, a strážník si nemůže dělat, co si někdo myslí, že by měl, ten se musí striktně řídit zákonem, to má pan ocucman recht.
Jako sorry, ale když už MP může hlídat všelijaké různé přestupky, včetně těch dopravních, tak opravdu netuším proč by zrovna jízda na červenou měla být vyjmuta z jejich kompetence :-O
Semafor není jako pitomá značka s omezením rychlosti hned za vesnicí, kterou si policajti vlastně mohou vystrčit tam kam chtějí a pak za bukem chytat řidiče...
Nejde o filosofickou otazku, co je spravne, ale o dodrzovani zakona. Urcuje-li nejaky zakon, co MP muze, tak MP nemuze delat neco jineho. Pokud se nasi filosofove (ci spise filozofove) v parlamentu dohodnou, ze ma MP chytat na semaforech, tak asi musi zmenit zakon.
MP mohou v dopravě hlídat 3 jasně vymezené věci, nevidím jediný důvod, proč by neměli dodržovat zákon.
Už nyní si MP hrají na PČR a velmi často překračují své pravomoci. Z poslední doby mám dvě zkušenosti s MP, jednou v autě a podruhé na kole a v obou případech nepostupovali podle zákona a zároveň tvrdili něco co v zákoně není. V druhém případě mně dokonce nutil mu dát informace, na které nemá ze zákona nárok.
O.K., viz můj příspěvek http://www.nakole.cz/diskuse/13208-posledni...
OT:
Docela by mne zajímalo jak se pak postupuje v případě, že mne někde policajti típnou na kole, já budu držkovat tak, že mi nasadí klepeta a budou mne chtít odvézt na služebnu ;-) Co pak s kolem ? Přece nenechám bez zabezpečení válet na ulici věc za kolik desítek tisíc korun... Zámek na kolo samozřejmě nevozím, není v povinné výbavě, a stejně by tam to kolo asi moc dlouho nezůstalo ani k něčemu přivázané... Jsou povinni ho taky naložit a odvézt se mnou ?
Každý je povinen si přiměřeným způsobem zajistit dopravní prostředek, pokud to nemůže udělat a z rozhodnutí policie je zajištěn (předveden) musí se policie řádně postarat o veškeré věci dotyčného, které má, v tomhle případě i o jízdní kolo, pokud by to policie neudělala a došlo by ke zcizení nebo poškození věci, tak policie nese plnou odpovědnost za způsobenou škodu. Konkrétní policista pak dostane takový flastr, že se mu o tom bude zdát ještě asi 20 let, takže je velmi nepravděpodobné, že by se něco takového mohlo stát.
Lelek-nakole:
Teorie je sice krásná věc, ale trochu se obávám, že realita by dopadla trochu jinak... Policajti občas provedou mnohem horší věci, a to, jak potom dopadne jejich "potrestání", je docela výsměch :-/
To není teorie, ale skutečnost, v takovémhle případě odpovědnost za věci, které máš při sobě přebírá policie, zrovna tak i za kolo, které z nějakých důvodů nejsi schopný, nebo ochotný ho dostatečným způsobem zajistit. Kolo by měly naložit a odvézt, nebo hlídat dokud si ho někdo neodveze.
Ony ty tresty za porušení povinností jsou hodně citelné, ale je jedno jaký bude, ale když vznikne škoda na věcech, tak ji policie (stát) uhradí.
Lelek-nakole:
Já jim kašlu na uhrazení škody... Na kolik by mi asi to 3 roky staré kolo ohodnotili ? Za to, co by mi dali, si nové stejně vybavené rozhodně nekoupím... A v bazaru zásadně nenakupuji...
Takže bych rád aby mi tu mojí starou plečku "ochránili" v takovém stavu v jakém ji mám teď a nepřidělávali mi starosti jak s vymáháním případné škody, tak potom se sháněním dalšího kola ;-)
Jardo, ale to už píšeš úplně o něčem jiném, ty ses dostal od povinnosti policisty až k ocenění věci - kola a k určení jeho hodnoty pro náhradu škody.
Ty ses ptal jak by měla postupovat policie když tě zajistí a ty máš sebou kolo, tak jsem ti odpověděl, jaká je jejich povinnost.
