Nové cyklostezky vznikají jako houby po dešti – hned tři nové úseky byly uvedeny do provozu na Labské stezce. Pokud vše půjde podle plánu, již za tři roky bychom se mohli projet bezpečně od česko-německých hranic až do Mělníka. Tento víkend již můžete vyrazit na kole na výlet do Česko-saského Švýcarska nebo na in-line brusle k Brandýsu nad Labem.
Koukám a nestačím se divit, jaký v tom mají krajští úředníci chaos a zmatek, hlavně jejich cyklokordinátor, když vybudují naprosto regulerní a správně označenou účelovou komunikaci "stezku pro cyklisty" a ten ... se ještě chlubí, že „Naší snahou bylo dostat cyklisty mimo zatížené silnice. Labská stezka totiž neslouží jen cyklistům, využívají ji také koloběžkaři, bruslaři, vozíčkáři či běžci,“ říká o nové cyklostezce cyklokoordinátor Ústeckého kraje Pavel Hajšman.
Pak se není co divit, když prostě všichni pěší budou užívat stezku, když jim to takhle dovolí krajský úředník, teď to mají dovolené a požehnané z nejvyšších míst.
Mě se zase líbí, když klidnou stezku s vyloučenou, nebo omezenou, motorovou dopravou můžou využívat všichni. Jasně, že mě to trochu omezí, nemůžu to tam valit naplno s hlavou pod řidítky - no a co, nejsem přeci na závodech a nemusim být všude první :o).
Třeba řekneš, že je to pohled rekreačního cyklisty a že dopravní, co jede do práce, upřednostní rychlost, tedy komunikaci jen a jen pro sebe! Nojo, to by ale všichni do práce dojíždějící motoristi mohli požadovat na své trase dálnici, kde by se jim nepletly autobusy, přecházející chodci, cyklisti, mopedisti atd. - pak by v práci byli o dvě minuty dřív!
Tohle "přivlastňování" si veřejného prostoru ti vadí u motoristů, ale sám na kole požaduješ totéž. Pak na té Labské máme desítky zbytečných značek, kdo kam smí, kdo kam nesmí, tabulky s vyjímkami....., stále se tam střídá stezka pro cyklisty se smíšenou stezkou, místy s místní komunikací.
Mě se třeba mnohem víc líbilo, co jsem viděl o víkendu na Liberecku - cyklotrasu z Mníšku přes Oldřichov v Hájích (č.3006 a 22), kterou vloni vyasfaltovali (dál do hor je pak přírodní povrch) a označili jako "obytnou zónu" (svislé značení zóny je doplněno i vodorovným upozorněním aby to nikdo nepřehlédl) a můžou tam všichni. Neni tam žádný les značek a všichni jsou vedeni k vzájemné ohleduplnosti.
Nepochopeno, já nechci nějaké přivlastňování, naopak si myslím, že takovouhle cestu by měli využívat všichni, proto se mi nelíbí to označení stezka pro cyklisty a proto nechápu, když na takovou cestu chtějí "vyhnat" všechny nemotoristy, proč z toho musí dělat stezku (cyklosatezku).
Jestli tomu už dobře rozumim, ideální by byla "stezka" bez označení cyklostezka, aby si kdo chce mohl klidně jet, podle svého uvážení, třeba po silnici. V tom maximálně souhlasim :o). Přesně tak jsem to viděl v rakousích, to už jsem tu někde jistě psal.
V Německu je m.j. běžné, že po cyklostezkách jezdí i na mopedech (Motor Fahrrad), hlavně v západní části. Tam, kde si to nepřejí, mají dodatkovou tabulku - keine MOFA. Člověk na kole se stím taky musí smířit.
Úsek z Toušeně do Brandýsa je boží, zkrátil mi cestu z deseti na sedm kilometrů. Za dvacet minut jsem v Brandýse u zámku, jediný kopec je na lávce přes Labe, nepotkám jediné auto, práci zpívají, kačeny se kolíbaj po stezce, rackové se chcechtají, veslaři veslují, nemá to chybu.
jo je to tam pěkný. loni jsem sem dával fotky z týhle stezky.
Ovšem celá balada končí po výjezdu na rampu v Brandýse ( moje informace z listopadu2010. ale nemyslím, že se to moc změnilo).
Pak následuje zhruba kilometr kličkováním městem a test všech hrůz, který středočeský silničář dokáže nabídnout. Nový úsek stezky směr Kostelec pak začíná klasickým českým zlepšovákem "betonkou" ... pak už zase nádhera ale ten úsek Brandýsem je odstrašující.
Já jsem jel podél Labe před 14 dni. Můj dojem po 172 km cestě s naloženým kolem (ale s pevnou vidlicí), kdy jsem jel podél Labe od Hřenska po Lysou n.L. byl, že trasa je to opravdu pěkná, ale ta cesta je špatná a v tom stavu jaká se nachází nyní bych ji již nejel. Ty nové úseky jsou dobré, ale je jich málo. Jeden z těch menších jsem dokonce minul, protože na cestě bylo ještě staré značení (to mě poslalo na starou cestu, kde pak již, ale žádné značení nebylo...). Z Mělníka cyklotrasa vede po cyklotrase č.24, která má turistické značení a cyklista ho může lehce přehlédnout. Ještě horší je cesta, ta je spíš pro horská kola. V Kostelci jsem přejel na druhou stranu, kde je ta nová cykl. č 0019 a ta je také super.
Ještě ke značení cykl.č.2 . Překvapilo mě, že kromě pár nedostatků je značení vzhledem k délce trasy ve výborném stavu.
Foto: https://picasaweb.google.com/petmikeska...
Ještě mapa trasy: http://www.gpsies.com/map.do?fileId...