Ahojky
Mam otazku na zkusenejsi. Kdyz jsem se domlouval se znamym na K24, vychazeli jsme z toho, ze kdyz ma kombik a jeste 2 stresni nosice na kola, tak moje lehokolo a jeho trekinka musime nejak nalozit.
Nicmene dneska, kdyz jsme to premerovali, to zacina vypadat jako problem. Jeho kolo muze jet vevnitr nebo na nosici, ale pro muj Azub Ibex se nehodi ani jedno.
Stresni nosic znameho vypada podobne tomuhle:
http://www.scoutdoor.cz/pictures/large/eco...
Delka nosice nejak vyjde, uchyt pro ram by sel roztahnout i na 60mm trubku, jenze ramova trubka Ibexu je prilis vysoko, uchyt dosahne jen tesne pod (spodni) riditka. Aby na ram dosahnul, muselo by se vyndat predni kolo, jenze pak by predni vidlice byla ve vzduchu a vaha predku lehokola lezela na trubkach, ktere mely kolo drzet jen v zatackach a celkove to nevypadalo bezpecne.
Myslenka na nalozeni lehokola dovnitr dopadla jeste hure. I kdyz by se sundalo predni a zadni kolo, porad by kliky vychazeli az mezi predni sedadla, coz by se ridici zrejme nelibilo. Odmontovat navic jeste nosic a blatniky, se mi moc nechce, ale jinak me nenapada nic, jak lehokolo zkratit. :(
Auto nema kouli, takze zadni nosic ani vozejk v uvahu nepripada.
Mate nejake tipy na stresni nosice, kam by Azub Ibex bez problemu pasoval? Treba bych nasel nekoho, kdo by mi ho pujcil, ale zatim nevim, jaky nosic vubec potrebuju.
A jak vubec transportujete lehokolo vy? Obvykle si sice myslim, ze vozit kolo autem je hloupost, ale do Ujezda u Brna to mam trochu z ruky... :(
Víš jak vypadá renault twingo? Dovnitř se mi Azub4 vešel. Musel jsme ale sundat sedlo. Než jsem našle polohu, tak jsme s tím blbnul přes půl hodiny, ale podruhý už to bylo hned.
Když jsme jeli s Václavem do Lucemburska, tak mě pak Vašek hodil do Kolína nad Rýnem autem. Nevím už co to bylo, ale byl to třídvéřák!!
Dovnitř se vešel Vašek, Alvapinka, Václav, já, pes, moje kolo a brašny. Takže všechno jde! :-)
Tenhle nosič, cos dal odkaz mám, ale ty tyčky jsem si na Jergušovo doporučení nechal vyrobit delší a na konci je díra, takže kolo chytnu rychloupínákem od sedla tam, co se chytá sedlo. Drží skvěle!
Jsou ale i takový, co mají tu nohu (většinou jednu) výsuvnou a nějak to chytit jde. Nevěřím tomu a pak to ještě radši v místě chytu přepáskuju řemínkama, ale jde to.
S tím tvým s neprodlouženýma nohama, jsme ale kolo už taky vezl. Chytil jsme ho za zadní vidli a když jsme kola přivázal k tý liště, na který stojí, tak to vydrželo. Stojí to ale křivě a moc s emi nechtělo tomu věřit. hejbe se to. Ale neulítlo mi... :-)
S tím twingem jsi to asi popletl - nesundávals sedlo, ale vyndával sedadlo a celou cestu jsi řídil vsedě na lehu :-)
hele bylo to akorát ani se nemusely vyndavat kola nebo tak něco. Ale byla jen jedna poloha, jinak to nešlo a bylo od palubky až po zadní dveře. Zbylo místo jenom na řidiče:-)
Taky to tak vozím. Abych naložil do Twinga Maxe, musím akorát sundat sedlo. Pak klidně zavřu dveře a nic ven nekouká. Vejde se tam i s nosičem. Musím z toho ale vyházet všechny sedačky, zbude jen místo pro řidiče.