Jenom doplním, že když uděláš pouhý dopravní přestupek a máš u sebe doklad totožnosti, tak tě nesmí zadržet a někam předvádět, k tomu policie nemá žádné oprávnění, teda pokud jsi je kvůli tomu, že tě zastavili nezačal fackovat :-)
Lelek-nakole:
Ale jo, to už jsem opravdu trochu jinde, to máš pravdu ;-)
To, co mne zajímalo, jsi mi už vysvětlil, takže bych to asi už uzavřel. Díky za osvětu !
I tak ale doufám, že tyhle vědomosti nebudu muset někdy použít v reálu a dohadovat se s nimi co musí a co už ne... ;-)
Myslim ze na prostoru 2 aut se npr. na krizovatce vleze (pri dvou cyklistech vedle sebe)asi 12 cyklistů naprosto v pohode. V autech to ted pred oknem byli 2 lidé. Trochu jsem vykoukl vydím sest aut z toho pouze v jednom aute jsou dva lidé, z toho jedna dodávka.
Pozor na dodávky. V těch se často vozí náklad. Tam prostě neplatí rovnice 1 auto = 1 kolo.
I v osobním autě se běžně vozí náklad, jaký průměrně zdatný a šikovný člověk (nikoliv trénovaný sportovec nebo nadšenec do nákladních kol) na kole prostě neuveze, nebo je nebezpečné vozit jej na kole.
Jestli potřebuješ častěji převážet náklady, stačí baterie, elektromotor a 50kg nákladu uvezeš raz dva.
Myslíš elektrokolo? Platit to bude kdo? Skladovat to budu kde?
Proč bych pořizoval něco tak drahého, nepraktického a překážejícího, když můžu náklad odvézt autem, které už mám a není ničím nahraditelné?
Nehledě, že ta elektřína se musí někde vyrobit. A když budeme jezdit všichni na eelektrikuuu, tak to bude sakra spotřeba. Co budeme pálit, abychom ji vyrobili?:-)
Vždy mě fascinuje, jak ekologisti nám všem cpou, jak jsou ty elektrokola a alektromobily ekologické....uf.
Myslíš auto? Platit to bude kdo? Skladovat to budu kde?
Proč bych pořizoval něco tak drahého, nepraktického a překážejícího, když můžu náklad odvézt na nákladním kole, které si mohu kdykoliv půjčit zdarma a není ničím nahraditelné?
Auto normálně parkuju před barákem. Zkus tam parkovat elektrokolo.
Na elektrokole můžu jet 200km k zákazníkovi a večer zpátky? (Resp. asi 250 protože s tím nemohu na dálnici, ale to zanedbejme.) V dešti, na sněhu? Odvezu na tom roční dítě? Kajak, pádlo hydro? Do Rakouska na prodloužený víkend?
To by bylo řevu, kdybych si na ulici zbudoval kůlnu abych tam odkládal věci. Ale když nechá někdo válet auto na ulici, tak je to v pořádku.
Prosímtě kudy po Praze vozíš náklad k zákazníkovi 200km???
Jj, prostě drtivá většina si z daní zaplatila silnice a parkovací místa, tak je normálně volně používá. Klidně si tam můžeš parkovat své kolo nebo auto taky, nikdo to v tom nebrání.
Já nemůžu jet autem, kam bych chtěl, třeba na hřebeny Šumavy (resp. mohu, ale musel bych si půjčit červený auto od Správy, a to není zadarmo), ty si nemůžeš postavit kůlnu na silnici (resp. rovněž můžeš, jen musíš správnému úředníkovi zaplatit za správné rozhodnutí).
Taková jsou pravidla, já jsem je nevymyslel.
Roční dítě odvezu ve vozíčku, v kočárku či odnesu v šátku.
100km ke tchýni a odpoledne zpátky?
OK, tak po městě. Odveze dítě ve vozíčku na plavání nebo na zahradu moje těhotná žena? (já jsem přes den v práci)
To je blbé že musíte mít dvě auta, my si to zatím zařídili tak že nepotřebujeme žádné. Ke tchýni dneska jeli rovnou navíc dní aby si konečně ode mne odpočinuli. Já přijedu až na víkend. Samozřejmě MHD používáme na delší vzdálenosti běžně. Možná by nám časem vyhovoval nějaký spíš nějaký car shering,když potřebu auta máme tak 1x měsíčně. Kdy čekáte přírústek do rodiny? My v prosinci, tak jsem zvědav jak to bude s dvěma dětma.
