Dobrý den,
rád bych vás požádal o pomoc s výběrem nového kola.
Současnosti mám trekingové ale už pěkně starého 6-7let ;)
Jezdím spíš po zpevněných cestách nebo po nějakých prašných.
Díval jsem se na tyto kola:
http://kellysbike.com/index.php?id=cz_product...
http://www.author.cz/kola/2011/airline-4/ tento se mi docela líbí ;)
http://www.author.cz/kola/2011/mission-4/
Jinak pokud by byli třeba srovnatelně kvalitní kola i levnější budu rád když třeba nějaké doporučíte.
Jinak nevím jakou velikost vybrat :( Měřím kolem 180cm.
Děkuji za vaše rady.
já mám starší model Mission 2009 - naprostá spokojenost a koupil bych znova.. výhodou jsou hydr. kotouč. brzdy.. i větší váhu kola ubrzdíš daleko spolehlivěji.. a destičky stojí stejně jako špalky.
Jj, té RST hydry fakt udělají moc dobře :-/ Ale aspoň se to co nejdříve podělá a dáš tam konečně pořádnou vidlici ;-)
A navíc na nic moc hydrách s malými kotouči to ani s tím bržděním nebude moc slavné.
Ovecka je buď prodejce Authora nebo úplný Jarin :-)
tak mi tedy prosím poraďte nějaké kolo v té cenové relaci.
Děkuji
To máš těžký. Na crossu do 20tis. se jen tak použitelná vidlice nesežene.
Z crossů snad jedině kdybys sehnal Wakana s větší slevou, aby se dostal k těm 20tis.
Asi bych sáhnul raději rovnou po 29 biku. Bude to univerzálnější, můžeš dát jak crossové pláště tak objemnější bikové do terénu.
A hlavně tam bude rovnou použitelnější vidlice. U crossu to s vidlicí bude vždy těžké.
Např.
http://www.bradsky.cz/gary-fisher-cobia-2010-p...
Osazení pořád nic moc, ale výborný základ rám + vidlice (no výborný, v rámci těch 20tis. ano).
A některé nevyhovující osazení případně časem vyměnit.
V každém případě se vyhni kolům, co mají tu RST Vita TnL jako ty Authory.
tak díval jsem se na tento model je 2010 http://www.juvacyklo.cz/kellys-exquisite-disc.htm a nebo 2011 http://www.juvacyklo.cz/kellys-exquisite-disc-1... ale nevím jaký je vtom zásadnjší rozdíl?
Nevím kolik vážíš. NCX je už jakž takž fungující vidlice, ale je pružinová a s pružinou vhodnou tak na 70kg. Pro těžšího jezdce bude pružina moc měkká a navíc ta vidlice málo tuhá.
Takže pokud vážíš znatelně více, tak nebrat.
díky a myslíte ža by se dalo něco vybrat od kellys nebo author?
Těžko. Tedy dalo, ale bude to stát strašně peněz.
Třeba tohle
http://www.author.cz/kola/2011/codex-2/
+ navíc vyměnit vidlici, takže se to vyšplhá tak na 28tis. Nebo v nejhorším ponechat. Už ta vidlice nebude taková tragédie co ta Vita TnL a s v-čky ty tenké 28mm nožky nebudou vadit tolik.
Ovšem ty peníze. To je ten Pells za 13,5tis. Kč skoro lepší (má lepší rám, vidlici a některé osazení o chlup horší, celkově ho hodnotím ale lépe a k tomu bude ještě o 0,5kg lehčí).
Takže tady je vidět, jak je to u Authora za tu cenu mimo.
a co tento http://www.juvacyklo.cz/author-codex.htm je starší!
Děkuji, a kdybych řekl že chci výhradně v crossu. jaké by jste mi doporučil?
A proč výhradně cross? Jaký v tom bude rozdíl?
tak protože se stím dobře jezdí po takových cestách co jezdím ;) Jinak vážím tak kolem 92Kg a přece jenom líp se jede na něčem co má uzké kola ;)
Přeloženo jsi to vůbec nepochopil.
Na 29 bike můžeš dát pláště úplně stejné jako na cross (jsou tam ráfky stejného rozměru). V extrému tam můžeš nacpat klidně i silniční pláště (pořád stejný rozměr ráfků).
A otázkou bylo jak se taková kola budou lišit.
Lišit se to bude hlavně tou vidlicí, která bude na 29 biku mnohem lepší. Jinak téměř nijak (drobné rozdíly v geometrii, ty jsou ale dané spíš konkrétním kolem a ne 29 bike x cross).
