Všechny moc zdravím. Mám naprosto frustrující problém s odpruženou vidlicí RST Neon (tuším 2007 nebo 2008). Jedná se o klasickou pružinovou vidli s "lokálním" mechanickým zamykáním. Předesílám, že u jsme ji kvůli tomu dával do servisu, kde ji promazávali. Samotná funkčnost odpružení je bez problémů. Problém je ale právě v tom zamykání - vidlice se totiž zamyká sama během jízdy. Když si zjistím zamknutou a odemknutou polohu, nasadím tu zamykací matku se zobáčkem a shora do ní zašroubuju ten fixační dlouhý šroub s jemným závitem, problém je, že v poloze zamknuto je matka výš než v poloze odemknuto, tj. při přechodu z odemknuto do zamknuto nastoupává a jakoby se uvolní. Pokud by se šroub utáhl v poloze zamknuto, tak díky tomu v podstatě nelze matku po směru hodinových ručiček přesunout do polohy odemknuto. Když nechám utahovací šroub hodně na volno, tak během jízdy se děje to, že i když je matka ve stále stejné poloze, tedy odemknuto, dojde k jejímu samovolnému zamknutí, jako kdyby se celý vnitřní mechanismus otočil ve směru hodinových ručiček (do původní indikační polohy zamknout tak už nejde vůbec najet a dál z polohy odekmnuto se po směru hodinových ručiček samozřejmě nedostanu přes kovovou konstrukci vidlice).
Zde je schéma:
http://www.digimike.cz/neon.pdf
Vůbec nevím, co s tím. Velmi mě to štve, protože jinak vidlice funguje dobře (když je tedy odemknutá, což se během jízdy vždy změní...).
Předem moc díky za radu.
Asi to už (podle data 2007 - 2008) není v záruce. Tu vidlici znám dobře, mám ji na jednom krosu - funguje (pruží) celkem dobře. To, co popisuješ, je podle mě nějaká výrobní vada. Buď se obrátit přímo na dovozce RST, aby ji opravil, nebo novou vidlici, nestojí nijak moc.
Děkuju za odpověď! Máš na mysli výměnu celé vidlice, nebojen střev - tj. patrony? Co si po zkušenostech o té vidlici myslíš - nebylp by rozumnější sáhnout po jiném modelu/značce? Chtěl bych hlavně spolehlivost...