Nic nemusíme a dokonce nemáme ŽÁDNÉ auto. Vlastnictví auta je příliš drahé:-(
Jen nám před barákem parkují auta dvou firem, kdo potřebuje, ten do nich sedne. V podstatě henten karšérynk. B-)
Samozřejmě, část cest se dá naplánovat tak, že prcek jede na odrážedle, a pak se jede šalinou (= výlet + zážitek).
Tak to my teda dvě auta máme - každý svoje.
A nehodlám se toho vzdát, protože jinak by auto měl taťka a já bych ho vždy měla k dispozici jen když by bylo volné. Což teda je tak asi od 16:00 do 4:30 :o)))
s dvěma dětma to bude lepší, se pak se zabaví sami :D a třetí vám už ani nepřijde :)
Osobní zkušenost...
Ps : my si vystačíme s jedním autem
U nás je to tak, že auto má manželka a já mám kolo a MHD
Manželka cca 1/3 rodinné drobné dopravní obsluhy řeší na kole ( tak do 3 km) druhou třetinu pěšky ( škola je 1 km) a zbytek řeší autem.
Naše auto najede za rok zhruba o 15-20 procent míň než já na kole :)))
Ale nevzdal bych se ho !:oD
proc bych jezdil na prodlouzeny vikend do Rakouska?
A proč ne?
Prostě každy to ma jinak, takže všechny výše uvedené subjektivní argunety jsou mimo, protoze osobní zkusenost je neprenositelná. Opet naprosto zbytecná diskuze, hlavni akteri uz minimálně 4 roky maji konzistentni nazory.
Třeba proto, že u nás zrovna nic pořádnýho neteče?
Nebo proto, že u nás není sníh?
Jj, zrovna jedu na prodlouzenej vikend do Rakouska na kajak a prekvapive pri tom jedu autem :-) Jeden z mala duvodu, proc obcas jezdim po Praze autem je, ze nemam kde parkovat kajak u kanalu a na kole kajak vozit nebudu.
Mě to vysvětlovat nemusíš. To Hraboshovi se zodpovídej jakto že si nevypůjčíš zadarmo nákladní elektrokolo a nejedeš na nákladním elektrokole;-)
Chceš říct, že někdo půjčuje elektrokola zadarmo?!?
Kdo?!? Kde?!?
Hrabosh někde v diskusi psal, že si může kdykoliv půjčit kolo, ve kterém odveze náklad jako já autem (samozřejmě předpokládám srovnatelnou rychlost, bezpečnost a vzdálenost).
http://www.nakole.cz/diskuse/13208-posledni...
Ani by mne nenapadlo podezírat takové kolo z horších užitných vlastností než má auto;-)
To Joe: No jasne. Musis si ale pro nej do Praglu. Pak nalozis kajaky plus hydro a hura na Korsiku. Prece nepojedes autem, to by byl nesmysl a navic by to bylo neprakticke. Auto dokazes kolem prece zcela nahradit a coz teprve tim tajemnym elektrokolom. :o))) To je hotova vec.
Prostě každý máme jinou kulturu.
Mne to ježdění na kajaku pro pár metrů či km neláká. Mne by spíš lákala nějaká delší plavba. Ale brácha jednou našel u kontejneru vyhozenou starou skládačku a tak jel na kole proti proudu,nafukovací kajak na nosiči, pak se i s kolem nalodil a jel dolů.Jet na víkend autem do Rakouska na kajak, nebo na procházku někam 100km mi přijde zbytečné ježdění. Hodně se mi líbí takový ten opravdu sportovní styl - vyjedu z domu na kole, dojedou pod kopec, vylezou ho a pak to ještě na kole zvládnou zpátky.
