Ahojte. 12.5.2011 ve 20:50 jsem šel na Kladně z nádraží a viděl jsem zvláštní lehokolo. Jakoby se na něm veslovalo. Slečna seděla v sedačce a nohama "šlapky" odtlačovala a zároveň nohama přitahovala řídítka. Velmi mě to zaujalo. Ale co mě zaujalo nesrovnatelně víc bylo, že to byla lehokolistka !!!!. Proto by mě zajímalo jestli nechodí i sem a neměla by ke svému kolo nějaké info na doplnění. Taky je super, že se holky nebojí na leháče. Co jsem tak koukal tak mezi lehokolisty byly hlavně chlapi. Holky se tak nějak asi víc bojí vybočit z řady.
Takže u mě má dotyčná dva body - jeden za to že je ženská a má lehokolo a druhý za originalitu.
http://www.google.cz/search?q=rowbike
No to bych nerekl ze je ono. Ta slecna mela sedacku tak jako maji Azuby - fixovanou. A mela nosic s mensima brasnama. Pri jizde bylo telo stale na jednom miste hybala rikama a nohama. Jestli je rowbike tady to veslovaci kolo, tak to nebylo primo ono.
A nebylo to Rowingbike? Ten má sedačku jako Azub mrkni na odkaz myslím ,že je to ono :-))
http://www.youtube.com/watch?v=pSYIjA7bM7c&...
Jo tak tohle by mohlo byt ono. Projelo to kolem me za sera. Na prvni pohled jsem bez brejli videl lehace, tak si rikam - no jo, holka na lehaci, to je super ze se nestydi vybocit. No a pak koukam jak to slape snozmo a navic rukama. Ale jo, todle by mohlo byt ono.
Nebylo to tohle kolo?
http://snilard.rajce.idnes.cz/Spezi_2011/...
To jsi druhej, kdo to viděl :-D Je to pravděpodobně slečna od Marbla, potkal jsem ho ve vlaku a říkal mi to, bydlí v Hostouni... :-)
No kdyz to rikas, tak to asi bude mozny. Ale jako kolecko zajimavy. Docela bych si to zkusil. Me teda osobne azub 4 ktereho sedlam pripada dostatecne alternativni a pravidelne sklizim ohlasy zejmena od deti ktere na tom kole mijim. Ma takovy kolo nejakou specialni vyhodu oproti normalnimu lehaci ? Hadam ze to bude spise cvicebni nastroj nez kolo na celodenni vylet :-)
Je to prostě další hračka, prý to je docela sranda, ale ležáci říkali, že to je dřina...
A Marble říkal zase, že jeho přítelkyně na tom jezdí skoro radši jak na ležáku, takže to má asi nějaký efekt... a je to zábava...
Jo jasny. JA myslim ze jit si zapadlovat takhle na hodku muze byt dobry. Urcite to ma svy. Fakt je ze vzhledem k memu prostoru v byte a financim v bance taky castecne mam lehace - ten je univerzalni kamkoliv krome jezdeni po praze, na to mam skladacku. Ono s tim lehacem nejak zatim neumim najizdet na obrubniky a tak :-) Ale treba pujcit si takovy kolecko by nebylo od veci :-)
Jit si zapadlovat neni spatne, ale chtel bych Te videt, jak bys to dokazal spojit s kolem. 8-)
jako základ bych vzal veslovací kolo. Na levou stranu bych připevnil kolejnici s vozíkem ve kterém by byla prohlubeň. Vozik bych přes kladku spojil s pohonem.
Do ruky bych si vzal torzo pádla s trnem na konci, trn bych zasunul do prohlubně a zabral. Na konci záběru bych pádlo vytáhnul, nechal vozík odjet dopředu a zase zabral. K1 kolo by vypadalo nesmyslně, protože na C1 by nebylo potřeba odhazovat.
Posledni vetu nechapu... Proc by K1 vypadalo nesmyslne? Voziky s prohlubnemi by byly na obou stranach. Jen nevim, jak by se to ridilo. Nohama? A treba by slo rizeni nejak odlamovanim ovlivnovat...
Ted jsem si predstavil, jak hacek na tandemu zurive pritahuje v prudke zatacce. 8-)
Zbytečná váha navíc za druhou kolejnici a ještě bys nemohl mít na pádle hlavici.
Ja jsem zvykly po case vzdy prehodit. Jen na C1 na divoke zustavam u prave, ale pro prejezd po voleji prehazuji. Ja bych chtel oboustranne kolo.