Z 29 biku uděláš cross snadno. Opačně to většinou nejde, protože objemné pláště se do crossu nevejdou.
Takže 29 bikem získáš univerzál, který můžeš ladit jako cross i jako bike.
Dále nechápu důvod proč něco co má úzká kola se na tom jezdí lépe?
Užší pláště mají výhodu pouze při rychlé jízdě kvůli mírně menšímu odporu vzduchu.
Valivý odpor nižší nemají (u plášť bez vzorku nebo s minimálním vzorkem).
Pevná vidle stojí pár kaček a prodej nejeté sundané shitvidle na aukru by ji mohl zaplatit.
Tak jistě, pokud chce jít cestou pevné, tak proč ne.
I když v případě pevné, tak už by se hodila karbonka. Ale je fakt, že i tady se dá poměrně levně.
Třeba i pěkná celokarbonka se dá za 4tis.
http://www.tandem-bike.cz/ramy-a-vidlice...
A ta by se na cross délkou i celkem hodila místo crossové s nižším zdvihem. Na 29tku už je moc krátká oproti 100mm vidlici.
Funkci odpružené vidle (mimo vzhledu a tím prodejnosti) u crossu jsem nějak nepochopil.
Zjišťuju, že i na spoustu použití mtb bych se srovnal s celopevňákem.
Výrobci tu funkci odpružené na crossu taky nepochopili, když tam dávaj něco, co odpruženou vidlici jen vzdáleně připomíná :-)
Na objemných pláštích s malým tlakem se dá i v terénu na celopevňáku lecos.
A 29tka je u celopevňáka obrovskou výhodou, pohodlí je tady úplně někde jinde než na 26 celopevňáku, takže se toho zvládne více bez totálního vyklepání.
Jsem na tu svoji 29tku celopevňáka teď nahodil RaR/RaR 2,25 snake skin TLR bez duší (místo Supreme), nafoukal na 25/30psi (možná zkusím ještě i méně) a zkouším už i náročnější terény. Oproti 26tce celopevňáku (taky s RaR 2,25 bez duší) opravdu paráda.
Něco takového by i pro něj byla vhodná varianta (třeba spíše s těmi Supreme nebo třeba s ještě rychlejšími Racery), ale cenově by musel hodně přitlačit, i kdyby dal o hodně levnější kola než ty C29ssmax.
Na druhou stranu full je full :-)
Cross má jednu velkou výhodu: každou chvíli ve výprodeji seženeš za 7 litrů něco použitelného na denní ježdění do práce nebo víkendové výlety po lesních silničkách (90% povrch zpevněný šesti vrstvami záplat apod). Tomu se 29" zatím ani neblíží;-)
Já bych tu vidli na crossu až tak nehrotil. Zdaleka nemá takovou důležitost jako na plnokrevným MTB. Stačí v podstatě cokoliv, co pobere nečekaný rigoly. Pět let lítám na crossovi s jakousi pofiderní vidlicí a nijak ji nešetřím (rychlý sjezdy po "asfaltu" v Orlických, nebo Krkonoších je kolikrát větší záhul, než pomalejší terén). Cross fakt nemá takový nároky na vidlici. Víc než dostatečný kolo se dá pořídit do 17 tisíc i bez výprodeje.
Pokud se dávají více a více kotoučovky, tak je nutné, aby vidlice měla aspoň trochu odpovídající tuhost. Ostře na brzdu můžeš jít i na silnici.
A na crossu to komplikuje fakt, že oproti 26 biku jsou ty vidlice často i delší i přes nižší zdvih (a tím se ještě více projeví jejich malá tuhost při brždění kotoučovkou).
A když je pak ještě třeba těžší jezdec...
A co se týká nároků na funkci. Souhlasím, že jsou nižší. Ale pak na druhou stranu nefunční vidlice nemá moc význam a můžu tam dát pevnou, která bude bezúdržbová a bude o 1kg lehčí a nemusím nic řešit ani při silové jízdě ve stoje (zamykání nebo pohupování vidlice). A v případě karbonové, tak pobíre slušně vibrace, dokonce určitě lépe než mizerná opdružená (která se při drobných nerovnostech taky stejně ani nehne).
A pro lehké zvýšení pohodlí stačí dát lehce objemnější pláště.
S těma kotoučovkama bez výhrad. Ale pokud se nejezdí v zimě v hluboký břečce, tak nemají větší význam. Dobrý Véčka bohatě stačí.