To bych chtela videt, jak se nekomu vejde kolo na nafukovaci kajak :-)
Treba jsi jenom nejakou vodu v Alpach jeste nevyzkousel :-) Ta uzasna pruzracna modrozelena barva vody, skaly a kopce okolo, to proste v Cechach nenajdes... Ja nejsem takovej borec, abych jela za den jen 3 km, ja klidne ujedu i 20 km neceho lehciho.
Já byl taky vždycky spíš trampík. Naložit věci na týden, večer hovníček... Několik řek jsem takhle jel.
Skončila VŠ, zjistil jsem, že u táty v garáži visí kanoe a kajak. Tak jsem to odtáhnul na "rodnou" loděnici. A začal s nimi jezdit na vodě. Chtěl jsem na kanoi, nebylo s kým, takže na kajaku. Pak na turistické závody, vtjz, víceboje, čpv. Laminát trpěl, pořídil jsem plast. S tím už se dalo do Rakouska, pak do Slovinska, Itálie, na Korsiku. Lamináty jsem prodal. Když jsem poprvé letěl sedmimetrový vodopád, říkal jsem si, jestli tohle chci.
No a tak jsem si udělal háčka a před 14 dny konečně dovezl vysněnou červenou otevřenku. Už jen aby prcek udržel pádlo.
Náhodou... myslím, že tady ten odkaz už někdy byl, ale asi to už pár let bude:
http://www.cyklojachting.cz/foto/slozeni.html
Nebo takhle: http://mur.rajce.idnes.cz/2009-05-07_CRO_amp...
A na kole si pak dojet pro auto... 8-)
Jakakoliv jina varianta na trozku tezsi vode katastrofalne snizi ovladatelnost lodi.
A i tohle bylo jen takove splouchani.
No tak raz dva asi ne-e - přece jenom, je to zátěž, takže pojedeš pomaleji, budeš mít o mnoho nižší akceleraci a navíc - zabereš náhle místo za dva cyklisty...
Jo a kde se budou ty baterie likvidovat?!?
Není to náhodou nebezpečný odpad?!? :o)))
Vzhledem k tomu, že budu mít s motorem více než dvojnásobný výkon v porovnání s bezmotorovou variantou, tak tipuji, že odpich bude srovnatelný. Na šířku budu jeden cyklista a na délku asi o metr víc (s ohledem na rozestupové vzdálenosti irelevantní).
Přijde mi lepší mít jednou za rok nebo dva trošičku sajrajtu na hromádce (kde s tím můžu něco dělat, třeba to recyklovat), házet svinstvo po metrácích do vzduchu. Nebo máš dojem, že auta neprodukují nebezpečný odpad?
Ne, ale je trošku zavádějící u aut uvádět JEN mínusy, kdežto u elektrokol se najednou nad bateriemi mávne rukou.
Když uvádíš plusy, tak je také třeba uvést i mínusy, protože se sběrem a recyklací těch baterií se musí počítat.
Pokud vezeš v autě nějaký náklad, tak s tím problém nemám. Jenže po Praze jezdí hrozně moc lidí autem bez nákladu. Prostě si vezou zadek, aby nemuseli MHDčkem.
Možná proto, že MHD by byla některých případech drahá i zadarmo (nebezpečná, riziko infekce, ztráta času, kultura cestování).
Chápu, prostě snobárna.
Porad, jak se dostanu z Barrandova nebo z Nusli srovnatelne rychle do prace? Jak uvezu pripadne pocitace, ktere obcas musim vzit? Jak to udelat, kdyz se v praci zaseknu do 3 do rana?
Hele a nejezdíš jen tak náhodou z centra ven? Nejezdíš náhodou na okraj Prahy, kam moc veřejná doprava nevede?
Uznávám, že je potřeba hodnotit každého individuálně. Ale stojím si za tím, že lidí co jezdí po Praze autem úplně jsou mraky.
Občas vezeš počítače, občas pojedeš autem. A v noci jezdí taxíky.
Problem je, ze nikdy moc predem nevim, jestli neco povezu, nebo ne. A casto jezdim k zakaznikum rovnou z domu. Dnes je to napriklad MB, zitra - jestli spravne pocitam - tak najedu po Praze pracovne tak 100 km. A kdyz potrebuju mezi tim i pracovat, na kole bych to asi nedal. Pres 60 km se dostavam cca kazdy druhy den. A nikdo nebude cekat, az dojedu o hodku pozdeji, nikdo nebude nadseny, kdyz budu propoceny jako prase (drescode nam uklada byt minimalne v tricku s limeckem a v dlouhych kalhotach). A taky mi nikdo nezaplati spotrebak, spotrebovany pro firmu. A hlavne - nezaplati mi ani cas na ceste, ktera mi potrva bezduvodne 3x tak dlouho nez ostatnim.