Co takhle C1 - rychlostni? Ze by se tam klecelo... To uz je vlastne varianta kolobezky... 8-)
Normální pádlovací trenažér, akorát místo setrvačníku bys poháněl kolo...
http://www.prokayak.cz/katalog/6/0/padlovaci...
Dřina to zas tak neni, ruce si musí trochu zvyknout, ale neměl jsem problém ujet bez tréningu 50 km do Prahy a zpět svižným tempem (půjčil jsme si Thys od Šárky, jinak jezdím na obyčejném lowraceru, takže veslování fakt natrénováno nemám).
Šárka na Thysu umí uhánět skoro rychleji, než já na svém lowraceru, alespoň po rovině a dolů (podezírám z části lepší aerodynamiku a z části Šárčiny svaly :)), do kopce je o něco pomalejší, ale není to zas tak výrazné a s tréningem se to výrazně zlepšuje. A akcelerace na křižovatce z místa je nepřekonatelná. :)
Mám jedno takové doma, starší model. Ten můj nemá řazení, takže akcelerace nic moc a na kopce zapomeň. Máš prostě jeden převod na jízdu po rovině.
Šárka má prý nějaký novější typ s řazením, jen nevím jistě, který přesně to je.
Ze všech veslovacích kol je Thys nejúčinějšý, jediný jezdí podobně rychle jako podobně konfigurovaná lehokola. Hlavní rozdíl je v tom, že zatížené jsou úplně všechny svaly na těle, žádná část není nehybná. Takže to člověka protáhne a procvičí hodně důkladně.
Nevíš, kde je nějaký obrázek vnitřností toho veslovacího ´vehementu´, který přeměňuje přímočarý pohyb na otáčivý?
Přijeď se podívat naživo. :) A jinak nějaké obrázky jsou na http://rowingbike.com/site/EN/Models/Thys-222...
Úplně všechny svaly na těle je u veslování HODNĚ nadsazené tvrzení;-)
Možná bys mohl uvést alespoň jeden sval, který při veslování není zatížen, páč já na žádnej nemůžu přijít, asi že jsem nikdy nevesloval :o)
Třeba mimické svaly:-)
Napadají mě třeba šikmé a příčné svaly břišní, ale určitě toho bude hodně, veslaři dělají furt nějaký kompenzační cvočení, v žáčkách a dorostíkách víc jak samotný veslování;-)
No mě zas napadly některé svěrače :o) ale stejně mi přijde, že zatížené musí být v podstatě všechny, když se maká naplno, tak i ty mimické, akorát je jasný, že některé můžou být přetížené, třeba na zádech a na nohou.
Predstav si, ze veslujes naplno z kopce do zatacky na sotoline. To procvicis i mimicke a sverace.
mozno ze zvierace aj zlyhaju to potom uz neni pomoci :-D
Břišní svaly se na tomhle kole používají překvapivě hodně, víc než jsem čekal, i když asi ne moc šikmé a o příčných jsem ani nevěděl, že existují. Sedlo je dost naležato a pro každý nápřah se z něj musíš zvednout. Můžeš to udělat bez břišních svalů, zatáhneš nohama a rukama. Ale pokud jsi zdechlý jako já, tak se ti ty ruce brzo unaví, pak začneš používat břicho a za chvíli bolí i to. Jediný způsob, jak vydržet déle, je od začátku rozložit zátěž z toho zvedání mezi ruce a břicho.
Celkově nejobtížnější (hned po udržet se na tom) mi přijde právě rovnoměrné rozložení zatížení po těle. Člověk se snadno zapomene a přestane koordinovat pohyby pečlivě. Pak dává třeba většinu výkonu nohama, ale ty nejsou zvyklé chodit do tak velkých úhlů, takže si něco natáhneš. A podobně. Zjistil jsem, že musím pořád aspoň trochu myslet na to, abych zabíral pečlivě správnou technikou, jinak daleko nedojedu.
Je o hodně složitější se na tom udržet, než na klasickém ležáku?
Na verzi, co má Šárka (Thys 222) je to víceméně nastejno, sedl jsme a jel bez problému. Jirkův (starší model) mi přišel horší; myslím, že nemá tlumič řízení, což může být to hlavní. Chvíli trvá naučit se jezdit do velkého kopce aniž by člověk potřeboval půlku silnice na kličkování, ale to je asi vše. Celkově má Thys geometrii velmi povedenou.