Delsi trubky a rychloupinakem misto sedla je perfektni napad. Jen nevim, zda by mi to nekdo vyrobil.
Skoda, ze to Azub nenabizi primo jako doplnek k lehokolum. Mohli by mit delsi trubky s otvory pro ruzne typy lehokol.
Ale vidim, ze jsem se zeptal na spravnem miste, diky.
Pokud jsi ještě držák neupravil (nebo nenašel jiný způsob) není problém delší trubky zhotovit. Nevím sice, jaký průměr mají ty originální, ale věřím, že 16mm nerezové, které mně zbudou po výrobě sedačky, by měly stačit. Odpověď na druhou větu teda zní - vyrobil.
byl to nissan almera, třídveřák, pes mi seděl pod nohama a Václav s Jířou se vzadu celých asi 200km řádně objímali. ale vešli jsme se :-) nevím, jestli jsme to nefotili... byli tam i ty tvé brašny, co jsi s nima jel. jo a Mates byl ještě v břiše :-) takže další pasažér :-) ale byla to fajn akce :-) dojedte zas :-)
Co ten "žlábek" pro leho posunout víc na střed střechy auta, na něj ležáka volně postavit a pomocí dvou kurtů s ráčničkama ho za nosič stejnoměrně sešponovat zleva i zprava. Když k tomu řemínkama zasichruješ i obě kola, tak se ten ležák nemůže hnout. Myslím, že by to takhle mohlo jít, když už nemáš nic speciálního. Když jsme jednou vezli Jurimíra, tak ten si donesl svůj upravený držák na leho. Jen se přichytil k zahrádce a jelo se.
No varianta nepouzit to rameno, ale privazat to nejakym provazem nebo popruhem doleva a doprava k zahradce, me uz napadala.
Pokud by byla uvazana ramova trubka ve predu, nosic vzadu a kola ke zlabku, melo by to drzet mnohem lepe nez nejake dve trubky uprostred.
Tak diky, necham to zvazit majitele auta. :)
hele ještě jedna věc mě napadla. Dejte obě kola nahoru. To leho chytni za tu zadní vidli. Sice to bude nakloněný, ale neva. Dejte to tak, aby se opřelo o to druhý kolo a gumicukama to svažte k sobě.
Se stávajícím vybavením to bude asi nejjednodušší a nejrychlejší řešení, které bude velmi dobře fungovat.
Bud pojedete za sebou a pak bude stacit sundat predni kolo a sedlo, jen bude slapak v mistech, kde miva bezne spolujezdec hlavu, nebo date kolo do nosice a ramenem se chyti ne za ram, ale za predstavec. Jen to pak chce duuuukladne pojistit gumicuky nebo popruhy, aby se to nevykroutilo. Na strese jsem to takhle vezl jedinkrat, ale drzelo to. Ve Fabii Combi vozim celkem casto - jednou to byl takovy skoro stop a ja sedel za ridicem, kolo vedle mne.
Problem jeste je, ze se do toho auta musi vejit 3 lide. Zadni sedadla jsou sice sklopitelna jednotlive, ale dva lidi budou muset sedet v predu.
Na predstavec uz rameno nedosahne, dotklo by se ho, ale chytit nejde. Mozna kdyby bylo rameno kolmo vzhuru, jenze pak uz by predni kolo vyjelo ze zlabku. Mozna to bude rozdil Ibex oproti tvemu Maxu/HC, nevim... i kdyz ja mam zase pevnou predni vidlici, takze spis je to hodne kratke rameno.
Ale dosahne. Jen musis odmontovat rameno i s tou spodni ploskou a posunout o kus vzad. Nosice za 150,- z Tesca to umoznuji a podle fotky to je jeden z nich. Ze je v tom zlabku vetsi mnozstvi der, ktere jsou puvodne nejspis na nastaveni delky zlabku?
Jde to i bez prodluzovani - ten sroub se protahne skrz takovou tu kulatou diru v ramu, ktera je tesne pred zadni vidlici (teda alespon s A5 to slo). Jeste dodam, ze jsem si z dreveneho spaliku udelal distancni vlozku, aby mi sroub neodrel ram. Tady je to jakz takz videt: https://picasaweb.google.com/krezac...