Ale fuj, používat příklady ze života. Vždyť jim úplně bortíš jejich teorie;-)
Můj příklad ze života je ten, že na kole jezdím do práce každý den. A co si vzpomínám, tak za poslední měsíc u nás v kanceláři nikdo nenesl cokoliv těžšího notebook a pár papírů. To je ale hnus, takhle Ti bortit Tvoje teorie :-)
Teď nerozumím, jakou přesně teorii že jsi mi zbortil?
Ty mi tu tvrdíš, že prakticky všichni kdo jezdí do práce autem tím autem prostě jet musí. Tuhle teorii Ti bortí skutečnost, že u nás v kanceláři je spousta lidí, co si vozí prdel autem i když nic nevezou.
Už jsem to tu jednou počítal. MHD je vhodná pro lidi, jejichž čas, převážený náklad (stačí ukradený mobil nebo notebook s daty) a zdraví nemá velkou cenu.
V MHD mi ještě nikdy mi nic neukradli. Zato jsem četl spoustu článků o noteboocích s citlivými daty ukradenými z auta. Taky si nevybavuji že bych po jízdě tramvají onemocněl (což se nedá říci o cestách v autech s klimatizací). A výpary z měkčených plastů, bakterie ve ventilačním systému.. Mmmmh...
Ja v metru prisel o jeden mobil. Notebook v aute nenechavam. Klimatizace muze a nemusi byt skodliva - muzes ji nechat vycistit a pouzivat s rozumem. Kdo na Tebe v MHD naprska, to neovlivnis.
Na mě v metru nikdo neprská. Jak jsem psal, v tramvaji jsem žádnou chorobu nikdy nechytil.
Já třeba přišel o brýle pod jezem. A nuselský cikáni mě zkoušeli okrást na chodníku. Možná by se mělo zajistit aby všichni mohli autem zajet až do domů a nemuseli se exponovat na nesmírně nebezpečných chodnících.
Tak klimačku je třeba čistit a používat rozumně, to ti měl někdo říct.
Mě taky nikdo nic v MHD neukrad, asi nevypadám jako snadná oběť, jen jsem chytil jako kluk pár facek a kopanců od cikánů v šalině. Ale znám osobně několik okradených a oloupených.
A v Praze je to o život:
http://prazsky.denik.cz/cerna_kronika/ozbrojeny...
Slušnější auta se automaticky zamykají (u ostatních to jde manuálně), a odemknou se až při vystupování, takže pokud jsi v autě, nikdo tě nevybere. A nechávat ntb v zaparkovaném autě... to je na zvážení každého, kde a jak dlouho.
Myslíš, že je už za ty 3 roky nechytili ? ;-)
A co třeba ten případ kdy se nějakému chodci nelíbilo jakým způsobem k přechodu přijelo auto a jeho řidiče pobodal ?
Toho našli a zabásli. Byl to někdo, kdo bydlel v okolí a našli ho právě proto, že hledali člověka, který musel nutně vědět, že ten dotyčný vyjíždí z jednosměrky v protisměru.
Nevím, jak to bylo nakonec posouzeno - jeho reakce ale byle vůči situaci neadekvátní. Měl naváto a neustál, že na něj vyjelo v protisměru auto, když byl navíc na přechodu.
O tomhle případu byl dokument v rámci 112 nebo nějakého takového pořadu.
Nevím o tom. Kdyby to proběhlo tiskem, asi bych o tom věděl.
Např. http://aktualne.centrum.cz/zpravy/krimi/clanek...
A v bedně to taky bylo několikrát, včetně té 112 na N@vě...
Tohle je zas něco jiného http://forum.mujglock.com/chodec-kopl-do-auta...
hlavně že v autě to je naprosto bezpečné...
http://zpravy.idnes.cz/soud-potvrdil-piratovi-z...
http://zpravy.idnes.cz/dve-tuningova-auta...