Geometrii to má pěkně stabilní, takže samotná řiditelnost je v klidu. Zábava je zabrat a nezakličkovat u toho. Chová se to tak, že při záběru vždycky uděláš jakoby kličku, takové malé dvojité esíčko, jak asi nezabereš oběma rukama přesně stejnou silou a pak to vyrovnáváš. Když se snažíš a soustředíš, je to skoro neznatelné, když jedeš jen tak nějak, do prudkého kopce nebo jsi hodně unavený, tak to trochu kličkuje. Překvapivě líp mi to drží v obloucích, když dělám záběr v táhlé zatáčce, tak se to ani nehne, nevím proč.
Ten tlumicí silentblok do řízení by podle několika různých lidí měl pomoct, ale sám jsem s ním nikdy nejel, dostal jsem to bez něj. Možná ho zkusím dokoupit.
Nejhorší ze všeho je, že se nesmíš zapomenout a pohnout nohama když nedržíš správně řídítka. Prý se to jednou za čas stane i profíkům. Zkrátka řídíš jednou rukou, pohneš nohama, kábl od noh k řídítům ti zatáhne uprostřed za řídítka a tvoje jedna ruka na jedné straně je prudce vytočí do boku. Na zemi jsi dřív než stihneš zjistit co se stalo, teprv zpětně si na to vzpomeneš. Stalo se mi to zatím jednou a je to dost nepříjemné. Na žádném jiném stroji tohle nemáš, že pohyb nohama by byl přímo spřažený s řízením, které se ale jinak obstarává jen rukama. Možná lidi zvyklí na Flevo by s tím měli menší problém, ale pro ostatní to znamená, že na tuhle jednu věc nesmíš za jízdy přestat myslet. Jinak dřív nebo později uděláš na co jsi zvyklý, čili třeba ukážeš rukou autu za sebou odbočování a zároveň začneš šlapat. A už seš pod autem. Do provozu s tím proto nejezdím kdekoliv se tomu jde vyhnout. Možná někdo šikovnější si troufne víc, já se bojím.
Ahoj, tlumič řízení by mohl hodně pomoct. Je dost tuhý, takže, když kolo vedeš a chceš zatočit, je třeba pořádně zabrat:)
Tréninkem se asymetrie záběru u mě výrazně snížila. Získala jsem kontrolu a dokonce začala cíleně asymetrie záběru využívat při balancování na štěrku a při velmi malých rychlostech. Při vyšších rychlostech vlnky zmizí vždy. Dost pomůže, když zabírám více nohama, pak si rukama kolo méně rozkmitávám.
Během ukazování nikdy nezabírám. Jako bývalý veslař mám asi ze skifu správné reflexy. Vesla veslař na skifu zásadně během sezení v lodi nepouští. Když potřebuje 1 ruku uvolnit, tak obě vesla chytí druhou rukou a samozřejmě ho ani nenapadne udělat v té chvíli záběr.;)
Od podzimu, co kolo mám, jsem najezdila kolem 1800 km
Na rovině to jede pěkně, 30 km/h je příjemná cestovní rychlost. Aerodynamika je dobrá, takže při sjezdu po Evropské směrem do Prahy se kolo samo rozjede tak, že musím brzdit, abych nepřekročila povolenou rychlost. Tenhle kopec zpátky v nejprudším místě lezu rychlostí 10 km/h a to vážně makám.
U sebe teď pozoruji vysokofrekvenční jízdu na lehkých převodech s minimálním pohybem trupu (pohybují se jen ruce a nohy, nezvedám se ze sedla). Při rozjezdu nebo nájezdu do kopce mám delší záběr, zvedám se ze sedla a zapojuji zádové a břišní svaly (rozepřu mezi ruce a nohy). Ten druhý způsob žere dost energie a vydržím to jen krátce.
Na Thysu jsem si nic ještě nenatáhla. Naopak, nebolí mě achylovky, které mě po delších jízdách bolely na obou předchozích lehokolech.
Ze začátku mě bolely svaly (hlavně ruce), ale pak jsem začala mít spíš problémy to udýchat.
Ahoj, poslední dobou se na fóru moc nevyskytuji, takže to čtu až teď. Každopádně gratuluji k detektivní spolupráci, odhalili jste nás naprosto přesně. Pokud se někdo chcete přijít svézt, můžete se zhruba do půlky července zastavit. Místo je Hostouň, ozvěte se kdyžtak na mail marble na matfyz.cz.