Tak brány hradecké filiálky továrny na velocipedy SHOK opouští další přírůstek. Lowracer shokbike(kopie Albatrose) s náhonem předního kola.Podobné systemu Flevobike,řízené nohama.Rám je z oceli 25crmo4 na výšku postavy cca 180cm a 85kg.Výbava SH deore ,XT.
A aby tomu Albatrosu nebylo smutno, doprovází ho ještě bráška.
Tohle je povedené, s tím už by se dalo jezdit. Je to vzadu navržené na pasivní pružení? Co velikosti kol? A vůbec nějaká další data? Docela by mě to zajímalo.
Jo, já myslel, jestli vidím správně 20/26 u toho lowraceru a podobně obecně, nic víc. Tak jak vyřešili přední brzdu, to bývá zábavné u těchdle FWD a lowracerů obecně.
JE TAM TROSICKU ZVYSENY TEN PREDOK A NACTAVEC NA BOVDEN TAKY OBLUK -PRI TOM HNEDOM A PRI BIELOM KLASIKA V-BRAKE MAJU TAM DOST MIESTA KEDZE NEZAVADZA SLAPACIA RUBKA
tak lowracer je 20/26, váží 17,5 kg, ale je na tom nosič, blatníky, vzadu son. je dělaný na míru, chlapík není žádný čahoun, tak jsem se na to sotva vešel (respektive pod řidítka). kliky 170. jede to krásně lehce (a to to ještě nebylo seřízený), a oproti mému očekávání je to hrozně pohodlný. Nosič je také dělný na míru, dokonce má návarek na vlaječku. řidítka jsou super, asi s nimi začnu experimentovat na svém shoku. (i když se mi nelíbí - dobře se to kolo ovládá)
Ten bílej flevocruz je 26/26, váží 15 kg, a je to studie.Je na tom potřeba se naučit jezdit, asi jako na flevo (můj osobní názor) Zas to bylo moc malý, tak jsem se na to nevešel s nohama, budou se muset předělat řidítka, pak to zkusím znovu. možná by nebyl od věci silentblok, který pomáhá vrátit kolo do přímého směru(jako na flevu), ale nejsem stavitel, tak nevím.
Jinak pokud se nebude opakovat ta lápálie s meteoritem z roku 1908, tak karel přijede přijede na SVČ sraz a asi i na ten velký na podzim, tak z něj nadšenci mohou u piva lámat informace.
Ok, dík za zprávy.
Ta váha se opravdu na první pohled jeví na FWD lowracer docela vysoká. Ale z obrázku bych hádal, že na vině budou primárně komponenty. Má to evidentně celkem těžká kola, plus to dynamo. Těžko říct, kolik by se dalo získat odlehčením třeba sedačky. Pokud je tam těžká, tak by to mohlo být třeba půl kila.
Pro srovnání Oceláč mk2 když jsem ho koupil měl 18kg s levnými komponenty a to je RWD, čili má o půl kila řetězu víc. Když jsem z něho kuchnul nepotřebné části (150g hliníku z úchytů sedačky, 200g na výměnou samotné sedačky za mou velikost, asi 300g z řídítek co tam bylo navíc) a vyměnil hodně komponent za výrazně lehčí a lepší (a dražší), tak jsem ho srazil na 16kg. Jo a předtím měl SON, už nemá. Dvě kila už jsou celkem cítit. Dál bylo cítit vylepšení řetězové linky (typ kladky a poloha kladky) a správná délka klik. Navíc většina té úspory byla na rotujících částech. Šlo by asi získat ještě kilo, ale to už by bylo směšně drahé, třeba o 1500Kč dražší osmikolečko váží o 150g méně...
Je možné, že s tím Shokem by si šlo podobně pohrát, ale podle mě to nejde udělat dřív, než na něm člověk něco najezdí, aby věděl, co chce mít jak. Každopádně na to vybavení a jako první stav po stavbě je 17,5kg v klidu.
Také jsem tohle kolo vyzkoušel, jen pár metrů na chodníku v ulici. Přestože jsem stejně vysoký jako majitel, škrtal jsem holeněmi o řidítka. Možná by to bylo s SPDéčky jiné.
Na těch pár metrech mi přišlo, že to jede celkem pěkně.
Zadní kolo pruží doopravdy slušně. Což dle mého názoru způsobuje nevyváženost kola, protože člověk cítí nerovnosti z předního kola. Pravděpodobně to je jen otázka zvyku.
Ale co se týče estetiky a zpracování, moc pěkné kolo. Má to úžasně vychytané detaily, jako třeba napojování trubek zadní stavby pro lepší pružení.