Memu znamemu u benzinky nařizli gumy na aute, kdyz se rozjel na dalnici ruply, vystoupil a hned ho obrali o notebook, a dalsi veci.
Fuj taková hnusná realita. A prý je auto zcela bezpečné.
Nic není zcela bezpečné.
Bezpečný není dokonce ani sex.
Co s tím budeš dělat?!?
Já nic. To Joe má pocit že život v autě je zcela bezpečný. Zase nečteš na co reaguji.
Už jsem to tu jednou počítal. MHD je vhodná pro lidi, jejichž čas, převážený náklad (stačí ukradený mobil nebo notebook s daty) a zdraví nemá velkou cenu.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.05.2011
Autor: Joe-CUBE
To je stará známá finta. Medvědovi u mně nikdy neprošla, a Ty se nepoučíš, a zkoušíš to taky. Smutné.
6. Imago je figura šestá. Záleží v tom, že se místo odpůrce, jaký skutečně je, podvrhne jakýsi světu nepodobný hastroš, načež se tento hastroš polemicky vyvrací. Například polemizuje se s něčím, co potíraný odpůrce nikdy neměl na mysli a nikdy v tom smyslu neřekl; dokazuje se mu, že je pitomec a že se mýlí, na jakýchsi tezích, které jsou opravdu pitomé a mylné, ale nejsou jeho.
(Karel Čapek „Dvanáctero figur zápasu perem“, Marsyas, 1931)
Tahle diskuze nemá smysl.
Joovi i mne vadi pausalizace. Ne kazdy muze delat co chce. Dnesni doba ma na nas proste nejake naroky. Na kadeho trosku jine. Kdyz budes pro mne brat jako polehcujici okolnost, ze jezdim z centra na okraj, proc Joovi neuznat dopravu z Brna do Prahy? Zeptej se doma, jak je to s doletavanim za praci do ciziny. To taky nebude prilis ekologicke, hluci to, zabira zbytecne moc mista, ...
Proto píši že jedna dodávka - neslouží k přepravě osob. Ostatní auta naložena toho mimo notebook a kabelku moc podle mne neměla.
Tezko muzes hodnotit. Ja treba mam v aute zaparkovanem pred praci nalozeno cca 50 kg veci, ze kterych bych na kole mohl cast rozbit, cast namocit a cast by mi mohla byt ukradena, kdybych kolo s nakladem byl nucen nechat nekde stat behem navstevy uradu. A pritom vizualne jede jedna osoba v aute jen s notebookem. Mimochadem mam dnes bloknuta zada a 12kg brasnu s notasem jsem schopen nosit jen na kratke vzdalenosti.
A ted mi rekni - kolika z tech lidi jsi se byl zeptat, jaky maji duvod jet autem? Jestli nejedou nekam daleko, nemaji plny kufr, nejedou pro deti nebo vyzvednout pribuzne se zavazadly na nadrazi, nemaji u sebe vyplaty pro x lidi, ...
Takze to "podle mne" skoro nulovou vypovidaci hodnotu.
Skoro proto, ze obcas se vazne najdou jedinci, kteri jedou autem i 100 metru pro bagetu k benzince. Ale tech moc nebude.
Podle mě je v centru prahy hromada řidičů, kteří by tím autem jet nemuseli. Určitě je dost lidí, kteří vydají, že nic nevezou a přitom mají velký náklad. Ale je i hodně těch, kteří doopravdy nic nevezou. Přijde mi, že čím nabubřelejší kára, tím menší pravděpodobnost, že si tam dotyčný neveze pouze zadek.
Jenze to zjistis, az kdyz mu kufr otevres, nebo ho vyzpovidas. A treba taky jede vyzvednout dve deti do skolky. Aby se udelal nejaky validni pruzkum, musel by nekdo uzavrit docasne kus magistraly nebo jine komunikace a ridice po ridici prekontrolovat.
Tvoje děti jsou beznohé?
V tomto pripade se nejedna o mne. Ale na kolegu se nedostalo misto ve skolce v miste bydliste a deti rano vozi peknych par km. Predpokladam, ze to neni jediny pripad.