Pokud je to ta dira, kterou si myslim, tak to ma jen Max, petka a mini. Ibex a ostatni z levnejsi rady maji jinou zadni vidli a tam zadna sikovna dira neni.
i s jinou vidlicí už Ibex/Apus asi mají to co maj "dražší" verze
http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/4/4744/4744808...
u AZUBu totiž dělali jakýsi plošnější upgrade ...
Nosič co spolehlivě a snadno vezme skoro všechna lehokola s pohonem na zadek je ten typ, který je chytá za patky přední vidlice. Musíš sice dávat přední kolo do auta a hodí se kvůli odporu sundat sedlo, ale jinak je to fajn. Pokud vezeš CLWB nebo LWB, tak jejich zadní kolo bude vyčuhovat mimo tu kolejnici, nebude na ně dost dlouhá. Tatík si pro to na jeden takový přidělal kus kolejnice ze starého nosiče jako máš v tom odkazu.
Teda pánové, musím vám všem poděkovat za nápady
přiživím se a pár zlepšováků použiju i pro přepravu mého leha
i když do espejsa (krátkýho, bejt to grand, je to ještě lepší) se vejde leho relativně v pohodě celý, občas musím převoz uskutečnit ale i na střeše oktávky
zatím jsem vždycky bojoval s nosičem tak, že jsem se dostal s horním úchytem do míst "pod sedačkou" - ale tam je to na těsno s tyčkou od spodního řízení a mám strach, abych jí nějak neohnul
uchycení rychloupínákem místo sedačky nebo skrz uchycení vidlice - toť geniální nápady :-)
ještě jednou díky za ně ...
Já mám Maxe, takže stejný problém jako pro IBEX, že klasický nosič na kola má krátké vzpěry, které kolo drží. vyřešil jsem to nastavením. Koupil jsem si v Baumaxu trubku s vnitřním průměrem odpovídajícím vnějšímu průměru vzpěry. Danou vzpěru rozřízl, nastavil trubkou a zanýtoval. Potom nemusím sundávat přední kolo, protože pak je problém kam s tím když mám auto plné zavazadel a dětí. Objevil se ale další problém, že tak se to blbě upíná, protože můj Ford Fusion je vyšší a ta u Maxe trubka je také dost vysoko. Musím na hliníkové štafle abych to dal a to měřím 190cm.
Dále jsem také zkoušel držák na kola za kouli. Tam ale dost kouká šlapák mimo auto, ale tam je potřeba se podívat jak je velký upínací rám. Měl jsem jej pučený nosič od Kamaráda vše v pořádku, koupil jsem si vlastní, ten je o cca 5 cm nižší a neprotáhnu tudy řidítka (tak tam dávám 3 zábradlí na kterých jezdí zbytek rodiny a na střechu místo druhého kola půjdou ty štafle abych na kolo dosáhl. Obecně je problém že Lehokola nejsou moc rozšířená a proto se musí hodně improvizovat nebo nosič na normální kola upravit.
Nemám to v praxi odzkoušené- teprve je to ve stadiu výroby, ale použiju normální nosič na střechu- lze koupit prakticky všude.
Délku nastavím tak. aby seděla kola a celý přední úchyt (s těma ramenama a zámkem na rám) posunu tak, aby mě vyšla dýlka ramen. Na uchycení použiju delší šroub skrze díru pro sedlo. takže kolem rámu to nebudu chytat. Stejně by to nevyšlo a jenom bych si odřel rám na hodně blbém místě. Aby vyšel úchyt na příčníky, vyrobím z kusu plocháče pásek s dírama pro uchycení a nahradím tím posunutý kus stojanu. Výhoda je, že nemusím nijak nastavovat ramena nosiče a pořád půjde po malé úpravě použít standartně.
Vymyšlené to je a částečně vyrobené taky. Jen to dát na střechu auta a doladit.
