Velmi se mi osvědčila drobnost za pár korun v podobě šněrovadla a stahovací spony. Ze šněrovadla vytvořím očko, přetáhnu přes rukojeť řidítka a jednu brzdu, stáhnu sponou na doraz a tím zablokuji kolo proti samovolnému pohybu při jízdě v lakem. Kolo pak stačí jen opřít v uličce a můžete si jít sednout. Kolo se ani nehne.
To je určitě dobrá finta.. Já když jedu vlakem (ne zas tak často, spíš vyjímečně) tak ho zámkem přizamknu k nějaké tyči, která ve vlaku vždycky je. Kolo nejen že nespadne ale mám i jistotu že mi s ním někdo nevystoupí.
Teda abych to upřesnil.. vlakem jezdím často, ale S KOLEM jezdím vlakem vyjímečně. Pokaždé si vyslechnu poznámky spolucestujících ve smyslu "kolo patří na silnici, ne do vlaku" a souhlasím s nimi. Každopádně jsem rád jak ČD vychází cyklistům vstříc, myslím že cestovat vlakem s kolem už dnes není vůbec problém (pokud teda zrovna nechcete jet EC)
Podobný problém se řeší u ležatých tříkolek (zrovna jednu stavím). Kolo opřete venku o něco a ono stojí, ale zkuste zaparkovat tříkolku. Někdo používá na zadním kole třetí brzdu s podobnou západkou jako je u ruční v autě, ale nejčastější řešení je pásek tuhé gumy nasazený na některou přední brzdu - podrží ji přitaženou k rukojeti. Je to tedy podobný princip jako s tím šněrovadlem, přijde mi jednodušší, pokud se ta guma sežene. Napadl mě takový ten gumový pásek na svazování lyží, ale možná je moc dlouhý.
kdyz jsem jeste jezdil s kolem vlakem, tak jsem ho brzdivaval paskem se suchyma zipama (omotat kolem brzdove paky) - takze nepopojizdelo, a pak dalsim paskem jen ho nekde pripnul, aby nespadlo.