Tak je nažene do tramvaje. Ano s malými dětmi je cestování opruz a trvá mnohem déle než autem. Děti si ale musí osvojit různé sociální dovednosti, třeba jak se chovat ve veřejné dopravě a ve společnosti lidí vůbec. Navíc je to jen výmluva. Jsem zvědavý co bude říkat až za pár let bude vozit děti do školy.
No, kdyz musis na cestu pocitat kvuli MHD o cca 45 minut dele jednim i druhym smerem, staras se o rodinu a cestou nakupujes, divas se na to jinak. Dnes to neni jako pred 20 lety.
Když na to nemá čas, má se na děti včas vykašlat. Teď už je pozdě :)
Znám dva lidi, kteří vozí dvě děti do školky na longbiku. Jeden je vozí na normální kole, ale taky se s nimi už několikrát vysekal.
Takže jedna sociální skupina bude pracovat a vydělávat na ty ostatní, co si nadělají hromadu dětí, budou žít z různých dávek, příspěvků a příležitostné kriminality.
Uvědom si laskavě, že je to poněkud krátkozraká vize. Až vymřem, kdo na vás bude dělat?
Ale hlavne ze se bude jezdit na kole, ne? :o))))
Clovek samozrejme porovnava s lidmi v okoli ktere znam. Npr u nas v praci jeden ze 4 jezdi automaticky autem, pritom by mohl jet tak jednou max 2x za tyden. Dalsi taky celkem casto aniz by to bylo racionalni. Proste zvyk. V minule praci mne taky celkem takto prekvapoval jeden kolega. A to se pohybuji mezi lidmi ketri maji podprumerne prijmy. Lidi vubec nenapadne ze to jde jinak.
Počkej, ale my tu mluvíme o tom, že jsou podle pravidel max dva cyklisti vedle sebe a stojí řádně za sebou!!!
To se ti jich teda na pozici 2 aut 12 rozhodně nevejde.
Pokud se tu máme bavit o cyklodopravě ve městě, tak pouze za předpokladu dodržování pravidel. Striktně odmítám jakékoli předpoklady s ohledem na to, že cyklista se prostě protáhne všude.
Beru to i s tim rozestupem ktery mezi sebou nechali. A samozrejme nei auto jako auto - zrovna to byly nejake delsi. Ted tu stoji felicie a na kista dvou felicii by to rozhodne bylo mene. Potrebu dodavek myslim nikdo nepopira. Nakladni kolo je spise misto kufru normalniho osobniho auta. I kdyz kdysi jsem mel prevest ram 2x 2 m a do male dodavky se nevesel tak jsem to prevezl na kole - ale to jsem tlacil.
To ze se cyklista protahne temer vsude, nemuzes popirat /s vozikem porebuji ale s 1M/
největší předmět co jsem kdy asi na kole převážel je manželka :D.
Ale převoz TX-P55VT30E s úhlopříčkou 140 cm si tak nějak s kolem nedovedu představit :D a to ani při garanci roviny a dobrého počasí
To, že se cyklista protáhne všude, je základní vlastnost a výhoda cyklistické dopravy, kterou také pravidla provozu a infrastruktura v civilizovaných zemích přiměřeným způsobem zohledňují.
A když už jsme u těch pravidel, tak dva vedle sebe smějí jít chodci, cyklisté jedině za sebou.
To, že se cyklisté mohou protáhnout všude, nebo téměř všude, je sice výhodou, ale mnozí cyklisté toho i zneužívají svým razantním a riskantním způsobem jízdy...
Zrkátka má to své plus i mínus.
Bohužel, více je do očí bijící ten mínus...
ty nemáš papíry na motorku, viď?
To, co dělají cyklisti na kolech je skoro totéž, co na mašině. Prostě výhoda jednostopýho vozidla. když jsme s ena motorce zařadil do kolony aut, tak instruktor trhnul řidítkama, olízali jsme zrcátky vjeli do křižovatky atd. atd. a do ucha mi řval, že jedu na motorce a ne v náklaďáku :-D :-D
Jojo, zejtra si přečtu černou kroniku, když jsem jel dnes kolem 17,30 přes Netluky tak tam měli policjati silnici polepenou kartičkama s čísly, tu ležela přilba, tam ležely nějaký kusy bundy, v příkopě rozmasírovaná mašina na sračku a podle stop na silnici to bylo minimálně na ÁRO....