Trochu jsem stavbu upravil, protože jsem zjistil, že je leho o cca 12 cm vyšší, než je držák, takže abych to mohl použít i standartně, musel jsem prodlužovat ramena (použitá šroubovice 8) - viz foto. Doufám, že tuhost držáku to výrazně nenaruší. Není to odzkoušené v praxi. Celá konstrukce je připravená jen jako záloha, kdyby počasí nedovolovalo jízdu kolmo.
No kdyz uz to tema zase obzivlo, tak bych mohl zminit vysledek. Na K24 a zpet jsme lehokolo uspesne dovezli, nakonec se nosic na kolo neupravoval, ale svorkou na konci trubek jsme chytli predni kolo za plast.
Bohuzel jsem si nevzpomnel, abych to vyfotil, ale stahovaci sroub jsme uplne vysroubovali, obe trubky prilozili z boku na predni kolo, kam to vyslo, pak se sroub provlekl mezi draty a primerene utahlo.
Uz to by podle spolujezdce stacilo, ale ja trval jeste na ukotveni provazem za nosic k zahradce. Pak uz se kolo ani nehnulo. :)
Převoz jsem řešil pro miniMaxe, a chtěl jsem to co nejjednodušší. Svařil jsem tenké "vingle" do "L", vzájemné je propojil do rozteče příčníků na autě. Na těch příčnících je to přidělané samostatnými prameny z "pavouka". Kolejnice je ta nejlevnější. Kolo dám nahoru, opřu o ta "L" a v určitých místech tam mám připravené řemínky, kterými kolo ke konstrukci přivážu a dole pro jistotu k příčníkům. Sedlo nechávám, jen jej sklopím, co to jde. Je fakt, že když uvazuju, vozím s sebou malé AL schůdky, abych dosáhl. Mám tak najeto hodně kilometrů, drží to a nic mi neulítlo. Samozřejmě 150 km/hod s tím nejezdím. Zdálo se mi to jednodušší, než nějak upravovat rameno na nosiči a pod. -mm-
Mám střešní nosič Thule Thule Super G 807, pro atypické rámy. Upíná se me za rám ale za kolo. Já tam upínám Azub 4 i Azub Max za zadní kolo. Pro sichr vždy přítáhnu provázkem či kurtem kolo za řídítka k hagusum. Azub Ibex i Max, si myslím by tam šly upnout i za kolo přední bezproblémově. Nemusí se sundavat z kola nic - jen sedačka, aby nevytvářela odpor vzduchu a nezvyšovala spotřebu. Dále se pak lehokolo jistě dá převážet na zadním nosiči na kouli. Ten jsem zakoupil ted´ a zkusím tam dát leha budu tento týden.
Kde a za kolik jsi sehnal ten Thule Super G 807?
5100,- mi prijde dost. http://tinyurl.com/3gmhkj4
Ted´ místo toho dělají zřejmě tohle:
http://thule.com/en-US/US/Products/Bike...
Možná ještě snadnější a skladnější model tento nástupce Super G
Ale je to pouze na amerických stránkách. Na českých maj hodně ořezaný výběr.;-(((
pro letošní dovolenou jsem pořídil nosič na páté dveře - nejprve jeden v akci za 1000,-- Kč (původní cena prý přes dva tisíce)
ten nevydržel ani testovací usazení a naložení kol (viz první obrázek)
tak jsme nahonem pořídili jinej - za cca 1600,-- (druhý obrázek)
ten je o dost bytelnější a i líp vymyšlenej - patkama se opírá o nárazník
naložím v pohodě dvě kola - víc jsem zatím neměl potřebu řešit :-)
z fotky to moc není vidět, ale na jedné straně je tyč za hlavovou trubkou, na druhý straně to přesně pasuje na zadní vidlici na spojení za čepem
ujeto s kolama cca 900 km po všech možnejch silnicích (třetí třídu nevyjímaje, příjezdy do kempů po lesních cestách taktéž) a zatím spokojenost
popruhy se dají v pohodě přitáhnout - jenom jsem je pro jistotu ještě uzloval, kdyby náhodou ...