Ahoj
Poridil jsem si pulsmetr Sigma PC15 a docela me stve, ze obcas ztraci signal. Nejdriv jsem si myslel, ze mam hodinky umistene prilis daleko od mericiho pasu (na lehokole), ale pak jsem si vsimnul, ze k vypadkum dochazi na podobnych mistech, skoro vzdy tam, kde vede cyklostezka podel zeleznice.
Nejsou to sice vzdy stejna mista, ale vzdycky je to do 10 m od koleji, nekdy je to na par sekund, nekdy hodinky nemaji signal dlouhe minuty a dost casto se signal objevi zrovna v momente, kdy se cyklostezka od koleji vzdaluje.
Kupodivu stejny problem se projevil i na klasickem kole s hodinkami na riditkach, kde vzdalenost byla polovicni, vypadek byl asi 5 minut a nepomohlo ani dat hodinky tesne vedle pasu.
Vypadky nesouvisi s tim, zda zrovna jede vlak, nekdy je signal i kdyz vedle jede vlak a dost casto signal neni, i kdyz dlouho okolo nic nejelo.
Je to normalni chovani nebo vadny kus?
Mě se poblíž domku šíleného radioamatéra taky stalo, že mi počítadlo oznámilo "mnoho signálů" a přestalo je vnímat. - Tak jestli tam nemají nějaké vysílače, zabezpečení atp. Dneska je to samej bezdrát, samý krátkovlný vlnění, samá wifina - a pak se to všechno navzájem míchá a ovlivňuje.
A se Sigmou ROX mám jednu podobnou zkušenost - na řidítkách mám kombinaci blikačky a LED světla. Pokud bliká, počítadlo v pohodě počítá. Když přepnu na souvislý svícení, "ztratí" se mi signál od snímače rychlosti.
Když jsem jezdil potmě, na konci města jsem přepnul na světlo a po chvíli jsem si všimnul, že comp nepočítá. A druhý den na tom samém místě zase. Třetí den jsem už začínal věřit na duchy... :-))
To je uplne normalni jev, rika se mu elektromagneticka interference. Tohle ruseni vznika v blizkosti trafostanic, blizkeho vedeni vysokeho proudu, pod draty trolejbusu, vlaku apod. . Nektere bezdratove merice na to mohou byt lehce nachylnejsi nez jine, ale vyskytuje se to u vsech.
Elektromagneticka interference je sice hezky pojem, podobne jako EMC, ktere by meli vsechny vyrobky splnovat... :)
Ty hodinky by prece meli reagovat jen na signal o spravny frekvenci, takze za antenou musi byt filtr, kterym projdou jen frekvence podobne. Proto (zjednodusene) muzou vedle sebe v pohode fungovat treba mobil a bluetooth GPS.
U pulsmetru by ta frekvence zrejme mela byt okolo 5 kHz, coz je teda na radiovy prenos podezrele malo.
Pochopil bych ruseni, pokud by okolo projizdel vlak, precijen ty tisice amper muzou z motoru udelat poradny vysilac a regulace muze pouzivat podobne frekvence.
Ale proc i kdyz nic nejede? Mel jsem za to, ze na zeleznicich maji porad vsechnu komunikaci a zabezpeceni vedenou dratove a pokud nic nejede, tak by troleji zadne velke proudy tect nemely.