Chodili měřili a zapisovali, podle toho co jsem viděl to to přivalil od Hájku dole u koňskýho výběhu v šikaně se mu to vymklo a narval to v protisměru do zdi...
Jojo, zejtra si přečtu černou kroniku, když jsem jel dnes kolem 17,30 přes Netluky tak tam měli policjati silnici polepenou kartičkama s čísly, tu ležela přilba, tam ležely nějaký kusy bundy, v příkopě rozmasírovaná mašina na sračku a podle stop na silnici to bylo minimálně na ÁRO....
Chodili měřili a zapisovali, podle toho co jsem viděl to to přivalil od Hájku dole u koňskýho výběhu v šikaně se mu to vymklo a narval to v protisměru do zdi...
Kdyby měli účastníci cyklojízdy jedn třeba po té Vinohradské jenom v cyklopruhu, tak by měl peloton cca půl kilometru. Což by podle mě bylo výrazně nebezpečnější, než když ten peloton měl pouze 150m a nepustil mezi sebe auta.
Stojící auta tam byla myslím dvě. Mile mě překvapilo, že jich tam nebylo víc, zas na druhou stranu jsme jeli dost krátkých úsek Vinohradské.
V tom případě bychom jeli v levém pruhu, abychom umožnili odbočení vozidel do bočních ulic. Nicméně ti co by chtěli jet rovně by byli v pytli (kvůli špatně parkujícím vozidlům). Ale jo, tohle bychom mohli zkusit.
Myslím si také že na MHD by se měl brát zřetel a co nejméně ji blokovat. Npr. uz promýšlením trasy. Na všech križovatkách a přechodech špuntaři, na světelných křižovatkách Policie. Nebo to vymyslet jinak. Jizda vedle sebe mi prijde vyhodnejsi nez uplne zasebou. Stejne tak mi příjde pro hladší průběh cyklojízdy průjezd křižovatek celá jízda společně i když už je červená. Mozna na viceproude komunikaci pri male cyklojizde nechat jeden pruh volny, ale to zalezi na aktualni situaci. Problem je ze nekteri ucastnici se chovaji nevhodne a delaji ostudu - mozná také věc pohledu. Npř. Nebezpečná jízda po chodníku, projetí mezi lidmi vystupujícími z tramvaje, naprosto zbytečné najíždění na tramvajový pás. Jsou to postrehy z Ostravy a jako organizátorovi mi tohle dost vždy vadilo.
1. valná většina cyklistů dlouhodobě nedokáže jet v peletonech takové hustoty jaké jsou na fotografiích propagující menší zábor plochy.
2. add parkování, takové hustoty parkování kol není reálné dosáhnout jinak, než organizovaným parkováním a odparkováváním :D
Přesdtava, že jsi dojdu kdy chci pro kolo které je zaparkováno v hromadě dalších kol uprostřed agitační fotky je více či méně úsměvná
Ono stačí to peklo, když se někdo přizamkne ke stojanům zvenku okolo normálně zaparkovaných kol.
1. dokážou, ale málokdy se jich tolik sjede.
2. Zas nějaká hnusná realita, bourající Tvoje teorie: http://youtu.be/iFPVZIgqYsU
tak to pardon, tohle je ovšem pořád parkoviště úplně odlišné od AGITEK které jsem viděl já například :
http://3.bp.blogspot.com/_pC5tFT1148A/TKtpj...
Jako ted jste me hodne nas*ali, ja si na sve kazdodenni trase Vinohrady - Sporilov vychovavam ridice, MHD autobusaci uz se nestydi a casto podekuji blinkrama a pak si tu nekdo udela cyklojizdu a nadsene prasi a prasi. Velmi doporucuju vest dalsi cyklojizdy po jine trase, jestli vas tam potkam, tak se asi neudrzim a vytahnu pumpicku (uz tak staci jak se ted vyhrnulo plno kolaru, co nezvladaji ani zakladni pravidla silnicniho provozu ... on bude asi nejaky zavod, do prace na kole ci co).