Na slušný silnice s drobnýma nerovnostma asi bude opravdu stačit ta karbonovka (neznám), na pohodovku určitě i ta pevná s "bantamem". Záleží, kde chce dotyčný jezdit. Ze svý zkušenosti vím, že v kopečkách na rozmlácených asfaltkách je i ta mizerná odpružená vidle dobrá. Bohatě pobírá rigoly, který nestíhám odlehčit (musel bych stát prakticky furt...) S pevnou bych si to takhle netroufnul - ale na druhou stranu, necítím potřebu utrácet za výrazně lepší vidli. A to mám k porovnání Talase v dobrém stavu a jel jsem s ním v Orlických po téže silnici. Na tom rozbitým asfaltu jsem velký rozdíl nepozoroval. V hutnějším terénu je to o něčem jiném. Tam se trek chová jako koza.
A k těm objemnějším gumám - podle mých dojmů, i při vyšším tlaku mám furt pocit, že se to pode mnou divně žvejká (mimo asfalt ale paráda). Jsem holt zvyklej na 5-6 barů v 37 pláštích :-)
S v-čky na cross souhlasím. Tam určitě nejsou kotoučovky nutné a v-čka plně dostačují (navíc je to tak lehčí). Výrobci je tam ale přesto cpou víc a víc a myslím, že to časem dopadne jako u biků. Tedy že bude tendence nakonec přejít jen na kotouče. U biků už se dnes také téměř nedají sehnat slušné rámy a vidlice na v-čka.
Při ostřejším záběru ve stoje se objemnější plášť vždy trošku žvejkne.
Celkové ztráty, které by se takhle projeví třeba na průměrné rychlosti jsou mizivé.
Chápu ale, že to někomu vadí.
Já teď na celopevňáku 29tce prohodil pláště. Měl jsem tam Marathony Supreme (2") s duší a foukal na asfaltu vyšší tlaky (40/50psi, což je na ten objem už dost beton na mojich 70kg).
A teď jsem tam nahodil RaR/RaR 2,25 snake skin TLR bez duší. A nafoukal na hodně málo (25/30psi). A ze sedla při ostřejším záběru je to hned znát, že se žvejká (spíš tedy pruží než žvejká).
Přitom to jede ale téměř stejně jako ty Supreme. Ale to jen díky tomu, že to je bez duší. S dušemi by to jelo už znatelně pomaleji než ty Supreme.
S pevnou se dá také hodně, ale právě jen na objemnějších pláštích. Na úzkých bys snadno prorazil nebo musel mít minimálně nafoukáno na max. Pak sice už třeba neprorazíš, ale zase už ti to pomalu urazí ruce.
S pevnou je prostě potřeba více sledovat kudy jedeš a když je nejhůře, tak je nutné to skočit (na silničce tohle platí třeba obzvlášť).
A pak tohle
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/139921/novy...
Je to o dost méně než 20tis. Přitom vidlice v rámci crossových asi to nejlepší a už se dá.
A dotyčný crossy staví, takže by se s ním dalo domluvit i na něčem individuálním lepším za těch 20tis. Oproti Authorům a pod. to bude o několik tříd lepší a hlavně vyvážené (a ne třeba jeden super díl a k tomu naprosto tragická vidlice).
A kotoučovkám bych se do 20tis. vyhnul. Do té ceny se nikdy nemůže dostat vše, tedy slušná vidlice, slušné osazení a k tomu slušné kotoučovky.
Když se tam pokusí někdo vše nacpat jako na ty Authory, tak za ty prachy vznikne špatně funční těžká mrcha.
starší modely od Authora jsou kolem 15-16tis a přitom jsem se do detailu díval zatím změnily jen barvu a řídítka jsou rovnější.. takže se vyplatí nekoukat na novinky ale přímo na prodejně mají různé velikosti ve výprodeji. já koupil Mission 2009 místo 20tis za 13.990 Kč, chce to zajít na prodejnu a když tam nemají tvojí velikost tak to zjistí na jiné prodejně.. já mám 190 a mám vel 22, ale je to individuelní.
a co říkáte na toto? nemá to lepší komponenty? http://www.leaderfox.cz/index.php?pview=82
6 let je staré a dál už nepoužitelné kolo ? To abych už začal šetřit na nové ;-)
Když máš finanční omezení a chceš něco kvalitního, co teda navštívit něco jako aukro nebo bazary.
Měřím kolem?
Kdybych měl měřit kolem tak bych radši měřil metrem...
Kde jsou ty časy dřevěných skládacích metrů !
Zkus jít s dobou...
http://www.moderni-naradi.cz/merici-pristroje...